Gazdaság

A Chameleon Smart Home a BÉT Xtend piac új belépője

chameleon smart home

2023-ban első alkalommal szólalt meg a Budapesti Értéktőzsde ikonikus csengője – a BÉT a mai napon az okosotthon-rendszerek fejlesztésével foglalkozó, a tavalyi évben Európában és Kanadában is terjeszkedő Chameleon Smart Home Nyrt.-t köszöntötte középvállalati platformján, a BÉT Xtenden.

A Chameleon a sikeres tőzsdei bevezetés érdekében a BÉT középvállalati szolgáltatás-palettájának részét képező, európai uniós forrásból megvalósuló Mentor Programhoz is csatlakozott 2022 első felében. Az év második belépését jelző csengetés egyúttal előrejelzi, hogy az Xtend piac tavaly látott, dinamikus növekedése 2023-ban hasonló ütemben folytatódhat.

A 2023-as év első kereskedésindító csengetése az okosotthon-rendszerek tervezésével, fejlesztésével és forgalmazásával foglalkozó Chameleon Smart Home Nyrt. részvényeinek bevezetését jelezte a BÉT középvállalatokra specializálódott Xtend piacán. Az ünnepélyes rendezvényen Máté-Tóth István, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgató-helyettese, Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home elnöke, valamint Parádi-Varga Tamás, a bevezetést kijelölt tanácsadóként támogató SPB Befektetési Zrt. vezérigazgatója vett részt.

A csengetés keretében a társaság összesen 28.296.511 darab, egyenként 1 forint névértékű, dematerializált törzsrészvényével való kereskedés indul el a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán.

A Chameleon Smart Home Nyrt. 2017-ben jött létre, okosotthonok fejlesztésére fókuszáló technológiai startupként. A társaság által fejlesztett platformfüggetlen okosotthon-rendszert már több mint ezer társasházi lakásban és közel ötszáz családi házban használják Magyarországon, ám a cég megoldásai már Szerbiában, Romániában és Németországban is elérhetőek. A Chameleon 2022-ben egy felsőkategóriás lakásokat építő cég két torontói toronyházában alakította ki összesen három bemutató lakását.

A vállalat célja, hogy az újonnan épülő vagy felújításra váró épületek a legmodernebb épületüzemeltetési technológia segítségével biztonságossá, kényelmessé, energiatakarékossá és felhasználóbaráttá váljanak. Mindehhez olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyek rendszerfüggetlenek, így valamennyi jelentős hardver- és szoftvergyártó termékeivel kompatibilisek. A Chameleon megoldásaival az otthonok okoseszközein kívül a társasházi funkciók és szolgáltatások is egy helyről irányíthatók. A felhasználók így a víz- és áramfogyasztás mérése, az árnyékolás, a világítás, az audioeszközök, a nyílászárók, a hűtés vagy a fűtés vezérlése, illetve automatizálása mellett, szabályozhatják például a napelem-rendszerekkel összekapcsolt okos fűtésvezérlést is. Emellett az alkalmazással kezelhetik a kaputelefont, a garázskaput, de az applikációval időpontot is foglalhatnak a társasházban működő szolgáltatókhoz, sőt, közösségi autótöltő és -kölcsönző szolgáltatásokat is elérhetnek.

A Chameleon tavaly elindított kanadai terjeszkedésének motorja a társaság UpHome társasházi megoldása, amely egyszerre több ezer lakás és több száz társasház okosvezérlését képes ellátni. A Chameleon számára komoly lehetőségeket biztosító piacbővítés lebonyolításához jelentős segítséget nyújtott az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., amelytől 2020 óta összesen mintegy 850 millió forint forráshoz jutott a cég. A kanadai terjeszkedés sikeréhez hozzájárult Magyarország Torontói Főkonzulátusának első beosztott, külgazdasági attaséja, Igaz Máté, továbbá Balla Sándor igazgató vezetésével a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kanadai partnerirodája, valamint Nick Sousa is, aki kanadai befektetőként, egyben az Uphome Canada vezetőjeként ugyancsak úttörő szerepet vállalt abban, hogy a helyi befektetők megismerjék a Chameleon szolgáltatásait.

A Chameleon tőzsdére vezető útját koncepciózus felkészülés jellemezte, amely során a társaság sikeresen pályázott támogatásért a Budapesti Értéktőzsde és a Pénzügyminisztérium közös, európai uniós forrásból megvalósuló Mentor Programja keretein belül. A programban való részvétel a tőzsdei megjelenést elősegítő, financiális támogatás mellett szakmai támogatást is jelentett a Chameleon számára.

„Örömteli és sikeres úton járunk a Chameleon Smart Home csapatával. A tőzsdére lépés fontos mérföldkő, mivel mostantól még többen velünk tarthatnak az építkezésben.  Emellett az európai és a kanadai terjeszkedésünket is tovább folytatjuk, nagy erőkkel lépünk ki egy hatalmas piacra. Büszke vagyok, hogy a Chameleonnàl a startupok lendületét és a tőzsdei cégek profizmusát ötvözzük a munkánk során.”

– értékelte Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home elnöke a BÉT Xtend piacára történő bevezetést.

„A Chameleon Smart Home tőzsdére lépésével tovább bővült a technológiai társaságok köre a Budapesti Értéktőzsde Xtend platformján. A társaság tudatosan, a BÉT középvállalati szolgáltatáspalettáját is igénybe véve készült erre a mérföldkőre. A jövőben a tőkepiaci jelenlét a további növekedésük fontos eszközének bizonyulhat, legyen szó a forrásbevonásról, a márka ismertségére gyakorolt pozitív hatásról, vagy a transzparens működésből származó egyéb előnyökről. Sok sikert kívánok mindehhez a Chameleon számára!”

– tette hozzá Máté-Tóth István, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgató-helyettese.

Miért kell a középvállalatoknak a tőkepiac, a nyilvános megjelenés?

Az utóbbi években európai uniós kezdeményezések révén lehetőség nyílt középvállalatoknak tőkeágon forráshoz jutni különböző kockázatitőke-alapokon keresztül. Mégis, számos középvállalat nem szívesen von be olyan tulajdonosokat, akik aktívan részt szeretnének venni a cég mindennapi működésében, ahogyan az a kockázatitőke-befektetéseknél jellemző. A BÉT középvállalatokra specializált piaca, a BÉT Xtend, – ahol a forrásbevonás mellett, a hitelintézeteknél erősödő bizalom által kedvezőbb hitelfelvételi lehetőségre, rugalmas cégeladásra is esélyük lehet a cégeknek – erre nyújt hatékony megoldást. Növekvő üzleti bizalom mellett nő a cég ismertsége, azaz erősödik márkaneve, javul a hatékonysága, a részvényalapú ösztönző programok támogatják a kollégák motiválását, továbbá a folyamatos jelentési kötelezettségek keretében a cég működése sokkal átláthatóbbá válik. A nyilvános működés továbbá lehetővé teszi, hogy a tőkebevonás során a vállalat egy szórtabb befektetői szerkezetet építsen ki, és a tulajdonosi irányítást csak az általa meghatározott mértékben adja át az új befektetőknek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Új vezető a Liegl & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén

dachser

Új pozíciójában a szerteágazó tudással rendelkező szakember mintegy 20 fő munkáját irányítja majd.

Vadász László 22 év, pénzügyi területen eltöltött tapasztalattal rendelkezik. A szakember a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán szerezte meg diplomáját. Azóta különböző multinacionális vállalatoknál töltött be a pénzügyi területhez kapcsolódó munkaköröket. Karrierje folyamán mind vertikálisan, mind horizontálisan végigjárta a szakmai lépcsőfokokat. Az évek során dolgozott könyvelői, elemzői, kontrolleri és pénzügyi vezetői pozícióban is.

Ennek köszönhetően a pénzügy három fő területén is átfogó ismereteket és tapasztalatot szerzett, így komoly rálátással rendelkezik a számvitel, az adózás és a kontrolling kérdéskörére is. Ugyanakkor ágazati tapasztalata is nagy segítséget jelent számára új pozíciójában. Szakmai életútja folyamán dolgozott állatgyógyszereket forgalmazó kereskedelmi vállalatnál, FMCG gyártócégnél, illetve szolgáltatást nyújtó cégnél is. Minderre a tapasztalatára a DACHSER Magyarországnál is szüksége lesz, mert a vezetése alá tartozó területen összesen 20 fő munkáját irányítja.

Vadász László legfontosabb feladatai közé a folyamatok fejlesztése, hatékonyabbá tétele, a Dachser elvárásainak cégcsoportos szinten történő megfelelés mellett a magyar jogszabályi követelmények betartása, kintlevőség-kezelés, készpénzgazdálkodás, valamint a fenti feladatokhoz kapcsolódó kockázatkezelés tartozik.

„Az új pozíciómban legfontosabb erősségemnek az ágazati, illetve a szakterületek közötti tapasztalatomat tartom. A logisztika új terület számomra, de már most látom, hogy nagyon sok dologban hasonlít a gyártásra, ott ugyanis szintén szigorú időkeretek közé szabályozva jöttek egymás után a lépések. Ugyanakkor a szolgáltatási szektorban szerzett tapasztalatomat itt is kamatoztatni tudom. Ezekre alapozva fejleszthetem a DACHSER folyamatait.”

– mondta el Vadász László, a Liegl & DACHSER Logisztikai Kft. új pénzügyi vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Booking.com botrány: Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk

booking

Számos kedvezményről maradhatnak le a vendégek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már vizsgálódik a holland Booking.com szerződési és szerződésteljesítési gyakorlata kapcsán, ám a hazai szállásadóknak még jó időbe telik helyrehozni az esetlegesen okozott károkat. A hazai hotelek közül többen most azon vannak, hogy tudatosítsák a vendégeikkel: akár sokkal jobban is járhatnak, ha közvetlenül foglalnak.

Lapértesülések szerint a GVH-hoz érkező piaci információk alapján számos magyarországi szállásadó üzletmenetében okozott komoly fennakadást, hogy a Booking.com olyan szerződéses feltételeket alkalmazott, amelyek miatt sérülhetett a szabadpiaci verseny, ez pedig közvetlenül kihathatott a szállásfoglaló fogyasztókra is. A képet tovább árnyalja, hogy a holland cég masszív online jelenléte révén a szállásadók szerint eltereli azokat az ügyfeleket, akik közvetlenül szeretnének a hazai szállodáknál foglalni. Olyan szállodák, mint a Club Tihany Resort, azt állítják, hogy amikor a potenciális ügyfelek a márkanevüket keresik, gyakran a Booking.com platformjára irányítják őket. Ez a terelés nemcsak a közvetlen foglalások elvesztését jelenti, hanem a szállodáknak a Booking.com-nak fizetett jutalékot is, amely 13-18 százalék között mozog.

„Ez nem csak a szállodákra, hotelekre nézve hátrányos gyakorlat, de a vendégekre is, akik nem biztos, hogy tudatában vannak annak, hogy nem a szálláshely közvetlen oldalára kattintottak. A Booking.com masszívan hirdet, ezért a google találatok között előkelő helyet foglal el, még akkor is, amikor valaki a hotel konkrét nevére keres rá. Ez sok szállásadó szerint piactorzító magatartás”

– magyarázta Tóth Mihály, a Club Tihany marketingvezetője.

Egyedi igények csak közvetlenül

A szakember szerint a vendégek sok esetben nincsenek is tudatában annak, milyen előnyöktől esnek el, ha közvetítőn keresztül foglalnak. Sok szolgáltatást ugyanis így nem vesznek igénybe a vendégek, amikre egyébként lehetőségük lenne akár ingyenesen is. Májusban ráadásul eltörölték az árparitást, azaz azt a szabályozást, ami biztosítja, hogy egy bizonyos szobatípushoz megegyező árakat és foglalási feltételeket kell megadni minden disztribúciós csatornán, így a közvetlen foglalással akár anyagilag is jól járhatnak a vendégek.

„Rengeteg energiát fektetünk abba, hogy a Club Tihany szolgáltatásait folyamatosan a vendégek igényei alapján fejlesszük, ebben pedig nagy szerepe van azoknak a kéréseknek, kérdéseknek, amelyeket a vendégek foglaláskor tesznek fel. Ha azonban mondjuk a Booking.com-on keresztül foglalnak, ilyenekre nincs lehetőség. De egy korábbi érkezést vagy későbbi távozást sem tudnak ezen a közvetítői csatornán keresztül megbeszélni. De számos egyéb olyan kedvezmény és szolgáltatás van, amelyekről tudtukon kívül lemondanak így a vendégek. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy míg nálunk lehet SZÉP-kártyával fizetni, addig a Booking.com-on nem. De alapvetően, ha bármi gond adódik, az oldal nem tudja kezelni, a vendégnek pedig így nincs közvetlen kapcsolata a szállodával”

– tette hozzá Tóth Mihály.

A marketingvezető tájékoztatása szerint jelenleg a vendégek mintegy 60 százaléka foglal közvetlenül, 40 százalék pedig olyan szállásközvetítő oldalon keresztül, mint a Booking.com.

„Talán elmondható, hogy emelkedő tendenciát mutat a közvetlen foglalások száma. Az idei nyári szezon egy látványos változása volt még, hogy kevesebb magyar vendég érkezett a balatoni szállodába, míg a külföldi vendégek száma látványosan nőtt”

– tájékoztatott Tóth Mihály.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Már 4 országban sikeres a magyar biztosítási platform

biztosítási

Az osztrák UNIQA leányvállalata, a CHERRISK kezdetektől azt a célt tűzte ki, hogy maximális hatékonyság mellett páratlan ügyfélélményt nyújtson. Az induláskor alig pár fős csapat mára meghatározó innovációs központtá növekedett.

A 2018. szeptember 17-én indult CHERRISK by UNIQA 5 év alatt 4 országba jutott el, miközben az operációt továbbra is a budapesti központból irányítják. Jelenleg a digitális biztosítási szolgáltatón keresztül 3 típusú biztosítás érhető el, amikkel eddig közel 600 ezren biztosították magukat utas, lakás vagy baleset termékkel.

A siker receptje

„Házon belül a modellt Insurance 2.0-nak hívjuk” – árulta el Kurtisz Krisztián alapító, az UNIQA Biztosító jelenlegi vezérigazgatója, aki az alábbi 5 pontban látja a CHERRISK sikerének kulcsát:

  1. Központosított működés – „Nem építünk felhőkarcolót minden országban, ahova betesszük a lábunkat, hanem inkább egy hatékony és lean operációt működtetünk a budapesti irodánkból.”
  2. Újszerű jogi megoldások – „Hiszünk az egyszerűségben, ezért amellett, hogy meg akarunk felelni minden jogi előírásnak, mindig megvizsgáljuk hogyan lehet olyan folyamatokat kialakítani, amik kiemelkedő ügyfélélményt nyújtanak, érthetőek és egyszerűek.”
  3. Közösséget támogató ökoszisztéma – „Egyik alappillérünk az egyedi jótékonysági programunk, amely lehetőséget nyújt az emberek számára másoknak segíteni amellett, hogy magukkal is jót tesznek. Ezzel visszatérünk a biztosítás alapjaihoz.”
  4. Innovatív határokon átívelő értékesítés – „Bármely újítás, amit bevezetünk nemzetközileg is működőképesnek kell lennie, hiszen így tudjuk a költségeket alacsony szinten tartani.”
  5. Adatvezérelt modell – „Működésünk során kiemelt szerepet kap az adatalapú döntéshozatal, ennek köszönhetően ügyfeleink számára is gyorsabban és hatékonyabban tudunk megfelelő szolgáltatást nyújtani.”

Kárrendezés percek alatt

A biztosítás világában rendhagyó módon egy központból szolgálják ki a biztosított ügyfeleket. A kárbejelentési folyamat nagy mértékben automatizált, ennek köszönhetően az egyszerűbb káresetek perceken belül lerendezhetőek. A kárrendezés is az esetek 99%-ban online és telefonon keresztül történik, nem igényel személyes kapcsolatfelvételt.

„Az emberek biztosításkötéskor azt az ígéretet vásárolják meg, hogy ha bajba kerülnek, akkor gyorsan és egyszerűen jutnak segítséghez. A mi feladatunk, hogy ezt az ígéretet valóra váltsuk, és a kárrendezést – legyen bármilyen nehéz helyzet is – jó élményként könyveljék el. Ezt a folyamat minden állomásán érthető és transzparens kommunikációval igyekszünk elérni, a lehető legrövidebb idő alatt. Büszkék vagyunk arra, hogy az átlagos kárrendezési idő a CHERRISK-nél egy nap, ami az iparágban kiemelkedő eredmény”

– emelte ki Gráf-Velencei Gergely, a CHERRISK operációs vezetője.

Több mint biztosítás

A CHERRISK a kezdetektől játékos módon szeretett volna kapcsolódni ügyfeleivel, ezért is hozta létre applikációját, a CHERRISK GO-t, amelybe 2019 óta közel 300.000 fő regisztrált. Az alkalmazás célja, hogy felhasználói az egészség jegyében minél többet mozogjanak, amiért pontokat, azaz virtuális cserkókat gyűjthetnek. A cserkókat kedvezményekre, szolgáltatásokra, nyereményekre és jótékony célokra lehet beváltani. Eddig több, mint 125 ezer darab ún. goodie-t váltottak be az applikációt használók.

A modell DNS-ében a kezdetektől szerepelt a jótékonyság. Az iparágban egyedi CSR tevékenységet folytatnak, ami azon túl, hogy jó ügyeket támogat, az ügyfeleket is bevonja a CHERRISK GO alkalmazáson keresztül. A CHERRISK GO jóvoltából ugyanis pénzadomány nélkül, kizárólag mozgással is lehetséges jó ügyeket támogatni. 5 év alatt 51 jótékonysági szervezetet támogattak a felhasználók több, mint 52 millió forinttal, amiből a non-profit szervezetek visszakövethető projekteket valósítottak meg.

Nemzetközileg is elismert

2020 óta a CHERRISK már a nemzetközi piacokon is ismert név. Először Németországba lépett be saját márkával, majd 2022-ben a cseh és szlovák piacon is debütált UNIQA brand alatt a biztosítási platform. A német piacon a kezdeti nehézségek ellenére – COVID alatt utasbiztosítással indultak – szép növekedési pályára állt az értékesítés, aminek köszönhetően több százezer embert biztosítottak utazásuk során. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az egyik vezető német összehasonlító portálon kiemelt pozícióba került a CHERRISK Utasbiztosítás.

A CHERRISK 2020-ban és 2022-ben is elnyerte a neves Business Vision Most Innovative Insurance Solution díját és itthon is a HUNFINTECH díjazottja lett tavaly a leggyorsabban növekvő fintech cég kategóriában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss