Gazdaság
Még több kedvezménnyel csalogatják a biztosítók a lakástulajdonosokat
Nem állnak meg a biztosítók a díjkedvezményeknél a lakásbiztosítási kampány alatt: több százezres vásárlási utalványokat adnak, millió forintos tárgynyereményeket sorolnak.
Az Alfa 50 százalékos kedvezményt kínál azoknak, akik online kötik meg lakásbiztosításukat, az MFO szerződésekre pedig három havi díjat írnak jóvá. Az alapbiztosítás mellé most egy ajándék kiegészítő fedezet is választható a következők közül: napkollektorok, napelemek; készpénz, értékpapír biztosítása; mobileszköz biztosítás és kiterjesztett garancia, besurranás elleni védelem; extra szolgáltatási csomag vagy lakásdoktor gyors segítség szolgáltatás. Az első 1000 ügyfél, akiknek az új szerződésük éves díja eléri az 50 ezer forintot és ezt április végéig rendezik, még egy 360 fokos TESLA okos biztonsági kamerát is kapnak ajándékba.
Az Allianz a 3 éves hűségidőt 20 százalékos, az online szerződéskötést és egy másik biztosítás meglétét 10 százalékos kedvezménnyel jutalmazza. Az építőipari áremelésekre reagálva 25 százalékkal megemelik a térítés felső határát a főépület károsodása esetén, két módozatnál a meglévő szerződésekre. Az extra biztosítási limit az újjáépítés költségének fedezésére szolgál. A biztosító plusz szolgáltatásokkal is készül, például ingyenes telefonos jogsegélyt nyújt olyan témákban, mint a birtokvédelem, a szomszédjog vagy az online térben elszenvedett személyiségi jogi és vagyoni jellegű jogsérelem. Pár ezer forintért bizonyos termékekre olyan egészségügyi kiegészítőt is ajánlanak, amelynek keretében szükség esetén nagyértékű diagnosztikai vizsgálatokon: CT, MRI, PET-CT, Cardio-CT vehet részt az ügyfél és családja évi 400 ezer forint értékben. Szakorvosi javaslatra ezt 10 munkanapon belül megszervezik.
Ajándékkártyák és grátisz védelem, de a hűséget is jutalmazzák
A CIG Pannóniánál az első évre egy havi díjkedvezményt adnak online szerződéskötés esetén, valamint akkor, ha a kockázatviselés kezdete április 1. és május 2. közé esik. Az MBH Bankos közvetítések között pedig 2 darab 500 ezer forint értékű IKEA ajándékkártyát sorsolnak ki a lakásbiztosítási kampány keretében.
A Colonnade az MFO-nál 15 százalékos, másik lakásbiztosításánál maximálisan 26 százalékos kedvezményt nyújt a díjfizetés módjával összefüggésben, illetve az elektronikus kapcsolattartás vállalása esetén.
A Generali összesen akár 48 százalékos díjkedvezményt is biztosít, az MFO-ra pedig 31 százalékos akciót adnak. Emellett minden ügyfél plusz 10 százalékos biztosítási védelmet kap ajándékba épületkár esetén jövő tavaszig. Az 50 évnél idősebbek 10 százalék kedvezményt érvényesíthetnek az alapdíjból, valamint 5 százalékos kármentességi és 20 százalékos önrész kedvezmény is elérhető. A biztosító téli vakáció csomagja keretében három ingyenes szolgáltatással is készül a kampányra: a személyi okmányok elvesztése vagy eltulajdonítása, fizető fürdőhelyen az értékeink vagy a téli sporteszközeink ellopása esetén 50 ezer forintot is téríthetnek.
A Genertel lakásbiztosításához is jár a plusz 10 százalékos védelem az épületkárokra jövő márciusig. Ez azokra az esetekre vonatkozik, hogyha az épület megsemmisül (totálkárt szenved), és a biztosítási összeg nem lenne elegendő az újjáépítésre. A biztosító 10 százalékos akcióval készül a már élő biztosítások után, szintén 10 százalékos kedvezmény jár a 3 éves hűségre, valamint ha az elmúlt 3 évben nem történt kár, akkor kármentességi kedvezményt is adnak. A csoportos beszedési és az éves fizetési módra 23 százalékos engedmény érvényesíthető. Mindezek mellett okoskamerát is ajándékoznak azoknak, akik megfelelnek a feltételeknek. Az MFO termékre 33 százalékos díjkedvezmény kapható.
1 millió forinttal feltöltött bankkártyát is sorsolnak
A Gránit Biztosító lakásbiztosítása online most 15 százalékos kedvezménnyel köthető meg. A lakásbiztosítási kampány keretében szerződők között, akik befizették az első biztosítási díjat, három darab 1 millió forinttal feltöltött bankkártyát sorsolnak ki.
A Groupama már a lakásbiztosítási kampány kezdete előtt lehetővé tette az 50 százalékos díjengedmény adásának lehetőségét, ami több szerződés megléte, hűségidő és éves díj vállalása, valamint az online ügyintézés alkalmával maxolható ki. Az MFO biztosításhoz 35 százalékos akció jár. A biztosító minden ügyfelük részére biztosítja telefonon is a dedikált kármenedzser segítséget, aki a kár bejelentésétől a kifizetésig kíséri a lebonyolítást. Náluk a napkollektor-napelem és a házi kedvencek balesetére, illetve betegségére vonatkozó fedezet az alapbiztosításban is szerepel.
Okosóra, all risks kedvezmény és segítség a vészelhárításban
A K&H Biztosítónál összesen akár 60 százalékos kedvezmény is bezsebelhető, ami úgy tevődik össze, hogy 25 százalékos kedvezményt adnak az online kötésre, 20 százalék jár magára a lakásbiztosítási kampányra és legfeljebb 15 százalék kedvezmény az éves díj vállalása esetén. Okosórát kaphatnak azok az ügyfelek, akik újonnan kötnek lakásbiztosítást, vagy már rendelkeznek vele a biztosítónál és életbiztosítást is indítanak tavasszal.
A KÖBE a lakásbiztosítási kampánytól függetlenül a kármentességet díjazza legfeljebb 15 százalékos kedvezménnyel, valamint kockázati akciót is biztosít.
Az Uniqa Biztosító 25 százalékos kedvezményt kínál az éves díjból annak, aki a lakásbiztosítása mellé balesetbiztosítást is köt, az online szerződőknek 20 százalékos engedményt adnak. A prémium csomag mellé most all risks kedvezmény választható, valamint bizonyos épületgépészeti károk helyreállítása esetén új értéken térítenek.
Az Union az otthonbiztosításra 10 százalékos tarifakedvezményt ad a biztosítási díjból, plusz már meglévő szerződéssel 5 százalékkal csökkenthető az alapdíj, valamint kettőnél több kiegészítő fedezet választásával 5 százalék jön le a kiegészítőkből, önrész vállalása esetén pedig akár 20 százalékos engedmény érhető el. A biztosító most a megszervezés mellett 50 ezer forintig átvállalja a 0-24 órás asszisztencia keretében nyújtott vészelhárítás (pl. víz- és gázvezetékszerelés, tetőfedés, üvegezés, villanyvezeték szerelés, dugulás elhárítás, zárszerelés) költségeit is, valamint a vészhelyzeten kívüli esetekben is segítenek a szakember ajánlásban.
10 milliós nyeremény is lehet a tét
A legnagyobb értékű ajándékot a Posta Biztosító adja, 10 millió forint készpénzt sorsolnak ki minden idén április 30-án érvényes lakásbiztosítással rendelkező ügyfelük között. Már azok között is sorsolnak, akik csak a postán kalkuláltatnak március 31-ig, ők két darab 100 ezer forint értékű Rewin ajándékkártyát nyerhetnek, a weboldalon március 1. és április 30. között kalkulálók között pedig egy 100 ezer forint értékű eMAG utalványt sorolnak. A március 31-ig postán szerződést kötők Apple Watch okosórát nyerhetnek. Az alapcsomag mellé a biztosítónál most egy ajándék kiegészítőt is adnak egy évre.
A Signal Iduna nem készült akcióval kifejezetten a lakásbiztosítási kampányra, de az egyik lakásbiztosítási termékére maximálisan 10 százalék kedvezmény kapható május 2-ig.
A lakásbiztosítási kampány adta kedvezményekkel érdemes élni, azonban a Grantis szakértői arra figyelmeztetnek, hogy ne csak az ajándékok alapján válasszunk lakásbiztosítást. Sokkal fontosabb a megfelelő védelem és a biztosítási összeg rendberakása. A független alkusz ebben a cikkben szedte össze, hogy mire figyeljünk, ha átkötünk.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egyre nagyobb probléma az öregedő hazai járműpark
Az Europ Assistance közelmúltban végzett reprezentatív felmérése rávilágít, hogy a magyar autósok közel fele (49%) 16 évesnél idősebb gépjárművet használ.
Ez azért is aggasztó, mert felmérés szerint a gépkocsi tulajdonosok csupán kicsivel több mint kétötöde (43%) rendelkezik olyan anyagi kockázatot csökkentő megoldással, mint a casco biztosítás és/vagy az asszisztencia-szolgáltatás így a tulajdonosok nagy többsége teljesen védtelen egy-egy autós vészhelyzet (karosszéria sérülés, vagy meghibásodás) esetén. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyar háztartások közel háromnegyede (72%) rendelkezik saját gépkocsival, az autósok több mint fele (57%) pedig legalább negyedévente tesz meg 100 kilométernél hosszabb belföldi utat.
Az Europ Assistance a közelmúltban végzett átfogó, reprezentatív felmérést a magyarok autóhasználati és gépjárművel kapcsolatos biztosítási szokásai kapcsán. A kutatás megállapítja, hogy a 18-69 éves lakosság közel háromnegyedének (72%) háztartásában van saját autó, minden ötödik személy háztartásában pedig több gépjármű is megtalálható. A felmérés szerint hazai autók 49 százaléka legalább 16 éves, a 6-15 éves gépjárművek aránya 34 százalék, és csupán minden hatodik gépkocsi fiatalabb évjáratú: 1-5 éves. A megállapítások összecsengenek a KSH által közölt adatokkal is, melyek szerint a magyarországi személyautók átlagéletkora 2024-ben már elérte a 16,2 évet.
A kutatás továbbá rámutat, hogy a magyar autósok több mint fele (57%) legalább negyedévente tesz meg 100 kilométernél hosszabb belföldi utat autójával, minden harmadik autótulajdonos pedig havonta legalább egyszer. A lakosság másik harmada évente 1-3 alkalommal autózik országhatáron belül, és csak minden ötödik autósra igaz, hogy sosem vagy két évnél is ritkábban utazik ilyen távon.
Növelni kell a tudatosságot – vannak kockázatcsökkentő megoldások
Az elöregedő járműpark egyik szomorú következménye, hogy gyakrabban fordulnak elő meghibásodások, így emelkedik annak veszélye, hogy az autótulajdonosoknak hirtelen mélyen a zsebükbe kelljen nyúlni, ha valamilyen meghibásodás, vagy karosszéria sérülés történik. Ennek ellenére az autósok 53 százaléka semmilyen asszisztencia vagy CASCO biztosítással sem rendelkezik, melyek anyagi segítséget jelentenek a váratlan helyzetekben.
Legyen szó új vagy több éves járműről, bármikor történhet váratlan meghibásodás. Gyakran jelentkezhetnek akkumulátor problémák vagy elektromos hibák, előfordulhat a hűtőfolyadék szivárgása vagy hiánya, a vezérműlánc elszakadása, de egy defekt is komoly gondot okozhat. Modernebb autók esetében a szoftver és szenzorok hibái jelentkezhetnek.
„Mindössze a magyar autótulajdonosok alig több mint negyede (27%) köt asszisztencia biztosítást, ami professzionális vészhelyzeti, útközbeni segítségnyújtást jelent. Pedig érdemes előrelátónak lenni, hiszen az elöregedő autók esetében egyre nő a meghibásodás veszélye akár menetközben is, ami miatt az esetleges mentési, szállítási költségek is hirtelen megterhelhetik a családi kasszát, míg a havi körülbelül 1400 forinttól elérhető gépjármű asszisztencia-szolgáltatás egyfajta pénzügyi és pszichés védőhálót biztosít az útközben bekövetkező vészhelyzetek esetére, kiszámíthatóbbá téve a családi költségtervezést is”
– mondta Timár Gábor Szabolcs, az Europ Assistance operációs vezetője.
A háztartásban saját autóval rendelkező 18-69 éves magyarok körülbelül ötöde rendelkezik CASCO biztosítással, 14 százalék kapott ingyenesen gépjármű asszisztencia szolgáltatást (márkakereskedéstől vagy szervíztől), 13 százalékuk pedig önálló asszisztencia szolgáltatást (amiért külön fizetnek egy szolgáltatónak) vesz igénybe.
A kutatás rámutat továbbá, hogy az autósok 91 százaléka hasznosnak tartja a gépjárműasszisztenciát, kétharmaduk számára pedig lényeges szempont, hogy a szolgáltatás bármilyen korú és kilométeróra-állású autóra is megköthető legyen.
Érdemes elővigyázatosnak lenni, rövidebb utakon is megtörténhet a baj
A vezetés során is érdemes körültekintően eljárni, baleset ugyanis rövidebb utakon, akár egy gyors városi bevásárlás alkalmával is megtörténhet. A KSH adatai szerint 2025 első félévében összesen 6629 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, tehát nem kell külföldre utazni, hazánk határain belül, kisebb távolságokon is megtörténhet a baj.
„Koccanás vagy az autó meghibásodása esetén senki sem szeretne az autópálya mentén vagy adott esetben egy forgalmas út közepén vesztegelni. Ilyen esetekben nyújt megnyugtató megoldást az AutoSOS szolgáltatás. Egyetlen telefonszám tárcsázásával érhető el a gyors, 0-24 órában hívható segítség, a szolgáltató kiérkezéséről pedig e-mail vagy SMS üzenet formájában kapnak automatikus értesítést az érintettek. Szakértő kollégáink többek között az autó helyszíni javítását és szervízbe szállítását is intézik. Azoknak sem kell aggódniuk, akik idősebb autóval rendelkeznek, hiszen asszisztencia-szolgáltatásunk bármilyen korú, és futásteljesítményű autóra vonatkozik”
– mondta Timár Gábor Szabolcs, az Europ Assistance operációs vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A teljes nyomdai szektort veszélyezteti a brutális adóemelés
Egyik napról a másikra több mint duplájára, 114%-kal, kilogrammonként 94 Ft-ról 204 Ft-ra emelte a reklámhordozó papírok EPR-díját egy, a Magyar Közlöny 2025/106. számában szeptember 22-én kihirdetett minisztériumi rendelet.
A nyomdák, illetve nyomdai anyagokat megrendelő vállalkozások által közvetlenül a Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-nek fizetendő összeg súlyos csapást mér a nyomdaágazatra, ezért az annak jelentős részét tömörítő Nyomda- és Papíripari Szövetség írásban tiltakozott a rendeletet hozó Energiaügyi Minisztériumnál, illetve Lantos Csaba Energiaügyi miniszternél, kérve a rendelet haladéktalan felülvizsgálatát és az ágazati egyeztetést.
Mint kifejtik, a döntés teljesen felkészületlenül éri az iparágat, és indokolatlanul rontja az üzleti bizalmat a nyomdatermékekkel szemben. Mindezt annak ellenére, hogy a papír az összes reklámhordozó közül az egyik legjobban újrahasznosítható anyag, melynek újrahasznosítási aránya itthon is meghaladja a 80%-ot, így a lépés környezetvédelmi szempontokkal sem indokolható. Emiatt az intézkedés teljes mértékben figyelmen kívül hagyja a Kiterjesztett Gyártói Felelősség rendszerének alapelveit, különösen az „indokolt költség” elvét. Nem véletlen, hogy az EU-ban sehol máshol nem működik olyan EPR-rendszer, ami külön „büntetné” a reklámhordozó papírt ‒ hiszen újrahasznosítás szempontjából mindegy, mi áll a papíron. Ennek EPR-díjai eddig is a legmagasabbak között voltak Magyarországon, miközben más, európai országokban ez a 40-80 Ft közötti ársávban mozog.
A Nyomda- és Papíripari Szövetség tiltakozó levelet is jegyző elnöke, Orgován Katalin rámutatott: az október 1-től hatályos intézkedés azonnal 50-80%-kal emeli a nyomdai papírok árát, ami nemcsak közvetlen inflációs hatással jár, hiszen végül a költség a lakosságra hárul, de közel lehetetlen helyzetbe hozza azokat a nagy nyomdai vállalkozásokat, amelyek megbízóikkal éves megállapodások alapján dolgoznak, rögzített díjakon. Mindez többezer iparági munkahelyet veszélyeztet, és nemcsak a szegmenst, de az idősebb korosztályt és a nyugdíjasokat is sújtja, illetve azokat, akik elsősorban papíralapú kommunikációt használnak, innen tájékozódnak. A rendelet a gyakorlatban a szomszédos országok vállalkozásait, a szürke importot és a feketegazdaságot támogatja majd, további versenyhátrányba hozva az itthon adózó, tisztességes hazai vállalkozásokat.
A Szövetség indoklásában szerepel az is, hogy az intézkedés fiskális szempontból is kontraproduktív lehet. A döntés látszólag a MOHU bevételeit hivatott növelni, de szakmai tapasztalatok alapján minden ilyen, akár ennél enyhébb intézkedésnél is drasztikusan visszaesnek a nyomdai megrendelések. Egy ilyen mértékű emelés várhatóan 40-50%-os megrendelés-csökkenést hoz majd, így még a MOHU-nak sem jelent majd többletbevételt. Ha pedig emiatt a nagy megrendelők végleg a digitális csatornák felé fordulnak, az hamar a MOHU számára is kiesést jelent majd, miközben a hirdetésre fordított díjak nem a hazai nyomdáknál, hanem a jellemzően külföldi tulajdonú, nagy, nemzetközi digitális hirdetési hálózatoknál csapódnak majd le.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új, rugalmas üzleti tarifacsalád és digitális app KKV-knak
Azonnal, alkalmazásból menedzselhető szolgáltatások, aszerint, hogy éppen növekszik vagy csökken a vállalkozás telekommunikációs igénye.
A hazai vállalkozások számára a számos lehetőség mellett kihívást jelent a nehezen kiszámítható üzleti környezet; még a stabil cégek esetén is előfordul, hogy míg az egyik hónapban bővül, a másikban már visszafogja a költségeit. Rugalmasság, digitális ügyintézés, költséghatékonyság – ezt kínálja a Yettel új üzleti megoldása azoknak a KKV-knak, amelyek nemcsak alkalmazkodni, hanem fejlődni is szeretnének.
A magyar kis- és középvállalkozások (KKV-k) adják a hazai foglalkoztatottság 65%-át, és becslések szerint 50-55%-kal járulnak hozzá a hazai GDP termeléshez, miközben a cégek számára a folyamatosan változó gazdasági környezetben a költséghatékonyság és a rugalmasság kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A vállalkozásoknak gyorsan kell alkalmazkodniuk: miközben a digitalizáció és a technológiai fejlődés új lehetőségeket teremt, egyúttal új elvárásokat is támaszt feléjük. A Yettel most bejelentett legújabb fejlesztései pontosan ezekre az igényekre adnak választ: elindul a Yettel Business ReFlex hűségnélküli, mégis kedvező feltételeket biztosító tarifacsalád, valamint a Yettel Business mobilalkalmazás, amely a mobilról menedzselhető üzleti funkciók révén teljesen új szintre emeli az üzleti ügyfélélményt.
Rugalmas tarifa, hűségidő nélkül, mégis kedvező feltételekkel
A Yettel Business ReFlex tarifák lényege, hogy a vállalkozások igényeire, kötelező hűségidő vállalása nélkül alakíthatóak: nincs kötelező 2 éves hűségidő, mégis kedvező árak és feltételek érhetők el, szabadon lehet váltani nagyobb vagy kisebb tartalmú tarifacsomagok között, akár havonta. Így a cégek gyorsan reagálhatnak a piaci változásokra, valamint bővülő vagy éppen csökkenő telekommunikációs igényeikre. A hűség nélküli ajánlatokhoz havi visszatérítés is jár, amelyet a vállalkozás akár készülékvásárlásra, tartozékokra vagy számlajóváírásra is felhasználhat – akár összevontan, egy nagyobb értékű telefonbeszerzéshez is.
Yettel Business app: digitális ügyfélélmény, egy helyen minden
Az új Yettel Business app kifejezetten a társaság kis- és középvállalati méretű üzleti ügyfelei számára készült, egyedülálló fejlesztés a hazai mobilkommunikációban. Az alkalmazás lényegében azt a digitális élményt kívánja biztosítani, amit a Yepp tarifa kínál a lakossági ügyfelek számára: egyetlen alkalmazáson keresztül elérhető kényelmes és rugalmas ügyintézés, költségkontroll és kedvezmény-érvényesítés. A Yettel Business appban az ügyfelek önállóan menedzselhetik előfizetéseiket, módosíthatják tarifáikat, rendelhetnek extra szolgáltatásokat attól függően, hogy növekszik vagy csökken a vállalkozás igénye a telekommunikációs szolgáltatásokra. A tranzakciók azonnal teljesülnek, nem szükséges Yettel üzletbe látogatni ezek elintézésére. A platform folyamatosan bővül, az ügyfelek visszajelzései alapján újabb hasznos funkciókkal és lehetőségekkel.
Technológiai háttér és ügyfélközpontúság
A Yettel az elmúlt években közel 100 milliárd forintos hálózatfejlesztést hajtott végre, így ma már országosan 99% feletti – lakosságra vetített, kültéri – lefedettségű 4G és több mint 1000 bázisállomáson elérhető szupergyors 5G hálózat áll az üzleti ügyfelek rendelkezésére. A vállalat 2028-ig további több tízmilliárd forintos fejlesztést tervez Magyarországon.
„A KKV-szektor a hazai foglalkoztatás kétharmadát biztosítja, és becslések szerint a GDP több mint felét állítja elő, így gazdasági szempontból kiemelt jelentőségű. A Yettelnél az elmúlt évek hálózatfejlesztései mellett arra törekszünk, hogy olyan üzleti megoldásokat kínáljunk, amelyek valódi válaszokat adnak a vállalkozások működési, növekedési céljaihoz. A ReFlex tarifacsalád és a Yettel Business app bevezetésével a rugalmasságot, a digitális ügyintézést és az egyedi igényekre szabható költségstruktúrát helyezzük előtérbe – mindezt egy technológiailag élenjáró, országos lefedettségű mobilhálózatra építve.”
– mondta Fülöp Gábor, a Yettel üzleti értékesítési és marketing igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái
-
Gazdaság2 hét ago
Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?
-
Ipar2 hét ago
Magyar víztisztító projekt Egyiptomban
-
Gazdaság2 hét ago
Minden ötödik igénylőnek kevés az Otthon Start 50 milliója
-
Ipar2 hét ago
Cooptech – Gyógyszeripari beruházás Costa Ricában
-
Mozgásban2 hét ago
Visszakapott dobogós helyezés adhat új lendületet Molnár Martin bajnoki reményeinek a brit F4-ben
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai megállapodás a jövő gazdasági szakembereiért
-
Ipar2 hét ago
Miközben az AI-felkészültségünk javul, a mesterséges intelligencia iránti bizalmatlanságunk fokozódik