Connect with us

Ipar

Fuvarszervezés térképi alapon

Fuvarszervezés térképi alapon: milyen hozzávalók szükségesek?

Végy egy digitális térképi platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, végül öntsd fel a megrendelésekkel, és az egészet töltsd bele a gépbe, majd nyomd meg a start gombot. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet egyszerűen elemezheted, melyet térképen is megjeleníthetsz.

fuvarszervezés térképi alapon

Optimális fuvarszervezés térképi alapon

A gyártó vállalatokat, kereskedőket, a logisztikai ágazatot a járványhelyzet, a szakképzett munkavállalók hiánya, a kiélezett verseny, a home-office és a növekvő ügyféligények jelentős kihívás elé állítják, melyben a digitalizáció, illetve a téradatok elemzése segít a legtöbbet a vállalatok számára. Milyen konkrét megoldások léteznek a fuvarszervezés optimalizálására? Az egyik ilyen eszköz a fuvarszervező- és tervező szoftver.

GLI SOLUTIONS FUVARSZERVEZŐ ALKALMAZÁSA

A fuvartervező program gyorsítja és költséghatékonyabbá teszi a fuvarszervezést, mivel a munkafolyamatok rendszerbe szervezését támogatja a vállalaton belül. A vevői igények alapján előre meghatározott paraméterek figyelembevételével automatikusan összeállítja a gépjárműre optimalizált útvonaltervet, és képes összekötni az összes szereplőt (fuvarozó-gyártó-megrendelő) ugyanazon rendszeren belül.

GLI Solutions által kínált megoldás egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező alkalmazás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés, adatkapcsolat, statisztika és fuvarszervező szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését. A rendszer alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon, onnan adatokat publikáljon, vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. A GLI Solutions fuvarszervező megoldása használható belföldi- és nemzetközi fuvarszervezésre egyaránt.

Kátai Attila a GLI Solutions ügyvezetője hozzátette:

“A GLI Solutions-t 2013-ban alapítottuk meg, szakmai tapasztalatainkat a navigációs szektorban piacvezető alkalmazások fejlesztésével alapoztuk meg. Célunk, hogy az új kihívásokra és megváltozott körülményekre reagálva innovatív, valós idejű, térkép alapú fejlesztéseket végezzünk.

Fejlesztéseink széles körben alkalmazhatók: általános térképi szolgáltatásoktól testreszabott és egyedi fejlesztésű térinformatikai támogatásig számos megoldást kínálunk. Helyi megoldásaink alapja Magyarország térképünk, globális megoldásokhoz partnerséget veszünk igénybe.”

SZOFTVER MODULOK:

LÁSSUK A FUVARSZERVEZŐ PROGRAM KONKRÉT ELŐNYEIT!

Költség- és időmegtakarítás

A fuvarok szoftverrel történő optimalizálása számos előnnyel jár. Jelentős mennyiségű időt spórol meg a fuvarszervező számára, amelyet ezután más feladatokra tud fordítani. Emellett növeli a szállítások hatékonyságát, a belső folyamatok átláthatóságát, mellyel erőforrást és költséget takarít meg. Egy új szoftveres megoldás vásárlása befektetés, mely néhány hónap után kifizetődik. A szoftveres megoldással a logisztikai költségekben átlagosan 15%-os megtakarítás érhető el. A rendelkezésre álló járművek között a megrendelések automatikus és optimalizált elosztása javítja a kihasználtságot, így elkerülhetőek az üresjáratok.

Megoldásunk a felhasználó valamennyi rendszeréhez integrálható, és az egyes rendszerek közötti kommunikáció is biztosított. A meglévő folyamatokra és egyedi igényekre testreszabható.

Ügyfél elégedettség

Van olyan ügyfeled, aki nem szeretne szállítmányt fogadni ebédidőben vagy speciális időablakokban dolgozik? Nem gond. Az útvonaltervező szoftver figyelembe veszi az ügyfelek kívánságait és követelményeit, emellett automatizált értesítéseket küld a várható érkezési időkről, amely nagyban növeli az ügyfeleid elégedettségét.

Automatizáció, monitoring, térképi megjelenés

A manuális útvonaltervezés a nap jelentős részében lefoglalja a fuvarszervező kollégáidat? A szoftveres megoldás ezt a feladatot néhány perc alatt elvégzi, így a munkatársaknak több idejük marad a stratégiailag fontos, szakértelmet igénylő feladatok elvégzésére, vagy a „last minute” ügyfélkérések professzionális kiszolgálására. A szoftver vizualizációs erőssége, hogy a megtervezett útvonalakat a térképen megjeleníti és igény esetén valós időben követhető a rakomány is. A szoftver statisztikai moduljának köszönhetően azonnali áttekintést kínálunk az összes kulcsfontosságú mutatóról, melynek segítségével ellenőrizheted a fuvarok gazdaságosságát, a gépjárművek kihasználtságát stb.

MUNKAVÁLLALÓI ELÉGEDETTSÉG

A logisztikai iparban gyakran kihívást jelent megtalálni és megtartani a kollégákat. Mindannyian tudjuk, hogy az elégedett munkavállalók hosszabb ideig maradnak a vállalatnál, melyhez hozzájárulhat egy olyan optimalizálási szoftver, amely reális és megvalósítható fuvarterveket hoz létre. Az ily módon elért automatizációval csökken a stressz és a túlóra, növekszik a dolgozói elégedettség.

EGYEDI IGÉNYEK, SZOFTVER TÁMOGATÁS

A GLI Solutions saját navigációs attribútumokat is tartalmazó térképi adatbázissal dolgozik, amelybe beilleszthetők a megrendelő adatai, továbbá a szoftvert a megrendelő folyamataihoz igazítjuk, így 100%-ban egyénre szabott megoldást adunk át, melyhez folyamatos szoftver támogatást is biztosítunk.

INGYENES DEMÓ

Próbáld ki a GLI Solutions fuvarszervező programját és tapasztald meg, mennyivel gondtalanabb és költséghatékonyabb a fuvarszervezés!

Amennyiben felkeltettük érdeklődésedet vagy kérdésed lenne, kérlek lépj velünk kapcsolatba.

További információ:

web: www.gli-solutions.com
email: info@gli-solutions.com
tel: +36706342794

Ipar

Újfajta motorindítót hoz a Siemens

A félvezető technológiát felvonultató eszköz strapabíróbb és ezerszer gyorsabb a hagyományos társainál.

Az olyan iparágakban, mint az élelmiszer- és italgyártás, az intralogisztika vagy a gépipar nagy teljesítményű motorokat használnak például szállítószalagok meghajtására, berendezések elindítására. Ezek meghibásodása esetén komoly károk keletkezhetnek, így a számukra energiát közvetítő motorindítók fontos szerepet töltenek be az üzemekben: ezeknek kell védelmet nyújtani a túlterhelés és a zárlatok ellen is. Az élelmiszeriparban pedig, ahol a szigorú higiénia miatt gyakran kell a szállítószalag-rendszereket magasnyomású mosással tisztítani, a víz könnyen tud zárlatot okozni, ami költséges leállásokhoz vezet.

Ezek megelőzésére kínál megoldást a Siemens új, a zárlati áramot a korábbiaknál akár ezerszer gyorsabban érzékelő SIMATIC 200SP e-Starter motorindítója, ami hiba esetén 4 µs (mikroszekundum) alatt lekapcsolja a berendezéseket. Ezt az ultragyors és a megszakítókhoz vagy biztosítékokhoz képest gyakorlatilag kopásmentes kapcsolást az teszi lehetővé, hogy az új indító félvezető technológiát alkalmaz, szilícium-karbid fémoxid félvezető (SiC MOSFET) tranzisztorokkal.

Így, miután a zárlat okát megszüntették, az eszköz azonnal újraindítható, és korlátlan zárlati lekapcsolást kínál. Azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben nincs szükség az eszköz cseréjére vagy tartalékalkatrész beszerzésére, és növelhető az üzem rendelkezésre állása.

A diagnosztikai funkciókkal ellátott, minimális helyigényű és egyszerűen telepíthető eszköz integrált a Siemens fejlesztői környezetével (Totally Integrated Automation – TIA), illetve EcoTech minősítéssel rendelkezik. Ez utóbbi, a legzöldebb megoldásoknak járó, céges fenntarthatósági minősítést a motorindító az anyagfelhasználás minimalizálása, illetve az eszköz energiahatékonysága és a tartóssága miatt kapta meg.

Az új motorindító a hazai piacon is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Új fejlesztés: az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is szolgálja az intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi

Intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi fejlesztése történt meg abban a projektben, amelyet a KLS-2000 Ipari és Kereskedelmi Kft. valósított meg a Széchenyi Terv Plusz program, ezen belül a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretében.

A cég erre 199,76 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el. A támogatás mértéke a projekt elszámolható összköltségének 62.94%-a. Alvállalkozóként az Universitas-Győr Nonprofit Kft. a Széchenyi István Egyetem kutatóinak bevonásával részt vett a villamos hajtás- és irányítórendszer fejlesztésében. A két és fél éve kezdődött projekt 2024. november 15-én zárul.

A GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00213 azonosítószámú projekt során fejlesztett elektromos, ember-gép együttműködést megvalósító, rásegítő hajtás révén a gyártórendszerekben használatos nagy tömegű komissiózó kocsikkal energiahatékony, ergonomikus és biztonságos anyagmozgatás valósítható meg.

Az európai autógyárakban telephelyenként több száz, de gyármérettől függően akár több ezer olyan terület van, ahol nagy tömegű komissiózó kocsikkal történik az áruk begyűjtése és leadása a gyártórendszer megfelelő pontjain. Ezeket a járműveket a komissiózó zóna és a gyártósorok között általában elektromos vagy más módon hajtott targoncákkal vontatják, igény szerint egyszerre többet is összekapcsolva. A komissiózó kocsik össztömege a termékek tömegétől, darabszámától és a kocsi alapszerkezetétől függően nehezebb áruk/termékek esetén a másfél tonnát is eléri. Ezeket a depózás után közvetlenül a gyártósorokhoz, sokszor 100-150 méter távolságba kell egyenként, kézi erővel mozgatni, ami gyakran több munkás segítségével történik.

Erre a problémára egy új, innovatív módon vezérelhető differenciál-hajtáslánc fejlesztése valósult meg Vecsésen, amely kiküszöböli a piacon elérhető szervohajtások erős kompromisszumait, hátrányait. A fejlesztett rendszer nyomatékérzékeny karok segítségével képes 5 kilométer/óra sebességig rásegíteni az emberi erő által kifejtett mozgatóerőre, emellett vontatható és a komissiózóállomásokon töltőkön dokkolható is. A rendszer több olyan új megoldást tartalmaz, amely az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is jelentős mértékben javítja, illetve olyan új funkcióknak enged teret, amelyek illeszkednek az ipar 4.0 (és a majdani ipar 5.0) gyártástechnológiai trendekhez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

A Samsung csatlakozik a Carbon Trusthoz

A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.

A módszertan bevezetése hozzátartozik a Samsung részvételéhez a Decarbonizing the Use-Phase of Connected Devices (DUCD) (A csatlakoztatott eszközök használati fázisának karbonsemlegesítése) kezdeményezésben. A vállalat a Carbon Trusttal, az Amazonnal, a Microsofttal és a Sky-jal közösen fogott össze azért, hogy csökkentse az internethez csatlakoztatott elektromos és elektronikai eszközök használat közbeni energiafogyasztásából eredő üvegházhatású gázkibocsátást.

Ezek a szervezetek különösen a használati fázisra összpontosítanak, mivel egy termék – a teljes életciklusát tekintve – jellemzően ebben a szakaszban termeli a legtöbb szén-dioxidot. A csatlakoztatott eszközök világszerte jelenleg körülbelül 500 terrawattóra (TWh) energiát igényelnek évente, amely megközelíti Franciaország teljes energiafelhasználását. A technológiai iparnak ezért kiemelten fontos, hogy felmérhesse és elszámolhasson a termékek szén-dioxid-kibocsátásával, valamint megoldásokat találjon az eszközök használata általi kibocsátás csökkentésére.

Az új módszertan iránymutatást adhat a vállalatoknak, hogyan értékeljék a felhasználók eszközeiből származó adatok alapján a kibocsátás mértékét, ezáltal növelve a jelentések pontosságát, amelyek eddig a jelenlegi kibocsátási elszámolásokban használt üzemidő-előrejelzéseken alapultak. A technológiai cégek a módszertan alkalmazása során elért káros anyag kibocsátáscsökkentését is elszámolhatják majd.

A felhasználás során keletkező kibocsátások éves jelentése és a kibocsátáscsökkentésről szóló kimutatás átláthatóbbá teszi a kommunikációt a felhasználókkal, és arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy akár a felhasználási időszakban is csökkentsék a kibocsátást. Az adatok szabványosítása és pontossága arra motiválhatja őket, hogy újszerű megoldásokkal csökkenthessék eszközeik széndioxid-kibocsátását.

A Samsung közreműködik az új DUCD-módszertan bevezetésében, amely az új energiatakarékos módszerek megtalálása iránti elkötelezettségének része. Ezen újítások közé tartozik a SmartThings Energy funkció, amellyel a felhasználók nyomon követhetik energiafelhasználásukat és jobb energiahatékonysági döntéseket hozhatnak. Csakúgy mint az AI energia mód, amely a felhasználási szokások és az energiaköltség figyelembevételével segíthet az energiafelhasználás előnyösebb kezelésében.

Eszközeink életciklusuk során a használati fázisban bocsátják ki a legtöbb széndioxidot, a méréssel pedig jelentősen tehetünk a kibocsátás kezeléséért és csökkentéséért – mondta Inhee Chung, a Samsung vállalati fenntarthatósági központjának alelnöke. – A Samsung klímastratégiájának kulcsfontosságú része, hogy a felhasználókat bevonja az energiatakarékos megoldásokba, és alig várjuk, hogy a DUCD módszertanán keresztül bemutathassuk, hogy a SmartThings felülettel és annak AI energia módjával hogyan követhetik nyomon és csökkenthetik csatlakoztatott eszközeik energiafelhasználását.”

„Az összekapcsolt eszközök egyre fontosabbak mindennapi életünkben, ezért fontos, hogy a technológiai ipar kulcsszereplőivel közösen kezdhessük meg a felhasználás során keletkező kibocsátás kezelését. Ez az együttműködés egy olyan lényegesen hatékonyabb megközelítést tett lehetővé, amellyel kiszámíthatjuk és rögzíthetjük az összekapcsolt eszközökből származó széndioxid-kibocsátást és az elért csökkentéseket, valamint a kibocsátások kezelésére irányuló erőfeszítéseink alapjául szolgálhat ezen a kihívásokkal teli területen”

– mondta Felix Prettejohn, a Carbon Trust vezető tanácsadója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss