Connect with us

Ipar

Fuvarszervezés térképi alapon

Fuvarszervezés térképi alapon: milyen hozzávalók szükségesek?

Végy egy digitális térképi platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, végül öntsd fel a megrendelésekkel, és az egészet töltsd bele a gépbe, majd nyomd meg a start gombot. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet egyszerűen elemezheted, melyet térképen is megjeleníthetsz.

fuvarszervezés térképi alapon

Optimális fuvarszervezés térképi alapon

A gyártó vállalatokat, kereskedőket, a logisztikai ágazatot a járványhelyzet, a szakképzett munkavállalók hiánya, a kiélezett verseny, a home-office és a növekvő ügyféligények jelentős kihívás elé állítják, melyben a digitalizáció, illetve a téradatok elemzése segít a legtöbbet a vállalatok számára. Milyen konkrét megoldások léteznek a fuvarszervezés optimalizálására? Az egyik ilyen eszköz a fuvarszervező- és tervező szoftver.

GLI SOLUTIONS FUVARSZERVEZŐ ALKALMAZÁSA

A fuvartervező program gyorsítja és költséghatékonyabbá teszi a fuvarszervezést, mivel a munkafolyamatok rendszerbe szervezését támogatja a vállalaton belül. A vevői igények alapján előre meghatározott paraméterek figyelembevételével automatikusan összeállítja a gépjárműre optimalizált útvonaltervet, és képes összekötni az összes szereplőt (fuvarozó-gyártó-megrendelő) ugyanazon rendszeren belül.

GLI Solutions által kínált megoldás egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező alkalmazás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés, adatkapcsolat, statisztika és fuvarszervező szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését. A rendszer alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon, onnan adatokat publikáljon, vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. A GLI Solutions fuvarszervező megoldása használható belföldi- és nemzetközi fuvarszervezésre egyaránt.

Kátai Attila a GLI Solutions ügyvezetője hozzátette:

“A GLI Solutions-t 2013-ban alapítottuk meg, szakmai tapasztalatainkat a navigációs szektorban piacvezető alkalmazások fejlesztésével alapoztuk meg. Célunk, hogy az új kihívásokra és megváltozott körülményekre reagálva innovatív, valós idejű, térkép alapú fejlesztéseket végezzünk.

Fejlesztéseink széles körben alkalmazhatók: általános térképi szolgáltatásoktól testreszabott és egyedi fejlesztésű térinformatikai támogatásig számos megoldást kínálunk. Helyi megoldásaink alapja Magyarország térképünk, globális megoldásokhoz partnerséget veszünk igénybe.”

SZOFTVER MODULOK:

LÁSSUK A FUVARSZERVEZŐ PROGRAM KONKRÉT ELŐNYEIT!

Költség- és időmegtakarítás

A fuvarok szoftverrel történő optimalizálása számos előnnyel jár. Jelentős mennyiségű időt spórol meg a fuvarszervező számára, amelyet ezután más feladatokra tud fordítani. Emellett növeli a szállítások hatékonyságát, a belső folyamatok átláthatóságát, mellyel erőforrást és költséget takarít meg. Egy új szoftveres megoldás vásárlása befektetés, mely néhány hónap után kifizetődik. A szoftveres megoldással a logisztikai költségekben átlagosan 15%-os megtakarítás érhető el. A rendelkezésre álló járművek között a megrendelések automatikus és optimalizált elosztása javítja a kihasználtságot, így elkerülhetőek az üresjáratok.

Megoldásunk a felhasználó valamennyi rendszeréhez integrálható, és az egyes rendszerek közötti kommunikáció is biztosított. A meglévő folyamatokra és egyedi igényekre testreszabható.

Ügyfél elégedettség

Van olyan ügyfeled, aki nem szeretne szállítmányt fogadni ebédidőben vagy speciális időablakokban dolgozik? Nem gond. Az útvonaltervező szoftver figyelembe veszi az ügyfelek kívánságait és követelményeit, emellett automatizált értesítéseket küld a várható érkezési időkről, amely nagyban növeli az ügyfeleid elégedettségét.

Automatizáció, monitoring, térképi megjelenés

A manuális útvonaltervezés a nap jelentős részében lefoglalja a fuvarszervező kollégáidat? A szoftveres megoldás ezt a feladatot néhány perc alatt elvégzi, így a munkatársaknak több idejük marad a stratégiailag fontos, szakértelmet igénylő feladatok elvégzésére, vagy a „last minute” ügyfélkérések professzionális kiszolgálására. A szoftver vizualizációs erőssége, hogy a megtervezett útvonalakat a térképen megjeleníti és igény esetén valós időben követhető a rakomány is. A szoftver statisztikai moduljának köszönhetően azonnali áttekintést kínálunk az összes kulcsfontosságú mutatóról, melynek segítségével ellenőrizheted a fuvarok gazdaságosságát, a gépjárművek kihasználtságát stb.

MUNKAVÁLLALÓI ELÉGEDETTSÉG

A logisztikai iparban gyakran kihívást jelent megtalálni és megtartani a kollégákat. Mindannyian tudjuk, hogy az elégedett munkavállalók hosszabb ideig maradnak a vállalatnál, melyhez hozzájárulhat egy olyan optimalizálási szoftver, amely reális és megvalósítható fuvarterveket hoz létre. Az ily módon elért automatizációval csökken a stressz és a túlóra, növekszik a dolgozói elégedettség.

EGYEDI IGÉNYEK, SZOFTVER TÁMOGATÁS

A GLI Solutions saját navigációs attribútumokat is tartalmazó térképi adatbázissal dolgozik, amelybe beilleszthetők a megrendelő adatai, továbbá a szoftvert a megrendelő folyamataihoz igazítjuk, így 100%-ban egyénre szabott megoldást adunk át, melyhez folyamatos szoftver támogatást is biztosítunk.

INGYENES DEMÓ

Próbáld ki a GLI Solutions fuvarszervező programját és tapasztald meg, mennyivel gondtalanabb és költséghatékonyabb a fuvarszervezés!

Amennyiben felkeltettük érdeklődésedet vagy kérdésed lenne, kérlek lépj velünk kapcsolatba.

További információ:

web: www.gli-solutions.com
email: info@gli-solutions.com
tel: +36706342794

Ipar

Magyar kutatók fejlesztik a jövő intelligens járműveit

Évente több millió közúti baleset történik világszerte, és ezek túlnyomó többségét – mintegy 94%-át – emberi hiba okozza.

Vajon mi lenne, ha a járművek előre látnák a kockázatokat és gyorsabban reagálnának, mint akár a legjobb sofőrök? Egy magyar kutatólabor, a HUN-REN SZTAKI SCL a világ vezető technológiai és mérnöki vállalataival együttműködésben éppen ezen dolgozik.

karambolokon túl torlódásokat, üzemanyag-pazarlást és késéseket is okoz.

Képzeljünk el egy olyan autonóm rendszert, amely nem csak a közlekedési szabályokat követi, hanem képes előre „látni” a busz mögül hirtelen kilépő gyalogost, és aszerint beállítani az útvonalát, hogy elkerülje a balesetet, mielőtt az bekövetkezne. Egyre gyakrabban hallunk kisebb-nagyobb mértékben önvezető autókról, amelyek egyre fejlettebbek, de a valós közlekedési szituációkhoz és a kiszámíthatatlan emberi sofőrökhöz való alkalmazkodás sokkal nagyobb kihívás, mint azt a legtöbben gondolnánk.

Ezen akadályok leküzdése innovatív kutatást, fejlett algoritmusokat és a való világ sokféleségét megfelelően kezelő vezérlőrendszereket igényel – ezzel foglalkozik immár több mint 35 éve a HUN-REN SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutatólaboratóriuma (SCL).

Intelligensebb közlekedés, biztonságosabb utak

A HUN-REN SZTAKI SCL a matematikai rendszerelmélet és irányítástechnika egyik vezető hazai kutatóhelye. A laboratórium többek között a közlekedés valós kihívásainak megoldására összpontosít, olyan mesterséges intelligencia alapú vezérlő algoritmusok kifejlesztésével, amelyek lehetővé teszik az autonóm járművek számára, hogy komplex környezetekben is jobban tudjanak előre jelezni, reagálni és tanulni.

„Az autonóm járműveknek képesnek kell lenniük egy olyan világban navigálni, amely még mindig tele van emberi sofőrökkel és kiszámíthatatlan helyzetekkel. Kutatásaink célja olyan modellek létrehozása, amelyek lehetővé teszik, hogy az önvezető autók biztonságosabb döntéseket hozzanak az utakon”

– magyarázza Gáspár Péter professzor, az SCL vezetője.

A laboratóriumban olyan helyzeteket szimulálnak és modelleznek, amelyek túl veszélyesek vagy egyenesen kivitelezhetetlenek a való életben történő teszteléshez. Gondoljunk csak arra, hogyan lehet az önvezető autót megtanítani arra, hogy megfelelően reagáljon a hirtelen úttestre lépő gyalogosra – például egy parkoló busz mögül előugró gyerekre. Itt jön képbe az SCL különleges tesztpályája, az „AI MotionLab”, ahol az elméletben és számítógépes szimulációk során már bizonyított modelleket a virtuális, illetve kiterjesztett valóság (VR, AR) és a kevert valóság (MR) alkalmazásával teszik próbára. Ez lehetővé teszi, hogy a szakemberek virtuális gyalogosokat, kerékpárosokat vagy akár kiszámíthatatlan időjárási viszonyokat hozzanak létre, amelyek valós járművekkel – az eredeti autók kicsinyített változatával – lépnek interakcióba. A digitális elemek éppúgy viselkednek, mint a való világ veszélyforrásai, lehetővé téve a mérnökök számára, hogy egy autonóm rendszer reakcióit biztonságos, megismételhető és költséghatékony módon vizsgálják.

Ez a módszer különösen fontos a ritka, de kritikus helyzetek kezelésének tanításában. Az SCL kutatói nem csupán a valós adatokra támaszkodnak, hanem virtuálisan generálják és szimulálják ezeket az extrém helyzeteket, lehetővé téve az önvezető rendszerek számára, hogy gyorsabban tanuljanak és megbízhatóbbá váljanak, mielőtt a nyilvános utakon bevetik őket.

A fejlett modellezés és a valós tesztelés kombinálásával az SCL nemcsak biztonságosabbá teszi az autonóm járműveket, hanem fel is gyorsítja fejlesztésüket, miközben minimalizálja a kockázatokat. Ez az innovatív megközelítés az oka annak, hogy időnként a hazai és külföldi technológiai és mérnöki vállalatok is a magyar kutatólaborhoz fordulnak fejlesztési javaslatokért. Így lehetséges az, hogy az SCL a piaci szereplőkkel közösen tevőlegesen is formálja az intelligens mobilitás jövőjét.

A mobilitáson túl

Az SCL munkája túlmutat az autonóm autókon. A kutatólabor a szélesebb körű közlekedési hatékonysággal, a járművek összekapcsolhatóságával, valamint a repülésben, a vasúti hálózatokban és az ipari energetikai megoldásokban használt biztonságkritikus vezérlőrendszerekkel is foglalkozik.

„Olyan alapkutatásokon dolgozunk, amelyek közvetlenül befolyásolják a mobilitás jövőjét. Algoritmusaink nem csupán az egyes autók jobb vezetését segítik, de hozzájárulnak akár teljes közlekedési rendszerek újratervezéséhez, hogy biztonságosabbá, hatékonyabbá és fenntarthatóbbá tegyék azokat”

– tette hozzá Gáspár professzor.

Bár az önvezető autók még nem lepték el tömegesen városainkat, a HUN-REN SZTAKI SCL-nél dolgozó hazai szakemberek egy olyan jövő felé építik az utat, amelyben az autonóm járművek biztonságosabbak, intelligensebbek és jobban felkészültek a kiszámíthatatlan vezetési helyzetekre.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Egyre népszerűbb az ADA P1 Meter – de nem csak a HMKE felhasználók körében

A GreenHESS Kft. fejlesztése, az ADA P1 Meter, rövid időn belül komoly népszerűségre tett szert a hazai piacon.

A villamosenergia-fogyasztás valós idejű monitorozására szolgáló okoseszköz elsősorban a napelemes rendszert üzemeltetők körében arat sikert, de egyre többen érdeklődnek iránta azok közül is, akik még csak most tervezik energiahatékony otthon kialakítását – vagy egyszerűen csak szeretnék jobban megismerni fogyasztási szokásaikat.

Intelligens energiagazdálkodás, valós időben

Az ADA P1 Meter a villanyóra P1 portjához csatlakozva 10 másodpercenként képes adatokat gyűjteni a háztartás energiafogyasztásáról és termeléséről. A mért értékek valós időben jelennek meg az okosvillanyora.hu webes felületen, ahol grafikonok, kimutatások és riportok segítik a felhasználókat az energiafogyasztás megértésében és optimalizálásában.

Fejlett integrációk, könnyű használat

Az ADA P1 Meter könnyedén integrálható olyan rendszerekbe, mint az MQTT, JSON API, Telegram vagy a Home Assistant. A telepítése egyszerű, az eszköz automatikusan felismeri a szabványos P1 portokat, és önállóan képes a mért adatokat továbbítani bármely kompatibilis eszköz vagy szolgáltatás felé.

Nem csak a napelemeseknek hasznos

Az eszköz nagy segítséget nyújt:

  • HMKE tulajdonosoknak, akik nyomon követhetik a termelés és fogyasztás arányát.
  • Leendő napelemeseknek, akik előzetes fogyasztási mintákat szeretnének megismerni a pontos rendszertervezéshez.
  • Bármely háztartásnak, amely tudatosabbá szeretné tenni energiafelhasználását.

Intelligens energiagazdálkodás, valós időben

Az ADA P1 Meter a villanyóra P1 portjához csatlakozva 10 másodpercenként képes adatokat gyűjteni a háztartás energiafogyasztásáról és termeléséről. A mért értékek valós időben jelennek meg az okosvillanyora.hu webes felületen, ahol grafikonok, kimutatások és riportok segítik a felhasználókat az energiafogyasztás megértésében és optimalizálásában.

Kapcsolt szolgáltatásként az okosvillanyora.hu lehetőséget biztosít arra is, hogy a felhasználó akár percenként mentse saját adatait, és hosszú távon visszakereshetővé tegye a fogyasztási és termelési mintákat. A platform teljes egészében magyar nyelvű, és kizárólag magyar felhasználók igényeire lett szabva, hogy mindenki könnyen és gyorsan eligazodjon benne – technikai tudás nélkül is.

Ez a rendszer nemcsak egy eszközt ad a kezünkbe, hanem egy komplex, mégis egyszerűen használható megoldást az energiatudatosságra törekvő háztartások számára.

Új szintre lép az energiamenedzsment – jön az ADA P1 Server is

A GreenHESS hamarosan bemutatja az ADA P1 Server eszközt, amely az ADA P1 Meter tökéletes kiegészítője. A P1 Server egy lokálisan működő, intelligens adatgyűjtő és automatizáló központ, amely:

  • SD kártyára menti az adatokat 10 másodpercenként,
  • hálózaton automatikusan megtalálja és követi az ADA P1 Meter adatait,
  • JavaScript-alapú szabályrendszert kínál, amely lehetővé teszi egyedi logikák létrehozását,
  • saját webes felülettel rendelkezik, amelyen keresztül a felhasználó menedzselheti és módosíthatja az automatizmusokat.

Konkrét példák az ADA P1 Server használatára:

  • Napelemes túltermelés figyelése: Ha a visszatáplálás meghalad egy megadott értéket, a rendszer automatikusan elindíthat egy Wi-Fi-s melegvíz-bojlert, ezzel optimalizálva az energiafelhasználást.
  • Túl magas fogyasztás esetén riasztás: Ha a háztartás energiafogyasztása hirtelen megugrik (pl. 5 kW fölé), a szerver automatikusan push üzenetet küld vagy bekapcsol egy vészvilágítást.
  • Dinamikus töltésvezérlés: Az ADA P1 Server a valós idejű fogyasztási adatok alapján képes vezérelni egy elektromos autó töltőjét, hogy az csak akkor működjön, amikor van elérhető szabad kapacitás.
  • Működési naplózás: A szerver naplózza a fontos eseményeket, és elmenti a hálózati zavarokat, megszakításokat vagy szokatlan terheléseket.

A cél: teljes kontroll és tudatosság

Az ADA P1 Meter és az ADA P1 Server együtt egy kompakt, költséghatékony megoldást kínál az otthoni energiagazdálkodás modernizálására. Az eszközök egyszerűen telepíthetők, helyi hálózaton működnek, és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a felhasználó valódi kontrollt szerezzen az energiafogyasztás felett – mindenféle bonyolult rendszerek nélkül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Mintegy 1,4 milliárd forintból modernizálta három áruházát a SPAR Magyarország

Márciusban három megújult SPAR-szupermarketet is birtokba vehettek a vásárlók: a vállalat összesen mintegy 1,4 milliárd forintot fordított egy-egy budapesti, csornai és tatabányai üzletének átalakítására és energetikai modernizálására.

„A SPAR Magyarország minden évben jelentős forrásokat biztosít a meglévő áruházai fejlesztésére: ennek megfelelően az idei évben is tovább folytatjuk a beruházási programunkat. Nagy örömmel számolhatok be róla, hogy márciusban egy-egy forgalmas budapesti, csornai és tatabányai SPAR-szupermarket modernizálása fejeződött be: mindezekre összesen 1,4 milliárd forintot fordítottunk. A beruházásokban közös, hogy az üzletek korábbi eladótere vonzóbbá és korszerűbbé vált, emellett – összhangban a vállalatunk fenntarthatósági céljaival – mindegyik áruházunk a korábbiakhoz képest energiatakarékosabb is lett”

– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A főváros XXI. kerületében, Csepelen, a Csikó sétány 2. szám alatti szupermarket felújítására 771 millió forintot fordított a SPAR. A beruházás során a SPAR frissítette az épület homlokzati megjelenését. Emellett az eladótér hűtőbútorait, zöldséges állványait, pékség bútorait, valamint állványrendszereit és a kasszákat is újakra cserélték. Az üzlet eladóterében először a friss árukínálat fogadja a vásárlókat, akik a friss zöldségek-gyümölcsök, kényelmi termékek, tejtermékek, csemegefélék, húsáruk és helyben sütött pékáruk széles választékából válogathatnak. A kiszolgálópult és a pékség megjelenését a legújabb SPAR koncepció szerint valósították meg. Az üzlet újdonsága a grill kiszolgálópult, ahol helyben sütött finomságokat, készételeket kínálnak a vásárlóknak. A gyors és kényelmes fizetést az újranyitást követően önkiszolgáló kasszák is segítik. Az áruházban 22 alkalmazottnak biztosít megélhetést a vállalat. A szupermarket energetikai rendszerét környezettudatos megoldásokra cserélték: az eladóteret takarékos LED lámpák világítják meg. A hűtéstechnikát új, környezetkímélő, szén-dioxid-alapú rendszerre cserélte a SPAR, és az új hűtőbútorok is ajtózva érkeztek.

Összesen 290 millió forintos fejlesztést hajtott végre Csornán a SPAR. Az Erzsébet királyné utca 5. szám alatti, 19 kereskedelmi szakembernek munkát biztosító üzlet költséghatékony átalakítása során a korábbinál nagyobb zöldség-gyümölcs osztály kapott helyet, a csemege-hús részleg és a tejhűtők új helyre kerültek az eladótérben, ahol az újranyitást követően önkiszolgáló melegentartóval felszerelt, friss ételeket kínáló grillegység is várja a vásárlókat. A modernizálás során az üzletbe új eladótéri hűtőbútorokat telepített a SPAR, és egy kényelmi termékeket kínáló convenience hűtősziget is helyet kapott. A megújult áruház – összhangban a SPAR törekvéseivel – a korábbihoz képest jóval energiatakarékosabb lett: a technológiai hűtéstechnika új, környezetkímélő, szén-dioxid alapú rendszer és az új hűtőbútorok ajtózva érkeztek.

Tatabánya kertvárosi lakótelepén, a Szent György utca 48. szám alatti, 18 munkatársat foglalkoztató SPAR-szupermarket is megújult. A 290 millió forint összköltségű fejlesztés során az eladótér átalakításának legfontosabb szempontja az lett, hogy a forgalmas üzlet vásárlói jól áttekintetően találkozhassanak az üzletlánc széles termékkínálatával. Az áruházban új funkcióként helyben készült ételeket kínáló grillegységet alakítottak ki önkiszolgáló melegentartóval, és az eladótérbe kényelmi termékeket – egyebek mellett szendvicseket, salátákat ­– kínáló convenience hűtősziget is bekerült. A modernizálás során az áruházba új kiszolgálópult-hűtőket és a legújabb koncepció szerinti pékáru kínáló bútorokat építettek be, valamint az eladótéri hűtőbútorokat is újakra cserélték, mindezek mellett az áruház eladóterének világítását pedig LED technológiájúra cserélte a SPAR.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss