Ipar

Fuvarszervezés térképi alapon

Fuvarszervezés térképi alapon: milyen hozzávalók szükségesek?

Végy egy digitális térképi platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, végül öntsd fel a megrendelésekkel, és az egészet töltsd bele a gépbe, majd nyomd meg a start gombot. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet egyszerűen elemezheted, melyet térképen is megjeleníthetsz.

fuvarszervezés térképi alapon

Optimális fuvarszervezés térképi alapon

A gyártó vállalatokat, kereskedőket, a logisztikai ágazatot a járványhelyzet, a szakképzett munkavállalók hiánya, a kiélezett verseny, a home-office és a növekvő ügyféligények jelentős kihívás elé állítják, melyben a digitalizáció, illetve a téradatok elemzése segít a legtöbbet a vállalatok számára. Milyen konkrét megoldások léteznek a fuvarszervezés optimalizálására? Az egyik ilyen eszköz a fuvarszervező- és tervező szoftver.

GLI SOLUTIONS FUVARSZERVEZŐ ALKALMAZÁSA

A fuvartervező program gyorsítja és költséghatékonyabbá teszi a fuvarszervezést, mivel a munkafolyamatok rendszerbe szervezését támogatja a vállalaton belül. A vevői igények alapján előre meghatározott paraméterek figyelembevételével automatikusan összeállítja a gépjárműre optimalizált útvonaltervet, és képes összekötni az összes szereplőt (fuvarozó-gyártó-megrendelő) ugyanazon rendszeren belül.

GLI Solutions által kínált megoldás egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező alkalmazás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés, adatkapcsolat, statisztika és fuvarszervező szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését. A rendszer alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon, onnan adatokat publikáljon, vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. A GLI Solutions fuvarszervező megoldása használható belföldi- és nemzetközi fuvarszervezésre egyaránt.

Kátai Attila a GLI Solutions ügyvezetője hozzátette:

“A GLI Solutions-t 2013-ban alapítottuk meg, szakmai tapasztalatainkat a navigációs szektorban piacvezető alkalmazások fejlesztésével alapoztuk meg. Célunk, hogy az új kihívásokra és megváltozott körülményekre reagálva innovatív, valós idejű, térkép alapú fejlesztéseket végezzünk.

Fejlesztéseink széles körben alkalmazhatók: általános térképi szolgáltatásoktól testreszabott és egyedi fejlesztésű térinformatikai támogatásig számos megoldást kínálunk. Helyi megoldásaink alapja Magyarország térképünk, globális megoldásokhoz partnerséget veszünk igénybe.”

SZOFTVER MODULOK:

LÁSSUK A FUVARSZERVEZŐ PROGRAM KONKRÉT ELŐNYEIT!

Költség- és időmegtakarítás

A fuvarok szoftverrel történő optimalizálása számos előnnyel jár. Jelentős mennyiségű időt spórol meg a fuvarszervező számára, amelyet ezután más feladatokra tud fordítani. Emellett növeli a szállítások hatékonyságát, a belső folyamatok átláthatóságát, mellyel erőforrást és költséget takarít meg. Egy új szoftveres megoldás vásárlása befektetés, mely néhány hónap után kifizetődik. A szoftveres megoldással a logisztikai költségekben átlagosan 15%-os megtakarítás érhető el. A rendelkezésre álló járművek között a megrendelések automatikus és optimalizált elosztása javítja a kihasználtságot, így elkerülhetőek az üresjáratok.

Megoldásunk a felhasználó valamennyi rendszeréhez integrálható, és az egyes rendszerek közötti kommunikáció is biztosított. A meglévő folyamatokra és egyedi igényekre testreszabható.

Ügyfél elégedettség

Van olyan ügyfeled, aki nem szeretne szállítmányt fogadni ebédidőben vagy speciális időablakokban dolgozik? Nem gond. Az útvonaltervező szoftver figyelembe veszi az ügyfelek kívánságait és követelményeit, emellett automatizált értesítéseket küld a várható érkezési időkről, amely nagyban növeli az ügyfeleid elégedettségét.

Automatizáció, monitoring, térképi megjelenés

A manuális útvonaltervezés a nap jelentős részében lefoglalja a fuvarszervező kollégáidat? A szoftveres megoldás ezt a feladatot néhány perc alatt elvégzi, így a munkatársaknak több idejük marad a stratégiailag fontos, szakértelmet igénylő feladatok elvégzésére, vagy a „last minute” ügyfélkérések professzionális kiszolgálására. A szoftver vizualizációs erőssége, hogy a megtervezett útvonalakat a térképen megjeleníti és igény esetén valós időben követhető a rakomány is. A szoftver statisztikai moduljának köszönhetően azonnali áttekintést kínálunk az összes kulcsfontosságú mutatóról, melynek segítségével ellenőrizheted a fuvarok gazdaságosságát, a gépjárművek kihasználtságát stb.

MUNKAVÁLLALÓI ELÉGEDETTSÉG

A logisztikai iparban gyakran kihívást jelent megtalálni és megtartani a kollégákat. Mindannyian tudjuk, hogy az elégedett munkavállalók hosszabb ideig maradnak a vállalatnál, melyhez hozzájárulhat egy olyan optimalizálási szoftver, amely reális és megvalósítható fuvarterveket hoz létre. Az ily módon elért automatizációval csökken a stressz és a túlóra, növekszik a dolgozói elégedettség.

EGYEDI IGÉNYEK, SZOFTVER TÁMOGATÁS

A GLI Solutions saját navigációs attribútumokat is tartalmazó térképi adatbázissal dolgozik, amelybe beilleszthetők a megrendelő adatai, továbbá a szoftvert a megrendelő folyamataihoz igazítjuk, így 100%-ban egyénre szabott megoldást adunk át, melyhez folyamatos szoftver támogatást is biztosítunk.

INGYENES DEMÓ

Próbáld ki a GLI Solutions fuvarszervező programját és tapasztald meg, mennyivel gondtalanabb és költséghatékonyabb a fuvarszervezés!

Amennyiben felkeltettük érdeklődésedet vagy kérdésed lenne, kérlek lépj velünk kapcsolatba.

További információ:

web: www.gli-solutions.com
email: info@gli-solutions.com
tel: +36706342794

Ipar

Hatalmas automatizált játékraktár

siemens

Anyagmozgatás – Ha a játékokról nagyban gondolkodunk, akkor érdemes a REGIO Játék Törökbálinton megvalósított raktárrendszerét megismerni, ahol körülbelül 800 méter szállítópálya található, a szortírozó rendszeren pedig csúcsidőszakban akár 900 láda is áthaladhat óránként.

Tíz másodpercenként felkerül egy doboz a szállítópályára– mondja Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője. Majd így folytatja: beérkező, kimenő és raktáron belüli forgalmat is kezel az új rendszer, amelyet a játékforgalmazás legnagyobb hazai cége rendelt meg. A beérkező árukat a rendszer raklapozási vagy szortírozási igény szerint válogatja szét, majd a szortírozásra szánt ládákat a raktár erre szolgáló területére szállítja. Ott a ládákat a megfelelő munkahelyekre helyezi, a szortírozás pedig áruházanként történik. Összesen 24 ilyen munkahely van, a beérkező ládák RFID antennás elágazásokon keresztül kerülnek a megfelelő helyre. Az elágazások a REGIO Játék adatbázisából kapják az utasítást arra vonatkozóan, hogy hova továbbítsák a ládákat. A rendszer egyébként a raktár webáruházi árukészletének feltöltésére is alkalmas, mivel a szállítópálya egy automata magasraktárhoz is csatlakozik.

Nagyon fontos szempont volt, hogy a boltok igényét napi szinten ki tudják elégíteni, és ne legyenek a kiszállítással csúszásban, ezt az új raktár rendszer kiválóan teljesíti. – Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője.

Mik voltak a REGIO Játék főbb igényei?

A megrendelőnek a raktáron belüli anyagmozgatás automatizálása volt az egyik fő célja. A teljes körű raktári automatizálás során a fő igény az volt, hogy a munkát felgyorsítsák, emberi munkaerőt váltsanak ki, illetve a hibákat csökkentsék. Erre szállítópályák hálózata lett kiépítve, illetve a beérkező és kimenő áruk feldolgozását automatizálták.

A raktár fő feladata a 42 darab Régió Játék áruház kiszolgálása. Ez komoly logisztikai kihívás, főleg a terheltebb időszakokban. A játékok szortírozása volt a cél az XXL Mechanika által megtervezett rendszerben, hogy a nagy raktári készletből 42 felé, a boltok változó igénye szerint a termékek szét legyenek szedve. Emellett beszállításról is szó van, tehát a raktárba érkezik külföldről és itthonról is áru. Alkotóelemek szintjén ez nagyrészt görgős és hevederes szállítópályákból, illetve a szortírozó egységekből áll. Ezek egyedileg kialakított munkaállomásokat jelentenek, amelyek a vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak, és adják ki a dolgozók munkahelyére a megfelelő ládákat, ahol összeállítják az egyes üzletek megrendelését.

Milyen Siemens-technológia segíti az intralogisztikai feladatokat?

A teljes mozgásvezérlést, illetve a profinetes kommunikációt Siemens termékek végzik. Hét darab S7-1200 PLC-t építettünk be, ezek mindegyikéhez tartozik egy 15 colos ipari kezelőpanel (HMI). Az RFID fejegységből 45 darab épült be és összesen 114 olvasófejet lát el. A G115D terepi frekvenciaváltó a 400 voltos szállítópályáinkat vezérli, ebből 67 darab épült be. Ezen kívül a profinet modulok, a profinet rendszerhez szükséges switchek és kábelek, a csatlakozó fejek, illetve a 24 voltos tápegységek is Siemens termékek. A rendszer 400 voltos és 24 voltos szállítópályákat alkalmaz. A rendszer nagy részét egyébként saját tervezésű szállítópályák és dobozirányító egységek alkotják, amelyek kifejezetten ide készültek.

Milyen egyedi igényeknek kellett megfelelniük a tervezés és kivitelezés során?

Van például diafilm méretű termék, és van óriásmackó is, tehát olyan méretbeli különbségek vannak, amelyek speciális igénynek minősülnek. A projekt legelején sok egyeztetés történt azzal kapcsolatban, hogyan lehetne mindent kezelni. Még robotcellák is szóba jöttek, de pont a szélsőséges mérettartományok miatt ezeket végül is elvetettük. Végül az a döntés született, hogy a termékek körülbelül 80 százalékát kezeljük automatizált raktárrendszerben, illetve azt kezeljük, ami egy 400x600x300 mm-es ládába belefér. Ami ezen kívül esik, azt a dolgozóknak kell a raktárban elhelyezniük.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss