Connect with us

Ipar

Az autóvásárlók tisztábban akarnak látni

Zebra Technologies autóipar

Nemcsak az anyagok és az alkatrészek eredetéről és fenntarthatóságáról, hanem a járművekről gyűjtött adatok felhasználásáról is többet akar tudni a fogyasztók és a flottamenedzserek túlnyomó többsége, derült ki a Zebra felméréséből. Az autóipar szereplői folyamataik digitalizálásával tartanák a tempót, amelyet a transzparencia iránti igények gyors fejlődése diktál.

Egyre nagyobb elvárás a lakossági és a vállalati ügyfelek részéről, hogy a fenntarthatóság növelését, illetve a működés és a beszállítói lánc digitalizálását az autógyártók átláthatóbb gyártási folyamatokkal támogassák

– állapította meg tanulmányában (Automotive Ecosystem Vision Study) a Zebra Technologies. Az alapul szolgáló felmérés szerint az iparág szereplői a változékony gazdasági környezetben is készek a nagyobb transzparenciához vezető technológiára költeni, 10 gyártó közül 6 idén is növelni fogja beruházásait a gyártási infrastruktúra fejlesztése terén.

– Kétségtelen, hogy az autóipar teljes ökoszisztémája mélyreható változáson megy keresztül, és eközben hatalmas akadályokat kell leküzdenie

– mondta  Stephan Pottel, a Zebra Technologies autóiparért felelős vezetője.

– Lényegében két különböző gyártási folyamatot kell kezelniük, egyet a hagyományos benzines vagy dízelüzemű járművek, egyet pedig a következő generációs elektromos, hibrid és autonóm önvezető járművek előállításához, miközben a törvényi előírásoknak, a fenntarthatóság követelményének, valamint a gyorsabb munkavégzés és a valós idejű átláthatóság igényének is eleget kell tenniük. A nyomás ijesztő mértékű, de megfelelő stratégiai beruházásokkal és technológiával az autóipar szereplői nemcsak eleget tehetnek az elvárásoknak, hanem azokat felülmúlhatják ügyfeleik kiszolgálásában.

SZEMÉLYRE SZABOTT JÁRMŰVEK FENNTARTHATÓAN

Tanulmányához a Zebra autóipari döntéshozók, flottamenedzserek és a lakosság körében – világszerte több mint 1300 válaszadó részvételével – készített felmérést, akiket az iparág gyors digitális átalakulása kapcsán nézeteikről, prioritásaikról és elvárásaikról kérdezett.

Az eredmények szerint tíz fogyasztó közül nyolc a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra kulcsfontosságú prioritásként tekint, amikor új jármű vásárlását vagy lízingelését tervezi. A millenáris generáció tagjaira (87 százalék) jellemző leginkább ez a tudatosság, de az X nemzedék és a baby boomer korosztály több mint háromnegyede (78 és 76 százaléka) is előre sorolja a fenntarthatóságot, így ez az elvárás gyorsabb technológiai innovációra készteti az autógyártókat.

Hasonló erővel hat a járművek testre szabása iránt mutatkozó, mind jellemzőbb fogyasztói igény is. A lakosság körében öt megkérdezett közül csaknem négy mondta, hogy járművásárláskor a személyre szabás lehetőségei kihatnak döntéseire, és tíz flottamenedzser közül nyolc ugyanilyen fontos követelményként kezeli mind a fenntarthatóságot, mind a személyreszabhatóságot.

Bár az autóipari döntéshozók közel 80 százaléka tudatában van az említett elvárásoknak és prioritásoknak, tíz közül hét beismeri, hogy a testre szabás növekvő igényével vállalata nehezen tart lépést. Az autógyártók háromnegyede ezért az egyik legfontosabb feladatának tartja, hogy a gyártás újgenerációs átalakításához stratégiai együttműködést alakítson ki technológiai cégekkel.

A felmérés rávilágított arra is, hogy a fogyasztók mindinkább az elektromos meghajtást részesítik előnyben, a válaszadók több mint fele ugyanis jelezte, hogy a jövőben hibrid elektromos járművet vásárolna. A növekvő kereslet azonban nagy nyomással nehezedik az autóiparra. A döntéshozók 68 százaléka mondta, hogy a következő generációs, például elektromos járművek gyártása terén kihívásokkal szembesül, 75 százalékuk pedig hasonlóan nyilatkozott a fenntartható, környezetbarát termékek gyártásáról is.

Régiós bontásban a tanulmány egyik fontos megállapítása, hogy Európában az autóipari döntéshozók a fenntarthatóság fokozására, a hulladékmennyiség csökkentésére és a környezet védelmére mind nagyobb hangsúlyt helyeznek. Térségünkben a válaszadók 27 százaléka mondta, hogy ezek a kezdeményezések már jelenleg is lendületet adnak a pénzügyi teljesítmény növeléséhez, 49 százalékuk pedig arra számít, hogy ez öt éven belül így lesz.

DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ ÉS TRANSZPARENCIA

Az adatok és információk átláthatóságát a fogyasztók és a flottamenedzserek is kiemelten fontosnak tartják, a nagyobb transzparencia megteremtése hangsúlyos elvárás az autóipari ökoszisztémával szemben. Jármű vásárlását vagy lízingelését mérlegelve a fogyasztók 81 és a flottamenedzserek 86 százaléka a gyártáshoz felhasznált anyagok és alkatrészek eredetét is szeretné megismerni, hogy meggyőződhessen fenntarthatóságukról.

Vásárlást vagy bérlést követően a fogyasztók és a flottamenedzserek hasonlóan magas aránya (88 és 86 százaléka) kívánja azt is tisztán látni, hogy a járművekről gyűjtött adatokat az autóipari ökoszisztéma szereplői miként fogják felhasználni. A fogyasztók és a flottamenedzserek több mint négyötöde elvárja, hogy vásárlást követően a járműve által generált adatok felett is tulajdonjoggal rendelkezzen.

Mindkét táborban túlnyomó többséget (80 százalék) alkotnak a válaszadók, akik végponttól végpontig átlátnák a gyártási folyamatot. Tíz autóipari döntéshozó közül azonban csupán három mondta, hogy a valós idejű adatrendszerek ilyen holisztikus rálátáshoz szükséges összekapcsolását a következő öt évben prioritásként fogja kezelni.

Az eredeti eszközgyártók (OEM-ek) mintegy harmada mondta ugyanakkor, hogy az önvezérlő mobil robotok (AMR-ek), az RFID címkék, a strapabíró kézi számítógépek az ipari gépi képfeldolgozással együtt javítani fogják az ellátási lánc kezelését, a beszállítók hasonló aránya pedig ugyanezt mondta a mobil vonalkód- és hőnyomtatókról, a viselhető számítógépekről és helymeghatározó technológiákról is.

Összességében tíz autóipari döntéshozó közül hét egyetértett azzal, hogy vállalata számára a digitális átalakulás stratégiai jelentőségű. A következő öt évben ezért bővíteni fogják a technológiák alkalmazását – a válaszadó vezetők 47 százaléka az additív gyártást és 3D nyomtatást, 45 százaléka pedig az ellátásilánc-kezelést emelte ki fókuszterületként.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós

A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.

A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.

„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”

nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.

A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.

Megbízható és kényelmes

A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.

Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Microsoft és Siemens összefogás

A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.

A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.

A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.

Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.

Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.

Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén

A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár – derül ki az EY friss tanulmányából, amely több mint 200 – köztük 16 magyar – vállalat első, uniós irányelvek (CSRD) szerint készült fenntarthatósági beszámolóját elemezte.

Az érintett cégek döntő többségének már van ESG felelőse és stratégiája. A társaságok átlagosan hét kritikus területet azonosítottak a működésük szempontjából.

A vizsgált jelentések terjedelme jelentős eltérést mutatott: a legrövidebb 33, a leghosszabb 412 oldalas volt, míg átlagosan 120 oldalt tettek ki. A legátfogóbb dokumentumok a pénzügyi szektorhoz köthetők, ahol a befektetői elvárások és a szabályozói megfelelés egyaránt részletes tartalmat követelnek meg. Az elemzett vállalatok közel fele, míg idehaza a cégek többsége (58%) már rendelkezik olyan belső jelentéstételi politikával, amely rögzíti, hogy a társaság miként készíti el a fenntarthatósági jelentéseit. Szinte az összes jelentéstevőnek (88%) van fenntarthatósági stratégiája, míg tízből nyolc cég rendelkezik dedikált ESG-felelőssel.

A társaságok átlagosan hét kiemelt területet határoztak meg a kettős lényegességi felmérés (Double Materiality Assessment, DMA) során, ami azt vizsgálja, hogy mely fenntarthatósági hatások jelentősek a vállalat, és annak értéklánca szempontjából, illetve milyen pénzügyi kockázatok és lehetőségek merülhetnek fel. Ezek közül az éghajlatváltozás jellemzően minden iparágban releváns volt, csak nagyon alapos indoklással hagyható ki, továbbá a saját munkaerőre és vállalatirányításra vonatkozó közzétételek is iparágtól függetlenül relevánsak. A körforgásos gazdaság, az értékláncban dolgozók, a fogyasztók és végfelhasználók, illetve a biológiai sokféleség és ökoszisztémák szintén lényeges témaként szerepeltek a 216 vállalat napirendjén.

„A CSRD-jelentések első alkalommal adnak képet az érintett vállalatok fenntarthatósági érettségéről. A következő lépés, hogy az adatalapú, stratégiai megközelítés a napi működés részévé váljon és a cégek kialakítsák az ehhez szükséges tartalmi és formai keretrendszert

– emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági üzletágának partnere.

„Ehhez elengedhetetlen a fenntarthatóság szervezeti integrációja, amihez a kulcs a közös célrendszer, az egyértelmű felelősségi körök és a világos ösztönzési folyamatok kialakítása”

– tette hozzá az EY szakértője.

A cégeknek a jelentéstételt üzleti szempontból is érdemes kiértékelniük, különös tekintettel a kettős lényegességi felmérésre. A sikeres adatszolgáltatáshoz elengedhetetlen a szervezeti és informatikai háttér megerősítése, a megfelelő belső kontrollkörnyezet kialakítása, valamint a komplex adatforrások – például az átállási tervek és klímakockázatok – hatékony kezelése. A cél a megfelelésen túl a fenntarthatósági teljesítmény javítása és az üzleti értékteremtés. Ezt az ESG-minősítések javításával, a zöld finanszírozási lehetőségek kiaknázásával és a kockázatok tudatos elhárításával érhetik el a döntéshozók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss