Ipar
Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell megküzdeniük a versenyben maradáshoz.
Az online kereskedelem elterjedésével jelentősen megnőtt azon vásárlók száma, akik összehasonlítják a különböző platformok és termékek árait, figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat és az etikus gyártást. A változó vásárlói igények mellett intenzív termék- és árverseny is nyomasztja a szereplőket, folyamatosan fejleszteniük kell a stratégiáikat és a technológiai infrastruktúrájukat a siker érdekében. A mindennapos kihívások leküzdéséhez a Hunkemöller és a Bonprix is az SAP felhőmegoldásait választotta.
A Hunkemöller International, Európa leggyorsabban növekvő fehérneműmárkája a RISE with SAP megoldásra támaszkodva a felhőbe költözött, amely lehetővé tette, hogy személyre szabott élményt nyújtson a vásárlóinak, és lépést tartson a növekvő érdeklődéssel. A 23 ország több mint 850 kiskereskedelmi üzletével és 15 online áruházzal működő Hunkemöller célja, hogy adatvezérelt vállalattá váljon. Ehhez olyan skálázható technológiai infrastruktúrára volt szüksége, amely a márka növekedéséhez rugalmasan tud alkalmazkodni. Az on-prem rendszerről az SAP S/4HANA private cloud-ra való áttérés – melyet Google Clouddal valósít meg – az első mérföldkövet jelenti a digitális átalakulása útján.
A Hunkemöller omnichannel értékesítési stratégiát folytat; saját üzleteiben, nagykereskedelmi és nemzetközi franchise-üzleteken keresztül is értékesíti termékeit. A felhőre való transzformáció oka főként a jelentős nagykereskedelmi tevékenysége volt, amely biztosítja a rugalmasságot, a vásárlók vásárlási szokásainak személyre szabott megismerését és innovációt kínál a további növekedéshez.
Az SAP S/4HANA Cloud segítségével a Hunkemöller a digitális átalakulás következő lépéseként a divatiparra optimalizált verzió, az SAP S/4HANA For Fashion and Vertical Business bevezetését tervezi. A megoldással a tervezéstől a nagykereskedelmen át a kiskereskedelemig egyetlen platformon tudja majd kezelni üzleti tevékenységét. Ez lehetővé teszi a Hunkemöller számára, hogy gyorsabban kiszállítsa a kollekciókat minden csatornán, optimalizálja a készleteket és a költségeket, valamint növelje árrését is.
„A személyre szabottság az ügyfélkiszolgálásban azt is jelenti, hogy az SAP rendszerével előre jelezhető például, hogy mikor akar egy ügyfél ismételten vásárolni, és a megfelelő ajánlatot tudja a vállalat küldeni a megfelelő időben. Ugyanakkor nem csak az ügyfélélményben, hanem akár olyan területeken is támaszkodhatnak a divatcégek a megoldásainkra, mint a márkapozicionálás vagy az új piacokon való terjeszkedés – valós idejű, adatvezérelt döntések meghozatalával”
– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.
Ez utóbbi volt a célja Németország egyik legnagyobb online divatáruházának, a Bonprix-nek is az SAP BW/4HANA és az SAP Datasphere bevezetésével. Az Otto Csoporthoz tartozó Bonprix mostantól egy dinamikus, több felhőből álló adattérképet üzemeltet, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen platformon integrálja a helyben és a felhőben lévő adatforrásokat.
A hamburgi székhelyű nemzetközi divatcég több mint 16 millió aktív vásárlója több mint 25 országból rendel, ezért a vállalat az egyszerűsített IT-architektúra, a gyors piacra jutást támogató üzleti döntéshozatal és az önkiszolgáló megoldások elérésére olyan megoldást keresett, amellyel képes gyorsan reagálni a piaci változásokra, és biztosítani tudja a legújabb termékekhez való hozzáférést a vásárlóknak.
A Bonprix az SAP Datasphere és az SAP Business Warehouse megoldáson valósította meg analitikai stratégiáját, ami jelentős lépés a teljes digitális átalakuláshoz. A felhőalapú adatplatform, az SAP Datasphere és az SAP BW4/HANA integrációjával a divatcég hozzáférést nyer egy olyan hatékony analitikai platformhoz, amely hidat képez a pénzügyi, értékesítési, logisztikai és ügyfélkapcsolat-kezelési adatok között, és hatékonyan dolgoz fel és kezel hatalmas adatmennyiséget. A Bonprix BI adatplatformja, a több felhőre kiterjedő hozzáférést biztosító SAP DataSphere-rel párosítva lehetővé teszi a különböző forrásokból származó adatok zökkenőmentes integrálását. Ez nemcsak a mindennapi működés sarokköve, hanem a technológiai változások stratégiai eszköze is, és ez biztosítja a felelős kereskedelmi gyakorlatok további előmozdítását is a jövőben.
Az SAP üzleti AI megoldásaival, így az SAP BTP GenAI „Document Information Extraction” szolgáltatással a Bonprix máris jelentős hatékonyságnövekedést ért el a bejövő számlák releváns adatainak automatikus feldolgozásával, a manuális adatbeviteli hibák csökkentésével és a teljes számlafeldolgozási munkafolyamat felgyorsításával.
Mindkét vállalat az SAP technológiai megoldásainak segítségével kívánja tovább erősíteni piaci pozícióját. A Hunkemöller az ügyfélélmény személyre szabását és az omnichannel értékesítési stratégia támogatását helyezte előtérbe, míg a Bonprix a valós idejű adatkezelésre és az üzleti folyamatok automatizálására helyezte a hangsúlyt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós
A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.
A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.
„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”
– nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.
A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.
Megbízható és kényelmes
A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.
Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Microsoft és Siemens összefogás
A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.
A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.
A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.
Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.
Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.
Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár – derül ki az EY friss tanulmányából, amely több mint 200 – köztük 16 magyar – vállalat első, uniós irányelvek (CSRD) szerint készült fenntarthatósági beszámolóját elemezte.
Az érintett cégek döntő többségének már van ESG felelőse és stratégiája. A társaságok átlagosan hét kritikus területet azonosítottak a működésük szempontjából.
A vizsgált jelentések terjedelme jelentős eltérést mutatott: a legrövidebb 33, a leghosszabb 412 oldalas volt, míg átlagosan 120 oldalt tettek ki. A legátfogóbb dokumentumok a pénzügyi szektorhoz köthetők, ahol a befektetői elvárások és a szabályozói megfelelés egyaránt részletes tartalmat követelnek meg. Az elemzett vállalatok közel fele, míg idehaza a cégek többsége (58%) már rendelkezik olyan belső jelentéstételi politikával, amely rögzíti, hogy a társaság miként készíti el a fenntarthatósági jelentéseit. Szinte az összes jelentéstevőnek (88%) van fenntarthatósági stratégiája, míg tízből nyolc cég rendelkezik dedikált ESG-felelőssel.
A társaságok átlagosan hét kiemelt területet határoztak meg a kettős lényegességi felmérés (Double Materiality Assessment, DMA) során, ami azt vizsgálja, hogy mely fenntarthatósági hatások jelentősek a vállalat, és annak értéklánca szempontjából, illetve milyen pénzügyi kockázatok és lehetőségek merülhetnek fel. Ezek közül az éghajlatváltozás jellemzően minden iparágban releváns volt, csak nagyon alapos indoklással hagyható ki, továbbá a saját munkaerőre és vállalatirányításra vonatkozó közzétételek is iparágtól függetlenül relevánsak. A körforgásos gazdaság, az értékláncban dolgozók, a fogyasztók és végfelhasználók, illetve a biológiai sokféleség és ökoszisztémák szintén lényeges témaként szerepeltek a 216 vállalat napirendjén.
„A CSRD-jelentések első alkalommal adnak képet az érintett vállalatok fenntarthatósági érettségéről. A következő lépés, hogy az adatalapú, stratégiai megközelítés a napi működés részévé váljon és a cégek kialakítsák az ehhez szükséges tartalmi és formai keretrendszert”
– emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági üzletágának partnere.
„Ehhez elengedhetetlen a fenntarthatóság szervezeti integrációja, amihez a kulcs a közös célrendszer, az egyértelmű felelősségi körök és a világos ösztönzési folyamatok kialakítása”
– tette hozzá az EY szakértője.
A cégeknek a jelentéstételt üzleti szempontból is érdemes kiértékelniük, különös tekintettel a kettős lényegességi felmérésre. A sikeres adatszolgáltatáshoz elengedhetetlen a szervezeti és informatikai háttér megerősítése, a megfelelő belső kontrollkörnyezet kialakítása, valamint a komplex adatforrások – például az átállási tervek és klímakockázatok – hatékony kezelése. A cél a megfelelésen túl a fenntarthatósági teljesítmény javítása és az üzleti értékteremtés. Ezt az ESG-minősítések javításával, a zöld finanszírozási lehetőségek kiaknázásával és a kockázatok tudatos elhárításával érhetik el a döntéshozók.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar2 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Gazdaság6 nap ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban5 nap ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Gazdaság1 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Ipar2 hét ago
A Williams Forma–1-es csapat mérnöke, dr. Kling Sándor is oktatja a Széchenyi István Egyetem motorsportmérnök-hallgatóit
-
Okoseszközök2 hét ago
Mit tud manapság egy érintőceruza?