A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell megküzdeniük a versenyben maradáshoz.
Az online kereskedelem elterjedésével jelentősen megnőtt azon vásárlók száma, akik összehasonlítják a különböző platformok és termékek árait, figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat és az etikus gyártást. A változó vásárlói igények mellett intenzív termék- és árverseny is nyomasztja a szereplőket, folyamatosanfejleszteniük kell a stratégiáikat és a technológiai infrastruktúrájukat a siker érdekében. A mindennapos kihívások leküzdéséhez a Hunkemöller és a Bonprix is az SAP felhőmegoldásait választotta.
A Hunkemöller International, Európa leggyorsabban növekvő fehérneműmárkája a RISE with SAP megoldásra támaszkodva a felhőbe költözött, amely lehetővé tette, hogy személyre szabott élményt nyújtson a vásárlóinak, és lépést tartson a növekvő érdeklődéssel. A 23 ország több mint 850 kiskereskedelmi üzletével és 15 online áruházzal működő Hunkemöller célja, hogy adatvezérelt vállalattá váljon. Ehhez olyan skálázható technológiai infrastruktúrára volt szüksége, amely a márka növekedéséhez rugalmasan tud alkalmazkodni. Az on-prem rendszerről az SAP S/4HANA private cloud-ra való áttérés – melyet Google Clouddal valósít meg – az első mérföldkövet jelenti a digitális átalakulása útján.
A Hunkemöller omnichannel értékesítési stratégiát folytat; saját üzleteiben, nagykereskedelmi és nemzetközi franchise-üzleteken keresztül is értékesíti termékeit. A felhőre való transzformáció oka főként a jelentős nagykereskedelmi tevékenysége volt, amely biztosítja a rugalmasságot, a vásárlók vásárlási szokásainak személyre szabott megismerését és innovációt kínál a további növekedéshez.
Az SAP S/4HANA Cloud segítségével a Hunkemöller a digitális átalakulás következő lépéseként a divatiparra optimalizált verzió, az SAP S/4HANA For Fashion and Vertical Business bevezetését tervezi. A megoldással a tervezéstől a nagykereskedelmen át a kiskereskedelemig egyetlen platformon tudja majd kezelni üzleti tevékenységét. Ez lehetővé teszi a Hunkemöller számára, hogy gyorsabban kiszállítsa a kollekciókat minden csatornán, optimalizálja a készleteket és a költségeket, valamint növelje árrését is.
„A személyre szabottság az ügyfélkiszolgálásban azt is jelenti, hogy az SAP rendszerével előre jelezhető például, hogy mikor akar egy ügyfél ismételten vásárolni, és a megfelelő ajánlatot tudja a vállalat küldeni a megfelelő időben. Ugyanakkor nem csak az ügyfélélményben, hanem akár olyan területeken is támaszkodhatnak a divatcégek a megoldásainkra, mint a márkapozicionálás vagy az új piacokon való terjeszkedés – valós idejű, adatvezérelt döntések meghozatalával”
– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.
Ez utóbbi volt a célja Németország egyik legnagyobb online divatáruházának, a Bonprix-nek is az SAP BW/4HANA és az SAP Datasphere bevezetésével. Az Otto Csoporthoz tartozó Bonprix mostantól egy dinamikus, több felhőből álló adattérképet üzemeltet, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen platformon integrálja a helyben és a felhőben lévő adatforrásokat.
A hamburgi székhelyű nemzetközi divatcég több mint 16 millió aktív vásárlója több mint 25 országból rendel, ezért a vállalat az egyszerűsített IT-architektúra, a gyors piacra jutást támogató üzleti döntéshozatal és az önkiszolgáló megoldások elérésére olyan megoldást keresett, amellyel képes gyorsan reagálni a piaci változásokra, és biztosítani tudja a legújabb termékekhez való hozzáférést a vásárlóknak.
A Bonprix az SAP Datasphere és az SAP Business Warehouse megoldáson valósította meg analitikai stratégiáját, ami jelentős lépés a teljes digitális átalakuláshoz. A felhőalapú adatplatform, az SAP Datasphere és az SAP BW4/HANA integrációjával a divatcég hozzáférést nyer egy olyan hatékony analitikai platformhoz, amely hidat képez a pénzügyi, értékesítési, logisztikai és ügyfélkapcsolat-kezelési adatok között, és hatékonyan dolgoz fel és kezel hatalmas adatmennyiséget. A Bonprix BI adatplatformja, a több felhőre kiterjedő hozzáférést biztosító SAP DataSphere-rel párosítva lehetővé teszi a különböző forrásokból származó adatok zökkenőmentes integrálását. Ez nemcsak a mindennapi működés sarokköve, hanem a technológiai változások stratégiai eszköze is, és ez biztosítja a felelős kereskedelmi gyakorlatok további előmozdítását is a jövőben.
Az SAP üzleti AI megoldásaival, így az SAP BTP GenAI „Document Information Extraction” szolgáltatással a Bonprix máris jelentős hatékonyságnövekedést ért el a bejövő számlák releváns adatainak automatikus feldolgozásával, a manuális adatbeviteli hibák csökkentésével és a teljes számlafeldolgozási munkafolyamat felgyorsításával.
Mindkét vállalat az SAP technológiai megoldásainak segítségével kívánja tovább erősíteni piaci pozícióját. A Hunkemöller az ügyfélélmény személyre szabását és az omnichannel értékesítési stratégia támogatását helyezte előtérbe, míg a Bonprix a valós idejű adatkezelésre és az üzleti folyamatok automatizálására helyezte a hangsúlyt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Pókhálóként fonják be a 21. században a logisztikai hálózatok a világot, működésük mégis sokszor rejtélyes – az iparágat nem ismerők gyakran úgy képzelik el, hogy a termékeket elszállítják a kiindulási helyükről a célállomásukra, ezzel a feladat teljesült.
A valóság ezzel szemben sokkal összetettebb. Egyrészt elképesztő árumennyiségről van szó, hiszen a világon szinte minden termék utazik, másrészt a vevők, eladók, gyártók, ügyfelek, egyszóval a logisztikai szolgáltatásokat használók igényei is rendkívül sokszínűek. DACHSER Tudástár sorozatunk harmadik részében megnézzük, mire is képes ez a hálózat, és áttekintjük, hogy egy precíz és megbízható rendszerben hogyan tud rugalmasan alkalmazkodni a logisztika az ügyfelek elvárásaihoz.
A hálózat ölelésében
A DACHSER Tudástár előző részében a tranzitidő kapcsán írtunk arról, hogy a járatok úgy működnek, mint a repülőgépek – minden nap fix időben indulnak, és ehhez minden nap percre pontosan zárják a „kapukat”, azaz a kamionokat. Mi történik akkor, ha egy adott napon annyi árut adnak fel például Pilisvörösvárról Münchenbe, ami több, mint amennyit egy kamion el tud szállítani? Ilyenkor mutatkoznak meg a DACHSER rendkívül sűrű hálózatának előnyei. Nem csak egy út vezet ugyanis egy célállomásra, hanem többféle variáció létezik – mint amikor a térképes alkalmazás többféle lehetőséget is felkínál egy adott útra. Ha a Münchenbe induló kamion megtelt, előfordulhat, hogy a többi oda tartó áru Pozsonyba indul el, majd a hálózat onnan továbbítja a címzett felé – vagy akár egyéb alternatív útvonalon.
A tranzitidőt az útvonal alapvetően nem befolyásolja, a küldemény bármelyik irányban ugyanannyi idő alatt jut el a címzetthez, és a fuvardíj is ugyanannyi. A hálózat összetett és rugalmas működésének hátterét a csereszekrények rendszere adja. Ezeket a saját lábukon megálló, egyszerűen le- és felpakolható egységeket a DACHSER-t alapító Thomas Dachser veje, Thomas Simon találta fel 1971-ben, és sikerére jellemző, hogy azóta az egész világon elterjedt, és számos más logisztikai cég is átvette ezt a megoldást.
Igényekre szabva
Az, hogy a küldemény a hálózaton belül pontosan milyen útvonalat fog bejárni, a logisztikai szolgáltató szervezésétől függ – az ügyfelek szempontjából csupán az a fontos, hogy meghatározott időn belül jusson a feladás helyéről a címzetthez az áru. A tranzitidő és a kiszállítási idő szempontjából azonban már eltérőek lehetnek az igények, és a DACHSER rendkívül kiszámítható hálózata lehetővé teszi, hogy a szolgáltatások minden szempontból megfeleljenek ezeknek.
Az ügyféligények legegyszerűbb esete, amikor a küldemény célba érkezése rugalmas lehet, nem sürgős, azaz a logisztikai szolgáltató ezt egy megadott időhatáron belül vállalja. A DACHSER szolgáltatásaiban ez az alapeset, ilyenkor célállomástól függően a lehető legrövidebb időn belül kiszállítják a feladott árut.
Sürgős szállítmányok esetében választhatják viszont az ügyfelek a gyorsított szolgáltatást – ebben az esetben a küldeményt a lehető leggyorsabban, minden várakozás nélkül továbbítják, és az adott áru prioritást élvez a kamionra felpakolásnál. A DACHSER összetett hálózatának köszönhetően a kétféle szolgáltatás között – kapacitástól és kihasználtságtól függően – legfeljebb egy nap különbség lehet, és árban sem térnek el jelentősen. Az ügyfelek több mint 90 százaléka e két lehetőség egyikét választja.
Jóval ritkábban ugyan, de előfordul, hogy az ügyfél a kiszállítást egy meghatározott, fix napra kéri, hiába érhetne akár már korábban is célba a küldemény. Bizonyos iparágakban, például az autóiparbar a gyártás azon alapul, hogy a szükséges alkatrészek nem csupán rendelkezésre állnak abban a pillanatban, amikor szükség van rájuk, de pontosan akkor is érnek oda, és így kisebb raktárkapacitással dolgozhat a gyártó vállalat. A fix napon történő kiszállítás ezekben az esetekben a legjobb megoldás.
Mindhárom fenti szolgáltatástípusnak létezik egy még precízebb, kiszámíthatóbb változata, amelyhez igazán rugalmas szolgáltatóra van szükség: amikor biztosan a kiszállítási napon délelőtt 10, illetve déli 12 óra előtt érkeznek meg a küldemények a címzetthez. A DACHSER tapasztalata szerint ugyan ritkán van ezekre igény, de olyankor feltétlenül: kiállításokra, meghatározott nyitási vagy nyitvatartási időszakokhoz igazodva szokták ezt kérni az ügyfelek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az ABB új folyamatautomatizálási megoldást vezet be a sörgyártás hűtési fázisában az optimalizálás és hatékonyságnövelés elősegítéséhez
Az ABB Ability™ BeerMaker intelligens folyamatautomatizálási megoldás bevezetését követően az ABB a felfűtési fázis után a sörfőzési folyamat hűtési fázisához is bevezette technológiai megoldását, ezzel támogatva a sörfőzdék működési hatékonyságát és a digitális megoldások alkalmazását.
Az ABB sörfőzőmestere egy több tudományágat felölelő szakértői csapattal együtt fejlesztette ki a megoldást.
A sörfőzési folyamat hűtési fázisa a következő folyamatokat foglalja magában: az erjesztést és az érlelést, az élesztő kezelését, a szűrést, a szűrtsör-tartályok (BBT) felügyeletét, a helyben zajló tisztítást (CIP) és az összes másodlagos folyamatot. Ezek azok a szakaszok, amelyekben receptúramódosítások és új ízek próbálhatók ki, ami különösen fontos a sörfőzők számára. Az ABB moduláris automatizálással, digitális funkciókkal, szimulációs technológiával és fejlett folyamatirányítással (APC) biztosítja, hogy a megoldás segítséget nyújtson az ügyfelek jelenlegi kihívásainak leküzdésében, és megnyissa az utat a jövőbeli fejlesztések előtt.
Ez olyan megoldást kereső ügyfelek számára kedvező, amellyel javítani és optimalizálni tudják a folyamatokat, csökkenthetik az energia- és vízfogyasztást, valamint növelhetik a termelékenységet. A megoldás az ABB Ability™ System 800xA® DCS elosztott vezérlőrendszeren alapul.
Az elsősorban sörfőzdékre fókuszáló ABB Ability™ BeerMaker olyan kész és tesztelt mesterreceptek, folyamatok, sablonok és objektumok technikai csomagját nyújtja a felhasználók számára, amelyek különböző konfigurációs/receptparaméterek és vezérlési sémák segítségével könnyen az igényeikhez igazíthatók. A sörfőzők így hatékony gyártási eszközhöz jutnak, amely nem szab korlátokat a gyártási ütemtervüknek vagy a kreativitásuknak.
Az új megoldás kulcsfontosságúnak bizonyul majd a kreatív és speciális sörkészítés, valamint a bevált sörfőzési folyamatok támogatása terén. Adobe Stock-kép
„Tisztában vagyunk vele, hogy a minőség és a konzisztencia a legfontosabb tényezők közé tartozik a sörfőzők számára”
– mondta Gernut van Laak, az ABB globális élelmiszeripari megoldásokért felelős vezetője.
„Európában és világszerte egyre gyorsabban bővül a söripar, így minden eddiginél nagyobb prioritást élvez a sörgyártás hatékonyságának növelése. Ezért elengedhetetlen, hogy innovatív módszereket találjunk, miközben fenntarthatóbb módon és alacsonyabb állásidővel tudunk dolgozni.”
„A sörfőzdéknek továbbra is szükségük lesz a technológusok támogatására folyamataik fejlesztéséhez. Örömünkre szolgál, hogy automatizált megoldásunk beépített digitális képességeket kínál mind a digitális ikerrendszerekhez (a receptek teszteléséhez), mind a fejlett folyamatirányításhoz (APC), ami együttesen hatékonyabbá teszi a sörgyártást.”
A BeerMaker hűtési fázishoz kapcsolódó funkciója 2024 januárjától érhető el. Ez kulcsfontosságúnak bizonyul majd a kreatív és speciális sörkészítés, valamint a bevált sörfőzési folyamatok támogatása terén.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az LG globális K+F-háromszöget hoz létre a szélsőségesen hideg területeken alkalmazott nagy teljesítményű hőszivattyúk fejlesztésére
Az LG Electronics (LG) globális K+F-háromszöget hoz létre Észak-Amerika, Európa és Ázsia között azért, hogy a hőszivattyúk piacán világszerte vezető szerepet töltsön be, és biztosítsa a következő generációs, kifejezetten a hideg éghajlati övezetek számára tervezett hőszivattyúk kínálatát.
A vállalat célja, hogy a fejlett hőszivattyúkutatás európai konzorciumának (European Consortium for Advanced Heat Pump Research, ECAHR) létrehozásával az észak-európai hideg éghajlatra optimalizált, regionálisan specializált alaptechnológiákat fejlesszen ki.
A vezető európai egyetemekkel történő együttműködésre azt követően kerül sor, hogy a vállalat tavaly megalapította a fejlett hőszivattyúkutatási laboratóriumát Alaszkában. Az LG azt tervezi, hogy fokozott erőfeszítéseket tesz a fűtési, szellőzési és légkondicionálási (HVAC) termékeinek alacsony hőmérsékletű éghajlati körülmények melletti teljesítményének javítása érdekében. Idén augusztusban a társaság egy tekintélyes kínai egyetemmel partnerségben Harbinban is folytatja a hideg éghajlati viszonyok között alkalmazott hőszivattyúkkal kapcsolatos kutatásait.
A június 18-án ünnepélyes aláírási ceremónia keretei között megalapított ECAHR tagjai közt megtalálható az Oslo Metropolitan University (OsloMet), a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet), valamint a Nápolyi II. Frigyes Egyetem (Università degli Studi di Napoli Federico II), amely aktívan végez kutatásokat a hideg éghajlati viszonyok között alkalmazott HVAC berendezések terén.
Photo credit: Benjamin A. Ward / OsloMet / LG
Az idei tél során Észak-Európában rekordhideg időjárás uralkodott, a hőmérséklet több területen is mínusz 40 Celsius-fok alá süllyedt. Ezekben a régiókban ugyanakkor a magas fűtési hatékonyság elérése kihívást jelent, mivel a hűtőközegek alacsonyabb nyomáson történő sűrítése nehézségekbe ütközik. Ennek megoldására hozta létre az LG konzorciumot, amelynek célja, hogy extrém hideg körülmények között is csúcskategóriás fűtési teljesítményt nyújtó hőszivattyúkat fejlesszenek ki.
A vállalat emellett igyekszik továbbfejleszteni alaptechnológiáit is, hogy a globális elektrifikáció törekvések élére álljon, és bővítse a kiegészítő fűtési megoldások elérhetőségét Európában.
Az EU 2022-ben elindította a REPowerEU tervet, amelynek célja, hogy 2030-ig csökkentse az orosz fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget, és bővítse az új és megújuló energiaforrásokat. Ennek eredményeképpen a nagy hatékonyságú elektromos készülékek és hőszivattyús fűtő- és hűtőrendszerek iránti kereslet Európa-szerte megugrott, ez pedig az energiafogyasztás csökkentésére és a szén-dioxid-semlegesség elérésére irányuló törekvéseket erősíti.
Az LG ráadásul egy átfogó helyi működési rendszer kialakításán is dolgozik a HVAC-üzletága számára, ami várhatóan a B2B értékesítések növekedését fogja elősegíteni. Ez a rendszer lokálisan fedi majd le az üzletág összes fázisát, a kutatás-fejlesztéstől kezdve az értékesítésen át a karbantartásig és az üzemeltetésig.
Az LG 2030-as jövőképének tavalyi bejelentésekor William Cho vezérigazgató a három fő növekedési tényező egyikeként a vállalat B2B irányú képességeinek fejlesztését emelte ki. Ehhez a jövőképhez igazodva a HVAC üzletág azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy 2030-ra több mint kétszeresére növelje eladásait, és a világ élvonalbeli fűtési és hűtési vállalatává váljon.
„Célunk, hogy az egyes régiók eltérő éghajlati viszonyaira szabott, új generációs hőszivattyú-technológia kifejlesztésével világszerte bővítsük jelenlétünket”
– mondta James Lee, az LG Electronics légtechnikai megoldásokért felelős vezetője
„Folytatjuk térnyerésünket a globális piacon, hozzáadott értéket teremtve a HVAC-üzletágunk növekedésének előmozdítása érdekében.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!