Ipar

Igényre szabott hálózat

Pókhálóként fonják be a 21. században a logisztikai hálózatok a világot, működésük mégis sokszor rejtélyes – az iparágat nem ismerők gyakran úgy képzelik el, hogy a termékeket elszállítják a kiindulási helyükről a célállomásukra, ezzel a feladat teljesült.

A valóság ezzel szemben sokkal összetettebb. Egyrészt elképesztő árumennyiségről van szó, hiszen a világon szinte minden termék utazik, másrészt a vevők, eladók, gyártók, ügyfelek, egyszóval a logisztikai szolgáltatásokat használók igényei is rendkívül sokszínűek. DACHSER Tudástár sorozatunk harmadik részében megnézzük, mire is képes ez a hálózat, és áttekintjük, hogy egy precíz és megbízható rendszerben hogyan tud rugalmasan alkalmazkodni a logisztika az ügyfelek elvárásaihoz.

A hálózat ölelésében

A DACHSER Tudástár előző részében a tranzitidő kapcsán írtunk arról, hogy a járatok úgy működnek, mint a repülőgépek – minden nap fix időben indulnak, és ehhez minden nap percre pontosan zárják a „kapukat”, azaz a kamionokat. Mi történik akkor, ha egy adott napon annyi árut adnak fel például Pilisvörösvárról Münchenbe, ami több, mint amennyit egy kamion el tud szállítani? Ilyenkor mutatkoznak meg a DACHSER rendkívül sűrű hálózatának előnyei. Nem csak egy út vezet ugyanis egy célállomásra, hanem többféle variáció létezik – mint amikor a térképes alkalmazás többféle lehetőséget is felkínál egy adott útra. Ha a Münchenbe induló kamion megtelt, előfordulhat, hogy a többi oda tartó áru Pozsonyba indul el, majd a hálózat onnan továbbítja a címzett felé – vagy akár egyéb alternatív útvonalon.

A tranzitidőt az útvonal alapvetően nem befolyásolja, a küldemény bármelyik irányban ugyanannyi idő alatt jut el a címzetthez, és a fuvardíj is ugyanannyi. A hálózat összetett és rugalmas működésének hátterét a csereszekrények rendszere adja. Ezeket a saját lábukon megálló, egyszerűen le- és felpakolható egységeket a DACHSER-t alapító Thomas Dachser veje, Thomas Simon találta fel 1971-ben, és sikerére jellemző, hogy azóta az egész világon elterjedt, és számos más logisztikai cég is átvette ezt a megoldást.

Igényekre szabva

Az, hogy a küldemény a hálózaton belül pontosan milyen útvonalat fog bejárni, a logisztikai szolgáltató szervezésétől függ – az ügyfelek szempontjából csupán az a fontos, hogy meghatározott időn belül jusson a feladás helyéről a címzetthez az áru. A tranzitidő és a kiszállítási idő szempontjából azonban már eltérőek lehetnek az igények, és a DACHSER rendkívül kiszámítható hálózata lehetővé teszi, hogy a szolgáltatások minden szempontból megfeleljenek ezeknek.

Az ügyféligények legegyszerűbb esete, amikor a küldemény célba érkezése rugalmas lehet, nem sürgős, azaz a logisztikai szolgáltató ezt egy megadott időhatáron belül vállalja. A DACHSER szolgáltatásaiban ez az alapeset, ilyenkor célállomástól függően a lehető legrövidebb időn belül kiszállítják a feladott árut.

Sürgős szállítmányok esetében választhatják viszont az ügyfelek a gyorsított szolgáltatást – ebben az esetben a küldeményt a lehető leggyorsabban, minden várakozás nélkül továbbítják, és az adott áru prioritást élvez a kamionra felpakolásnál. A DACHSER összetett hálózatának köszönhetően a kétféle szolgáltatás között – kapacitástól és kihasználtságtól függően – legfeljebb egy nap különbség lehet, és árban sem térnek el jelentősen. Az ügyfelek több mint 90 százaléka e két lehetőség egyikét választja.

Jóval ritkábban ugyan, de előfordul, hogy az ügyfél a kiszállítást egy meghatározott, fix napra kéri, hiába érhetne akár már korábban is célba a küldemény. Bizonyos iparágakban, például az autóiparbar a gyártás azon alapul, hogy a szükséges alkatrészek nem csupán rendelkezésre állnak abban a pillanatban, amikor szükség van rájuk, de pontosan akkor is érnek oda, és így kisebb raktárkapacitással dolgozhat a gyártó vállalat. A fix napon történő kiszállítás ezekben az esetekben a legjobb megoldás.

Mindhárom fenti szolgáltatástípusnak létezik egy még precízebb, kiszámíthatóbb változata, amelyhez igazán rugalmas szolgáltatóra van szükség: amikor biztosan a kiszállítási napon délelőtt 10, illetve déli 12 óra előtt érkeznek meg a küldemények a címzetthez. A DACHSER tapasztalata szerint ugyan ritkán van ezekre igény, de olyankor feltétlenül: kiállításokra, meghatározott nyitási vagy nyitvatartási időszakokhoz igazodva szokták ezt kérni az ügyfelek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Integrált B2B és B2C e-kereskedelmi megoldások a cargo-partner Kft.-nél

cargo

A nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató speciális szolgáltatásokat kínál világszerte, hogy optimalizálja ügyfelei ellátási láncait.

Az elmúlt hónapokban a cég  magyarországi csapata sikeres B2B (Buisness to Buisness) és B2C (Buisness to Customer) logisztikai folyamatot épített ki egy magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat számára, lehetővé téve így ügyfelüknek, hogy webáruházuk rendeléseit egy kézben tartsák.

Hatalmas teret hódít a világban az e-kereskedelem, így nem csoda, hogy Magyarországon is egyre nagyobb figyelmet kap. Egyre több kisvállalkozás dönt saját webshop indítása mellett, amelyek szeretnék minél jobban leegyszerűsíteni logisztikai folyamataikat. A versenyképesség megőrzése érdekében a hatékony és gyors kiszállítások, valamint az integrált és rugalmas raktározási megoldások elengedhetetlenek. A cargo-partner innovatív, iparág-specifikus B2B és B2C megoldásokat kínál ezeknek a kihívásoknak a kezelésére és a vállalkozások növekedésének elősegítésére.

A cargo-partner több iparágat kiszolgáló raktárai nagyobb volumenű termékek kezelésére is alkalmasak, ami elengedhetetlen a B2B és B2C logisztikai folyamatok működéséhez. Ez az infrastruktúra lehetővé teszi a cargo-partner számára, hogy erős és skálázható logisztikai megoldásokat nyújtson, amelyek kielégítik a különböző iparágak és üzletek sokrétű igényeit.

Egy sikeres együttműködés kezdete

A közel egyéves tárgyalásokat és előkészületeket követően idén májusban a cég magyarországi csapata sikeres együttműködést kötött egy neves kozmetikai termékek forgalmazására és kereskedelmére specializálódott vállalattal, amelynek keretében komplex B2B és B2C logisztikai megoldásokat valósít meg.

„A kozmetikai céggel korábban még nem dolgoztunk együtt, így izgatottan vágtunk bele a közös munkába. A vállalat online áruházával való API kapcsolat integrálásának köszönhetően az ügyfél- és partnermegrendelések azonnal megjelennek a cargo-partner rendszerében, elkülönítve a B2B és B2C rendeléseket. Ez az integrált megoldás a webshop rendelésfeldolgozáshoz és nyomon követéshez szükséges API-kat használja, és biztosítja a teljes művelet ügyfélközpontú front-endjét a SPOT eWarehouse platformon.”

mondta Becze Attila, a cargo-partner magyarországi és romániai régiójának ügyvezetője.

A cargo-partner elsődleges szolgáltatása a kozmetikai cég számára a B2B és B2C bejövő és kimenő szállítási és raktározási szolgáltatásokat foglalja magába. B2B esetén standard raklapos szállítást, belföldi elosztást, karton- és darabszintű összekészítést, címkézést valamint kiszállítást végez a logisztikai cég. B2C esetén a csomagok összekészítését, címkézését és CEP partnerrel történő kiszállítását bonyolítják le. Fontos megjegyezni, hogy a B2B és B2C ügyfelek különböző igényekkel rendelkeznek, ezért különböző üzleti folyamatokra és webáruház funkciókra van szükségük. A B2B ügyfelek kiszolgálása érdekében a cargo-partner egyedi árajánlatot és fizetési lehetőségeket, valamint speciális funkciókat is kínál.

„Ez az első alkalom a cargo-partner magyarországi történelmében, hogy egy ügyfél számára egyidejűleg kezelünk B2B és B2C igényeket, ami egy jelentős lépés a digitalizációs törekvéseinkben és az E2E (Exchange to Exchange) megoldások terén. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak hatékonyságunkat növeljük, hanem ügyfeleink számára is egyedülálló, integrált szolgáltatási élményt nyújtunk. Kezdetben ez a kettős menedzsment kihívások elé állított minket, de kiváló csapatunknak és a cég „személyes ügynek tekintjük” filozófiájának köszönhetően zökkenőmentes megoldásokat dolgoztuk ki ezekre a rendelési igényekre is.”

– ismertette Becze Attila.

Ezzel a projekttel Magyarország csatlakozik azon országok sorához, ahol a cargo-partner már sikeresen szolgálja ki ügyfeleit, egyszerre kezelve B2C és B2B igényeiket. A cargo-partner azon képessége, hogy különböző piacokon ügyfeleket fogadjon, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy zökkenőmentesen terjeszkedjenek hazai határaikon túlra. Ez különösen előnyös az európai, amerikai és ázsiai online kiskereskedők számára, akik a magas keresletű piacokat, mint például az Egyesült Királyságot célozzák meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A Messer és a Toyota Tsusho a hidrogénmobilitás fejlesztésére közös vállalatot alapít

Az ipari gázokra specializálódott Messer és a Toyota Tsusho Europe bejelentette, hogy „SympH2ony” néven közös vállalatot létesít.

A SympH2ony GmbH a teljes flottaüzemeltetési láncra vonatkozóan nyújt hidrogén-mobilitási megoldásokat. Átfogó portfoliót kínál európai vállalatoknak, városoknak, önkormányzatoknak és kikötőüzemeltetőknek a környezetbarát, hidrogénüzemű járműflottára való átálláshoz.

A Toyota Tsusho Europe SA és a Messer SE & Co. KGaA saját erősségeiket hozzák be az újonnan létrehozott közös vállalatba: a Toyota Tsusho Europe, a Toyota Tsusho Corporation százszázalékos tulajdonú leányvállalata, mint a mobilitási értékláncok üzleti fejlesztésének elismert szereplője, a Messer pedig mint a világ legnagyobb magántulajdonban lévő, több évtizedes hidrogén tapasztalattal rendelkező ipari, orvosi és különleges gáz szakértője.

A SympH2ony tiszta hidrogénen alapuló flottamobilitási megoldásokat kínál, beleértve a zéró károsanyag-kibocsátású járműveket, hidrogéntöltő állomásokat és hidrogénellátást, opcionálisan on-site (helyszíni) H2 gyártással, valamint a megbízható működéshez szükséges szolgáltatásokat, mindezt az ügyfél egyedi igényeihez igazítva. A flotta által megtett kilométerek alapján történő elszámolás lehetősége kiszámítható működési költségeket biztosít.

A SympH2ony Bad Soden-i székhelyén, Németországban a Messer és a Toyota Tsusho Europe képviselői, köztük az igazgatósági tagok június 26-án hivatalosan is zöld utat adtak a közös vállalatnak.

„Lehetőséget kínálunk a magán- és közösségi flottaüzemeltetőknek, hogy biztonságosan elérjék a kibocsátásmentes mobilitással kapcsolatos céljaikat. A SympH2ony segít leküzdeni az olyan akadályokat, mint a technológiai bizonytalanság, a bonyolult kereskedelmi és szabályozási folyamatok és a finanszírozási háttér elérhetősége. Ezzel a szakértő támogatással a flottaüzemeltetőknek lehetőségük van arra, hogy stratégiai szempontokat előtérbe helyezve cselekedjenek, és jelentős lépéseket tegyenek a zéró kibocsátású üzemeltetés felé, miközben továbbra is az alaptevékenységükre összpontosíthatnak. “

– mondta Tim Evison, a Messer SVP Clean Hydrogen igazgatója.

Kenji Yamanaka, a Toyota Tsusho Europe Next Mobility vezetője hozzátette: „A SympH2ony olyan helyszíni megoldásokat épít ki és üzemeltet, amelyek lehetővé teszik az európai flottaüzemeltetők számára, hogy a fosszilis tüzelőanyagoktól való mai függőségtől a kibocsátásmentes jövő felé mozduljanak el.”

A Messer szinte a kezdetektől, több mint 125 évvel ezelőtti alapítása óta dolgozik hidrogénnel. Ma a világ legnagyobb üzemanyagcellás járműflottáit támogatja hidrogénszállítással és a hidrogéntöltés terén szerzett széleskörű tapasztalatainak alkalmazásával. A Messer megújuló, alacsony szén-dioxid-kibocsátású hidrogént állít elő, és egyedi, szabadalmaztatott fejlesztéseken dolgozik a hidrogénmobilitás elősegítése érdekében.

A Toyota Tsusho Corporation egy globális vállalat, amely világszerte számos üzleti szegmensben, például a mobilitás, zöld infrastruktúra és körkörös gazdaság területén tevékenykedik. Napjainkban a Toyota-csoport leányvállalatainak egyikeként hidrogén ökoszisztémát fejleszt, hogy hozzájáruljon a szén-dioxid-semlegességhez.

Európában a vállalat székhelye Toyota Tsusho Europe néven Belgiumban található, és itt, valamint Csehországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Magyarországon, Lengyelországban, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban működik. Mintegy 1300 embert foglalkoztat a régióban.

További információ a symph2ony.eu oldalon!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Lakossági kivárás fékezte az építőipart májusban

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt.

Igaz az áprilisi 11 százalékos ugrás után májusban 3.8 százalékkal csökkent a havi termelési adat, ám ez az átmeneti megtorpanás valószínűleg az Otthonfelújítási programmal kapcsolatos piaci kivárásnak tudható be – véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója.

„A friss statisztikai adatok kapcsán úgy látom, hogy az emberek kezdenek felocsúdni a háború és az energiaárak emelkedése okozta sokkból, valamint az azt követő negatív gazdasági folyamatokból, mint amilyen a mára kissé lassuló infláció is. Így végre egy kicsit bátrabban költenek, de persze várják és igénylik az olyan állami támogatási akciókat, mint az Otthonfelújítási program. Az ágazat javuló teljesítményében nagy szerepe lehet annak is, hogy az emberek még mindig tartanak az árak emelkedésétől, így – aki teheti – idén nekilát az építésnek, bővítésnek. Ám közben – ahogyan a friss, május havi 3.8 százalékos csökkenés is mutatja – az óvatosság is jelen van: a többség inkább a támogatásokra vár, illetve kisebb felújításba kezd. Az óvatosságot így érdemben inkább a kormány támogatási programjai enyhítik. A lakosság manapság így is inkább csak a szükséges, korábban elhalasztott felújításokat vállalja, és kevesebben gondolkodnak nagyobb építkezésben vagy költözésben, mint néhány éve”

– fejti ki a Markovich Béla.

A szakember szerint a vállalati és intézményi beruházások visszafogása hatással volt a korábbi időszak visszafogott növekedésére. Az építőipar szereplői nem annyira a brüsszeli forrásokban, mint inkább a cégek beruházási kedvének növekedésében és a lakosság „ébredésében” bízhatnak idén és jövőre is.

„Az EU-s pénzek egy részének hónapokkal ezelőtti felszabadítása nem játszott érdemi szerepet az adatok javulásában, inkább az elhalasztott lakossági és a folytatódó céges beruházásoknak van, illetve lesz lényeges hatása idén. Sokkal kevésbé számít az ágazat egyelőre a kormányzati, az önkormányzati vagy más, frissebb EU-s támogatásokból megvalósuló újabb intézményi építkezésekre vagy akár felújításokra, korszerűsítésekre”

– jegyzi meg a Mapei Kft. vezetője.

Vegyes képet mutat a megkötött új szerződések volumene is, amelyek 1,3 százalékkal csökkentek, igaz ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 5 százalékkal magasabb, az egyéb építmények építésére vonatkozóké viszont 9 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. Jó hír viszont, hogy az építőipari vállalkozások május végi szerződésállományának volumene 6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Mi várható a következő hónapokban?

„Azt várom, hogy az otthonfelújítási támogatás indulásával végre élénkül a lakosság felújítási kedve. Nemcsak az energetikai felújítások, hanem immár az egyéb korszerűsítések is megkezdődhetnek”

– mondta Markovich Béla.

A korábban érkezett tavaszi időjárás segíthette volna az ágazatot, de ennek ellenére eddig inkább elhalasztották a vásárlók még az előre tervezett felújítások, építkezések elindulását is. Ennek az egyik fő oka az volt, hogy végül csak néhány hete, július elején indult el élesben a 2024-es Otthonfelújítási támogatási program, és a tényleges kifizetések elindulására pedig még várni kell. Az is előfordult, hogy már leadott előrendeléseket is visszamondtak az elmúlt hónapokban, éppen a kivárás miatt. Reményt ad a növekedésre azonban, hogy végül azért elindult az említett támogatási program és élénkül a kereslet.

A vállalat friss felmérései szerint az otthonfelújítást igénybe venni szándékozók több mint 50 százaléka szeretne egyéb felújításokat is elindítani. Ez a program így – végre-valahára – lökést adhat a felújítási piacnak, ami jó a kivitelezőknek, kereskedőknek és a gyártóknak egyaránt.

Újabb támogatásokra is szükség lenne!

A nagy kérdés az, hogy a fenti programban csak az 1991 előtt épült házak vehetnek részt, és a 2,5-3,5 millió forintos támogatás mellé már egy egyszerűbb szigetelési munka esetén is hitelt kell felvenni, ami korlátozó tényező lehet sokak számára. Arról nem is beszélve, hogy a legalább egymilliós önerőre és egyéb feltételek meglétére is szükség van. 

Ha minden feltétel teljesül, az ügyintézések átfutása miatt a tényleges kifizetések legkorábban ősszel indulhatnak, így a 2024-es felújítási-szigetelési szezon nagyobbik fele már eltelik, mire ezek az ágazati ösztönzők megkezdik hatásukat. Nem véletlen, hogy felmerült a szakmában az MNB zöld otthonteremtési programjának újraindítása, ami különösen fontos lenne a lakásépítés területén és a fenntarthatósági célokat is segítené, mivel így még a szigorodó szabályokhoz képest is magasabb energetikai elvárásoknak megfelelő lakóingatlanok épülnének.

Erős céges megrendelések, de jön a külföldi konkurencia

A céges, intézményi beruházások, megrendelések a vártnál jobban teljesítettek az elmúlt hónapokban, mert úgy tűnik, hogy a cégek folytatják a fejlesztéseiket, amelyekkel fel tudnak készülni a közeledő jobb gazdasági időszakra.

Ugyanakkor a nemzetközi konkurenciának eddig viszonylag kevéssé kitett építési piacon is tömegesen megjelentek az EU-n kívüli cégek. Törökök, kínaiak, koreaiak főként a termelő-beruházások és más nagy építkezések fővállalkozójaként bukkannak fel. Ezek a trendek nyilván nem tesznek jót a magyar cégeknek és a beszállítóknak sem, mert a nemzetközi kivitelezők gyakran hozzák saját alvállalkozóikat és beszállítóikat.

„A sok, jellemzően tőkeerős és a nagy megrendelőkkel szoros nemzetközi kapcsolatokat ápoló külföldi cég megjelenése nem csak a piacokat bolygatja meg, de megnehezíti a magyar cégek számára a munkaerő megtartását. Továbbá még jobban erősödik az egymás közötti verseny a jó munkaerőért”

– értékelt Makovich Béla.

Hogyan alakulhatnak az építőanyag árak?

Az alapanyagok nagy drágulási hulláma lecsengett, az energiapiac is megnyugodott, így a közeljövőben inkább attól függően fognak változni az árak, hogy a nemzetközi és helyi kereslet, illetve az euró árfolyama hogyan alakul. „Úgy gondolom, hogy drasztikus emelkedésre nem kell számítani, de néhány, legfeljebb 4-5 százalékos növekedésre azért idén még lehet számítani” – véli Markovich Béla.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss