Ipar

Itt a brutális meleg, logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot

Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe.

Jeget is szállít akár negyven fokban is hazánk egyik legnagyobb gyorséttermi beszállítója, de ilyen időben sokszoros a terhelés a víz- és üdítőitalok, a fagylaltok és öntetek terén is. Megugrik az ezekhez szükséges csomagolóanyagok (pohár, tető és szívószál) forgalma is, és sokkal inkább a turisták által látogatott területekre eső éttermek a kamionok célpontjai a bevásárlóközpontok helyett.

A szállítókamionok belső felépítése igazán különleges: középen hosszában falszerűen elválasztják a felépítményt egy hőszigetelt anyaggal, és szinte zsiliprendszerszerűen kialakítják a raktérben a mélyhűtött és a hűtött áruk helyét. Ez a „hőszigetelt fal” mozgatható. A teherautók ajtaján belülről szalagfüggöny akadályozza, hogy a kánikulában nyitáskor bejusson a raktérbe a forró levegő. A QSL 16-17 kamionnal, teherkocsival járja az országot, és naponta mintegy 60 tonna alapanyagot visz az étteremláncoknak, kávézóknak.

A gyorséttermekbe szánt tejtermékeket, húsokat és zöldségeket plusz 1-4 fok között kötelező tárolni, a hamburgerzsömléket, a sült krumplit, a bacont, a pizzafeltéteket pedig mélyfagyasztva, mínusz 18 fokon.

„Vigyázni kell, bizonyos alapanyagok igen érzékenyek. Ha a jégsaláta például lehűl 0 fokra, tüstént megfonnyad”

– jelzi Haiman Ferenc, a QSL cégvezetője.

Mivel romlandó árut kell célba juttatnia, az élelmiszergyártók telephelyétől az éttermek bejáratáig hűtőláncot hoz létre, vagyis a megfelelő hőmérsékleten szállítja és tárolja az élelmiszert.

Mindegy, hogy mínusz 2 fok van télen vagy 40 fok nyáron, a hűtőlánc nem szakadhat meg

A gyorsétterem-láncokat is feszes előírások kötik: amikor a sofőr megérkezik, az étterem megbízottjával együtt köteles ellenőrizni, hogy megfelelő hőfokon szállították-e le az árut. Hibázásra nincs lehetőség: a franchise rendszer miatt elég egy apró mulasztás Budapesten, és abból a világ túloldalán is hír lehet.

A normál hűtést igénylő alapanyagokat a raktárba viszik, ahol folyamatosan hűtik őket. Hőmérőre kötött dupla riasztórendszer jelzi, ha 4 fok fölé emelkedik vagy egy fok alá süllyed a hőmérséklet. A hőfokot időnként külső auditorok szintén ellenőrzik – több hónapra visszamenőleg is.

A speciális kamionok naponta sok száz kilométert tesznek meg, és csak a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági előírások figyelembevételével szállíthatják a termékeket. Többféle hűtőberendezés segítségével hűtik le a rakteret, amely eléri a kívánt hőfokot, mire a sofőr a telephelyre ér. Az élelmiszer-alapanyagok bepakolása kizárólag akkor kezdődhet meg, ha a partnerrel közösen ellenőrizték a termékek hőmérsékletét.

A húst egy speciális csomagolásba tekerik, fóliával választják el a többi terméktől, vagy teljesen elkülönítve szállítják egy másik kamionban. Sőt, a QSL nyáron úgynevezett izoterm zsákokat húz a hűtött raktérből kipakolt árura, ami óriási hűtőtáskaként biztosítja az áruk frissességét, amíg a kocsiból az étterembe tolják őket.

Az étolajjal, liszttel, kólával, cukorral, vagyis a tartós termékekkel van a legkevesebb teendő, ezeket környezeti hőmérsékleten lehet szállítani.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Versenyképes FCL szolgáltatások a cargo-partner megoldásai között

A cargo-partner nemcsak Ázsiából Európába, hanem az ellenkező irányba is költséghatékony és megbízható FCL-szolgáltatásokat kínál, amelyek megfelelnek a jelenlegi logisztikai igényeknek.

Az új irányvonal a „klasszikus” kínai célállomások mellett magában foglalja az Indiába és Délkelet-Ázsiába irányuló szállítmányokat is.

Az Ázsiából érkező import iránti kereslet növekedése és a Jóreménység-fok környékén tapasztalható hosszabb tranzitidő következtében jelentős konténerhiány alakult ki az ázsiai kikötőkben. Ennek hatására a hajótársaságok igyekeznek minél gyorsabban visszajuttatni a konténereket a rendszeres nyugati irányú forgalomba. Az Európából exportáló vállalatok számára kihasználható költséghatékony lehetőségek érdekében a cargo-partner bővítette tengeri szállítási szolgáltatásait ezen az útvonalon.

Rugalmas lehetőségek Európából Ázsiába

A legrugalmasabb szolgáltatás biztosítása érdekében a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. leányvállalataként működő cargo-partner kiterjesztette ázsiai célállomásainak hálózatát. A cargo-partner rendszeres szállításokat kínál az észak-európai kikötőkből, mint például Rotterdamból, Antwerpenből, Hamburgból és Londonból. Emellett, a régiótól és vonzáskörzettől függően, járatokat indít Genovából, Pireuszból, különböző törökországi és fekete-tengeri kikötőkből, valamint a koperi és rijekai kikötőkből is. A vállalat teljes körű közúti hálózata lehetővé teszi a nyugat-, közép- és kelet-európai ügyfelek számára, hogy rugalmas, végpontok közötti megoldásokat kapjanak egyetlen forrásból.

Az FCL-összeköttetések jelenleg magas szintű eszközellátottságot biztosítanak, és nemcsak a „klasszikus” kínai fő kikötőket szolgálják ki, hanem a délkelet-ázsiai és az indiai célállomásokat is, többek között Nhava Shevát, Mundrát, Kalkuttát, Chennai-t, Ho Si Minh-várost, Szingapúrt és számos egyéb helyszínt.

Háztól házig terjedő lefedettség Ázsia-szerte

A cargo-partner minden FCL-megoldását háztól házig terjedő szolgáltatásként kínál, amely magában foglalja a közúti elő- és utószállítást, a vámkezelést és az átfogó logisztikai szolgáltatásokat az európai és ázsiai raktárhálózatán keresztül. Ezen felül, a cargo-partner a SPOT ellátásilánc-menedzsment platformon keresztül valós idejű nyomon követési információkat nyújt a SPOT „Intelligent Container Tracking” rendszerével.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Népszerűek voltak az elmúlt félévben a logisztikai események és oktatások

A Business Superbrands 2024 díjas Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) az első félévben 19 rendezvény keretein belül ismertette a logisztika aktualitásait több mint 1000 érdeklődő számára.

Emellett a népszerű Felsőfokú Logisztikai Menedzsert képzésük keretein belül, hat hónap alatt közel 400 hallgatónak szerveztek oktatásokat is.

Országszerte várták logisztikai programok az érdeklődőket

Többek között versenypiaci szereplőkkel és felsőoktatási intézményekkel együttműködve 2024 első félévében Magyarország legnagyobb múlttal rendelkező logisztikai szakmai szervezete 19 alkalommal szervezett logisztikai tematikájú rendezvényt. A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) működésében kiemelt szerepet tölt be, hogy a logisztika világát közelebb vigye a terület iránt érdeklődőkhöz. Ennek részeként pedig Budapesten, Budaörsön, Békéscsabán, Egerben, Hatvanban, Kecskeméten és az online térben is szakmai eseményeket szerveztek, több mint 1000 érdeklődő részvételével.

„Túl vagyunk a 2024-es esztendő első felén. Visszatekintve a mögöttünk hagyott hónapok eseményeire összességében elmondható, hogy magas szakmai színvonalú rendezvényekből és programokból álló, sűrű eseménynaptárt hagytunk magunk mögött”

– mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.

Hozzátette: több egyetemmel, számos versenypiaci szereplővel és például a Magyar Honvédséggel is folyamatos az együttműködésük annak érdekében, hogy a továbbiakban is magas színvonalú, naprakész logisztikai ismereteket tudjanak átadni az érdeklődőknek.

Továbbra is közkedveltek a logisztikai képzések

A szakmai szervezet nagy múltú oktatási tapasztalattal rendelkezik, hiszen legnépszerűbb tanfolyamukat, a Felsőfokú Logisztikai Menedzser (FLM) képzést rendszerint éves szinten több száz hallgató abszolválja. A logisztikai képzést a koronavírus-járvány megjelenése óta már online formában is rendszeresen elindítják, sőt számos esetben vidéki oktatásokat is tartanak. Ennek részeként az első félévben 3 budapesti, 3 online és 1 nyíregyházi csoportot is elindítottak, összesen 154 fővel.

„Az első félévre áthúzódó tavaly indult tanfolyamok létszáma 228 fő volt, így az első félévben képzettek száma 382 fő volt. Ebből pedig már 80 fő tett vizsgát is”

– emelte ki Dr. Doór Zoltán.

Mozgásban a logisztikai szakmai szervezet

Az idei év második felére tervezett eseményeikkel továbbra is szakmailag színes és eredményes programokat szeretnének nyújtani az érdeklődőknek.

„Terveink szerint mind számosságát, mind szakmai változatosságát tekintve programkínálatunk el fogja érni a megszokott színvonalat”

– hívta fel a figyelmet a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.

A logisztikai szakmai szervezet eddigi elkötelezettségét a magas színvonalú szolgáltatások iránt a Business Superbrands 2024 cím elnyerése is igazolja. Azonban amellett sem szabad elmenni, hogy ez évben már a 30. Logisztikai Évkönyv megjelenése várható, amely nemcsak jubileumi, de egyben egy évente megjelenő unikális kiadvány is a szektorban. A mű rendszerint DOI-számmal ellátott tanulmányokból tevődik össze, így például szakdolgozatok elkészítését és a továbbképzést is magas szinten támogatja. Szerzői évről évre a logisztika világának legkiemelkedőbb szakembereiből tevődnek össze, köztük versenypiaci szakemberekből és egyetemi oktatókból.

A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) bővebb féléves beszámolója fotókkal, valamint programkínálatuk és meghirdetett logisztikai képzéseik elérhetőek az mle.hu oldalon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Az ABB 35 millió dolláros beruházás keretében új üzemet épít

A villámcsapások és az áram- és feszültséglökések megzavarják a kritikus rendszerek működését, és évente több milliárd dolláros kárt okoznak az építményekben és berendezésekben.

Mivel a gazdaság és a társadalom egyre nagyobb mértékben támaszkodik az elektronikára és az adatközpontokra, az ABB több mint 35 millió dollárt (27 millió font) fektet be egy zöldmezős létesítménybe az Egyesült Királyságban, Nottinghamben, hogy kielégítse a Furse® földelési és villámvédelmi megoldások iránti megnövekedett keresletet. Az új, csúcstechnológiával felszerelt telephely várhatóan 2025 elején kerül átadásra. Az üzem a fejlett technológiát, a rugalmas automatizálást, a kutatás-fejlesztést és tesztelést, valamint a digitális folyamatokat integrálja a termelési kapacitás növelése, valamint a hatékonyság és a fenntarthatóság fokozása érdekében.

Több mint 100 alkalmazott költözik át az új, 9500 m²-es létesítménybe a meglévő, 6300 m²-es, Nottinghamben lévő ABB Installation Products divízióhoz tartozó öntödéből, amely több mint egy évszázada folyamatosan működik ugyanazon a területen, ahol a Furse 1893-ban megalakult. Azon túl, hogy az alapterület megnövekszik, a telephely a fenntartható építési előírások BREEAM Excellent minősítésének megfelelően épül, valamint energiahatékony berendezésekkel és technológiával, fotovoltaikus tetőelemekkel, elektromos járműtöltő állomásokkal kerül felszerelésre. Az új üzem a hulladék és az energiafogyasztás csökkentését eredményező eljárásokat is alkalmaz majd. A létesítményt úgy tervezték, hogy támogassa az együttműködést és a képzést, elősegítse a kutatás-fejlesztést és az automatizálást az európai ügyfelek kiszolgálása és a globálisan rendelkezésre álló készlet növelése érdekében.

A becslések szerint világszerte, évente 1,4 milliárd villámlás történik, ami másodpercenként több mint 42 villámcsapást jelent. Még az akár egy kilométer távolságban bekövetkező közvetett villámcsapások is átmeneti túlfeszültségeket hozhatnak létre, és olyan romboló következményekkel járhatnak, mint a tűz, az áramütésveszély, a berendezések károsodása és a költséges üzemzavarok, amelyek állásidőt és pénzügyi veszteségeket eredményeznek. Az ABB Installation Products divízió által kínált Furse megoldásokat úgy tervezték, hogy megbízható földelést, villámvédelmet, valamint védett elektronikus rendszereket és túlfeszültség elleni védelmet biztosítsanak, így segítve a létesítmények és a bennük lévő elektromos rendszerek védelmét. A termékeket több mint 20 országban használják az alkalmazások és az üzemi környezetek széles skálájában, az adatközpontoktól és az orvosi létesítményektől kezdve az alapvető infrastruktúrán és a közműveken át a megújuló energetikai létesítményekig.

„Ez a fontos beruházás a 130 éves Furse technológiára épül, lehetővé téve számunkra, hogy továbbra is a földelés és a villámvédelem élvonalában maradjunk, és olyan megoldásokat kínáljunk, amelyek javítják ügyfeleink biztonságát és megbízhatóságát. A globális növekedési stratégiánk részeként tovább bővítjük képességeinket és kapacitásainkat, így erősítve az ABB gyártási jelenlétét és ellátási láncát, illetve régiós szinten valósítjuk meg az ügyfelek, a szerelők és a forgalmazó partnerek által keresett, nagy igénybevételre tervezett elektromos megoldások gyártását”

– mondta Khalid Mandri, az ABB Installation Products divízió vezetője.

„Ennek a telephelynek a megépítése Nottinghamshire-ben tovább erősíti elkötelezettségünket az általunk kiszolgált ágazatok és a város iránt, ahol már több mint egy évszázada működünk, és ahol továbbra is vezető munkáltatóként kívánunk tevékenykedni.”

Az Egyesült Királyságban most megvalósuló fejlesztés az ABB Installation Product divíziónak ahhoz a 2020-ban kezdett, 165 millió dolláros, globális terjeszkedést és fejlesztéseket célzó beruházási programjához kapcsolódik, amellyel a divízió növelni kívánja a gyártási kapacitást, erősíteni akarja az innovációt és a fenntarthatóságot, és a piacon keresett termékeit közelebb akarja vinni az ügyfelekhez. Az ABB Installation Products jelenleg hat telephellyel rendelkezik Európában. Üzeme van Belgiumban, Franciaországban, Magyarországon, Olaszországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban, ahol Nottinghamben több mint 100 munkatársat foglalkoztat, akik a Furse megoldások széles skáláját fejlesztik, tesztelik és gyártják. Az új campus közel öt hektáron terül el a Fairham Business Parkban, az ABB meglévő Wilford Road-i telephelyének közvetlen közelében, és könnyen megközelíthető az alkalmazottak, az ügyfelek, a beszállítók és a forgalmazó partnerek számára.

„Folyamatosan fejlesztjük a villamosítási megoldásokat, javítjuk a földelés és a villámvédelem életciklusát. Új létesítményünk a tervezés és a technológia terén ugrásszerű előrelépést jelent, ami a jövőre nézve kedvező piaci helyzetet termet számunka, miközben lehetővé teszi, hogy az ABB minden tevékenységében a körforgásos és fenntarthatósági prioritásokhoz igazodjunk, kíméljük az erőforrásokat és csökkentsük az energia- és vízfogyasztást”

– nyilatkozta Andrea Castella, az ABB Installation Products európai régióért felelős vezetője.

Az elektrifikáció területén régóta végzett úttörő tevékenységére építve az ABB Installation Products olyan megoldásokat hoz létre, amelyek biztonságosan összekapcsolják és védik a vállalatokat, a városokat, az otthonokat és a közlekedést energiával ellátó elektromos rendszereket. Az ABB Installation Products (korábban Thomas & Betts) 38 prémium márkanév alatt több mint 200 000 terméket forgalmaz, és ahol villamos energiát használnak, ott megoldásai megtalálhatók, világszerte mindenütt, még az űrben is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss