Ipar
25 éves a Dachser Magyarországon
25 éve, 1999 óta a magyar logisztikai piac meghatározó szereplője a Dachser Hungary.
A német anyacég a kelet-európai régióban elsőként Magyarországon alapított – akkor még Liegl & Dachser néven – leányvállalatot, fejlődési potenciált látva az országban. A várakozások beigazolódtak: az elmúlt évtizedekben az alkalmazottak száma mintegy 400-ra, az éves nettó árbevétel 2023-ra 40,5 milliárd forintra nőtt, és országosan 7 telephelyén a Dachser teljes szolgáltatási portfóliója – például a közúti, légi és tengeri szállítmányozás, az élelmiszer- és szerződéses logisztika – elérhető már Magyarországon. A vállalat világszerte hangsúlyt helyez az ügyfélközpontú megoldásokra, rugalmasságra és lojalitásra – ez a hazai leányvállalatra is jellemző, így nem véletlen, hogy a Dachser Hungarynál vannak olyan munkatársak, akik negyed évszázada dolgoznak a céggel.
1999 eseménydús év volt: az egész világ aggódott amiatt, hogy vajon okoz-e informatikai problémákat a 2000. év, Európa lakói tanúi lehettek egy teljes napfogyatkozásnak, az unió államaiban elszámolási egységként megjelent az euró, amely a közös valuta bevezetésének első lépése volt, Magyarország pedig csatlakozott a NATO-hoz. A világgazdaság lassú felívelést élt át, a magyar gazdasághoz hasonlóan, amely eddigre nagyrészt kiheverte a rendszerváltás okozta turbulenciákat. Az 1930-as években alapított német családi vállalkozás, a logisztikai szolgáltató Dachser ebben a környezetben döntött a kelet-európai nyitás mellett, és azon belül is először Magyarországon hozta létre akkor még 50%-os tulajdonrészű leányvállalatát, a Liegl & Dachsert, valamint kezdte el építeni logisztikai központját Pilisvörösváron.
A múlt évezred végén a cég elsősorban az importra koncentrált, csak később jelentek meg nagy számban exportra termelő vállalatok a magyar piacon, és később indult a Dachser belföldi szállítása is. Mivel Magyarország ekkor még nem volt tagja az Európai Uniónak, a csatlakozás előtti években óriási tudás halmozódott fel a cégnél a vámkezelés vonatkozásában – ez egészen a mai napig jelentős előnyt jelent az uniós piacon kívüli, például az Egyesült Királyságba irányuló szállítmányozás esetében.
A vállalat a 2000-es években gyors növekedésnek indult. 2000-ben megnyitott a pilisvörösvári logisztikai központ, amelyet 2001-ben a tiszaújvárosi, 2002-ben a kecskeméti, 2003-ban pedig a pécsi és zalaegerszegi telephely követett. A közúti szállítás (European Logistics) mellett 2006-tól légi és tengeri szállítmányozást is biztosít a hazai Air & Sea Logistics üzletág vecsési központtal, és ugyanebben az évben kezdték a különleges eljárások és előírások betartását megkövetelő veszélyesáru-szállítást és -raktározást Pilisvörösváron és Tiszaújvárosban. 2008-ban elindult a Food Logistics, a vállalat teljes körű élelmiszerlogisztikai tevékenysége.
A szolgáltatási portfóliót a szerződéses logisztika tette teljessé. Ennek keretében igényekre szabott, átfogó szállítási, raktározási megoldásokat, valamint tanácsadást, folyamatelemzést, tervezést és megvalósítást, és ún. értéknövelt szolgáltatásokat (például csomagolás, címkézés, árazás, merchandising, termékbemutató állványok építése) kínál a cég az ügyfeleknek.
A Liegl & Dachser vegyesvállalatot 2022-ben vásárolta meg teljes egészében a német anyavállalat. A Dachser Hungary mára az ország egyik vezető logisztikai szolgáltatójává vált. 2023-ban 634 800 küldeményt kezelt a cég összesen, 519 000 tonna árut mozgatott meg az itt dolgozó mintegy 400 munkatárs segítségével, 69 000 négyzetméter raktárkapacitást biztosított ügyfelei számára, és nettó 40,5 milliárd forint árbevételt ért el.
„A Dachser sikerének egyik alapja a német precizitással szervezett, igen sűrű hálózat világszerte, valamint a szintén az egész világon egységes, folyamatos nyomon követést lehetővé tevő informatikai rendszer, amelyet állandóan fejlesztünk”
– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary country managere.
„A másik, ennél is fontosabb bázis viszont az emberi tényező. Bár az egykori német kisvállalkozás világcéggé nőtt az elmúlt majdnem 100 évben, mégis meg tudta őrizni családias jellegét, ami nem csak az itt dolgozók, hanem az ügyfelek számára is vonzó. Magyarországon vannak kollégáink, akik negyed évszázada a Dachserrel tartanak – ez a legnagyobb elismerés, amit 25 év után kaphatunk, és ezúton is szeretném megköszönni nekik és ügyfeleinknek, hogy lehetővé tették a sikereinket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós
A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.
A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.
„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”
– nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.
A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.
Megbízható és kényelmes
A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.
Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Microsoft és Siemens összefogás
A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.
A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.
A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.
Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.
Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.
Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár – derül ki az EY friss tanulmányából, amely több mint 200 – köztük 16 magyar – vállalat első, uniós irányelvek (CSRD) szerint készült fenntarthatósági beszámolóját elemezte.
Az érintett cégek döntő többségének már van ESG felelőse és stratégiája. A társaságok átlagosan hét kritikus területet azonosítottak a működésük szempontjából.
A vizsgált jelentések terjedelme jelentős eltérést mutatott: a legrövidebb 33, a leghosszabb 412 oldalas volt, míg átlagosan 120 oldalt tettek ki. A legátfogóbb dokumentumok a pénzügyi szektorhoz köthetők, ahol a befektetői elvárások és a szabályozói megfelelés egyaránt részletes tartalmat követelnek meg. Az elemzett vállalatok közel fele, míg idehaza a cégek többsége (58%) már rendelkezik olyan belső jelentéstételi politikával, amely rögzíti, hogy a társaság miként készíti el a fenntarthatósági jelentéseit. Szinte az összes jelentéstevőnek (88%) van fenntarthatósági stratégiája, míg tízből nyolc cég rendelkezik dedikált ESG-felelőssel.
A társaságok átlagosan hét kiemelt területet határoztak meg a kettős lényegességi felmérés (Double Materiality Assessment, DMA) során, ami azt vizsgálja, hogy mely fenntarthatósági hatások jelentősek a vállalat, és annak értéklánca szempontjából, illetve milyen pénzügyi kockázatok és lehetőségek merülhetnek fel. Ezek közül az éghajlatváltozás jellemzően minden iparágban releváns volt, csak nagyon alapos indoklással hagyható ki, továbbá a saját munkaerőre és vállalatirányításra vonatkozó közzétételek is iparágtól függetlenül relevánsak. A körforgásos gazdaság, az értékláncban dolgozók, a fogyasztók és végfelhasználók, illetve a biológiai sokféleség és ökoszisztémák szintén lényeges témaként szerepeltek a 216 vállalat napirendjén.
„A CSRD-jelentések első alkalommal adnak képet az érintett vállalatok fenntarthatósági érettségéről. A következő lépés, hogy az adatalapú, stratégiai megközelítés a napi működés részévé váljon és a cégek kialakítsák az ehhez szükséges tartalmi és formai keretrendszert”
– emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági üzletágának partnere.
„Ehhez elengedhetetlen a fenntarthatóság szervezeti integrációja, amihez a kulcs a közös célrendszer, az egyértelmű felelősségi körök és a világos ösztönzési folyamatok kialakítása”
– tette hozzá az EY szakértője.
A cégeknek a jelentéstételt üzleti szempontból is érdemes kiértékelniük, különös tekintettel a kettős lényegességi felmérésre. A sikeres adatszolgáltatáshoz elengedhetetlen a szervezeti és informatikai háttér megerősítése, a megfelelő belső kontrollkörnyezet kialakítása, valamint a komplex adatforrások – például az átállási tervek és klímakockázatok – hatékony kezelése. A cél a megfelelésen túl a fenntarthatósági teljesítmény javítása és az üzleti értékteremtés. Ezt az ESG-minősítések javításával, a zöld finanszírozási lehetőségek kiaknázásával és a kockázatok tudatos elhárításával érhetik el a döntéshozók.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar2 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Gazdaság1 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban7 nap ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Mozgásban2 nap ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Gazdaság1 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Gazdaság2 hét ago
Másodpercek alatt csap le a mesterséges intelligencia