Connect with us

Ipar

Adathiány akadályozza a vállalatok dekarbonizációját

siemens vállalatok dekarbonizációja

A digitalizáció szerepét vizsgálták a fenntarthatósági célok elérésében.

A megfelelő adatok elérhetősége és hozzáférhetősége kulcsfontosságú az épületek, az energiaelosztási rendszerek, valamint az iparvállalatok dekarbonizációs céljainak eléréséhez, mégis a cégek közel felének nem állnak rendelkezésére ezek az információk – derül ki egy friss nemzetközi jelentésből.

A 13 ország és hét iparág összesen 650 felsővezetőjével készített felmérésen alapuló Siemens-kutatás azt vizsgálta, hogy a digitalizáció, az adathasználat, valamint a technológiai innovációk adaptációja hogyan járul hozzá a vállalatok karbonlábnyomának csökkentéséhez, illetve hogyan térülnek meg ezek a fejlesztések mind fenntarthatósági, mind üzleti szempontból.

Fejlettebb digitalizáció, fenntarthatóbb infrastruktúra

A megkérdezettek 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy lehetőségként tekint a digitalizációra vállalata termelékenységének, így versenyképességének növeléséhez. Emellett a válaszadók több mint fele (55%) a CO2-kibocsátás-csökkentés és az erőforrás-hatékonyság területén is nagy potenciált lát benne. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy a válaszadók 45 százaléka, aki nem látja ezt a potenciált, nem ismeri teljes mértékben a digitális megoldásokban rejlő, fenntarthatósági lehetőségeket; ezen a téren még információhiány áll fenn.

A felmérés arra is rámutatott, hogy mindössze a vállalatok 54 százaléka számít haladónak vagy fejlettnek az adatvezérelt működés terén, és 42 százalékuk még csak a korai fejlesztés szakaszában jár. Azaz hatalmas, kihasználatlan potenciál rejlik még ezen a területen.

A digitális üzleti platformok előnyeit már számos vállalat látja: a résztvevők a skálázhatóságot, az idő- és költséghatékonyságot, a gyorsabb implementációt, a megbízhatóságot és az interoperabilitást jelölték meg a legfontosabb lehetőségek között. Ugyanakkor a visszatartó tényezők között a válaszadók harmada említette az integráció komplexitását és költségeit, valamint a szakképzett munkaerő hiányát.

Komoly akadály az adathiány

A válaszadók jelentős része állította, hogy alig vagy egyáltalán nem rendelkezik a szükséges adatokkal a dekarbonizáció és az erőforrás-hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú területeken. A résztvevők 44 százalékának nem voltak megfelelő adatai a vállalat CO2-kibocsátására vonatkozóan, 46 százalékuknál hiányoztak az üzemek és gépek teljesítményére vonatkozó mutatók, a megkérdezettek 30 százaléka pedig nem rendelkezett adatokkal az energiafogyasztásáról. Ezek a hiányosságok kritikus akadályt jelentenek a fenntarthatóbb működésre való átállásban.

Mindemellett még akkor is, ha rendelkezésre állnak az adatok, a válaszadók gyakran nehézségekkel szembesülnek azok hatékony integrálása, kezelése és elemzése során. Ennek feloldása mellett általános igény az adatok mennyiségének növelése, minőségének javítása és elérhetőségének fokozása annak érdekében, hogy megalapozott döntéseket hozhassanak. A fenntarthatóbb működéshez pedig a válaszadók az energiafogyasztási, valamint az ügyfeleikre, felhasználóikra vonatkozó adatokat tartották a legfontosabbnak, sőt, a leginkább elérhetőnek is.

Mesterséges intelligencia lesz a kulcs

Az adatbázisok gyors elemzésére, valamint a vállalatok működésének, rendszereinek akár automatikus és folyamatos optimalizálására képes, intelligens megoldásoké lesz tehát a jövő – állapítja meg a jelentés. Ezen technológiák közül a válaszadók arra számítanak, hogy a következő három évben a mesterséges intelligencia lesz legnagyobb pozitív hatással a dekarbonizációra és az erőforrás-hatékonyság javítására a jelenleg rendelkezésre álló technológiák közül. Emellett többen említették a távolról is elérhető szenzorokat és felügyeleti rendszereket, a digitális iker technológiát, valamint az intelligens készülékeket is, amelyekkel fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tennék a működésüket.

A jelentés teljes terjedelmében erre a linkre kattintva olvasható el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Innovatív jármű- és gyalogos-forgalommenedzsment alkalmazást fejlesztettek a Széchenyi István Egyetemen

Akadálymentes és folyamatos jármű-, illetve gyalogosközlekedést tesz lehetővé az UniParking elnevezésű forgalommenedzsment-alkalmazás, amelyet az Uni Inno Zrt.-nél, a győri Széchenyi István Egyetem százszázalékos tulajdonában lévő vállalkozásnál fejlesztettek ki.

Az innováció a valós piaci igényeket kiszolgálva a beléptetést és forgalomirányítást is új szintre emeli a felhőalapú rendszer segítségével.

A Széchenyi István Egyetem elkötelezett az innovációk létrehozása iránt, az általa alapított Uni Inno Zrt. célja pedig a szellemi alkotások támogatása, a fejlesztési eredmények hasznosításának elősegítése. Az NKFIH 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV pályázaton nyertes projekt során a cég az Uninet Kft. és a Digitális Fejlesztési Központ szakértőinek bevonásával speciális rendszert valósított meg. Az UniParking forgalommenedzsment-alkalmazás sajátossága, hogy az eddigieknél sokkal rugalmasabban és könnyebben integrálja az adott területen található kapukat, ajtókat, sorompókat, több technológiával elősegítve a belépéshez szükséges jogosultság meghatározását és kezelését.

„A gyalogosbeléptetés esetében a klasszikus kártyás megoldást azzal egészítettük ki, hogy az alkalmazásban virtuális kártyát tudunk létrehozni, amely igény esetén rendszeres vagy egyszeri belépésre is jogosíthat”

– fogalmazott Daliás Tibor, az egyetem Digitális Fejlesztési Központjának fejlesztőmérnöke. Hozzátette, a járműforgalom esetében a hagyományos rendszámfelismerő rendszerhez ugyancsak kioszthatók hasonló jogosultságok.

„Ezt egészítettük ki azzal a foglaltságjelző rendszerrel, amely kameraképek és a mesterséges intelligencia segítségével működik. Mindez jelentősen megkönnyíti a felhasználók dolgát, akik így az alkalmazásban arról is tájékozódhatnak, hogy a területen belül hol találnak szabad parkolóhelyet”

– fogalmazott. A költséghatékonyságot növeli, hogy a kameraképek feldolgozása kiválthatja a fizikai foglaltságjelző berendezéseket, hiszen a mesterséges intelligencia felismeri a szabad helyeket.

A rendszer felépítése moduláris, tehát teljes egészében a megrendelő igényeire szabható. Az alkalmazás akkor is használható, ha csak a gyalogos- vagy csak a járműves rendszerre van szükség, ha teljesen új rendszert kell kiépíteni, sőt akkor is, ha valaki a meglévőt szeretné „felokosítani”.

A mai kor embere magától értetődőnek tartja a mobilitást, így a járművek száma rohamosan növekszik. Ezek kezelése, elhelyezése viszont egyre nehezebb feladat, főleg a nagy forgalmú intézményeknél, kereskedelmi egységeknél.

„Innovációnk abban segít, hogy a beléptetés és a forgalomirányítás folyamatai egyszerűbbé, gyorsabbá és biztonságosabbá váljanak. Olyan integrált megoldásokat kínálunk, amelyek zökkenőmentesen kezelik a járművek és a gyalogosok mozgását, biztosítva a hozzáférési jogosultságok precíz kezelését. A felhőalapú rendszer lehetővé teszi a valós idejű azonosítást és a biztonsági rendszerek folyamatos kommunikációját, hogy minden helyzetben kontroll alatt lehessen tartani a forgalmat a szoftver segítségével. Az azonnali megjelenítést erősíti az 5G-képes kommunikáció”

– összegezte a fejlesztőmérnök.

Az UniParking rendszer egyaránt alkalmas bevásárlóközpontok, sportlétesítmények, iroda- és parkolóházak, parkolóudvarok, ipari létesítmények, kórházak, közszolgálati intézmények, valamint turisztikai célú attrakciók forgalommenedzselésére. Használatával a parkolók kihasználtsága is növelhető, amely sok esetben többletnyereséget jelent.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

A Prologisnak újból bizalmat szavazott a piac vezető szereplője

A Prologis szerződést hosszabbított az egyik vezető logisztikai vállalattal. A partneri együttműködés 16 évre nyúlik vissza, a mostani, szintén hosszútávú megállapodás létrejöttében pedig a 108 Real Estate ingatlanügynökség közreműködött.

Az integrált logisztikai megoldások vezető szolgáltatója számára döntő szempont volt a szerződéshosszabbításnál mind a raktár, mind a Prologis által nyújtott szolgáltatások magas színvonala, továbbá a Prologis Park Budapest-Gyál stratégiai szempontból kiemelt elhelyezkedése is. A park Budapesttől 18 kilométerre, az M5-ös autópályától és az M0-s körgyűrűtől egyaránt 1-1 kilométerre található, ezáltal biztosítja a gyors, zökkenőmentes szállítmányozást és az ellátási láncok hatékony elérését.

A Prologis logisztikai központja az ügyfél igényeihez igazodik, és fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartva számos fejlesztésen esik át. A vállalat javít a raktár és a hozzá kapcsolt irodahelyiségek energiahatékonyságán, többek között az irodahelyiség homlokzatán kicseréli az ablakokat, elektromos autó töltőket telepít, és a korábbi LED-világítást még hatékonyabb mozgás- és fényérzékelős operációhoz programozható LED-rendszerre cseréli. A raktárépületben új dokkoló kapukat is telepítenek, amelyek szintén az ügyfél számára személyre szabott módon biztosítják a működési folyamatok gördülékenységét.

„Nagyon örülünk, hogy partnerünk úgy döntött, továbbra is velünk marad, mert ez is azt bizonyítja, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtjuk ügyfeleinknek

– nyilatkozta Hunyadi Zsuzsanna, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfélelégedettségért felelős igazgatója.

„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy az ügyfél által használt épület az eszközgazdálkodásunknak, a magas minőségnek és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően sikeresen veszi fel a versenyt akár az új épületekkel, ezáltal hosszú távon is támogatni tudjuk partnerünk növekedését és sikereit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse

knorr bremse 120 jubileum

2025 különleges év a Knorr-Bremse AG számára: a vállalat idén ünnepli 120 éves jubileumát. Küldetése az 1905. január 19-ei berlini alapítása óta mit sem változott: a biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósításáért dolgozik, minden egyes nap, szerte a világon.

A müncheni székhelyű Knorr-Bremse Csoport napjainkra Németország egyik legsikeresebb ipari szereplőjévé vált. Mindamellett, hogy piacvezető szerepet ért el a fékrendszerek fejlesztésének és gyártásának globális piacán, a vasúti és haszongépjárművek egyéb rendszerei kapcsán is ott szerepel az iparág vezető beszállítói között. Több mint 32 000 munkavállalója 30 különböző országban, több mint 100 telephelyen tevékenykedik annak érdekében, hogy innovatív megoldások fejlesztésével és gyártásával válaszoljanak a 21. századi mobilitás legújabb kihívásaira.

A Knorr-Bremse erős vállalkozói szemléletének és jövőbelátó innovációinak köszönheti felívelését. A vállalat alapítója, Georg Knorr ötleteinek köszönhetően naponta emberek milliói utazhatnak biztonságosan közúton és vasúton a világ legkülönbözőbb pontjain. A vállalat későbbi vezetőjének, Heinz Hermann Thiele-nek a nyolcvanas évek közepén megkezdett, négy évtizeden át tartó munkája azt bizonyította mindannyiunk számára, hogy kellő bátorsággal és elszántsággal szinte bármit el lehet érni. Az ő igazgatása alatt vált a Knorr-Bremse jelentős globális szereplővé. Szenvedéllyel és elkötelezettséggel visszük tovább az elődöktől kapott örökséget. Olyan erős alap ez, melyre a folyamatos megújulás szellemében is bátran építkezhetünk. Jövőbeli sikereinket a mérnöki szakértelem, a legmagasabb minőségi szabványok iránti elkötelezettség és az előrelátó stratégiai gondolkodás szavatolja. A teljes felügyelőbizottság nevében gratulálok ehhez a figyelemre méltó sikertörténethez a Knorr-Bremse Csoport összes munkatársának, és nagy várakozással tekintek az előttünk álló időszakra, melyben közösen segíthetjük a vállalat további fejlődését” – mondta a jubileum kapcsán Dr. Reinhard Ploss, a Knorr-Bremse AG felügyelőbizottságának elnöke.

Marc Llistosella, a vállalat vezérigazgatója így fogalmazott: „120 büszke év után a Knorr-Bremse nagyszerű formában van. A változásra és fejlődésre való fáradhatatlan hajlandósággal és szenvedéllyel egy nemzetközileg sikeres vállalatot építettünk fel a hosszú évtizedek alatthatalmas megtiszteltetés számomra, hogy jelenleg én lehetek a vezetője. A teljes igazgatótanács nevében mondhatom: büszkék vagyunk munkatársaink elkötelezettségére és eredményeire. Ügyfeleink nagyra értékelik termékeink megbízhatóságát és kiváló minőségét, kifogástalan szolgáltatásainkat, valamint a jövő mobilitási és technológiai kihívásaira reagáló innovatív fejlesztéseinket és megoldásainkat. Kollégáim nevében is szeretném őszinte köszönetemet kifejezni minden ügyfelünk és üzleti partnerünk számára nagyfokú lojalitásukért és a sokéves szoros együttműködésért.

A vállalat müncheni székházának homlokzata

Ez a jubileum nem csupán a vállalat, hanem a globális közlekedési ágazat számára is mérföldkő. Az idáig megtett út és az elismerésre méltó teljesítmény mellett büszkén gondolunk arra a szerepre is, amellyel a Knorr-Bremse magyarországi csapata immár közel három évtizede tevékenyen hozzájárul a globális eredményekhez, hiszen a budapesti vasúti telephelyünkön gyártott termékeink több mint száz országban futnak világszerte” – hangsúlyozta Veres László, a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Knorr-Bremse Budapest épülete

A Knorr-Bremse Budapest épülete

Kétszeres ok az ünneplésre: a Knorr-Bremse 120, a Knorr-Bremse Global Care program pedig 20 éves

„Egy világ – egy Knorr-Bremse” („One World – One KB”): így szól a Knorr-Bremse jubileumi mottója. Az évfordulós ünnepségek középpontjában a munkatársak globális csapata áll. Az ő elkötelezettségük, innovativitásuk és kemény munkájuk teszi lehetővé a vállalat kivételes sikereit.

Hogy az ott dolgozó kollégák mekkora hatással lehetnek egy cég életére, azt jól mutatja a Knorr-Bremse másik idei évfordulója is. Heinz Hermann Thiele és lánya, Julia Thiele-Schürhoff kezdeményezésére 2005-ben a vállalat munkatársai létrehozták a Knorr-Bremse Global Care nonprofit szervezetet. A ma már világszerte aktív egyesület olyanok számára nyújt támogatást, akik önhibájukon kívül kerültek nehéz helyzetbe. Kiemelt fókuszt kapnak a Global Care programban az oktatás kihívásai, valamint a vízzel, higiéniával és szennyvízelvezetéssel kapcsolatos problémák, melyeknek megoldásáért az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összehangolva tesznek erőfeszítéseket. Munkájuk az elmúlt 20 évben több mint egymillió embernek segített.

Julia Thiele-Schürhoff, az egyesület elnökségének elnöke így nyilatkozott a 20. évforduló kapcsán: „Rendkívül hálás vagyok azért az elkötelezettségért, melyet a Knorr-Bremse munkatársai a megalapítása óta tanúsítanak az egyesület iránt. Rengeteg embernek segítettek abban, hogy önálló, pénzügyileg független életet építhessenek, nem csak maguknak, hanem a családjuknak is. Társadalomként csak akkor leszünk képesek időtálló válaszokat adni az olyan globális kihívásokra, mint a klímaválság, a társadalmi egyenlőtlenségek és a migráció, ha kollektív felelősséget vállalunk a meglévő egyensúlytalanságok következményeiért, és azon dolgozunk, hogy innovatív megoldásokat találjunk a rendszerszintű problémákra.

A Knorr-Bremse Csoport telephelyein a Local Care elnevezésű programján keresztül rendszeres adományokkal és a munkatársak szaktudásán túl önkéntes munkájával valósítja meg jótékonysági programját. A budapesti vállalat az elmúlt években számos szakmai díjat és elismerést nyert el társadalmi felelősségvállalásával.

Hogyan vált a Knorr-Bremse a vasúti és haszongépjármű-fékrendszerek globális piacvezetőjévé?

Georg Knorr már a Knorr-Bremse GmbH 1905-ös berlini megalapításakor lefektette a vállalat sikerének alapjait. Jövőbelátó ötleteivel és aprólékos fejlesztői munkájával fiatal mérnökként forradalmasította a vasúti közlekedést, majd hamarosan a haszongépjárművek piacára is belépett. A fékrendszerek, valamint egyéb alkatrészek fejlesztése során ugyanaz a szempont volt a legfontosabb a számára: a biztonság. A nagy áttörés azután következett be, hogy a Georg Knorr által fejlesztett pneumatikus fékek hatékonyan csökkentették a balesetek számát, és megbízhatóbbá tették a járműveket. A mai napig ez a kritérium jelenti a vállalat sikerének zálogát, erre alapozva zajlik a termékek fejlesztése és optimalizálása, hogy azok megfeleljenek a folyamatosan növekvő forgalom és terhelés követelményeinek, valamint az egyre szigorúbb hatósági előírásoknak.

Georg Knorr, a vállalat alapítója

Georg Knorr, a vállalat alapítója

A vállalat erősségeinek ismeretében Heinz Hermann Thiele 1985-ben vette át a Knorr-Bremse vezetését, és folytonos innovációkkal, valamint a magas minőségre való állandó törekvéssel tört piacvezető pozícióra évtizedeken át. Miután a vállalatot a Süddeutsche Bremsen AG-val egyesítette a Knorr-Bremse AG zászlaja alatt, a fő üzleti tevékenységekre, a két üzletágra (Rail Vehicle Systems és Commercial Vehicle Systems), illetve a nemzetközi jelenlét kiépítésére összpontosított. Így a Knorr-Bremse a vasúti és haszongépjármű-fékrendszerek világelső gyártójává vált.  A vállalat 2018-as tőzsdei bevezetése megfelelő kereskedelmi és pénzügyi rugalmasságot biztosított ahhoz, hogy a jövőben is sikeres maradhasson. Ma a Knorr-Bremse hozzávetőleg 12 000 szabadalommal rendelkezik, a 2023-as pénzügyi évben pedig mintegy 7,9 milliárd euró éves bevételt termelt.

Heinz Hermann Thiele igazgatása alatt vált a Knorr-Bremse AG vezető nemzetközi iparági szereplővé

A Knorr-Bremse történetével és a 120 éves jubileummal kapcsolatos további információkért látogasson el a vállalat weboldalára: https://www.knorr-bremse.com/en/company/120th-anniversary/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss