Connect with us

Ipar

Mintegy 1,4 milliárd forintból modernizálta három áruházát a SPAR Magyarország

Márciusban három megújult SPAR-szupermarketet is birtokba vehettek a vásárlók: a vállalat összesen mintegy 1,4 milliárd forintot fordított egy-egy budapesti, csornai és tatabányai üzletének átalakítására és energetikai modernizálására.

„A SPAR Magyarország minden évben jelentős forrásokat biztosít a meglévő áruházai fejlesztésére: ennek megfelelően az idei évben is tovább folytatjuk a beruházási programunkat. Nagy örömmel számolhatok be róla, hogy márciusban egy-egy forgalmas budapesti, csornai és tatabányai SPAR-szupermarket modernizálása fejeződött be: mindezekre összesen 1,4 milliárd forintot fordítottunk. A beruházásokban közös, hogy az üzletek korábbi eladótere vonzóbbá és korszerűbbé vált, emellett – összhangban a vállalatunk fenntarthatósági céljaival – mindegyik áruházunk a korábbiakhoz képest energiatakarékosabb is lett”

– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A főváros XXI. kerületében, Csepelen, a Csikó sétány 2. szám alatti szupermarket felújítására 771 millió forintot fordított a SPAR. A beruházás során a SPAR frissítette az épület homlokzati megjelenését. Emellett az eladótér hűtőbútorait, zöldséges állványait, pékség bútorait, valamint állványrendszereit és a kasszákat is újakra cserélték. Az üzlet eladóterében először a friss árukínálat fogadja a vásárlókat, akik a friss zöldségek-gyümölcsök, kényelmi termékek, tejtermékek, csemegefélék, húsáruk és helyben sütött pékáruk széles választékából válogathatnak. A kiszolgálópult és a pékség megjelenését a legújabb SPAR koncepció szerint valósították meg. Az üzlet újdonsága a grill kiszolgálópult, ahol helyben sütött finomságokat, készételeket kínálnak a vásárlóknak. A gyors és kényelmes fizetést az újranyitást követően önkiszolgáló kasszák is segítik. Az áruházban 22 alkalmazottnak biztosít megélhetést a vállalat. A szupermarket energetikai rendszerét környezettudatos megoldásokra cserélték: az eladóteret takarékos LED lámpák világítják meg. A hűtéstechnikát új, környezetkímélő, szén-dioxid-alapú rendszerre cserélte a SPAR, és az új hűtőbútorok is ajtózva érkeztek.

Összesen 290 millió forintos fejlesztést hajtott végre Csornán a SPAR. Az Erzsébet királyné utca 5. szám alatti, 19 kereskedelmi szakembernek munkát biztosító üzlet költséghatékony átalakítása során a korábbinál nagyobb zöldség-gyümölcs osztály kapott helyet, a csemege-hús részleg és a tejhűtők új helyre kerültek az eladótérben, ahol az újranyitást követően önkiszolgáló melegentartóval felszerelt, friss ételeket kínáló grillegység is várja a vásárlókat. A modernizálás során az üzletbe új eladótéri hűtőbútorokat telepített a SPAR, és egy kényelmi termékeket kínáló convenience hűtősziget is helyet kapott. A megújult áruház – összhangban a SPAR törekvéseivel – a korábbihoz képest jóval energiatakarékosabb lett: a technológiai hűtéstechnika új, környezetkímélő, szén-dioxid alapú rendszer és az új hűtőbútorok ajtózva érkeztek.

Tatabánya kertvárosi lakótelepén, a Szent György utca 48. szám alatti, 18 munkatársat foglalkoztató SPAR-szupermarket is megújult. A 290 millió forint összköltségű fejlesztés során az eladótér átalakításának legfontosabb szempontja az lett, hogy a forgalmas üzlet vásárlói jól áttekintetően találkozhassanak az üzletlánc széles termékkínálatával. Az áruházban új funkcióként helyben készült ételeket kínáló grillegységet alakítottak ki önkiszolgáló melegentartóval, és az eladótérbe kényelmi termékeket – egyebek mellett szendvicseket, salátákat ­– kínáló convenience hűtősziget is bekerült. A modernizálás során az áruházba új kiszolgálópult-hűtőket és a legújabb koncepció szerinti pékáru kínáló bútorokat építettek be, valamint az eladótéri hűtőbútorokat is újakra cserélték, mindezek mellett az áruház eladóterének világítását pedig LED technológiájúra cserélte a SPAR.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen

A „Szent Pantaleon Kórház Kiemelt Támogatója” díjjal tüntették ki a Hankook Tire Magyarország Kft-t. Az elismerést a dunaújvárosi kórház hagyományos Semmelweis-napi ünnepségén adták át, megköszönve ezzel a vállalat erőfeszítéseit a magas színvonalú egészségügyi ellátás érdekében.

1992 óta minden év július 1-jén, a magyar egészségügy napján ünnepeljük az egészségügyi dolgozókat. Ilyenkor adják át a szakmai elismeréseket az egészségügyben dolgozóknak, és ünnepi megemlékezéseket tartanak szerte az országban.

A Városháza „C” szárnyának a házasságkötő termében megtartott Semmelweis-napi rendezvényen az intézmény új gyakorlatot vezetett be. Saját munkatársaik elismerése mellett első alkalommal köszöntötték azokat a támogatókat, akik elkötelezetten segítik az intézmény működését, fejlesztését. Dr. Szilágyi Örs, a Szent Pantaleon Kórház-Rendelőontézet főigazgatója beszédében kiemelte:

„Hálásak vagyunk a Hankook Tire Magyarország Kft. támogatásáért, az irányunkban tanúsított elkötelezettségért! Együtt, egy közös cél felé haladunk, mely emeli a betegellátás színvonalát és ezáltal a helyi lakosság számára teremt értéket, segíti az egészség megőrzését, a gyógyulást. Példaértékű az ilyen mértékű társadalmi felelősségvállalás és a közösség segítése. Örömünkre szolgál, hogy elsőként a Hankook Tire Magyarország Kft. számára adhatjuk át a Szent Pantaleon Kórház Kiemelt Támogatója díjat!”

A vállalat nevében a díjat Lim Ho Taek, a Hankook Tire rácalmási gyárának ügyvezető igazgatója vette át dr. Szilágyi Örstől.

„Megtisztelő a Szent Pantaleon Kórház elismerése. A Hankooknál hiszünk a hosszú távú partnerségekben és a legfontosabb befektetésnek az itt élő emberek, munkatársaink és családjaik egészségét tartjuk, ezért a jövőben is folytatni kívánjuk a helyi kezdeményezések, intézmények támogatását” – mondta el Lim Ho Taek ügyvezető igazgató.

Az elismeréssel a kórház célja, hogy köszönetet mondjon mindazoknak, akik évek óta segítik az intézmény munkáját. A Hankook Tire idén a gyermekosztály eszközbeszerzését támogatta, 2024-ben dolgozói kezdeményezésre nővérhívó rendszert épített ki a sebészeti osztályon, a korábbi években pedig, EKG berendezéseket adományozott, és orvosi műszerek, lélegeztetőgép beszerzését támogatta, illetve részt vett a szülészeti osztály felújításában, míg a pandémia idején védőfelszereléseket biztosított az intézmény számára. Rendszeres támogatója a kórház Szent Pantaleon Jótékonyság báljának.

A „Szent Pantaleon Kórház Kiemelt Támogatója” díjjal a Hankook elmúlt évben nyújtott anyagi segítségét ismerték el, amellyel az abroncsgyártó a helyi egészségügyet és a közösséget támogatja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Újabb lépések az autonóm gyártás fele

Ipari AI emeli magasabb szintre az automatizált anyagmozgatást.

A Siemens új fejlesztéseinek köszönhetően még tovább automatizálható a gyáron belüli anyagmozgatás. A vállalat bejelentette, hogy az ipari mesterséges intelligencián alapuló Operations Copilot rendszerét integrálja a korszerű szállítórendszerekbe.

Gyorsabb telepítés, egyszerűbb üzemeltetés

Ez a fejlesztés jelentősen felgyorsítja és leegyszerűsíti az autonóm mobil robotok (AMR-ek) és az automatizált irányítású járművek (AGV-k) üzembe helyezését és működtetését. Az AGV-k bevezetése különösen összetett és időigényes folyamat, hiszen integrálni kell őket a gyár meglévő IT- és OT-infrastruktúrájába, valamint specifikus feltételekhez – például útvonalakhoz és átrakodóállomásokhoz – kell konfigurálni őket.

A gyorsabb telepítés érdekében a mérnökök az AI-ügynökökkel kibővülő Operations Copilot-ra támaszkodhatnak. A rendszer a járművek szenzorai és kamerái által biztosított adatokból pontos képet alkot a környezetről, valós idejű adatokat gyűjt, és hozzáfér a műszaki dokumentációkhoz is. A mesterséges intelligencia alapú felületen a felhasználók feladatokat is hozzárendelhetnek az eszközökhöz – például anyagok gyártócsarnokon belüli szállítását.

Nagyobb biztonság a mindennapokban

Az AGV-k navigációs és érzékelőtechnológiákkal vannak felszerelve, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy biztonságosan és megbízhatóan közlekedjenek a gyártási és intralogisztikai környezetekben – közvetlen emberi beavatkozás nélkül. Amennyiben akadály – például ember vagy tárgy – kerül eléjük, automatikusan lelassítanak, megállnak, vagy kikerülik azt.

A Siemens új, Safe Velocity nevű szoftvermegoldása hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, és lehetővé teszi, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben, dinamikusan igazodjanak a környezethez. A TÜV által tanúsított szoftver kompatibilis különféle AGV-gyártók hardver- és szoftvermegoldásaival, és kiegészíti a meglévő biztonsági rendszereket az ipari szabványok teljesítése érdekében. Emellett csökkenti a további biztonsági hardverek szükségességét, egyszerűsíti a rendszerarchitektúrát, helyet takarít meg a járműveken, csökkenti a mérnöki tervezés komplexitását, és minimalizálja a kábelezési igényeket.

A bejelentésre a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, az automatica rendezvényen került sor.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

A Williams Forma–1-es csapat mérnöke, dr. Kling Sándor is oktatja a Széchenyi István Egyetem motorsportmérnök-hallgatóit

A győri Széchenyi István Egyetem Közép-Európában egyedülálló, angol nyelvű motorsportmérnök-mesterképzésében több neves, a technikai sport világában elismert szakember is szerepet vállal.

Egyikük, dr. Kling Sándor, a Williams Forma–1-es csapat mérnöke nemrég négy témakörben tartott előadásokat a hallgatóknak.

A Széchenyi István Egyetem kiemelkedő szerepet játszik a járműipar kihívásaira válaszolni tudó, a nemzetközi piacon is versenyképes szakemberek gyakorlatorientált képzésében. Az intézmény e küldetésében Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterszakot indított, amelynek első évfolyama idén februárban indult. A két féléves, angol nyelvű kurzus a legkorszerűbb tudást nyújtja a versenyjárművek tervezése, tesztelése és üzemeltetése terén.

Mindehhez a technikai sportok élvonalában tevékenykedő neves szakemberek járulnak hozzá.  Közöttük van egy olyan személyiség is, akinek példája jelentős motivációt adhat a fiataloknak, hiszen egyetemi éveit követően rögtön bejutott a Forma–1 világába. Dr. Kling Sándor a Formula Student-versenysorozatban szerzett gyakorlati tapasztalatot, és ennek köszönhetően kapott lehetőséget a Red Bull Racing Forma–1-es csapatánál. A versenymérnök jelenleg a Williams stábját erősíti senior mérnökként, és – bár munkája miatt Angliában él – szívesen vállalt szerepet az unikális képzésben.

„Örömmel mondtam igent a felkérésre, hiszen kitűnő kezdeményezésnek tartom a Széchenyi-egyetem új szakját, emellett fontos számomra, hogy tudásomat és tapasztalataimat továbbadjam az új generációnak”

– mondta el a versenymérnök.

Úgy látja, a képzésnek azért is nagy a létjogosultsága, mert a nemzetközi piacon egyre ismertebbek és elismertebbek a Magyarországról érkező szakemberek.

„Külföldön is látják, hogy jól képzett mérnökök kerülnek ki a hazai felsőoktatásból, akiknek egyre több gyakornoki pozíció elérésére nyílik lehetőségük. Aki ott beválik, állásajánlatot is kaphat az adott csapattól”

– tette hozzá. Az elmondottakat alátámasztja Szakonyi Anna, a Széchenyi-egyetem járműmérnök hallgatójának példája is, aki gyakornokként tevékenykedik a Sauber Forma–1-es csapatánál.

Dr. Kling Sándor négy témában tartott előadást a mesterszak első évfolyamán.

„Külön blokkokban beszéltem a hatékony csapatmunka jelentőségéről, a kötések tervezéséről és használatáról, a Forma–1-es csapatok működéséről, végezetül pedig saját életpályámat is bemutattam a hallgatóknak. Az órák igazán interaktívak voltak, mert a fiatalok nagy érdeklődést mutattak, és rengeteg kérdést kaptam tőlük

– részletezte. Mint mondta, az elméleti tudás megszerzése mellett nagyon fontos a gyakorlat, amelyre a különböző hallgatói csapatok kiváló lehetőséget biztosítanak.

A győri egyetemen több ilyen is működik, köztük a Formula Student mezőnyének élvonalába tartozó Arrabona Racing Team, a számukra motort fejlesztő SZEngine és a közelmúltban az elektromos járművek közt negyedszer is világcsúcsot felállító SZEnergy Team.

„Én magam a Formula Studentben szereztem tapasztalatot egyetemi éveim alatt, amely kitűnő iskola, hiszen modellezi a Forma–1 világát. A csapatoknak itt is versenyautót kell tervezniük, azt legyártaniuk, biztosítani a pénzügyi hátteret, illetve megfelelő marketingtevékenységet folytatniuk. Az ebben való sikeres részvétel jó ajánlólevél az autóversenyzés nagy istállóihoz is”

– hangsúlyozta.

Dr. Kling Sándor végezetül saját jelenlegi munkájáról is szót ejtett. Kifejtette, senior mérnökként szerkezeti elemzői feladatokat lát el a Williamsnél.

Főként az autó elejével foglalkozom, kiemelten az első szárnnyal és a gyűrődőzónával. Ezek nagyon izgalmas projektek, hiszen a 2026-ban érvénybe lépő szabályváltoztatások mindkét elemet jelentősen érintik”

– fogalmazott a szakember. Hozzáfűzte, nagyon élvezi a munkáját, és Forma–1-es szerepvállalását egészen addig tervezi, amíg ő és családja is jól érzi magát az ezzel járó életformában.

A Széchenyi-egyetem motorsportmérnök-képzéséről bővebb információ itt olvasható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss