Connect with us

Mozgásban

Nincs is jobb, mint motorral cikázni a városban

kamarás

Kamarás Ivánt és Talmácsi Gábort senkinek nem kell bemutatnunk.

Az elismert színész Kamarás Iván és a sikeres motorversenyző Talmácsi Gábor, bár szakmájukat tekintve teljesen más pályán mozognak, mégis közös bennük az elért kimagasló sikerek mellett a motorozás iránti szenvedélyük és az is, hogy mindketten BMW C 400 GT robogójukkal közlekednek a mindennapokban. Miért praktikus motorral járni a városban? Mire érdemes odafigyelni, ha robogóval utazunk? Hogyan készíthetjük fel motorunkat és magunkat az őszi időszakban való közlekedésre? A két híresség most megosztja tippjeit, trükkjeit, tapasztalatait a városi motorozás kapcsán.

Praktikum és könnyedség a városi közlekedésben

Kamarás Iván Jászai Mari-díjas színész több, mint 20 éve ül már kétkerekű járgányokon, manapság a Wallis Motor márkanagyköveteként egy BMW-vel közlekedik a városban. A színész szerint, mint praktikus városi közlekedési eszköznek, a robogónak számtalan előnye van.

„Valljuk be, a budapesti forgalomban nem egyszerű a mindennapi közlekedés, robogóval azonban bárhova jóval könnyebb eljutni. Mivel motorral a buszsávban is lehet közlekedni és a dugókba is kevésbé ragad be az ember, így sokkal gyorsabban haladhatunk. Ráadásul parkolni is egyszerűbb vele, mint bármilyen négykerekűvel, mivel díjmentes a parkolás és a járdán is meg lehet vele állni.”

Talmácsi Gábor MotoGP-világbajnok gyorsaságimotor-versenyző is egyetért azzal, hogy a motor rendkívül praktikus közlekedési eszköz.

„A robogóval mobilisabban közlekedhetünk a városban. Ehhez többek között hozzájárul például az, hogy a motorosok számára engedélyezett a megállt kocsisorok közötti előre gurulás is. A robogóval a motoros szezon remekül kihasználható: akár már márciustól egészen októberig közlekedhetünk vele. Thermo lábtakaróval és nagy méretű plexivel például a korai tavaszi és késő őszi időszakban is kiválóan használható.”

Szerelem a köbön

A BMW robogóval közlekedő márkanagykövetek el sem tudnak képzelni jobb városi járgányt.

„Lehet nem szeretni ezt a motort? Imádom! Csodálatos érzés a szabadban suhanni vele. Kényelmes, praktikus, gyors és szép is! Ráadásul a csomagtér nagyobb a szokásos robogóméretnél, ami nekem nagyon fontos, mert sok cuccom van. Emellett van rajta ülés- és marokfűtés, extra szélvédelem és térdvédő rész is. Mindenkinek csak ajánlani tudom!”

– foglalja össze Kamarás Iván.

Talmácsi Gábor – motorversenyző révén – szakmai szemmel is nézi a mindennapi közlekedéshez használt robogó előnyeit.

„Ez a BMW motor gyönyörű, trendi, jó a szélvédelme, kellően fürge, és az autópályán sem lepődik meg. Ráadásul van egy hátsó extra dobozom, ami nagyon praktikus, mert kiválóan pakolható. Szeretem a TFT kijelzőt is, ami nagyon interaktív és jövőbe mutató. Ezt a robogót egyszerűen nekem találták ki! Minden igényt kielégít, ami csak felmerülhet a városi motorozásban.”

Robogóval a városban – tippek, trükkök, tapasztalatok

Kamarás Iván több évtizedes motorhasználat után tapasztalt rókának számít a városi robogós közlekedésben, így számos hasznos trükk van már a tarsolyában.

„A legfontosabb, hogy zökkenőmentesen, könnyedén folyjunk bele a közlekedés menetébe, és hogy rugalmasan, alkalmazkodóan illeszkedjünk a forgalmi rendbe. Ne az egónk vezessen, hanem a mi kezünkben legyen a kormány! Ja, és a bukósisak véletlenül se maradjon otthon!”

Talmácsi Gábor versenyzős életéből is sok tippet hasznosít a mindennapi motoros közlekedés során.

„Ne felejtsük el, hogy a városi robogózás is veszélyes lehet, így kétkeréken is állandó koncentrációra van szükségünk. Nem szabad kapkodni és gyorsan irányt váltani, mert az autósok nincsenek felkészülve az ilyen helyzetekre. Esetleges vészfékezés esetén én mindig figyelem a tükröket, hogy a mögöttem lévők ne szaladjanak belém. Ha pedig járdára parkolunk, figyelni kell arra, hogy megfelelő helyet hagyjunk a gyalogos forgalomnak.”

A robogózás kapcsán kardinális kérdés tud lenni az öltözködés. A sisak használata minden esetben kötelező, de a védőfelszerelések mértéke változhat az időjárási feltételektől. Érdemes olyan védőruházatot használni, amelyek kényelmesek és ergonómiailag a legkedvezőbbek. Semmi se szorítson vagy legyen kisebb méretű, mint amire szükségünk lenne, mert a szűk felszerelés miatt fáradtság, zsibbadás és koncentrációvesztés is kialakulhat!

Biztonságban az utakon ősszel is

Bár a legtöbben a meleg és enyhébb időszakban ülnek motorra, az ősz beköszönte nem jelenti azt, hogy kétkerekű járgányainkat kényszerpihenőre kell küldeni. Őszi időszakban is bátran motorozhatunk, fontos azonban, hogy körültekintőek legyünk!

„A csapadék miatti síkos utak, a csúszós aszfalt és a köd vagy eső miatti rosszabb látási viszonyok kiemelt figyelmet igényelnek. Emellett az én legfontosabb szabályom: ülésfűtés bekapcs!”

– osztja meg tippjeit Kamarás Iván. Talmácsi Gábor pedig szakmai szemmel is vizsgálja a kérdést.

„Az őszi időszakban a nagyobb hőmérséklet-ingadozás miatt más a tapadás a reggeli és az esti órákban, mint nappal, emiatt másképp kell motorozni és alkalmazkodni kell a környezethez. A sisak plexijének páramentesítése is nagyon fontos, illetve a napkelte és napnyugta környéki fényviszonyokat is tudni kell kezelni. A láthatóság fontos szempont a késő őszi időszakban, én például nagyon rikító színű sisakokat használok.”

A Wallis Motor márkanagykövete emellett felhívja a figyelmet arra is, hogy soha ne induljunk el kapkodva és mindig vizsgáljuk át a motorunkat indulás előtt: ellenőrizzük a világítást, a fékbetét állapotát, és a tankot, hogy nem szivárog-e. A gumik állapota és az optimális guminyomás is nagyon fontos, hiszen a motoron folyamatosan egyensúlyozni kell, és a kanyarodások és fékezések alkalmával fontos, hogy meglegyen a teljes kontroll a kormány mögött. Nem utolsó sorban pedig, a vezetéstechnikai tanfolyamok mindenkinek jól jönnek!

Mozgásban

A Hankook téli gumiabroncsai öt aktuális teszten is kiváló eredményeket értek el

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó kiváló eredményeket ért el a legutóbbi téli gumiabroncs-teszteken: a kompakt terepjárókhoz és középkategóriás személyautókhoz készült Hankook Winter i*cept RS3, a személyautókra szabott Hankook Winter i*cept evo 3, valamint a terepjárókhoz ajánlott Hankook Winter i*cept evo 3 X öt összehasonlító tesztben is jól teljesített, kiegyensúlyozott teljesítményével, kiváló biztonsági tartalékaival és lenyűgöző hatékonyságával.

Hankook Winter i*cept RS3: biztonságos kezelhetőség kedvezőtlen körülmények között

A népszerű 215/55 R17 méretben a Hankook Winter i*cept RS3 „példás” minősítést kapott az Auto Bild Allrad kompakt SUV modellek téli gumiabroncs-tesztjén (2025. október 16-i szám). Összesen tizenkét teszt után a tesztelők a következőre jutottak: „fékezési szakértő havas és nedves utakon, kiváló tapadás havon”. A Hankook Winter i*cept RS3 a tesztben szereplő összes téli gumiabroncs közül a legjobb eredményeket érte el a havas és nedves utakon történő fékezés, az aquaplaning értékelések, a nedves körpálya és a száraz kezelhetőség terén.

A Hankook Winter i*cept RS3 – 215/55 R17 méretben az „Auto, Motor und Sport” magazin téli gumiabroncs-tesztjén is „nagyon jó” minősítést kapott a kombi és kis SUV-k kategóriában, (2025. szeptember 25-i szám). „A legrövidebb féktávolság havon, biztonságos kanyarodás nedves úton, a legjobb védelem aquaplaning ellen. Nagyon pontos vezetési jellemzők, szinte hasonlóak a nyári gumiabroncsokéhoz, bőséges tartalékkal a száraz kanyarokban” – dicsérte a magazin.

Hankook Winter i*cept evo 3: jó teljesítmény a havon, alacsony kopás

Top értékeléseket kapott a Hankook Winter i*cept evo 3 is, a sportos kompakt modellek esetében népszerű 225/40 R18 méretben. Az Auto Bild nagy téli gumiabroncs összehasonlításán (2025. október 9-i szám) a prémium gumiabroncs „jó” minősítést szerzett. A gumiabroncs különösen a kezelhetőség és a tapadás terén mutatta meg erősségeit a havon. Az ítélet: „hóspecialista” „remek ár-érték aránnyal.” A Hankook Winter i*cept evo 3 ugyanakkor a „kanyarodási aquaplaning nedves utakon” kategóriában is lenyűgöző volt, a legjobb oldalgyorsulási értékkel az összes tesztelt téli gumiabroncs közül.

A Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18 méretben szintén „jó” minősítést szerzett az ADAC értékelésén. Európa legnagyobb autóklubjának tesztelői különösen pozitív értékelést adtak a környezeti- és költség kategóriákban. A Hankook Winter i*cept evo 3 “nagyon magas várható élettartamot és minimális kopást mutat. A hatékonysága lenyűgöző, köszönhetően alacsony súlyának és üzemanyag-fogyasztásának.” A biztonsággal kapcsolatos kategóriákban a gumiabroncs szintén jó eredményeket ért el nedves és száraz utakon.

Hankook Winter i*cept evo 3 X: a legjobb SUV-gumiabroncs

A Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19 méretben szintén szintén kiválóan teljesített az Auto Bild Sportscars téli gumiabroncs sportos SUV-modellek téli gumiabroncsainak tesztjén (11/2025 szám), ahol szintén „jó” minősítést kapott. A tesztelők ítélete: „minden kategóriában egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, sokoldalú gumiabroncs”. A Hankook gumiabroncs különösen a biztonság szempontjából fontos, havas és nedves felületen történő fékezés tesztjein teljesített kiválóan. A havas felületen végzett szlalom tesztben is az egyik legjobbnak bizonyult.

Téli gumiabroncsteszt
Média Gumiabroncs Méret Teszteredmény
Auto Bild Allrad Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Példás
Auto Motor und Sport Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Nagyon jó
Auto Bild Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
ADAC Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
Auto Bild Sportscars Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude

Hamarosan megérkezik Európába a vadonatúj Prelude e:HEV sportkupé. A fejlett hibrid hajtásláncra épülő, Honda S+ Shift rendszerrel felszerelt modell a Hondákra jellemző vezetési élménnyel ajándékozza meg a tulajdonosokat és energiahatékonyság terén is a maximumot hozza.

A Prelude 25 év után tér vissza a márka választékába, és immáron hatodik nemzedékét ismerheti meg a közönség. Az újoncot a vitorlázórepülők időtlen kecsessége és eleganciája ihlette, s mivel nemcsak könnyen kezelhető, hanem elképesztően gyors is, szinte szárnyal az utakon. Ez az alacsony, széles arányokon felül a Civic Type R-ből átvett futóműnek is betudható, melynek szerves része az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA).

Ez a gondolkodásmód érhető tetten a hívogató utastéren is, ami a vitorlázók pilótafülkéjére hasonlít, ugyanakkor kényelmes, praktikus és kizárólag prémium anyagokból épül fel. Mindezt a Honda SENSING vezetéstámogató rendszerrel fejelték meg a szakemberek, így a menetbiztonság is elsőrangú.

Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:

„A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”

Honda S+ Shift

A gyors, automatikus fokozatváltások hangját, illetve érzetét szimuláló Honda S+ Shift új szintre emeli a vezetési élményt, különösképp, hogy az Aktív Hangszabályozóval (ASC) dolgozik együtt, ami mindig a fordulatszámhoz, illetve a jármű sebességéhez igazítja a motorhangot, ezáltal még természetesebbek a gyorsítások. A rendszert Linear Shift Control névre keresztelte a Honda és egy nyolcfokozatú váltó működését utánozza, hogy még szorosabb legyen a kötelék a vezető és az autó között.

További előnye, hogy a kormány mögött elhelyezett fülekkel kezelhető, tehát ha a Honda S+ Shift aktív, a lassítás mértékének szabályozása helyett a „sebességfokozatok” között kapcsolhat a pilóta, akárcsak egy robotizált erőátvitel esetében. A visszaváltások szintén precízek, ugyanis a Honda S+ Shift a motorfékhatást és a fordulatszámot igazító gázfröccsöt is utánozza a még hitelesebb benyomás érdekében.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe

Fejlett e:HEV hajtáslánc

A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, s nem kevesebb, mint 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Rugalmassága, közvetlensége, hatékonysága és kifinomultsága egyaránt példaértékű, nem meglepő hát, hogy a vezetési élmény is lehengerlő.

Hogy működése mindig az aktuális viszonyokhoz, illetve a vezető kedvéhez, stílusához igazodjon, a mérnökök négyfokozatú, egyetlen gombbal kezelhető üzemmód-szabályozóval is ellátták a modellt. Ezzel Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual) program közül választhat a vezető, és annak tudatában módosíthatja a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainak megfelelően változik.

Páratlan kezelhetőség, kényelem és használati érték

Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben erős, fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. A fejlett, több lengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés működését a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer legújabb változata felügyeli, így tényleg mindig remek az úttartás és a menetkomfort.

A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség messze átlagon felüli, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.

A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.

Miként a hatalmas hátsó ajtó mögött megbúvó, 663 literes csomagtartó is bizonyítja, a letisztult, áramvonalas kocsitest ellenére az új, négyszemélyes Prelude helykínálat és használhatóság tekintetében is az élvonalba tartozik. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.

Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a menetbiztonság most is elsődleges volt, ezért a Honda SENSING rendszer legújabb változatát kapta meg a Prelude. Mindemellett az Adaptív Sebességrögzítőt, az Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszert és a Sávtartó Asszisztenst is továbbfejlesztették, hogy minden eszköz a sportkupék sajátos jellemvonásainak megfelelően végezze feladatát, és a vadonatúj Prelude e:HEV a lehető legtöbbet adhassa tulajdonosának.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss