Mozgásban
Nincs is jobb, mint motorral cikázni a városban
Kamarás Ivánt és Talmácsi Gábort senkinek nem kell bemutatnunk.
Az elismert színész Kamarás Iván és a sikeres motorversenyző Talmácsi Gábor, bár szakmájukat tekintve teljesen más pályán mozognak, mégis közös bennük az elért kimagasló sikerek mellett a motorozás iránti szenvedélyük és az is, hogy mindketten BMW C 400 GT robogójukkal közlekednek a mindennapokban. Miért praktikus motorral járni a városban? Mire érdemes odafigyelni, ha robogóval utazunk? Hogyan készíthetjük fel motorunkat és magunkat az őszi időszakban való közlekedésre? A két híresség most megosztja tippjeit, trükkjeit, tapasztalatait a városi motorozás kapcsán.
Praktikum és könnyedség a városi közlekedésben
Kamarás Iván Jászai Mari-díjas színész több, mint 20 éve ül már kétkerekű járgányokon, manapság a Wallis Motor márkanagyköveteként egy BMW-vel közlekedik a városban. A színész szerint, mint praktikus városi közlekedési eszköznek, a robogónak számtalan előnye van.
„Valljuk be, a budapesti forgalomban nem egyszerű a mindennapi közlekedés, robogóval azonban bárhova jóval könnyebb eljutni. Mivel motorral a buszsávban is lehet közlekedni és a dugókba is kevésbé ragad be az ember, így sokkal gyorsabban haladhatunk. Ráadásul parkolni is egyszerűbb vele, mint bármilyen négykerekűvel, mivel díjmentes a parkolás és a járdán is meg lehet vele állni.”
Talmácsi Gábor MotoGP-világbajnok gyorsaságimotor-versenyző is egyetért azzal, hogy a motor rendkívül praktikus közlekedési eszköz.
„A robogóval mobilisabban közlekedhetünk a városban. Ehhez többek között hozzájárul például az, hogy a motorosok számára engedélyezett a megállt kocsisorok közötti előre gurulás is. A robogóval a motoros szezon remekül kihasználható: akár már márciustól egészen októberig közlekedhetünk vele. Thermo lábtakaróval és nagy méretű plexivel például a korai tavaszi és késő őszi időszakban is kiválóan használható.”
Szerelem a köbön
A BMW robogóval közlekedő márkanagykövetek el sem tudnak képzelni jobb városi járgányt.
„Lehet nem szeretni ezt a motort? Imádom! Csodálatos érzés a szabadban suhanni vele. Kényelmes, praktikus, gyors és szép is! Ráadásul a csomagtér nagyobb a szokásos robogóméretnél, ami nekem nagyon fontos, mert sok cuccom van. Emellett van rajta ülés- és marokfűtés, extra szélvédelem és térdvédő rész is. Mindenkinek csak ajánlani tudom!”
– foglalja össze Kamarás Iván.
Talmácsi Gábor – motorversenyző révén – szakmai szemmel is nézi a mindennapi közlekedéshez használt robogó előnyeit.
„Ez a BMW motor gyönyörű, trendi, jó a szélvédelme, kellően fürge, és az autópályán sem lepődik meg. Ráadásul van egy hátsó extra dobozom, ami nagyon praktikus, mert kiválóan pakolható. Szeretem a TFT kijelzőt is, ami nagyon interaktív és jövőbe mutató. Ezt a robogót egyszerűen nekem találták ki! Minden igényt kielégít, ami csak felmerülhet a városi motorozásban.”
Robogóval a városban – tippek, trükkök, tapasztalatok
Kamarás Iván több évtizedes motorhasználat után tapasztalt rókának számít a városi robogós közlekedésben, így számos hasznos trükk van már a tarsolyában.
„A legfontosabb, hogy zökkenőmentesen, könnyedén folyjunk bele a közlekedés menetébe, és hogy rugalmasan, alkalmazkodóan illeszkedjünk a forgalmi rendbe. Ne az egónk vezessen, hanem a mi kezünkben legyen a kormány! Ja, és a bukósisak véletlenül se maradjon otthon!”
Talmácsi Gábor versenyzős életéből is sok tippet hasznosít a mindennapi motoros közlekedés során.
„Ne felejtsük el, hogy a városi robogózás is veszélyes lehet, így kétkeréken is állandó koncentrációra van szükségünk. Nem szabad kapkodni és gyorsan irányt váltani, mert az autósok nincsenek felkészülve az ilyen helyzetekre. Esetleges vészfékezés esetén én mindig figyelem a tükröket, hogy a mögöttem lévők ne szaladjanak belém. Ha pedig járdára parkolunk, figyelni kell arra, hogy megfelelő helyet hagyjunk a gyalogos forgalomnak.”
A robogózás kapcsán kardinális kérdés tud lenni az öltözködés. A sisak használata minden esetben kötelező, de a védőfelszerelések mértéke változhat az időjárási feltételektől. Érdemes olyan védőruházatot használni, amelyek kényelmesek és ergonómiailag a legkedvezőbbek. Semmi se szorítson vagy legyen kisebb méretű, mint amire szükségünk lenne, mert a szűk felszerelés miatt fáradtság, zsibbadás és koncentrációvesztés is kialakulhat!
Biztonságban az utakon ősszel is
Bár a legtöbben a meleg és enyhébb időszakban ülnek motorra, az ősz beköszönte nem jelenti azt, hogy kétkerekű járgányainkat kényszerpihenőre kell küldeni. Őszi időszakban is bátran motorozhatunk, fontos azonban, hogy körültekintőek legyünk!
„A csapadék miatti síkos utak, a csúszós aszfalt és a köd vagy eső miatti rosszabb látási viszonyok kiemelt figyelmet igényelnek. Emellett az én legfontosabb szabályom: ülésfűtés bekapcs!”
– osztja meg tippjeit Kamarás Iván. Talmácsi Gábor pedig szakmai szemmel is vizsgálja a kérdést.
„Az őszi időszakban a nagyobb hőmérséklet-ingadozás miatt más a tapadás a reggeli és az esti órákban, mint nappal, emiatt másképp kell motorozni és alkalmazkodni kell a környezethez. A sisak plexijének páramentesítése is nagyon fontos, illetve a napkelte és napnyugta környéki fényviszonyokat is tudni kell kezelni. A láthatóság fontos szempont a késő őszi időszakban, én például nagyon rikító színű sisakokat használok.”
A Wallis Motor márkanagykövete emellett felhívja a figyelmet arra is, hogy soha ne induljunk el kapkodva és mindig vizsgáljuk át a motorunkat indulás előtt: ellenőrizzük a világítást, a fékbetét állapotát, és a tankot, hogy nem szivárog-e. A gumik állapota és az optimális guminyomás is nagyon fontos, hiszen a motoron folyamatosan egyensúlyozni kell, és a kanyarodások és fékezések alkalmával fontos, hogy meglegyen a teljes kontroll a kormány mögött. Nem utolsó sorban pedig, a vezetéstechnikai tanfolyamok mindenkinek jól jönnek!
Ajánljuk még
-
A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW
-
Motorolaj választás – Mutatjuk, mire érdemes odafigyelni!
-
Alapkőletétel Debrecenben: 71 futballpálya méretű napelempark kerül kialakításra a BMW debreceni gyáránál
-
A szentgotthárdi motorgyárban elkezdték a négyhengeres motorok sorozatgyártását
-
Két versenyautóhoz szállít motort és hibrid hajtást is fejleszt a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata
-
Képes Gábor a Neumann Társaság új ügyvezetője
Mozgásban
Káosz uralkodik a rollerbiztosításoknál, pedig 3 hónapja kötelező
Több mint 100 ezer elektromos roller van forgalomban, amelyek nagy része érintett lehet a kötelező felelősségbiztosításban, mégis egyelőre alig van rá érdeklődés.
A Grantis szakértői felhívták rá a figyelmet, hogy akár már évi 10 ezer forintból is meg lehet úszni a biztosítást, ami lényegesen alacsonyabb a kiszabható 65 ezer forintos helyszíni bírságnál.
Már több mint három hónapja, egész pontosan július 16. óta kötelező a gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) a mikromobilitási eszközökre, köztük az elektromos rollerekre is.
Az elektromos rollerekre akkor kell biztosítást kötni:
- ha 25 kg alattiak, de 25 km/h-nál gyorsabban
- 25 kg-nál nehezebbek, és 14 km/h-t meghaladó tervezési sebességgel rendelkeznek.
Aki nem felel meg az új szabályoknak, az akár 65 ezer forintos bírsággal is számolhat, mivel a biztosítás kötelező. Így annak elmulasztása a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének minősül.
Ugyanakkor a Grantis értesülései szerint nem kapkodnak két kézzel az üzembentartók a kötelező rollerbiztosítások után. A több mint 100 ezer forgalomban lévő eszközhöz képest (amelyek 90 százaléka magántulajdonú) elenyésző a megkötött biztosítások száma még olyan biztosítóknál is, amelyek jellemzően erősebbek a kötelező biztosítások terén.
A Grantis információi szerint több biztosítónál sem volt érdeklődés a mikromobilitási eszközök biztosítására, de az továbbra is jellemző, hogy egyes biztosítók kifejezetten magas, akár több százezer forintos éves díjat határoznak meg. Ezzel jelezve, hogy nem akarnak minden áron jelen lenni ebben az alapvetően nehezen megtérülő, és ehhez képest kárrendezés szempontjából sok erőforrást követelő szegmensben.
Külön érdekesség, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság Grantishoz eljuttatott válaszában arról ír, hogy jelenleg nem vezetnek statisztikát arról, hogy hány alkalommal kellett büntetést kiszabni azokra a rollerezőkre, akiknek nem volt biztosításuk.
A Grantis példakalkulációjában kiszámolta egy 24 kg-os, 26 km/h sebességű roller éves biztosítási díját.
A biztosítók közül a K&H Biztosító korábban közölte, hogy összesen 6,5 ezer mikromobilitási eszközre kötöttek biztosítást, a biztosítások éves átlagdíja pedig valamivel több mint 6200 forint volt. A Groupamánál átlagosan 8-9 ezer forint körül alakult az éves díj, az átlagos szerződő pedig 50 év körüli volt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Három új helyszínen telepítettek motorosbarát szalagkorlátokat
A statisztikák szerint országosan évente mintegy 1200-1300 motoros baleset történik, ennek nagyjából 5%-a, vagyis évi 50-60 eset halálos kimenetelű.
A halálos motoros balesetek leggyakrabban útkanyarulatokban, pályaelhagyás miatt történnek. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért még 2021 év végén együttműködési megállapodást kötött a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel, hogy a motorkerékpárral közlekedők védelme érdekében a szükséges helyeken a vezetőkorlátokat motoros-alácsúszásgátló elemekkel egészítsék ki. Idén Somogyban a Köröshegyi-völgyhíd lábánál, a Mátrában a 24-es főúton és végül Komárom-Esztergom vármegyében a Bajna és Héreg közötti szakaszon kerültek ki ezek az új elemek.
A motorosbarát vezetőkorlát olyan eszköz, amely a motoros balesetek súlyosságot csökkentheti és akár életeket is menthet. Ezeket az alácsúszásgátló speciális elemeket általában a meglévő korlátokhoz tudják rögzíteni a szakemberek, így megakadályozva azt, hogy egy pályaelhagyásos balesetnél a motoros beszoruljon vagy az ütközés végtagok leszakadását okozza. Ezeket a motorosbarát korlátot általában be nem látható ívekben helyezik ki, ahol a motorosnak változtatnia kell a döntési szögén a kanyarodásuk tiszta íves fázisában, de szűkülő vagy átmeneti ív nélküli kanyarulatokban is érdemes telepíteni. Korábban kísérleti projektként több helyszínen, Pest, Zala és Komárom-Esztergom vármegyében is kikerültek ezek a fejlesztések országos közutakra.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. együttműködési megállapodásának részeként az elmúlt két évben számos helyszínre kerülhettek ki ezek az elemek, így érdemben növelhették az így védett szakaszok számát. 2022-ben Baranyában a 66-os főúton Pécsnél, illetve Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a Tirzs és Aggtelek közötti mellékúton, míg az elmúlt szezonban Somogyban a Kőröshegyi-völgyhíd lábánál a bálványosi bekötőúton is ilyen eszközöket telepítettek a közutas mérnökségek.
A fejlesztések azóta sem álltak meg mivel 2024-ben a bálványosi bekötőúton további 800 méternyi szakaszra, a Mátrában a 24-es főúton 320 méteres, míg a Bajna és Héreg közötti úton 360 méternyi részen telepítették az alácsúszásgátló elemeket a szakemberek.
„Mind a három helyszínről elmondható, hogy azok vonalvezetése és a táj szépsége miatt is nagyon népszerűek a motorosok körében. Ugyanakkor több motoros a szabályokat be nem tartva, a megengedettnél nagyobb tempóval közlekedik, ami számos esetben balesethez és tragédiához vezetett. Ezekben közös, hogy általában a 20-as, 30-as éveikben járó férfiak voltak, akik az életüket vesztették ezekben a szituációkban.”
– nyilatkozta Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs vezetője.
„A motorosbarát szalagkorlátok telepítése a közlekedésbiztonság szempontjából kiemelten fontos lépés. Ezek a fejlesztések nemcsak a motorosok védelmét szolgálják, hanem hosszú távon hozzájárulnak a balesetek súlyosságának csökkentéséhez. A HUMDA számára alapvető cél, hogy minden közlekedő, így a motorosok is biztonságosabb körülmények között használhassák az utakat. Az új szalagkorlátok innovatív megoldásokat kínálnak, amelyek a nemzetközi tapasztalatok alapján már bizonyítottak. Örömmel működünk együtt ezen a területen a Magyar Közúttal, hiszen ezzel is hozzájárulunk a hazai közlekedés fejlesztéséhez. A hazai MotoGP- és Superbike-futamokat szervező HUMDA számára a motoros társadalom biztonsága kiemelten fontos. Tudatosítani akarjuk, hogy a közút nem versenypálya és a hétköznapokban a közlekedés minden résztvevőjének be kell tartania minden szabályt, hiszen a legelső mindannyiunk biztonsága. A motorosbarát szalagkorlátok is a biztonságot szolgálják, a száguldás terepe a zárt versenypálya, ahogy a profi versenyzők is a Balaton Park Circuit-on csapnak össze jövő nyáron.”
– emelte ki Lázár László, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA kommunikációs vezetője.
Néhány évvel ezelőtt fontos kísérleti projektet indított a Magyar Közút a Komárom-Esztergom vármegyei Bajna és Héreg közötti úton is. Ott az egyik ívnél speciális útburkolati jelek és neon sárga hátterű figyelmeztető jelzőtáblák kerültek ki az útra. A szakaszon ezen kívül zöld vonallal kijelölték az optimális ívet motorosok segítségével és az ellenkező irányú forgalmi sávok közötti távolság tartása érdekében fehér színű új útburkolati jeleket festettek fel a szakemberek. Az eddigi tapasztalatok kedvezőek, mivel a halálos balesetek száma a fejlesztéseknek köszönhetően megszűnt ezen a szakaszon, a további súlyos kimenetelű esetek csökkentésében pedig meghatározó lehet az új alácsúszásgátló elemek kihelyezése.
A 2023-as év adatait a 2013–2019 közötti időszakhoz hasonlítva csökkenés tapasztalható, a motorkerékpáros balesetek sérültjeinek száma 13%-kal esett vissza, a segédmotoros kerékpáros sérülteké pedig 24%-kal. Még kedvezőbb a csökkenés az elhunytak számában a motorkerékpárok vezetői között 26%-os, a segédmotoros kerékpárok vezetői között pedig 33%-os csökkenést tapasztalható.
A kedvező tapasztalatok alapján a Magyar Közút és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA szeretnék a jövőben is folytatni együttműködésüket, ugyanakkor mindkét szervezet arra is felhívja a figyelmet, hogy az új védelmi eszközök mellett is fokozott óvatossággal, a KRESZ és az adott helyszínen érvényben lévő korlátozások, szabályozások alapján vezessenek motorosok és autósok egyaránt, hogy érdemben csökkenhessen a motoros balesetek száma a jövőben is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Honda megalkotta a világ legezüstebb CIVIC-jét
A Honda 25 évvel ezelőtt, 1999-ben mutatta be Európában első hibrid modelljét, az Insightot.
A mérföldkőnek tekinthető esemény megünnepléséhez most egy Civic e:HEV egyedi, úgynevezett legjobban csillogó ezüst fényezést kapott.
A hibrid technológia negyedszázados évfordulójára a Civic teljesen egyedi, ezüst színű külsőt kapott, amelynek kidolgozásában a neves művész és színmester, Stuart Semple működött közre, aki Culture Hustle nevű stúdiójában már számos egyedi színt dolgozott ki, így például a Pinkest Pink, a Goldest Gold és a Blackest Black néven ismert árnyalatokat. A színek mestere most ehhez a modellhez elkészítette a „Silveriest Silver”, azaz a legezüstebb ezüst tónust.
Stuart szenvedélyesen törekszik arra, hogy csak a legjobb anyagokkal dolgozzon. Egyediségének titka, hogy a színek létrehozásához a pigmenteket és a nemesfémekből származó mikroszkopikus darabokat akrilos oldatba vegyíti; jelen esetben 64%-ban valódi ezüst pelyheket használt. Festékei minden felületre felvihetőek, ahol tömör arany vagy ezüst látszatát keltik, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan alkotásokat hozzanak létre, amelyek ezeket a színeket valósághűen ábrázolják.
A festéket, kikeverését követően, átadták a Bournemouthban lévő The Syrup Room műhely szakembereinek, hogy ők vigyék fel a Civic karosszériájára. Itt a mesterek egy klimatizált helyiségben három napon keresztül, alapos munkát végezve készítették elő a gépkocsi karosszériáját a fényezésre, majd több rétegben vitték fel a különleges védő- és eltávolítható festéket. Végül egy nagy pontosságú szóróberendezéssel felhordták a Silveriest Silver utolsó rétegét, hogy megszülethessen az ünnepi Civic.
Nik Pearson, a Honda Motor Europe munkatársa így nyilatkozott:
„Ebben az iparágban a Honda szakértelme páratlan a hibridek terén. 1999-ben nekiláttunk – üzemanyag-felhasználás szempontjából – a világ legtakarékosabb autójának, a forradalmi Insight értékesítésének, amely az első benzines-elektromos hibrid gépkocsi volt Európában. Mára termékválasztékunk legfőbb modelljei elektrifikáltak, melynek tagjai az innovatív e:HEV hajtásláncunkkal rendelkeznek. A hibrid technológia 25. évfordulóját mindenképpen méltó módon szerettük volna megünnepelni, ezért döntöttünk úgy, hogy a születésnapra a legezüstebb fényezést kapja a Civic. Fantasztikusan néz ki, ugye?”
A Honda immáron negyedszázada gyárt hibrid járműveket és a japán márka mérnökei ez idő alatt nagyon sok munkát fektettek az ilyen típusú hajtásláncok fejlesztésébe, amelynek gyümölcse a jelenleg is futó alternatív (értsd teljesen elektromos vagy hibrid) meghajtású modellek sorozata.
A Civic e:HEV és a Honda úttörő hibrid technológiája
A 2022-ben bemutatott legújabb Civic hibrid rendszerének szíve az e:HEV hajtáslánc, amelynek alapja a 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzines erőforrás, melyhez két kompakt, de erős villanymotor kapcsolódik, valamint egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor, egy Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és egy Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit, IPU).
A hibrid Jazz, HR-V, ZR-V és CR-V modell mellett a 11. generációs Civic a Honda elektrifikált járműcsaládjának illusztris része, amely tökéletesen ötvözi a lenyűgöző teljesítményt és a villámgyors reagálást a zökkenőmentes teljesítményleadás és a kimagasló hatékonyság mellett, mindezt anélkül, hogy a vezetés örömének (Joy of Driving) rovására menne.
A Honda hibrid története előtt továbbra is fényes jövő áll, hiszen az ikonikus Prelude a következő években benzines-elektromos hajtáslánccal tér vissza. Az ígéretek szerint tökéletes egyensúlyt teremt mind a vezetési élmény és a kiemelkedő hatékonyság, mind a védjegyévé vált stílus és kifinomultság között – egy újabb példa arra, hogy a Honda Európa-szerte elhozza a vezetés örömét a vásárlóknak.
A Honda hibrid technológia nagyszerűségére remek példa, hogy a márka a turbó hibridek megjelenésének kezdetén, 2015-ben motorgyártóként visszatért a Forma-1 világába. Az erőforrást folyamatosan módosították, így végül, számost kihívást leküzdve, Max Verstappen 2021-ben az Oracle Red Bull színeiben világbajnoki címet szerzett. 2022-ben és 2023-ban is Honda motorok hajtották a csapat autóit, így ezekben az években megszerezték mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
Stabilan magas a fővárosi új építésű lakások négyzetméterára
A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Valami történik a Szabadság-szoborral – Figyeld az eget október 11-én!
Megváltozik a gazdálkodás, így hat a magyar mezőgazdaságra a klímaváltozás
Virágzik a használt termékek piaca
Már Magyarországon is kapható a HONOR Magic V3
Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?
A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
A Honda bemutatja a Honda 0 Series modellek új generációs technológiáit
Technokrata.hu
A világon elsőként életképes magokat teremtek a MATE holdtalajban elültetett mustárnövények
VIVO okostelefonok és Cyber hetek a Yettelnél
A mesterséges intelligencia fejlesztések kétharmada kudarcot vall
Eleshet a nyugdíjpénztár lakáscélú felhasználásának lehetőségétől, ha erre nem gondol
Egekben a retró autók ára
A Samsung új szintre emeli okostévé biztonságát a FIPS 140-3 adatvédelmi tanúsítvánnyal
Megújul és új helyszínen lesz a 2025-ös BME Egyetemi Napok
Mihályi Magdolnát választotta a Minősített HR Szolgáltatók Szekció elnökének a VOSZ
Egy készülék mindenek felett – 6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Ipari ventilátorral az irodai levegőminőség is javítható
Műszaki-Magazin.hu
Szintet lép a Schneider Electric és a Dunaújvárosi Egyetem együttműködése
A fémmegmunkálás új dimenziói – Messer Hegesztés- és Lézertechnológiai Innovációs Fórum novemberben
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Befogórendszer a kis alkatrészek megmunkálásának célirányosítására
Napenergia hasznosítás új utakon – akár napelemes redőnnyel
Még szorosabb Schneider Electric – Alstom együttműködés
Hogyan nyerhetsz fél millió forintos ösztöndíjat?
Sandvik Tools – új generációs esztergacsatlakozók és forgácsolófejek
Az ESPRIT EDGE szoftver használata az Anton Paar ShapeTec Hungary Kft.-nél
DACHSER Chem Logistics: Vegyi anyagok biztos kezekben
Ajánljuk
Friss
-
Gazdaság2 hét
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
-
Mozgásban6 nap
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
-
Gazdaság2 hét
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
-
Gazdaság2 hét
Adóoptimalizálás 2025: november 20-ig dönthetnek a cégek a csoportos társasági adózásról
-
Gazdaság2 hét
Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
-
Gazdaság2 hét
Kismértékű visszaesés, mérséklődő optimizmus a Mapei Kft.-nél
-
Egészség2 hét
Mini LED kijelzőtechnológiás sebészeti monitort dobott a piacra az LG az endoszkópos és laparoszkópos beavatkozásokhoz
-
Mozgásban2 hét
Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor