Connect with us

Mozgásban

Jeff Bezos 10 éven belül privát űrállomást szeretne

jeff bezos

Nem egészen két héttel azután, hogy a Blue Origin második legénységgel végrehajtott űrutazása is sikerrel végződött, újabb fontos bejelentést tett Jeff Bezos űrcége, amely a hétfői tájékoztatás szerint a Boeing, a Sierra Space és több más cég oldalán még ebben az évtizedben szolgálatba állítana egy Orbital Reef névre hallgató privát űrállomást.

A projekt résztvevői szerint az űrállomás az állami és a magánszektort, illetve az űrturistákat is kiszolgálhatja majd, és ha minden jól megy, nemcsak enyhítheti az öregedő Nemzetközi Űrállomásra nehezedő terheket, hanem a stafétát is átveheti a 2020-as évek végére alighanem nyugdíjba vonuló állomásról – írja a space.com.

Hivatalos sajtóközleményében a Blue Origin fejlesztési programokért felelős vezető alelnöke, Brent Sherwood kiemelte, hogy több mint 60 évig a NASA és a hozzá hasonló űrügynökségek feleltek az űrrepülésért, illetve az űrben való létezés feltételeinek megteremtéséért, ezzel pedig megalapozták a magánszektor sikerét. Sherwood szerint most rajtuk a sor, hogy csökkentsék a költségeket, szélesebb rétegek számára tegyék elérhetővé az űrutazást és mindent megtegyenek azért, hogy ez hétköznapi dologgá válhasson.

Mint mondta, a Föld körüli pályán pezsgő gazdasági ökoszisztéma alakulhat majd ki, amely új felfedezésekhez, új termékekhez, új szórakozási módokhoz és globális ismertséghez vezethet majd. A közleményben emellett az is szerepel, hogy az Orbital Reef mindenkinek lehetőséget biztosít majd arra, hogy saját címe lehessen Föld körüli pályán, ami egyelőre teljesen utópisztikusnak tűnik, de nagyon hosszú távon akár még reálisnak is tűnhet.

Azt korábban is lehetett már tudni, hogy a Blue Origin grandiózus terveinek része az is, hogy egy űrállomás segítségével hosszabb távon milliók számára biztosítsanak nemcsak munkát, hanem lakhatási lehetőséget, életet is az űrben. Az ugyanakkor új fejlemény, hogy mindezt a Sierra Space-szel közösen tennék meg, melynek korábban is voltak már egzakt tervei egy felfújható űrállomásra. A cég korábban abban reménykedett, hogy legkésőbb 2027-re Föld körüli pályára állíthatják az első modulokat, amiket kellő érdeklődés esetén idővel bővíteni is tudnak majd.

„Ennek fényében nem meglepő, hogy magát az űrállomást ők biztosítják majd, a Blue Origin elsősorban az először valamikor jövő év végén felszálló New Glenn hordozórakétával, illetve néhány saját modullal járul majd hozzá a projekthez.”

A Nemzetközi Űrállomás életében is elengedhetetlen szereppel bíró Boeing a majdani űrállomás működtetéséért és karbantartásáért felel majd, de tudományos munkára alkalmas modulokkal, illetve az űrhajósok és rakomány szállítására alkalmas Starliner kapszulájukkal is segítik a projektet. A Redwire Space főként napelemekkel száll majd be, a Genesis Engineering Solutions egy űrsétát lehetővé tevő űrjárműt biztosít, az Arizona State University pedig egy tizennégy egyetemből álló együttműködést vezet majd, amely a kutatási tanácsok mellett az űrállomás sajtóját is menedzseli majd.

A tervek szerint az Orbital Reef alap konfigurációja már a 2020-as évek végére szolgálatba állhat, ebben a formájában 830 négyzetméternyi élhető teret biztosít majd, és tíz ember egyidejű befogadására lesz képes. A Nemzetközi Űrállomás ennél kicsivel nagyobb, a Nanoracks, a Voyager Space és a Lockheed Martin pár nappal ezelőtt bejelentett, Starlab nevű privát űrállomása viszont ennek a kapacitásnak a felét sem tudja majd. Igaz, a négyfősre tervezett űrállomás a tervek szerint már 2027-ben működésbe léphet.

„Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy az Orbital Reef a jövőben sokkal nagyobb is lehet majd a kezdeti méreténél.”

Ahogy arról korábban ebben a cikkben is írtunk, a NASA egyébként abszolút támogatja azt, hogy a Föld körül a vállalkozók vegyék át a terepet, számukra ugyanis ezen a ponton már inkább a mélyűr felfedezése van a fókuszban. A NASA belátható időn belül holdbázist akar építeni, illetve a picit távolabbi jövőt nézve embert küldenének a Marsra, így a költségvetésbe nem fér bele, hogy mellettük még az éves büdzsé közel ötödét az ISS működtetésére fordítsák. Természetesen az alacsony Föld körüli pályán végzett kutatásokat sem engedhetik el teljesen, de ezek finanszírozását inkább a magáncégekre bíznák. Ez a mostani projektben is kiütközik: ugyan számítanak NASA-forrásokra, az Orbital Reefben egyelőre túlnyomórészt a mögötte álló cégek pénze van.

Forrás: Telex

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss