Mozgásban
Újabb nagy név robbant be az elektromos rollerek piacára
 
																								
												
												
											Az elektromotoros rollerek piaca globálisan és Magyarországon is elképesztő ütemű bővülésnek indult az elmúlt néhány évben.
Folyamatosan nő a kínálat, és egyre-másra bukkannak fel olyan újabb szereplők, amelyek szeretnének kihasítani maguknak kisebb-nagyobb szeleteket ebből az ínycsiklandó tortából. Most egy újabb komoly versenyzővel bővült a mezőny, hiszen a hatalmas Sharp konszern is színre lépett első ilyen termékeivel.
A Sharp EM-KS2 már be is futott Magyarországra, mi pedig alaposan meghajtottuk, hogy megnézzük mit tud. A kialakítása teljesen hagyományos, a mai trendeknek megfelelően egyszerűen összehajtható, és ennek köszönhetően viszonylag egyszerűen szállítható, tehát akár a buszra, hévre vonatra is fel lehet vele szállni, vagy akár egy autó hátsó ülésére is befér.
De mivel 18 kilogrammot nyom, pillekönnyűnek nem neveznénk, tehát gyerekek, idősebbek vagy törékenyebb hölgyeknek azért okozhat problémát a cipelése. A modell kialakításánál törekedtek arra, hogy akkor se menjen tönkre, ha megázik, amit az is bizonyít, hogy megkapta a hivatalos IPX4 minősítést. Egyszer-kétszer el is kapott minket a vihar, de a masinának semmi baja nem lett, szóval ezzel nem lehet probléma.
Üzemidő, akkumulátor
A viszonylag magas súly oka egyébként minden bizonnyal az, hogy az átlagosnál nagyobb kapacitású akkumulátor került bele. A 10,4 Ah-s telep papíron 40 kilométeres hatótávot garantál egyetlen töltéssel, ami extrémen kiemelkedőnek számít a mai mezőnyben. Viszont a tapasztalataink szerint a valóságban inkább csak 30 kilométerrel számolhatunk, ami egyébként még mindig remek, az átlagosnál lényegesen jobb teljesítmény.
ÉRDEMES MEGJEGYEZNI, HOGY EZ A 30 KILOMÉTER CSAK SÍK TEREPEN ÉRTENDŐ, HISZEN AZ EMELKEDŐK E ROLLERNÉL IS FALJÁK AZ ENERGIÁT.
Mindenesetre ez azt jelenti, hogy a termék (nagy)városi használatra is alkalmas, nem csak arról van szó, hogy arra elég a nafta, hogy leugorjunk vele a közeli boltba, hanem komolyabb távolságok is megtehetőek a segítségével. A teljesen lemerült akksi feltöltése 6-8 órát vesz igénybe, tehát arról szó nincs, hogy pikk-pakk újra üzemkész lenne miután kifogyott belőle a nafta.
Sebesség, nyomaték és vezérlés
Az eszköz maximális sebessége 25 km/h az előírásoknak megfelelően. De érezhetően le van szabályozva szoftveresen, hiszen még leejtőn lefelé sem sikerült átlépni ezt a tempót. A nyomaték elég ahhoz, hogy a kisebb és közepesebb emelkedőkön gond nélkül felmásszon, de a komoly meredek már meghátrálásra készteti.
Tehát a hidakra vagy a várba gond nélkül feljut, de például a János-hegyre már nem lehet vele feljutni. A gyorsulása átlagos, e téren se felfelé, sem lefelé nem lóg ki a mai mezőnyből, ami azt jelenti, hogy a maximális sebességet nagyjából 5-6 másodperc alatt éri el.
ELHELYEZTEK RAJTA EGY GYENGE MOTORFÉKET, ILLETVE EGY ERŐS HÁTSÓ TÁRCSAFÉKET, AMELY MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT, MÉG NEDVES ÚTON IS KÉPES HAMAR MEGÁLLÍTANI A MOZGÁSÁT.
A kormánymű kellően stabil, és a fogása kényelmes. A fékkar és a gáz nyomógombja jó helyen van, ezáltal könnyen elérhető. 10 inches pneumatikus, azaz hagyományos, felfújható abroncsokkal ellátott kerekekkel látták el. Ebben ugyan benne van a defekt lehetősége, de az úthibákat ennek köszönhetően jobban tolerálja, mint a tömör gumis kerekek.
Az úttartása megfelelő, kellően stabil, és a kisebb kátyúkat jól bírja. A roller képes Bluetooth révén a Sharp mobilos appjához csatlakozni, amelyen keresztül nyomon követhető, hogy mekkora távolságot tettünk meg, az akkumulátor pontos töltöttségi szintje, és a szoftverben bekapcsolható az immobilizer is. Ez utóbbi révén tehát megtiltható, hogy bárki csak úgy elhajtson vele.
A jármű rendelkezik kormányra szerelt műszerfallal is, amin látszik a sebesség, a megtett táv, illetve a töltöttség szintje is. Ezen LCD kijelző fényereje kellően nagy ahhoz, hogy napfényben is látható legyen. Meg kell említeni a beépített első és hátsó LED lámpákat amelyeknek köszönhetően esti közlekedésre is alkalmas, és a féklámpát sem spórolták le róla. Az is tetszett, hogy a kormányra egy kiegészítő segítségével feltehető egy okostelefon, és hogy a kormányrúdon elhelyeztek egy USB-portot, amelyen keresztül a mobil akár tölthető is.
Vélemény
A Sharp EM-KS2 egy totálisan életképes városi rollernek tűnik, amelynek gyorsulása és nyomatéka átlagos, viszont a hatótávolsága átlagon felüli. A súlya emiatt viszont picit nagy, ami a hordozhatóság rovására megy. Az irányítása, úttartása kifogástalan, a fékek remekül működnek. A tesztelés során arra a következtetésre jutottunk, hogy alapvetően sík vagy lankás terepen jöhet szóba, hiszen a komolyabb emelkedőket nem igazán szereti. 230 000 forintba kerül jelenleg, és a tudásának, képességeinek ez az összeg teljesen megfelel, tehát túlárazottnak nem neveznénk, igaz különösebben olcsónak sem.
Forrás: ORIGO
Mozgásban
A Hankook téli gumiabroncsai öt aktuális teszten is kiváló eredményeket értek el
 
														A Hankook prémium gumiabroncsgyártó kiváló eredményeket ért el a legutóbbi téli gumiabroncs-teszteken: a kompakt terepjárókhoz és középkategóriás személyautókhoz készült Hankook Winter i*cept RS3, a személyautókra szabott Hankook Winter i*cept evo 3, valamint a terepjárókhoz ajánlott Hankook Winter i*cept evo 3 X öt összehasonlító tesztben is jól teljesített, kiegyensúlyozott teljesítményével, kiváló biztonsági tartalékaival és lenyűgöző hatékonyságával.
Hankook Winter i*cept RS3: biztonságos kezelhetőség kedvezőtlen körülmények között
A népszerű 215/55 R17 méretben a Hankook Winter i*cept RS3 „példás” minősítést kapott az Auto Bild Allrad kompakt SUV modellek téli gumiabroncs-tesztjén (2025. október 16-i szám). Összesen tizenkét teszt után a tesztelők a következőre jutottak: „fékezési szakértő havas és nedves utakon, kiváló tapadás havon”. A Hankook Winter i*cept RS3 a tesztben szereplő összes téli gumiabroncs közül a legjobb eredményeket érte el a havas és nedves utakon történő fékezés, az aquaplaning értékelések, a nedves körpálya és a száraz kezelhetőség terén.
A Hankook Winter i*cept RS3 – 215/55 R17 méretben az „Auto, Motor und Sport” magazin téli gumiabroncs-tesztjén is „nagyon jó” minősítést kapott a kombi és kis SUV-k kategóriában, (2025. szeptember 25-i szám). „A legrövidebb féktávolság havon, biztonságos kanyarodás nedves úton, a legjobb védelem aquaplaning ellen. Nagyon pontos vezetési jellemzők, szinte hasonlóak a nyári gumiabroncsokéhoz, bőséges tartalékkal a száraz kanyarokban” – dicsérte a magazin.
Hankook Winter i*cept evo 3: jó teljesítmény a havon, alacsony kopás
Top értékeléseket kapott a Hankook Winter i*cept evo 3 is, a sportos kompakt modellek esetében népszerű 225/40 R18 méretben. Az Auto Bild nagy téli gumiabroncs összehasonlításán (2025. október 9-i szám) a prémium gumiabroncs „jó” minősítést szerzett. A gumiabroncs különösen a kezelhetőség és a tapadás terén mutatta meg erősségeit a havon. Az ítélet: „hóspecialista” „remek ár-érték aránnyal.” A Hankook Winter i*cept evo 3 ugyanakkor a „kanyarodási aquaplaning nedves utakon” kategóriában is lenyűgöző volt, a legjobb oldalgyorsulási értékkel az összes tesztelt téli gumiabroncs közül.
A Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18 méretben szintén „jó” minősítést szerzett az ADAC értékelésén. Európa legnagyobb autóklubjának tesztelői különösen pozitív értékelést adtak a környezeti- és költség kategóriákban. A Hankook Winter i*cept evo 3 “nagyon magas várható élettartamot és minimális kopást mutat. A hatékonysága lenyűgöző, köszönhetően alacsony súlyának és üzemanyag-fogyasztásának.” A biztonsággal kapcsolatos kategóriákban a gumiabroncs szintén jó eredményeket ért el nedves és száraz utakon.
Hankook Winter i*cept evo 3 X: a legjobb SUV-gumiabroncs
A Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19 méretben szintén szintén kiválóan teljesített az Auto Bild Sportscars téli gumiabroncs sportos SUV-modellek téli gumiabroncsainak tesztjén (11/2025 szám), ahol szintén „jó” minősítést kapott. A tesztelők ítélete: „minden kategóriában egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, sokoldalú gumiabroncs”. A Hankook gumiabroncs különösen a biztonság szempontjából fontos, havas és nedves felületen történő fékezés tesztjein teljesített kiválóan. A havas felületen végzett szlalom tesztben is az egyik legjobbnak bizonyult.
| Téli gumiabroncsteszt | |||
| Média | Gumiabroncs | Méret | Teszteredmény | 
| Auto Bild Allrad | Hankook Winter i*cept RS3 | 215/55 R17 | Példás | 
| Auto Motor und Sport | Hankook Winter i*cept RS3 | 215/55 R17 | Nagyon jó | 
| Auto Bild | Hankook Winter i*cept evo 3 | 225/40 R18 | Jó | 
| ADAC | Hankook Winter i*cept evo 3 | 225/40 R18 | Jó | 
| Auto Bild Sportscars | Hankook Winter i*cept evo 3 X | 235/50 R19 | Jó | 
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude
 
														Hamarosan megérkezik Európába a vadonatúj Prelude e:HEV sportkupé. A fejlett hibrid hajtásláncra épülő, Honda S+ Shift rendszerrel felszerelt modell a Hondákra jellemző vezetési élménnyel ajándékozza meg a tulajdonosokat és energiahatékonyság terén is a maximumot hozza.
A Prelude 25 év után tér vissza a márka választékába, és immáron hatodik nemzedékét ismerheti meg a közönség. Az újoncot a vitorlázórepülők időtlen kecsessége és eleganciája ihlette, s mivel nemcsak könnyen kezelhető, hanem elképesztően gyors is, szinte szárnyal az utakon. Ez az alacsony, széles arányokon felül a Civic Type R-ből átvett futóműnek is betudható, melynek szerves része az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA).
Ez a gondolkodásmód érhető tetten a hívogató utastéren is, ami a vitorlázók pilótafülkéjére hasonlít, ugyanakkor kényelmes, praktikus és kizárólag prémium anyagokból épül fel. Mindezt a Honda SENSING vezetéstámogató rendszerrel fejelték meg a szakemberek, így a menetbiztonság is elsőrangú.
Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:
„A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”
Honda S+ Shift
A gyors, automatikus fokozatváltások hangját, illetve érzetét szimuláló Honda S+ Shift új szintre emeli a vezetési élményt, különösképp, hogy az Aktív Hangszabályozóval (ASC) dolgozik együtt, ami mindig a fordulatszámhoz, illetve a jármű sebességéhez igazítja a motorhangot, ezáltal még természetesebbek a gyorsítások. A rendszert Linear Shift Control névre keresztelte a Honda és egy nyolcfokozatú váltó működését utánozza, hogy még szorosabb legyen a kötelék a vezető és az autó között.
További előnye, hogy a kormány mögött elhelyezett fülekkel kezelhető, tehát ha a Honda S+ Shift aktív, a lassítás mértékének szabályozása helyett a „sebességfokozatok” között kapcsolhat a pilóta, akárcsak egy robotizált erőátvitel esetében. A visszaváltások szintén precízek, ugyanis a Honda S+ Shift a motorfékhatást és a fordulatszámot igazító gázfröccsöt is utánozza a még hitelesebb benyomás érdekében.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe
Fejlett e:HEV hajtáslánc
A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, s nem kevesebb, mint 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Rugalmassága, közvetlensége, hatékonysága és kifinomultsága egyaránt példaértékű, nem meglepő hát, hogy a vezetési élmény is lehengerlő.
Hogy működése mindig az aktuális viszonyokhoz, illetve a vezető kedvéhez, stílusához igazodjon, a mérnökök négyfokozatú, egyetlen gombbal kezelhető üzemmód-szabályozóval is ellátták a modellt. Ezzel Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual) program közül választhat a vezető, és annak tudatában módosíthatja a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainak megfelelően változik.
Páratlan kezelhetőség, kényelem és használati érték
Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben erős, fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. A fejlett, több lengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés működését a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer legújabb változata felügyeli, így tényleg mindig remek az úttartás és a menetkomfort.
A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség messze átlagon felüli, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.
A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.
Miként a hatalmas hátsó ajtó mögött megbúvó, 663 literes csomagtartó is bizonyítja, a letisztult, áramvonalas kocsitest ellenére az új, négyszemélyes Prelude helykínálat és használhatóság tekintetében is az élvonalba tartozik. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.
Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a menetbiztonság most is elsődleges volt, ezért a Honda SENSING rendszer legújabb változatát kapta meg a Prelude. Mindemellett az Adaptív Sebességrögzítőt, az Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszert és a Sávtartó Asszisztenst is továbbfejlesztették, hogy minden eszköz a sportkupék sajátos jellemvonásainak megfelelően végezze feladatát, és a vadonatúj Prelude e:HEV a lehető legtöbbet adhassa tulajdonosának.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke
 
														A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.
A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.
A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
- 
																	Gazdaság2 hét agoA kriptobefektetők 66%-a növelni tervezi befektetéseit 
- 
																	Ipar2 hét agoHatékonyabb vízgazdálkodás digitális megoldásokkal 
- 
																	Mozgásban2 hét agoÚj motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke 
- 
																	Egészség2 hét agoIdén ősszel kihagyná a náthaszezont? 
- 
																	Ipar2 hét agoA Kingston Technology 2024-ben is megőrizte vezető helyét a DRAM-modulok eladásában 
- 
																	Ipar2 hét agoAntimikrobiális anyagot mutatott be az LG a németországi K Show-n 
- 
																	Okoseszközök2 hét agoA Google már nem keres – gondolkodik! Az AI forradalom felforgatja a szabályokat 
- 
																	Gazdaság2 hét agoAz AI korában a STEM szakmák is jövőállóak 




 
																	
																															

 
											 
											 
											 
											 
											
 
											 
											 
											 
											 
											 
			 
		 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										 
																			 
										