Mozgásban
Itt a legújabb luxus tengerjáró: bemutatkozik a Celebrity Ascent
Új ízeket és kulináris élményeket mutat be legújabb hajóján a Celebrity Cruises
A Celebrity Cruises hajótársaság bejelentette tengeri flottájának új tagját, a Celebrity Ascent-et, amelyet számos újdonsággal álmodtak meg. A hajótársaság nem csak a luxushajón lévő éttermeket gondolta újra, de bővítette az étlapot, új ízeket és koktélokat vezet be a novemberben debütáló luxus tengerjárón.
A hajótársaság Edge-osztályának negyedik hajóján eddig nem tapasztalt kulináris élményekben lehet része az utazóknak: új, magával ragadó vacsoraélmény, bővített koktél-kínálat, kibővült növényi alapú étlap és whiskey-kóstolás színesíti a vendégek utazását.
„A családdal vagy a barátokkal való vacsorák és közös étkezések, mindig is az utazások szerves részét képezték. A Celebrity Ascenttel most úgy gondoltuk, még gazdagabbá és intenzívebbé tehetjük ezt az élményt a vendégeink számára”
– fejtette ki Laura Hodges Bethge, a Celebrity Cruises elnöke.
„Az Ascent fedélzetén mindig akad valami, amivel örömet szerezhetünk az utasoknak, legyen az akár egy kóstoló a világ legjobb boraiból, egy romantikus páros este, a családdal elköltött finom vacsora, ami elmélyíti a kapcsolatokat vagy épp az egészségtudatos vendégek számára összeállított növényi alapú étrend.”
Az új Le Voyage: Daniel Boulud séf exkluzív étterme a tengeren
Az Ascent fedélzetére nem más hozza el a világszerte közkedvelt fine dining éttermét, mint a világhírű Daniel Boulud séf, aki egyben a Celebrity kulináris nagykövete. Az étterem új dizájnt kap, ami fenséges és lenyűgöző környezetet biztosít. Az étlap fogásait a séf utazásai inspirálták. Daniel Boulud célja az volt, hogy kedvenc tájainak ízeit elhozhassa a Celebrity Ascent fedélzetére. Újdonságnak számít, hogy csoportok számára a séf asztala is foglalható, ami egy külön, hatszemélyes teremben található, ezen az alkalmon végigkóstolják az étlap legkiválóbb fogásait és megízlelhetik az azokhoz illő, legfinomabb borokat.
Növényalapú ízek
Az Edge-osztály hajóinak egyik legelragadóbb helyszíne az Eden étterem, amely egy ablak a világ sokrétű és lenyűgöző ízeire és ahol a padlótól plafonig érő ablakok mellett vacsorázva élvezhetik a vendégek a mesés kilátást. Itt helyet kapott egy kávézó, koktélbár, szórakozóhely, szabadtéri terasz és étterem is, ahol esténként élőzenével, előadásokkal és egyedülálló programokkal szórakoztatják az utasokat. Az Eden fénypontja természetesen az étterem, amely egy valódi ízutazást kínál a friss és szezonális alapanyagokból készült fogásaival. Az Ascent útnak indításával a vendégek az Edenben egyedülálló, hétfogásos kóstoló-menüt is választhatnak, ahol végigízlelhetik az új növényi alapú fogásaikat. Mindegyik étel olyan összetevőkből áll, amelyek az eredeti lelőhelyükről származnak a legtermészetesebb formában.
Bővített főéttermi ajánlat és újratervezett Cosmopolitan Étterem
Az Edge-osztály megjelenésével az eddigi egy étkező helyett immár négy főétterem szolgálja ki a vendégek igényeit – mindegyik más és más jellegű gasztronómiai élményt kínálva. Az Ascent fedélzetén a vendégek továbbra is élvezhetik az amerikai konyha ízeit a Cosmopolitan Étteremben, a mediterrán hangulatot a Cyprusban, a francia ízeket a Normandie-ben, az olasz hangulatot pedig a Tuscanban. A négy főétterem összesen 84 fogást kínál, amelyből a hajó utasai kedvük szerint választhatnak. A Cosmopolitan vendégeit ráadásul egy új design is kényezteti majd, amit a Champagne-kultúra jegyében alkottak újra.
Speciális élmények három étteremben
A Celebrity továbbra is az egyetlen helyszíneket nyújtja a Le Petit Chef magával ragadó és high-tech éttermi élménynek, ami világszerte népszerű. Minden étkezés több fogásos menüt tartalmaz, amelyeket egy színes és apró animációs séf hív életre először digitális formában a tányéron, majd a valóságban is megízlelhető az apró séf főztje. Az Ascent fedélzetének vendégei az apró séf tündérvilágból érkező négyfogásos, új menüjét is megízlelhetik, amely telis tele van meglepetéssel.
Sokak kedvence, a Fine Cut Steakhouse, mely a lenyűgöző prémium húsairól ismert, köztük a szárazon érlelt húsoktól a hatalmas Tomahawk steak-jeiig most új ételkínálattal jelentkezik: a citrommal készült homárfarokkal, amelyet vajon olvasztott póréhagymával tálalnak siitake gomba, homár ravioli és házi készítésű beurre Blanc szósz kíséretében. Az egészségtudatos Aqua Class vendégek pedig a Blu kínálatából válogathatnak fogásokat, amelyeket a hangulatos külső teraszon fogyaszthatnak el.
Megújult italkínálat
A Celebrity Cruises a széleskörű szeszesital-kínálatáról is méltán híres, amelybe beletartozik egy együttműködés a Jack Daniel’ssel és a Macallannal. Az Ascent fedélzetén a cég még tovább megy annak érdekében, hogy a legkedveltebb minőségi italok kínálata bővülhessen. Ennek érdekében egy együttműködési megállapodást kötöttek a WhistlePig Whiskey-vel is. A Chief Blenderrel és Meghan Irelanddel kötött együttműködésekkel az Ascent két olyan kézzel kiválasztott hordóval is kedveskedik az utasainak, amelyek kizárólag a Celebrity Cruises számára lettek kiválasztva.
A hajótársaság továbbra is az egyetlen Best Of kitűnőséggel kitüntetett társaság, amely a borkínálatot és borválasztékot illeti. Három Celebrity Ascent helyszín is 2023 Vine Spectator Award elismerést kapott, a Le Voyage és a Tuscan a Best Of kitűnő elismerést kapta, míg a Fine Cut az előkelő kitűnő minősítést.
Az Edge-osztály mindegyik hajójának szívében a The Grand Plaza található a Martini Bárral, mint fő találkozóhely. Az ikonikus csillár alatt ülve minden éjjel a Flair Bartender Show-t élvezhetik a látogatók, ahol a profi bártenderek martini-tornyot állítanak össze az italokból, miközben látványos táncot és a tudásuk legjavát adják elő. Az Ascent Martini Bárja egy kibővült új kínálattal készül, klasszikus martinik mellett most gyümölcsös italvariációkkal várva a vendégeket.
Ősszel érkezik az Ascent
A Celebrity Ascent idén novemberben debütál, amikor kihajózik a Fort Lauderdal-i Port Everglades-ből, hogy megkezdje Karib-tengeri utazását. A hajó november 22-i utasai lehetnek az elsők, akik megtapasztalják a négynapos nyugat-karib-tengeri utazás minden szépségét. Aki rövidebb útra vágyik, az becsatlakozhat a november 26-án induló, három napos bahamai utazásra, vagy aki esetleg egy teljes héten át élvezné az új hajó nyújtotta élményeket, az a december 3-án induló kelet-karib-tengeri utat is választhatja.
Bővebb információk a tengerjáró oldalán találhatóak az utakról, a hajókról, az éttermekről, és a programokról.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
LogiMAT 2025: hálózatba kapcsolt megoldások
A LogiMAT kiállítás az utóbbi évtizedben az intralogisztika legnagyobb eseményévé vált Európában. A Jungheinrich idén is a legnagyobb standon mutatta be, hogyan kapcsolhatók össze optimálisan a manuális és az automatizált folyamatok.
A Jungheinrich a március 11-13. között Stuttgartban megrendezésre kerülő LogiMAT 2025 kiállításon mutatta be legújabb megoldásait a jövő hálózatba kapcsolt és hatékony anyagáramlásához. A „Összekapcsolt megoldások. Minden szempontból” mottóval a vállalat bemutatta, hogyan optimalizálható az anyagáramlás egyedileg, ügyfélre szabottan a manuális és automatizált folyamatok zökkenőmentes integrációjával. Az idei szakkiállításon a Jungheinrich bemutatóterületének egyik különleges fénypontja az új ETV 3i tolóoszlopos targonca volt.
Teljeskörűen hálózatba kapcsolt anyagáramlási megoldások
A Jungheinrich a mutatta be „Connected Solutions” koncepcióját, amely különböző méretű vállalatokat segít abban, hogy intralogisztikai folyamataikat hatékonyabbá és jövőállóbbá tegyék. A hangsúly a kézi és automatizált alkalmazások személyre szabott összekapcsolásán van, hogy a folyamatok láncolata összefüggő legyen. A moduláris, bővíthető megoldások teljes mértékben hálózatba kötöttek, és rugalmasan alkalmazkodnak az egyedi raktári követelményekhez. A Jungheinrich ugyanakkor átfogó tanácsadásra és hosszú távú partnerségekre épít, hogy fenntarthatóan támogassa a vállalatokat a digitális átalakulás felé vezető úton.
Újdonság: az új ETV 3i tolóoszlopos targonca
A Jungheinrich a LogiMAT 2025 kiállításon új terméket is bemutatott: az ETV 3i típusú, nagy teljesítményű tolóoszlopos targoncát, amelyet kifejezetten a nagy teherbírású, nehéz alkalmazásokhoz fejlesztettek ki. A targonca a maximális energiahatékonyságot, a legmagasabb szintű ergonómiát és a legmodernebb biztonsági funkciókat ötvözi. Optimális teljesítményt kínál akár 2,5 tonnás teherbírással és nagy maradványteherbírással. A legkorszerűbb lítiumion-technológiának köszönhetően a tolóoszlopos targoncák kiemelkedő energiahatékonyságot érnek el. A továbbfejlesztett ergonómia nagyobb kezelési komfortot biztosít, többek között állítható magasságú légrugós üléssel, megnövelt szélvédővel és optimalizált fellépővel. Emellett az olyan innovatív funkciók, mint a SmartStripe fénycsík, növelik a raktárban a láthatóságot és így javítják a biztonságot a mindennapi műveletek során.
IFOY-jelölt targoncák: ETV 214i és EFG 425
Az új ETV 3i mellett a Jungheinrich a LogiMAT 2025 kiállításon bemutatta az IFOY-díjra (Év Targoncája Díj) jelölt ETV 214i és EFG 425 targoncákat is. Az ETV 214i típust a „Magasemelésű raktártechnikai gépek” kategóriában jelölték. Energiahatékony lítiumion-technológiájával és ergonomikus kialakításával új mércét állít fel a targoncák kategóriájában. Innovatív akkumulátor-koncepciója kompakt kialakítást tesz lehetővé, tágas kezelői munkahellyel, alacsony belépési magassággal és jobb körkörös kilátással. Ez növeli a kezelői kényelmet és maximalizálja a hatékonyságot a nagy rakodási magasságú és keskeny folyosókkal rendelkező raktárakban.
Az EFG 425 elektromos homlokvillás targonca, amelyet a „Homlokvillás targonca” kategóriában jelöltek a díjra, szintén bemutatásra kerül a LogiMAT 2025 kiállításon. A targonca nagy teljesítményű elektromos hajtástechnológiája kiemelkedő, amely károsanyag-kibocsátásmentes alternatívát kínál a belső égésű motorral hajtott targoncákkal szemben. Az innovatív panorámatetőnek és a maximális körkörös, optimalizált kialakításnak köszönhetően a targonca maximális biztonságot és kényelmet garantál. Az erős teljesítmény, az energiahatékonyság és a robusztus menettulajdonságok kombinációja ideális megoldás a beltéri és kültéri nehéz alkalmazásokhoz.
Hibrid bemutató: okosan digitális hálózatba kapcsolva
A Jungheinrich standján található hibrid bemutató a vásár különleges fénypontja volt. Itt a látogatók élőben tapasztalhatták meg, hogy a kézi és az automatizált folyamatok hogyan egészítik ki egymást zökkenőmentesen a hatékony anyagáramlás érdekében. A termékek beérkezésétől a komissiózáson át a kimenő árukig – minden lépés tökéletesen összehangolt és digitálisan hálózatba kapcsolt.
A Jungheinrich mint stratégiai partner az intralogisztikában
A Jungheinrich jelenlétével az idei szakvásáron hangsúlyozta az intralogisztikai megoldások vezető, teljes körű szállítójaként betöltött szerepét. A vállalat következetesen a digitális innovációkra és a fenntartható energiakoncepciókra összpontosít, hogy támogassa ügyfeleit a jelenlegi és jövőbeli kihívások megoldásában. A LogiMAT 2025 látogatói gyakorlati betekintést nyerhettek az intelligens automatizálási megoldásokba, a modern szoftvertermékekbe, valamint a hatékony energetikai megoldásokba.
További részletek: www.jungheinrich.hu/logimat
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba
A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat helyezi fókuszba az idei Auto Shanghai kiállításon, amelyet április 23. és május 2. között rendeznek meg Kínában. A technológiai vállalat a járművilágítási megoldások teljes skáláját mutatja be: az alacsonyabb költségű megoldásoktól – mint például a Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység – kezdve, az intelligens szoftverfunkciókon – például az automatikus tompított fényszóró-szintezésen – át, egészen a csúcstechnológiás újdonságokig, mint a jármű környezetére vetítő lézeres rendszer (LBS). A technológia jelentősen kibővíti a jelenlegi vetítési megoldások lehetőségeit a színek használatával, nagyobb mélységélességgel és élesebb felbontással.
„Teljes ökoszisztémát kínálunk a prémium autóipari világítási megoldásokhoz – az egyedi aktuátoroktól a digitális megoldásokig, beleértve az elektronikai és szoftveres integrációt is”
– hangsúlyozta Jean-François Tarabbia, a Continental E/E architektúrákért és hálózati megoldásokért felelős vezetője.
Lézeralapú technológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben
A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére. A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs útmutatást, biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes (RGB) formában is.
Kiemelkedő képélessége, gyors reakcióideje és különböző felületeken is stabil megjelenítési teljesítménye megkülönbözteti más közeli vetítési technológiáktól. Az autógyártók számára további előnyt jelent a rendszer rendkívül rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényüknek köszönhetően a jármű bármely sarkában könnyedén elhelyezhetők.
„A Vision Zero iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is javítani szeretnénk. Ügyfeleink visszajelzései alapján ezért továbbfejlesztettük közeli vetítési rendszerünket, hogy még hatékonyabban csökkenthessük a balesetek és sérülések számát”
– mondta Maximilian Austerer, a Continental világítástechnikai innovációs vezetője.
Szoftveralapú újítások az intelligens világítási funkciókért
A hardverek mellett a Continental a szükséges szoftveres megoldásokat is biztosítja – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, amelyek lehetővé teszik az új világítási funkciók zökkenőmentes integrálását a járműrendszerekbe. Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy csökkentsék az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben. A funkció célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot biztosítsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához. A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre – ezzel pedig csökken a rendszer súlya és költsége. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját inerciális mérőegységgel működik.
Új vezérlőegységek a rugalmasabb rendszerkialakításért
Az aktuátorok és innovatív szoftverfunkciók mellett a Continental különböző világításvezérlő egységeket is bemutat.
Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban támogatja a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is. A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, kiváló hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat kínál.
A komplexebb igényekhez a Continental a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik: képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – például világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a dinamikus belső világítást és a közeli vetítőket. Az integrált szoftvermeghajtók zökkenőmentes kommunikációt biztosítanak az Edge típusú fényvezérlő egységekkel, így a rendszer prémium minőségű, rugalmasan skálázható és jövőbiztos világításvezérlést tesz lehetővé – a teljes körű, holisztikus fényélmény megvalósításához.
Continental az Auto Shanghai 2025 kiállításon
A Continental legújabb technológiai megoldásait öt fókuszterületen mutatja be: szoftveralapú járművek, autonóm mobilitás, biztonság, élményközpontú közlekedés, valamint fenntarthatóság. A vállalat standja a sanghaji National Exhibition and Convention Center 2.2-es csarnokában, a 2BC009-es standszámon látogatható 2025. április 23. és május 2. között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner sikeresen megszervezte a világ legnagyobb mozgatható (lengő) harangjának szállítását Lengyelországból Brazíliába.
A monumentális, Vox Patris – magyarul „Az Atya hangja” – névre keresztelt harang súlya 55 tonna és 4 méter magas, ami miatt a szállítása kiemelkedő precizitást és magas szintű logisztikai szakértelmet követelt meg.
Ez az összetett nemzetközi projekt – amelyet a cargo-partner helyi és nemzetközi partnereivel szoros együttműködésben valósított meg – remekül szemlélteti a vállalat szakértelmét a túlméretes szállítmányok kezelésében és szállításában.
„Számunkra ez egy különösen fontos megbízás volt”
– mondta Stanisław Bochenek, a cargo-partner lengyelországi ügyvezetője.
„A feladat mérete és összetettsége alapos előkészítést és összehangolt csapatmunkát igényelt. Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhettünk egy ilyen egyedülálló és jelentőségteljes szállításban.”
Vox Patris – a világ legnagyobb harangja
A Vox Patris lenyűgöző, 55 tonnás tömegével körülbelül tíz afrikai elefánt súlyának felel meg, magassága 4 méter, átmérője pedig 4,5 méter – ezzel jelentősen meghaladja például Lengyelország leghíresebb harangját, a krakkói Wawel-katedrálisban található Zsigmond-harangot, amelynél ötször nehezebb. A harang réz-ón ötvözetből készült, és hangzását, valamint megjelenését tekintve is különleges.
A harang útja
A szállítás Dél-Lengyelországból, a Jan Felczyński harangöntödéből indult, ahol a Vox Patris harang a Rduch Bells & Clocks közreműködésével készült el. A monumentális harangot daruval emelték teherautóra, majd gondos csomagolás után elszállították egy, a gdański Baltic Hub terminál közelében található raktárba. Innen indult tovább tengeren túlméretes (OOG) rakományként, két kisebb harang és a tartószerkezet egyes elemeinek kíséretében.
A raktárból kamion szállította a kikötőbe a harangot, amit közvetlenül a teherautóról emeltek át a hajóra, ahol három egymás mellé helyezett flat-rack konténerben, a hajófedélzet alatt rögzítették – fontos megjegyezni, hogy nem mindennapi intézkedéseket hoztak a rakomány stabilitásának biztosítása érdekében. A kisebb harangokat és kiegészítő elemeket egy flat-rack és két nyitott tetős (open-top) konténerben szállították. Az egyes konténerek bruttó tömege megközelítőleg 20–22 tonna volt.
A rakomány 2025. április 10-én hagyta el a Gdański kikötőt, úti célja a brazíliai Santos kikötő. Érkezés után a harang további több mint 1.600 kilométert tesz meg szárazföldön végső rendeltetési helyére, a közép-brazíliai Trindade városába. Ezt az útvonalat a brazil Windlog szállítmányozási cég koordinálja, amely megbízta a cargo-partner-t a harang előfutásának kezelésére és tengeri szállítására.
„Ekkora méretű és jelentőségű rakomány mozgatása rendkívüli precizitást, valamint a teljes logisztikai folyamat tökéletes összehangolását igényli”
– emelte ki Stanisław Bochenek.
„Csapatunk kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a harang mind a szárazföldi, mind a tengeri szállítás során a lehető legnagyobb biztonságban jusson el rendeltetési helyére.”
A teljes logisztikai folyamatot a cargo-partner gdyniai irodája koordinálta, beleértve a lengyelországi közúti szállítást, az átrakodást és a vámkezelést a Baltic Hub kikötőben. A projekt újabb meggyőző példája annak, hogy a cargo-partner felkészült és tapasztalt szereplője a komplex, nemzetközi szállítmányozási feladatok teljes körű lebonyolításának.
Miután megérkezik Brazíliába, a Vox Patris egy 100 méter magas harangtoronyban, 30 méter magasan kap helyet a „Minden Örökkévaló Atyaisten” szentélyében, Trindadéban. Itt jelenleg is épül egy új katedrális, amely 12.000 hívő befogadására lesz alkalmas – ezzel a világ legnagyobb templomává válik. A zarándokhelyet már most is évente több mint négymillió hívő keresi fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Ipar4 nap ago
Az AI hardver- és energiaigénye nem ismer határokat
-
Okoseszközök2 hét ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Okoseszközök1 hét ago
Immerzív gaming élmény az Evnia 34M2C5501A modellel
-
Gazdaság6 nap ago
Már a kis összegű személyi kölcsönökért is lehajolnak a bankok
-
Mozgásban7 nap ago
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
-
Ipar2 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Ipar7 nap ago
Daniella Electricity, a szakmai fejlődés, az innováció és a stratégiai partnerség központja a Construmán