Okoseszközök
A Sony gondoskodik arról, hogy legyen mit a fa alá rakni
Ha nincs ötleted, milyen kütyüket vehetnél karácsonyra, a Sony elég jó felhozatalt kínál
Éld át a legnagyobb karácsonyi slágereket (vagy zárd ki őket) kiváló zajszűrős fejhallgatókkal
A Sony stílusos és piacvezető fejhallgatói tökéletes ajándékok az egész család számára. A legújabb, valódi vezeték nélküli WH-1000XM3 fülhallgatók prémium minőségű hangot produkálnak, hogy könnyedén élvezhessük kedvenc karácsonyi slágereinket.
A fejhallgatókat HD zajszűrős QN1e processzorral látták el, melynek pompás, torzításmentes hangja valóra váltja a zene szerelmeseinek álmait. A valódi vezeték nélküli kialakítás lehetővé teszi a szabad mozgást anélkül, hogy beletekerednél a kábelbe. A fejlesztett kialakítás miatt kényelmesen illeszkedik a fülbe – ideális egy kis karácsonyi kimozduláshoz. A rokonokig tartó hosszú utakon is veled lesznek, hogy szórakoztassanak.
Ha közelebb állnak hozzád a hagyományos fejhallgatók, a Sony díjnyertes WH-1000XM3 modellje kivételes teljesítménnyel és időtálló kialakítással csak rád vár. Ha odáig vagy az ünnepi slágerekért, mégsem szeretnéd tizedik alkalommal (!) meghallgatni ugyanazt a karácsonyi albumot, a WH-1000MX3 blokkolja számodra a háttérzajokat – ezáltal teljesen belemerülhetsz a zenéid világába. Miközben mindenki a karácsonyi ajándékait próbálgatja szenteste, neked nem kell elbúcsúznod a kedves WH-1000XM3-adtól, ugyanis a Sony egyedi Quick Attention módjának köszönhetően anélkül is kommunikálhatsz a külvilággal, hogy levennéd a fejhallgatót. Egyszerűen csak közel kell tartanod a kezedet a jobb füledhez, és az adaptív hangvezérlés egyből hallhatóvá teszi környezetedet.
Az NW-A105 fejhallgató szintén magnókazetta stílusú felhasználói felülettel és képernyővédővel rendelkezik – az ikonikus 1979-es Walkman® előtti tisztelgésből –, így olyan érzésed lesz, mintha valóban egy kazettát hallgatnál. Az eredeti klasszikus Walkman® kapcsán a retrót kedvelő barátaid és családtagjaid számára megjelent az NW-A100TPS Walkman® az eredeti termék 40. évfordulója alkalmából. Ez a tökéletes karácsonyi ajándék különleges, limitált kiadású dobozban érkezik, úgyhogy ne tétovázz a vásárlással! Mindkét eszköz 26 órás akkumulátoridővel bír, ezzel biztosítják, hogy sokáig érezhesd velük lazának és elegánsnak magad.
Indítsd a karácsonyi bulit a Sony kivételes termékeivel
„Ez a szezon felhőtlen és vidám, miért ne adhatnál idén ajándékba igazi dübörgő basszust – a Sony EXTRA BASS ™ csodáját, az SRS-XB32-t. Érezd a hangszóró mély és ütemes basszushangját, mindezt kompakt formában és vízálló kialakítással – elengedhetetlen eleme egy igazi karácsonyi bulinak.”
A LIVE SOUND módban megtapasztalhatod a háromdimenziós élményt, és úgy élvezheted a zenét, mintha egy élő koncert helyszínén lennél. Sőt, hogy az ünnepi hangulat valóban beinduljon, vegyél részt a Party Booster-ben és add át magad az egyedi világításnak és hanghatásnak. Akár barátaidat is bevonhatod, hogy erősítsd az ünnepi hangulatot a vezeték nélküli Party Chain segítségével, amely lehetővé teszi akár 100 vezeték nélküli hangszóró csatlakoztatását. Nem kérdés, ez a tökéletes party hangszóró.
Nem tudod, mivel ajándékozd meg szeretteidet? Miért ne választanál a vinyl újragondolásával a mesés PS-LX310BT lemezjátszót, amely összevonja a méltán kedvelt vinyl minőségű hangot a Bluetooth® nyújtotta vezeték nélküli csatlakozás kényelmével és rugalmasságával. Használd ki a Sony hangszóró-sorozatát a klasszikus vinyl hangok vezeték nélküli újraalkotásához otthonodban. Karácsony reggelén pedig indíts a kedvenc ünnepi kislemezeddel, pörögjön a bakelit!
Rögzítsd a szívmelengető pillanatokat a Sony remek fényképezőgépeivel
A Sony a6600 tökéletes karácsonyi ajándék a fotózás iránt elhivatott barátoknak és családtagoknak. A Sony legfejlettebb képalkotó technológiáit egy kompakt és pehelykönnyű testben tömörítő a6600-at úgy alakították ki, hogy a legnagyobb igényekkel rendelkező fotósoknak és videósoknak is megfeleljen.
A valós idejű Eye autofókusz funkció automatikusan követi az alanyt, így az ?6600 használatával a legfontosabb pillanatok megörökítésére koncentrálhatsz. A 180 fokban elforgatható képernyő is rendkívül hasznosnak bizonyul az elengedhetetlen karácsonyi szelfi elkészítéséhez.
Ajándékozd meg szeretteidet a Sony csúcskategóriás full-frame fényképezőgépével, az ?7 III-al, ami ideális választás kezdőknek és professzionális fotósoknak egyaránt. A 10 képkocka/másodperc sebességű folyamatos fotózás, a 24.2 megapixeles hátsó megvilágítású Exmor R CMOS képszenzor és a cserélhető objektív együttesével könnyedén megoszthatod másokkal a fotózás örömeit. A néma fotózás és a valós idejű Eye autofókusz segítségével megszakítás nélkül tudod megörökíteni szeretteidet az ünnepi vacsoránál.
Éld át a karácsonyi csodákat a Sony BRAVIA televízióival
Miután az összes étel és ital elfogyott, ideje hátradőlni és megnézni egy klasszikus karácsonyi filmet. Legyél Te a ceremóniamester, és garantáld szeretteidnek a lehető legjobb karácsonyi filmélményt az elképesztő képminőségű ZG9 8K HDR BRAVIA televízióval!
A televíziós képminőség csúcsát képviselő MASTER sorozatba tartozó készülék élethűen adja át a filmkészítők elképzeléseit a 85 vagy 98 átmérőjű képernyőkön. A ZG9 a lehető legjobb minőségben és színvilágban, tökéletes kontraszttal és élességgel hozza el otthonodba a karácsonyi filmek hangulatát.
Lépj szintet a Sony zászlóshajójával, az AG9 4K HDR OLED TV-vel, mely 77, 65 és 55-ös méretben is elérhető. Légy tanúja annak, ahogy a szuper-széles betekintési szög, az élethű kontraszt és a remek mély színek hatására kedvenc filmjeid életre kelnek a képernyőn.
A Sony egyedülálló, 8 millió pixel megjelenítésére alkalmas X1 Ultimate képfeldolgozó processzora új szintre emeli az ünnepi filmezést. A MASTER széria televíziói Netflix Calibrated és IMAX Enhanced móddal is rendelkezik, így a tartalmak a lehető legélethűbb formában kerülnek a képernyőre. Ha a kajakóma miatt nehézséget jelent a mozgás, használd a hangodat és bízd a Google Asszisztensre a munkát! Férj hozzá kedvenc tartalmaidhoz a lehető legegyszerűbb módon az AG9 segítségével.
Engedd szabadon a kreativitást és a szórakozást a legújabb Xperia 5 segítségével
Nem vagy biztos abban, hogy mit vegyél Karácsonyra? Az Xperia 5 valószínűleg mindenki karácsonyi listáján szerepel ebben az évben, így nem tévedhetsz. A készülék egyesíti a Xperia 1 legjobbjait egy karcsú és kompakt házban, három lencsés optikával és a Sony saját fejlesztésű Eye AF technológiájával az Alpha ™ kameráiban.
Az Xperia 5-ben a Sony díjnyertes BRAVIA® TV technológiái, valamint az X1™ processzor mobilokhoz fejlesztett verziója is megtalálható, így a HDR (magas dinamikus tartomány) skálázó technológiák több kontrasztot, színt és tisztaságot eredményeznek a képernyőn.
A telefon lenyűgöző 21:9 képarányú CinemaWide ™ 6,1 hüvelykes Full HD+ OLED kijelzővel rendelkezik, amelyet a Dolby Atmos® és a Sony Pictures Entertainment együttműködve fejlesztett tovább, így magával ragadó szórakozási élményt nyújt kedvenc ünnepi filmjéhez vagy zenéjéhez, függetlenül attól, hogy hol tartózkodik az ünnepi időszakban.
Okoseszközök
Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója
A Samsung bemutatja a One UI 8.5 bétaverzióját, amely megkönnyíti a kreatív tartalmak létrehozását és a biztonságos kapcsolattartást a vállalat okoseszközein.
A One UI 8.5 lehetővé teszi, hogy a felhasználók kevesebb erőfeszítéssel, hatékonyabban tudjanak dolgozni, és olyan frissítéseket hoz magával, amelyek tovább növelhetik a teljesítményt, megkönnyíthetik az eszközkezelést és fokozott biztonságot nyújthatnak.
One UI 8.5: Mit jelent a tartalomgyártásban?
A One UI 8.5 a tartalmak létrehozását és megosztását is jelentősen megkönnyítheti. A frissített Fotósegéddel[i] a felhasználók megszakítás nélkül generálhatnak új képeket. A funkciói lehetővé teszi, hogy folyamatosan szerkesszék a fényképeket, anélkül, hogy minden egyes változatot külön el kellene menteniük. Miután végeztek a módosításokkal, az összes változatot áttekinthetik a szerkesztési előzményekben és egyszerűen kiválaszthatják a kedvenceiket.
A megosztás is gördülékenyebb a Quick Share[ii] fejlesztéseinek köszönhetően, amely képes lehet felismerni a fotókon szereplő személyeket és felajánlja a közvetlen küldés lehetőségét a képekhez tartozó kontaktoknak.
Hogyan segíti a One UI 8.5 az eszközök közötti csatlakoztathatóságot?
Az új, eszközök közötti csatlakozást támogató funkciók megkönnyítik azok kezelését, legyen szó fájkezelésről, a hálózatmegosztásáról vagy a közeli eszközökkel való kommunikációról. A Hangközvetítés[iii] az Auracast segítségével egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a közeli LE Audio technológiát támogató eszközökkel. A különböző médiaforrásokból származó hangok mellett a felhasználók mostantól a saját hangjukat is közvetíthetik Galaxy okostelefonjuk beépített mikrofonjával. Ez a megoldás kiválóan használható például túrákon vagy rendezvényeken.
A Tárhelymegosztás[iv] még gördülékenyebb felhasználói élményt biztosít a Galaxy ökoszisztémában azáltal, hogy más Galaxy eszközökön, például táblagépeken és PC-ken tárolt fájlokat közvetlenül a Saját fájlok alkalmazásban is elérhetővé tesz. Emellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más Samsung eszközökről, például a tévéjükről is hozzáférjenek az okostelefonjukon lévő fájlokhoz.
Hogyan maradnak védettek a Galaxy eszközök?
A One UI 8.5 tovább erősíti az eszközök védelmét, és könnyen áttekinthetővé teszi a biztonsági beállításokat. A Lopásvédelem biztosítja az okostelefonok és a rajtuk tárolt adatok biztonságát elvesztés vagy lopás esetén is. A rendszer automatikusan zárolja a képernyőt, ha egymás után túl sok sikertelen kísérlet történik a személyazonosság ujjlenyomatos, PIN-kódos vagy jelszó alapú ellenőrzésre. A Személyazonosság-ellenőrzés a korábbinál is több beállítást véd, így egy extra biztonsági szintet biztosít kritikus helyzetekben.
Elérhetőség
A One UI 8.5 bétaverziója december 8-tól válik elérhetővé a programban részt vevő országokban[v], elsőként a Galaxy S25 sorozat készülékein. A felhasználók a Samsung Members alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a programba.
[i] A Fotósegéd Generatív szerkesztés funkciójának használatához hálózati kapcsolat és Samsung-fiókba való bejelentkezés szükséges. A Generatív szerkesztéssel a fénykép mérete módosulhat, legfeljebb 12 MP-ig. A kép mentésekor látható vízjel kerül a képre, jelezve, hogy a kép mesterséges intelligencia használatával készült. A generált kép pontossága és hitelessége nem garantált. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[ii] Elérhető a One UI 2.1 vagy újabb és az Android Q vagy újabb operációs rendszerrel működő eszközökön. A Quick Share használatához Bluetooth Low Energy és WiFi kapcsolat is szükséges. A tényleges sebesség a készülékektől, a hálózat állapotától és a felhasználói környezettől függően eltérő lehet. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[iii] Kizárólag a Galaxy S25 sorozat eszközein érhető el, beleértve a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modelleket. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[iv] A funkció használatához minden eszköznek ugyanazon Samsung-fiókba kell bejelentkeznie, illetve Wi-Fi és Bluetooth kapcsolat szükséges. A Tárhelymegosztás a One UI 7 vagy újabb verzióval és 5.15 vagy újabb kernel verzióval rendelkező Galaxy okostelefonokon és tableteken, valamint Galaxy Book2 vagy újabb (Intel) és Galaxy Book4 vagy újabb (Arm) modellekkel, valamint a 2025 után kiadott U8000 és újabb Samsung Smart TV modelleken érhető el. A funkciók elérhetősége régiótól és modelltől függően változhat. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[v] A bétaprogram Magyarországon nem lesz elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak
A 2024 szeptemberében bevezetett mobiltilalomtól sokan tartottak: számos diák csalódott volt és félt attól, hogy szükség esetén nem éri el szüleit.
Kiderült: a diákok véleménye azóta sokat változott, a szakképző intézményekben jelentősen javult a fegyelem, miközben a tantestületekben látványos generációs törésvonal rajzolódott ki. A Jójegy összesen több mint 5 ezer diák és pedagógus véleményét vizsgálta az intézkedés eredményeiről.
A Jójegy 2025 őszén készített felmérésben összesen 4 890 diák és 188 pedagógus vett részt, így Magyarország talán legnagyobb, független vizsgálatává vált az iskolai mobilhasználatról. A válaszadó diákok intézménytípus szerinti megoszlása jól tükrözi az iskolai oktatás sokszínűségét: 30,1% gimnáziumban, 31,3% technikumban, 22,5% szakképző iskolában és 16,1% általános iskolában tanul. Ez a minta lehetővé tette az intézménytípusok közötti különbségek, például a jegyekben és figyelemben tapasztalható változások pontos feltérképezését. A válaszadó pedagógusok közül a legtöbben (34%) gimnáziumokból érkeztek. A technikumi tanárok aránya 27,1%-ot, a szakképzők tanárai 12,8%-ot, az általános iskolák tanárai 20,2%-ot, egyéb intézmények (pl. zeneiskola) oktatói pedig 5,9%-ot tett ki. Így a felmérés nemcsak a diákok, hanem a tantestületek tapasztalatait is kiegyensúlyozottan mutatja, ráadásul lehetőséget ad a generációs és pedagógiai különbségek vizsgálatára egyaránt.

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform (KRPR.hu)
Érzelmi hullámvasútra kerültek a diákok: nagyon kevesen örültek a mobiltilalomnak
A mobiltilalomhoz kapcsolódó rendelet bejelentését követően a diákok 32%-a reagált negatívan: 16% szomorú vagy csalódott, 8% dühös volt, 6%-uk pedig szorongott. Mindössze 6% örült a változásnak, viszont a legtöbb diákot semlegesen érintett a szabályozás híre.
„Felmérésünkből kiderült az is, hogy a sokakban megjelent kezdeti düh nem öncélú volt. A legtöbb diák az órarendje miatt a Krétához és a szülői elérhetőséghez fűződő félelmét élte meg”
– mondta Mester Márk, a kutatást végző Jójegy társalapítója.
A tanév során azonban a diákok közel felénél változott az érzelmi állapot: tízből nyolc diák a dühös elutasítástól a beletörődés vagy a pozitív felismerés felé mozdult el. Kiemelkedő volt a szociális felismerés a diákoknál: 47,5%-a többet beszélgetett a szünetekben.
„Látványos eredmény, hogy a szünetekben visszatért a diákok közötti offline kommunikáció”
– emelte ki Mester Márk, aki hozzátette, hogy a digitális eszközöknek és lehetőségeknek is megvan ugyanakkor a megfelelő helye és szerepe, ráadásul az otthoni tanulásban is sokat segíthetnek.
Jelentős különbségek a tanulmányi eredményekben: a diákok negyede javított
A jegyek tekintetében szintén kimutatható volt a pozitív hatás, azonban intézménytípusonként érdemben eltérő eredmények születtek. A gimnáziumban tanulóknak csak 15-18%-a tapasztalt javulást, viszont technikumi és szakképző iskolákban tanulók esetén ez a szám nagyjából a duplája. Összességében a diákok 23,5%-a, azaz közel negyede érezte, hogy a tiltás pozitív irányba mozdított a tanulmányi eredményén. Ezzel szemben mindössze 5,8%-a tapasztalt romlást. A figyelem és aktivitás tekintetében a hatás kevésbé markáns, de itt is jelentős. A diákok harmada, egész pontosan 36,4%-a figyelt jobban, de csak 20,6% lett aktívabb szóban az órákon.
„A telefon elvétele nem fog varázsszóra eredményt hozni: a figyelem nő, de a motivációt a pedagógusnak kell támogatnia. A passzivitás tehát akár más okokra is visszavezethető”
– tette hozzá a Jójegy társalapítója.
Nem a közösségimédia-felületek hiányoznak leginkább a diákoknak
A diákok több mint fele (54%-a) visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba, de a válaszok mögött nem a közösségimédia-felületek vagy a játékok iránti vágy húzódott. A leggyakoribb indokok 17%-kal a „biztonsági lánc” (pl. szülők elérhetősége), 15%-kal a „digitális svájci bicska” (pl. Kréta, órarend, buszmenetrend), valamint 8%-kal a szünetekben történő zenehallgatás voltak.
„Volt, aki azt nyilatkozta: »Nem lógni akarok, csak tudni, hogy elérhető vagyok, ha baj van«”
– hangsúlyozta Mester Márk.

A Jójegy alapítói – bal oldalt Nyiri Donát és jobb oldalt Mester Márk (KRPR.hu)
A tanárok háromnegyede bevonná a diákokat is a szabályok kialakításába
A pedagógusok is elmondták véleményüket a mobiltilalomról. Közülük 79,3%-uk jogosnak tartotta a telefonhasználat korlátozását, ami erős szakmai konszenzust jelez a rendelet mellett. A tanárok 47,9%-a szerint a telefonok elvétele erősebb órai figyelmet hozott a diákoknál, 34%-uk tapasztalt növekedést az órai aktivitásban, sőt a fegyelmezési esetek száma is csökkent 46,8%-uk szerint. A tanárok szerint is látványos a közösségi élet újjáéledése: a pedagógusok 82,2%-a szerint a diákok többet beszélgetnek, a folyosók visszakapták régi látképüket, ismét nem a telefonokat bújó fiatalok látványa fogadja őket. A kutatás azonban rámutatott egy látványos generációs törésvonalra is.
„A több mint 10 éve tanító pedagógusok inkább a szigorú, mobiltelefont leadós módszert támogatják. Ezzel szemben a fiatalabb, 2-5 éve tanítók közül sokan nyitottak lennének a rugalmasabb megoldásokra. Sokan kifejtették az órai mobiltelefon-használat előnyeit, amikor az a tanítás szerves részévé válik, mint például a Kahoot vagy AI-eszközök használatakor. Ez a megoszlás a tantestületekben élesen kirajzolódott, de egyértelmű volt, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába 75%-uk szerint előnyös lenne”
– mondta a Jójegy társalapítója.
A mobiltelefonok és a megfelelő digitális eszközök az iskolán kívül érdemben segíthetnek
A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform, amely a megújult érettségi követelményekhez és a központi felvételihez igazodó digitális tananyagokat, animált videókat, gyakorlófeladatokat és vizsgaszimulációt kínál. Alapítói a népszerű, közel félmillió feliratkozóval rendelkező Tízes Lista YouTube-csatorna létrehozói is. A startup rövid idő alatt az egyik leggyorsabban növekvő hazai edukációs márkává vált. Mivel kínálatukban a középiskolai felvételire és az érettségire felkészítő modulok egyaránt megtalálhatóak, így a Jójegy több éven át komplex tananyagokkal támogathatja a diákok tanulmányait, középiskolai felvételire készüléstől, egészen az érettségi letételéig.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget
A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben.
Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani.
„Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is. Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni”
– hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.
A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”
Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.
- Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
- Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
- Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
- Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
- Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.
„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez”
– hangsúlyozza Váczi Dániel.
Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon
Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.
A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete
Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve.
„A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg”
– véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.
https://www.youtube.com/watch?v=4AzBaevEVSk
Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat.
„Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.”
– összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.
https://www.youtube.com/shorts/6cjuzuFC8hc
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Szórakozás2 hét ago
Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon
-
Gazdaság2 hét ago
Kulcsszerepet játszanak a szoftverek az újgenerációs adatközpontok létrehozásában
-
Gazdaság2 hét ago
A Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetemmel írt alá együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem
-
Gazdaság2 hét ago
Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program
-
Mozgásban2 hét ago
Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2
-
Gazdaság2 hét ago
A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor
-
Tippek2 hét ago
Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon













