Kimagaslóan népszerűek az okoseszközök a magyar felhasználók körében – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary közel nyolcezer választ összesítő online felméréséből.
A válaszadók 63 százaléka visel okosórát, vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak van vezeték nélküli fülhallgatója, a megkérdezettek 12 százalékának pedig okosmérlege, vagy vérnyomásmérője is. Az okoseszköz a sportolás és az egészségmegőrzés terén bizonyul a leghasznosabb társnak: a felhasználók kétharmada használja eszköze edzésfunkcióit, 57 százalékuk pedig rendszeresen méri vele a véroxigén-szintjét is. A vásárlók elsősorban azokat az okoseszközöket keresik, amelyek egyszerűen összekapcsolhatók meglévő okostelefonjukkal, vagy notebookjukkal, hosszú ideig bírják egy feltöltéssel és kényelmes viseletet biztosítanak.
A Huawei Technologies Hungary online felmérésében arra kereste a választ, mennyire népszerűek a különböző okoseszközök a magyarok körében, melyek a legfontosabb szempontjaik egy ilyen termék megvásárlásakor, és jellemzően mely funkcióit használják.
Tudatos választás
A felmérés szerint válaszadók közel 63 százaléka rendelkezik okosórával és okoskarkötővel, 54 százalékuk pedig használ vezeték nélküli fül-, vagy fejhallgatót. Továbbá mintegy 12 százalékuk használ olyan okoseszközöket, amelyek egészségük megőrzésében segítenek, például okosmérleget, vagy vérnyomásmérőt, és mindössze 15 százalékuk nem használ semmilyen okoseszközt.
Egy okoseszköz vásárlásánál a legfontosabb szempont a kompatibilitás, azaz a válaszadók 64 százaléka az alapján választ, hogy az egyszerűen összekapcsolható-e a már meglévő okostelefonjaival, számítógépével és egyéb eszközeivel. Szintén rendkívül fontos a felhasználók számára a hosszú üzemidő, 63 százalékuk számára ez a vásárlás egyik elsődleges kritériuma. Ezt követi a termék ára (59%), valamint a kényelem – 57,5 százalék tartja a vásárlásnál szempontnak, hogy az okoseszköz kényelmes viselet legyen. A márka és a design sem tartozik a legfőbb kritériumok közé vásárlás előtt (41% és 39,9%), ugyanúgy, ahogy a termék különleges, egyedi funkciója sem (23,5%).
Kihasznált funkciók
A legtöbben sportoláshoz vagy egészségügyi funkcióik méréséhez használják okosóráikat/okoskarkötőjüket. Az edzéshez vagy futáshoz a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét, 77 százalékuk pedig kifejezetten örülne, ha készüléke vízálló lenne. Az alvásfigyeléshez, vagy a véroxigén szint méréséhez 57 százalékuk választja a sokat tudó hordozható készülékeket. Ugyanakkor sokan (60%) nézik meg rajtuk az okostelefonjukra érkező értesítéseket is. Ezen kívül a rövid telefonhívásokat (28,5%), valamint a teleonjuk alapfunkcióinak elérését (30%) is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban alig (5,7%) hívják elő.
Az okosórás fizetési lehetőséget még kevesen használják (13,5%), azonban egyre többen szeretnék kipróbálni a fizetést lehetővé tévő technológiákat: a vásárlás előtt állók 35 százaléka kifejezetten olyan készüléket keres, ami rendelkezik NFC chippel és képes a mobilfizetésre.
Folyamatos kapcsolat
A kérdőívet kitöltők 58 százaléka tudatosan olyan eszközöket vásárol, melyeket könnyedén össze tud kapcsolni már meglévő okostelefonjukkal, vagy laptopjukkal. És szintén fontos számukra, hogy eszközeik márkától függetlenül is kapcsolódjanak egymáshoz. 21 százalékuk figyel arra, hogy azonos gyártó eszközeit vásárolja a funkciók teljes kihasználása érdekében.
„Még az általunk vártnál is nagyobb népszerűségnek örvendenek a különféle okoseszközök a magyar felhasználók körében. A felmérés világosan rámutatott, hogy a felhasználók számára a hosszú üzemidő és a minőség mellett, hogy az okoseszközeik zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolódjanak egymáshoz”
– mondta Nagy Ivett. A Huawei Technologies Hungary Fogyasztói üzletágának marketingigazgatója hozzátette, hogy a Huawei ezért is kínál többek között olyan okosórákat és vezeték nélküli fülhallgatókat, amelyek ugyanúgy, egyszerűen csatlakoztathatók a különféle rendszereken – Android, iOS – futó okostelefonokhoz és egyéb eszközökhöz is.
Kezdd az ünnepeket stílusosan a Braun S9 Pro+ elektromos borotvával
Ajándékot választani sosem egyszerű, főleg, ha férfiakról van szó. Az unalomig ismételt nyakkendők, borok vagy pénztárcák helyett érdemes olyan ajándékot keresni, amely nemcsak praktikus, hanem modern, prémium minőségű és hosszú távon is hasznos. A Braun S9 Pro+ elektromos borotva pontosan ilyen választás: egyszerre innovatív, kényelmes és stílusos, így tökéletes meglepetés minden férfi számára az ünnepi időszakban.
A technológia, amely megváltoztatja a borotválkozást
A Braun S9 Pro+ több mint egy szokványos borotva. A készülék forradalmasítja a borotválkozás élményét az 5 ProShave vágóelemmel ellátott technológiájának köszönhetően. Az OptiFoil szita különlegesen finom kialakítású, így rendkívül precíz és sima végeredményt biztosít, miközben védi a bőrt az irritációtól. Nem számít, hogy 1, 3 vagy akár 7 napos szakállról van szó. Az AutoSense technológia felismeri az arcszőrzet sűrűségét, és ennek megfelelően állítja be a borotva teljesítményét, így mindig a legoptimálisabb eredményt nyújtja.
A szonikus technológia különösen forradalmi: 10 000 mikrorezgés segíti a borotvafej mozgását, amely így könnyedén siklik az arcon, minimalizálva a bőrre gyakorolt nyomást. Ez nemcsak gyorsabb, de kíméletesebb borotválkozást is eredményez, amely után a bőr frissnek és simának érződik.
Kényelem és elegancia egy készülékben
A Braun S9 Pro+ tervezésekor különös figyelem hárult a minél jobb felhasználói élmény biztosítására. A készülék 100%-ban vízálló, így szárazon, borotvahabbal vagy akár zuhany alatt is használható, ami különösen kényelmes azok számára, akik szeretnék felgyorsítani a reggeli rutinjukat.
A borotvához tartozó SmartCare állomás egyedülálló kiegészítő, amely nemcsak tisztítja és fertőtleníti a készüléket, de automatikusan tölti is. Ez garantálja, hogy a borotva mindig higiénikus állapotban maradjon, és maximális teljesítményt nyújtson. A PowerCase hordozható töltőtok szintén praktikus megoldás, hiszen akár hat hétre elegendő energiát biztosít, így a borotva utazáskor is gond nélkül használható marad.
Egy időtálló ajándék
A Braun S9 Pro+ ergonomikus kialakítása és tartós anyaghasználata garantálja, hogy a készülék hosszú évekig megbízható társa lesz a használójának. Az ultraéles, titánbevonatú pengék pedig nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem a hosszú élettartamot is garantálják: a pengéket csak másfél évente ajánlott cserélni, ami nemcsak pénztárcakímélő megoldás, hanem a környezetvédelem szempontjából is előnyös.
A készülék most 5 év garanciával vásárolható meg: a Braun exkluzív garanciaprogramjának köszönhetően a kiterjesztett garancia 3 évvel hosszabbítja meg az előírt 2 éves időszakot. A kiterjesztett garancia érvényesítéséhez csak regisztrálnod kell a borotvát a Braun hivatalos weboldalán, majd a regisztrációt követően kapsz egy tanúsítványt emailben, amit a vásárlást igazoló nyugtával együtt már továbbíthatsz is az egyik Braun szervizközpontnak.
Ez a kiterjesztett garancia biztosítja, hogy hosszú éveken át élvezhesd a Braun S9 Pro+ borotva nyújtotta előnyöket és teljesítményt. Szóval csak ne habozz – válaszd a Braun S9 Pro+ borotvát, hogy minden napotok a legjobb formában indulhasson!
A Black Friday ajánlatoknak és az ünnepeknek köszönhetően a készülék most kedvezményesen vásárolható meg az alza.hu és mediamarkt.hu felületein.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Karácsonyi ajándéktrendek: a technológiai eszközök az öt legnépszerűbb kategória között
A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból.
A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai ajándékokra, míg az idősebb korosztály és a nők esetében jóval hátrébb sorolódnak az ilyen típusú meglepetések. Összességében a vásárlók 27 százaléka választ technológiai eszközöket ajándékként, amelyek a ruházati cikkek, ajándékutalványok, játékok, valamint könyvek után következnek. A vásárlók döntően barátok, családtagok vagy online közösségek ajánlásaira alapozzák döntéseiket, és elsősorban az online vásárlást preferálják.
A karácsonyi ajándékok népszerűségi listáját idén az ajándékutalványok vezetik – derül ki egy friss, novemberben megjelent, karácsonyi ajándékvásárlási szokásokat vizsgáló kutatásból. A vásárlók több mint fele választja ezeket, amelyeket szorosan követnek a ruházati cikkek (52 százalék), majd a játékok (37 százalék), a könyvek (29 százalék) és a technológiai termékek, például tévék, okostelefonok, okosórák és fülhallgatók (27 százalék), zárják az öt legkedveltebb kategóriát.
A technológiai eszközök különösen népszerűek a fiatalabb korosztály (18–34 évesek) körében, akik az átlagnál nagyobb arányban választanak ilyen típusú ajándékokat. Ez a trend a férfiak körében mutatkozik meg leginkább, esetükben a technológiai ajándékok a negyedik legnépszerűbb helyet foglalják el. A nemek közötti különbség ugyanakkor a vásárlások tervezésében érthető tetten leginkább: a férfiak 36 százaléka az ünnepet megelőző hónapban szerzi be az ajándékokat, szemben a nők 29 százalékával, akik inkább előre terveznek.
Az ajándékötletek legfőbb forrása továbbra is a személyes ajánlás: a vásárlók 39 százaléka dönt barátok, családtagok vagy online közösségek véleménye alapján. Ez különösen igaz lehet a technológiai termékek esetében, ahol a termékek specifikációja és személyes tapasztalatok nagy súllyal esnek latba. A felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlás népszerűsége továbbra is töretlen. Az amerikai ajándékvásárlók 64 százaléka online tervezi lebonyolítani karácsonyi ajándékvásárlásait, míg 36 százalék inkább a bolti vásárlást preferálja. Az idősebb korosztály (35 év felettiek) azonban hajlamosabb személyesen vásárolni (38 százalék), szemben a fiatalabb generációval (30 százalék).
Túl a hagyományos ajándékokon
Az elmúlt években nőtt azok száma, akik a karácsonyi ajándékvásárlás során olyan innovatív megoldásokat keresnek, amelyek túlmutatnak a hagyományos ajándékokon. A technológia fejlődésével a modern eszközök, például az okosórák, sokkal többet nyújthatnak puszta funkcionalitásnál: egyszerre szolgálnak divatos kiegészítőként és akár praktikus eszközként szolgálhatnak az egészség és az aktív életmód támogatására.
Az olyan okosóra-modellek, amilyenek többek között a HUAWEI WATCH GT 5 sorozat, ma már nemcsak a technológia iránt érdeklődőknek lehetnek ideális ajándékok, hanem azok számára is, akik szeretnék nyomon követni egészségüket, edzéseiket, vagy egyszerűen egy stílusos, mindennapi kiegészítőt keresnek. A különféle anyagok és dizájnok – a bőrszíjas, fémes vagy sportos megoldások – biztosítják, hogy mindenki megtalálja a hozzá illő modellt.
Nem véletlen, hogy az okosórák piaca dinamikus növekedést mutat: az éves átlagos növekedési ütemet (CAGR) 15 százalékra becsülik 2024 és 2032 között.[5] Ez is jól mutatja, hogy a viselhető technológiai eszközök hosszú távon is relevánsak maradnak, és a jövőben is meghatározó szerepet játszanak a fogyasztók életében.
Különleges karácsonyi ajánlatok
December 1. és 31. között különleges ajánlatokkal is találkozhatunk: a MediaMarkt üzleteiben és webshopjában a HUAWEI WATCH GT 5 széria bármelyik modelljének megvásárlása esetén a vásárlók 20.000 forint értékű ajándékkártyát kapnak, míg a Euronics üzleteiben és webshopjában a HUAWEI WATCH GT 5 szériás órák mellé egy HUAWEI Band 9 okoskarkötő jár ajándékba. Az Alza kínálatában a titán, a kerámia és a fehér fluoroelasztomer HUAWEI WATCH GT 5 Pro modell vásárlása esetén szintén egy HUAWEI Band 9 okoskarkötőt kapnak a vásárlók. Az ajánlatok a készlet erejéig érvényesek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Számos innovációs díjjal ismerték el az LG-t a CES 2025 bírái
A legjobb innovációknak járó díjakból hármat is kiérdemeltek a vállalat új termékei
Számos elismerést érdemelt ki az LG Electronics (LG) a CES® 2025 innovációs díjátadón technológiai és dizájnmegoldásaiért. A vállalat csúcskatagóriás életmód-megoldásai több mint 20 elismerést, köztük három rangos, a kiállítás legjobb innovációinak járó Best of Innovation díjat kaptak.
A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállítása, a CES mögött álló amerikai Szórakoztatóelektronikai Szövetség (Consumer Technology Association, CTA) minden évben egy innovációs díjprogram (CES Innovation Award program) keretében, számos eszköz- és technológiai kategóriában ismeri el az év legújítóbb fogyasztói termékeit és szolgáltatásait.
Az LG díjainak hosszú listája – köztük három Best of Innovation díjjal – jól szemlélteti a vállalat elkötelezettségét a formatervezés és a technológiai innovációk iránt. Az LG megoldásait több kategóriában is díjazták, többek között a Mesterséges intelligencia (AI), a Háztartási gépek, a Gaming és eSport, a Képalkotás, a Videokijelzők, a Számítógépes hardverek és alkatrészek, az Okosvárosok és a Kiberbiztonság kategóriákban.
A 2025. januári CES kiállítás díjazott LG eszközei közül a vállalat OLED TV termékkategóriája érdemelte ki a legtöbb elismerést összesen hat innovációs díjjal, köztük egy Best of Innovation elismeréssel a Videokijelzők kategóriájában. Ezzel 2025 immár a harmadik év, hogy az LG OLED televíziói a Best of Innovation címmel büszkélkedhetnek. Az LG OLED TV-k 2013-as debütálásuk óta minden évben legalább egy CES Innovációs Díjat nyertek, ez pedig tovább erősíti a termékek prémium tévépiacon betöltött domináns szerepét.
Az LG webOS okostévé-platformja – amely a vállalat platformalapú szolgáltatási üzletágának egyik sarokköve –, a Kiberbiztonság kategóriában kapott innovációs díjat. Az LG „Affectionate Intelligence” mesterségesintelligencia-alapú okosotthon-hubjai szintén elismerésben részesültek a díjátadón. Ezek a fejlett eszközök a vállalat „AI Home” koncepciójának példái: új felhasználói értéket nyújtanak a vásárlóknak, és jelentős előrelépést jelentenek az intelligens otthonok kialakításában.
Az önállóan közlekedő AI Home Hub, amely mind a Mesterséges intelligencia, mind az Okosotthon kategóriában innovációs díjat nyert, multimodális érzékelési képességekkel rendelkezik, amelyek integrálják a hang- és képfelismerést. Az LG ThinQ ON, a generatív AI-jal működtetett AI okosotthon-hub szintén kiérdemelte a CES innovációs díját. Az AI Home „agyaként” működő LG ThinQ ON éjjel-nappal zökkenőmentes kapcsolatot tart fenn az otthoni készülékek és IoT-eszközök között.
Az LG UltraGear™ OLED Gaming Monitor három díjat is elnyert, köztük a Gaming & eSport kategória legjobb innovációja díját, valamint a Képalkotás kategória innovációs elismerését. Ez a fejlett monitor egyesíti az OLED technológia nyújtotta kivételes képminőséget a játékosokra szabott, optimalizált képmegjelenítési funkciókat.
Az UltraGear™ OLED Gaming Monitor mellett más innovatív LG termékek is díjat kaptak, köztük az LG gram Pro 2-in-1, az LG MyView Smart Monitor, az LG UltraFine monitor és az LG CineBeam projektor is, ami jól szemlélteti a vállalat kiemelkedő szerepét a különféle termékkategóriákban.
A 2025-ös CES kiállítás díjazott LG termékeinek teljes listáját január 5-én, az esemény alatt jelenti be a vállalat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!