Interaktív nyelvtanuló applikációjával a Fazekas Gimnázium diákjaiból álló csapat nyerte meg a Morgan Stanley budapesti központja által idén először megrendezett Code to Give hackathont.
A vállalat felhívására diákok, pályakezdők és tapasztalt szakemberek jelentkeztek, hogy az Amigos a gyerekekért Alapítvány partnereként innovatív tanulási eszközöket fejlesszenek krónikus betegség miatt hosszabb kórházi kezelésre szoruló gyerekek és tinédzserek számára.
A 2014-ben útjára indult Amigos a gyerekekért Alapítvány krónikus beteg gyerekeket motivál a gyógyulásra a nyelvtanuláson keresztül. Önkénteseik az előző években heti 30 személyes találkozón segítették a gyerekeket, és eközben szoros kapcsolatot alakítottak ki velük, szüleikkel és a kórházak munkatársaival is. A COVID-19 miatt a személyes munkát nem tudták folytatni, ezért az Amigos belépett a digitális világba. A hosszabb ideig kórházban fekvő gyermekek nagyobb eséllyel szembesülnek tanulási nehézségekkel. Az Amigos szeretné a házi feladatot szórakoztató kihívássá változtatni, hogy a tanulás a gyerekeknek egyúttal élmény is legyen. Itt lépett be a képbe a Code to Give: az indulóktól az Amigos digitális platformjához vártak olyan játékos ötleteket, melyekkel a tanulás szórakoztatóvá válik.
Intuitív tanulás és gamifikáció
A versenyre összesen 55 külsős diák és szakember jelentkezett, akik 18 csapatot alkottak a Morgan Stanley budapesti informatikus munkatársaival. A hackathon első, májusi fordulója az ötletekre összpontosított, a második körben prototípust kellett alkotni, végül a döntőben négy csapat mutatta be a zsűrinek a projektjét. A legjobbnak végül a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 11. és 12. évfolyamos tanulóiból álló Upgrade csapat bizonyult (Tóth Ambrus, Boér Bence, Szabó Kornél, Hervay Bence). Olyan mobilapplikációt fejlesztettek ki, amely keresztrejtvényekkel, memóriajátékokkal könnyíti meg az idegen nyelvek elsajátítását, és tapasztalati pontokkal, jelvényekkel ösztönzi a diákokat a tanulásra. A fejlesztőcsapat számos könyvet is elérhetővé tett az applikációban, hogy a nyelvtanulás egyik leghatékonyabb módja – az olvasás – hozzáférhetővé váljon a gyerekeknek.
Lehetőség, hogy tudással segítsenek
„Noha középiskolások vagyunk, a kiírás pedig elsősorban egyetemistáknak és frissdiplomásoknak szólt, úgy döntöttünk, hogy benevezünk, mivel nagyon tetszett a lehetőség, hogy tudásunkat jó célra felhasználva segítsünk másokon”
– mondta el Boér Bence, a győztes Upgrade csapat tagja.
„A Morgan Stanley mentorai rengeteget segítettek és számos jó ötlettel járultak hozzá a projekthez. Sokat tanultunk a verseny alatt, és ez volt számomra az első komolyabb projekt, ahol csapatban dolgozhattunk együtt. A győzelem nagyszerű érzés, de csak az első lépés: izgatottan várjuk a lehetőséget, hogy tovább dolgozzunk a prototípuson a Morgan Stanley-vel és az Amigos Alapítvánnyal, majd átadjuk a végleges szoftvert ennek az értékes munkát végző szervezetnek.”
A járvány alatt is kapcsolatban a gyerekekkel
„A COVID-19 kitörésekor mindannyiunk élete egy csapásra megváltozott, de a leginkább talán azokra a gyerekekre vártak nehéz idők, akik krónikus betegségük miatt eleve hosszabb időt töltöttek kórházban, és a szigorú járványügyi protokollok miatt még nehezebbé vált a kapcsolattartásuk a külvilággal.”
– mondta el Rozmanicz Lisa, az Amigos a gyerekekért Alapítvány munkatársa.
„Minden önkéntesünk kereste a lehetőségeket, hogy a digitális térben is kapcsolatban maradjunk a gyerekekkel, motiváljuk őket. Ez azonban új és nehéz helyzet volt számunkra, hiszen nem feltétlenül volt meg bennünk az a tudás, ami az innovatívmegoldásokhoz szükséges egy ingerszegényebb, mentálisan megterhelő környezetben. Ebben a helyzetben óriási segítség volt a Code to Give. Minden résztevőnek és szervezőnek köszönjük, hogy idejét arra áldozta, hogy a krónikus beteg gyerekek élete vidámabb, jövőjük reményteljesebb legyen.”
A Bátor Tábortól a BAGÁzsig – önkéntesség a Morgan Stanley-nél
„A Morgan Stanley fontos alapértéke, hogy támogassa és gazdagítsa azokat a közösségeket, ahol munkatársai élnek és dolgoznak. Ennek részeként ösztönözzük informatikus munkatársainkat, hogy bocsássák a tudásukat nonprofit szervezetek rendelkezésére, és így támogassák őket a digitális átállásban. A Code to Give program célja, hogy a vállalaton kívüli informatikusok – diákok, pályakezdők és már dolgozó szakemberek – bevonásával segítsünk jótékonysági partnerünknek, az Amigos Alapítványnak abban, hogy még eredményesebben dolgozhassanak együtt a gyerekekkel”
– mondta el Kait Szydlowski, a Code to Give globális projektvezetője, a Morgan Stanley jótékonysági informatikai programja, a Tech Philantrophy vezetője.
„Az önkéntesség rendkívül fontos a vállalat számára, és a korábbi években számos partnerrel dolgoztunk együtt személyesen a Bátor Tábortól a BAGázs Közhasznú Egyesületig. A személyes önkéntesség a járvány miatt nehezebbé vált, de nem adtuk fel, hogy a virtuális térben is segítsünk. Büszke vagyok rá, hogy munkatársaink nagy számban jelentkeztek a Code to Give programra, és arra is, hogy felhívásunkra ilyen sok ígéretes egyetemista és tapasztalt szakember jelentkezett”
– mondta el Váradi Judit, a Morgan Stanley budapesti informatikai részlegének kommunikációs vezetője, a Code to Give budapesti projektmenedzsere.
Fókuszban az oktatás és mentorálás
„Idén ünnepeljük a 15. évfordulóját annak, hogy a Morgan Stanley megnyitotta irodáját Budapesten, és az elmúlt másfél évtizedben több mint 2000 főt foglalkoztató technológiai és elemzőközponttá gyarapodott. A Budapesten dolgozó informatikusok az automatizációtól a gépi tanuláson át a felhőtranszformációig számos területen járulnak hozzá a Morgan Stanley sikereihez – ugyanakkor az is fontos számukra, hogy tudásukkal az őket befogadó közösséget is szolgálják”
– tette hozzá Dave Atheis, a Morgan Stanley budapesti informatikai részlegének vezetője.
A Morgan Stanley munkatársai krónikus betegséggel küzdő gyerekek megsegítése mellett számos jótékony és önkéntes programban vesznek részt: az elmúlt 15 év folyamán segítették a Heim Pál Gyermekkórház munkáját, evezőversenyen gyűjtöttek a Bátor Tábor gyermekrehabilitációs erőfeszítésire, innovatív technológiákat tanítottak közhasznú szervezetek alkalmazottainak, és pénzügyi alapismereteket oktattak egy hátrányos helyzetű romatelepen élő gyerekeknek. Az oktatás és a mentorálás szintén prioritás a cég számára. A budapesti központ számos egyetemmel tart közös kurzusokat, és a Nők a Tudományban Egyesülettel közösen létrehozta a SMARTIZ programot, amelynek keretében középiskolás diáklányok mélyíthetik el matematikai tudásukat és sajátíthatják el a programozás alapjait innovatív módszerekkel.
A megbízhatatlan készülékek tönkretehetik életed fő pillanatait
A lemerülő akkumulátortól a GPS-jel elvesztéséig a műszaki hibák az élet fontos pillanatait stresszes helyzetekké változtathatják.
A HONOR Magic V3 megjelenése alkalmából megrendelt, 9000 európai felnőtt körében végzett új felmérés kimutatta, hogy a technológiai hibák milyen hatással vannak az életünkre: minden harmadik ember aggódik amiatt, hogy a technológiai bénázások tönkretehetik az élet fontos eseményeit, míg 76%-uk elismerte, hogy életük egy fontos pillanatában már tapasztaltak ilyet.
És mi a legrettegettebb technikai baki mind közül? A telefon akkumulátorának lemerülése egy alkalmatlan pillanatban. Az emberek majdnem fele (42%) azt állítja, hogy az akkumulátor lemerülése stresszelné őket a legjobban az élet olyan fontos mérföldkövei során, mint a gyermekük születése, a költözés, a randevú, a házasságkötés vagy az állásinterjú.
A videóhívások szintén aggodalomra adnak okot: 49%-uk nyilatkozott úgy, hogy ideges, amikor egy fontos hívás közben elnémítja a mikrofont vagy kikapcsolja a kamerát, mert attól fél, hogy még mindig látják vagy hallják őket. Ötből kettő (41%) még azt is bevallotta, hogy mondott vagy tett már kínos dolgot egy fontos videóhívás során, amikor azt hitte, hogy nem látják vagy hallják.
A leggyakoribb tech bénázások közé tartozik, hogy az emberek véletlenül zsebben tárcsáztak valakit (36%), elfelejtették a töltőt, amikor elutaztak (35%), vagy összetörték a telefon képernyőjét (27%). Ezek a technikai hibák bármikor frusztrálóak tudnak lenni, de az élet fontos pillanataiban különösen dühítőek.
A HONOR játékos módon világított rá arra, hogy a megbízhatatlan technológia milyen hatással van a szerelmet keresőkre, a Cutting Crew (I Just) Died in Your Arms Tonight című klasszikus dalának modern paródiájával és egy klippel, amely egy romantikus fiatalt kísér, aki a megbízhatatlan technológiának köszönhetően nem találja a szerelmet.
„Az embereknek szükségük van arra, hogy tech eszközeik megbízhatóak legyenek, így az élet fontos pillanataira koncentrálhassanak”
– mondta Kai Bai, a HONOR regionális menedzsere.
„Vegyük azokat, akik a szerelmet keresik: olyan telefonra van szükségük, amelynek hosszú akkumulátor-üzemideje, nagyszerű csatlakozási lehetőségei vannak, és képes túlélni a randevúk világának zűrös jellegét.”
Vannak kínosabb technikai bakik is: a megkérdezettek 11%-a elismerte, hogy véletlenül rossz kontaktnak küldött flörtölő üzenetet. 7% még azt is elárulta, hogy akaratlanul rossz címzettnek küldött sexy fotót!
Bár az emberi hibát nem lehet mindig elkerülni (ellenőrizzük címzettjeinket, legyen szó munkáról vagy szenvedélyről), egyértelmű azonban, hogy az embereknek megbízható technológiára van szükségük ahhoz, hogy gondtalanul élhessék az életüket – mert ha legalább a tech jól működik, az már fél győzelem.
A HONOR Magic V3 kiváló akkumulátor-üzemidőt, kiváló teljesítményt és rendkívüli tartósságot kínál, így a felhasználók biztosak lehetnek abban, hogy a technológia nem hagyja őket cserben… még akkor sem, ha a partnerük igen…
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Samsung Smart Forward frissítések az otthoni készülékek továbbfejlesztéséért, jövőbiztosságáért és biztonságáért
A Samsung bemutatta, milyen új funkciókat kínál a Smart Forward, a kompatibilis Samsung háztartási készülékek hálózaton keresztüli frissítéseivel, amelyeket az év második felében vezetnek be.
A Smart Forward frissítések célja, hogy új életre keltsék a meglévő eszközöket – új funkciókkal, jövőbiztos megoldásokkal továbbfejlesztve.
„A többéves kutatás-fejlesztésünk után vezetjük be világszerte a Smart Forward frissítéseket a korábban megjelent készülékeinkhez – mondta Miyoung Yoo, a Samsung szoftverfejlesztési csoportjának vezetője és a digitális készülékekkel foglalkozó üzletágának alelnöke. – A Smart Forward által biztosított, kibővített funkcióknak, a meghosszabbított élettartamnak és a fokozott biztonságnak köszönhetően az okosotthon-élmény valóban a jövőbe mutat.”
Az új funkciók megváltoztathatják a konyhai élményeket
A Smart Forward frissítések számos új funkciót vezetnek be, amelyek célja, hogy új szintre emeljék a felhasználói élményt és a készülékek teljesítményét. A Family Hub™ hűtőszekrényen található az érintőképernyős panel, amely az ételek kezelését, a szórakozást és a kommunikációt szolgálja, és a frissítések után majd Quick Share adatátvitellel, Buds Auto Switch és Fridge Call (Hűtőszekrény hívás) funkciókkal fog gazdagodni, amelyek tovább erősítik a csatlakoztathatóságot és a zökkenőmentes használatot.
A Quick Share minden eddiginél egyszerűbbé teszi az emlékek és a receptek megosztását a konyhában, mivel a felhasználók néhány kattintással gyorsan, közvetlenül a mobileszközükről küldhetnek fényképeket a Family Hub™ kijelzőjére. Amikor a felhasználók a Galaxy Buds készüléküket a Family Hub™-hoz csatlakoztatják, hogy zenét hallgassanak vagy főzéssel kapcsolatos videókat nézzenek, a Buds Auto Switch funkció lehetővé teszi, hogy egyszerűen átválthassanak a mobileszközükre a bejövő hívások fogadásához, majd vissza, amikor a hívás befejeződik.
Végezetül a felhasználók a Fridge Call segítségével közvetlenül a Family Hub™ saját mikrofonjának és hangszórójának használatával fogadhatnak telefonhívásokat, így nem kell átmenniük egy másik szobába, hogy megkeressék a telefonjukat. Ez különösen akkor jelenthet segítséget, ha a felhasználók keze tele van főzés, mosogatás vagy takarítás közben: ezzel a funkcióval könnyebbé válik a multitasking, és továbbra is vonalban maradhatnak. Ezek az új funkciók nemcsak az új modellekben, hanem a 2017-től gyártott, Family Hub™ funkcióval ellátott hűtőszekrényekben is elérhetőek lesznek.
A Gyors távirányító (Quick Remote), egy olyan kiegészítő funkció, amellyel a felhasználók mobiltelefonja a csatlakoztatott Samsung készülékek távirányítójává válik. Ezt a 2023-tól gyártott hűtőszekrényekre is kiterjesztik, függetlenül attól, hogy azok tartalmaznak-e Family Hub™ kijelzőt vagy sem, illetve a szintén 2023-tól gyártott mosógépek és légkondicionálók is megkapják ezt a funkciót. A felhasználóknak elegendő mindössze a SmartThings-hez csatlakozó készülék közelébe menni, ekkor megjelenik a Galaxy telefonjuk képernyőjén az adott eszköz távirányító menüje. Ez a gördülékeny összekapcsolódás biztosítja, hogy a felhasználók könnyedén irányítsák otthonukat.
Biztonságosabb használat és energiahatékonyság
A biztonság és az energiahatékonyság jegyében a Samsung frissítéseket vezet be a régebbi modellekhez, többek között a 2021-ig visszamenőleg gyártott hűtőszekrényekre is, hogy a termékek a legfrissebb biztonsági követelményeknek is megfelelhessenek. Egy esetleges áramkimaradás, majd az áramellátás újraindulása után a hűtőszekrények észlelik, és a SmartThings alkalmazáson keresztül értesítik a felhasználókat arról, ha a belső hőmérséklet megemelkedett. Ez plusz óvintézkedést jelent, mivel felhívja a felhasználók figyelmét a tárolt élelmiszerek frissességét befolyásoló tényezőkre.
Emellett a felhasználók mostantól különböző csengőhangokat választhatnak a nyitott ajtóra figyelmeztető értesítésekhez, ezáltal még szélesebb körben ellenőrizhetik készülékük beállításait. Továbbá, a jégkészítő működését az alvó üzemmóddal éjszakára szüneteltethetik, ezzel megőrizhetik otthonuk nyugalmát, és megkímélhetik magukat a jég zavaró zörgésétől.
A Samsung mosogatógépek optimális ütemezéssel egészülnek ki, amely késlelteti a készülékek indítását, hogy azok ne a csúcsidőszakokban dolgozzanak, amikor a legnagyobb az energiafogyasztás vagy a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a funkció segíthet a felhasználóknak az energiaköltségek optimalizálásában.
A Samsung a készülékek funkcionalitásának és teljesítményének folyamatos fejlesztésével biztosítja, hogy a felhasználóknak ne kelljen aggódniuk amiatt, hogy készülékeik elavulnak. Ez a megközelítés nemcsak az ügyfelek beruházásait védi, hanem összhangban van a vállalat azon törekvéseivel is, hogy csökkentse a rendszeres cserék szükségességét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Légbuborékos fóliával bevont kocsmával lepte meg a focirajongókat Barcelonában a HONOR
A világ első légbuborékos fóliával bevont kocsmája biztonságban tartja a szurkolókat és telefonjaikat, mivel a kutatások szerint a sportesemények kockázatos környezetet jelentenek a készülékek számára.
Barcelonában megdöbbenhettek a futballrajongók, amikor egy népszerű sportbárt pukkanós fóliába csomagoltak azért, hogy a jelenlévő szenvedélyes szurkolók nyugodtan nézhessék a Barcelona-Bayern München Bajnokok Ligája összecsapást anélkül, hogy attól kellett volna tartaniuk: a lelkes ünneplés közben tönkremegy a telefonjuk.
A kocsma átalakításának apropóját az adta, hogy a kocsmák és bárok a meccsnézések legnépszerűbb helyszínei közé tartoznak, egy új kutatás szerint a futballmeccsek alatti ünneplésnek sokszor komoly ára van.
A HONOR által 1000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a futballfanok 70 százaléka szenvedélyes szurkolónak vallja magát, és 81 százalékuk elismerte, hogy elragadtatja magát az izgalomtól. És amikor az izgalom szintje az egekbe szökik, minden második megkérdezett eldobja vagy elejti a holmiját a pillanat hevében.
Mindez rengeteg futballal kapcsolatos gondhoz vezet már: a szurkolók bevallása szerint okoztak már kárt azzal, hogy italt öntöttek a telefonjukra, vagy egy-egy futballmeccs utáni ünneplés során elvesztették tárgyaikat, például a napszemüvegüket vagy akár a ruhájukat is.
De a telefonok összetörése sem ritka ilyenkor. Ezek a meccsek nézése során bekövetkező gyakori balesetek rávilágítanak a tartósabb technológia iránti igényre. Azok a szerencsés rajongók, akik ellátogattak a buborékba csomagolt Sonara Sports Bárba, megtapasztalhatták a tartós készülékek jövőjét miután bejutottak a Magic V3IP területére. Ebben az exkluzív zónában megismerhették az új HONOR Magic V3-at és annak rendkívüli tartósságát.
A HONOR Magic V3 strapabíró váza a repülőgépipari minőségű szálakkal akár 40-szeresére növeli az ütésállóságot, míg a HONOR Super Steel Hinge könnyű, mégis erős gerincet alkot. A készülék a teljes 90 percet és a hosszabbítást is kibírja a legizgalmasabb meccsek során.
Nem csoda persze, hogy a sportesemények alatt a telefonok sérüléseket szenvedhetnek el, ugyanis a szurkolóknak számos indoka van arra, hogy kézben tartsák eszközeiket: az eredmények megtekintésétől (49%) és a közösségi média állapotfrissítésein át (25%) egészen a barátoknak/családtagoknak szóló üzenetekig (41%) és a fényképezésig (33%).
Persze néha a meccs okozta érzelmek minden mást felülírnak – a megkérdezettek 60 százaléka elismerte, hogy nem is törődött az ünnepléssel kapcsolatos veszélyekkel és azok negatív következményeivel, mivel a csapat gólja miatti érzelmek felülírtak mindent.
„Úgy tűnik, hogy a szurkolók úgy gondolják, hogy a meccs ideje alatt minden kockázat megéri, hogy a kedvenc csapat gólt lőjön. Örömmel segítünk a szenvedélyes futballrajongóknak, hogy élvezhessék a nagy meccset, miközben biztonságban tarthatják telefonjukat, hiszen nem minden telefon egyforma”
– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.
„A HONOR Magic V3 a kiváló tartósságot lenyűgöző vékonysággal és könnyedséggel ötvözi, az összecsukható kijelzővel pedig a telefon, a táblagép és a laptop helyettesítésére is tökéletes készüléket kapunk. Kezdődhet a játék!”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!