Okoseszközök
Gimisek fejlesztenek nyelvtanuló appot krónikus beteg gyerekeknek
Interaktív nyelvtanuló applikációjával a Fazekas Gimnázium diákjaiból álló csapat nyerte meg a Morgan Stanley budapesti központja által idén először megrendezett Code to Give hackathont.
A vállalat felhívására diákok, pályakezdők és tapasztalt szakemberek jelentkeztek, hogy az Amigos a gyerekekért Alapítvány partnereként innovatív tanulási eszközöket fejlesszenek krónikus betegség miatt hosszabb kórházi kezelésre szoruló gyerekek és tinédzserek számára.
A 2014-ben útjára indult Amigos a gyerekekért Alapítvány krónikus beteg gyerekeket motivál a gyógyulásra a nyelvtanuláson keresztül. Önkénteseik az előző években heti 30 személyes találkozón segítették a gyerekeket, és eközben szoros kapcsolatot alakítottak ki velük, szüleikkel és a kórházak munkatársaival is. A COVID-19 miatt a személyes munkát nem tudták folytatni, ezért az Amigos belépett a digitális világba. A hosszabb ideig kórházban fekvő gyermekek nagyobb eséllyel szembesülnek tanulási nehézségekkel. Az Amigos szeretné a házi feladatot szórakoztató kihívássá változtatni, hogy a tanulás a gyerekeknek egyúttal élmény is legyen. Itt lépett be a képbe a Code to Give: az indulóktól az Amigos digitális platformjához vártak olyan játékos ötleteket, melyekkel a tanulás szórakoztatóvá válik.
Intuitív tanulás és gamifikáció
A versenyre összesen 55 külsős diák és szakember jelentkezett, akik 18 csapatot alkottak a Morgan Stanley budapesti informatikus munkatársaival. A hackathon első, májusi fordulója az ötletekre összpontosított, a második körben prototípust kellett alkotni, végül a döntőben négy csapat mutatta be a zsűrinek a projektjét. A legjobbnak végül a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 11. és 12. évfolyamos tanulóiból álló Upgrade csapat bizonyult (Tóth Ambrus, Boér Bence, Szabó Kornél, Hervay Bence). Olyan mobilapplikációt fejlesztettek ki, amely keresztrejtvényekkel, memóriajátékokkal könnyíti meg az idegen nyelvek elsajátítását, és tapasztalati pontokkal, jelvényekkel ösztönzi a diákokat a tanulásra. A fejlesztőcsapat számos könyvet is elérhetővé tett az applikációban, hogy a nyelvtanulás egyik leghatékonyabb módja – az olvasás – hozzáférhetővé váljon a gyerekeknek.
Lehetőség, hogy tudással segítsenek
„Noha középiskolások vagyunk, a kiírás pedig elsősorban egyetemistáknak és frissdiplomásoknak szólt, úgy döntöttünk, hogy benevezünk, mivel nagyon tetszett a lehetőség, hogy tudásunkat jó célra felhasználva segítsünk másokon”
– mondta el Boér Bence, a győztes Upgrade csapat tagja.
„A Morgan Stanley mentorai rengeteget segítettek és számos jó ötlettel járultak hozzá a projekthez. Sokat tanultunk a verseny alatt, és ez volt számomra az első komolyabb projekt, ahol csapatban dolgozhattunk együtt. A győzelem nagyszerű érzés, de csak az első lépés: izgatottan várjuk a lehetőséget, hogy tovább dolgozzunk a prototípuson a Morgan Stanley-vel és az Amigos Alapítvánnyal, majd átadjuk a végleges szoftvert ennek az értékes munkát végző szervezetnek.”
A járvány alatt is kapcsolatban a gyerekekkel
„A COVID-19 kitörésekor mindannyiunk élete egy csapásra megváltozott, de a leginkább talán azokra a gyerekekre vártak nehéz idők, akik krónikus betegségük miatt eleve hosszabb időt töltöttek kórházban, és a szigorú járványügyi protokollok miatt még nehezebbé vált a kapcsolattartásuk a külvilággal.”
– mondta el Rozmanicz Lisa, az Amigos a gyerekekért Alapítvány munkatársa.
„Minden önkéntesünk kereste a lehetőségeket, hogy a digitális térben is kapcsolatban maradjunk a gyerekekkel, motiváljuk őket. Ez azonban új és nehéz helyzet volt számunkra, hiszen nem feltétlenül volt meg bennünk az a tudás, ami az innovatívmegoldásokhoz szükséges egy ingerszegényebb, mentálisan megterhelő környezetben. Ebben a helyzetben óriási segítség volt a Code to Give. Minden résztevőnek és szervezőnek köszönjük, hogy idejét arra áldozta, hogy a krónikus beteg gyerekek élete vidámabb, jövőjük reményteljesebb legyen.”
A Bátor Tábortól a BAGÁzsig – önkéntesség a Morgan Stanley-nél
„A Morgan Stanley fontos alapértéke, hogy támogassa és gazdagítsa azokat a közösségeket, ahol munkatársai élnek és dolgoznak. Ennek részeként ösztönözzük informatikus munkatársainkat, hogy bocsássák a tudásukat nonprofit szervezetek rendelkezésére, és így támogassák őket a digitális átállásban. A Code to Give program célja, hogy a vállalaton kívüli informatikusok – diákok, pályakezdők és már dolgozó szakemberek – bevonásával segítsünk jótékonysági partnerünknek, az Amigos Alapítványnak abban, hogy még eredményesebben dolgozhassanak együtt a gyerekekkel”
– mondta el Kait Szydlowski, a Code to Give globális projektvezetője, a Morgan Stanley jótékonysági informatikai programja, a Tech Philantrophy vezetője.
„Az önkéntesség rendkívül fontos a vállalat számára, és a korábbi években számos partnerrel dolgoztunk együtt személyesen a Bátor Tábortól a BAGázs Közhasznú Egyesületig. A személyes önkéntesség a járvány miatt nehezebbé vált, de nem adtuk fel, hogy a virtuális térben is segítsünk. Büszke vagyok rá, hogy munkatársaink nagy számban jelentkeztek a Code to Give programra, és arra is, hogy felhívásunkra ilyen sok ígéretes egyetemista és tapasztalt szakember jelentkezett”
– mondta el Váradi Judit, a Morgan Stanley budapesti informatikai részlegének kommunikációs vezetője, a Code to Give budapesti projektmenedzsere.
Fókuszban az oktatás és mentorálás
„Idén ünnepeljük a 15. évfordulóját annak, hogy a Morgan Stanley megnyitotta irodáját Budapesten, és az elmúlt másfél évtizedben több mint 2000 főt foglalkoztató technológiai és elemzőközponttá gyarapodott. A Budapesten dolgozó informatikusok az automatizációtól a gépi tanuláson át a felhőtranszformációig számos területen járulnak hozzá a Morgan Stanley sikereihez – ugyanakkor az is fontos számukra, hogy tudásukkal az őket befogadó közösséget is szolgálják”
– tette hozzá Dave Atheis, a Morgan Stanley budapesti informatikai részlegének vezetője.
A Morgan Stanley munkatársai krónikus betegséggel küzdő gyerekek megsegítése mellett számos jótékony és önkéntes programban vesznek részt: az elmúlt 15 év folyamán segítették a Heim Pál Gyermekkórház munkáját, evezőversenyen gyűjtöttek a Bátor Tábor gyermekrehabilitációs erőfeszítésire, innovatív technológiákat tanítottak közhasznú szervezetek alkalmazottainak, és pénzügyi alapismereteket oktattak egy hátrányos helyzetű romatelepen élő gyerekeknek. Az oktatás és a mentorálás szintén prioritás a cég számára. A budapesti központ számos egyetemmel tart közös kurzusokat, és a Nők a Tudományban Egyesülettel közösen létrehozta a SMARTIZ programot, amelynek keretében középiskolás diáklányok mélyíthetik el matematikai tudásukat és sajátíthatják el a programozás alapjait innovatív módszerekkel.
Okoseszközök
Ezért fontos odafigyelni a kávéfőző karbantartására
A karos kávéfőzőkkel kávéházi minőségben készíthetők odahaza különféle kávéköltemények. Ha valaki egy „home barista” tanfolyammal egészíti ki egy ilyen készülék vásárlását, akkor szinte semmi sem szabhat határt a fantáziának.
„A karos kávéfőzők időszakos karbantartásáról azonban nem szabad megfeledkezni annak érdekében, hogy ezek a készülékek sokáig kiszolgáljanak minket”
– hangsúlyozta Fazekas Imre, a Sage termékmenedzsere.
A legtöbb konyhai készülék, beleértve a kávéfőzőket is, főként a vízkő káros hatásainak van kitéve. A Sage kávéfőzők ezért speciális vízszűrővel rendelkeznek, amely csökkenti a vízkőképződés esélyét. Amennyiben a felhasználó a vízszűrőt legfeljebb háromhavonta, illetve legalább 40 liter víz átszűrését követően rendszeresen cseréli, akkor nincs szükség aggodalomra.
„A megadott vízmennyiség 4-es vízkeménységre vonatkozik, ha azonban csak 2-es vízkeménységgel állunk szemben, akkor elég a szűrőt 60 liternyi vízfelhasználás után cserélni”
– hívta fel a figyelmet Fazekas Imre.
Hozzátette: ahhoz, hogy egy kávéfőzőben a vízszűrő elérje a felhasználásának határát nagyjából 90 napra van szükség, rendszeres használat esetén.
Vízkőmentesítés egyszerűen
Még a vízszűrő időben történő cseréje esetén is javasolt időnként vízkőeltávolítást végezni, mivel a keményebb víz használata esetén a kávéfőző belsejében minimális mennyiségű vízkő rakódhat le, amely csökkentheti a készülék teljesítményét és az átfolyó víz mennyiségét. Ez pedig hatással lehet a főzött kávé minőségére és ízére is. A vízkő eltávolításhoz először is ki kell önteni a víztartályból a vizet, majd a karos kávéfőző kezelőfelületén célszerű kiválasztani a „Vízkőeltávolítás” (Descale cycle) programot. Ezután a gép elvégzi a vízmelegítő rendszer, csövek és belső alkatrészek vízkőtelenítését.
Ez a funkció nem keverendő össze a Takarítás („Clean”) programmal, amelyet jóval gyakrabban, két-három hetente érdemes elvégezni. Elsődleges célja, hogy eltüntesse a kávémaradványokat, valamint a zacc szennyeződéseket a főzőegységből és a szűrőrendszerből. A Takarítás program lefuttatásához egy tisztító tablettára (Sage BEC250) is szükség lehet. Rendszeres lefuttatásával megőrizhető a kávé karakteres íze.
A kávédaráló tisztítása
A kávédaráló szakszerű tisztításának első lépése a kávébabtartály teljes kiürítése. Ezt követően a darálót üresjáratban célszerű működtetni egy meghatározott ideig, hogy eltávolíthatók legyenek az esetlegesen bent maradt szemcsék. Ezután javasolt a tartályt kivenni, majd a felső őrlőkerék rögzítését óvatosan kioldani.
„A felső kereket emeljük ki, majd egy puha ecset segítségével végezzük el az alapos tisztítását. Végül fontos a darált kávé adagoló furatát is kitisztítani egy megfelelő kefével, ezzel biztosítva a készülék hosszú távú, hibamentes működését”
– jegyezte meg Fazekas Imre.
A kávédaráló tisztításánál fokozott óvatossággal kell eljárni, mivel daráló kések élesek, ezért nem szabad hozzájuk érni közvetlenül. Az ecsetes tisztítás akár porszívóval is helyettesíthető a kávédaráló esetében.
A kávéfőző karbantartásánál érdemes figyelmet fordítani a csepptálca, a portafilter és a szűrő letakarítására is. A gondos karbantartás tehát nemcsak a kávéfőző élettartamát növeli, hanem minden csésze kávéval a minőségi élményt is biztosítja.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Papírhatású kijelzővel és 2.5K felbontással érkezik a HUAWEI MatePad 11.5
Már Magyarországon is kapható a HUAWEI MatePad 11.5, amely a fiatal felhasználók mindennapi tanulási, munkavégzési és alkotási szokásaihoz igazodik.
A készülék tükröződésmentes, papírhatású PaperMatte kijelzővel, kényelmes Smart Keyboard billentyűzettel, valamint a jegyzetelést és kreatív alkotást segítő Huawei Notes és GoPaint alkalmazásokkal érkezik. Így a papírmentes tanulás, a tartalomkészítés és az útközbeni könnyű irodai munka ideális társa lehet diákoknak és fiatal szakembereknek egyaránt.
A HUAWEI MatePad 11.5 célja, hogy a fiatalok életét gazdagabbá tegye az okos irodai megoldások és a digitális alkotás terén nyújtott lehetőségeivel. A tablet papírhatású PaperMatte kijelzője kíméli a szemet, és olyan újfajta kézírási élményt ad, amely a hagyományos tollal papírra írás élményét idézi. A jövőben megjelenő Huawei táblagépek erre az alapra építve teszik majd széles körben elérhetővé az okos, produktivitást növelő funkciókat.
Látványos, szemkímélő kijelző
A HUAWEI MatePad 11.5 különlegessége, hogy korszerű optikai technológiával támogatott papír hatású PaperMatte kijelzőt kapott. Ezzel a modellel a Huawei először teszi széles körben elérhetővé azt a megoldást, amely korábban csak a csúcskategóriás táblagépek kiváltsága volt.
A MatePad kiemelkedő PaperMatte kijelzője a fejlett nanoméretű marási és magnetron nano optikai bevonatolási technológiáknak köszönhető, amelyek rendkívüli tükröződés- és fényvisszaverődés-csökkentő tulajdonságokat eredményeznek. Ez biztosítja, hogy a képernyő erős napfényben vagy fényes irodai környezetben is tisztán látható maradjon. A nanoméretű marás speciális textúrákat hoz létre a kijelző felületén, amelyek a papírra írás élményét adják. A HUAWEI M-Pencil (3. generációs) érintőtoll zökkenőmentesen működik együtt a készülékkel, így a képernyőn való kézírás természetes élményt nyújt. Emellett számos szemkímélő funkció – például a körpolarizációs réteg és a villódzásmentes fényerő-szabályozás – gondoskodik arról, hogy a fiatal felhasználók számára kényelmes legyen a kijelző hosszan tartó használata is.
Hasznos alkalmazások
A HUAWEI MatePad 11.5 nemcsak tanuláshoz, hanem munkához és kreatív feladatokhoz is ideális társ. Könnyedén kezeli a táblázatokat, prezentációkat és nagyobb dokumentumokat, a levehető billentyűzet pedig rugalmas használatot biztosít. Az olyan funkciók, mint a lebegő többablakos munkavégzés (Floating Multi-Window) vagy az eszközök közötti zökkenőmentes kapcsolódás (Super Device), megkönnyítik a párhuzamos feladatvégzést és a gyors váltást a feladatok között. A Huawei Notes alkalmazás mesterséges intelligencia alapú kézírás-javítással, új ecsetkészlettel és a Resource Center gazdag eszköztárával segíti a digitális jegyzetelést. Szintén fontos újdonság a GoPaint, a Huawei saját festő- és rajzalkalmazása, amely most először válik elérhetővé középkategóriás modellben.
A felhasználók egyre több alkalmazást érhetnek el az AppGalleryben is, a Huawei hivatalos alkalmazás-áruházában, amely a világ három legnagyobbja közé tartozik. A biztonsági tanúsítványokkal védett áruház egységes felületet kínál minden Huawei-eszközön, így a felhasználók könnyedén és biztonságosan tölthetnek le alkalmazásokat a mindennapi használathoz és a különféle élethelyzetekhez.
Még erősebb teljesítmény minden téren az elődhöz képest
A HUAWEI MatePad 11.5 nemcsak modern szoftvereket, hanem kiemelkedő hardvert is kínál. 10.100 mAh-s akkumulátora akár 14 órányi videólejátszást is lehetővé tesz egyetlen töltéssel, a a 40 W-os HUAWEI SuperCharge gyorstöltésnek köszönhetően pillanatok alatt újra használatra kész. A készülék továbbfejlesztett hűtőrendszere 25 százalékkal hatékonyabb az előző generációnál, így intenzív használat és több feladat párhuzamos futtatása mellett is megbízható teljesítményt biztosít. A négy hangszóró és a kizárólag Huawei készülékeknél elérhető Histen 9.0 hangtechnológia pedig igazán magával ragadó hangélményt nyújt.
Elérhetőség, ár
A készülék szeptember 1-től, 139.900 forintos ajánlott fogyasztói áron, ráadás tokkal lesz elérhető. A MediaMarkt kínálatában 2025. szeptember 1. és 30. között ajánlottan 15.000 Ft-os kuponnal. Emellett a termék elérhető lesz Alza és az Euronics kínálatában is, ajánlottan ajándék tokkal, valamint az Euronics esetében 2025. szeptember 1. és 30. között ajánlottan 15 ezer forintos kuponnal.
A Huawei pedig szeptember 8-án elindítja magyar webáruházát, ahol a készüléket 15%-os kuponkedvezménnyel lehet majd megvásárolni, vásárlás esetén ajándék tokkal, a vásárlás mellé pedig szeptemberben 50% kedvezmény jár a stylus tollra. Továbbá kizárólagosan a webáruházban lesz elérhető 159.990 forintos áron az ott bemutatott tablet-billentyűzet csomag is, várhatóan szeptember 8. és 30. között 15%-os kuponkedvezménnyel és 50% kedvezménnyel a stylus tollra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Az LG felhőalapú innovációkkal és játékújdonságokkal erősíti gaming-ökoszisztémáját
Az LG Electronics (LG) továbbfejleszti játékplatformját, a Gaming Portalt, amely széles választékot és páratlan sokoldalúságot kínál a webOS-alapú tévéken és egyéb eszközökön is.
Az immár több mint 30 országban elérhető, megújult Gaming Portal átalakítja a játékélményt, mind a natív webOS-játékok, mind a AAA-címek esetében, legyen szó akár távirányító, akár gamepad használatáról.
Az augusztustól fokozatosan bevezetendő új felhasználói felület még egyszerűbbé teszi a játékok felfedezését és elindítását. Az intuitív „Play with Gamepad” menü segítségével a felhasználók kiválaszthatják kedvenc felhőalapú szolgáltatásukat – mint például a Blacknut, a Boosteroid, vagy az Xbox Game Pass Ultimate –, így azonnal hozzáférhetnek számos játékhoz. Legyen szó versenyzésről egy ikonikus pályán, vagy a főellenség közös legyőzéséről, itt minden játékos megtalálja a neki való kalandot.
A játékélményt mindemellett új szintre emeli az LG és az NVIDIA együttműködése: a világon elsőként az LG tévéi 4K 120 Hz-es HDR-es felhőalapú játékot is támogatnak a natív GeForce NOW alkalmazáson keresztül, amely immerzív, nagy teljesítményű streamingélményt biztosít.
A felhasználói felület frissítése egyszerűbbé teszi a játékosok dolgát azzal, hogy gyors elérést nyújt a kiegészítőkhöz, például kontrollerekhez vagy gamepadekhez. Az újonnan bevezetett „Recommended for you” fül egyenesen az új akciós ajánlatokhoz és a vásárlási lehetőségekhez irányítja a felhasználókat. A „Recommended For You. Game Pad” fülön keresztül például 20% kedvezménnyel vásárolhatók meg az Xbox vezeték nélküli kontrollerei, már 17 európai piacon. Az Egyesült Államokban a felhasználók az LG Magic Remote-ot szerezhetik be a ShopTime alkalmazáson belül, így pusztán egy távirányító segítségével játszhatnak. Azok számára, akik szeretik a kihívásokat és a ranglistákon való versengést, a Gaming Portal a „High Score Challenge” funkciót kínálja. Ez az „All Games” menüpontból érhető el, és extra izgalmat visz a játékba – például a Color Mash vagy más címek esetében.
Az LG Gaming Portal folyamatosan bővíti könyvtárát változatos, egy- és többjátékos címekkel. Az LG és a Blacknut együttműködésének köszönhetően a gamereknek mostantól lehetőségük van egyenként előfizetni a felhő alapú játékokra. Továbbá hozzáférhetnek népszerű klasszikusok adaptációihoz, például az Agatha Christie – Murder on the Orient Express, a Who Wants to Be a Millionaire?, vagy a Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway játékokhoz. A kínálatban olyan egyedi élményt nyújtó játékok is megtalálhatók, mint az Everdream Valley, ahol farmot építhetünk és különböző állatokkal léphetünk interakcióba, illetve az Overcooked! 2, amelyben a csapatmunkánkat tehetjük próbára egy káoszos konyhában. A Blacknut választékában ráadásul olyan címek is rendelkezésre állnak, amelyekhez nem szükséges kontroller, mint a The Jackbox Party Starter, vagy a hamarosan érkező Inua – A Story in Ice and Time.
A Play.Works-szel való együttműködés révén a játékosok számos ingyenes tartalomhoz is hozzáférhetnek. Olyan klasszikusok érhetők el így közvetlenül a webOS-es tévékről és eszközökről, mint a Wheel of Fortune, a Tetris® és a PAC-MAN. Új címek is színesítik a palettát, például a Creature Mix, ahol egyedi lények létrehozásához az állatok DNS-ét lehet kombinálni AI segítségével, vagy a legendás dungeon kalandjáték, a Temple Maze.
„A több mint 4 000 felhőalapú címet, valamint a 600 ingyenes egy- és többjátékos tartalmat felölelő kínálatával az LG Gaming Portal gyorsan minden gamer központi platformjává válik” – mondta Chris Jo, az LG média és szórakoztatóelektronika üzletágának webOS platformért felelős vezetője. „Az új felhasználói élmény és a folyamatosan bővülő partneri ökoszisztéma révén minden fajta játékot közelebb hozunk a felhasználókhoz.”
Az LG Gaming Portal központi szerepet játszik a webOS-eszközökön nyújtott játékstreaming-élményben, amely folyamatosan bővülő játékkönyvtárat és sokoldalú funkciókat kínál. A szolgáltatás az LG okostévéken, okosmonitorokon, valamint a harmadik fél által gyártott webOS-rendszerű televíziókon is elérhető – mindez az LG elkötelezettségét bizonyítja aziránt, hogy a bővülő játékkínálat és a felhasználóközpontú funkciók révén folyamatosan optimalizálja a játékstreaming-élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Gazdaság2 hét ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel
-
Gazdaság1 hét ago
Jelentős megtakarítás az önkormányzatoknál ‒ a tudatos településeknek áll a zászló
-
Tippek2 hét ago
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
-
Mozgásban2 hét ago
Így alakítja át a jövőt a töltés, a parkolás és a navigáció digitalizációja
-
Mozgásban2 hét ago
Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után
-
Ipar1 hét ago
Mesterséges intelligencia térképezi fel a városok energiaéhségét – magyar fejlesztés az EU élvonalában
-
Ipar2 hét ago
Generatív AI: a cégek 78%-a befektet az új technológiába, de csak minden harmadik felkészült rá