Connect with us

Okoseszközök

Gimisek fejlesztenek nyelvtanuló appot krónikus beteg gyerekeknek

krónikus

Interaktív nyelvtanuló applikációjával a Fazekas Gimnázium diákjaiból álló csapat nyerte meg a Morgan Stanley budapesti központja által idén először megrendezett Code to Give hackathont.

A vállalat felhívására diákok, pályakezdők és tapasztalt szakemberek jelentkeztek, hogy az Amigos a gyerekekért Alapítvány partnereként innovatív tanulási eszközöket fejlesszenek krónikus betegség miatt hosszabb kórházi kezelésre szoruló gyerekek és tinédzserek számára.

A 2014-ben útjára indult Amigos a gyerekekért Alapítvány krónikus beteg gyerekeket motivál a gyógyulásra a nyelvtanuláson keresztül. Önkénteseik az előző években heti 30 személyes találkozón segítették a gyerekeket, és eközben szoros kapcsolatot alakítottak ki velük, szüleikkel és a kórházak munkatársaival is. A COVID-19 miatt a személyes munkát nem tudták folytatni, ezért az Amigos belépett a digitális világba. A hosszabb ideig kórházban fekvő gyermekek nagyobb eséllyel szembesülnek tanulási nehézségekkel. Az Amigos szeretné a házi feladatot szórakoztató kihívássá változtatni, hogy a tanulás a gyerekeknek egyúttal élmény is legyen. Itt lépett be a képbe a Code to Give: az indulóktól az Amigos digitális platformjához vártak olyan játékos ötleteket, melyekkel a tanulás szórakoztatóvá válik.

Intuitív tanulás és gamifikáció

A versenyre összesen 55 külsős diák és szakember jelentkezett, akik 18 csapatot alkottak a Morgan Stanley budapesti informatikus munkatársaival. A hackathon első, májusi fordulója az ötletekre összpontosított, a második körben prototípust kellett alkotni, végül a döntőben négy csapat mutatta be a zsűrinek a projektjét. A legjobbnak végül a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 11. és 12. évfolyamos tanulóiból álló Upgrade csapat bizonyult (Tóth Ambrus, Boér Bence, Szabó Kornél, Hervay Bence). Olyan mobilapplikációt fejlesztettek ki, amely keresztrejtvényekkel, memóriajátékokkal könnyíti meg az idegen nyelvek elsajátítását, és tapasztalati pontokkal, jelvényekkel ösztönzi a diákokat a tanulásra. A fejlesztőcsapat számos könyvet is elérhetővé tett az applikációban, hogy a nyelvtanulás egyik leghatékonyabb módja – az olvasás – hozzáférhetővé váljon a gyerekeknek.

Lehetőség, hogy tudással segítsenek

„Noha középiskolások vagyunk, a kiírás pedig elsősorban egyetemistáknak és frissdiplomásoknak szólt, úgy döntöttünk, hogy benevezünk, mivel nagyon tetszett a lehetőség, hogy tudásunkat jó célra felhasználva segítsünk másokon”

mondta el Boér Bence, a győztes Upgrade csapat tagja.

„A Morgan Stanley mentorai rengeteget segítettek és számos jó ötlettel járultak hozzá a projekthez. Sokat tanultunk a verseny alatt, és ez volt számomra az első komolyabb projekt, ahol csapatban dolgozhattunk együtt. A győzelem nagyszerű érzés, de csak az első lépés: izgatottan várjuk a lehetőséget, hogy tovább dolgozzunk a prototípuson a Morgan Stanley-vel és az Amigos Alapítvánnyal, majd átadjuk a végleges szoftvert ennek az értékes munkát végző szervezetnek.”

A járvány alatt is kapcsolatban a gyerekekkel

„A COVID-19 kitörésekor mindannyiunk élete egy csapásra megváltozott, de a leginkább talán azokra a gyerekekre vártak nehéz idők, akik krónikus betegségük miatt eleve hosszabb időt töltöttek kórházban, és a szigorú járványügyi protokollok miatt még nehezebbé vált a kapcsolattartásuk a külvilággal.”

– mondta el Rozmanicz Lisa, az Amigos a gyerekekért Alapítvány munkatársa.

„Minden önkéntesünk kereste a lehetőségeket, hogy a digitális térben is kapcsolatban maradjunk a gyerekekkel, motiváljuk őket. Ez azonban új és nehéz helyzet volt számunkra, hiszen nem feltétlenül volt meg bennünk az a tudás, ami az innovatívmegoldásokhoz szükséges egy ingerszegényebb, mentálisan megterhelő környezetben. Ebben a helyzetben óriási segítség volt a Code to Give. Minden résztevőnek és szervezőnek köszönjük, hogy idejét arra áldozta, hogy a krónikus beteg gyerekek élete vidámabb, jövőjük reményteljesebb legyen.”

A Bátor Tábortól a BAGÁzsig – önkéntesség a Morgan Stanley-nél

„A Morgan Stanley fontos alapértéke, hogy támogassa és gazdagítsa azokat a közösségeket, ahol munkatársai élnek és dolgoznak. Ennek részeként ösztönözzük informatikus munkatársainkat, hogy bocsássák a tudásukat nonprofit szervezetek rendelkezésére, és így támogassák őket a digitális átállásban. A Code to Give program célja, hogy a vállalaton kívüli informatikusok – diákok, pályakezdők és már dolgozó szakemberek – bevonásával segítsünk jótékonysági partnerünknek, az Amigos Alapítványnak abban, hogy még eredményesebben dolgozhassanak együtt a gyerekekkel”

– mondta el Kait Szydlowski, a Code to Give globális projektvezetője, a Morgan Stanley jótékonysági informatikai programja, a Tech Philantrophy vezetője.

„Az önkéntesség rendkívül fontos a vállalat számára, és a korábbi években számos partnerrel dolgoztunk együtt személyesen a Bátor Tábortól a BAGázs Közhasznú Egyesületig. A személyes önkéntesség a járvány miatt nehezebbé vált, de nem adtuk fel, hogy a virtuális térben is segítsünk. Büszke vagyok rá, hogy munkatársaink nagy számban jelentkeztek a Code to Give programra, és arra is, hogy felhívásunkra ilyen sok ígéretes egyetemista és tapasztalt szakember jelentkezett”

– mondta el Váradi Judit, a Morgan Stanley budapesti informatikai részlegének kommunikációs vezetője, a Code to Give budapesti projektmenedzsere.

Fókuszban az oktatás és mentorálás

„Idén ünnepeljük a 15. évfordulóját annak, hogy a Morgan Stanley megnyitotta irodáját Budapesten, és az elmúlt másfél évtizedben több mint 2000 főt foglalkoztató technológiai és elemzőközponttá gyarapodott. A Budapesten dolgozó informatikusok az automatizációtól a gépi tanuláson át a felhőtranszformációig számos területen járulnak hozzá a Morgan Stanley sikereihez – ugyanakkor az is fontos számukra, hogy tudásukkal az őket befogadó közösséget is szolgálják”

– tette hozzá Dave Atheis, a Morgan Stanley budapesti informatikai részlegének vezetője.

A Morgan Stanley munkatársai krónikus betegséggel küzdő gyerekek megsegítése mellett számos jótékony és önkéntes programban vesznek részt: az elmúlt 15 év folyamán segítették a Heim Pál Gyermekkórház munkáját, evezőversenyen gyűjtöttek a Bátor Tábor gyermekrehabilitációs erőfeszítésire, innovatív technológiákat tanítottak közhasznú szervezetek alkalmazottainak, és pénzügyi alapismereteket oktattak egy hátrányos helyzetű romatelepen élő gyerekeknek. Az oktatás és a mentorálás szintén prioritás a cég számára. A budapesti központ számos egyetemmel tart közös kurzusokat, és a Nők a Tudományban Egyesülettel közösen létrehozta a SMARTIZ programot, amelynek keretében középiskolás diáklányok mélyíthetik el matematikai tudásukat és sajátíthatják el a programozás alapjait innovatív módszerekkel.

Okoseszközök

Megváltoztak a TV választás szempontjai, új modellel válaszol a Hisense

Az emberek ma már nemcsak kiváló képminőséget és modern technológiát várnak el egy televíziótól, hanem azt is, hogy harmonikusan illeszkedjen otthonuk stílusába.

Erre a változó igényre reagál a Hisense legújabb lifestyle modellje, az S5 DécoTV, amely a dizájnt, a technológiát és az otthoni esztétikumot egyesíti – új fejezetet nyitva a televíziózás élményében.

Míg korábban a méret és a felbontás volt a döntő, ma már legalább ennyire fontos a készülék megjelenése, elhelyezhetősége és az, hogy miként illeszkedik a lakás stílusába. A vásárlók egyre inkább olyan eszközöket keresnek, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem esztétikai élményt is nyújtanak – a technológia így a mindennapi élet természetes, sőt, dekoratív részévé vált.

A Hisense S5 DécoTV a legmodernebb technológia és az otthoni elegancia ötvözése. A készülék egyszerre szórakoztatóeszköz és stíluselem, amely művészet ihlette formavilágával, letisztult központi állványával és rendezett kábelmegoldásával bármilyen enteriőrbe kifinomultan illeszkedik. Az esztétikus megjelenés mellett a készülék minden érzékre ható élményt kínál. A Hi-QLED Colour kijelzőtechnológia és a Dolby Atmos hangzás együttese élethű képet és magával ragadó hangélményt nyújt – legyen szó filmnézésről, hétköznapi műsorokról vagy akár hangulatvilágításként való használatról. A készülék hazánkban 32” -es méretben decembertől, míg a nagyobb, 43” -es verzió 2026 elejétől érhető el.

Az új modell bevezetését az S7 CanvasTV sikere előzte meg, amely az otthonokat valódi élő galériákká alakította. Az Art Mode, a 4K Hi-QLED Colour és az UltraSlim Wall Mount révén a CanvasTV ötvözve a csúcstechnológiát a művészi eleganciával. Lehetővé tette, hogy a felhasználók műalkotásokat jelenítsenek meg a képernyőn, miközben moziélményt élveznek – így otthonuk egyedivé és inspirálóvá válhatott.

Az S7 CanvasTV és az S5 DécoTV együtt testesítik meg a Hisense Lifestyle TV filozófiáját: ahol a technológia és a művészet találkozik, hogy még élhetőbbé és szebbé tegye a mindennapokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Jelszó nélküli bejelentkezések és mesterséges intelligencia által vezérelt biztonság

Az új, fenyegetéseket megelőző frissítések lehetővé teszik a KKV-k és az MSP-k számára, hogy a növekedésre összpontosítsanak, miközben biztonságban maradnak.

A biztonságos és AI-és felhőalapú hálózati megoldások nyújtásában vezető szerepet betöltő Zyxel Networks új biztonsági funkciókat jelentett be fiók- és biztonsági szolgáltatásaiban, köztük az iparágban elsőként bevezetett Passkey bejelentkezési lehetőséget és AI-vezérelt biztonsági frissítéseket. Ezek a fejlesztések az erősebb biztonságot egyszerűbb műveletekkel kombinálják, lehetővé téve a kis- és középvállalkozások (KKV-k) és a menedzselt szolgáltatók (MSP-k) számára, hogy gyorsabban reagáljanak a fenyegetésekre, és „kevesebb erőforrással többet” védjenek.

A kis- és középvállalkozások növekvő kiberbiztonsági kihívása

Az év elején a világ szemtanúja volt az eddigi legnagyobb adatszivárgásnak, amely a jelentések szerint több mint 16 milliárd bejelentkezési hitelesítő adatot tett ki támadásoknak. Bár egy nemrégiben készült felmérés szerint a kis- és középvállalkozások 94%-a kritikus fontosságúnak tartja a kiberbiztonságot, sokan továbbra is alulbiztosítva, korlátozott eszközökre és szakértelemre támaszkodva védik hálózataikat, így a különösen sebezhetővé válnak a költséges jogsértésekkel szemben.

„A KKV-k a növekvő kiberfenyegetések és a korlátozott erőforrások között léteznek”

– mondta Ken Tsai, a Zyxel Networks elnöke.

„A jelszó nélküli hozzáférés és az AI-vezérelt biztonság kombinálásával könnyítünk ezen a terhen, lehetővé téve az ügyfelek és az MSP-partnerek számára, hogy biztonságban maradjanak és a növekedésre koncentráljanak. Ezek az új biztonsági képességek integrálódnak széles portfóliónkba és szolgáltatásainkba, így a telepítés és a folyamatos menedzsment hatékonyabbá és kevésbé erőforrás-igényessé válik.

Az első védelmi vonal védelme – gyorsabb és biztonságosabb bejelentkezések

A gyenge vagy újrahasznált jelszavaknál kezdődik sok betörés. Ennek kiküszöbölésére a Zyxel Networks bevezeti a Passkey hozzáférést a Zyxel fiókokhoz, amely a KKV-k számára az iparágban elsőként bevezetett olyan funkció, amely csökkenti a kockázatot anélkül, hogy súrlódást okozna, és magában foglalja az alábbiakat:

  • Jelszó nélküli hozzáférés: Zökkenőmentes bejelentkezés ujjlenyomat-olvasással, arcfelismeréssel vagy PIN-kóddal az eszközök feloldásához. Ez azt jelenti, hogy nincsenek jelszavak, amelyeket a rosszindulatú támadók ellophatnak vagy adathalászhatnak.
  • Széles lefedettség: A Passkey a Zyxel Networks szolgáltatási kínálatának széles skálájára terjed ki, mint például a myZyxel, Nebula, SecuReporter, Astra, Circle, Marketplace, Store, Support Campus, Community, Education Center és még sok más. A hálózati alkalmazások támogatása, beleértve a Nebula Cloud Authentication for SMBs WiFi és távoli hozzáférésű VPN bejelentkezéseket, hamarosan kiegészül a .
  • Rugalmas bejelentkezési lehetőségek: A Passkey kiegészíti a meglévő bejelentkezési lehetőségeket, beleértve a jelszó plusz többfaktoros hitelesítést, a Google ID-t, az Apple ID-t és a Microsoft Entra ID-t, így a szervezetek saját tempójukban alkalmazhatják ezt az új funkciót.

AI-vezérelt, használható intelligencia

Mivel kevés a képzett biztonsági szakember, a Zyxel Networks a következő AI-alapú funkciókat is beágyazza, hogy felismerje, támogassa és segítse a SMB-ket és MSP-ket a fenyegetések gyorsabb elhárításában, csökkentve a kézi felülvizsgálatot és csökkentve a kisebb csapatokat gyakran visszatartó készségbeli korlátokat:

  • AI-védelem tűzfalakkal: Az uOS v1.36+ operációs rendszerrel ellátott USG FLEX H sorozatot használó KKV-k és MSP-k profitálhatnak a nulladik napi támadások és az AI-szolgáltatások által okozott fenyegetések blokkolására szolgáló gépi tanulás előnyeiből, ami segít az aláírásokon túllépni. A rendszergazdák több ezer alkalmazást és viselkedést azonosíthatnak és ellenőrizhetnek, beleértve az olyan GenAI-alkalmazásokat, mint a DeepSeek, a ChatGPT és a Gemini.
  • AI-Monitor és AI-Assist a SecuReporter segítségével : A mesterséges intelligencia figyeli az eszközök állapotát és a CPU/memória/ülések rendellenes használatát, segítve az adminokat a lehetséges hálózati kiesések vagy biztonsági rések korai jeleinek felismerésében. Az AI Smart Summary segítségével heti fenyegetettségi jelentéseket ütemezhetnek, hogy gyors áttekintést kapjanak a tevékenységekről. A SecuPilot nevű beágyazott AI asszisztens természetes nyelvű lekérdezésekkel segíti az adminokat a meglátások feltárásában, az incidensek kivizsgálásában és a gyorsabb kezelésben.

További információért látogasson el a https://community.zyxel.com/en/discussion/30669 és a https://www.zyxel.com/global/secureporter weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

iRobot Roomba Max 705 Combo 2 az 1-ben robotporszívó

irobot Roomba Max 705 Combo Robotporszívó

Jó lenne, ha a takarítás magától elintéződne és az iRobot Roomba Max 705 Combo Robot + AutoWash Dock ezt nemcsak ígéri, hanem be is váltja. A legújabb iRobot modell nem csupán porszívózni tud, hanem fel is mos, ráadásul a dokkolóállomás automatikus öblítéssel gondoskodik róla, hogy a felmosópárnák mindig tiszták legyenek a következő bevetéshez. Mi sem bizonyítja jobban, hogy ez a robot valóban a kényelmet szolgálja, mint az, hogy tesztünk során szinte egy ujjunkat sem kellett mozdítanunk – kivéve persze a bekapcsolást.

Beüzemelés és mindennapi használat – egyszerűbb, mint hangzik

A beüzemelés meglepően gyors és zökkenőmentes volt: a robot pillanatok alatt frissítette a szoftverét, majd nekiállt feltérképezni a szobát. A teszt során direkt egy olyan helyiséget választottunk, ahol a beépített gardróbon két, plafontól a padlóig érő tükör található. Ezek az első térképrajzolásnál kissé megzavarták a rendszert – a Roomba a szoba méretét duplájára becsülte, hiszen a tükröződést valós térként érzékelte. Azonban már az első aktív takarítási ciklus alatt korrigálta magát, és a térkép tökéletesen pontos lett. Természetesen az iRobot Home alkalmazásban ez manuálisan is egyszerűen módosítható, ha valaki szeretné finomhangolni az alaprajzot.

Takarítás minden felületen – jól vizsgázott

A tisztítási teljesítmény ezúttal sem okozott csalódást. Tesztünk során a szerkesztőség cicája, Elise is “segített” – ő biztosította a megfelelő mennyiségű cicaszőrt a szőnyegre, és szigorúan felügyelte a robot minden mozdulatát. A normál szívóerővel nem tudta maradéktalanul kiszedni a mélyebben megbújó szőrszálakat, viszont a Deep Clean üzemmód aktiválásával a helyzet gyorsan megoldódott. A négy takarítási mód – Smart, Light, Standard és Deep Clean – különböző szívóerőt és vízadagolást kínál, így könnyen testre szabható a tisztítás a padló típusa és a szennyeződés mértéke szerint. A keménypadlón halk és precíz, szőnyegen pedig erőteljesen dolgozik, és automatikusan felismeri, mikor melyik felületen jár.

A felmosó rendszer a Roomba korábbi modelljeihez képest komoly fejlesztést kapott, ez a PowerSpin™ Roller Mop felmosórendszer, PerfectEdge® technológiával. A felmosó önmagát folyamatosan tisztítja, kitolható a szélek és sarkok eléréséhez, valamint egy egyedi védőburkolatot használ, amely megakadályozza a szőnyegek elázását felmosás közben. A felmosó percenként 200 fordulattal forog, és a SmartScrub technológiával kombinálva 10× hatékonyabb tisztítást biztosít az alapmodell Roomba 105 Combo robothoz képest. Ez nemcsak a friss foltokat tünteti el, hanem a rászáradt, makacsabb szennyeződéseket – például kávé- vagy cipőnyomokat – is meglepően hatékonyan kezeli. Az AutoWash Dock a takarítás után 72 °C hőmérsékleten kimossa és 50 °C hőmérsékleten megszárítja a felmosó hengert, így a robot mindig tisztán áll készen a következő körre.

Design – letisztult forma minőséget sugall

A Roomba Max 705 Combo dizájnja hű az iRobot hagyományaihoz: elegáns, letisztult és prémium érzetű. A készülék fekete mellett fehér színben is elérhető, így könnyen illeszthető bármilyen enteriőrbe. A matt burkolat modern, a mérete ideális – elfér bútorok alatt, de elég robusztus ahhoz, hogy komoly gépnek tűnjön. A dokkoló állomást mindkét elérhető szín esetén fa utánzatú betéttel díszítették, ami stílusos, otthonos hangulatot kölcsönöz, miközben a készülék teljesen funkcionális: nemcsak tölt, hanem a vízkezelést és az öntisztítást is megoldja, így nem kell kézzel bajlódni a karbantartással.

Applikáció és vezérlés

A vezérlés és az applikáció külön dicséretet érdemel. Az iRobot Home app nemcsak részletes statisztikákat mutat, hanem valós időben is nyomon követhetjük, merre jár a gép, mely területeket takarította már fel, és melyek vannak még hátra. Beállíthatunk zónákat, takarítási rutinokat, sőt, akár azt is, hogy bizonyos területeket kerüljön el a robot (pl. a cica alvóhelyét). A térképek szerkeszthetőséges és használata gyerekjáték, az applikáció stabil, ami manapság sajnos nem egyértelmű minden okoseszköznél.

Összegzés: érdemes beruházni?

Összességében a Roomba Max 705 Combo Robot + AutoWash Dock a jelenlegi iRobot kínálat egyik legokosabb és legnagyobb kényelmet ígérő tagja. A precíz navigáció, a hatékony porszívó- és felmosófunkciók, valamint az önmosó dokkoló együttesen olyan kényelmet kínálnak, ami tényleg érezhetően leveszi a házimunka terhét.

iRobot Roomba Max 705 Combo főbb technikai jellemzői:

  • 4 takarítási mód: Smart, Light, Standard és Deep Clean
  • Intelligens 3D térképkészítés és navigáció akadályelkerüléssel: ClearView™ Pro LiDAR + PrecisionVision™ AI
  • Szívóerő: 13 000 Pa (akár 175× nagyobb szívás a Roomba 600 sorozathoz képest)
  • Felmosás: PowerSpin™ Roller Mop: Öntisztító felmosófej
  • Dupla gumikefék: gubancolódásmentes működés és hatékony takarítás többféle felületen
  • Két oldalkefe: hatékonyabb szennyeződés-eltávolítás a sarkokból és szélekből
  • Dokkoló : AutoWash Dock – automatikus portartály-ürítés, vízutántöltés, felmosópad-tisztítás + szárítás 72 °C vízzel / 50 °C levegővel
  • Szőnyegfelismerés: automatikus felmosóemelés szőnyeg felett
  • Mérete:35 x 34,5 x 10,4 cm
  • Súlya a robotnak: 3,4 kg
  • Akkumulátor: 5000 mAh LI-ION, kb. 180 perc működési idő, automatikus visszatérés a dokkolóra
  • Tartály térfogata: 275 ml
  • Irányítás: Roomba HOME mobilapplikáció: Android, iOS, valós idejű térkép, zónák, no-go területek (ez az applikáció nem azonos az iRobot programmal, amivel a régebbi készüléket lehet irányítani)
  • Kompatibilitás: Alexa, Google Assistant és Siri – hangvezérléssel is működik
  • Dizájn: prémium, matt fekete vagy fehér kivitel imitált faberakással

További információ: www.irobot.hu/termekek/legujabb-modellek/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss