Okoseszközök
Elindult a Yettel Pay mobilfizetési platform
A mobilegyenleg terhére történő fizetési megoldások választásával most értékes ajándékokhoz vagy akár mobilszámla-jóváíráshoz juthatnak a szolgáltató ügyfelei.
Bankkártya-mentes, biztonságos és gyors, a mobilegyenleg terhére történő fizetési megoldások népszerűsítésére a Yettel Pay ernyő alatt ajánlja a kényelmi szolgáltatásokat és a digitális tartalmakat elérő fizetési megoldásokat a Yettel.
A Google Play, Apple Store és hasonló digitális piactereken való vásárlások robbanásszerű növekedésére reagálva egységes fizetési platformot hozott létre a Yettel. Az utólagos, pénzintézetek kihagyásával történő tranzakciók népszerűségét mutatja, hogy a mára több milliárd forint forgalmat bonyolító piac a tavalyi évben is jelentős növekedést ért el. A Yettel Pay a klasszikusnak mondható SMS alapú tranzakciók mellett már számos tömegközlekedési eszközre való jegy- és bérletvásárláshoz, valamint az online alkalmazások és alkalmazáson belüli extra funkciók vásárlásánál is lehetővé teszi a mobilszámla alapú fizetést.
Vedd meg most, fizesd ki később
A szolgáltató célja, hogy a Yettel Pay lehetőségeinek megismertetésével a kényelmi szolgáltatások (mint parkolás, lottó, stb.) mellett a digitális piactereken (Apple App Store és Google Play) való vásárlást is integrálja a mobilszámla alapú fizetések közé. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az egyszeri beállítás után a fizetős alkalmazások költségeit bankkártya és bankszámla nélkül tudják fizetni a szolgáltató ügyelei. Az elköltött összeget a számlás előfizetők a következő havi mobilszámlájuk esedékességekor fizetik. Felöltőkártyás előfizetők esetén pedig az elérhető mobilegyenlegük keretével tudnak gazdálkodni a Yettel Pay-be tartozó fizetési megoldások használatakor.
„Azt látjuk, hogy Magyarországon komoly igény jelentkezik a mobilszámla alapú fizetési megoldásokra, hiszen az így bonyolított forgalom évente 4-6%-ot nőtt még a COVID időszaka alatt is. Különösen dinamikusan fejlődik a digitális piactereken (Apple App Store és iTunes, Google Play) történő tranzakciók száma, elsősorban az okostelefonos játékoknak és a szórakoztató tartalmaknak köszönhetően. Többek között az ilyen vásárlásoknál kínálnak a Yettel Pay platformba tartozó fizetési megoldások kényelmes és biztonságos alternatívát.”
– mondta Pomezanski Máté, a Yettel Magyarország digitális termékekért felelős igazgatója.
A Yettel Pay május 2. és május 30. között ajándék akcióval ösztönzi lakossági ügyfeleit a fizetési megoldások kipróbálására és használatára: a Google Play és App Store/iTunes digitális piactereken, mobilszámla terhére történő tranzakciót végrehajtó ügyfelek körében 100 db Samsung A33 5G mobiltelefon, 20 db Huawei Band 6 okoskarkötő, 20 db Huawei Freebuds 4i vezetéknélküli fülhallgató és 10 db Huawei Sound Joy hordozható hangszóró talál gazdára, ezen felül 100 kisorsolt előfizető havidíj jóváírásban részesül. Az ajándék akcióban résztvevő tranzakcióknak nincsen alsó költéshatára és májusban minden így végzett tranzakció növeli az esélyt a kisorsolt ajándékra.
Részletek a Yettel Pay platformról és a májusi ajándék-kampányról: https://www.yettel.hu/yettelpay
Ajánljuk még
Startolnak az MBH Bank digitális kioszkjai
Életet menthet a Continental új digitális fejlesztése
Aki megfizeti a prémium árat, mehet gyorsabban: dugómentesít a Kyndryl Tel-Avivban
Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya, májustól a digitális biztonság kerül a fókuszba
Így hozd ki a maximumot a mobilodból
Digitális nagyköveti programot indít a ProSuli
Okoseszközök
Jogszabályok ezrei változtak: Itt már csak a mesterséges intelligencia segíthet
A korábbi rendszerekkel immár képtelenek követni a cégek a változásokat.
Orbán Viktor ötödik kormánya 2022. május 24.-én alakult meg, így az évforduló kapcsán érdemes és érdekes elemezni, hogy mit jelentett ez a jogszabályok világában. Az elmúlt 12 hónapban 214 közlöny közel 12 ezer oldalán (11773) csaknem ötezer jogszabály jelent meg. Ezek nagy része módosító jogszabály, némelyik közülük akár 200-300 másikat is módosít. Könnyen belátható, hogy ezt emberi erővel követni nagyjából lehetetlen: az, hogy valaki minden egyes Magyar Közlönyt végigolvasson, emberfeletti küldetésnek tűnik. Különösen érdekes, hogy a változásoknak csak mintegy tíz százaléka érinti jelentősebben a cégek működését, vagyis ez a jogszabály-bogarászós munka kilencven százalékban csak formalitás. A minisztériumok átnevezése összességében sok száz jogszabály módosítását igényelte, de egy átlagos cég mindennapi életére nézve nem jelentett jelentős változást.
Túl gyorsan lépnek életbe
A JOXA.hu fejlesztői által készített felhasználói felmérés szerint a jogszabályváltozások számán túl a cégek számára az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy az új változások nagyon gyorsan lépnek hatályba, így a korábbi 3-6-12 hónapos jogszabály-átvizsgálási belső céges szabályzatok teljesen használhatatlanok.
A másik nehézség az úgynevezett salátajogszabályok vizsgálata: az elmúlt évben volt olyan jogszabály, ami csaknem 320 másikat módosított, és leggyakrabban ezek a jogszabályok csak érintőlegesen kapcsolódnak egymással.
A megyék átnevezése vármegyékké például több száz jogszabály módosítását igényelte, ráadásul a különféle jogalkotók eltérő megoldásokat alkalmaztak erre. Az Agrárminisztérium egyesével módosította a rendeleteit, az országgyűlés alapvetően egy hatalmas módosító törvényt alkotott, ami 187 másik törvényben írta át a megyét vármegyére, a kormány pedig a fent is emlegetett hatalmas rendelettel több, mint 300-at. Ez utóbbiakban külön érdekes, hogy nem csak a vármegyék szerepeltek benne, hanem egy füst alatt még kisebb nagyobb apróságok is.
Az év végi hajrában módosul a legtöbb jogszabály
A jogalkotási rendszernek évek óta sajátossága, hogy az év vége előtt beindul a futószalag: napi 1-3 közlöny jelenik meg, és rengeteg új, olykor nagyon jelentős változás születik, miközben a legtöbben a karácsonyfa alatt pihenik ki a bejglikómát.
Ferencz Mónika, a Blumenthal Consulting ügyvezetője elmondta, hogy a decemberi roham évek óta ezer feletti jogszabályt jelent, amit emberi erővel feldolgozni lehetetlen. 2022 év vége ebben is rekorder: az év utolsó tíz napjában összesen 1530 nyilvános jogszabály módosítását hirdették ki 1351 módosító jogszabályban.
Az általános jogszabályfigyelők sem győzik ezt, ezért tartják szükségesnek, hogy a JOXA.hu-t úgy alakítsák és tanítsák, hogy a legprecízebben kövesse a cégek saját igényeit.
Segíthet a mesterséges intelligencia
Ma már az ügyvédi irodák is vonakodva vállalnak ilyen jellegű jogszabálykövetést, mert szinte lehetetlen ekkora adathalmazból kiszedni a legfontosabbakat, ráadásul hiba nélkül. Ezért van szükség a mesterséges intelligenciára.
“A sajátos rendszerek miatt szükség van emberi ellenőrzésre is, de a cégek számára az is egy hatalmas segítség, hogy a robotizált rendszer kiválasztja és összegzi a céget potenciálisan érintő jogszabályokat”
– mondta el a cég ügyvezetője.
Mint Ferencz Mónika megjegyezte, több olyan céggel is találkoztak a Blumenthal Consulting általános tanácsadói tevékenysége kapcsán, ahol a jogszabályok változásainak figyelésére egyszerűen nem maradt erőforrás: a nehézséget az jelenti elsősorban, hogy például a termelőcégeket érintő technikai, munkavédelmi, környezetvédelmi és egyéb jogszabályok változását a jogi osztályok nem, vagy nagyon nehezen vállalják, a termelésben dolgozó mérnökök pedig nem szívesen olvasnak minden másnap egy Magyar Közlönyt, vagyis munkanaponként mintegy 50-60 oldalnyi tömény jogi szöveget.
Bár az elmúlt évet több nagyívű jogszabályváltozás jellemezte, amelyek tömeges érintettsége miatt nagy sajtóvisszhangot kaptak, például a KATA törvény vagy az egészségügy átszervezése kapcsán számos szakmai, például környezetvédelmi, tűzvédelmi, munkabiztonsági jogszabály alapvető változása elsikkad, vagy fel sem kelti a média figyelmét. Az elmúlt egy évben számos nagy, kódex jellegű törvény, mint például a Közbeszerzési törvény, vagy az Egészségügyi törvény is 10-11 alkalommal módosult. A témában rekorder kományrendelet pedig 12 hónap alatt összesen 23-szor.
Az elmúlt egy évben összesen 47 új törvény és csaknem tízszer ennyi, vagyis 458 rendelet született, ugyanakkor a módosító jogszabályokban összesen 3850 változást hirdettek ki az 5. Orbán kormány első éve alatt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre.
Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések, akár több nyelvre is. A szakértők szerint ezzel az utolsó nagy akadály is elhárult az e-kereskedők exportja elől.
Mindez azért is jó hír, mert a magyar e-kereskedők exporthajlandósága jócskán elmarad a környező országokétól. Mindössze 4,7 százalék a csomagküldő online kiskereskedelem export értékesítésének súlya, a kiskereskedelem alágazaton belül*.
Ennél is szemléletesebben mutatja a hazai e-kereskedők hátrányát, hogy a 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül, mindössze hét magyar tulajdonú és csupán kettő értékesít külföldi piacokon!
„Az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő, fogalmazott bölcsen Szent István Király. Intelme máig érvényes: az egynyelvű és egyországú webshop gyenge és esendő. Ha nem szeretnénk elveszíteni a piacainkat, minél előbb el kell kezdeni a külföldi terjeszkedést a hazai webshopoknak”
– figyelmeztet Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.
Alacsony exportküszöb
Ma sokkal alacsonyabb a külföldi piacra lépés küszöbe, mint bármikor. A jogi nehézségek már korábban elhárultak az uniós e-kereskedelmi és adatvédelmi szabályozásnak köszönhetően. A logisztikai problémák könnyedén megoldhatók, mintegy féltucat szolgáltató van az országban, akik elviszik a termékeket Európában bárhová. A hirdetési rendszerekben is alacsonyabb lett a küszöb, több országra kiterjedő hirdetéseket lehet indítani egységes rendszerben az egyes ökoszisztémákon belül. Az utolsó nagy akadály a nyelvi probléma volt, ami most elhárult a webshopok előtt.
A mesterséges intelligencia alapú technológiák, vagy más néven nyelvi modellek, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy különböző nyelvekre lefordítsák a weboldalukat, reklámjaikat elfogadható minőségben. Emellett a mesterséges intelligencia alkalmazások révén lehetővé válik például az ügyfélszolgálat különböző nyelveken történő hatékony ellátása, ügyfélszolgálati chatbotok és az automatizált üzenetek alkalmazásával.
„Tulajdonképpen minden nagyobb akadály elhárult a magyar e-kereskedők külföldi piacra lépése elől. Korábban 100 milliós forint forgalomnál húzódott az a határ, ahol már megérte egy e-kereskedőnek a külföldi piacra lépés, ez is lejjebb húzódott, alacsonyabb a belépési küszöb, mint valaha. Több ezer hazai e-kereskedő előtt nyílt meg az export lehetősége”
– véli Szabó László.
Miben győz az ember, az AI felett az e-kereskedelemben?
A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák már képesek egy átlagosan jó eredmény elérésére, ami elég a piacra lépéshez. Azonban az átlag feletti eredmények eléréséhez szükség van az emberi szakértelemre.
„Nem szabad elfelejtenünk, hogy nem gépek, hanem emberek a vásárlóink! Az ember jobban érti az embert. Az ember érez. A stratégiához, a piaci igények, lehetőségek felmérésében és a megfelelő válaszok megtalálásában az ember jobb”
– jelenti ki Szabó László.
A mesterséges intelligenciával minden felhasználó képes lesz egyformán jó szövegek, hirdetések, SEO tartalmak készítésére, akár több nyelven. Az AI-t alkalmazó cégekhez képest versenyelőnyre szert tenni azonban az átlagnál jobb tartalmakkal lehet, ami magas szintű tudással rendelkező natív szakértők segítségével valósítható meg.
Még valami hiányzik az AI-ból, az ambíció. A hazánkban is piacvezető lengyel és cseh webáruházak azért piacvezetők, mert törekednek erre, piacszerző stratégiát folytatnak. Ezzel szemben a nem exportáló kereskedők többsége profitorientált stratégiát folytat. Ezen az AI sem segít.
Ami a magyaroknak lehetőség, lehetőség az egész világnak
Márpedig hiba lenne elfelejteni, hogy az, hogy megszűnt az európai piacokra lépést nehezítő nyelvi akadály, az azt is jelenti, hogy megszűntek a magyar piacra lépést nehezítő akadályok is, a külföldi webshopok előtt.
A Growww Digital szakértője szerint paradigmaváltásra van szükség: fel kell ismerni, hogy az európai e-kereskedelem egy egységes piac, amin minden e-kereskedőnek alapvetően nemzetközi terjeszkedésben kell gondolkodni. Ez a nemzetközi szemlélet a fiatalabb generációban már természetes. Inspiráló példa erre a BioTechUSA sikertörténete, ami a generációváltás után intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és mára Európa egyik meghatározó szereplőjévé vált.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Ezek a legnagyobb tévhitek a klímákról
Ugyan évről évre egyre többen vágnak bele a klímavásárlásba, még mindig sok tévhit kering a légkondikról – sokan nem tudják, hova érdemes elhelyezni, vannak, akik egészségügyi kockázatot látnak benne, de a tisztítással és a karbantartással kapcsolatban is rengeteg a kérdőjel.
A Hisense szakértői ezért összegyűjtötték a 4+1 leggyakoribb tévhitet, amelyet nemcsak megcáfolnak, de jótanácsokkal is kiegészítenek. Ha ezeket betartjuk, biztosan nem lövünk mellé, akár új készüléket veszünk, akár a meglévőt szeretnénk még sokáig életben tartani.
- Káros az egészségre
Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a klíma káros az emberi szervezetre. Cseh József, a Hisense szakértője szerint ez így nem állja meg a helyét, viszont nagyon fontos, hogy rendszeresen és alaposan tisztítsuk a készülékeket. A klímák ugyanis használat során megszűrik a levegőt, amelyből kinyerik a baktériumokat és a szennyeződéseket. Ezért kizárólag egy nem megfelelően tisztított készülék lehet káros az egészségre. Cseh József felhívja a figyelmet arra, hogy egyes modellek ma már képesek folyamatosan monitorozni az otthoni levegő minőségét, továbbá figyelik a szénmonoxidszintet és mindössze 3 perc elegendő számukra, hogy szükség esetén a szabadból származó, szűrt levegőt fújjanak be, felfrissítve ezzel a lakást.
- Az olcsóbb jobb
Az inflációt mindannyian érezzük a pénztárcánkon, mégsem érdemes spórolni a klímán. A szakértő szerint vásárlás előtt mindenképp kérjük ki egy szakember véleményét, akik az igényeinkhez legmegfelelőbb készüléket tudják ajánlani. A klímavásárlás hosszútávú befektetés, ugyanis a megfelelő karbantartás mellett akár 15-20 évig is kitűnően szolgálhatja kényelmünket, így az ára többszörösen megtérül. Fontos továbbá, hogy amennyiben télen és nyáron is szeretnénk használni a készüléket, évente legalább kétszer nézessük át hozzáértő szakemberrel.
- A gatyánk is rámegy, ha fűtűnk vele
A legtöbbünknek automatikusan a hűtési funkció ugrik be, ha klímára gondolunk, pedig az újabb készülékek már fűtésre is alkalmasak. Cseh József szerint elterjedt tévhit, hogy a klímával fűtés rendívül magas számlákat hoz, de az igazság az, hogy a klímaberendezések jóval hatékonyabbak is lehetnek, mint a hagyományos fűtőberendezések. A Hisense legújabb modellje például tökéletes választás, ha szezontól függetlenül is szeretnénk használni, ugyanis beépített tálcafűtése üzembiztos működést garantál, legyen bármilyen szélsőséges is az időjárás. Energiahatékony és csendes működése mellett pedig okosfunkciói teszik még kényelmesebbé a használatát: a HiSmart-Life mobilalkalmazáson keresztül bárhonnan vezérelhető és felügyelhető, ráadásul hangvezérléssel egyszerűen be- és kikapcsolhatjuk.
- „Nem számít, hogy hova helyezzük el!”
Nagyon is számít! A szakértő felhívja a figyelmet, hogy döntő fontosságú egy új légkondi vásárlásakor a helyiség mérete, de ezen kívül a hőszigetelést, a nyílászárók minőségét, a tájolást, a lakásban élő személyek számát, illetve az egyéb hőforrásokat is figyelembe kell venni. Ezekhez célszerű tapasztalt, hivatalos klímás szakember segítségét kérni, aki helyszíni felmérés után, pontos hőterhelés számítást készít és annak megfelelően javasol készülék típusokat.
+1 „De hát olyan zajos…”
A klímaberendezések legelső verziói valóban nagyobb zajt okoztak, azonban a gyártók hamar felismerték ezt a problémát. A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a ma gyártott modellek szinte alig hallhatóak és tökéletesen beleolvadnak a lakás természetes akusztikájába. Egy modern klíma zajszintje akár 20 decibel alá is csökkenhet, ami nagyjából az emberi suttogás értékének felel meg, így nem kell attól tartanunk, hogy a készülék megzavarja pihenésünket.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Új szoftverrel támogatja a szén-dioxid-mentesítést a Schneider Electric
Megújul a carVertical Magyarországon
Az utca nem versenypálya – vigyázzunk egymásra!
Közel 80 focipályányi területen épít csúcstechnológiás, környezetbarát logisztikai parkot a WLP
Napenergia: nem elég megtermelni az áramot, tárolni is kell
Környezetvédelem, gazdaság, polimerek – jön a II. Műanyagipari Konferencia
A Kékszalag egyik legfiatalabb esélyesét a BMW Wallis Motor támogatja a felkészülésben
2 héten múlhat: megsülünk vagy hűsölünk otthon
A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi István Egyetem
Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
Technokrata.hu
Ezeket szerezd be egy felejthetetlen házibulihoz!
Ideathon 5.0: fókuszban a jövő – Kezünkben a lehetőség!
Siemens-technológiával digitalizál magyar gyárában a Poppe + Potthoff
2023-ban újra hódít a naturális lakberendezési stílus
Az ALD Automotive sikeresen lezárta a LeasePlan felvásárlását
A Google Magyarországra is kiterjeszti árvíz-előrejelző felületét
Miért fontos az ipari gépek rendszeres karbantartása?
HPE Manufacturing IT konferencia
Megmozdult az ingatlanpiac a Balatonnál
Már az adat sem a régi, avagy újfajta védelem kell az egyre szaporodó információknak
Műszaki-Magazin.hu
A NEXT 3D konferencia az additív gyártás innovatív ipari alkalmazásaira fókuszál
Siemens-technológiával digitalizál magyar gyárában a Poppe + Potthoff
Az interpack-on nagy lendületet vett a világ csomagolóipara
Fenntartható repülőgép-üzemanyagot tesztel a MOL és a Wizz Air a budapesti repülőtéren
Összirányú, Y tengelyes esztergálás
10. IPAR NAPJAI és 11. AUTOMOTIVE HUNGARY kiállítás beszámoló
A BMW Group elektromos autóinak beszállítójaként zöld gyárat épít az EVE Power Magyarországon
HPE Manufacturing IT konferencia
A német orvosok már applikációkat is felírhatnak a betegeiknek
65%-al csökkenti a Toyota gyártási tevékenységének CO2-kibocsátását a fényezés zéró emisszióssá tételével
Friss
- Mozgásban1 hét
Megújul a carVertical Magyarországon
- Egyéb kategória2 hét
A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi István Egyetem
- Ipar2 hét
Szellemitulajdon-védelem – nem ördöngösség, ráadásul van segítség!
- Tippek3 nap
Miért veszélyesek a szürke- és fekete importból származó klímák?
- Tippek1 hét
Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban
- Tippek1 hét
Elég nagy bajba keveredhet, aki így netezik
- Tippek2 hét
A szülők feladata és felelőssége felkészíteni gyermekeiket az online térre
- Egyéb kategória2 hét
Az eltűnés ellen küzdenek a Maldív-szigetek lakosai