Okoseszközök

A Dell új szintre emeli a javíthatóságot egy kiterjesztettvalóság-alkalmazással

kiterjesztett

A Dell Technologies mindig szem előtt tartotta a termékek könnyű javíthatóságát a környezettudatosság jegyében.

Most egy újabb lépést tett ezen a területen, bejelentette a világ első szervizeléshez tervezett AR alkalmazását, a Dell AR Assistant applikációt. A vállalat olyan ingyenes iOS-en és Androidon is elérhető alkalmazást fejlesztett, amely a kiterjesztett valóság alkalmazásával, lépésenként vezeti végig az ügyfeleket a Dell eszközök alkatrészeinek cseréjén. A Dell AR Assistant több mint 100 Dell számítógép és szerver szervizelési és javítási eljárásaihoz nyújt útmutatást a felhasználóknak, hét különböző nyelven. A vállalat jelenleg dolgozik azon, hogy a nyár végéig további 20 termékkel bővíthesse az alkalmazást.

A Dell Technologies célja, hogy lehetővé tegye a felhasználók számára az eszközök egyszerű, önálló javítását, amennyiben az lehetséges. Hosszú távon pedig csökkenteni szeretnék az olyan problémák javítási idejét is, amelyeket egy kis segítséggel a felhasználók is képesek megoldani. Azok számára, akik nem szeretnék saját kezűleg végezni a javításokat, más javítási lehetőségeket is elérhetővé tesz a vállalat. Ezzel kapcsolatban további információ a Dell support oldalán található.

A Dell AR Assistant használatának alapja először a probléma megfelelő azonosítása, amelyet az alkatrészek megrendelése követ a műszaki támogatási csapat közreműködésével. A vállalat a még zökkenőmentesebb ügyfélélmény érdekében tervezi, hogy az alkatrészek online vásárlását is egyszerűbbé és gyorsabbá teszik.

A Dell termékek használati útmutatói és egyéb forrásai több mint egy évtizede elérhetők az interneten. Például a szoftverek, az illesztőprogramok, a BIOS, a firmware és az operációs rendszerek letöltései, valamint a biztonsági javítócsomagok. A Dell AR Assistant a korábbi útmutatók kibővítése, könnyen követhető és ügyfélbarát megoldás, amely bárhonnan elérhető. Az AR Assistant felhasználói az eszközeiket és a javításuk módját az okostelefon kamerájának használatával kevert valóságban (mixed reality) láthatják, a javítás alatt álló berendezésre rávetített információkkal. Az alkalmazás egyes megoldások esetében kiterjesztett klónozási technológiát is kínál, amely a kívánt területre klónozott szervert képes megjeleníteni, és teljes kőrű, 360 fokos, valósághű képet mutat.

A vállalat az új applikáció segítségével az ügyfelek számára lehetővé teszi a javíthatóságot, és segíthet meghosszabbítani a termékek élettartamát. A könnyű javíthatóság az ügyfelek és a környezet számára is előnyös. Azáltal, hogy a Dell könnyebben elérhetővé, cserélhetővé és újból felhasználhatóvá teszi az alkatrészeket, kevesebb erőforrást használnak, még több körforgásos anyag marad a folyamatban.

A Dell AR Assistant-tel kapcsolatos további információkat itt talál.

Okoseszközök

Új nevet kaphat az „Apple ID”

apple ID

Újramárkázza az Apple az egyik legrégebb óta használt technológiáját.

Elsőként a MacRumors számolt be arról, hogy az Apple már az idén átnevezheti az eddig „Apple ID” –ként ismert azonosítót, ami a jövőben „Apple Account” elnevezés alatt fog futni az icloud.com-on és a cég szoftveres platformjain. Az új brandet 2024 során kezdheti el bevezetni a cég az iOS 18 és a watchOS 11 rendszerek kiadásával – erősítette meg a híresztelést Mark Gurman is, a Bloomberg bennfentes forrásokkal rendelkező elemzője.

A változás tehát lényegében annyi lesz, hogy az Apple eszközökre és szolgáltatásokba való bejelentkezéskor már nem Apple ID, hanem Apple Account elnevezéssel kéri be a hitelesítési adatokat a rendszer. Ezzel együtt az Apple ID-hoz rendelt pénzeszközök a későbbiekben Apple-fiókegyenleg, vagy hasonló elnevezéssel fognak láthatóvá válni. A rebranding folyamattal az Apple ID kifejezés teljesen eltűnik majd, több mint két évtizeddel a bevezetése után.

Az Apple nem osztotta meg a döntés okát, de az valóban nem vitatható, hogy az Apple-fiók egy kézenfekvőbb márkaépítést tesz lehetővé. A további részletekről jó eséllyel a júniusi WWDC fejlesztői konferencián lehet majd hallani.

Forrás: HWSW


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Lézeres távolságmérő szenzor is van a Dyson új hajszárítójában

dyson

Nem kőműveseknek készült, hanem a hőhatást állítja így be attól függően, milyen messze van az ember fejétől.

A Dyson a dél-koreai Szöulban tartott globális esemény keretében bemutatta a Supersonic Nural hajszárítóját, amely a márka eddigi legintelligensebb hajszárítója.

A Dyson legújabb hajformázó eszköze fejbőrkímélő üzemmóddal rendelkezik, amely érzékelők egész hálózatát használja, és automatikusan csökkenti a hőt, ahogy a hajszárító a közelít a fejhez, megóvva a fejbőrt a károsodástól. Emellett a készüléken lévő LED a színének változásával jelzi a kifújt levegő hőmérsékletét.

A LED-fény színe automatikusan váltakozik a sárga (alacsony hőfok), a narancssárga (közepes hőfok) és a piros (magas hőfok) között, attól függően, hogy a gép milyen távolságra van a fejtől.

A hajszárító felismeri azt is, hogy a felhasználó melyiket szereli fel a készülékhez fejlesztett tartozékok közül. Ez a funkció jelentősen leegyszerűsíti a hajformázást, mivel a készülék emlékszik a felhasználó által preferált beállításokra a különböző tartozékok használata mellett. A hajszárító megjegyzi az egyes tartozékokhoz alkalmazott hő- és légáramlási beállításokat, és automatikusan előhívja azokat, amikor legközelebb azt adott tartozékot csatolja fel a felhasználó.

Új tartozékok – még több lehetőség

Az új Wave+Curl diffúzort hullámos, göndör és sodort hajfürtökhöz tervezték. Ez két üzemmódban segít kialakítani és formálni a természetes hajmintákat. Dome üzemmódban a tartozék kupolaformája eltereli a légáramlást a fejbőrtől, így simább, hosszúkásabb hullámok alakíthatók ki, lekerekített végekkel. Diffuse módban a tüskés betét mélyen a hajtövekbe juttatja a levegőt a határozott, nagy térfogatú hajfürtök érdekében.

Az új érzékelők mellé különleges vizuális megjelenés társul: egy átlátszó zárókupak, amely betekintést enged a beépített technológiába, valamint merész új színek: kerámia patina és topáz vagy Vinca kék és topáz. A Supersonic Nural hajszárító Magyarországon 2024 nyarától lesz elérhető, az áráról sajnos még nem tudunk semmit, de az elődje közel 200 000 forintos árát valószínűleg ez a modell is könnyedén meglépi.

ORIGO


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Hasznos alkalmazások (nem csak) a jó időhöz

honor

Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.

🏞️Bejárni a világot…vagy a környéket – Most végre lehet túrázni, biciklizni, kocogni vagy épp csak sétálni egyet a környéken. A Komoot egy remek app, ami nemcsak segít megtervezni útvonalakat, hanem a közösség által létrehozott opciókat is kínál. Akár egy hosszabb menetre vágyunk, akár rövidebb útra, valamit biztos fogunk találni, bárhol is járunk épp.

🌱A természet lágy ölén… vagy otthon – Ha már kimozdultunk, akkor jól jön a Seek, egy kiváló, magyarul is elérhető, ingyenes alkalmazás, ami segít beazonosítani növényeket vagy állatokat a telefonunk kamerája segítségével. Ha esetleg lecsúsztunk volna a hóvirágzásról, akkor is számos érdekes és izgalmas élőlénnyel találkozhatunk a magyarországi arborétumokban – meg persze szerte a világon. Persze otthon is jól jöhet, ha elfelejtettük, hogy milyen szobanövényekkel rendelkezünk vagy mit kaptunk ajándékba. A vadonatúj, csúcskategóriás HONOR Magic6 Pro fantasztikus kamerája pedig segít abban, hogy éles, tiszta képet küldjünk a rendszernek, ami meghatározza, hogy pontosan mivel is van dolgunk – hogy utána még többet tudhassunk meg róla.

🍷Meginni egy jó bort…vagy kettőt – Előfordulhat, hogy épp egy jó borvidéken kirándulunk, vagy csak koccintanánk egyet a végre nem jéghideg estéken. A Vivino-val nem kell se somelier-nek, se borásznak lenni ahhoz, hogy tudjunk egy jó bort választani, ami akkor is kifejezetten jól jön, ha ajándékot keresünk. Széles az adatbázisa, tele van hasznos tippekkel és visszajelzésekkel, és folyton frissül, hogy mi magunk is idővel kiművelhessük magunkat a borok világában.

🧠Ha csak kevés időnk van tanulni…vagy épp több – A szép idő a fáradtabb, szürke téli napokat is elkergeti, ilyenkor pedig nagy eséllyel motiváltabbak vagyunk a tanulás tekintetében is. A Kinnu remek opció arra, hogy belekóstolgassunk témák széles választékába: röviden, de épp annyira, hogy utána el tudjunk bennük merülni, ha jobban érdekelnek. A tudományokon át az irodalmon keresztül a földrajzig számos témával stimulálhatjuk agyunkat, a HONOR Magic6 Pro fantasztikus akkumulátorának köszönhetően pedig nem kell aggódnunk, hogy lemerülne a készülékünk. Bárhol is vagyunk, nyugodtan elmélyedhetünk pár percre egy-egy témában!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss