Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

Az 5G-hálózat jelenleg legfejlettebb változatát indítja ügyfelei számára a Yettel

yettel

Az Óbudai Egyetem és a Yettel stratégiai együttműködése részeként az egyetem kutatói és mérnökei is hozzáférnek a jelenleg legfejlettebb 5G-kapcsolathoz.

Magyarországon elsőként – és világviszonylatban is az élmezőnyben – nyilvánosan elérhető ajánlatban tette elérhetővé ügyfelei számára a „standalone” azaz önálló 5G technológiát a Yettel. Az újdonság lényege, hogy míg a jelenleg elterjedt 5G-hálózatok a kapcsolat felépítésében még a 4G-re is támaszkodnak, addig a most bevezetett önálló 5G esetében már a mobil kapcsolat minden eleme 5G-n zajlik és kizárólag az 5G számára kijelölt frekvenciákat használja. Ezzel a fejlesztéssel válik valóra az 5G-szabvány számos előnye, így az új megoldás többek között lényegesen lerövidítheti a hálózati válaszidőt, tovább növelheti az elérhető le- és feltöltési sebességet és további új digitális szolgáltatások bevezetését is lehetővé teszi. Az önálló 5G előnyeit a Yettel elsőként az otthoni és irodai 5G-szolgáltatást használó ügyfelei számára nyitja meg.

A Yettel Magyarország 2021-ben kezdte meg átfogó hálózatmodernizációs munkáját, melynek révén nem csak a hálózatot kiszolgáló antennákat, de az ezeket összekötő, úgynevezett maghálózatot is teljes mértékben megújítja. A több tízmilliárd forintos beruházás eredményeként az országos lefedettségű 4G-hálózat kapacitása a korábbi 2-3x-osára nőtt, illetve utat adott a valódi, nagysebességű 5G-hálózat kiépítésének is. Ez utóbbi már országosan közel 700 bázisállomáson érhető el, mára a mobilnet-forgalom mintegy 10%-a ezen a technológián zajlik.

A mostani újítás lényege, hogy a magyarországi publikus 5G-hálózatok mindeddig a 4G technológia segítségével működtek, azaz az 5G-kapcsolat felépüléséhez a korábbi technológiára is szükség volt, ami befolyásolhatta az 5G-hálózat elérhetőségét is. Az így elért eredmény megfelelő 5G-élményt képes nyújtani, de a korábbi technológától való függőség korlátok közé is szorította az 5G további fejlődését; ezen fejlődés lehetőségét teremti meg a Yettel az önálló 5G elindításával. Az új technológiának köszönhetően az eszközök és a hálózat között kizárólag az 5G-re kijelölt frekvencián és az erre optimalizált maghálózaton zajlik az adatforgalom, ami így képes teljeskörűen kihasználni az 5G-szabványban rejlő lehetőségeket.

Az ügyfelek felhasználói élményét tekintve az önálló 5G a korábbinál lényegesen alacsonyabb válaszidőt biztosíthat, és akár le- és feltöltési sebességnövekedés érhető el, illetve megnyílik a lehetőség új digitális szolgáltatások bevezetésére mind a lakossági mind az üzleti célközönség számára, például az 5G alapú hanghívás, vagy a hálózat „szeletelése” – a hálózat-szeletelésnek köszönhetően üzemek, gyárak képesek a nyilvános hálózattól és annak forgalmától teljesen független 5G-hálózatot kialakítani saját területükön belül. A Yettel önálló 5G szolgáltatása országosan már közel 700 bázisállomáson érhető el, elsőként a Yettel 5G-t használó otthoni és irodai internet-előfizetői élvezhetik a szolgáltatást: az előfizetők egy részének már most elérhetővé vált, a továbbiakban pedig az otthoni és irodai internet-előfizetők számára a teljes hozzáférés biztosítása egy ütemezett menetrend szerint történik 2024. első negyedévének végéig, aminek része a megfelelő ügyfélélmény érdekében a hálózati teljesítmény optimalizálása is. Az önálló 5G okostelefonokon való megjelenése a jövő év hátralévő részében várható.

„Az önálló 5G-technológiával a mindennapokban egy még gördülékenyebb netezési élményt, szinte valósidejű online kommunikációt élvezhetnek ügyfeleink. Az új technológia jelenléte és lehetőségei pedig nagyban hozzájárulhatnak számos gazdasági ágazat további digitalizációjához Magyarországon, növelve az itt működő cégek és vállalatok hazai és nemzetközi versenyképességét. Hazánkban a Yettel rendelkezik a szupergyors 5G eléréshez szükséges frekvenciasávban a legnagyobb összefüggő tartománnyal, azaz legnagyobb kapacitással, és ezt a műszaki lehetőséget az önálló 5G-vel szeretnénk ügyfeleink, felhasználóink előnyére fordítani.”

– mondta el Koller György, a Yettel műszaki vezérigazgató-helyettese.

Kutatók, mérnökök kezében az új technológia

Az Óbudai Egyetem és a Yettel 2022 novemberében írt alá stratégiai partnerségi megállapodást, melynek keretében az Óbudai Egyetem Bécsi úti campusának területén 5G-technológiát alkalmazó hálózatot létesített a mobilszolgáltató, a fejlesztésekhez és tesztelési célra pedig SIM-kártyákat és végberendezéseket is biztosított az egyetem számára. Emellett képzési és munkaerő-toborzási területen is együttműködésre léptek a partnerek. Az önálló 5G elindításával a legújabb technológia az egyetem számára biztosított hálózaton is elérhetővé vált, amelyhez kizárólag az egyetem oktatói, kutatói és hallgató férhetnek hozzá.

„Az Óbudai Egyetem a hazai műszaki felsőoktatás egyik vezető intézményeként kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy ipari kapcsolatai minden, a képzési területeket érintő ágazatokat lefedje”

– hangsúlyozta Prof. Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora.  Mint fogalmazott:

„a náluk végzett szakemberek elhelyezkedési lehetőségei azért is kiválóak, mert az intézmény gyakorlatorientált alapú képzésében vesznek részt. Ezt a célt szolgála a most bejelentett együttműködés is.”

Háttérinformáció szerkesztőknek

A gyors mobilinternet előnyei könnyen értelmezhetőek, de vajon mit is jelent az alacsony válaszidő?

Az alacsony válaszidő egy olyan mérőszám, amely azt mutatja, hogy mennyi időbe telik egy információ elküldésének és visszajöttének fogadása a mobilhálózatokban. Minél alacsonyabb a válaszidő, annál gyorsabban képesek az adatok utazni az eszközeink (például mobiltelefonok, számítógépek) és a szolgáltatók szerverei között.

Néhány helyzet, amikor előnyt, jobb felhasználói élmény jelent az alacsonyabb válaszidő és a jövő zenéje:

  • Online játékok: magas válaszidő esetén, ha a játékos valamit megtesz, annak eredményének megjelenésére hosszabb ideig kell várni, mielőtt látható lenne, hogy az megtörténik a játékban. Alacsony válaszidőnél a reakcióidő rövidebb, és a játék gyorsabb és élvezetesebb lesz, akár egy online autóverseny, vagy a népszerű lövöldözős játékok esetén.
  • Autonóm járművek: Az önvezető autók és drónok például folyamatosan információkat küldenek és kapnak, hogy biztonságosan közlekedhessenek. Alacsony válaszidő segíti ezeket a járműveket gyors döntések meghozatalában, a környezetük gyors észlelésében és annak gyorsabb tájékoztatásában is.
  • Okosvárosok és IoT (Internet of Things): az okosvárosokban sokféle eszköz (pl. okos lámpák, parkolási szenzorok, riasztórendszerek, stb) kapcsolódnak a hálózathoz. Alacsony válaszidővel ezek az eszközök gyorsabban kommunikálhatnak, ami az ilyen közmű és biztonsági rendszerekkel felszerelt városokban vagy városrészekben hatékonyabb működését biztosítanak.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója

A Samsung bemutatja a One UI 8.5 bétaverzióját, amely megkönnyíti a kreatív tartalmak létrehozását és a biztonságos kapcsolattartást a vállalat okoseszközein.

A One UI 8.5 lehetővé teszi, hogy a felhasználók kevesebb erőfeszítéssel, hatékonyabban tudjanak dolgozni, és olyan frissítéseket hoz magával, amelyek tovább növelhetik a teljesítményt, megkönnyíthetik az eszközkezelést és fokozott biztonságot nyújthatnak.

One UI 8.5: Mit jelent a tartalomgyártásban?

A One UI 8.5 a tartalmak létrehozását és megosztását is jelentősen megkönnyítheti. A frissített Fotósegéddel[i] a felhasználók megszakítás nélkül generálhatnak új képeket. A funkciói lehetővé teszi, hogy folyamatosan szerkesszék a fényképeket, anélkül, hogy minden egyes változatot külön el kellene menteniük. Miután végeztek a módosításokkal, az összes változatot áttekinthetik a szerkesztési előzményekben és egyszerűen kiválaszthatják a kedvenceiket.

A megosztás is gördülékenyebb a Quick Share[ii] fejlesztéseinek köszönhetően, amely képes lehet felismerni a fotókon szereplő személyeket és felajánlja a közvetlen küldés lehetőségét a képekhez tartozó kontaktoknak.

Hogyan segíti a One UI 8.5 az eszközök közötti csatlakoztathatóságot?

Az új, eszközök közötti csatlakozást támogató funkciók megkönnyítik azok kezelését, legyen szó fájkezelésről, a hálózatmegosztásáról vagy a közeli eszközökkel való kommunikációról. A Hangközvetítés[iii] az Auracast segítségével egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a közeli LE Audio technológiát támogató eszközökkel. A különböző médiaforrásokból származó hangok mellett a felhasználók mostantól a saját hangjukat is közvetíthetik Galaxy okostelefonjuk beépített mikrofonjával. Ez a megoldás kiválóan használható például túrákon vagy rendezvényeken.

A Tárhelymegosztás[iv] még gördülékenyebb felhasználói élményt biztosít a Galaxy ökoszisztémában azáltal, hogy más Galaxy eszközökön, például táblagépeken és PC-ken tárolt fájlokat közvetlenül a Saját fájlok alkalmazásban is elérhetővé tesz. Emellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más Samsung eszközökről, például a tévéjükről is hozzáférjenek az okostelefonjukon lévő fájlokhoz.

Hogyan maradnak védettek a Galaxy eszközök?

A One UI 8.5 tovább erősíti az eszközök védelmét, és könnyen áttekinthetővé teszi a biztonsági beállításokat. A Lopásvédelem biztosítja az okostelefonok és a rajtuk tárolt adatok biztonságát elvesztés vagy lopás esetén is. A rendszer automatikusan zárolja a képernyőt, ha egymás után túl sok sikertelen kísérlet történik a személyazonosság ujjlenyomatos, PIN-kódos vagy jelszó alapú ellenőrzésre. A Személyazonosság-ellenőrzés a korábbinál is több beállítást véd, így egy extra biztonsági szintet biztosít kritikus helyzetekben.

Elérhetőség

A One UI 8.5 bétaverziója december 8-tól válik elérhetővé a programban részt vevő országokban[v], elsőként a Galaxy S25 sorozat készülékein. A felhasználók a Samsung Members alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a programba.

 

[i] A Fotósegéd Generatív szerkesztés funkciójának használatához hálózati kapcsolat és Samsung-fiókba való bejelentkezés szükséges. A Generatív szerkesztéssel a fénykép mérete módosulhat, legfeljebb 12 MP-ig. A kép mentésekor látható vízjel kerül a képre, jelezve, hogy a kép mesterséges intelligencia használatával készült. A generált kép pontossága és hitelessége nem garantált. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[ii] Elérhető a One UI 2.1 vagy újabb és az Android Q vagy újabb operációs rendszerrel működő eszközökön. A Quick Share használatához Bluetooth Low Energy és WiFi kapcsolat is szükséges. A tényleges sebesség a készülékektől, a hálózat állapotától és a felhasználói környezettől függően eltérő lehet. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[iii] Kizárólag a Galaxy S25 sorozat eszközein érhető el, beleértve a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modelleket. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[iv] A funkció használatához minden eszköznek ugyanazon Samsung-fiókba kell bejelentkeznie, illetve Wi-Fi és Bluetooth kapcsolat szükséges. A Tárhelymegosztás a One UI 7 vagy újabb verzióval és 5.15 vagy újabb kernel verzióval rendelkező Galaxy okostelefonokon és tableteken, valamint Galaxy Book2 vagy újabb (Intel) és Galaxy Book4 vagy újabb (Arm) modellekkel, valamint a 2025 után kiadott U8000 és újabb Samsung Smart TV modelleken érhető el. A funkciók elérhetősége régiótól és modelltől függően változhat. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[v] A bétaprogram Magyarországon nem lesz elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak

A 2024 szeptemberében bevezetett mobiltilalomtól sokan tartottak: számos diák csalódott volt és félt attól, hogy szükség esetén nem éri el szüleit.

Kiderült: a diákok véleménye azóta sokat változott, a szakképző intézményekben jelentősen javult a fegyelem, miközben a tantestületekben látványos generációs törésvonal rajzolódott ki. A Jójegy összesen több mint 5 ezer diák és pedagógus véleményét vizsgálta az intézkedés eredményeiről.

 A Jójegy 2025 őszén készített felmérésben összesen 4 890 diák és 188 pedagógus vett részt, így Magyarország talán legnagyobb, független vizsgálatává vált az iskolai mobilhasználatról. A válaszadó diákok intézménytípus szerinti megoszlása jól tükrözi az iskolai oktatás sokszínűségét: 30,1% gimnáziumban, 31,3% technikumban, 22,5% szakképző iskolában és 16,1% általános iskolában tanul. Ez a minta lehetővé tette az intézménytípusok közötti különbségek, például a jegyekben és figyelemben tapasztalható változások pontos feltérképezését. A válaszadó pedagógusok közül a legtöbben (34%) gimnáziumokból érkeztek. A technikumi tanárok aránya 27,1%-ot, a szakképzők tanárai 12,8%-ot, az általános iskolák tanárai 20,2%-ot, egyéb intézmények (pl. zeneiskola) oktatói pedig 5,9%-ot tett ki. Így a felmérés nemcsak a diákok, hanem a tantestületek tapasztalatait is kiegyensúlyozottan mutatja, ráadásul lehetőséget ad a generációs és pedagógiai különbségek vizsgálatára egyaránt.

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform (KRPR.hu)

 

 Érzelmi hullámvasútra kerültek a diákok: nagyon kevesen örültek a mobiltilalomnak

A mobiltilalomhoz kapcsolódó rendelet bejelentését követően a diákok 32%-a reagált negatívan: 16% szomorú vagy csalódott, 8% dühös volt, 6%-uk pedig szorongott. Mindössze 6% örült a változásnak, viszont a legtöbb diákot semlegesen érintett a szabályozás híre.

„Felmérésünkből kiderült az is, hogy a sokakban megjelent kezdeti düh nem öncélú volt. A legtöbb diák az órarendje miatt a Krétához és a szülői elérhetőséghez fűződő félelmét élte meg”

– mondta Mester Márk, a kutatást végző Jójegy társalapítója.

A tanév során azonban a diákok közel felénél változott az érzelmi állapot: tízből nyolc diák a dühös elutasítástól a beletörődés vagy a pozitív felismerés felé mozdult el. Kiemelkedő volt a szociális felismerés a diákoknál: 47,5%-a többet beszélgetett a szünetekben.

„Látványos eredmény, hogy a szünetekben visszatért a diákok közötti offline kommunikáció”

– emelte ki Mester Márk, aki hozzátette, hogy a digitális eszközöknek és lehetőségeknek is megvan ugyanakkor a megfelelő helye és szerepe, ráadásul az otthoni tanulásban is sokat segíthetnek.

Jelentős különbségek a tanulmányi eredményekben: a diákok negyede javított

A jegyek tekintetében szintén kimutatható volt a pozitív hatás, azonban intézménytípusonként érdemben eltérő eredmények születtek. A gimnáziumban tanulóknak csak 15-18%-a tapasztalt javulást, viszont technikumi és szakképző iskolákban tanulók esetén ez a szám nagyjából a duplája. Összességében a diákok 23,5%-a, azaz közel negyede érezte, hogy a tiltás pozitív irányba mozdított a tanulmányi eredményén. Ezzel szemben mindössze 5,8%-a tapasztalt romlást. A figyelem és aktivitás tekintetében a hatás kevésbé markáns, de itt is jelentős. A diákok harmada, egész pontosan 36,4%-a figyelt jobban, de csak 20,6% lett aktívabb szóban az órákon.

„A telefon elvétele nem fog varázsszóra eredményt hozni: a figyelem nő, de a motivációt a pedagógusnak kell támogatnia. A passzivitás tehát akár más okokra is visszavezethető”

– tette hozzá a Jójegy társalapítója.

Nem a közösségimédia-felületek hiányoznak leginkább a diákoknak

A diákok több mint fele (54%-a) visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba, de a válaszok mögött nem a közösségimédia-felületek vagy a játékok iránti vágy húzódott. A leggyakoribb indokok 17%-kal a „biztonsági lánc” (pl. szülők elérhetősége), 15%-kal a „digitális svájci bicska” (pl. Kréta, órarend, buszmenetrend), valamint 8%-kal a szünetekben történő zenehallgatás voltak.

„Volt, aki azt nyilatkozta: »Nem lógni akarok, csak tudni, hogy elérhető vagyok, ha baj van«”

– hangsúlyozta Mester Márk.

A Jójegy alapítói – bal oldalt Nyiri Donát és jobb oldalt Mester Márk (KRPR.hu)

A tanárok háromnegyede bevonná a diákokat is a szabályok kialakításába

A pedagógusok is elmondták véleményüket a mobiltilalomról. Közülük 79,3%-uk jogosnak tartotta a telefonhasználat korlátozását, ami erős szakmai konszenzust jelez a rendelet mellett. A tanárok 47,9%-a szerint a telefonok elvétele erősebb órai figyelmet hozott a diákoknál, 34%-uk tapasztalt növekedést az órai aktivitásban, sőt a fegyelmezési esetek száma is csökkent 46,8%-uk szerint. A tanárok szerint is látványos a közösségi élet újjáéledése: a pedagógusok 82,2%-a szerint a diákok többet beszélgetnek, a folyosók visszakapták régi látképüket, ismét nem a telefonokat bújó fiatalok látványa fogadja őket. A kutatás azonban rámutatott egy látványos generációs törésvonalra is.

„A több mint 10 éve tanító pedagógusok inkább a szigorú, mobiltelefont leadós módszert támogatják. Ezzel szemben a fiatalabb, 2-5 éve tanítók közül sokan nyitottak lennének a rugalmasabb megoldásokra. Sokan kifejtették az órai mobiltelefon-használat előnyeit, amikor az a tanítás szerves részévé válik, mint például a Kahoot vagy AI-eszközök használatakor. Ez a megoszlás a tantestületekben élesen kirajzolódott, de egyértelmű volt, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába 75%-uk szerint előnyös lenne”

– mondta a Jójegy társalapítója.

 A mobiltelefonok és a megfelelő digitális eszközök az iskolán kívül érdemben segíthetnek

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform, amely a megújult érettségi követelményekhez és a központi felvételihez igazodó digitális tananyagokat, animált videókat, gyakorlófeladatokat és vizsgaszimulációt kínál. Alapítói a népszerű, közel félmillió feliratkozóval rendelkező Tízes Lista YouTube-csatorna létrehozói is. A startup rövid idő alatt az egyik leggyorsabban növekvő hazai edukációs márkává vált. Mivel kínálatukban a középiskolai felvételire és az érettségire felkészítő modulok egyaránt megtalálhatóak, így a Jójegy több éven át komplex tananyagokkal támogathatja a diákok tanulmányait, középiskolai felvételire készüléstől, egészen az érettségi letételéig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget

A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben.

Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani.

Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is.  Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni”

– hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.

A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”

Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.

  • Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
  • Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
  • Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
  • Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
  • Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.

„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez”

– hangsúlyozza Váczi Dániel.

Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon

Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.

A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete

Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve.

„A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg”

– véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.

https://www.youtube.com/watch?v=4AzBaevEVSk 

Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat.

Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a  marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.”

– összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.

https://www.youtube.com/shorts/6cjuzuFC8hc 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss