Connect with us

Okoseszközök

A generatív mesterséges intelligencia használata

Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján.

A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát. Ez az arány az Egyesült Királyságban 70%, az Egyesült Államokban 65%, Ausztráliában 63%. Az USA vállalatok ugyanakkor 24%-kal vezetnek a kiforrottság és a generatív MI alapú technológiák teljes körű bevezetése tekintetében, szemben a kínai 19%-kal és az egyesült királyságbeli 11%-kal.

Az MI és a generatív MI globális gazdasági hatása becslések szerint évente 2,6–4,4 billió dollár többletbevételt hozhat a felhasználási esetek teljes skáláján.

A gazdasági következményeket figyelembe véve a SAS és a kutatást végző vállalat 1600 döntéshozót kérdezett meg a legfontosabb globális piacokon. A válaszadók számos iparágban dolgoznak, beleértve a bankszektort, a biztosítást, az állami szektort, az élettudományokat, az egészségügyet, a távközlést, a feldolgozóipart, a kiskereskedelmet, az energia- és közműszolgáltatást, valamint a szakmai szolgáltatásokat. A felmérésben szereplő legkisebb vállalatok 500–999 főt, a legnagyobbak 10 000+ főt foglalkoztatnak.

„Bármely új technológiával kapcsolatban érvényes, hogy a vállalatoknak át kell lépniük egy felfedezési fázison, amely elválasztja a felfokozott elvárásokat a valóságtól, hogy megértsék a valós vállalati megvalósítások összetettségét. A generatív MI-vel elértük ezt a pillanatot”

– állapította meg Bryan Harris, a SAS ügyvezető alelnöke és technológiai igazgatója.

„A felfokozott elvárások csúcspontján túl mostantól a generatív MI célirányos alkalmazása és a megismételhető, megbízható üzleti eredmények elérése a tét.”

A generatív MI teljes körű használata és a vállalati folyamatokba való beépítése tekintetében Észak-Amerika részesedése 20%, az Ázsia-csendes -óceáni térségé 10%, Latin-Amerikáé 8%, Európáé 7%.

A következő régiók vezettek be a generatív MI használatára vonatkozó szabályozást: Ázsia–csendes-óceáni térség: 71%, Észak-Amerika: 63%, Európa: 59%, Latin-Amerika: 52%.

Az Ázsia–csendes-óceáni térség vállalatainak 94%-a rendelkezik dedikált költségvetéssel a jövő évi generatív MI fejlesztések finanszírozására. Európában ez az arány 91%, Észak-Amerikában 89% és Latin-Amerikában 84%.

Az adatok iparági szegmensekre bontva azt mutatják, hogy a banki és a biztosítási szektor számos mutató tekintetében vezet a mesterséges intelligencia napi üzleti műveletekbe történő beépítése terén. A bankszektorban ennek aránya 17%, a távközlésben 15%, a biztosítások területén 11%, az élettudományokban, a szakmai szolgáltatások területén egyaránt 11%, a kiskereskedelemben 10%, az állami szektorban és az egészségügyben csak 9%, míg a feldolgozóiparban 7% valamint az energia és közműszolgáltatásokban 6%.

A következő iparágak jelezték, hogy máris napi szinten és milyen mértékben használják a generatív MI-t:

a távközlésben 29%, a kiskereskedelemben 27%, a bankszektorban 23%, a szakmai szolgáltatások területén 23%, a biztosítások szektorában 22%, az élettudományok területén 19%, az egészségügyben 17%, az energia és a közműszolgáltatásokban 17%, a feldolgozóiparban 16%, az állami szektorban pedig 13%.

Arra kérdésre, hogy mely szervezeti egységek használják, vagy tervezik használni a generatív MI-t, a válaszok megoszlása a következő volt: értékesítés 86%, marketing 85%, információtechnológia 81%, pénzügy 75%, termelés 75%.

A globális felmérés adatai szerint a generatív MI rutinszerű alkalmazásával kapcsolatban a vállalatok előtt álló kihívások listáján az első helyen a világos stratégia hiánya áll.

A felmérésre válaszoló vezetők mindössze 9%-a nyilatkozott úgy, hogy rendkívül tájékozott a generatív mesterséges intelligencia vállalati bevezetésével kapcsolatban. Azon válaszadók közül, akiknek a vállalata már teljes mértékben bevezette a generatív MI-t, csak 25% nyilatkozott úgy, hogy rendkívül jól ismeri a vállalata stratégiáját a generatív MI bevezetésére vonatkozóan. Még a technológiai beruházási döntésekért felelős vezetők sem ismerik kellőképpen az MI-t – azoknál a szervezeteknél sem, amelyek az elfogadási görbe előtt járnak.

Tízből kilenc vezető technológiai döntéshozó összességében elismeri, hogy nem érti teljesen a generatív MI-t és annak az üzleti folyamatokra gyakorolt potenciális hatását. A technológiai vezetők mindössze 36%-a állítja, hogy teljesen képben van.

Ennek ellenére a legtöbb szervezet (75%) azt állítja, hogy a következő pénzügyi évben az MI-be való befektetésre elkülönített költségvetést tervez készíteni.

A SAS legfrissebb híreit kövesse a @SASsoftwareNews oldalát az X-en/Twitteren!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

A HONOR a hardverfejlesztéshez használható hasznos kiegészítőkkel tréfálta meg a Samsungot

A HONOR a közelmúltban több humoros tartozékkicsomagoló videót tett közzé, amik játékosan hívják fel a figyelmet arra, hogy a Samsung Galaxy S25 sorozata a HONOR Magic7 Pro-hoz képest nemigen hoz jelentős fejlesztéseket.

Az ajándékdoboz tele van az S25 hardveres továbbfejlesztéséhez szükséges kiegészítőkkel, köztük távcsővel, power bankkel és hűtőventilátorral. Az újonnan bemutatott HONOR Magic7 Pro hardveres kiválóságával és fejlett AI képességével száll szembe a Samsung Galaxy S25 Ultrával, így két “reális” lehetőség van: használni a kiegészítőket, vagy beszerezni egy HONOR Magic7 Pro-t.

Alább részletesebb információkat találsz a HONOR Magic7 Pro és a Samsung Galaxy S25 összehasonlításáról.

  • Kényelmesebb szolgáltatás-hozzáférés a Magic Portal segítségével a külsős alkalmazásokon keresztül: A továbbfejlesztett portál lehetővé teszi a kívánt alkalmazások gyors elérését (150+ alkalmazás támogatott), ehhez pedig egy egyszerű körmozdulat elég.
  • Részletgazdagabb fotók a HONOR AI szuperzoomjával: A HONOR a felhőalapú AI-t kihasználva 30x-os zoomnál is többre képes, így emelve a tájakról készült távoli felvételek képminőségét. A HONOR AI Super Zoom ráadásul sokkal tisztább és részletgazdagabb képet képes rögzíteni, mint a Samsung Space Zoomja.
  • Jobb portré és tisztább képminőség a gyors fotóknál: A HONOR AI Enhanced Portrait és Harcourt Portrait az iparágban elsőként használ a készülékre telepített modellt, hogy lenyűgöző portrék születhessenek. A HD Super Burst és az AI mozgásérzékelés megmutatja, hogy miért is a HONOR az első a gyors rögzítésben.
  • AI asszisztens: A HONOR az IFA24-en mutatta be az iparág első készülékre telepített AI asszisztensét a nyílt ökoszisztéma számára. Kínában a YOYO AI Agent fejlett képességekkel rendelkezik, mint például az AI keresés, az automatikus kávérendelés és az automatikus információkitöltés.
  • Egyéb előnyök: IP68+IP69, 100W vezetékes SuperCharge + 80W vezeték nélküli SuperCharge; az iparág első kettős 3D-s biometrikus biztonsági élménye 3D ultrahangos ujjlenyomat-feloldással és 3D ToF arczárral.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Európa legpechesebb fociklubjai

A labdarúgó átigazolási-időszak közeledtével készített a HONOR egy elemzést, amiből kiderül, hogy milyen hatást gyakorolnak az európai futballklubokra a játékosaik sérülései, illetve, hogy kik járhatnak igazán jól a játékos-átigazolásokkal a február 14-i határidő előtt.

A HONOR megbízta Daniel Wold labdarúgó-adatelemzőt és Dr. Tom Crawfordot, az Oxfordi Egyetem matematikusát, hogy az adatok elemzésével tárják fel, hogy hogyan befolyásolják a sérülések a bajnokság félidei állását és a ponttáblázatot. Ez alapján beazonosították a 24/25-ös futballszezon első felének 28 „legszerencsétlenebb európai futballklubját” (2024. augusztus – 2025. január 5.) – amelyeknél statisztikailag magas volt a váratlan sérülések száma.

Az elemzésből kiderült, hogy melyik csapatoknak válna hasznára, ha a február 14-i határidő előtt biztosítanák a játékosok átigazolását, és javaslatot tesz arra is, hogy hol lehet gyorsan stratégiai átigazolási döntésekre szükség a klubok teljesítményét befolyásoló sérülések hatásának mérséklése érdekében.

Az elemzés szerint a magyar bajnokságban, így az európai rangsorban is, a Debreceni VSC a legpechesebb magyar csapat, 5220 sérülés miatt elvesztegetett játékperccel, amellett, hogy a 23/24-es szezonhoz képest tizenkét pontot és hat pozíciót veszített. Mindez azt jelzi, hogy új igazolásokra van szükség ahhoz, hogy a csapat javíthasson a jelenlegi pozícióján.

Annak ellenére, hogy a Paksi FC játékosai kevesebb sérülést szenvedtek el, a sérülések miatt 4230 percet vesztett csapat, miközben négy pozíciót és hét pontot esett vissza – itt talán még sürgetőbb új játékosok igazolása.

A kutatás egyik vezetője, Dr. Tom Crawford szerint a téli átigazolási időszak közeledtével fokozottan résen kell lenniük ezeknek a csapatoknak. Néhány kulcsfontosságú átigazolás biztosítása megadhatná a szükséges löketet a teljesítményüknek a szezon második felében”.

Az idei szezon legszerencsétlenebb európai klubjai közül a sérülésnapok, a pontok és a pozícióvesztések közötti összefüggés azt mutatja, hogy a túlzott sérülések jellemzően rontják egy csapat esélyeit a sikerre.

  •  Átlagosan minden 177 sérüléssel töltött nap után egy pontot veszít a csapat. Ez 0,0057 pont veszteséget jelent minden egyes napra, amikor egy játékos távolmarad a pályától.
  • A bajnoki pozícióra gyakorolt hatás: A klubok jellemzően minden 542 sérülés miatt kiesett nap után egy pozíciót veszítenek a bajnoki tabellán. Ez 0,0018 bajnoki pozícióvesztést jelent sérülésenként.

Az elemzés hangsúlyozza a klubok az átigazolási időszakban hozott stratégiai döntéseinek jelentősségét, hogy olyan csapatokat építsenek, amelyek elég rugalmasak ahhoz, hogy ellenálljanak a fizikai sérülések következményeinek. Avikar Jolly, a HONOR európai marketingigazgatója elmondta: „Az átigazolási határidő közeledtével érdekes látni, hogy a klubok hogyan vészelték át a túlzott sérülések okozta nehézségeket, és hogy kik az egyértelmű nyertesek és vesztesek. A labdarúgás kemény játék, a sérülések részei a sportnak, a HONOR Magic7 Lite-hoz hasonlóan pedig itt is arról van szó, hogy bírjuk a csapásokat, és elég erősek legyünk ahhoz, hogy folytassuk a játszmát.”

Vannak azonban olyan csapatok is, akik annak ellenére, hogy túllépték a szélsőséges sérülésküszöböt, ez mégsem jelentett pont- és pozícióvesztést. Esetükben mindez erőről és strapabíróságról árulkodik.

Vegyük például a szerb Red Star Belgrade-ot. Annak ellenére, hogy az európai országok közül ők szenvedték el a legtöbb váratlan sérülést, figyelemre méltó rugalmasságról árulkodik,  hogy sikerült növelniük mind pontjaikat (+9), mind pozíciójukat (+1). Ezzel ők lettek az elemzés kiemelkedő csapata. A Real Madrid pedig a két pontvesztéssel járó kisebb visszaesés ellenére is megtartotta bajnoki pozícióját a La Ligaban.

A HONOR Magic7 bemutatja: Európa 28 „legpechesebb futballklubja”

Azoknak pedig, aki ebben a szezonban készülék-átigazoláson gondolkodnak, a HONOR Magic7 Lite, amely számos AI funkcióval, rendkívüli tartóssággal, kiváló kamerával, hosszú akkumulátor-üzemidővel és elegáns kialakítással rendelkezik.

A HONOR Magic7 széria tagjai most féléves extra garanciával szerezhetők be egyéb ajándékok kíséretében. A HONOR Magic7 Lite mellé 20 ezer Ft értékű, míg a HONOR Magic7 Pro mellé 80 ezer Ft értékű LEGO vásárlási utalvány jár január 27-e és március 31-e között – a készlet erejéig.

További információk a HONOR hivatalos honlapján lesznek elérhetők: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Mesterséges intelligencia a mobilokban: Itt a jövő, megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok!

Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése gyökeresen megváltoztatja a készülékek használatát.

A legújabb generációs készülékek, mint a Samsung Galaxy S25 sorozat tagjai egy látványosan okosabb, könnyebben kezelhető és mindenkinek a saját igényeire szabott mobil élmény előfutárai.

A mesterséges intelligenciával felvértezett okostelefonok minden felhasználó számára érezhető, jelentős változásokat hoznak. Ezek a készülékek minden eddiginél jobban képesek alkalmazkodni tulajdonosaik szokásaihoz és igényeihez. Az MI-algoritmusok a háttérben folyamatosan optimalizálják a telefon működését, legyen szó a kijelző beállításairól, az akkumulátor üzemidejéről, vagy a különböző alkalmazások közötti gördülékeny váltásról.

A felhasználók számára a legszembetűnőbb változás minden kétséget kizáróan a beszéd és a beírt szöveg korábbinál sokkal jobb, életszerű megértése lesz. Az MI-alapú asszisztensek már nem csak egyszerű hangutasításokat képesek értelmezni, hanem megértenek összetett, komplikáltabb kéréseket is. Ezáltal a telefonnal való kommunikáció sokkal természetesebbé és hatékonyabbá válik. A felhasználók például élő szóban tudják elmondani a telefonnak, hogy melyik képet szeretnék megkeresni a galériából és sokkal egyszerűbb, természetesebb módon vezérelhetik a készülék különböző funkcióit anélkül, hogy bonyolult menü rendszerekben kellene navigálniuk. Eljött az olyan telefonok korszaka, amelyek megértik, amit mondunk és az alapján hajtják végre az utasításainkat.

A Samsung Galaxy S25-ben például elég bekarikázni a kijelzőn látható bármilyen információt, képet és ez alapján indít keresést. Ezek lehetnek például telefonszámok, e-mail címek, weboldalak, amelyeket pillanatok alatt felismer. Ha kérjük, szó szerint leírja, vagy összefoglalja, a telefonbeszélgetésink tartalmát, de tud segíteni a szövegszerkesztésben és a rajzolásban, kreatív ötletek megvalósításában is.

Miután érzékeny adatokat elemez a telefon, fontos tudni, hogy a biztonság terén is komoly előrelépések történtek, például jelent a poszt-kvantum titkosítás alkalmazásával, amely a legmagasabb szintű adatvédelmet garantálja.

Az új Samsung Galaxy S25 telefonok már elérhetők a MediaMarkt áruházakban és a webshopban is.

“Kiemelten fontos számunkra, hogy a vásárlóink megismerjék és meg tudják vásárolni nálunk a legmodernebb eszközöket. Az AI-telefonok megjelenése ráadásul nemcsak egy technológiai ugrás, hanem új szintre is emeli a felhasználói élményt.”

– közölte a MediaMarkt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss