Connect with us

Okoseszközök

A generatív mesterséges intelligencia használata

Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján.

A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát. Ez az arány az Egyesült Királyságban 70%, az Egyesült Államokban 65%, Ausztráliában 63%. Az USA vállalatok ugyanakkor 24%-kal vezetnek a kiforrottság és a generatív MI alapú technológiák teljes körű bevezetése tekintetében, szemben a kínai 19%-kal és az egyesült királyságbeli 11%-kal.

Az MI és a generatív MI globális gazdasági hatása becslések szerint évente 2,6–4,4 billió dollár többletbevételt hozhat a felhasználási esetek teljes skáláján.

A gazdasági következményeket figyelembe véve a SAS és a kutatást végző vállalat 1600 döntéshozót kérdezett meg a legfontosabb globális piacokon. A válaszadók számos iparágban dolgoznak, beleértve a bankszektort, a biztosítást, az állami szektort, az élettudományokat, az egészségügyet, a távközlést, a feldolgozóipart, a kiskereskedelmet, az energia- és közműszolgáltatást, valamint a szakmai szolgáltatásokat. A felmérésben szereplő legkisebb vállalatok 500–999 főt, a legnagyobbak 10 000+ főt foglalkoztatnak.

„Bármely új technológiával kapcsolatban érvényes, hogy a vállalatoknak át kell lépniük egy felfedezési fázison, amely elválasztja a felfokozott elvárásokat a valóságtól, hogy megértsék a valós vállalati megvalósítások összetettségét. A generatív MI-vel elértük ezt a pillanatot”

– állapította meg Bryan Harris, a SAS ügyvezető alelnöke és technológiai igazgatója.

„A felfokozott elvárások csúcspontján túl mostantól a generatív MI célirányos alkalmazása és a megismételhető, megbízható üzleti eredmények elérése a tét.”

A generatív MI teljes körű használata és a vállalati folyamatokba való beépítése tekintetében Észak-Amerika részesedése 20%, az Ázsia-csendes -óceáni térségé 10%, Latin-Amerikáé 8%, Európáé 7%.

A következő régiók vezettek be a generatív MI használatára vonatkozó szabályozást: Ázsia–csendes-óceáni térség: 71%, Észak-Amerika: 63%, Európa: 59%, Latin-Amerika: 52%.

Az Ázsia–csendes-óceáni térség vállalatainak 94%-a rendelkezik dedikált költségvetéssel a jövő évi generatív MI fejlesztések finanszírozására. Európában ez az arány 91%, Észak-Amerikában 89% és Latin-Amerikában 84%.

Az adatok iparági szegmensekre bontva azt mutatják, hogy a banki és a biztosítási szektor számos mutató tekintetében vezet a mesterséges intelligencia napi üzleti műveletekbe történő beépítése terén. A bankszektorban ennek aránya 17%, a távközlésben 15%, a biztosítások területén 11%, az élettudományokban, a szakmai szolgáltatások területén egyaránt 11%, a kiskereskedelemben 10%, az állami szektorban és az egészségügyben csak 9%, míg a feldolgozóiparban 7% valamint az energia és közműszolgáltatásokban 6%.

A következő iparágak jelezték, hogy máris napi szinten és milyen mértékben használják a generatív MI-t:

a távközlésben 29%, a kiskereskedelemben 27%, a bankszektorban 23%, a szakmai szolgáltatások területén 23%, a biztosítások szektorában 22%, az élettudományok területén 19%, az egészségügyben 17%, az energia és a közműszolgáltatásokban 17%, a feldolgozóiparban 16%, az állami szektorban pedig 13%.

Arra kérdésre, hogy mely szervezeti egységek használják, vagy tervezik használni a generatív MI-t, a válaszok megoszlása a következő volt: értékesítés 86%, marketing 85%, információtechnológia 81%, pénzügy 75%, termelés 75%.

A globális felmérés adatai szerint a generatív MI rutinszerű alkalmazásával kapcsolatban a vállalatok előtt álló kihívások listáján az első helyen a világos stratégia hiánya áll.

A felmérésre válaszoló vezetők mindössze 9%-a nyilatkozott úgy, hogy rendkívül tájékozott a generatív mesterséges intelligencia vállalati bevezetésével kapcsolatban. Azon válaszadók közül, akiknek a vállalata már teljes mértékben bevezette a generatív MI-t, csak 25% nyilatkozott úgy, hogy rendkívül jól ismeri a vállalata stratégiáját a generatív MI bevezetésére vonatkozóan. Még a technológiai beruházási döntésekért felelős vezetők sem ismerik kellőképpen az MI-t – azoknál a szervezeteknél sem, amelyek az elfogadási görbe előtt járnak.

Tízből kilenc vezető technológiai döntéshozó összességében elismeri, hogy nem érti teljesen a generatív MI-t és annak az üzleti folyamatokra gyakorolt potenciális hatását. A technológiai vezetők mindössze 36%-a állítja, hogy teljesen képben van.

Ennek ellenére a legtöbb szervezet (75%) azt állítja, hogy a következő pénzügyi évben az MI-be való befektetésre elkülönített költségvetést tervez készíteni.

A SAS legfrissebb híreit kövesse a @SASsoftwareNews oldalát az X-en/Twitteren!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson

Több mint tízezer induló vett részt a 43. LIDL Balaton-átúszáson.

A Yettel adatai alapján az átúszás napján a révfülöpi rajtnál és a balatonboglári célban is jelentősen megnövekedett a hívás-, SMS- és adatforgalom az azt megelőző szombathoz képest: az indulásnál 70%-kal több hívást és 2,5x olyan hosszú beszélgetéseket mértek a Yettel hálózatán, mint egy átlagos napon.

Az átúszás Révfülöpről indult, ahol a hívásforgalom 70 százalékkal nőtt a Yettel előfizetők körében, SMS-ből pedig több mint kétszer annyi küldtek, mint egy héttel korábban, augusztus 2-án. Az átúszók és a nekik szurkolók ehhez képest is többet telefonáltak és üzentek: a célként kijelölt Balatonbogláron a hívások össz-időtartama két és félszeresére, az SMS-ek száma pedig 2,6-szorosára nőtt. Az adatforgalom is mindkét helyszínen emelkedett: Révfülöpön 10 százalékkal, míg Balatonbogláron 16 százalékkal az egy héttel korábban mérthez képest.

A Yettel a növekvő forgalmi igények kiszolgálására folyamatosan fejleszti Balaton környéki hálózatát, a 43. LIDL Balaton-átúszás idején pedig az eseményre koncentrált, megerősített mobilhálózati kapacitással gondoskodott arról, hogy minden résztvevő gond nélkül kapcsolatba léphessen szeretteivel. Az esemény kiemelt partnereként a mobilszolgáltató idén is számos aktivitással készült az átúszás napjára. Indulás előtt és a táv teljesítése után az úszók és a SUP-osok a Yettel 5G MobilPontnál azonnal felhívhatták ismerőseiket, hogy gyorsan megtalálják egymást vagy elújságolják az eredményeket – ezzel a lehetőséggel közel ezren éltek. A Yettel Hajrá Zónából – illetve online bárhonnan – szurkolói üzeneteket lehetett küldeni, a gyors hálózat segítségével pedig ezek a Balaton közepére is eljutottak, hogy mindenki ott szurkolhasson, ahol a leginkább szükség van rá. Több mint 1200 szurkoló üzenet érkezett, amelyek a versenyzők visszajelzése alapján féltávnál óriási motivációt és plusz erőt adtak.

Az eredményekből az is kiderül, hogy a vizsgált települések[1] közül a déli parton – mint például Siófokon, Fonyódon vagy Balatonlellén – általában több ideig telefonáltak a Yettel hálózatán, mint az északi parti településeken. A Yettel folyamatosan bővülő hálózatán az ügyfelek a Balaton környékén számos üdülőhelyen elérhetik a szupergyors 5G-szolgáltatást.

Fotókredit: BSI


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hat EISA-díjat zsebelt be idén a Hisense

A Hisense ismét bizonyította vezető szerepét az audiovizuális technológiák terén: idén összesen hat rangos elismerést hozott el az EISA (Expert Imaging and Sound Association) nemzetközi díjátadójáról.

A szakmai zsűri három televíziót, két lézerprojektort és egy vezeték nélküli hangrendszert díjazott – ezzel tovább erősítve a márka törekvését, hogy világszerte a legjobb kép- és hangélményt nyújtsa a felhasználóknak.

Díjnyertes televíziók – új szinten a látvány és a hangzás

A Mini LED technológia páratlan kontrasztot, ragyogó színeket és kiemelkedő fényerőt biztosít, így minden képkocka életre kel. A Hi-View AI Engine PRO mesterséges intelligencia képkockánként elemzi és optimalizálja a bőrtónusokat, a mélységet és a grafikai részleteket, így még átlagos forrásanyagból is valósághű, élénk képet varázsol.

A játékrajongóknak a 165 Hz Game Mode Ultra, a beépített Multi-Channel Surround Sound, valamint a 100 colos modell mélynyomója kedvez– extra erőteljes basszussal.

A Hisense termékek közül ebben a kategóriában hármat is díjazott a zsűri:

  • Hisense U8Q – EISA PREMIUM MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 65” U7Q PRO – EISA BEST BUY MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 100” U7Q – EISA BEST GIANT TV 2025–2026

Projektorok: óriásméretű 4K élmény, bárhol

Az egyre népszerűbb, hordozható projektorok mezőnyében is tarolt a Hisense:

  • M2 Pro Smart Mini Projector – EISA BEST FAMILY PROJECTOR 2025–2026 – 4K AI Clarity technológiával akár 200 colos vetítési méretig kristálytiszta képet biztosít. A Pure Triple-Colour Laser technológia lenyűgöző színmélységet nyújt, míg az 1.0–1.3 optikai zoom rugalmas beállítást tesz lehetővé minőségromlás nélkül. A rugalmasan állítható vetítési méretnek köszönhetően (65-200 col) használhatjuk nappaliban, irodában, vagy akár kültéri mozizásnál is.
  • PX3-PRO 4K Smart Laser Cinema – EISA UST PROJECTOR 2025–2026 – a Hisense fejlett LPU és háromlézeres rendszere lélegzetelállító képminőséget kínál. A Dolby Vision és Dolby Atmos támogatás, az Xbox-minősítés, az alacsony késleltetés (ALLM) és a MEMC technológia garantálja, hogy zavartalanul élvezzük a játékokat és a filmeket.

Vezeték nélküli hangzás: teljes szabadság, mozi-minőség

A hangtechnológiai kategóriában a HT SATURN Wireless Sound System nyerte el az EISA WIRELESS SURROUND SYSTEM 2025–2026 díjat. A négy hangfalból és mélynyomóból álló, teljesen vezetékmentes rendszer a Devialet hangmérnökei által hangolt Hi-Concerto technológiával a TV hangszóróival együtt teremt lenyűgöző, háromdimenziós hangteret.
A Dolby Atmos és DTS:X támogatás, valamint a 720 W összteljesítmény torzításmentes, mozi-szintű élményt kínál.

,,Ezek a díjak csak még inkább alátámasztják a Hisense elkötelezettségét az innováció és a kiváló minőség mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy termékeink nemcsak a szakmai zsűri, hanem világszerte a felhasználók elismerését is kivívják. A fejlesztéseink célja, hogy a legújabb technológiákat a mindennapi élmények szolgálatába állítsuk – legyen szó otthoni szórakoztatásról, játékról vagy professzionális felhasználásról. Hiszünk abban, hogy a képi és hangélmény új szintre emelése valódi értéket ad a vásárlóinknak

– emelte ki Füle Norbert, a Gorenje ügyvezető igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6

A Samsung bejelentette az 500 Hz-es OLED játékmonitora nemzetközi bevezetését, az Odyssey OLED G6 Magyarországon is elérhetővé válik augusztus közepétől.

Ez az úttörő készülék a gaming kijelzők új korszakát hozhatja el a 0,03ms (GTG) válaszidővel és QD-OLED QHD felbontással.

A Samsung a nemzetközi játékmonitor-piac, valamint az OLED gaming monitorok élvonalbeli szereplőjeként, az új Odyssey OLED G6 modellel új szintre emelheti a játékélményt.

„A Samsung továbbra is élen jár a gaming monitorok piacán, és olyan újításokat kínál, amelyek újraértelmezhetik a játékélményt – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelzők üzletágának ügyvezető alelnöke. – Az első 500 Hz-es OLED gaming monitorunkkal, az Odyssey OLED G6-tal, növeljük a teljesítményt, a képminőséget és a valósághű élményt, ezzel a kijelzőtechnológia következő generációját kínálva a gamereknek világszerte.”

Páratlan sebesség és kiemelkedő látvány

A 27 colos Odyssey OLED G6 (G60SF modell) újradefiniálhatja játékélményt. A vállalat első, 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával érkező kijelzője a 0,03 ezredmásodperces (GTG) válaszidővel és a QD-OLED technológiával támogatott QHD (2560×1440) felbontással lehetővé teheti, hogy a játék még a legdinamikusabb jeleneteknél is zökkenőmentes és éles maradjon.

A monitor VESA DisplayHDR True Black 500 minősítéssel rendelkezik, amely tanúsítja, hogy a kijelző élénk színeket és a mély, valódi feketét jeleníthet meg. Az Odyssey OLED G6 modellek NVIDIA G-SYNC kompatibilitással és AMD FreeSync™ Premium Pro támogatással érkeznek az egyenletes, szakadásmentes játékélmény érdekében.

Hosszú játékidő valósághű képekkel

Az Odyssey OLED G6 gaming monitort azoknak tervezték, akik hosszú játékmenetek során is megbízható, kiemelkedő teljesítményt keresnek. Az 1000 nit csúcsfényerőnek és a Samsung Tükröződésmentes (Glare Free) technológiájának köszönhetően a gamerek csupán minimális fényvisszaverődést tapasztalhatnak a képernyőn, így kizárólag a játékra koncentrálhatnak. A vizuális minőség hosszú távú megőrzése érdekében a monitor OLED Safeguard+ védelemmel rendelkezik, amely még hosszú időn át tartó használat során is segíthet megakadályozni a beégést.

Az Odyssey OLED G6 Pantone Hitelesített tanúsítvánnyal rendelkezik, ami rendkívül pontos színvisszaadásról biztosítja a felhasználókat, ráadásul képes megjeleníteni a Pantone könyvtárában található több mint 2100 színt és több mint 110 bőrtónusárnyalatot. Ragyogó QD-OLED kijelzőjével a monitor élénk, élethű képeket nyújthat, amelyek a fejlesztők elképzeléseinek megfelelően keltik életre a játékvilágokat.

Elérhetőség

Az új Odyssey OLED G6 augusztus 11-től érkezik Magyarországra, a Samsung webáruházban 429 900 forintos ajánlott fogyasztói áron elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss