Szórakozás
Hatalmasat megy az elektromos gyermekautó
A pedálos Moszkvics elektromos hajtású utóda a téli/őszi hónapokat leszámítva folyamatosan slágerterméknek számít az eMAG-nál a pandémia tavalyi kitörése óta.
Az elektromos gyerekautók közül a magyar rendőrautókra hasonlító verzió, a bébitaxik közül pedig egy lábbal hajtható Mercedes a legnépszerűbb.
Az eMAG.hu-n a pandémia kitörése után néhány héttel, tavaly ugrott meg először számottevően a gyermeknek tervezett elektromos kisautók forgalma a kijárási korlátozásokat követően. A vezethető minijárművek a jó idő beköszöntével idén is hasonlóan népszerűek a magyar vásárlók körében.
A gyerek-rendőrautó a legnépszerűbb
Az elektromos kisautók között megtalálható számos valódi márka (például Mercedes, BMW, Jeep, Volvo) hivatalosan licencelt változata. Jelenleg a legnépszerűbb elektromos kisautó az eMAG-on a 27 990 forintos Mappy Nitro Elektromos autó beépített mp3-lejátszóval és led-fényszórókkal, nyitható ajtókkal, de 200 ezer forint körül már háromszemélyes gyerekdzsipet, 350 ezer forint körüli összegért pedig X-osztályú Mercedes-Benz gyerekautó is elérhető.
Ezen kívül a magyar rendőrség és tűzoltóság szolgálati járműveinek festését viselő modellek is nagyon keresettek – ezek 50 ezer forint körüli árért érhetők el, belsejükben akár két gyermek is utazhat egyszerre. A kisautókat kizárólag felnőtt felügyelete mellett lehet használni, aki szükség esetén a csomag részét képező távirányítóval bármikor átveheti a minijármű vezetését, vagy leállíthatja azt. Egy tipikus gyermekautó 3-8 éves korig használható, nagyjából 30 kilogrammos tömegig.
Az átlag vásárló 25 ezer forintot költ elektromos kisautóra
Egy tipikus vásárló idén bruttó 25 ezer forint körüli összeget költött elektromos gyermekautóra az eMAG.hu-n, az eladott játékautók mintegy háromnegyedét közvetlenül az eMAG-tól, negyedét pedig Marketplace-es partnerkereskedőktől rendelték meg.
Az utóbbi egy év során tízezres nagyságrendben eladott gyermekautók csaknem mindegyikét házhoz szállítással kérték, ami érthető, mert a kisautókat kartondobozba csomagolva, összeszerelést igénylő formában lehet megvenni, amely nagy, így kisebb autóval nem feltétlenül lehet hazavinni.
A termékkategória további sajátossága, hogy a legtöbb játékautót Pest megye mellett Borsod-Abaúj Zemplén megyéből és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből vásárolták az utóbbi egy évben. A budapesti rendelések száma viszont jóval alacsonyabb, a főváros nem fért be az első tíz megyében. Ez érthető is, hiszen a városi környezetben, lakásban élők nehezebben tudnak otthon raktározni egy gyermekjárművet otthonukban, vidéken nyilván jóval egyszerűbb a játékautó vezetéséhez biztonságos terepet találni.
Ezek a legnépszerűbb lábbal hajtható járművek
Az eMAG-on eladott gyermekautók 97 százaléka elektromos hajtású, és csupán 3 százaléka pedálos, vagy egyéb módon lábbal hajtható. Ha viszont nem csak az autó kivitelű gyermekjárműveket vizsgáljuk, kirajzolódik, hogy továbbra is elég sokan vásárolnak olyan járművet (például bébitaxit, rollert, gokartot), amelyet a gyerekeknek saját erejükkel kell hajtaniuk: ezek részesedése csaknem 20 százalék az összes eladásból. A lábbal hajtós gyerekjárművek között a hangeffektusokra is képes rendőrmotor, illetve lábbal lökdöshető gyerek-Mercedes található a legnépszerűbb modellek között.
Szórakozás
Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon
Itthon egy robotporszívó, Lengyelországban a legújabb csúcs iPhone vezeti a toplistát
Az ünnepi vásárlási szezont elindító, tengerentúli eredetű, kihagyhatatlan ajánlatokkal csábító Black Friday, vagyis fekete péntek – a nevével ellentétben – ma már messze nem az a kaotikus, egy napig vagy legfeljebb egy hétvégén át tartó akciós időszak, ami még néhány éve is volt. Magyarországon – és a környező régióban – a leárazások időszaka immár hetekig tart. A vásárlóknak így több idejük van tervezni, összehasonlítani az árakat, és átgondoltabb döntéseket hozni, a kereskedőknek több lehetőségük van az ajánlataik népszerűsítésére, és a futárcégek terhelése is jobban eloszlik.
És hogy mit vásárolunk ilyenkor?
A legnagyobb európai hátterű online piactér, az Allegro régiós összehasonlító adatai szerint a magyar vevők idén is inkább a praktikus, családcentrikus termékeket keresik. A legjobban teljesítő kategóriáknak itthon így a gyerekeknek szóló árucikkek, az elektronikai termékek és a sport- és szabadidős eszközök számítanak. Hasonló trend figyelhető meg Csehországban és Szlovákiában is, míg Lengyelországban az elektronikai termékek, a szupermarketes áruk, az otthoni dekorációs cikkek és irodai kiegészítők fogynak a legjobban az idén.
Ennél is érdekesebb különbségeket mutat, hogy az egyes országokban melyik termék az abszolút toplista-vezető. Az összesített forgalmi értéket tekintve Magyarországon ez egy, a hétköznapi háztartási munkát megkönnyítő, praktikus robotporszívó, konkrétan a Xiaomi Robot Vacuum X20+ modell. A cseh és a szlovák piacon ezzel szemben a Lego elsősorban felnőtteket célzó, híres épületeket, klasszikus járműveket, történelmi tárgyakat, művészeti alkotásokat vagy különleges növényeket megformáló Icons készletei vezetik az eladási listát. Lengyelországban megint más a kép: ott az összesített forgalmi értéket nézve az Apple iPhone 17 Pro a legkeresettebb termék az Allegro felületén.
A változó vásárlói preferenciákat követve a Black Friday immár az Allegro esetében is egy teljes hónapon át, egészen december 1-ig tart. Mivel a vásárlók fő célja általában is a legjobb ajánlatok felkutatása, azaz a spórolás, a webáruház egy különleges ajánlatot is összeállított a bevásárlási szezonra időzítve. Az új és regisztráló vásárlók első rendelésüket ingyenes kiszállítással* kapják meg, a jogosult felhasználók pedig feliratkozhatnak egy díjmentes próbaidőszakra, amely 8 hónap alatt 8 további ingyenes kiszállítást** biztosít. Emellett az Allegro 50% kedvezményt kínál az éves Smart! tagságra minden újonnan előfizető vagy megújító vásárló*** számára – így minden eddiginél könnyebbé téve a korlátlan számú ingyenes kiszállítás és visszaküldés igénybevételét a vásárlási szezonban.
Akár ajándékokat keres az ember, akár a tech kütyüket cserélné frissebbre, vagy csak a nagybevásárlást intézné egyszerűbben, az Allegro meghosszabbított Black Friday időszaka és a Smart! ajánlatok most igazán okos megoldást nyújtanak.
*Az akció 2025.10.30. és 2026.01.14. között érhető el olyan új felhasználók számára, akik nem voltak még Allegro Smart!-tagok. Az akció Smart! jelzésű ajánlatokra érvényes (átvételi pontra történő min. 5000 Ft értékű megrendelés esetén; futár által kézbesített, eladónként min. 9000 Ft értékű megrendelés esetén). Tekintsd meg az Általános Szerződési Feltételeket.
**Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.
***Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása
Miközben a 2025-ös Formula 1® szezon a tetőfokára hág és közeledik a nagy finálé, a Mattel egy újabb nagy rajtot vett: ma bemutatta az UNO Elite™ legújabb tagját, az UNO Elite™ Formula 1® kiadást.
A vadonatúj, adrenalindús verzió a Forma–1 világát ülteti át a játékasztalra. A pakli mind a 10 F1® csapat pilótáit és autóit felvonultatja, kiegészítve csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal és ikonikus sisakokkal, míg az új Elite Akciókártyák minden leosztásba becsempészik a rajtrács feszültségét és drámáját.
Az UNO Elite Formula 1® mindent magában foglal, amit a rajongók szeretnek az UNO kártyajátékában, és ezt ötvözi a bolygó legnépszerűbb autóverseny-sorozatának sebességével, drámájával és taktikájával. Az első kiadás több mint 100 egyedi, a Forma–1 által inspirált Elite Akciókártyát tartalmaz, amelyek különböző színekben és speciális fóliás változatokban is elérhetők – összesen több mint 1 000 egyedi kártyával.
Ahhoz, hogy a versenyrajongók és az UNO-rajongók is zökkenőmentesen elrajtolhassanak, az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 112 kártyát tartalmaz, amelyek ugyanúgy játszhatók, mint a klasszikus UNO, továbbá két fóliázott Elite akciókártyát és négy játékpörgető csomagot foglal magában pilótákkal, autókkal, csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal, versenypályákkal és sisakokkal.
„Ez a bővítés az UNO Elite számára a motorsport csúcsának izgalmát hozza el a világ legnépszerűbb hagyományos játékába, egyedülállóan interaktív módon”
– mondta Ray Adler, a Mattel alelnöke, a játékok globális vezetője.
„Az UNO-nak és a Formula 1-nek is rendkívül szenvedélyes rajongótábora van, és ezek a partnerségek lehetővé teszik, hogy új rajongókat vonjunk be a saját világainkba.”
Az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 2026 januárjától elérhető lesz Magyarországon is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal.
A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
A United Illusions – Közép-Európa legnagyobb virtuális filmstúdiója – idén nyílt meg Fóton, és már a megnyitásakor megkapta az ARRI filmtechnológiai vállalat akkreditációját, amellyel világszerte kevesebb mint tíz stúdió rendelkezik. Az itt alkalmazott technológia lényege, hogy a virtuális díszleteket valós időben, LED-falakon vetítik a színészek köré, ami gyorsabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártást tesz lehetővé. A technológia mára a modern filmgyártás szerves részévé vált, és számos produkcióban alkalmazzák. Aktuális példák között említhető James Gunn új Supermanje, a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es film vagy az HBO saját gyártású Sárkányok háza sorozata.
A virtuális filmgyártás lehetőségei ugyanakkor még messze nincsenek teljesen kiaknázva, ezért is kezdődött meg több mint egy éve a tárgyalássorozat a United Illusions és Hollywood egyik legnagyobb virtuális filmstúdiója, az Orbital Studios között. Az együttműködés megszületéséről Simon Zoltán, a fóti stúdió igazgatója mesélt:
„Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az Orbital Studios bennünket választott első nemzetközi partnerének, miközben világszerte számos megkeresést kaptak hasonló együttműködésre. Már a stúdió tervezésekor is az volt a célunk, hogy olyan partnerrel dolgozhassunk, aki a virtual production élvonalát képviseli. Az Orbital Studios nemcsak ezt teljesíti, hanem a jövőképünk is ugyanaz: a tapasztalatokra építve tovább fejlesztjük a virtuális filmgyártás folyamatait, hogy még hatékonyabban használjuk ki a technológia kreatív és gyártási előnyeit. valamint a közös fejlesztések és projektek biztosítják, hogy a VP-innováció élvonalában maradjunk.”
A nemzetközi együttműködést november 11-én jelentették be Los Angelesben, a Creative Artists Agency székházában, az American Film Market szakmai eseményhez kapcsolódva. A gálán számos elismert rendező, operatőr és producer vett részt.

Fotó: Brian Nitzkin és Simon Zoltán
Brian Nitzkin, az Orbital Studios üzletfejlesztési alelnöke így fogalmazott:
„Amióta Zoltán néhány évvel ezelőtt először ellátogatott hozzánk Los Angelesbe, folyamatos párbeszédben maradtunk arról, hogyan támogathatnánk egymás munkáját. A virtual production egy olyan új technológia, amely azonnali és pozitív hatást gyakorol a szórakoztatóiparra – gondoljunk csak a kreatív rugalmasságra, a költséghatékonyságra vagy a fenntarthatóságra. Mind az Orbital Studios, mind a United Illusions élen jár abban, hogy ezeket a lehető leghatékonyabb módon beépítse a gyártási folyamatokba.”
A Visual Europe Group-hoz tartozó United Illusions ezzel tovább erősítette nemzetközi jelenlétét, és fontos lépést tett afelé, hogy Magyarország még vonzóbb célponttá váljon a nagy produkciók számára. A partnerség a technológiai fejlődés mellett a szakmai tudás megosztását is szolgálja, erről Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója beszélt:
„A cégcsoport alapítása óta következetesen az innovációt szolgáljuk, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást kapják. Ez a partnerség ennek egy újabb mérföldköve. Az Orbital Studios tapasztalt, elhivatott csapatával ráadásul nemcsak a technológiai képességeinket bővítjük, hanem közös képzésekkel a pályakezdő filmeseket is szeretnénk majd támogatni.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat
-
Ipar2 hét ago
Hidrogénmeghajtás a repülésben – magyar kutatók írják a légiközlekedés jövőjét
-
Gazdaság2 hét ago
Sokat segíthetne a technológia a beszállítói csalások megelőzésében
-
Okoseszközök2 hét ago
Elektromos borotva férfiaknak, ami új szintre emeli a reggeli rutint – bemutatkozik a Braun Series 9 Pro+
-
Gazdaság2 hét ago
NAV 2024: kevesebb vizsgálat, több eredmény − új korszak az adatvezérelt ellenőrzésekben
-
Gazdaság2 hét ago
Hibrid munkavégzés során korszerű beléptetőrendszerekkel ellenőrizhető az irodai jelenlét
-
Ipar2 hét ago
Partnerség a jövő energiaiparáért: stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Széchenyi István Egyetem és a MAVIR Zrt.
-
Gazdaság2 hét ago
Tovább nő a Digitális Fizetési Index, a jövő az összehangolt edukáción múlik





