Tippek
Közösségi Média – nem igazak a pletykák, miszerint függők vagyunk
Nagy Közösségi Média Kutatás: íme a 2019-es használati szokások
Sok időt töltünk a közösségi médiával, de nem tartjuk magunkat függőnek.
A Facebook hanyatlik a fiatalabbak körében, de helyette jönnek fel az újabb közösségi média platformok. Az ArvaliCom kommunikációs ügynökség 1128 fős Nagy Közösségi Média Kutatása a közösségi média csatornák népszerűségét és az egyes korosztályok használati szokásait vizsgálta.
A 14-19-es korosztály legkedveltebb platformja a YouTube, ezt követi az Instagram és a Facebook. A 20-40 éveseknél, valamint a 41 év felettieknél már kicsit más a helyzet, ők leginkább Facebook felhasználónak vallják magukat, a YouTube csak második helyre csúszik, az Instagramot pedig a kitöltők kis százaléka használja első helyen, de hamarosan leelőzheti a Facebookot (az adatokat torzíthatja kicsit az is, hogy a kitöltők többsége a Facebookról érkezett).
Közösségi média platformok népszerűsége korcsoportok alapján
“Ha a 14 év alattiakat is megkérdeztük volna, a TikTok lényegesen előrébb állna”
– véli Karvalics Attila, az ArvaliCom ügyvezetője, akinek becslése szerint már több mint 800.000 fiatal használja hazánkban a platformot.
Ezt bizonyítja az első hazai TikTok fesztivál és díjátadó, a teltházas TikTOP Fest & Awards sikere az Akváriumban szeptember végén (az eseménynek az alapító Follow Me Influencer Marketing Agency mellett az ArvaliCom is társszervezője volt).
Az idei eredményeket érdemes összevetni a szintén az ArvaliCom által készített 2015-ös Nagy Közösségi Média kutatással. 2015-ben a válaszadók 75%-a akár egynél több órát is eltöltött a Facebookon, míg a kitöltők 13%-a csupán néhány percet. Korcsoportonként nézve a 41 év felettiek csoportja 2015-ben kifejezetten “fészbukozni” ült le a gép mellé, és ők voltak azok, akik leginkább egy órát vagy annál is többet eltöltöttek ott (45%), míg a 40 év alattiak csupán 30%-a szánt alkalmanként ennyi időt a platformra.
Ezzel szemben az idei kutatás azt mutatja, hogy a fiatal válaszadók többsége (70%) naponta 3 óránál többet is eltölt a Facebookon, a maradék 30% pedig csak napi néhány percet, legfeljebb egy órát szán a Facebookra. A 41 év felettiek többet lógnak a Facebookon, mint 2015-ben, a többség (75%) mára már leginkább napi 2-3 órát, míg a válaszadók 25%-a csak fél órát-órát. A 24-40 éves korosztály 60%-a is naponta átlagosan 2-3 órát Facebookozik.
Nem gondoljuk magunkról, hogy függők lennénk
Na és mi lenne a felhasználókkal a közösségi média nélkül? A felhasználók nem gondolják magukat függőnek, a 14-23 éves korosztály 58%-a szerint (2017-ben 57%) csak kiegészítő szerepe van az életében a közösségi médiának, 16%-nak (2017-ben 20%) egyáltalán nem fontosak a közösségi média csatornák, és mindössze 2% tartja erőteljesen függőnek magát, (korábban 4%). 2019-ben a válaszadók többsége úgy gondolja, hogy minden további nélkül tudna létezni a Facebook nélkül, de 33% pár hét után már elvonási tünetekkel küzdene, míg mostanság 13% gondolja azt, hogy nem tudna egyáltalán létezni a platform nélkül.
Az idei kutatás azt mutatja, hogy a 14-23 éves korosztály nem meglepő módon leginkább csetelésre, kedvenc oldalaik követésére és saját tartalom feltöltésére használja a platformot, a középkorosztály (24-40 évesek) szakmai és egyéb híreket olvas, és csetel a Facebookon. A 41 év felettiek korosztálya itt tájékozódik a napi és a szakmai hírekről is.
A megkérdezettek 96%-a azt válaszolta, hogy nem akadt még gondja abból, hogy a munkahelyén Facebookozott, de 4%-nak pedig már származott kára munkahelyi “fészbukozásból”.
A Facebook legyőzte a szexet?
Manapság a közösségi média sokak életében napi szerepet játszik, ami akár a párkapcsolatra is negatív hatással lehet. Idén is válaszoltak a kitöltők, hogy adott esetben a „fészbukozást” vagy a szexet választják. A 2015-ös adatok alapján szinte mindig a szex győzött, de 2019-ben előretört a Facebook, már a megkérdezettek mintegy 31%-a válaszolta azt, hogy időnként vagy mindig a Facebook győz a négy évvel ezelőtti 8% helyett (ehhez persze hozzájárulhatott az is, hogy az idei kutatás korfája jobban tendált az idősebbek felé):
A válaszadók többsége (75%) egyébként még egyáltalán nem ismerkedett Facebookon, 15% vallotta azt, hogy ugyan ismerkedett már, de sose lett belőle semmi, a maradék 10%-nak pedig csak rövid távú kapcsolatai voltak a Facebookos ismerkedés által.
Egyre jobban utáljuk a hirdetéseket…
A hirdetésekhez való viszonyunk jócskán megváltozott. Míg 2015-ben csak 48%, most már a válaszadók 65%-a véli úgy, hogy zavaróan sok hirdetés van a közösségi médiában, korábban 39% szerint nem volt vészes, most már csak 25% véli így, és csak 10%-ukat nem zavarja a sok hirdetés.
Biztonságban vagyunk?
Ugyan a legtöbb közösségi média felület már többpontos biztonsági rendszerrel rendelkezik, ám még ez sem tudja megakadályozni teljes mértékben a hackereket. A válaszadók 83%-a azt a választ adta, hogy még sosem törték fel valamelyik közösségi média fiókját, viszont 13%-a már áldozatául esett a hackereknek. A megkérdezettek többsége (73%) szerint már igenis fontos az adatai biztonsága, míg 2015-ben csak 36%-ukat foglalkoztatta nagyon ez a kérdés.
Tippek
Téli gumival autózni nyáron? Nem jó ötlet!
A közlekedési balesetek elkerüléséhez elengedhetetlen, hogy az időjárási viszonyoknak megfelelő állapotban legyenek a gépjárműveink.
A jó idő beköszöntével ellenőrizni kell a fékeket, az akkumulátort, illetve a téli gumit is nyárira kell cserélni. Az Allianz most felhívja a figyelmet arra, milyen szükséges teendőink vannak a gépjárművek nyári felkészítése során. A gumiabroncsok használatával kapcsolatban kiemelik: bár sokak számára tűnhet elfogadhatónak a téli gumi használata jó időben, vagy akár nyári hőségben is, ez hatalmas hibának is bizonyulhat.
Aki odafigyel az utakon, újra és újra észreveheti, hogy vannak, akik téli gumikkal felszerelt autókkal közlekednek nyáron is. Ez a jelenség még a gyakran autózók körében is megfigyelhető. Akár költség, akár kényelmi okokból: nyáron téli gumiabroncsokban bízni nem jó ötlet.
Akár 16 méterrel is nőhet a fékút
A német ADAC autóklub, amely a legnagyobb Európában, egy átfogó tesztprogram keretében megállapította, hogy a téli gumiabroncsok különösen magas kinti hőmérsékletben és száraz útfelületen való fékezéskor mutatnak jelentős gyengeségeket.
„A tesztből azt látjuk, hogy a hőmérséklettől és a kopás állapotától függően a téli abroncsok fékútja 100 km/órás sebességről fékezve jóval hosszabb volt: a legrosszabb esetben a különbség elérte a 16 métert. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg a nyári gumikkal felszerelt jármű már álló helyzetben van, addig a téli gumikat használó autós még körülbelül 37 km/óra sebességgel halad. A 16 méterrel hosszabb fékút pedig megfelelhet akár egy közepes létszámú kerékpáros csapat méretének is”
– hívja fel a figyelmet Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. lakossági nem-élet biztosításokért felelős igazgatója, aki szerint vészhelyzetben ez a táv akár végzetes is lehet, ezért sem szabad félvállról venni az abroncsok tavaszi cseréjét.
Kanyarodás közben már nem ilyen nagy a különbség, bár a külső hőmérséklet emelkedésével itt is csökken a téli abroncsok teljesítménye. Minél melegebb az idő, a kanyarokban is annál kisebb a tapadás.
Közeleg a húsvét: ezért is figyeljünk a megfelelő gumiabroncsokra
Az Allianz szakembere különösen a téli gumikkal való utazásra figyelmeztet:
„Amikor az autót sok csomaggal pakoljuk meg, mint akár a közelgő húsvéti utazások alkalmával, tovább romolhat a téli abroncsok stabilitása, és a tapadásuk is tovább csökken. A negatív hatások még a hosszú kanyarokban és az autópálya-kijáratokon történő kis kormánymozdulatoknál is érezhetőek lehetnek. Más szóval: a téli gumik nagy előnye épp a visszájára fordul, amikor melegebb felületeken használjuk őket. Az autót a szezonnak megfelelő gumikon fogjuk tudni biztonságosan vezetni, nem beszélve arról, hogy az Allianznál kedvezményt is adunk a KGFB-díjából az erre odafigyelő ügyfeleknek.”
Az sem elhanyagolható szempont, hogy a hosszabb fékút mellett a téli gumik mintázata gyorsabban kopik a meleg aszfalton, így rövidebb lesz az élettartamuk, ez pedig növeli a jármű üzemeltetési költségeit. A gördülési ellenállás érzékelhetően nagyobbá válik, ami megnöveli az üzemanyag-fogyasztást is. A defektek kockázata is sokkal magasabb akkor, ha téli gumival autózunk nyáron, hiszen a gumi a mechanikus sérülésekre is érzékenyebb lesz.
A megfelelő nyári gumiabroncsok használatával a vezethetőség is javul, különösen kanyarodáskor és vészfékezéskor. A cserét a szakemberek 7 °C feletti tartós hőmérséklet esetén ajánlják, de mindenképpen érdemes figyelembe venni az úti célokat is. A környező országok közlekedési szabályai eltérőek: például aki április 15-e előtt Ausztriába vagy Horvátországba tervez utazni, az várjon még a cserével, hiszen ott addig kötelező a téli gumi használata, de általánosan is igaz, hogy mindig győződjünk meg a helyi szabályozásokról.
Akkumulátor, fékek, klíma, korrózióvédelem
A hideg hónapok után az akkumulátor és a fékrendszer alapos ellenőrzése is elengedhetetlen. Az akkumulátor télen nagy terhelésnek van kitéve, ami csökkentheti hatékonyságát, ezért tavasszal érdemes ellenőrizni a töltöttséget és a csatlakozók tisztaságát. Ha télen többször is nehézkesen indult az autó, akkor tavasszal ajánlott lehet az akkumulátor cseréje, hogy elkerüljük a váratlan meghibásodásokat. A fékbetétek, féktárcsák és a fékfolyadék állapotának vizsgálata szintén alapvető fontosságú, hiszen a csökkent fékhatás jelentősen növelheti a baleseti kockázatot.
A hosszabb állás után a légkondicionáló rendszerben baktériumok és gombák telepedhetnek meg, ami kellemetlen szagokat és egészségügyi problémákat okozhat. Tavasszal érdemes tisztítani és fertőtleníteni a rendszert, valamint kicserélni a pollenszűrőt, hogy az a melegebb időben zavartalanul működjön. A téli hónapok során az utakra szórt só és egyéb szennyeződések komoly károkat okozhatnak a jármű karosszériáján és alvázán. A tavasz beköszöntével érdemes egy alapos mosást elvégezni, hogy megelőzzük a korróziót, amely hosszú távon akár a jármű szerkezeti épségét is veszélyeztetheti.
Az Allianz gépjármű-biztosításairól itt találhatók részletes információk: Allianz – Gépjármű-biztosítások
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A hó végéig még elérhetők az ajándék LEGO utalványok a HONOR Magic7 széria mellé
A HONOR LEGO ajánlatai még mindig élnek, és ezt demonstrálják az újabb videók.
A LEGO kreatív termékeinek fotózására tökéletesek a HONOR Magic7 készülékek, a HONOR Magic7 Lite pedig kifejezetten strapabíró is – sőt, a cég extra kedvezményt is kínál a vásárlások mellé.
A HONOR két új videója a HONOR Magic7 széria erősségeit emeli ki. Az első a HONOR Magic7 Lite strapabíróságára összpontosít, amely 2m-es magasságról is leeshet anélkül, hogy sérülne. Legyen szó intenzív LEGO-zásról, vagy a játék közbeni figyelmetlenségről, a telefon bírja a gyűrődést.
A második a HONOR Magic7 Pro 100x-os zoom készségeit helyezi előtérbe, amellett, hogy szemlélteti a Magic Portal 2.0-ban rejlő lehetőségeket. Ha kiszúrunk egy izgalmas LEGO terméket – legyen az valaki kezében, vagy elhelyezve a távolban –, a telefonnal remek képet készíthetünk róla, majd rákereshetünk a termékre, hogy mi is megszerezhessük magunknak.
A promó keretein belül a HONOR Magic7 Lite mellé 20 ezer Ft értékű, míg a HONOR Magic7 Pro mellé 80 ezer Ft értékű LEGO vásárlási utalvány jár március 31-éig – a készlet erejéig. Emellett a HONOR Magic7 széria tagjai féléves extra garanciával szerezhetők be.
További információk a HONOR holnapján: https://www.honor.com/hu/
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
Gyakoribb ellenőrzések, a régi berendezések cseréje és újak telepítése, megfelelő védelem kialakítása szakértő bevonásával – ezekkel az intézkedésekkel védekezik a Schneider Electric felmérése során megkérdezett vállalkozások többsége az elektromos berendezések és a hálózat meghibásodásából adódó elektromos tüzek ellen.
A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt években túl sokat nem fordítottak erre a választ adó cégek, pedig több esetben is milliós károkat okoztak ilyen jellegű incidensek. A Schneider Electric az érzékelőktől kezdve a védelmet biztosító eszközökön át az adatokat feldolgozó és a kockázatokat jelző szoftverekig átfogó, integrált megoldást kínál a vállalkozások számára az elektromos tüzek ellen.
Magyarországon évente mintegy 500 ipari tűzeset történt, amelyekben közel ezren haltak, vagy sérültek meg. A statisztikákban az ugyan nem szerepel, hogy ezek között milyen arányban voltak az elektromos tüzek, de a Schneider Electric friss, saját vállalatai ügyfelei körében végzett felmérése alapján az elektromos berendezések vagy hálózatok okozta meghibásodások egyáltalán nem számítanak ritkának a hazai cégeknél, igaz szerencsére csak az esetek kis részében történt eddig komolyabb kár.
A kérdőívet kitöltő társaságok 58,8 százalékánál még soha nem történt elektromos berendezés vagy hálózat okozta meghibásodás, 41,2 százaléknál viszont néhány alkalommal már előfordult ilyen. Ahol voltak ilyen incidensek, azoknál túlnyomó többségében (88 százalék) egyáltalán nem volt, vagy csak minimális mértékű volt a kár. A válaszadók 9 százaléka jelezte, hogy több millió forintos kár keletkezett ilyen probléma miatt, 3 százalék pedig arról számolt be, hogy elektromos tűz keletkezett, és teljesen leégett az érintett egység.
Ahol már volt elektromos berendezés vagy hálózat meghibásodása miatt elektromos tűz, ott az esetek 18 százalékában zárlatos, hibás eszköz okozta azt. Az érintett vállalatok 3 százaléka jelezte, hogy áramszünet/karbantartás utáni visszakapcsolás miatt keletkezett tűz. A válaszadók közel négyötödének nem volt információja arról, hogy mi okozta ilyen helyzetben az elektromos tüzet.
A jövőbeni elektromos tüzek elkerülése érdekében 44 százalék döntött úgy, hogy gyakrabban ellenőrzik a berendezéseket és a hálózatot. A válaszadók közel negyede jelezte, hogy lecserélték a régi berendezéseket és új eszközöket telepítettek, 18 százalék számolt be arról, hogy szakember bevonásával a legmegfelelőbb védelmet építették ki. A kérdőívet kitöltők 15 százalékánál pedig képzést tartottak a munkatársaknak az elektromos tüzek lehetséges okairól, valamint a kockázatok csökkentéséről.
A kutatásból viszont az is kiderült, hogy az elmúlt időszakban túl sokat nem költöttek az elektromos tüzek elleni védekezésre a vállalatok. A helyzet felmérését nehezíti ugyanakkor, hogy a válaszadók jóval több mint felének nem volt információja arról, hogy az elmúlt öt évben mennyit szánt erre a célra vállalata. Közel 18 százalék jelezte azt, hogy semennyit nem fordítottak az elektromos tüzek elleni védekezésre. A válaszadók 15 százalékánál 50 és 500 ezer forint közötti összeget szántak erre a célra az utóbbi öt évben. Egyaránt 3-3-3 százalék jelezte, hogy 500 ezer és 1 millió, 1 és 3 millió, illetve 3 millió forintnál többet fordítottak erre a célra.
Az elektromos tüzek elleni védelmet biztosító eszköz, berendezések kiválasztása kapcsán a legtöbben a funkciókat és a műszaki paramétereket veszik figyelembe, a megkérdezettek közel háromnegyede jelezte ezt. Hat százalék a gyártó és a márka ismertsége alapján választana, míg 21 százalék szakemberre bízná a döntést.
A tűzvédelmi előírások, szabályozások betartása rendkívül fontos, nem csupán a jogszabályi megfelelés, de az emberi élet védelme, a berendezések, épületek megóvása és a termelés folyamatossága miatt is. A Schneider Electric kérdőívét kitöltő cégek több mint fele az interneten tájékozódik az aktuális szabályozásról, de szintén magas azok aránya (35 százalék), akik szakmai fórumokon szerzik be a friss információkat. Konferenciákon, illetve előadásokon egyaránt 6-6 százalék tájékozódik a legújabb előírásokról.
„A mostani felmérésünkből is látszik, hogy szerencsére viszonylag ritkán okoznak igazán komoly problémákat az elektromos meghibásodások és az ezek miatt keletkező tüzek, viszont, ha megtörténik a baj, az sokmilliós kárral járhat. A Schneider Electric átfogó, integrált megoldást kínál a hazai vállalkozások számára az elektromos tüzek elleni védekezéshez. Ez magában foglalja az érzékelőket, ilyenek például a HeatTag okos kábel túlmelegedés érzékelők. Ide tartoznak még a tűzvédelmi berendezések, mint az ívzárlat-védelmi készülékek, amelyek mind moduláris formában az Acti9 termékcsaládunkban, mind kis- és nagyfeszültségű megoldásként a PowerLogic berendezéscsaládban érhetők el. Szintén az integrált megoldás részét képezik az adatokat feldolgozó és a kockázatokat előre jelző EcoStruxure szoftverek. Emellett fontos megemlíteni a komplett, ÉMI hő- és füstelvezetési minősítéssel rendelkező EcoStruxure Building Operation épületautomatika rendszerünket, melynek része a DDC kínálatunk, és a szintén ÉMI minősítésű M340 és M241-es PLC-k, kiegészítve az Altivar 212 frekvenciaváltó családunkkal és HMI készülékekkel, melyekkel komplex hő- és füstelvezetési feladatokat lehet megoldani”
– mutatott rá Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar1 hét ago
Egyre népszerűbb az ADA P1 Meter – de nem csak a HMKE felhasználók körében
-
Okoseszközök2 hét ago
Április 7-től további Samsung készülékekre érkezik a One UI 7
-
Zöld2 hét ago
Elindult a munka a házikertekben
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja az AI-vezérelt, összekapcsolt élet jövőjét
-
Okoseszközök6 nap ago
A Sony bemutatja az új WF-C710N fülhallgatót
-
Ipar1 hét ago
A cargo-partner az AutoStore rendszerrel növeli logisztikai hatékonyságát
-
Mozgásban2 hét ago
Szoboszlai Futammal bővül az idei Vivicittá
-
Gazdaság1 hét ago
Az űrtechnológia betör a várostervezésbe