Tippek

Sniper szemüvegekkel a kék fény ellen

A mai modern világunkban, ezen belül is különösen az utolsó két évtizedben egyre több időt töltünk a képernyők előtt. Soha eddig nem voltunk annyi kék fénynek kitéve, mint manapság. A kék fény körül vesz minket mindenhol, hiszen nagyrészt a természetes napfény a forrása, azonban ugyanúgy érkezhet elektromos eszközökből, mint például a számítógépek, televíziók, mobiltelefonok, vagy akár energiahatékony fényforrásokból. Mindezen forrásokat együttvéve tény, hogy túl sok káros kék fénynek tesszük ki magunkat, de szerencsére a problémára van megoldás. Kipróbáltuk a Sniper szemüvegeket.

A kék fény, vagyis „nagy energiájú látható fény” (High Energy Visible – HEV), olyan hullámhossza a fénynek, ami tartalmaz kék és lila fényt és ez a látható fény legmagasabb hullámhossza. Különbséget kell tennünk a nappali és az éjszakai kék fény között. A nappali kék fény sugárzásnak vannak hasznos hatásai. A nappali kék fény segíti szabályozni a szervezet természetes napi ritmusát, ezért fokozzák az éberséget, memóriát, az agy kognitív funkcióit és összességében javítják a hangulatot. Az éjszakai mesterséges kék fény azonban elhitetheti a szervezettel, hogy még mindig nappal van, ezért ébernek kell maradnia, ami hosszútávon károsan hat egészségünkre.

A kék fény egészséges mennyiségben kedvező hatással van a hangulatunkra, illetve koncentrálási készségünkre, viszont túlzott mennyiségben akár egészségtelen is lehet ránk nézve. A szemünk önmagában nem tudja megfelelően kiszűrni, illetve blokkolni a kék fényt és a sugarak a szaruhártyán áthatolva eljutnak a retináig. Több kutatás kiderítette, hogy ez többek között károsíthatja a retina fényérzékeny sejtjeit. Másik fontos szempont még, hogy a számítógép előtt ülve sokkal kevesebbet pislogunk, ezért a szemünket fokozott terhelés éri. Ennek következtében hamarabb elromolhat a szemünk, gyengülhet a látásunk. Azok, akik túl sokat vannak kitéve kék fénynek, nagyon gyakran küzdenek alvásproblémákkal is. Mindezeket az egészségkárosító tényezőket figyelembe véve különösen fontos, hogy azok, akik rendszeresen számítógép, illetve egyéb, képernyő előtt töltik munka- vagy akár szabadidejüket, speciális, kék fényt szűrő lencséjű védőszemüveget hordjanak.

Szerkesztőségünkben kipróbáltuk a Sniper szemüvegcsalád mindkét tagját, az irodai felhasználásra ideális színezetlen kék fény szűrős Sniper Monitor szemüveget, valamint a kimondottan gamereket célzó sárga színezett lencsés verziót is. Összességében mindkét termékről elmondható, hogy igazán stílusos egy kis hipster beütéssel, de ami a legfontosabb mindkét szemüveg kimondottan kényelmes. Ráadásul szerkesztőségünkben többen is felpróbáltuk, és unisex, kortalan és jól megtervezett fazonjának köszönhetően elmondhatjuk, hogy mindenkinek jól illeszkedett a szemére és kinézetre sem rontott senki összképén. A keret anyaga polikarbonát, ami egy könnyű és erős műanyagtípus és tapintásra is kimondottan stabil és kellemes érzetet nyújt. Mindezeknek köszönhetően akár egész nap kényelmes a viselete.

Mindkét termék lencséje több rétegű PC, azaz polikarbonát rétegekből épül fel. Minden rétegnek feladata van: UV szűrés, Kék fény szűrés, védelem a karcok ellen. Ezeknek a rétegeknek köszönhető, hogy a számítógépek és tévék által kibocsájtott kék fény okozta szemfáradtság, szemszárazság és égő szem érzése ne jelenthessen gondot munka vagy játék közben.

 

Különbség a két szemüveg között a keret fazonja, míg a Sniper Monitor keskenyebb, finomabb elegánsabb kinézetű, addig a Sniper Gamer szemüveg karakteresebb, erősebb vázat kapott. A legnagyobb különbség a két szemüveg között azonban a lencse színezete.

A Sniper Monitor kék fény szűrős szemüveg színezetlen lencsével készül, így az irodai dolgozók mellett azoknak a gamereknek is alternatívát nyújt a védelemben, akiket zavar a sárga lencsés szemüveg színvilága.

A Sniper Gamer, ahogy a nevében is benne van, gamerek részére megtervezett szemüveg színezett lencsékkel. Ez eleinte egy kicsit furcsa lehet, de fokozatosan megszokható. Előnye a kontrasztosabb kép, ami segít a pontosabb játék közbeni akciókban.

A szemüvegek online megrendelhetőek, ráadásul a technokrata kuponkóddal most 2000 Ft fix kedvezménnyel és ingyenes házhozszállítással 2-3 nap alatt beszerezhetőek. Fontos, hogy ha mégsem megfelelő szemüveget választottunk a szemüvegekre érvényes a 30 napos pénzvisszafizetési garancia. Minden Sniper szemüveghez mágnesesen záródó Sniper tok és mikroszálas törlőkendő jár, hogy minél tovább megőrizhessük a lencse minőségét.

A termékekről további információ itt.

Tippek

Így lophatják el bankkártyaadataidat az üzletekben

bankkártya

A bolti terminálokra állítólag dolgozók szokták telepíteni a kütyüket.

Nem csak internetes adathalász oldalakon próbálnak kártyaadatokat lopni a bűnözők, évtizedek óta problémát jelentenek a bankautomatákra és fizetési terminálokra rögzített „skimmer” eszközök is. Az avatatlan szemek számára a skimmerek a gépek részeinek tűnnek, de a bankkártya behelyezésekor lemásolják a kártyaadatokat. A kütyük minden információt továbbítanak az ATM-nek vagy a fizetési terminálnak, nem befolyásolják a normál működésüket, ezzel csökkentve a korai lebukásuk esélyét.

@keepityorkie Credit Card skimmer device found at supermarket Point Of Sale terminal. Be aware before you tap or skim your credit card. Don’t be a victim. #skimmer, #fraud, #identitytheft,#scam,#organizecrime#fyp#viral#ingenico#losangeles#public #protectyourself ♬ original sound – keepityorkie

A napokban óriási sokkot okozott a TikTokra keepityorkie néven videókat feltöltő férfi, egy szupermarket bankkártyás fizetési terminálján vett észre egy skimmert, így gondolt egyet és pénztárosok ellenkezése ellenére egyszerűen leszedte azt. Az eset egy szándékosan meg nem nevezett, Kalifornia állambeli kereskedésben történt, hazavitte magával a bankkártyák lemásolására kitalált kütyüt, majd később egy magyarázó videót is készített a működéséről. Állítása szerint értesítette a rendőrséget és a titkosszolgálatot is.

@keepityorkie Credit card skimmer found at supermarket part 2. How to identify an illegal Credit Card Skimmer overlay for ingenico lane/7000 point of sale terminals #skimmer #fyp #foryou #illegal #losangeles #scam #fraud #viral #identitytheft #warning #howto #signs #shimmer #callthepolice #cybercrime #scammer #scammeralert ♬ original sound – keepityorkie

A videók hozzászólásaiban több pénzügyi csalások felderítésével foglalkozó vagy foglalkozott személy is megszólalt. Az egyikőjük azt állítja, hogy évekig dolgozott egy nagy kártyakibocsátó cég kármegelőzési és csalási osztályán, a tapasztalatai alapján a bolti fizetőterminálokra 99 százalékban dolgozók teszik fel a kártyamásoló kütyüket, bár akadnak a szabályt erősítő kivételek.

Forrás: ORIGO


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat indul: fókuszban a Mesterséges Intelligencia

mesterséges

Április 17-én Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter jelenlétében indult el Debrecenben, a tíz állomásból álló, országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat.

A KKV-k számára szervezett nagyszabású kezdeményezést a Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézménye, a Mesterséges Intelligencia Koalíciót működtető Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. és partnerei, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. hívták életre. A gyakorlatorientált előadások főbb témái között kap helyet a Mesterséges Intelligencia (MI) alkalmazása, és emellett számos finanszírozási és versenyképességnövelő eszköz bemutatása.

A rendezvénysorozat keretében olyan kiemelt témák kerülnek terítékre, mint a mesterséges intelligencia szerepe a KKV-k hatékonyságnövelésében, az innováció, a pályázati támogatások, a Széchenyi Kártya Program, valamint a fenntarthatóság környezeti-, társadalmi- és irányítási tényezői (ESG).

A vállalkozásfejlesztési konferenciasorozat megnyitó eseményére a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara debreceni székhelyén kerül sor 2024. április 17-én, amely alkalommal előadást tart Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. A Nemzetgazdasági Minisztérium idén március 25-én mutatta be Magyarország első versenyképességi stratégiáját, amelyet Magyarország Kormánya a hazai vállalatokkal való konzultációt követően fogadott el, célként kitűzve, hogy Magyarország 2030-ra elérje az Európai Unió fejlettségi szintjének 90 %-át.

A megnyitó rendezvény tartalmas szakmai programja keretében a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. részéről Jakab Roland, a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnöke tart előadást az „MI szerepe a KKV hatékonyságnövelésében” címmel. Ezt követően dr. Vajda Viktor, a Neumann Nkft. ügyvezető-helyettese szakértők körében, gyakorlati példákon keresztül elemzi azokat a kézzelfogható kérdéseket, amelyekkel egy magyar KKV szembesül az MI alapú megoldások tervezett bevezetése kapcsán.

A szervezők célja, hogy a kormányzati versenyképességi stratégiával összhangban az eddiginél is szorosabb együttműködést alakítsanak ki a KKV-kal. Céljuk, hogy az aktív támogatói szerep mellett a vállalkozásokkal közösen történhessen meg a felkészülés a jövő kihívásaira. A hazai sikerek előfeltétele az ellenálló, rugalmas, az újdonságokra nyitott és a változó kihívásokhoz alkalmazkodni képes vállalkozások léte. A konferencia lehetőséget kínál a változó gazdasági helyzetből adódó veszélyek azonosítására, amelyekre közösen felkészülve a KKV-k érdemben hozzájárulhatnak Magyarország versenyképességének növeléséhez.

A rendezvénysorozat további kilenc állomása: április 18. Miskolc; április 23. Eger; április 30. Kecskemét; április 29. Szeged; május 13. Győr; május 21. Pécs; május 22. Kaposvár; május 28. Veszprém és május 29. Budapest.

A rendezvénysorozat részletes szakmai programjáról az alábbi linken tájékozódhat: https://velunkavallalkozasodert.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Nekem like, neked sértés – így beszélgetünk online

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését – derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból.

A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést tulajdonítanak egy-egy hangulatjelnek: a mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack? Most segítünk megfejteni az emoji-használat különbségeinek okait.

A generációk közötti kommunikációs különbségek megértésének egyik fontos pontja az online kommunikáció, ezen belül az emotikonok vizsgálata – ez adta az apropóját a Yettel országos, reprezentatív kutatásának. A felmérés eredményei alapján szinte mindenki szokott hangulatjeleket használni; a válaszadók 70 százaléka kifejezetten gyakran tesz így. Leggyakrabban a 26-35 évesek fejezik ki magukat hangulatjelekkel, az életkor növekedésével az emojik használata folyamatosan csökken.

Ezek a leggyakrabban használt emojik

A leggyakrabban használt hangulatjelek közé tartozik a vörös szív, a mosolygó fej, a könnyesen nevető arc, a szíves, mosolygó arc, illetve a csókot küldő fej. Érdekesség, hogy míg világszinten a like jel és a hangosan síró arc is szerepel a top 5-ben, itthon ezek kevésbé népszerűek a megkérdezettek válaszai alapján.

„Nemzetközi felmérések évek óta foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mely hangulatjeleket használjuk a legtöbbször az online kommunikációban, illetve ezeknek hogyan változik a jelentése a különböző életkori csoportokban. A szimbólumok használata és a képiség egyre nagyobb szerepet kap az online térben, ez minden generációra jellemző, de különösen igaz a digitális trendszetternek tartott Z generáció esetében. Ennek fényében is időszerű volt, hogy Magyarországon is pontosabb képet kapjunk a jelenségről”

 – teszi hozzá Guld Ádám médiakutató.

A kutatás alapján hazánkban is jól megfigyelhetők a generációs különbségek a hangulatjelek használatát tekintve: míg a könnyesen nevető arc például az egyik legnépszerűbb emotikon a Z generációsoknál, az X korosztályosok már jelentősen kevesebben használják. Ezzel szemben a felfelé mutató hüvelykujj és a szolidan mosolygó arc inkább az X-esek körében kedvelt, a Z generáció válaszadóinak csupán a negyede használja – ráadásul ők a like jel használatát az idősebb korosztályhoz kötik. Továbbá az is kiderült, hogy minél idősebb a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy ugyanabból az emotikonból többet rak egymás után.

Generációnként eltérő jelentések

A válaszadók háromnegyedével már előfordult, hogy kapott olyan emojit, aminek nem volt biztos a jelentésében, ráadásul a Z generációsok felével az is megtörtént, hogy akinek küldték a hangulatjelet, az félreértette azt. Továbbá a Z-sek 40 százalékával megesett már, hogy megbántották, vagy kellemetlen helyzetbe került egy félreértett emotikon miatt.

Ez nem véletlen, ugyanis a kutatás rámutatott arra is, hogy az egyes hangulatjelek különböző jelentést hordozhatnak. A legnagyobb eltérés többek között a like jelnél mutatkozott: míg a kitöltők háromnegyede (76%) jóváhagyásként értelmezi, a Z generációsok 27 százaléka negatív értelemmel ruházza fel (például elutasítás, sértés, „gratulálok”). Hasonlóan kettős értelem jelenik meg a klasszikus mosolygó fej esetében: míg az Y és az X (57%) kedves, vidám, pozitív jelzőként értelmezi, a Z generáció 45 százaléka passzív-agresszív vagy negatív jelentéssel („szóra sem méltatom”) használja.

„A legtöbb jelentéskülönbség abból adódik, hogy a Z generációsok olyan új jelentéseket társítanak már jól ismert szimbólumokhoz, amelyek az érettebb korosztályok számára nem ismertek. A jelenségnek az a kulturális logikája, hogy az ifjúság minden korszakban igyekszik olyan valós vagy szimbolikus tereket elfoglalni, ahova a felnőtt tekintet nem lát el, amit az érett korosztályok már nem értenek meg. A speciális jelentéssel rendelkező hangulatjelek is ezt a célt szolgálják; megkülönböztetik a „mi” és az „ők” kategóriáit, vagyis a fiatalok és felnőttek világát”

– magyarázza Guld Ádám.

A különbség azon is alapulhat, hogy bizonyos típusú emotikonokat inkább a fiatalabb korcsoportok használnak: például míg az X generációsok 19 százaléka még soha nem használta a tűz emojit és nem biztos a jelentésében (33%) vagy forróságként értelmezi (19%), a Z-sek 60 százaléka legalább alkalmanként használja és a “menő” jelentést társítja hozzá. Szintén különbség van a barack  emotikon értelmezésében: míg az X (26%) és az Y (47%) gyümölcsként gondol rá, a Z generációsok jelentős többsége (69%) a női hátsó jelzéseként. Érdekesség továbbá, hogy a fiatalabb korcsoport például a bohócot arra is használja, ha valamit elrontott, a koponyát akkor, ha valami nagyon vicces, a vörös zászlót pedig kizáró ok jelölésére – eközben az X generáció nem igazán ismeri ezeket a jelentéseket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss