Tippek

Így spórolhat tízezreket, ha ma még okosan választ autópálya-matricát

autópálya

A tavalyi matrica érvényességének lejártával érdemes a korábbi útjaink és jövőbeni útvonalterveink ismeretében dönteni a vignettákról

Átlagosan közel harmadával, több mint tízezer forinttal költhettek volna kevesebbet az autópálya-használatért tavaly az autós szuperapp, a Cristo helyadatokat szolgáltató felhasználói, ha olyan matricát vagy matricákat vásároltak volna, amelyek jobban illeszkednek az útvonalaikhoz – mutat rá felhasználóik összesített adatai alapján az applikációt fejlesztő Smartsurance Kft. ügyvezetője, Szota Szabolcs. A legnagyobb különbözet a tényleges úthasználat és a megvásárolt matricák költsége között több mint 35 ezer forint volt. A Cristo applikáció ettől az évtől személyre szabott összefoglalót küld a felhasználóinak az autópálya-használatukról, amivel az optimális döntést kívánják segíteni.

A tavalyi országos és vármegyei matricák már csak jövő hét keddig, 2023. január 31-ig érvényesek, és bár tavaly decemberben közel 78 ezer országos és 109 ezer vármegyei matrica már elkelt a Nemzeti Útdíjszolgáltató Zrt. (NÚSZ) adatai szerint, sokezer autós csak ezekben a napokban fogja megvásárolni az idei évre szóló vignettáit. A matrica típusáról való döntést ugyanakkor érdemes alaposan átgondolni, és nem csak a személygépkocsikra vásárolt országos és vármegyei matricák idei 5, vagy a heti és havi matricák még drasztikusabb, 44 és 71 százalékos áremelkedése miatt.

Mint az a Cristo autós applikációt az egész tavalyi évben Pro előfizetőként használó, az autójukban elhelyezett úgynevezett Beat-eszközön keresztül helyadatokat szolgáltató felhasználóinak adataiból kiderül, az autósok átlagosan 26,6 százalékkal, 10 100 Forinttal költhettek volna kevesebbet a matricáikra, ha olyan vignettával vagy vignettákkal rendelkeznek, amelyek összhangban vannak az autópálya-használatukkal. Voltak felhasználók, akik akár 9 megyei matrica vásárlásával is kevesebbet költöttek volna a tényleges autóhasználatukért, mint amennyi a különböző típusú, 10 napos, havi, megyei stb. matricáik költsége volt; hozzátesszük, az ő esetükben nyilvánvalóan egy országos matrica lett volna az optimális megoldás. A felhasználói adatokból kiderült továbbá, hogy a legnagyobb veszteség azt a felhasználót érte, aki országos matricát vásárolt 46 850 Forintért, de csak két megyében járt, itt a különbözet 76,7 százalék, illetve 35 950 Forint volt. Az egész évben Beatet használó Cristo-felhasználók 11 százaléka fizetett többet a matricákért, mint amennyit optimálisan költhetett volna.

Talán senkinek sem ismeretlen a helyzet, amikor a nyári időszakban kéthetente vásárolunk tíznapos matricákat a Balatonon töltött hétvégék miatt, holott – az útvonalunktól függően – akár két vármegyei matrica is elegendő lenne a rendszeres utazásokhoz. A felhasználóink példája alapján érdemes megvizsgálni, hogy a megyei matricák vásárlása mellett még hány 10 napos vignettát vehetünk, ha kevesebbet akarunk költeni az országos áránál; de ha például csak egy megyében járunk, a megyei matrica is jobb ajánlat, mint az év során több alkalommal megvásárolt havi

– jegyzi meg a felhasználói adatok kapcsán Szota Szabolcs, a Smartsurance Kft. ügyvezető igazgatója.

A magát autós szuperappként építő és fejlesztő Cristo alkalmazás azért jött létre, hogy az autós társadalom egy helyen találjon meg minden autós szolgáltatást, így az applikációban van lehetőségünk egy innovatív Casco-biztosítás megkötésére, amelynél a biztosítás díja a tényleges autóhasználathoz igazodik, igénybe vehetünk assistance-szolgáltatást, fizethetünk a parkolásért (sőt, a helyadatok birtokában a parkolást még leállítanunk sem kell, az automatikusan megtörténik), emellett pedig minden fajtájú autópálya-matrica is megvásárolható. Fontos újdonság, hogy idén a Cristo-applikáció a Beat-eszközzel rendelkező felhasználóknak már összefoglalót is küld a tavalyi úthasználatukról, ami nagy segítség az optimális matrica kiválasztásában.

Minden fejlesztésünk középpontjában a felhasználóink igényei és kihívásai állnak, ezekre keresünk megoldást. Mint azt a saját adataink mutatják, az optimális matrica kiválasztása komoly kihívás, sok autós akár több tízezer forintot is elveszít a nem megfelelő döntéssel. Hiszünk abban, hogy segítségünkkel az autópályamatrica-vásárlás is tudatosabb döntés lehet

– zárta gondolatait Szota Szabolcs.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat indul: fókuszban a Mesterséges Intelligencia

mesterséges

Április 17-én Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter jelenlétében indult el Debrecenben, a tíz állomásból álló, országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat.

A KKV-k számára szervezett nagyszabású kezdeményezést a Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézménye, a Mesterséges Intelligencia Koalíciót működtető Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. és partnerei, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. hívták életre. A gyakorlatorientált előadások főbb témái között kap helyet a Mesterséges Intelligencia (MI) alkalmazása, és emellett számos finanszírozási és versenyképességnövelő eszköz bemutatása.

A rendezvénysorozat keretében olyan kiemelt témák kerülnek terítékre, mint a mesterséges intelligencia szerepe a KKV-k hatékonyságnövelésében, az innováció, a pályázati támogatások, a Széchenyi Kártya Program, valamint a fenntarthatóság környezeti-, társadalmi- és irányítási tényezői (ESG).

A vállalkozásfejlesztési konferenciasorozat megnyitó eseményére a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara debreceni székhelyén kerül sor 2024. április 17-én, amely alkalommal előadást tart Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. A Nemzetgazdasági Minisztérium idén március 25-én mutatta be Magyarország első versenyképességi stratégiáját, amelyet Magyarország Kormánya a hazai vállalatokkal való konzultációt követően fogadott el, célként kitűzve, hogy Magyarország 2030-ra elérje az Európai Unió fejlettségi szintjének 90 %-át.

A megnyitó rendezvény tartalmas szakmai programja keretében a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. részéről Jakab Roland, a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnöke tart előadást az „MI szerepe a KKV hatékonyságnövelésében” címmel. Ezt követően dr. Vajda Viktor, a Neumann Nkft. ügyvezető-helyettese szakértők körében, gyakorlati példákon keresztül elemzi azokat a kézzelfogható kérdéseket, amelyekkel egy magyar KKV szembesül az MI alapú megoldások tervezett bevezetése kapcsán.

A szervezők célja, hogy a kormányzati versenyképességi stratégiával összhangban az eddiginél is szorosabb együttműködést alakítsanak ki a KKV-kal. Céljuk, hogy az aktív támogatói szerep mellett a vállalkozásokkal közösen történhessen meg a felkészülés a jövő kihívásaira. A hazai sikerek előfeltétele az ellenálló, rugalmas, az újdonságokra nyitott és a változó kihívásokhoz alkalmazkodni képes vállalkozások léte. A konferencia lehetőséget kínál a változó gazdasági helyzetből adódó veszélyek azonosítására, amelyekre közösen felkészülve a KKV-k érdemben hozzájárulhatnak Magyarország versenyképességének növeléséhez.

A rendezvénysorozat további kilenc állomása: április 18. Miskolc; április 23. Eger; április 30. Kecskemét; április 29. Szeged; május 13. Győr; május 21. Pécs; május 22. Kaposvár; május 28. Veszprém és május 29. Budapest.

A rendezvénysorozat részletes szakmai programjáról az alábbi linken tájékozódhat: https://velunkavallalkozasodert.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Nekem like, neked sértés – így beszélgetünk online

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését – derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból.

A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést tulajdonítanak egy-egy hangulatjelnek: a mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack? Most segítünk megfejteni az emoji-használat különbségeinek okait.

A generációk közötti kommunikációs különbségek megértésének egyik fontos pontja az online kommunikáció, ezen belül az emotikonok vizsgálata – ez adta az apropóját a Yettel országos, reprezentatív kutatásának. A felmérés eredményei alapján szinte mindenki szokott hangulatjeleket használni; a válaszadók 70 százaléka kifejezetten gyakran tesz így. Leggyakrabban a 26-35 évesek fejezik ki magukat hangulatjelekkel, az életkor növekedésével az emojik használata folyamatosan csökken.

Ezek a leggyakrabban használt emojik

A leggyakrabban használt hangulatjelek közé tartozik a vörös szív, a mosolygó fej, a könnyesen nevető arc, a szíves, mosolygó arc, illetve a csókot küldő fej. Érdekesség, hogy míg világszinten a like jel és a hangosan síró arc is szerepel a top 5-ben, itthon ezek kevésbé népszerűek a megkérdezettek válaszai alapján.

„Nemzetközi felmérések évek óta foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mely hangulatjeleket használjuk a legtöbbször az online kommunikációban, illetve ezeknek hogyan változik a jelentése a különböző életkori csoportokban. A szimbólumok használata és a képiség egyre nagyobb szerepet kap az online térben, ez minden generációra jellemző, de különösen igaz a digitális trendszetternek tartott Z generáció esetében. Ennek fényében is időszerű volt, hogy Magyarországon is pontosabb képet kapjunk a jelenségről”

 – teszi hozzá Guld Ádám médiakutató.

A kutatás alapján hazánkban is jól megfigyelhetők a generációs különbségek a hangulatjelek használatát tekintve: míg a könnyesen nevető arc például az egyik legnépszerűbb emotikon a Z generációsoknál, az X korosztályosok már jelentősen kevesebben használják. Ezzel szemben a felfelé mutató hüvelykujj és a szolidan mosolygó arc inkább az X-esek körében kedvelt, a Z generáció válaszadóinak csupán a negyede használja – ráadásul ők a like jel használatát az idősebb korosztályhoz kötik. Továbbá az is kiderült, hogy minél idősebb a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy ugyanabból az emotikonból többet rak egymás után.

Generációnként eltérő jelentések

A válaszadók háromnegyedével már előfordult, hogy kapott olyan emojit, aminek nem volt biztos a jelentésében, ráadásul a Z generációsok felével az is megtörtént, hogy akinek küldték a hangulatjelet, az félreértette azt. Továbbá a Z-sek 40 százalékával megesett már, hogy megbántották, vagy kellemetlen helyzetbe került egy félreértett emotikon miatt.

Ez nem véletlen, ugyanis a kutatás rámutatott arra is, hogy az egyes hangulatjelek különböző jelentést hordozhatnak. A legnagyobb eltérés többek között a like jelnél mutatkozott: míg a kitöltők háromnegyede (76%) jóváhagyásként értelmezi, a Z generációsok 27 százaléka negatív értelemmel ruházza fel (például elutasítás, sértés, „gratulálok”). Hasonlóan kettős értelem jelenik meg a klasszikus mosolygó fej esetében: míg az Y és az X (57%) kedves, vidám, pozitív jelzőként értelmezi, a Z generáció 45 százaléka passzív-agresszív vagy negatív jelentéssel („szóra sem méltatom”) használja.

„A legtöbb jelentéskülönbség abból adódik, hogy a Z generációsok olyan új jelentéseket társítanak már jól ismert szimbólumokhoz, amelyek az érettebb korosztályok számára nem ismertek. A jelenségnek az a kulturális logikája, hogy az ifjúság minden korszakban igyekszik olyan valós vagy szimbolikus tereket elfoglalni, ahova a felnőtt tekintet nem lát el, amit az érett korosztályok már nem értenek meg. A speciális jelentéssel rendelkező hangulatjelek is ezt a célt szolgálják; megkülönböztetik a „mi” és az „ők” kategóriáit, vagyis a fiatalok és felnőttek világát”

– magyarázza Guld Ádám.

A különbség azon is alapulhat, hogy bizonyos típusú emotikonokat inkább a fiatalabb korcsoportok használnak: például míg az X generációsok 19 százaléka még soha nem használta a tűz emojit és nem biztos a jelentésében (33%) vagy forróságként értelmezi (19%), a Z-sek 60 százaléka legalább alkalmanként használja és a “menő” jelentést társítja hozzá. Szintén különbség van a barack  emotikon értelmezésében: míg az X (26%) és az Y (47%) gyümölcsként gondol rá, a Z generációsok jelentős többsége (69%) a női hátsó jelzéseként. Érdekesség továbbá, hogy a fiatalabb korcsoport például a bohócot arra is használja, ha valamit elrontott, a koponyát akkor, ha valami nagyon vicces, a vörös zászlót pedig kizáró ok jelölésére – eközben az X generáció nem igazán ismeri ezeket a jelentéseket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Miről lehet megismerni a megbízható és jól dolgozó vízvezeték szerelő szakembert?

megbízható vízvezeték szerelő kerti csap

Amikor vízvezeték-szerelésre van szükségünk, különösen fontos, hogy megbízható szakembert válasszunk, hiszen otthonunk biztonsága és kényelme is múlhat ezen. De vajon hogyan ismerhetjük fel azt a szakembert, aki nemcsak hogy szakmailag felkészült, de érti is a nők igényeit és elvárásait? Íme néhány tipp, amely segíthet a döntésben.

1. Szakmai tapasztalat és képesítések

A megbízható vízvezeték-szerelő rendelkezik a szükséges szakmai képesítésekkel, és több éves tapasztalattal büszkélkedhet. Érdemes megkérdezni, hogy milyen képzéseken vett részt, és van-e érvényes mesterlevél vagy egyéb szakmai igazolás, amely bizonyítja tudását.

2. Pozitív visszajelzések és ajánlások

Szánjunk időt arra, hogy online utánanézzünk a szakember korábbi munkáinak. A pozitív ügyfélvisszajelzések, különösen a női ügyfelektől, nagy mértékben hozzájárulnak a döntés megalapozásához. Keresgéljünk fórumokon, és olvassuk el mások tapasztalatait.

3. Átlátható árazás

A megbízhatóság egyik jele, ha a szakember átlátható módon kommunikálja az árakat. Nem rejtett költségekkel operál, hanem minden szolgáltatásért külön ki van tüntetve az ár, ami segít a tervezésben és megakadályozza az esetleges félreértéseket.

4. Professzionális hozzáállás

A jó vízvezeték-szerelő időben érkezik, tisztelettudóan és udvariasan kommunikál. Figyel arra, hogy otthonunkat tisztán tartsa, és a munka befejeztével minden helyreállítás megtörténik. Ez különösen fontos a női ügyfelek számára, akik értékelik a rendezettséget és az odafigyelést.

5. Megbízható kommunikáció

A szakember könnyen elérhető, és készséggel válaszol a felmerülő kérdésekre. Nyitott a kommunikációra, és minden információt megoszt, amire szükség lehet a munka elvégzéséhez. Ez növeli az ügyfél bizalmát és csökkenti a stresszt.

6. Szolgáltatások széles skálája

Egy jól képzett szakember képes különböző típusú problémák megoldására, legyen szó csőtörésről, duguláselhárításról vagy akár fűtésszerelésről. Ez a sokoldalúság biztosítja, hogy nem kell minden egyes probléma esetén különböző szakemberekhez fordulni.

7. Garancia a munkára

A megbízható vízvezeték-szerelők garanciát vállalnak a munkájukra. Ez nemcsak hogy biztonságot nyújt, hanem bizonyítja azt is, hogy magabiztosak a szolgáltatás minőségét illetően.

Javaslatunk:

A Víz és Fűtés Szerviz csapata mindezen jellemzőkkel büszkélkedhet. Amikor minket választ, nemcsak egy szakembert kap, hanem egy megbízható partnert, aki érti és tiszteletben tartja az Ön igényeit. Legyen szó akár sürgős javításról, vagy csak a rendszeres karbantartásról, vállalatunk készen áll, hogy minőségi szolgáltatást nyújtson, miközben Ön nyugodtan élvezheti otthona kényelmét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss