Tippek

Két alapvető dolog, amivel elkerülheted, hogy csalók szerezzék meg a pénzed!

csalók

Drámaian megugrott az elektronikus térben bekövetkezett csalások értéke az elmúlt hónapokban, ráadásul a legtöbbször maga a bankkártya- vagy számlatulajdonos adja meg adatait a csalóknak, így a keletkezett kárért ő felel. A BiztosDöntés.hu szakértői szerint néhány alapvető szabály megtanulásával elkerülhetjük, hogy bűnözőknek adjuk a pénzünket.

A bankkártya után a számla a csalók új célpontja

Eddig soha nem látott mértékben növekszik Magyarországon az elektronikus fizetésben bekövetkezett visszaélések száma. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikái szerint az elmúlt év első kilenc hónapjában három évnyi stagnálás után több, mint kétszeresére növekedett a bankkártyás visszaélések száma, megközelítette a 108 ezret. A csalásokban érintett kár összege meghaladta az 1,7 milliárd forintot – ez szintén duplázódás a 2021-es 857 millió forintnyi első három negyedévi bankkártyás kárhoz képest.

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ennél is nagyobb gond, hogy a komoly emelkedés ellenére a bankkártyás forgalomban realizált károk összege immár eltörpül az átutalási forgalomban a csalók által megszerzett összeghez képest. Csak az elmúlt év harmadik negyedévében 2,1 milliárd forint értékű kárt okoztak a csalók csak a lakossági számlatulajdonosoknak, ami magasabb összeg, mint az év kilenc hónapja alatt feltárt összes kártyacsalás értéke. Döbbenetes, de az átutalási károk száma egyetlen negyedév alatt közel duplájára emelkedett – 2022 második negyedévében még csak 1,088 milliárd forint lakossági kárt jelentettek a bankok az átutalási visszaélések tekintetében. Az év első kilenc hónapjában pedig már több, mint kétszer annyi pénz, 4,171 milliárd forint tűnt el illetékteleneknek köszönhetően a lakossági bankszámlákról, mint az azt megelőző két évben, 2021-ben és 2022-ben összesen.

Az ügyfelek komoly árat fizetnek a meggondolatlanságukért

Gergely Péter szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy a csalók már nem klasszikus módszerekkel (pl. lopással) szerzik meg adatainkat, hanem minket, bankkártya- vagy számlatulajdonosokat is cinkosukká tesznek azzal, hogy legtöbbször mi magunk adjuk meg a visszaélésekhez szükséges adatokat a bűnözőknek. Ennek köszönhetően ugyanakkor a felelősség is a miénk. Az MNB statisztikái szerint miközben 2020-ban a bankkártyás csalásokban érintett összegnek csak az ötödét kellett kifizetniük a bankkártya-tulajdonosoknak amiatt, hogy bebizonyosodott, hogy szándékosan, vagy súlyosan gondatlan módon maguk tehetnek arról, hogy bankkártyájukkal visszaélés történt, addig idén a III. negyedévben a bankkártyás károk 60 százalékánál már tetten érhető az ügyfelek meggondolatlansága. Az átutalási forgalomban lényegében csak úgy következik be visszaélés, ha az ügyfél tevőlegesen tesz ezért – itt 99 százalékban a számlatulajdonos viseli a kárt – figyelmeztet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Pedig Gergely Péter szerint néhány egyszerű ellenőrzéssel számos visszaélés leleplezhető.

  1. Ne kattintsunk automatikusan a linkre!

Továbbra is a leggyakoribb csalási módszer az, hogy valamilyen (email vagy sms) üzenetben a csalók arra akarnak rávenni, hogy navigáljunk el egy általuk megadott oldalra. Ilyen „hivatalos levél”, ám a valóságban adathalász üzenet jöhet a bankunk, közüzemi vagy telefonos, esetleg előfizetéses streaming szolgáltatónk vagy épp egy csomagküldő szolgálat nevében is.

Furcsán hangozhat, de jobb esetben az üzenetben lévő link valóban csak egy hamis oldalra navigál, rosszabb esetben ugyanis a linkre kattintás a háttérben letölt egy kémprogramot, amely az összes adatunkat eljuttatja a csalóknak, vagy azok egyszerűen átveszik az irányítást az érintett eszközünk felett.

Épp ezért nem szabad semmilyen linkre automatikusan kattintani.

  • Nézzük meg milyen email címről jött az üzenet. Itt ne csupán a feladó nevét ellenőrizzük (azt szabadon beírhatja bárki), hanem magát az email címet. Ha ott nem a szolgáltató hivatalos email címe van @cégnév.hu, vagy @cégnév.com, akkor 99%-os eséllyel csaló emailről van szó. SMS üzenet esetén a küldő telefonszáma lehet meglepő – hazai szolgáltató nem küld külföldi számról sms üzenetet.
  • Ugyancsak nézzük meg, milyen oldalra navigál bennünket a link. Ezt úgy lehet ellenőrizni, ha az egérrel a link fölé állunk, megmutatja az oldal címét. Itt is könnyen leleplezhetjük, hogy nem a hivatalos szolgáltatói oldalra vinne az átirányítás, hanem egy úgynevezett „függöny” oldallal van dolgunk. Ezek a megtévesztésig hasonlíthatnak az eredeti szolgáltatói oldalakhoz, ám az ott megadott adatok direkt módon jutnak el a csalókhoz.
  • Ha valóban úgy gondoljuk, hogy hivatalos levélről lehet szó, akkor is érdemesebb a böngészőben a szolgáltató valódi oldalára navigálni és onnan folytatni a hivatalos ügyintézést.
  • Ne dőljünk be semmilyen sürgetésnek: ha nagy lenne a baj, a szolgáltató bizonyosan nem email üzenetben kérne „azonnali” intézkedést.
  1. Telefonon nem kér senki olyan adatot, amely tranzakciók bonyolítására jó!

Egyre jobban terjed Magyarországon is a telefonos csalási módszer, amit itthon frappánsan adathalászatnak nevezünk. Ilyenkor jellemzően bankunk nevében hívnak a csalók és azonnali intézkedést kérnek, mondván visszaélésre okot adó tranzakciót észleltek, ezért a „tiltáshoz” szeretnének adatokat kérni.

  • Sok esetben ezek vakhívások, tehát a csaló azt sem tudja, valóban van-e a banknál számlánk. Olyan nincs, hogy egy szolgáltató egy másik bank ügyfelének bankkártya-tranzakciójáról tud – azonnal bonthatjuk a vonalat.
  • A banknak a telefonos beazonosításhoz elegendő olyan személyes adat, amely nem alkalmas arra, hogy tranzakciót kezdeményezzünk vele. Jellemzően név, születési hely és idő, lakcím és édesanyánk leánykori neve elegendő az azonosításhoz, legfeljebb arra kérdeznek még rá, hogy rendelkezünk-e a banknál valamely szolgáltatással. Telefonos banki szolgáltatásban soha nem kérik a bankkártya adatainak vagy a számla számának, illetve az internetes vagy mobilbanki belépő kódok megadását!
  • Ellenőrizzük, hogy történt-e valóban nem általunk kezdeményezett fizetés. Ha be van állítva a kártyánkhoz az sms-kontroll, vagy a fizetések push-üzenetekben történő jelzése, ráláthatunk arra, hogy igaza van-e a hívónak.
  • Ha egy bank valóban visszaélést lát, akkor azt nem telefonközponton, hanem a csalások szűrését végző csoporton keresztül hozza tudomásunkra. Ez azt jelenti, hogy a velünk beszélő operátor rálát a tranzakcióinkra. Nyugodtan kérdezzünk vissza az utolsó, általunk kezdeményezett fizetés adataira – hol és milyen összeget fizettünk. Ha ezt nem tudja megmondani az operátor, bontsuk a vonalat.
  • Általánosságban a legjobb védekezés az, hogy ilyen beérkező telefonos hívásoknál megköszönjük a hívást és jelezzük, hogy visszahívjuk a bankot. Ilyen esetben mindig a bank hivatalos telebank számát tárcsázzuk, ne a beérkező hívást hívjuk újra és ne fogadjuk el, ha az „ügyintéző” segítőkészen bediktálja a bankunk telefonbankjának számát. Alapvető itt is: magyar bank magyar telefonszámról keres bennünket.

Gergely Péter szerint fenti egyszerű megoldások alkalmazásával szinte 100 százalékban elkerülhető, hogy csalás áldozatai legyünk. Ha ez mégis bekövetkezett, azonnal jelezzük a csalás tényét a bankunknak, hogy ott a kártya tiltásával, a számla zárolásával megelőzhessék a nagyobb bajt.

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője emellett azt ajánlja, hogy az ügyfelek rendszeresen tájékozódjanak az aktuális csalási megoldásokról és azok elkerülésének módjáról a Kiberpajzs.hu oldalon. A Kiberpajzs egy olyan országos összefogás, amelyben az érintett felek, Bankszövetség, az MNB, a Rendőrség, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közösen lépnek fel a fogyasztók érdekében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Az AI az új aranyláz: aranyat ássunk, vagy inkább ásókat adjunk el?

aranyláz

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.

2023 mérföldkő volt a mesterséges intelligencia (AI) számára, amely a kockázati finanszírozás szélesebb körű visszaesése közepette a növekedés elsődleges ágazataként tűnt ki. Az óvatos befektetési környezet ellenére, amely évek óta a legalacsonyabb kockázatitőke-finanszírozást eredményezte a legtöbb ágazatban, az AI-technológiák jelentős figyelmet és tőkét vonzottak.

Mind a nagyvállalatok, mind a kkv-szektor számára kiemelkedően vonzó területté vált az AI. Olyan startupok tudtak sikeresen kockázati tőkéhez jutni, amelyek (1) nagy potenciális célcsoportokat érnek el, (2) összetett AI-kihívásokkal foglalkoznak, vagy (3) más AI-technológiákat továbbfejlesztő megoldásokkal álltak elő. A vállalatokat pedig szabályosan elkapta az „aranyláz” – mindenki szeretne egy szeletet ebből a profitábilis területből, és számos, akár nem kifejezetten technológiai cég is azonnal elkezdte integrálni az AI-megoldásokat.

A Bobcats Coding frissen kiadott innovációs kézikönyve szemléletes hasonlattal hívja fel a figyelmet arra, hogy az „aranylázból” való részesedésért folytatott versenyben a vállalatok gyakran követnek el olyan hibákat, amelyek megfelelő műszaki termékfejlesztési megfontolásokkal elkerülhetők lennének. Ahogy a kiadvány fogalmaz: az aranyláz korszakából származó közismert mondás szerint a hosszú távú nyertesek nem az aranybányászok voltak, hanem azok, akik a szerszámokat és felszereléseket – az ásókat, csákányokat és talicskákat – értékesítették.

„Kulcskérdés, hogy vajon a technológia hajtja-e a pénzáramlást, vagy fordítva. Bár a mesterséges intelligenciában rejlő potenciál tagadhatatlan, egy ilyen alulszabályozott és összetett területen megnő a kockázatértékelés és -kezelés fontossága – mondta Fazekas Barbara, a szoftverfejlesztésssel foglalkozó Bobcats Coding ügyvezetője.  – Az igazi értékteremtéshez az szükséges, hogy a vállalatok ne csak buzzwordként, márkaépítésre használják a mesterséges intelligenciát, hanem valóban integrálják a technológiát a digitális termékfejlesztésbe, az üzleti modellekbe. Az új tanulmányunk abban segíti a döntéshozókat, hogy tájékozottan és körültekintően tudjanak navigálni ezen az ígéretes, de változékony és nagyon kockázatos területen, figyelembe véve mind a jelenlegi hype-ot, mind a digitális termékfejlesztés hosszú távú következményeit.”

A kézikönyv technológiatörténeti példákon keresztül mutatja meg, milyen kölcsönhatások alakították az egyes forradalmi újítások széles körű elfogadását és piaci sikerét. A mezőgazdaság gépesítését lehetővé tévő traktorok elterjedésétől a mobiltelefonok igazi áttörését jelentő iPhone-on át az e-kereskedelemig és a felhőalapú technológiákig szinte minden nagy innovációra igaz, hogy bár meglévő emberi szükségleteket elégítenek ki és növelik a hatékonyságot, nem egy csapásra értek el globális sikert. Az igazi átalakuláshoz vezető utat fokozatos optimalizálás, folyamatos alkalmazkodás és stratégiai innováció jellemzi.

„Mint a korábbi nagy technológiai változásokat, az AI elterjedését is aggodalmak, etikai és társadalmi viták kísérik, többek között a munkahelyeket érintő kérdések és adatvédelmi megfontolások mentén – mondta Fazekas Barbara.  – Ezért is érdemes szem előtt tartani, hogy a gyors változások ellenére az AI fejlődése sem sprint, hanem hosszú utazás, melyben a türelem és az alkalmazkodóképesség lehet a siker döntő tényezője.”

Az új technológiákra jellemző, hogy kis- és középvállalkozások a kezdeti magas költségek és bizonytalanságok miatt gyakran később érkeznek a versenybe. A kiadvány azonban kitér arra is, hogy milyen lehetőségek nyílnak a kisebb játékosok számára anélkül, hogy közvetlenül szembekerülnének a techóriásokkal.

„A sikeres AI-integrációhoz nem csak az kell, hogy alkalmazkodjunk a gyorsan fejlődő technológiai trendekhez, hanem az is, hogy kiaknázzuk a már bevált üzleti stratégiánk lehetőségeit – mondta Kökény Tamás, a Bobcats Coding technológiai vezetője. –  Ha a kkv-k a saját képességeiken belül maradnak, megtalálhatják azokat a réseket, ahol kitűnhetnek. Nagy összegű befektetések helyett a meglévő technológiák és platformok kihasználásával, fokozatos beruházásokkal lehet biztosítani a kiegyensúlyozott innovációt.”

A teljes, részletes kézikönyv letölthető a Bobcats Coding weboldaláról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A korlátlan e-könyv olvasást hozza el kedvezményesen a Bookmate és a Yettel új együttműködése

bookmate

Az e-könyveket számos előnye miatt kedveli az olvasóközönség: praktikus hordozhatósága, rugalmassága és környezetbarát mivolta miatt világszerte egyre népszerűbb a formátum.

Magyarországon a világ egyik legnagyobb e-könyv szolgáltatója, a Bookmate és a Yettel partnerségének eredményeként a digitális könyvmolyoknak már kedvezményesen is elérhető a Bookmate több millió kötetet tartalmazó e-könyv és hangoskönyv katalógusa, ami korlátok nélküli olvasható, hallgatható.

Az e-könyvek kényelmes hordozhatóságot és személyre szabható olvasási élményt kínálnak, hiszen egy mobileszközön akár egy könyvtárnyi digitális könyv is tárolható, így a kényelmes hordozhatóság és a személyre szabható olvasási élmény mellett az e-könyvek papírmentes, környezetbarát alternatívát is jelentenek a nyomtatott könyvekhez képest, ráadásul sok esetben kedvezőbb áron is érhetők el. Nem véletlen, hogy az e-olvasás növekvő népszerűségnek örvend világszerte. Ezt az igényt kívánja kiszolgálni Magyarországon a havi előfizetés mellett több millió e-könyvhöz korlátlan hozzáférést biztosító e-könyv streaming szolgáltató, a Bookmate és a Yettel Magyarország új partnersége.

E-könyvek, hangoskönyvek a mobilon, táblagépen, weben, „ott, ahol akarod”

A Bookmate katalógusa több mint 15 millió e-könyvet és hangoskönyvet tartalmaz, összesen 16 nyelven. A világ legnépszerűbb könyvkiadóinak nemzetközi irodalmi választékát kínálja a magyar könyvkiadók népszerű kiadványaival együtt, beleértve több mint 5 000 magyarnyelvű kötetet és több mint 500 magyarul megszólaló hangoskönyvet. Az alkalmazás tulajdonképpen azt nyújtja az olvasóknak, amit a Spotify a zenehallgatóknak vagy a Netflix a film- és sorozatnézőknek: havi fix összegű előfizetési díjért korlátlan hozzáférést biztosít a rendszerben elérhető tartalmakhoz. Az alkalmazás segítségével az ingyenes próbaidőszak alatt és aktív előfizetéssel a katalógusból korlátlan számú e-könyv és hangoskönyv olvasható vagy hallgatható, akár offline, internetkapcsolat nélkül is. A Bookmate mobilalkalmazás iOS, Android és webes felületen is elérhető, így az ezeket a rendszereket használó eszközökön bárhol, bármikor olvashatóak vagy hallgathatóak a kiválasztott tartalmak.

A könyvtár a legkülönfélébb műfajokat tartalmazza, a szépirodalomtól a tényirodalmon át a gyermekkönyvekig és a hangoskönyvekig. A Bookmate túlmutat egy egyszerű e-olvasó szolgáltatáson, közösségi funkciója új olvasási élményt nyújt, és lehetővé teszi, hogy az olvasók aktív olvasóklub-közösséget alkossanak. Az alkalmazás elemzi az előfizetők olvasási szokásait, és ez alapján ajánlórendszere segít megtalálni a számukra érdekes köteteket, létrehozható saját könyvtár, és saját könyvespolcok szervezhetőek a kedvenc címek alapján. A felhasználók az alkalmazásban követhetnek más, regisztrált könyvrajongókat, és megoszthatják egymással az olvasási élményeiket is.

A Bookmate és a Yettel partnerségének keretében a mobilszolgáltató előfizetői a mobilszámla terhére is megvásárolhatják a Bookmate előfizetést (“vedd meg most, fizesd később”), ráadásként a Bookmate alkalmazást használatával Yettel ügyfélként állandó kedvezményes havidíjjal vehető igénybe az e-könyv streaming szolgáltatás, 2890 Ft/hó helyett 2299 Ft/hó áron.

„A mobilfizetés sikeres és népszerű szolgáltatás, előfizetőink kedvelik a „vedd meg most, fizess érte később” modellt. Az így bonyolított forgalom éves szinten 10% körül növekszik, ez már évi 4 milliónál is több tranzakciót jelent. Kiemelten fontos számunkra, hogy az ügyfeleknek értéket teremtő új szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé ezzel a fizetési módszerrel, A Bookmate partnerséggel egy fontos partnerrel bővült az elérhető szolgáltatások köre.”

– mondta el Pomezanski Máté, a Yettel digitális termékekért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Mesterséges intelligencia szerepe a kripto platformok védelmében

mesterséges

A mesterséges intelligenciára épülő számítógépes látás (CV) a Binance platformján egyre jelentősebb szerepet tölt be a tranzakciók hitelesítésében.

A világ legnagyobb kriptotőzsdéje CV-modellek alkalmazásával fokozza a platformján lebonyolított tranzakciók biztonságát. Ezek úgy növelik a biztonságot, hogy közben nem akadályozzák a kifizetések gördülékeny és kényelmes végrehajtását. A lehető legnagyobb biztonsághoz azonban elengedhetetlen maguknak a felhasználónak a körültekintő eljárása is.

A Binance a nagy nyelvi modelleket (LLM) is beveti azért, hogy valósidőben legyen képes ellenőrizni a felhasználók egymás közötti (P2P) átutalásait, így azonosítva a gyanús pénzmozgásokat. A világ legnagyobb kriptotőzsdéje azonban más módszereket is alkalmaz felhasználói védelme, a csalók kiszűrése érdekében: mesterséges intelligenciára, illetve a számítógépes látásra (CV) épülő modelleket.

A P2P tranzakciók lebonyolításában a fizetési igazolások (POP) alapvető szerepet töltenek be. A felhasználóknak mindig érdemes ellenőrizniük, hogy az elvárt összeg érkezett-e meg a számlájukra. Mindazonáltal, arra is számítaniuk kell, hogy a fizetési igazolás csak látszólag valódi, hiszen akár egyszerű szerkesztő programokkal is meg lehet hamisítani ezeket. Ez pedig igencsak megnehezíti a fogadó fél számára a hamis tranzakciók azonosítását. Ehhez járul hozzá a csalók pszichológiai hadviselése: a pánikkeltés és a sürgetés, amellyel belehajszolják az áldozatukat egy-egy végzetes kimenetelű akcióba.

A Binance platformján több mint 250 000 képet küldenek egymásnak a felhasználók minden egyes nap, amelyeknek csak egy részét képezik a fizetési igazolások. Ráadásul ezek képek a formátumukat, megjelenésüket, forrásukat tekintve is nagyon eltérőek, ami még jobban megnehezíti a manipulációk azonosítását.

A Binance nem hagyja magukra a felhasználóit ezzel a feladattal. A platform mesterséges intelligenciát alkalmazó algoritmusokat használva vizsgál meg minden egyes képet a tranzakciók során, valós időben igazolva azok hitelességét és törvényességét. Az általa alkalmazott robosztus modellek nagy hatékonysággal fedik fel a manipuláció jeleit, megelőzve a rossz szándékú akciók célba érését, és jelentősen csökkentve a károkozásuk kockázatait.

Számítógépes látás a hamis fizetési igazolások észlelésére

A mesterséges intelligenciára épülő számítógépes látás (CV) során a számítógépet arra „tanítják meg”, hogy képes legyen felfogni és interpretálni vizuális adatokat – ez ma az egyik leghatékonyabb módszer a hamis fizetési igazolások azonosítására. Olyan technológiákkal kiegészülve, mint az optikai betűfelismerés (OCR), a képek osztályozása, a tárgy felismerés és a digitális képfeldolgozás, a számítógépet képessé lehet tenni arra, hogy különbséget tegyen valódi és hamis fizetési igazolások között. Ezek a modellek pixelről-pixelre elemzik a fényképeket és a képernyőképeket és képesek felfedni azokat a következetlenségeket és anomáliákat, amelyeket az emberi szem nem venne észre.

A Binance a CV-modellek használata mellett, további összehasonlító ellenőrzéseket is elvégez a kép metaadatain és egyéb paraméterein, hogy átfogó képet kapjon egy-egy tranzakcióról.

Optikai betűfelismerés (OCR)

Az OCR modellek két alapvető információ megállapításában segítenek: a képen azonosítják a szöveges tartalmat. Illetve megállapítják az így azonosított szöveges tartalom helyét a képen belül.

Ezen információ birtokában az alábbi adatok hitelességét lehet ellenőrizni:

  1. Tranzakció dátuma és időpontja. Ezt a mezőt az OCR összeveti a tranzakció tényleges időbélyegével.
  2. Tranzakcióazonosító. Ez az egyes tranzakciók egyedi azonosítója. Az OCR megvizsgálja a korábbi tranzakciókat, és megállapítja nem használtak-e fel több alkalommal egy adott azonosítót.
  3. Tranzakció összege. Talán a leggyakrabban manipulált terület. Az OCR kritikus szerepet tölt be a számok ellenőrzésében és a csalók leleplezésében.
  4. Nevek. A fizető fél és a kedvezményezett nevét is gyakran meghamisítják. Az OCR-modellek az itt feltüntetett adatokat összevetik az érintett felek ismert hitelesítő adataival.

Digitális képfeldolgozás

Ennek segítségével lehet feltárni a képeken elvégzett módosításokat és anomáliákat. Ezek a leggyakoribb képmanipulációk:

  1. Természetellenes szövegformázás vagy igazítás. A legszembetűnőbb a megdöntött, rosszul igazított vagy a kép többi részétől jelentősen eltérő betűtípusú szöveg. Ez általában a manipuláció meglehetősen nyilvánvaló jele.
  2. Finom háttérszín-eltérések. Nehezebben azonosíthatók a háttérszín halvány különbségei, amelyek könnyen elkerülhetik a felhasználó figyelmét, a modell azonban felfedi ezeket is.
  3. Pixelszintű torzítások. A legkevésbé észrevehető anomáliák a pixelszintű zajok vagy következetlenségek, elsősorban a manipulált mezők körül.

Az ilyen manipulációs jelek azonosítására használt felbecsülhetetlen értékű eszköz a hibaszint-elemzés (ELA). Az ELA megvizsgálja a teljes képfelületen a tömörítés szintjét: lényegében azonosítja a kép azon részleteit, amelyeket másként tömörítettek, mint a közvetlen környezetüket, ami utólagos manipulációra utal. Az ELA rámutat az olyan hibákra is, mint a szín és a megvilágítás apró eltérései a képen belül. A Binance modelljei folyamatosan tanulnak az ilyen analízisekből és alkalmazkodnak a csalók változó taktikáihoz.

Hasonló képek keresése

Gyakori csalási módszer egy-egy kép minimálisan módosított változatának többszöri felhasználása. Tekintettel a tranzakció hatalmas számára, a fizetési igazolások összehasonlítása nagy számítógépes kapacitást igénylő feladat. A Binance a képeket apró adat-elemekre felbontva tárolja el egy vektoros adatbázisban, így téve lehetővé, hogy egy algoritmus valós időben vizsgálhassa át ezeket az elemeket. Ezzel a módszer naponta több száz csalási kísérletet hiúsít meg a Binance.

A P2P kriptovalutákkal végrehajtott tranzakciók világában egyre fontosabb feladat a csalások felfedése és megakadályozása. A Binance élenjáró technológiákat alkalmaz a csalókkal szemben és a felhasználói biztonság megteremtése érdekében, amelyeket folyamatosan továbbfejleszt. Ebben a folyamatban – a képek valósidejű elemzésében, a manipulált képek kiszűrésében – játszik egyre döntőbb szerepet a mestersége intelligencia, hiszen a naponta gazdát cserélő képek száma és összetettsége folyamatosan nő a Binance platformján. Az alkalmazott módszerek – amellett, hogy képesek ezt a hatalmas adatmennyiséget kezelni – garantálják a tranzakciók egyszerre biztonságos és zökkenőmentes lebonyolítását. Ha a fejlett technológiához a felhasználók elővigyázatossága is párosul, a kereskedés biztonsága eléri a maximális szintet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss