Piacformáló és okos technológiai megoldások, partneri és közösségépítő szemlélet, minőségi és hosszútávú kapcsolatok, rugalmas és egyedi csarnokkialakítás, kiváló infrastruktúra és környezettudatosság – többek között ezeket kínálja a CTP bérlőinek.
Sikerét a több mint 95%-os kihasználtság mellett egy új ingatlanszakmai díj is jelzi. A CTP Management Hungary Kft. JV Europe Zrt.-vel kötött megállapodását választották az „Év Raktárbérleti Tranzakciójának”. A díjat a Property Investment Forumon adták át.
Évről-évre nagy sikerrel rendezik meg a hazai ingatlanszakma aktuális kérdéseit, tendenciáit és lehetőségeit bemutató konferenciát, ahol az előadások, kerekasztal-beszélgetések és workshopok mellett átadják a Portfolio Property Awards díjakat, egy szakmai zsűri által odaítélt, a legkiválóbb teljesítményeknek járó elismeréseket. A piac elmúlt 12 hónapjának legfontosabb eredményei közé bekerült a piacvezető ingatlanfejlesztő- és kezelő CTP egyik üzletkötése is. A JV Europe Zrt.-vel kötött megállapodását választották az „Év Raktárbérleti Tranzakciójának”.
Minőség és megbízhatóság
A CTP a minőségi és hosszú távú együttműködésekben hisz. E filozófia mentén tervezi új fejlesztéseit és ez alapján állítja össze portfolióját. Célja a bérlői igények maximális kiszolgálása személyre szabott kialakításokkal és a legmodernebb technológia alkalmazásával úgy, hogy közben a környezetvédelmi szempontokat is érvényesíteni lehessen. Ebben a szellemiségben épült meg 2021-2022-ben a CTP Management Hungary Kft. legújabb beruházása, a 80 ezer négyzetméteres, három csarnokból álló CTPark Vecsés logisztikai központ. Az új ipari létesítmény nemcsak megfelel a csúcstechnológia és a fenntarthatóság legszigorúbb követelményeinek, hanem példát mutat a jövő prémium kategóriás ingatlanjainak is. A CTPark Vecsés kapta meg először hazánkban és a közép-kelet-európai régióban is az ingatlanpiac legnépszerűbb és legismertebb nemzetközi, szabványosított minősítését, a BREEAM legmagasabb, „Outstanding” fokozatát. Az okos épület energiafelhasználása optimális, köszönhetően a legmagasabb minőségű szigetelésnek, a speciálisan kialakított vízelvezető rendszernek, amit az esővízgyűjtő-tető táplál, a digitálisan irányítható vezérléseknek, vagy a hővisszanyeréses szellőztető rendszernek.
50 ezer négyzetméter is lehet egyedi és zöld
A JV Europe Zrt. az elsők között figyelt fel az új, egyedülálló ipari létesítményre. A korábban is a CTP bérlői között található nemzetközi gyártó- és exportcég, a Samsung gyár beszállítója a CTPark Vecsés területén bérelt ki egy 50 ezer négyzetméteres csarnokot, hogy korábbi három telephelyét most egy helyszínen összpontosítsa. A repülőtér közelében, két autópálya mellett fekvő ingatlan kiváló infrastruktúrával rendelkezik, zöld felületeinek, világítási rendszereinek, hulladékkezelésének köszönhetően környezetbarát, rámpa- és rakodófelületeinek köszönhetően pedig innovatív. A CTP a raktárcsarnok építésekor figyelembe vette a bérlő speciális biztonsági követelményeit is, hiszen az akkumulátorok gyártásához és tárolásához használt eszközök veszélyes anyagnak számítanak. Ennek megfelelően a raktárcsarnok kialakítása iparbiztonsági szempontok szerint történt meg.
„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a CTP Management Hungary Kft. az előző évhez hasonlóan idén is átvehette a Portfolio Property Awards díjat, ami tovább erősíti társaságunk célját: élenjárónak lenni a hazai ipari ingatlanok fejlesztése területén úgy, hogy jövőorientált és fenntartható szemlélete példamutató legyen mások számára is. Ezúton is gratulálunk minden további díjazottnak, akik teljesítményükkel jelentősen növelik az ingatlanszakma presztízsét.”
– nyilatkozta dr. Gondi Ferenc a CTP magyarországi vezetője.
A CTP a logisztikai és ipari ingatlanok legnagyobb tőzsdén jegyzett tulajdonosa, fejlesztője és kezelője kontinentális Európában a bruttó bérbeadható terület szerint, tíz országon átívelő 9,5 millió négyzetméterével. A CTP az egyetlen befektető a régióban, amely teljes egészében BREEAM-tanúsítványt kiérdemlő kelet-közép-európai portfólióval rendelkezik. Továbbá, a CTP 2021-től szén-dioxid semlegeses működésre tért át, ami alátámasztja a fenntartható üzletvezetés iránti elkötelezettségét. További információért kérjük, látogasson el a vállalati weboldalunkra: https://www.ctp.eu/
Új fejlesztés: az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is szolgálja az intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi
Intelligens, elektromos rásegítő hajtású komissiózó kocsi fejlesztése történt meg abban a projektben, amelyet a KLS-2000 Ipari és Kereskedelmi Kft. valósított meg a Széchenyi Terv Plusz program, ezen belül a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretében.
A cég erre 199,76 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el. A támogatás mértéke a projekt elszámolható összköltségének 62.94%-a. Alvállalkozóként az Universitas-Győr Nonprofit Kft. a Széchenyi István Egyetem kutatóinak bevonásával részt vett a villamos hajtás- és irányítórendszer fejlesztésében. A két és fél éve kezdődött projekt 2024. november 15-én zárul.
A GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00213 azonosítószámú projekt során fejlesztett elektromos, ember-gép együttműködést megvalósító, rásegítő hajtás révén a gyártórendszerekben használatos nagy tömegű komissiózó kocsikkal energiahatékony, ergonomikus és biztonságos anyagmozgatás valósítható meg.
Az európai autógyárakban telephelyenként több száz, de gyármérettől függően akár több ezer olyan terület van, ahol nagy tömegű komissiózó kocsikkal történik az áruk begyűjtése és leadása a gyártórendszer megfelelő pontjain. Ezeket a járműveket a komissiózó zóna és a gyártósorok között általában elektromos vagy más módon hajtott targoncákkal vontatják, igény szerint egyszerre többet is összekapcsolva. A komissiózó kocsik össztömege a termékek tömegétől, darabszámától és a kocsi alapszerkezetétől függően nehezebb áruk/termékek esetén a másfél tonnát is eléri. Ezeket a depózás után közvetlenül a gyártósorokhoz, sokszor 100-150 méter távolságba kell egyenként, kézi erővel mozgatni, ami gyakran több munkás segítségével történik.
Erre a problémára egy új, innovatív módon vezérelhető differenciál-hajtáslánc fejlesztése valósult meg Vecsésen, amely kiküszöböli a piacon elérhető szervohajtások erős kompromisszumait, hátrányait. A fejlesztett rendszer nyomatékérzékeny karok segítségével képes 5 kilométer/óra sebességig rásegíteni az emberi erő által kifejtett mozgatóerőre, emellett vontatható és a komissiózóállomásokon töltőkön dokkolható is. A rendszer több olyan új megoldást tartalmaz, amely az energiahatékonyságot és a munkabiztonságot is jelentős mértékben javítja, illetve olyan új funkcióknak enged teret, amelyek illeszkednek az ipar 4.0 (és a majdani ipar 5.0) gyártástechnológiai trendekhez.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.
A módszertan bevezetése hozzátartozik a Samsung részvételéhez a Decarbonizing the Use-Phase of Connected Devices (DUCD) (A csatlakoztatott eszközök használati fázisának karbonsemlegesítése) kezdeményezésben. A vállalat a Carbon Trusttal, az Amazonnal, a Microsofttal és a Sky-jal közösen fogott össze azért, hogy csökkentse az internethez csatlakoztatott elektromos és elektronikai eszközök használat közbeni energiafogyasztásából eredő üvegházhatású gázkibocsátást.
Ezek a szervezetek különösen a használati fázisra összpontosítanak, mivel egy termék – a teljes életciklusát tekintve – jellemzően ebben a szakaszban termeli a legtöbb szén-dioxidot. A csatlakoztatott eszközök világszerte jelenleg körülbelül 500 terrawattóra (TWh) energiát igényelnek évente, amely megközelíti Franciaország teljes energiafelhasználását. A technológiai iparnak ezért kiemelten fontos, hogy felmérhesse és elszámolhasson a termékek szén-dioxid-kibocsátásával, valamint megoldásokat találjon az eszközök használata általi kibocsátás csökkentésére.
Az új módszertan iránymutatást adhat a vállalatoknak, hogyan értékeljék a felhasználók eszközeiből származó adatok alapján a kibocsátás mértékét, ezáltal növelve a jelentések pontosságát, amelyek eddig a jelenlegi kibocsátási elszámolásokban használt üzemidő-előrejelzéseken alapultak. A technológiai cégek a módszertan alkalmazása során elért káros anyag kibocsátáscsökkentését is elszámolhatják majd.
A felhasználás során keletkező kibocsátások éves jelentése és a kibocsátáscsökkentésről szóló kimutatás átláthatóbbá teszi a kommunikációt a felhasználókkal, és arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy akár a felhasználási időszakban is csökkentsék a kibocsátást. Az adatok szabványosítása és pontossága arra motiválhatja őket, hogy újszerű megoldásokkal csökkenthessék eszközeik széndioxid-kibocsátását.
A Samsung közreműködik az új DUCD-módszertan bevezetésében, amely az új energiatakarékos módszerek megtalálása iránti elkötelezettségének része. Ezen újítások közé tartozik a SmartThings Energy funkció, amellyel a felhasználók nyomon követhetik energiafelhasználásukat és jobb energiahatékonysági döntéseket hozhatnak. Csakúgy mint az AI energia mód, amely a felhasználási szokások és az energiaköltség figyelembevételével segíthet az energiafelhasználás előnyösebb kezelésében.
„Eszközeink életciklusuk során a használati fázisban bocsátják ki a legtöbb széndioxidot, a méréssel pedig jelentősen tehetünk a kibocsátás kezeléséért és csökkentéséért – mondta Inhee Chung, a Samsung vállalati fenntarthatósági központjának alelnöke. – A Samsung klímastratégiájának kulcsfontosságú része, hogy a felhasználókat bevonja az energiatakarékos megoldásokba, és alig várjuk, hogy a DUCD módszertanán keresztül bemutathassuk, hogy a SmartThings felülettel és annak AI energia módjával hogyan követhetik nyomon és csökkenthetik csatlakoztatott eszközeik energiafelhasználását.”
„Az összekapcsolt eszközök egyre fontosabbak mindennapi életünkben, ezért fontos, hogy a technológiai ipar kulcsszereplőivel közösen kezdhessük meg a felhasználás során keletkező kibocsátás kezelését. Ez az együttműködés egy olyan lényegesen hatékonyabb megközelítést tett lehetővé, amellyel kiszámíthatjuk és rögzíthetjük az összekapcsolt eszközökből származó széndioxid-kibocsátást és az elért csökkentéseket, valamint a kibocsátások kezelésére irányuló erőfeszítéseink alapjául szolgálhat ezen a kihívásokkal teli területen”
– mondta Felix Prettejohn, a Carbon Trust vezető tanácsadója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát.
A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
2021-ben a NASA mérnökei megállapították, hogy a hajtás alkatrészeinek elöregedése miatt szükség van a szélcsatorna középfeszültségű (MV) hajtásának korszerűsítésére. Az ABB 1997-ben szállította a berendezést, amely a maga nemében a világ legnagyobb teljesítményű frekvenciaváltós hajtása: a 101 megawattos (MW) hajtás transzszonikus sebességgel áramló levegőben vagy nitrogén közegben, környezeti vagy kriogén hőmérsékleten képes tesztelni a modelleket. Ennek eredményeként az NTF a repülési körülmények szélesebb skáláját képes szimulálni, mint bármely más szélcsatorna, lehetővé téve a mérnökök számára, hogy egyedülálló információkat szerezzenek a tesztelt modellről, és tökéletesítsék a repülőgépek konstrukcióit.
Miután az ABB szervizszakértői kiértékelték a meglévő hajtás teljesítményét és gépészeti csatlakozásait, a következő lépésben egy modern, kiváló hatásfokú elektronikai komponensekből álló megoldást dolgoztak ki, amely megfelel az eredeti hajtás maximális teljesítményének, miközben magas rendelkezésre állást és megbízhatóságot biztosít. A fejlesztések eredménye a hajtás olyan korszerűsítése volt, amely során a meglévő alapterületen belül a kulcsfontosságú alkatrészeket az ABB legújabb, legmodernebb technológiára cserélték. Az új megoldás keretében végrehajtott korszerűsítés a hajtás kis részét (a vezérlőegységet) érintette, ami minimalizálta a projekt átfutási időtartamát és a szélcsatorna üzemszünetét, illetve a keletkező hulladék és a logisztika igények lehető legnagyobb mértékű minimalizálásával példát mutatott a körforgásos megközelítésben.
„A NASA az ABB szakértelmére, technológiájára és szervizszolgáltatásaira támaszkodott annak érdekében, hogy az NTF szélcsatorna magas megbízhatóságot és üzemidőt biztosítson a tesztelési programok maximális rendelkezésre állása érdekében, és optimalizálja eszközeinek életciklusra vetített értékét”
– mondta Oswald Deuchar, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Modernization Services részlegének vezetője.
„A szélcsatorna élettartamának legalább 10 évvel történő meghosszabbítása támogatja a NASA-t üzemeltetési céljai elérésében, miközben a hajtás kulcsfontosságú alkatrészeinek korszerűsítése a hatékonyságot és a körkörös gazdasági szemléletet mutatja.”
A NASA a korszerűsítési projektet az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás első részeként rendelte meg, amely a pótalkatrészekre és a karbantartásra is kiterjed. Ez a fajta megállapodás rugalmasságot biztosít az olyan üzemeltetők számára, mint a NASA, hogy a kívánt szervizszolgáltatásokat összekapcsolhassák, és így optimalizálhassák motorjaik, generátoraik és meghajtóik életciklusát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!