Ipar

A piacvezető CTP nyerte Az „Év Raktárbérleti Tranzakciója” díjat

raktárbérleti

Piacformáló és okos technológiai megoldások, partneri és közösségépítő szemlélet, minőségi és hosszútávú kapcsolatok, rugalmas és egyedi csarnokkialakítás, kiváló infrastruktúra és környezettudatosság – többek között ezeket kínálja a CTP bérlőinek.

Sikerét a több mint 95%-os kihasználtság mellett egy új ingatlanszakmai díj is jelzi. A CTP Management Hungary Kft. JV Europe Zrt.-vel kötött megállapodását választották az „Év Raktárbérleti Tranzakciójának”. A díjat a Property Investment Forumon adták át.

Évről-évre nagy sikerrel rendezik meg a hazai ingatlanszakma aktuális kérdéseit, tendenciáit és lehetőségeit bemutató konferenciát, ahol az előadások, kerekasztal-beszélgetések és workshopok mellett átadják a Portfolio Property Awards díjakat, egy szakmai zsűri által odaítélt, a legkiválóbb teljesítményeknek járó elismeréseket. A piac elmúlt 12 hónapjának legfontosabb eredményei közé bekerült a piacvezető ingatlanfejlesztő- és kezelő CTP egyik üzletkötése is. A JV Europe Zrt.-vel kötött megállapodását választották az „Év Raktárbérleti Tranzakciójának”.

Minőség és megbízhatóság

A CTP a minőségi és hosszú távú együttműködésekben hisz. E filozófia mentén tervezi új fejlesztéseit és ez alapján állítja össze portfolióját. Célja a bérlői igények maximális kiszolgálása személyre szabott kialakításokkal és a legmodernebb technológia alkalmazásával úgy, hogy közben a környezetvédelmi szempontokat is érvényesíteni lehessen. Ebben a szellemiségben épült meg 2021-2022-ben a CTP Management Hungary Kft. legújabb beruházása, a 80 ezer négyzetméteres, három csarnokból álló CTPark Vecsés logisztikai központ. Az új ipari létesítmény nemcsak megfelel a csúcstechnológia és a fenntarthatóság legszigorúbb követelményeinek, hanem példát mutat a jövő prémium kategóriás ingatlanjainak is. A CTPark Vecsés kapta meg először hazánkban és a közép-kelet-európai régióban is az ingatlanpiac legnépszerűbb és legismertebb nemzetközi, szabványosított minősítését, a BREEAM legmagasabb, „Outstanding” fokozatát. Az okos épület energiafelhasználása optimális, köszönhetően a legmagasabb minőségű szigetelésnek, a speciálisan kialakított vízelvezető rendszernek, amit az esővízgyűjtő-tető táplál, a digitálisan irányítható vezérléseknek, vagy a hővisszanyeréses szellőztető rendszernek.

50 ezer négyzetméter is lehet egyedi és zöld

A JV Europe Zrt. az elsők között figyelt fel az új, egyedülálló ipari létesítményre. A korábban is a CTP bérlői között található nemzetközi gyártó- és exportcég, a Samsung gyár beszállítója a CTPark Vecsés területén bérelt ki egy 50 ezer négyzetméteres csarnokot, hogy korábbi három telephelyét most egy helyszínen összpontosítsa. A repülőtér közelében, két autópálya mellett fekvő ingatlan kiváló infrastruktúrával rendelkezik, zöld felületeinek, világítási rendszereinek, hulladékkezelésének köszönhetően környezetbarát, rámpa- és rakodófelületeinek köszönhetően pedig innovatív. A CTP a raktárcsarnok építésekor figyelembe vette a bérlő speciális biztonsági követelményeit is, hiszen az akkumulátorok gyártásához és tárolásához használt eszközök veszélyes anyagnak számítanak. Ennek megfelelően a raktárcsarnok kialakítása iparbiztonsági szempontok szerint történt meg.

„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a CTP Management Hungary Kft. az előző évhez hasonlóan idén is átvehette a Portfolio Property Awards díjat, ami tovább erősíti társaságunk célját: élenjárónak lenni a hazai ipari ingatlanok fejlesztése területén úgy, hogy jövőorientált és fenntartható szemlélete példamutató legyen mások számára is. Ezúton is gratulálunk minden további díjazottnak, akik teljesítményükkel jelentősen növelik az ingatlanszakma presztízsét.”

– nyilatkozta dr. Gondi Ferenc a CTP magyarországi vezetője.

A CTP a logisztikai és ipari ingatlanok legnagyobb tőzsdén jegyzett tulajdonosa, fejlesztője és kezelője kontinentális Európában a bruttó bérbeadható terület szerint, tíz országon átívelő 9,5 millió négyzetméterével. A CTP az egyetlen befektető a régióban, amely teljes egészében BREEAM-tanúsítványt kiérdemlő kelet-közép-európai portfólióval rendelkezik. Továbbá, a CTP 2021-től szén-dioxid semlegeses működésre tért át, ami alátámasztja a fenntartható üzletvezetés iránti elkötelezettségét. További információért kérjük, látogasson el a vállalati weboldalunkra: https://www.ctp.eu/

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss