Connect with us

Egészség

Egészségügyi távfelügyelet jövője – a magyar Medistance rendszer nemzetközi támogatást kapott

A Techwave kizárólagos együttműködési megállapodást kötött a Medistance rendszer fejlesztőjével és eddigi forgalmazójával.

Külföldi és magyarországi ügyfeleknek értékesíti mostantól a Techwave a magyar Promecom Kft. Medistance rendszerét, valamint segít a termék sikeres nemzetközi menedzselésében. Az amerikai székhelyű, globális IT-vállalat először köt kizárólagos együttműködési megállapodást magyar céggel.

A Medistance rendszer a Promecom Kft. fő szolgáltatásaként évek óta elérhető a piacon, sikerességét számos regisztrált előfizető igazolja.

A Medistance rendszer:

A Medistance egy IoT és SAP HANA technológiai alapon nyugvó intelligens egészséggondozást, valamint terápiamenedzsmentet támogató ügyviteli megoldás. Valós idejű, dinamikus adatáramlást tesz lehetővé akár többszázezer egészségügyi állapotinformációt hordozva a gyógyszergyártás és minden egészségügyben tevékenykedő szakember számára. Könnyen implementálható, rendelkezésre áll úgy cloud, mint on-prem környezetben, ahol klinikailag validált eszközökön mért adatok zártláncú továbbítását biztosítja.

A Medistance optimalizálja a kezelésben szereplők döntéseit és a terápiát, költséghatékonyabbá teszi a gyógyítási folyamatot, növeli a piaci szereplők kompetenciáját és versenyképességét

A Medistance lehetővé teszi, hogy a páciens egészségügyi állapotát orvosa, vagy hozzátartozói távolból is felügyelhessék. Az orvosilag validált eszközök használatával mért adatok másodperceken belül elérhetővé válnak a beteg kezelője és/vagy hozzátartozója számára.

Mivel az orvos hozzáférhet valós idejű információkhoz, idejében hozhat meg olyan döntéseket, amelyekkel elkerülhetők súlyosabb következmények. Beavatkozása bizonyos helyzetekben akár életmentő jelentőségű lehet, de a rendszeres nyomon követéssel mindenképpen javítja a páciens életminőségét. Mindez a krónikus megbetegedéseknél kiemelten fontos, mint például a diabétesz, a magas vérnyomás, vagy a szívelégtelenség.

A rendszer nem más, mint egy intelligens egészséggondozást, terápiamenedzsmentet támogató ügyviteli megoldás, hiszen a Medistance optimalizálni képes magát a gyógyítási folyamatot, segít a döntések előkészítésében és meghozatalában, valamint növeli a költséghatékonyságot.

A Techwave mint az ügyviteli megoldások szakértője mostantól tapasztalatával és globális jelenlétével támogatja a Medistance minél szélesebb körű ismertségét és elterjedését.

Medistance Techwave

„Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan IT megoldás partnerei lehetünk, amely mérföldkövet jelent a tudatos egészséggondozásban” – mondja Nógrádi Zsolt, a Techwave magyarországi leányvállalatának partner menedzsere. –„A Medistance valódi áttörést jelent az egészséggondozási üzleti szoftverek terén. A Techwave a digitális megoldások forradalmasítójaként üdvözöl minden olyan megoldást, amely a technológia segítségével minőségileg javítja hétköznapi életünket.”


 A Techwave-ről:

A Techwave csoport első vállalatát 2004-ben alapították. A cégcsoport mára egy globális IT megoldás szállító és teljes körű (end-to-end) szolgáltató, amelynek központja az egyesült államokbeli Extonban található. Jelenleg több országban rendelkezik leszállítási kapacitással Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában, a közel-keleti térségben és Afrikában.

A cégcsoport dinamikusan bővíti területi elérhetőségeit, globális Delivery Centert épített ki az indiai Hyderabadban és a szolgáltatási adatközpontok számát is növeli kontinensenként. A Techwave szerepel az amerikai 500 leggyorsabban növekvő vállalat listáján, és az elmúlt 5 évben folyamatosan előkelő helyen szerepelt az 5000 leggyorsabban növekvő cég listáján.

A Promecom-ról:

A társaság 1992-ben alakult Promecom Kft néven. Fő tevékenységi köre: otthoni és professzionális egészségvédelmi diagnosztikai és egészségmegőrző berendezések, szépségápolási készülékek import disztribúciója, forgalmazása és szervizelése. A társaság az egészségvédelem területén komplex szolgáltatást kíván nyújtani, ezért termékválasztékát az egészséggondozás legújabb megoldásaival folyamatosan bővíti. Termékkínálatban megtalálhatóak továbbá minőségbiztosított sporttáplálékok, bőrápoló termékcsaládok és intimhigiéniai termékek is

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Egészség

24 órás padelverseny egy lélegzetvételnyi szünetért a gyógyíthatatlan beteg gyermekeknek

Létezik egy hely, ahol a gyerekek varázsvilágban élhetnek, ám sajnos sohasem nőhetnek fel: ez a Tábitha Ház, Magyarország egyetlen gyermekhospice intézménye, amely ingyenes támaszt nyújt a gyógyíthatatlan beteg gyermekeket otthon ápoló családoknak.

A „Heart Open” elnevezésű, egyedi időtartamú, 24 órás jótékonysági padelverseny során befolyt összeg az intézmény munkáját segíti: a rendezvény 2025. június 26-án 12:00-kor kezdődik a Premier Padel Nagyréten, és a célja, hogy fényt és reményt vigyen azoknak a családoknak az életébe, akiknek minden nap küzdelem.

Nem adhatunk több napot az élethez, de adhatunk több életet a napokhoz

Magyarország egyetlen gyermekhospice intézménye, a Tábitha Ház falai között a gyermekek és családjaik nem csupán orvosi ellátást, hanem szeretetet, figyelmet, méltóságot és támogatást kapnak életük legnehezebb szakaszában. A Ház fenntartása naponta 388 ezer, havonta pedig megközelítőleg 12 millió forintba kerül, és az állami támogatás ennek csupán 20%-át fedezi, a hiányzó összeget pedig adományokból kell előteremteni, hogy a segítség továbbra is ingyenes maradhasson minden rászoruló család számára.

Lépj pályára egy jó ügyért!

A Heart Open pontosan ebben hivatott segíteni: a soha nem látott hosszúságú padel rendezvény 2025. június 26-án, 12 órakor kezdődik a Premier Padel Nagyréten (1029, Budapest, Nagyrét u. 22), és a 24 órás verseny teljes bevételével a Tábitha Ház működését támogatja. A szervezők rövid távú célja 6 millió forint összegyűjtése, amely a ház félhavi működését fedezné. A résztvevők és a támogatók egy igazi közösségi élmény részesei lehetnek: 24 óra alatt 80 játékos lép a pályákra, emellett folyamatos DJ zenei program, 24 órás vendéglátás, tombola és meglepetések várják a látogatókat. A rendezvényen a résztvevőknek lehetősége nyílik találkozni professzionális padel játékosokkal, valamint a sportág és a jótékonyság iránt elkötelezett hírességekkel is.

Gubcsó Balázs és Varga-Márfy Milán, a Heart Open szervezői elmondták:

„A Heart Open eseményt azzal a céllal hoztuk létre, hogy a sport iránti szenvedélyünket egy fontos ügy szolgálatába állítsuk, és egy közösséget építve segítsünk a Tábitha Házban élő gyermekeknek és családoknak. Hálásak vagyunk minden nevezőnek és támogatónak, hiszen ez az összefogás lehetőséget teremt arra, hogy széles körben is felhívjuk a figyelmet a gyermekhospice pótolhatatlan munkájára – egy olyan ügyre, amely a mindennapokban méltatlanul kevés figyelmet kap.

A kezdeményezés mellé a Magyar Padel Szövetség is teljes mellszélességgel odaállt. Kerekes Péter, a szövetség elnöke hozzátette:

„A Magyar Padel Szövetség büszkén áll a Heart Open kezdeményezés mellé, amely megmutatja a sportágunkban rejlő közösségi erőt és társadalmi felelősségvállalást. Ez az összefogás példaértékű, hiszen a sport erejét egy igazán nemes cél, a Tábitha Ház támogatására fordítja.”

„A Tábitha Házban minden napért megküzdünk – nem a gyógyulásért, hanem a méltóságteljes jelenlétért. Ezért különösen megható számunkra, hogy a sport közösségformáló ereje most a legkiszolgáltatottabb gyermekeinkért mozdul meg. A Heart Open nemcsak támogatást hoz, hanem erőt is ad – és ez felbecsülhetetlen érték nekünk és a családjainknak is”

– tette hozzá Teslér Judit, a Tábitha Ház kommunikációs igazgatója.

Hogyan segíthetsz?

  • Jelentkezz játékosnak! A nevezési díj 50 000 Ft/fő, amely minimum 4 mérkőzést, valamint támogatók által biztosított ajándékokat garantál (pl. vitaminvíz, energiaital vagy éppen kedvezményes étkezési lehetőség a környező étteremben). A regisztráció a heartopen.hu oldalon érhető el. Minden forint közvetlenül a Tábitha Ház számlájára érkezik.
  • Látogass ki szurkolóként! A jelenléteddel is támogatod a közösséget és az ügyet.
  • Támogasd az eseményt! Vállalatok és magánszemélyek számára különböző támogatási csomagok érhetők el, de akár egy tombola-nyeremény felajánlásával is hozzájárulhatsz a sikerhez.

„Amikor te játszol, valaki megpihenhet. Amikor te adományozol, valaki fellélegezhet.” A Heart Open több mint egy sportesemény: egy lehetőség, hogy közösen építsünk egy olyan közösséget, ahol a sport, az emberség és a felelősségvállalás találkozik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét

A munkahelyi mentális egészség kérdése egyre nagyobb kihívást jelent a vállalatok számára, hiszen miközben az alapvetően meghatározza a szervezet teljesítményét, a munkaerőpiacon mind nagyobb súllyal jelenlévő Z generáció már komoly elvárásokkal fordul a cégek felé ezen a téren is.

A stressz mindennapos jelenség a hazai dolgozók kétharmadánál, amely gyakran még a pihenőnapokon sem csillapodik, emellett világszerte az alkalmazottak nagyjából 50%-a küzd a rohamosan terjedő kiégéssel, ami szélesebb értelemben vett egészségügyi tüneteket is okozhat. A probléma társadalmi jelentőségét felismerve három hazai cég fogott össze, hogy megalkossa a Health check ☑️ nevű digitális megoldást, amely a munkavállalók mentális és fizikai állapotát átfogóan vizsgálja, hogy értékes visszajelzésekkel szolgáljon dolgozók és vállalatok számára egyaránt.

Az Európai Unióban átlagosan 136 milliárd euró, Magyarországon pedig nagyságrendileg 440 milliárd forint veszteség keletkezik évente a nem, vagy nem megfelelően kezelt munkahelyi stressz miatt, amely a kieső munkanapok mintegy 50-60%-áért felelős. Eközben a munkavállalók is egyre jelentősebbnek érzik a problémát, ráadásul többnyire magukra hagyva küzdenek vele: 10-ből 4 dolgozó úgy véli, hogy a fokozott stresszel járó pszichoszociális kockázatokat az adott szervezeten belül nem képesek hatékonyan orvosolni. Erre a kihívásra ad innovatív választ a Health check ☑️ alkalmazás, melyet a Budapest központú startup, a CHEQ munkáltatói kommunikációs rendszerébe integrálták, szakmai partnere pedig a Pro Health Consulting Group és a munkahelyi pszichológiára specializálódott Minder.

„Ma már nem kérdés, hogy a munkavállalók mentális állapota milyen jelentős mértékben támogatja vagy éppen akadályozza a cégek hétköznapjait, a feladatellátás minőségét vagy konkrétan a termelékenységet. A digitális világban olyan eszközöket kell a cégek kezébe adni, melyek segítségével hatékonyabban felismerhetik és kezelhetik a dolgozóik mentális egészségéhez kapcsolódó problémákat”

– mondta el Logemann-Molnár Zsófia a MINDER alapító szakpszichológusa.

Az alkalmazás anonim visszajelzéseken alapuló „hőtérképet” készít a szervezetről, így a cégvezetők és HR-szakemberek gyorsan felismerhetik, hol van szükség beavatkozásra. Az eredmények alapján újratervezhetők a munkahelyi folyamatok és a célzott egészségmegőrző programok is – ezek pedig közvetlen konkrét üzleti előnyként járulnak hozzá a munkavállalói elköteleződés növeléséhez és a fluktuáció legyőzéséhez is.

Kölcsönös érdek a mentális egészség minden munkahelyen

A hazai munkavállalók egyébként a túlzott munkaterhelés (43%), a tisztelet és igazságosság hiánya (32%), valamint a túl magas elvárások (26%) miatt szenvednek leginkább, és 46%-uk úgy gondolja, hogy már olyan fizikális egészségügyi problémája is van, melyet az ebből fakadó stressz váltott ki. A Health check ☑️ ezeket a tényezőket mind figyelembe veszi, és visszajelzést ad a dolgozónak saját pszichés állapotáról, támogatva ezzel a tudatos stresszkezelést és az önismereti fejlődést. Sokan küzdenek például azzal, hogy bár érzik, hogy valami nincs rendben, mégsem tudják az okokat azonosítani és a dolgok mélyére ásni; a magyar fejlesztésű digitális megoldás segít a felismerésben, sőt, akár a komolyabb következmények megelőzésében is.

“CHEQ rendszeren belül mostantól elérhető a mentális és fizikai egészség felmérése digitálisan, azonnal és adatvezérelten. Ez nemcsak a munkavállalók jólétét támogatja, hanem közvetlenül hozzájárul a cégek hatékonyságához és hosszú távú versenyképességéhez. A modern vállalatok számára a digitalizáció már nem lehetőség, hanem stratégiai eszköz az emberi erőforrás fejlesztésében.”

– emelte ki Deliága Ákos a CHEQ-et fejlesztő Talk-A-Bot Zrt. alapító-vezérigazgatója.

A Health check ☑️ emellett azért is kulcsszereplővé válhat a jövő munkahelyein, mert a fiatalabb generációk egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a munkaerőpiacon, az ő igényeik pedig merőben eltérnek az idősebb kollégáiktól, akik még csak most tanulják, hogy tarthatják karban egészségüket. A fiatalabb munkavállalók olyan vállalatokat keresnek, ahol a szakmai kihívások mellett hangsúlyos szerepet kap a munka-magánélet egyensúlya, a mentális és fizikai egészség támogatása, valamint a kreativitás és az innováció – vagyis sokkal magasabb elvárásokat támasztanak a munkahelyi jóllétük kapcsán, mint bármelyik korábbi generáció, de ha úgy érzik, odafigyelnek rájuk és visszajelzéseikre, azt meghálálják.

„Az sem szabad elfelejteni, hogy a hatályos jogszabályok hazánkban is tartalmaznak a mentális egészségre vonatkozó előírásokat, melyek szerint a munkáltatóknak kötelessége a pszichoszociális kockázatok (konfliktusok, munkaszervezés, stressz stb.) rendszeres felmérése és szükség esetén azok csökkentése. A megoldás hatékonyan támogatja a vállalatokat a törvényi megfelelésben, ráadásul több legyet is üthetnek egy csapásra, hiszen közben a munkavállalói elkötelezettséget és lojalitást is növelhetik. Az eddigi tapasztalatok abszolút pozitívak: a Health check ☑️ bevezetésével könnyebb valóban működő egészségprogramokat tervezni és a CHEQ felhasználással mérhetően javult a belső kommunikáció minősége is”

– részletezte Dr. Horváth Zsófia, a Pro Health Consulting Group vezető partnere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Hogyan hűtsünk okosan és főleg egészségesen az irodát?

Magyarországon közel másfél millió munkavállaló tölti a nyarat irodai környezetben, sokan hőségben.

Ám a hűtött irodaházak sem kellemesebbek, és főleg nem egészségesebbek, ha a nem megfelelő beltéri klímának köszönhetően a beteg épület szindróma tüneteivel kell megküzdeniük a munkavállalóknak. De hogyan hűtsük egészségesen és hosszú távon is költséghatékonyan az irodát? A felülethűtés terén itthon piacvezető Wavin a kérdést pulmonológus és épületgépész szakember segítségével járta körbe.

Nyári „nátha”? Nem véletlen…

Magyarországon 1,2–1,5 millióan dolgoznak irodákban adminisztratív, pénzügyi, informatikai és egyéb szolgáltató munkakörben – a nyári hónapok forróságában is. Bár az épületek 50–60 százalékában működik légkondícionáló berendezés, ez önmagában nem jelenti azt, hogy a munkavállalók egészséges, komfortos környezetben töltik a munkaidejüket. A nem megfelelő beltéri klíma – különösen az olyan nagy felelősséggel járó pozíciókban, mint például diszpécserközpontokban vagy IT-rendszerfelügyelet esetén – nemcsak a közérzetet, hanem a koncentrációt, a teljesítményt és a dolgozók egészségét is veszélyezteti. A nyári időszakban ráadásul a „beteg épület szindróma” tünetei – mint a fejfájás, légúti panaszok, fáradtság vagy szemirritáció – sokaknál felerősödnek, jellemzően a nem megfelelő hőmérséklet és páratartalom miatt, de a bútorokból, tisztítószerekből vagy nyomtatókból származó vegyi anyagok, a por, pollen, penészgombák és baktériumok mind hozzájárulhatnak a rossz közérzethez.

“Nem csak a régi, hanem a nyílászárók tökéletesítésének köszönhetően szinte hermetikusan szigetelt új épületek is gondot okozhatnak, ha nincs megfelelő, higiénikus hűtő- és szellőzőrendszer. A keringetős hűtő rendszereknek, légkondícionálóknak köszönhetően az atipikus kórokozók akár több emeleten keresztül is fertőzhetnek, elhúzódó, makacs tüneteket produkálnak, vagy akár olyan súlyos lefolyású betegséget is okozhatnak, mint a legionella fertőzés”

– mondta el Dr. Várdi Katalin pulmonológus. Az egészséges beltéri klímát tehát leginkább olyan hűtési rendszerrel érhetjük el, amely nem levegőbefúvással működik.

Várban vagy irodában – a hűvös fal a legkellemesebb

A nyári kánikulában igazi felfrissülés egy terméskőből, vagy tömör téglából készült épületbe lépni. Ez a hűvös falaknak köszönhető, ugyanis a testünk érzékeli a környezetből érkező hősugárzást, a hidegebb falak pedig kevesebb hőt sugároznak, így nem melegítik fel az embereket, tárgyakat. Ezért tűnik sokkal kellemesebbnek 22 fok egy várkastélyban, mint például egy sátorban. Bár a modern irodákat nehézkes lenne ódon épületekbe költöztetni, mégsincs minden veszve, ha nyáron a klaviatúra mellett is kellemesen hűvös falakra vágyunk.

Németországban, Ausztriában, és a skandináv országokban növekvő arányban alkalmazzák a mennyezetbe integrált felülethűtést, mely huzatmentesen, csendesen és egyenletesen, tehát “egészségesen” hűti le a teret. A megoldás a felületfűtés-hűtési megoldások terén itthon piacvezető Wavin tapasztalati szerint Magyarországon is egyre keresettebb, elsősorban prémium kategóriás irodaházakban vagy okosirodákban telepítik, sokszor hőszivattyúval kombinálva. Ilyen rendszer működik például a K&H Bank budapesti székházban és a STIEBEL ELTRON irodaházában is.

Nem csak a munkavállalóknak jobb

Kóczián László, az intelligens épületgépészeti szolgáltatásokat szállító Stiebel Eltron magyarországi ügyvezető igazgatója szerint a felülethűtés az irodák piaci értékét is befolyásolja, magasabb bérleti díjat és eladási árat eredményez.

Az egyik szempont az energiamegtakarítás:

„2024-ben például a saját 440 négyzetméteres irodaházunk hűtésére a Wavin mennyezetbe integrált felületi fűtés-hűtés megoldásával, a geotermikus hőszivattyúnkkal üzemelve mindössze 8.280 kWh energiát használtunk fel, ami kiemelkedő eredménynek számít”

– árulja el a szakember. A másik szempont pedig az ESG szabályozásnak való megfelelés, hiszen az 1 000 fő feletti cégek számára kötelezővé váló fenntarthatósági riport szerves része az irodák fűtése és hűtése, a magasabb környezetvédelmi követelményeknek pedig számos vállalat éppen az energiahatékony felülethűtéssel igyekszik megfelelni.

A modern irodaházakban egyre gyakrabban találkozunk a felületfűtés-hűtés és a vezérelt gépi szellőztetés összehangolt alkalmazásával. Ez a megoldás nem csupán az energiahatékonyságot növeli, hanem aktívan javítja a beltéri klímát is. A rendszerek egyetlen épületfelügyeleti technológia segítségével, integráltan működnek együtt, így biztosítva a kellemes, egészséges munkakörnyezetet. A Wavin szerint az egyre gyakoribb hőhullámok közepette ez a megközelítés nemcsak innovatív, hanem hamarosan alapvető követelménnyé is válhat az irodaház-fejlesztésekben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss