Egyéb kategória
A Samsung C-Lab úttörő startupjai a CES 2023 kiállításon mutatkoznak be
A C-Lab startupok rekordot döntöttek: összesen 29 CES 2023 Innovációs Díjjal gazdagodtak. A Samsung több mint 500 startupot és projektet támogatott sikeresen az elmúlt öt év során.
A Samsung a C-Lab programja keretében fejlesztett és támogatott új, innovatív projektekkel is részt vesz a CES 2023 kiállításon. A C-Lab Inside, a vállalat belső inkubációs programja négy izgalmas megoldást ismertet, a C-Lab Outside, a Samsung akcelerátor programja pedig nyolc startupot mutat be. A látogatók január 5. és 8. között a Las Vegas-i Eureka Parkban, a világ számos startup cégének fő kiállítóterében tekinthetik meg a C-Lab előremutató termékeit és szolgáltatásait. A Samsung azt várja a startupoktól, hogy a CES-en bemutatkozzanak projektjeikkel a globális piacon, erősítsék üzleti megvalósíthatóságukat, valamint potenciális befektetőkkel találkozzanak és tárgyaljanak.
C-Lab Inside: Metaverzumra és életmódra épülő projektek érkeznek a Samsung munkatársaitól
A Samsung 2016 óta a CES-en mutatja be a C-Lab Inside projektjeit, a 2023-ra tervezett ötleteket az innováció, a piacképesség és a teljesség szempontjából értékelték. Az idei év négy legsikeresebbnek minősített projektje a következő:
- Meta-Runnig: virtuális valóságon alapuló, metaverzum platform, amely segít a szabályos futótechnika elsajátításában
- Porkamix: a metaverzum egy olyan platformja, amely interaktív koncertélményt nyújt
- Soom: egy új meditációs élmény valós idejű visszajelzéssel
- Falette: lakástextilek 3D-s digitalizációjához
C-Lab Outside: Robotokat és mesterséges intelligenciát bemutató startupok a CES reflektorfényében
A 2018-ban létrehozott C-Lab Outside egy akcelerátorprogram, amelyet a dél-koreai startup-ökoszisztéma élénkítésére indítottak. A C-Lab Outside programban résztvevő kezdő vállalkozások számára a Samsung munkatársai irodai munkaterületet, szakértői mentorálást, valamint digitális marketing- és pénzügyi tanácsadást biztosítanak. A támogatás mellett lehetőségük nyílik partnerségre lépni a Samsunggal, valamint részt vehetnek olyan neves iparági kiállításokon, mint a CES vagy a KES (Korea Electronics Show).
Az elmúlt évben a Samsung, valamint a C-Lab Outside-hoz tartozó Daegu Center és a Gyeong-buk Kreatív Gazdasági és Innovációs Központ inkubálta ezeket a startupokat, hogy technológiájukat fejlesztve készen álljanak CES 2023-as bemutatkozásra. A nyolc kiválasztott startup a következő:
- NdotLight: internetalapú 3D tervezési megoldás
- NEUBILITY: városi kézbesítési szolgáltatás, önvezető robotok segítségével
- 40FY: alkalmazás a digitális jóllétért, a vizsgálattól egészen a kezelésig
- CELLICO: mikro-bionikus szem azok számára, akiknek sérült a retinája
- Plask: mesterséges intelligencia- és böngészőalapú mozgóképrögzítő és -szerkesztő eszköz
- Wrn Technologies: írásképzési és tartalomkészítési szolgáltatások, a generatív mesterséges intelligenciát használva
- Catius: mesterségesintelligencia-alapú, többfunkciós, beszélgetőtárs gyerekek számára
- Erangtek: IoT jelerősítő, a hívásminőség javítása érdekében
A C-Lab startupok rekordot döntöttek: összesen 29 CES 2023 Innovációs Díjat hoztak el
A Consumer Technology Association (CTA) 2022 novemberében jelentette be 28 termékkategóriában az Innovációs Díjak nyerteseit, kihirdették köztük a Legjobb Innovációét is. A C-Lab startupok közül kettő a Legjobb Innováció elismerésben részesült, további 27 projekt Innovációs Díjjal lett gazdagabb. Ennek eredményeként a C-Lab 2022-ben huszonkettő, 2023-ban pedig további hét Innovációs Díjat vihetett haza kiemelkedő technológiáiknak köszönhetően.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a C-Lab által támogatott startupok nemzetközi színtéren is bizonyították technológiai rátermettségüket, ezt mi sem támasztja alá jobban, mint az eddigi legtöbb CES Innovációs Díj elnyerése – mondta Hark Kyu Park, a Samsung Electronics elnöke és pénzügyi igazgatója. – Bízunk benne, hogy a C-Lab startupok egyre aktívabban lesznek jelen a globális piacon is, és ezáltal megmutathatják a koreai startupok kiválóságát.”
A látássérültek számára eszközöket és szoftvereket fejlesztő Dot Rt. a Hozzáférhetőség kategóriában lett a CES 2022 Legjobb Innováció díj győztese, ezen felül két további kitüntetést is elhoztak. A Meta Music System streaming rendszerét kifejlesztő Verses bizonyult a legjobbnak a Streaming kategóriában, és nyerte el a CES 2023 Legjobb Innováció Díját.
A C-Lab standján kiállító nyolc startup közül hét nyert Innovációs Díjat: a NEUBILITY, 40FY, NdotLight, CELLICO, Plask, Catius és a Wrtn Technologies.
Továbbá hét, már önálló, de eredetileg C-Lab Inside projekt, valamint tizenegy korábbi C-Lab Outside startup hozott el 2 Legjobb Innovációs és 20 Innovációs Díjat.
A Samsung teljesítette a kitűzött célt: öt év alatt 500 startupot és projektet támogatott
A Samsung 2018-ban jelentette be a tervét, hogy öt év alatt 300 koreai startupot támogat a C-Lab Outside-on és 200 projektet a C-Lab Inside-on keresztül. A vállalat eddig összesen 506 startupot és projektet karolt fel (304-et a C-Lab Outside és 202-t a C-Lab Inside keretében).
A Samsung nemrégiben hozta létre a C-Lab Family-t, egy egyedülálló szakmai hálózatot, amelyen keresztül az alumni startupok a C-Lab után is együttműködhetnek a Samsunggal. Emellett elindította a C-Lab Scale-Up Committee-t, és a jövőben fokozatosan bővíteni kívánja a C-Lab Family partnerségeit és befektetéseit.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.
Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.
Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.
Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak
Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?
Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.
Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Az internet ugyanúgy kell, de másképpen használják a generációk.
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Az idén nyáron bemutatott Yepp, a fiatalabb közönségnek tervezett mobilszolgáltatás fogadtatásából kiderült, hogy a 18-35 éves korosztály mellett a 36-55 éves korcsoportban is megvan az igény a digitálisan igénybevehető szolgáltatásokra, az egyszerű, ‘bárhol-bármikor’ ügyintézésre. Mivel a mobilnet-használók adatigénye folyamatosan növekszik és a Yepp korlátlan belföldi mobilnet-hozzáférést kínál, így a Yettel országos reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy – bár az internethez való hozzáférés módja azonos az egyes generációkban – a különböző korcsoportok mire és hogyan használják a netet. Az eredmények alapján ez már jelentős különbségeket mutat a korosztályok között.
Kevesen használjak keveset a netet (sokak sokat)
100 fő Z generációs válaszadó közül mindössze 1, az Y generációsok közül 4, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját. A 16-25 évesek közel fele (49%), de még a 46-55 évesek egyharmada és az 56 év fölöttiek egynegyede is mobilon netezik „amikor csak lehetséges” – azaz szinte egész nap. Az okostelefon ezzel minden más eszközt megelőz – a következő legnépszerűbb a laptop és a notebook, amelyet a megkérdezettek közel fele (48%) használ naponta legalább egyszer internetezésre.
A közösségi médiában a legtöbb időt az Y generáció tölti, közülük is leginkább a 26-35 évesek. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása – minden második válaszadó naponta legalább 1-2 órát tölt ezzel. Ezt a videónézés követi, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írására fordítanak időt. A videó egyértelműen a legfiatalabbak, a Z generáció tagjainak a szórakozása: kétharmaduk (66%) naponta legalább 1-2 órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát fordít erre naponta.
Még mindig a Facebook és az Instagram vezet
A fiatalok közösségi platformja egyértelműen a TikTok és az Instagram – előbbit a Z generáció fele, utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében némileg kevésbé népszerű, de így is döntő részük (81%) naponta belép a felületre. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja, az X (korábbi nevén Twitter) pedig a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon. Az egyéb közösségi oldalakat már kevésbé használjuk, de a Reddit, a BeReal és főleg a Snapchat a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). Bár a Teams sokaknak munkaeszköz, mégis inkább az Y és Z generáció használja, nem pedig az idősebb X generáció.
Így üzenünk a neten
Az üzenetküldő és chatszolgáltatások esetén is megfigyelhetők a korosztály szerinti különbségek: minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban messengerezik – de még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetén hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, de utóbbiak körében magasabb a szolgáltatást egyáltalán nem használók aránya. A Gmaillel, az Outlookkal és az irodai levelezőprogramokkal inkább az Y és az X generáció küld e-maileket.
Leginkább az Y generáció, különösen a 26-35 évesek töltenek időt munka- és magáncélú e-mailek írásával (sorrendben 51, illetve 46 százalék legalább napi félórát foglalkozik ezzel). Munka miatt szintén az Y generáció chatel a legtöbbet (47 százalékuk naponta legalább félórát), magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal naponta legalább 2-3 órát). A chatelésről is elmondható, hogy a kor előrehaladtával egyre rövidül az ezzel töltött idő.
Látható tehát, hogy generációnként eltérő mértékben, de rengeteg időt töltünk a digitális térben. A az ország első digitális előfizetése, a Yepp éppen azoknak a felhasználóknak jelent jó megoldást, akiknek elsősorban adatra van szükségük, és ügyeiket online szeretik intézni. A tarifa korlátlan belföldi adatkeretet és 50 GB EU/1-es díjzóna roamingot biztosíté, hűségszerződés nélkül vehető igénybe, és digitálisan, teljes egészében a Yettel alkalmazáson keresztül rendelhető meg. Így ugyanazt a felhasználói élményt hozza, mint amit sok közkedvelt szolgáltatás a streamingtől az ételrendelésen át az autómegosztásig. Ezzel is biztosítja a digitálisan érettebb felhasználóknak az elvárt, kötöttségek nélküli szabadságot.
Az egyes generációk kutatásban használt életkori meghatározása: Z: 16-24 évesek, Y: 25-44 évesek, X: 45-65 évesek.
A kutatás 1006 fő online megkérdezésével zajlott 2024. március 14-25. között. A minta reprezentatív a 16-65 éves magyar lakosságra életkor, nem, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint (Impetus Research).
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába