Egyéb kategória
Országos döntő: jól szerepeltek a Széchenyi István Egyetem döntős startupcsapatai
Horgászokat segítő applikáció innovatív halradarral és mesterségesintelligencia-alapú kórtörténet-összegzés: a VRG Tackle és a LifeSync Pro képviselte a Széchenyi István Egyetemet a Hungarian Startup University Program döntőjében, ahol hazánk 15 legígéretesebb egyetemi startupja mutathatta meg magát befektetők, partnerek és szakértők előtt.
A nagyrészt széchenyis hallgatókból álló győri csapatok remekül szerepeltek, a LifeSync Pro gárdája együttműködési lehetőséget is kapott: az egészségügyi fejlesztéseket támogató Európai Innovációs és Technológiai Intézet felkarolja a projektjüket.
A Hungarian Startup University Program (HSUP) célja, hogy segítse a magyar tudásgazdaság fejlődését, azaz szülessen minél több olyan nemzetközileg is sikeres magyar cég, amely az egyetemeken születő ötleteket spinoff vállalkozások formájában piacosítja, növelve a magyar gazdaság versenyképességét. A Széchenyi István Egyetemen már negyedszer indítottak el a programot, amely hallgatók százait vezeti be az innovációgazdaság világába. Az e-learning-alapú, két féléves tárgy első félévében az innovatív gondolkodásmód és a startupvilág megismerése, míg a második félévben a vállalkozás felépítésével kapcsolatos gyakorlati képzés kerül a fókuszba. A fiataloknak ez idő alatt egy üzleti vállalkozás modelljét kell megtervezniük, amelyből akár valódi startup is indulhat.
A tavaszi szemeszter az intézményi „demo day”-jel zárult, ahol a legjobb három csapatot díjazták. Végül a horgászok számára készített okos halradart és applikációt fejlesztő VRG Tackle és a mesterségesintelligencia-alapú betegprofilozással foglalkozó LifeSync Pro gárdája jutott be az országos döntőbe, ahol 13 másik projekt mellett mutathatták be terméküket és üzleti modelljüket szakértő közönség előtt. Az országos „demo day”-en nem osztanak helyezéseket: a részt vevő startupok célja, hogy „eladják magukat”, és befektetőt vagy szakmai partnert találjanak, aki majd segíti ötletük megvalósulását. Természetesen ugyanilyen fontos a visszajelzések begyűjtése és kapcsolataik építése is.
A két győri kötődésű résztvevő kiválóan szerepelt a döntőben, mindkettejük prezentációja remekül sikerült – a LifeSync Pro még szakmai partnerre is lelt az Európai Innovációs és Technológiai Intézet révén.
„Egy nőgyógyászati magánklinikán dolgozom orvosasszisztensként, és felvetődött, hogy mennyire nehézkes a páciensek kórtörténetét az általában különböző rendszerekben tárolt dokumentumból feltérképezni. Mennyivel könnyebb lenne egyetlen összegzést olvasni a beteg állapotáról! Innen indult az ötletünk, amelyben célul tűztük ki, hogy az orvos döntését támogatva egy vizuálisan is könnyen áttekinthető, rendezett és kereshető profilt készítsünk a betegekről a fellelhető dokumentumok alapján, mesterséges intelligencia (MI) segítségével”
– vázolta fel projektjük lényegét Hepp Anna, a budapesti Semmelweis Egyetem hallgatója, aki két széchenyis mérnökinformatikus-hallgatóval, Tornyossy Lászlóval és Töreky Zsomborral vágott bele az ötlet megvalósításába, majd hozzájuk csatlakozott Takács Tamás, a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem doktorandusza, aki MI-kutatásokkal foglalkozik.
„Részt vettünk az Ideathon ötletversenyen, majd a »Start It @K&H« inkubációs programjában, a Start IT up Győr szervezésében, ezt követően pedig a HSUP-ban is, immár a Széchenyi István Egyetemen. Sokat jelentett, hogy közben felvettem az »ágazati információs rendszerek« tárgyat, amelyben az egészségügyi informatikáról tanulhattam kiváló szakemberektől, akiktől később mentorként is rengeteg tanácsot kaptunk. Végül eljutottunk az intézményi, majd az országos HSUP-döntőig, ahol felfigyelt ránk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet, és partneri együttműködést ajánlott fel számunkra. Korábban ígéretet kaptunk kórházi információs rendszereket üzemeltetőktől is, hogy kooperálhatunk velük”
– fogalmazott Tornyossy László csapatvezető, aki hozzátette: a következő lépés a prototípus kifejlesztése lesz, amin már elkezdtek dolgozni.
A VRG Tackle két terméket is kidolgozott: kezdő horgászok részére egy oktatóanyagokkal, rövid videókkal is ellátott applikációt, rutinosabb sportolóknak pedig egy okos halradart, amely a piacon jelen lévő eszközökhöz képest jóval kompaktabb megoldást kínál.
„Az ötletet az élet adta, ugyanis amatőr horgászként eleinte nehezen tudtam elsajátítani a különböző fortélyokat, s az oktatóvideókból is nehézkesen lehetett kibogarászni a lényeget. Nem volt olyan platform, ahonnan könnyen és gyorsan hasznos információkat szerezhettem volna. A célunk az volt, hogy létrehozzunk egy olyan alkalmazást, amely áthidalja ezeket a problémákat, kifejezetten a kezdők igényeire szabva. Az innovációt az egyedülálló edukatív tartalom jelenti, amely az ezzel a hobbival még csak ismerkedő pecásoknak nyújtana segítséget”
– árulta el Varga Bence projektvezető, a Széchenyi István Egyetem gépészmérnök-hallgatója.
„A fiúk már a gólyatábor óta ismerik egymást, mindhárman egyszerre vették fel a »startup vállalkozás« tárgyat, én viszont csak májusban csatlakoztam a csapathoz”
– tette hozzá Beszprémi Judit, aki a projekt gazdasági és marketingrészéért felel.
„A program során számos hasznos workshopon vettünk részt, melyek elősegítették munkánkat. Óriási köszönettel tartozunk mentorunknak, Csik-Nemes Viktóriának, aki nélkül nem juthattunk volna idáig. Számos hasznos visszajelzést kaptunk a budapesti döntőben, amelyeket megfontolva folytatjuk a közös munkát”
– zárta szavait.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Az AI-ban rejlő lehetőségek feldolgozása hozta idén a médiadíjakat
Kihirdették a technológiai újságírók és tartalomgyártók számára kiírt díj nyerteseit.
Elsősorban a mesterséges intelligencia hasznosítási és alkalmazási lehetőségei álltak az idei Siemens Media Award pályázatok középpontjában. A sajtódíj hazai díjátadóját ezúttal március 25-én este rendezték meg, ahol a technológia területén különösen magas színvonalon alkotó újságírók és tartalomkészítők munkáját ismerték el.
A „Célszerű technológia” címmel kiírt pályázatra most is olyan, 2024. február 1. és 2025. február 28. között publikált médiaanyagok nevezését várták, amelyek rámutatnak, hogyan segíti a technológia a fenntarthatóságot, vagy a gazdaság, illetve a társadalom fejlődését. A nemzetközi vállalat éves sajtódíját, hazánk mellett, nyolc további, közép- és kelet-európai ország (Ausztria, Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia) osztja ki.
Idén 17 nevezőtől összesen 42 pályamű érkezett, amiket ezúttal is független szakmai zsűri értékelt. Ők a többszörösen díjazott Sági Gyöngyi, a digitrendi.hu tulajdonosa és főszerkesztője, valamint a szintén több újságírói elismeréssel rendelkező Vass Enikő, kommunikációs szakember, illetve Arató Márk, a Siemens Zrt. kommunikációs vezetője. A zsűri tagjai a tartalmak relevanciája, újszerűsége, stílusa és a szerző által a témához való hozzáadott érték alapján is bírálták el a tartalmakat.
Az első helyezettnek járó díjat, tavalyi sikerét ezzel duplázva, idén is Kis Judit nyerte el. A Forbes.hu-n megjelent Magyar siker mutatja, mit adhat az AI a mezőgazdaságnak című cikke a négy kontinensen használt, magyar, mesterséges intelligenciával támogatott gépi látástechnológiai platform, a Proofminder működését mutatta be. A Proofminder abban segít a gazdáknak, hogy a földjükön lássák minden növény tövét, levelét, esetleges betegségeit is, és célzottan avatkozhassanak be.
A másik két Media Award elismerést is hasonló témák hozták a készítőiknek. Fülöp István A precíziós gazdálkodás bizonyos mértékig visszalépés az időben – mit tud ma az agráriumban az MI? című, a HVG360 felületén megjelenő cikke szintén az AI algoritmusok mezőgazdasági funkcióira koncentrált. Gyetván Csaba pedig a saját YouTube-csatornáján közzétett, Az ételmaradékunkból így lesz fűtés, áram és orchidea című videóban a biohulladék újrahasznosítási lehetőségeit és a bioenergia-előállítás folyamatát járta körül.
További két különdíjat is kiosztott a zsűri: Radó Nóra a Qubit+ felületén publikált, Olyan jót beszélgettünk Chandler Binggel, hogy rossz megállónál szálltam le a villamosról című cikke a pár éve még sci-finek számító virtuális karakterekkel való társalgási élményt dolgozta fel. A másik elismerésben pedig a GLAMOUR BOOK – Techkorszak című, 2024. márciusában publikált különszám részesült, amit Juhász Edina, a GLAMOUR szerkesztője, techújságíró vett át.
Az öt díjazott munka egyúttal tovább is jutott a Siemens régiós versenyére, ahol a további nyolc ország sajtódíjának kiválasztottjaival méri össze őket a nemzetközi zsűri. A régió így kiválasztott legjobb öt jelentkezője meghívást kap a Concordia Ball bécsi újságírói rendezvényre, és ahol kihirdetik a győztes pályamunka benyújtóját, akit egy kétfős Salzburgi Ünnepi Játékokra szóló belépővel is megjutalmaznak.
A díjazottakról:
Kis Judit több mint 10 éven keresztül az MTI tudósítójaként dolgozott, ezt követően szabadúszó újságíróként főként a Magyar Mezőgazdaság kiadónál és a Növekedés.hu-n jelentek meg cikkei. 2021 óta a Forbes újságírója, jelenleg főmunkatársa, 2024-ben pedig már egyszer elnyerte a Siemens Media Award hazai fődíját.
Fülöp István az ELTE média szakának elvégzése után közvetlenül, több mint 11 évet töltött a Kreatív Magazinnál előbb újságíróként, majd szerkesztőként és szenior szerkesztőként. Három éve a HVG hetilap gazdasági újságírója.
Gyetván Csaba televíziós host és tartalomkészítő. 2019 óta a Discovery Chanelen futó Made In Gyetván Csabával televíziós ismeretterjesztő sorozat arca, műsorvezetője és producere. 2012 óta Hogyan készül? néven saját blogot és vlogot működtet, YouTube-on közel 100 ezer, Facebookon majdnem 150 ezer feliratkozó követi a tartalmait.
Radó Nóra egészségügyi és technológiai újságíró, a Qubit.hu külsős munkatársa. Újságírói pályafutása során, többek között, az MTI külpolitikai tudósítójaként és a The Medical Futurist lap szerzőjeként is dolgozott. Jelenleg a Magyar Máltai Szeretetszolgálat tudományos kutatója és a Semmelweis Egyetem doktorandusz hallgatója. Fő kutatási területe, hogy a digitális egészségügy miként alkalmazható sérülékeny csoportoknál, például hajléktalanoknál, hogy jobb ellátáshoz jussanak.
A GLAMOUR magazin 2004-es indulása óta a magyar média meghatározó szereplője, alapítása óta Maróy Krisztina látja el a főszerkesztői feladatokat. 2021-ben jelent meg először a GLAMOUR BOOK, azóta a kiadvány témái között szó volt a fenntarthatóságról és környezetvédelemről, a test különböző aspektusairól, a mentális egészségről és a technológia mindennapi életünkre gyakorolt hatásáról. Ezzel a technológiai, tematikus kiadvánnyal úttörőnek számítanak a kifejezetten a női olvasókat megszólító médiapiacon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Saját stúdióval és megújuló formátummal tér vissza a Yettel videó- és podcastsorozata
Új koncepcióval tér vissza a Kibontó, a Yettel mostantól már podcast formátumban is elérhető videósorozata.
A március 26-debütáló sorozat első epizódja már a mobilszolgáltató irodaházában megépített saját stúdióban készült. A nézők és hallgatók egyaránt találkozhatnak technológiai trendekkel, üzleti megoldásokkal és betekintést nyerhetnek egyes fejlesztések kulisszái mögé is.
Megújult tartalommal és formátumban tér vissza a négy éve indult Kibontó sorozat. A frissebb, lendületesebb formában érkező műsor már nemcsak a technológiai fejlődésről szól, hanem arról is, hogyan tud egy vállalat az emberek technológiai partnereként értéket teremteni a digitális térben.
A tartalomgyártás aranykorát éljük. Az értékes történetek megalkotása már nem csupán a médiavállalatok és influenszerek kiváltsága: a márkák és vállalatok sorra fedezik fel a saját tartalomgyártásban – videósorozatokban, podcastokban – a saját célcsoportjukat megszólító üzenetekben rejlő értékeket.
„A márkakommunikációt többé már nem az egyirányú reklámozói dömping dominálja, hanem a képesség és a készség, hogy proaktívan és reaktívan is tudjunk párbeszédet folytatni a közösségünkkel. Büszke vagyok arra, hogy csapatunk kezdeményezésére új stúdiónkban podcastokat, vodcastokat és még magasabb minőségű belső kommunikációs tartalmakat fejleszthetünk majd”
– mondta el Kovács András Péter, a Yettel márka-és marketingkommunikációs igazgatója.
Ahol a technológia és a történetmesélés találkozik
A Yettel irodaházában kialakított stúdió több mint kreatív tér. Olyan inspiráló, dinamikus alkotóműhely, ahol a technológia és a történetmesélés találkozik. A legfrissebb technológiai megoldásokat használja, kialakítása ötvözi a márka vizuális keretrendszerét és a tartalomfogyasztói igényeknek megfelelő látványt. A YouTube-on és a Spotify-on futó sorozat házigazdái Lenzsér Olivér YouTuber és riporter, valamint Szénási Tamás, a Yettel munkatársa és a korábbi Kibontó évadok egyik házigazdája. Nem csak a Kibontó készül majd a stúdióban: azt a tartalomgyártás területén dolgozó yetteles kollégák is használhatják munkájukhoz.
A megújult Kibontó első részének fókuszában a saját igények szerint összeállítható Full szolgáltatáscsomag áll. A második epizód törzse a digitálisan elérhető, hűségidő nélküli és korlátlan belföldi adatkeretet biztosító előfizetés, a Yepp, amelyben a két házigazda a szolgáltatás alkalmazásának fejlesztési hátteréről beszélget Tar Balázs Digital Solution Managerrel.
Az első epizód – amely március 26-án 16 órakor debütál a Yettel YouTube oldalán – készítéséről kulisszák mögötti werkfilm is készült, amelyen keresztül képet kaphatunk a megújult sorozat tartalmi- és látványvilágáról.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
51 új termékkel bővült a SPAR saját gyártású kínálata
Ötvenegy új, magas minőségű élelmiszerrel bővült a SPAR Magyarország bicskei, perbáli és üllői üzemeiben készülő termékek köre.
Emellett igazi különlegességként az üzletlánc kifejezetten gyermekek számára készített, saját gyártású finomságokat vezetett be a SPAR és INTERSPAR áruházak kínálatába.
„A SPAR Magyarország három stratégiai fontosságú üzemet működtet Magyarországon: vállalatunk huszonegy évvel ezelőtt indította el Bicskén saját tulajdonú Regnum húsüzemét, amelyhez 2020-ban csatlakozott a perbáli egység is. A SPAR enjoy. convenience üzem pedig 2018 óta készít kényelmi termékeket Üllőn. A három üzemünk jelentős szerepet tölt be a SPAR és INTERSPAR üzletek minőségi, saját gyártású termékekkel történő ellátásában. A fogyasztói igényeket figyelembe véve munkatársaink évről-évre új termékekkel jelentkeznek, így történt ez 2024-ben és az idei év első hónapjaiban is, amikor termékfejlesztéseink révén összesen 51 új árucikkel bővült az üzleteink kínálata”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Természetes ízekben érkeznek a termékek a SPAR húsüzemeiből
A SPAR Magyarország saját tulajdonú Regnum húsüzemeiben Bicskén és Perbálon az elmúlt évben több mint 37 millió kg saját márkás hústermék készült. A Regnum Közép-Európa legkorszerűbb húsüzemei közé tartozik: itt a modern technológia, a szigorú higiéniai elvárások és a kiválóan képzett munkatársak szakértelme együtt garantálják a kitűnő minőséget. Az itt készülő hústermékek pedig laktóz-, glutén- és szójamentesek.
A Regnum húsüzemek előre szeletelt, védőgázas termékei Regnum és S-BUDGET márkanév alatt, új megjelenéssel érhetők el 2024-től. Újdonságként a Regnum Bicskén előre csomagolt kiszerelésben is gyártja az ízletes S-BUDGET löncs szendvicsfeltétet, Perbálon pedig egy disznósajt termék bővíti a kínálatot. A perbáli húsüzem S-BUDGET csípős és csemege snack készítményei eddig 100 grammos kiszerelésben kerültek az üzletekbe, azonban a nagy érdeklődésre való tekintettel immár a kiszolgálópultokban is megvásárolhatóak Regnum márkanév alatt. A termékek ízét a kellemes fűszerezés mellett a bükkfával füstölés határozza meg, valamint ezen snack termékek hústartalma is kimagasló.
Az üzem 27-féle saját márkás húskészítménye tavaly november óta új, vonzóbb csomagolásban érhető el a SPAR és INTERSPAR áruházak hűtőpultjaiban. Ezek a finomságok a csemegepultban kaphatóakkal megegyező minőségűek, előre csomagolva a vásárlók gyorsabban ki tudják választani, hogy mi kerüljön a kosarukba. További előnyük, hogy jelentősen hosszabb a fogyaszthatósági idejük a csomagolásuknak köszönhetően.
Környezettudatos csomagolást kapott az egyik legnépszerűbb termék
A Regnum húsüzemek legkedveltebb terméke az új, 70%-kal kevesebb műanyagot tartalmazó csomagolásba zárt 500 grammos S-BUDGET sertés darálthús, amely több rangos díjat is elnyert bevezetése óta. A pozitív vevői visszajelzések hatására a SPAR 2024 májusától a teljes hálózatban bevezette a műanyag tálcát leváltó flowpack csomagolást.
Új saláták és szendvicsek érkeztek a SPAR-üzletekbe
A 2018-ban átadott, legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő, 1500 négyzetméteres SPAR enjoy. convenience üzemben 80-féle termék készül. A vállalat Üllőről 23-féle szendviccsel, 19-féle kis kiszerelésű salátával és 16-féle lédig salátával, valamint 22-féle készétellel látja el a SPAR és INTERSPAR üzleteket.
A speciális táplálkozási igényeket 5 termék elégíti ki jelenleg: a sajttal töltött csirkemell vegán káposztával, a vegán szendvics, a gluténmentes sonkás szendvics, a vegán kukorica saláta és a vegán káposztasaláta.
A SPAR enjoy. convenience üzemből 2024-ben 10 új termék került a választékba: újdonság a rántott csirkemelles bagett, ezen kívül pedig a régóta várt, közkedvelt téliszalámis bagett is megjelent a kínálatban. A savanyított káposztával, csípős almapaprikával és karikázott, füstölt frankfurti sertésvirslivel készülő korhelysaláta tavaly ősztől pedig már kisebb, 180 grammos kiszerelésben is elérhető az áruházakban.
Új készételek és gyerekmenü a SPAR kínálatában
A SPAR-készételeknél a krémes pikáns jalapenós tészta, valamint a spenótos tejszínnel töltött csirkemellhús csemegekukoricával, zöldborsós főtt jázminrizzsel jelent újdonságot. A fogyasztói trendeket követve a termékfejlesztési csapat ebben a kategóriában is bővítette a kínálatot: megjelent a magyaros ízesítésű szósszal és parázsburgonyával kínált sült csirkemellfilé és a kukoricás jázminrizzsel párosított mediterrán csirkemellfilé. Múlt év végén került az üzletek hűtőpultjaiba a SPAR enjoy. gyerekmenü, amely igazi különlegességet jelent a hazai kereskedelmi szektorban. A dínó alakúra formázott csirkemellfiléből készült panírozott készterméket és kukoricás jázminrizst tartalmazó étel hamar a gyermekek és szüleik kedvencévé vált.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar4 nap ago
Egyre népszerűbb az ADA P1 Meter – de nem csak a HMKE felhasználók körében
-
Ipar2 hét ago
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
-
Okoseszközök1 hét ago
Április 7-től további Samsung készülékekre érkezik a One UI 7
-
Egészség2 hét ago
Kiszorulnak a gyermeket nevelő anyák az egészségpénztári adókedvezményből
-
Egészség2 hét ago
Hogyan aludjunk jól: a közelgő óraátállítás egészségügyi hatásaira hívja fel a figyelmet a Samsung az alvás világnapján
-
Zöld2 hét ago
Elindult a munka a házikertekben
-
Gazdaság2 hét ago
A lakásbiztosítási kampányfinisre több biztosító hozhat még kedvezőbb ajánlatot
-
Tippek2 hét ago
A hó végéig még elérhetők az ajándék LEGO utalványok a HONOR Magic7 széria mellé