Connect with us

Gazdaság

A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő

A mesterséges intelligenciával kapcsolatos vezetői attitűdöket mérte fel a Microsoft

A Microsoft megbízásából 2019. januárjában és februárjában készült kutatás arra kereste a választ, hogy az MI miért, mennyiben fontos a vezetőknek, milyen befolyással van, lesz a vezetésre, milyenek lesznek az új MI-korszak legsikeresebb vezetői.

A technológiai változások újabb hulláma érte el a gazdaságot és a mindennapokat. Miközben Magyarországon és részben Európában ma még a digitális átalakulásról beszélünk, az Egyesült Államokban már arról van szó, hogyan változtatja meg az üzleti modelleket a mesterséges intelligencia.

Arról, hogy az MI miként formálja át a gazdaságot és az üzleti modelleket, már több kutatás készült, azt azonban még senki nem vizsgálta meg, hogy miként fogadják a vállalati vezetők az új technológiát. A Microsoft azért is tartotta fontosnak a vezetők szempontjából megvizsgálni az MI elfogadottságát, mert ők azok, akik meghatározzák egy-egy vállalat jövőjét, továbbá tippeket adhatnak azoknak a vállalatoknak, amelyek az MI bevezetésén gondolkodnak. A 13 országra kiterjedő kutatást Magyarországon is elvégezték. Magyarország bizonyos kritériumok tekintetében élesen eltér a nemzetközi trendektől: egyszer alul-, másszor felülmúlja a nemzetközi átlagot.

A magyarok óvatosak, de ők várnak a legtöbbet az MI-től

Magyarországon nem annyira elterjedt az MI alkalmazása, mint a világ más részein, és a magyar vezetők a döntéshozatalban sem hagyatkoznának olyan mértékben a mesterséges intelligenciára, mint más országok vezetői. A magyar vezetőknek csak a fele gondolja azt, hogy az MI pozitív hatással lehet a munkájára.

Ennek ellenére, a magyar üzleti döntéshozók különösen nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy az MI segítségével felszabaduló idejüket a célok priorizálására és új kezdeményezések elindítására fordíthatják. Nincs még egy olyan ország a világon (legalábbis a felmérésbe bevont 13 ország közül), ahol a vezetők ilyen nagy arányban vallanák ezt a nézetet.

A kutatást végző elemzők szerint, a Magyarország üzleti vezetői válaszút előtt érzik magukat és különös óvatossággal teszik mérlegre a különböző, növekedésösztönző lehetőségeket.

A magyar eredmények részletesen

A magyar vezetők több, mint fele gondolja úgy, hogy az MI-nak pozitív hatása lesz a munkájára – ez meglehetősen alacsony arány a felmérés átlagával összevetve, ami szintén a magyar vezetők egyelőre még óvatosabb hozzáállására mutat rá. A vezetők 44%-a véli úgy, hogy az MI segíthet meghatározni az üzletépítés irányát, ami magasabb a 38,7%-os nemzetközi átlagnál, tehát ebben a tekintetben kifejezetten bizakodóbbak a magyar üzleti döntéshozók. 30%-uk a felszabaduló időt a célok priorizálására és új kezdeményezések elindításra fordítaná, szemben a teljes felmérés 21,3%-os átlagával. Ebben a kérdésben ez a felmérés legmagasabb értéke.

Akik már használják, sürgősen bevezetnék még több területen is az MI-t

Chris Mattheisen

„Amint az MI segít a vezetőknek megbirkózni az ügyvezetés feladataival, úgy fordul a figyelmük egyre inkább a saját munkatársaik felé. Ez azt jelenti, hogy egyre inkább megbíznak a munkatársaikban: rájuk bízzák, hogyan oldják meg a feladataikat, ugyanakkor biztosítják számukra az ehhez szükséges eszközöket. Röviden: a korábbi menedzserek így mozgósító vezetőkké válnak.”

Christopher Mattheisen: ügyvezető igazgató /Microsoft Magyarország/

Mit gondolnak az MI-ről az üzleti vezetők a világ 13 országában?

Az átfogó felmérés egyik legszembetűnőbb eredménye az, hogy a dinamikus növekedésű vállalatok vezetői nagyobb mértékben használják a MI-t, még több befektetést és még rövidebb időn belül terveznek ezen a területen, mint azok, amelyek növekedése inkább mérsékeltnek mondható. Vagyis egy vezető MI-vel kapcsolatos attitűdje és cége növekedése, versenyképessége között erős korreláció mutatható ki: minél inkább növekszik egy vállalat, a vezetője annál inkább elkötelezett az MI mellett. A legsikeresebb vállalatok kétszeres valószínűséggel használnak aktívan MI-t, mint a csak mérsékelten növekedő vállalatok.

A dinamikus növekedésű vállalatok vezetői sürgetőbbnek érzik a változást, mint a mérsékelt növekedésű vállalatok vezetői. Előbbiek legkésőbb három, de többségük már egy éven belül szeretné bevezetni az MI használatát, utóbbiak szerint ezt elég öt éven belül megtenni. A vezetők úgy érzik, hogy a versenyképességüket kockáztatják késlekedéssel. Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója szerint ez arra világít rá, hogy minél tájékozottabb egy vezető, annál sürgetőbbnek érzik az MI bevezetését.

Emlékezhetünk arra, hogy amellett, hogy magyar vállalkozások nem használnak MI-t a nemzetközi átlag szintjén, a vezetőik sem érzik sürgetőnek annak bevezetésére. A magyar vezetők óvatossága – vagy információ hiánya? – versenyhátrányba is hozhatja őket.

„A felmérés egyik legnyilvánvalóbb eredménye az, hogy különbség tapasztalható a két-, illetve egyszámjegyű növekedést mutató vállalatok között. A kétszámjegyűek előrébb tartanak az MI bevezetésben, mégis úgy érzik, sürgető volna még több területen alkalmazni MI-t. Egy-három évre tekintenek előre – de gyakran már az elkövetkező évben lépni szeretnének. A mérsékelten növekedő vállalatok inkább 5 éves periódusban gondolkodnak. Ez azt mutatja, hogy minél tájékozottabb egy vezető, annál sürgetőbbnek érzi a változások végrehajtását.”

 – Christopher Mattheisen: ügyvezető igazgató /Microsoft Magyarország/

A másik fontos konklúzió, hogy az MI-t előnyben részesítő vezetők több időt szeretnének és tudnak fordítani a munkatársaikra, a szervezetfejlesztésre, a stratégia és a vízió megalkotására Az MI segítségével egy folyton elfoglalt menedzserből figyelmes, emberséges és segítőkész vezető válhat, vagyis az MI révén, a vezetők menedzserekből a szervezet belső erőforrásainak mozgósítóivá válhatnak. Ennek eredményeként növekszik a munkavállalók önállósága, a megfelelő eszközök birtokában a maguk módján oldhatják meg a feladataikat. A sikeres vezetők tisztában vannak azzal, hogy a kreatív problémamegoldás, az empátia, a bizalomépítés, a személyesség, rendkívül fontos összetevői egy cég sikerességének – különösen akkor, ha változás előtt állnak, és ha olyan új üzleti modelleket akarnak bevezetni, amelyek felforgathatják a piacokat.

További fontos megállapítás, hogy az MI nemcsak a hatékonyságnövelés eszköze – ahogy a legtöbben elsőre gondolnánk – hanem a stratégiaalkotásban és a döntéshozatalban is egyre fontosabb szerepet játszik (a dinamikusan fejlődő vállalatok 94 százaléka szeretné használni az MI-t a döntéshozatalban is az elkövetkező három évben, több mint a felük az elkövetkező egy évben).

„Az eredményes vezetők az operációs feladatok elvégzésére is használják az MI-t, de nem csak erre. Arra is, hogy vezetőként legyenek eredményesebbek. Másként szólva, képesek legyenek ösztönözni a növekedést, meghatározni a célokat, és hogy a felszabaduló idejükben inspirálhassák a munkatársaikat. Érdekes látni, hogy a vezetők annál több energiát szánnának a munkatársaikra, minél több területen használják az MI-t a vállalatnál. Ezt figyelembe véve, úgy gondolom, hogy az MI az elfoglalt vezetőkből emberséges vezetőket formál.”

 – Christopher Mattheisen: ügyvezető igazgató /Microsoft Magyarország/

A felmérés szerint a sikeres, kétszámjegyű növekedést mutató cégeket irányító vezetők többsége azért szeretné megismerni az új MI-vezérelte eszközöket, hogy többet foglalkozhasson a stratégiával, a célok meghatározásával és a piaci lehetőség feltárásával – vagyis olyan feladatokkal, amelyekhez feltétlenül az ember tudására és képességeire van szükség. A sikeres vezetők aktívan szeretnék használni az MI-t, hogy még jobb vezetők lehessenek és még többet foglalkozhassanak szervezetfejlesztéssel.

Hogyan vágjunk bele?

Az Microsoft már az 1990-es években kutatta a mesterséges intelligencia megoldások lehetőségeit, hogy miként lehetne a csak parancsok végrehajtására képes gépeket képessé tenni az emberi kívánságok megértésére és a tanulásra. A technológia folyamatosan fejlődött az áttörést három tényező hozta el: a korábban ismeretlen méretű adatvagyon létrejötte, azok a felhőmegoldások, amelyek ebből az információt képesek kidesztillálni, továbbá azok az algoritmusok, amelyek megtanítják a számítógépeket arra, hogy még összetettebb feladatokat hajtsanak végre teljesen önállóan.

Michael van der Bel, a Microsoft EMEA elnöke szerint az MI-korszak előszobájában vagyunk, és nem kérdéses, hogy a nagy MI-verseny már megkezdődött a piacokon. Szerinte a vezetőknek át kell gondolniuk a vállalatuk akár teljes átalakítását is, hogy versenyben tudjanak maradni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy megfontolás nélkül MI-megoldásokat kell bevezetniük, arra várva, hogy azok majd maguktól meghozzák a kívánt eredményeket. A vezetési módszernek, a vállalati kultúrának, illetve a technológiának egymással párhuzamosan kell változnia – csak így lehet az MI-ben rejlő lehetőségeket valóban kiaknázni.

Michael van der Bel szerint ezek után lehet, kis lépésekkel elkezdeni az MI bevezetését, az üzleti elvárások nagyon világos megfogalmazásával. Ilyen kis lépés lehet egy intelligens chatbot alkalmazása a telefonos ügyfélszolgálaton, ami jól támogathatja az ügyfélszolgálatosok munkáját; vagy például használhatják bankokban a visszaélések felderítésére, vagy a kiskereskedelemben az árképzés és az ellátási lánc optimalizálására.

Az ilyen sikeres projektek megerősítik az MI-ba vetett bizalmat a munkatársak körében, értékes tanulságokkal szolgálhatnak a következő, akár nagyobb szabású projektekhez, a vállalat magabiztosságot szerez az új technológia alkalmazásában. Ezzel pedig a vezetők már el is indították a céget azon az úton, amely az MI-korszakba vezet.

Forrás: Microsoft News Center

Gazdaság

Idén befagyott a hőszigetelési piac, de tavasszal fellendülés jöhet

Az építőipar egyik fontos szegmense, a hőszigetelési piac olyan alacsony szintre esett vissza, amilyet legutóbb a 2008-as gazdasági válság idején tapasztaltunk.

A kereslet zuhanását az építőipari beruházások visszaesése és a lakásépítések számának csökkenése tovább súlyosbította. A Mapei Kft. azonban optimista: a tavasz és a kormány által bevezetett jelentős enyhítések és újdonságok hatására általános javulás várható.

A hőszigetelési piac mélypontjára az építőipar gyenge idei teljesítménye, valamint a magas alapanyagárak, a munkaerőhiány és a gazdasági bizonytalanság együttesen vezettek. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az építőipar termelése jelentősen csökkent az előző év azonos időszakához képest. A lakásépítések számának visszaesése negatívan hatott a hőszigetelési anyagok iránti keresletre.

A helyzetet súlyosbította, hogy az év elején sokan várták az új otthonfelújítási program bejelentését. Emiatt a kereslet bezuhant, mivel sokan, akik tehették, elhalasztották a szigetelési munkákat a pályázatra várva. A program indulásának csúszása és a bonyolult feltételek végül elbizonytalanították a lakosságot, így a várt élénkülés elmaradt.

„Az idei évre változás nem várható: befagyott a piac. A rossz idő miatt ilyenkor már csak azok szigetelnek, akiknek muszáj. A kereslet elérte a mélypontot. Ennek ellenére bizakodóak vagyunk, tavasszal fellendülésre számítunk” – nyilatkozta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Enyhítések és újdonságok élénkíthetik a piacot

A szakember szerint a kereslet élénkülését több kormányzati intézkedés is segítheti. Az otthonfelújítási program változásai vonzóbbá tehetik a felújítást a lakosság számára: enyhültek a személyes jogosultsági feltételek (lakcím határidő 2024. október 1.), bővült az ingatlanok köre (2007. január 1. előtt használatbavételi engedélyt kapott ingatlanok is jogosultak), és a jövedelmi viszonyokat nem veszik figyelembe, ami egyszerűsíti a pályázati folyamatot.

A szállítói előfinanszírozás mértéke 50%-ra csökkent, már nincs szükség regisztrált kivitelezőkre. A mérnöki szolgáltatások az önerő részeként is elszámolhatók, az előkészítési és mérnöki költségek kerete emelkedett, a számlák egyértelmű elválasztása pedig növeli a pénzügyi átláthatóságot.

Emellett a vidéki otthonfelújítási támogatás is hozzájárulhat a kereslet élénküléséhez. Az ötezer főnél kisebb településeken élő gyermekes családok jogosultak; a konstrukció megegyezik a 2021–2022-es programmal, és széles körű felújításokra igénybe vehető. A munkadíj és anyagköltségek 50%-ára, de legfeljebb hárommillió forintra igényelhető vissza nem térítendő támogatás, plusz hárommillió forint államilag támogatott hitel is elérhető. Fontos, hogy a korábbi programban részt vevők összesen hárommillió forint támogatást vehetnek igénybe.

További lökést adhat az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások adómentes lakáscélú felhasználása. Ez lehetővé teszi a pénztártagok számára, hogy megtakarításaikat lakásfelújítási és korszerűsítési célokra használják, például fűtéskorszerűsítésre, épület külső szigetelésére, nyílászárók cseréjére, tetőfelújításra, napelemes rendszer telepítésére, belső burkolatok cseréjére és akadálymentesítési munkákra.

„Összességében ezek az intézkedések olyan hatást eredményezhetnek, amely már jövő tavasszal pozitív trendet indíthat el” – mondta Markovich Béla. Hangsúlyozta, hogy a lakosság megfelelő információk birtokában hozhat megalapozott döntéseket. Ennek érdekében a Mapei tájékoztató kampányokat indít, hogy segítse az építkezőket és a felújítókat a támogatási lehetőségek kihasználásában, valamint a várható keresletnövekedésre való felkészülésben.

A jelenlegi stagnálást követően a piac újra lendületet vehet. A környezetbarát és energiahatékony megoldások iránti növekvő igény, valamint a kormányzati támogatások együttesen hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a hőszigetelési piac tavasszal ismét virágzásnak induljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A gazdasági élet legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért

Ismét meghirdették az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat, a kategóriája egyik legnagyobb presztízsű szakmai elismerését.

Az elmúlt időszakban jelentős bővülésen átesett Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a díjat november 29-én a mesterséges intelligencia sötét oldalát is taglaló Fiatal Vállalkozók Hete Karrier-és Üzleti Show zárórendezvényén adja át.

„Az Év Fiatal Vállalkozója Díj a legnagyobb presztízsű kitüntetéssé vált a kategóriájában és jó visszatekinteni, hogy a legtöbben, akik nyertek, a mai napig felívelő pályán vannak – mondta Kovács Patrik, a FIVOSZ alapítója az elismeréssel kapcsolatban, hangsúlyozva, az elmúlt másfél évtizedben a díj nyertesei bebizonyították, hogy vannak példaértékű fiatalok, akik nem csak sikeresek, de a környezetükre és a társadalmi hasznosságra is odafigyelnek. A tavalyi nyertes Pinczés Marianna például egy meglepően fiatal hölgy, aki 18 éves korától vállalkozva több milliárdos árbevételű környezettudatos élelmiszeripari vállalkozást épített fel, de nyert már IT- és pénzügyi szakember, és HR-vállalkozó is. – Vállalkozni nem egyszerű, de egy csodálatos utazás és a díj no meg persze az egész rendezvénysorozat is ennek az ünnepe – ezért is lehet ingyenesen részt venni, amihez csupán a fiatalvallalkozokhete.hu-n kell regisztrálni” – tette hozzá a FIVOSZ elnöke.

A címet legalább három éve sikeres saját vállalkozást működtető 18 és 45 év közötti személy nyerheti el, aki sikeres a gazdasági életben és jó példaként szolgálhat a fiatalabb generációknak. Az év fiatal vállalkozójának november 24-ig lehet jelentkezni a fivosz.hu-n megtalálható díj kiírás szerint, az országos események színes programja és az ingyenes regisztráció pedig a fiatalvallalkozokhete.hu címen érhető el.

A díj különlegessége, hogy láthatóság mellett üzleti előnyöket is biztosít a nyertesnek, aki egy éven keresztül a fiatal vállalkozók nagyköveteként inspirálhat másokat. Ünnepélyes átadója egybeforrott a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozattal, amely hazánk legnagyobb üzleti show-jaként fiatalok ezreit segítheti a gazdasági életben való értékteremtésben. A szervezők idén is komoly részvételre számítanak, mivel ismert emberek és nagy márkák vezetői fogják ritkán hallható személyes történeteikkel és tippjeikkel inspirálni a résztvevőket.

Az egész elnökségünk azon dolgozik, hogy a résztvevők igazi inspirációt kaphassanak és a rendezvény célja, hogy egy különleges köntösben, az ország egyetlen üzleti show-jaként segítsen minden karrierépítésben és vállalkozásban fejlődni vágyó résztvevőt, aki jobbá szeretné tenni az életét. A partnerekkel idén is ingyenes eseménysorozatot hoztunk létre és elvisszük az ország minden pontjára. Az idei program azért is lesz különleges, mert rendhagyó témákat hoztunk, mint például a mesterséges intelligencia sötét oldala, vagy a showbusiness mögötti világ Korda Györgyékkel” – árulta el a FIVOSZ elnöke.

A 2024 november 25-29 között megrendezett eseménysorozat 15 városban lesz ingyenesen elérhető a fiataloknak.

„A vármegyei eseményeinket a megyei vezetőink szervezik olyan fontos partnerekkel, mint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének helyi szervezete és a legfontosabb regionális cégek. Minden vidéki esemény olyan téma köré épül, amely a leginkább fontos az adott közösség számára. A központi rendezvényen pedig különböző témákat felölelő kerekasztalokban szerepelnek ismert és elismert szakemberek” – tekintett előre Kovács Patrik. Hozzátette, a rendezvénysorozat célja, hogy bárki, aki részt vesz rajta hazavihessen valamit, amitől többé válik ő és a vállalkozása is.

„A rendezvényünk inspirációja nyomán már rengeteg vállalkozás indult el az elmúlt években és számításaink szerint több, mint ezer üzlet is született. Az esemény úgy van felépítve, hogy mindenki kaphasson inspirációt, a saját életébe azonnal beépíthető siker-recepteket és tudjuk, hogy nagyon sokan találták már meg itt partnerüket, új főnöküket és kötöttek értékes barátságokat is. Az FVH már közel két évtizede szemléletformáló esemény, ami mindig a legújabb trendeket hozza el és egyedi, mivel a gazdaság legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért – ezt is jól példázza, hogy az elmúlt években a magyar GDP több mint 30 százalékát termelő vállalatok csúcsvezetői álltak a színpadon.

Kovács úgy látja, a kemény munka kifizetődött, a kétévtizedes szervezői tapasztalatnak is köszönhetően az üzleti- és karriershow olyan hiánypótló eseménnyé vált, amely évről évre képes megújulni és ihletet, ösztönzést adni a résztvevő embereknek.

„Az elmúlt években egyre komolyabb szerepet tölt be a hazai gazdasági utánpótlás-nevelésben, hiszen segít praktikus ötletekkel a gazdasági értékteremtésbe bekapcsolódni. Az elhangzott témákat mindig tovább visszük egy éven át szakmai és területi bizottságainkon keresztül. Érdemes megnézni a FIVOSZ honlapját és azt a szerteágazó szakmai bizottsági rendszert, amelynek keretében támogatjuk a fiatal vállalkozókat. Azon dolgozunk, hogy közösséget, üzletet és tudást biztosítsunk minden tagunknak” – hangsúlyozta.

Ám nemcsak a Fiatal vállalkozók hete, maga az anyaszervezet is jelentős fejlődésen esett át az utóbbi időben. A már említett, kibővült bizottsági és megyei hálózaton túl nemzetközi fronton is nagy előrelépés történt. A VOSZ és a FIVOSZ egy stratégiai együttműködésre lépett és közös nemzetközi titkárságot hozott létre, melynek keretében külképviseletet nyit Brüsszelben, Kínában és az Egyesült Államokban, így közvetlenebb hozzáférést biztosítva a tagságnak a világ GDP-jének 60,5%-át termelő piacokhoz.

„A FIVOSZ így egy teljesen új szinten, sokkal hatékonyabban tudja segíteni immár a magyar vállalkozókat itthon és külföldön is” – mondta a megállapodás jelentőségéről Kovács Patrik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Akcióba lendültek az egészségpénztárak, most nem érdemes kimaradni

Az egészségpénztárak minden év végén akciókkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy aki csak teheti, igyekezzen még év vége előtt kihasználni az adóvisszatérítés lehetőségét. És nem is csinálják rosszul, véli a BiztosDöntés.hu.

Aki költ az egészségére, egészségpénztár nélkül csak veszíthet

Mi magyarok mélyen a zsebünkbe kell, hogy nyúljunk, ha időben és megfelelő színvonalon szeretnénk gyógyulni. Az egészségügyi kiadásainknak ugyanis közel 30 százalékát fizetjük saját zsebből, ami az Európai Unión belül kiemelkedően magasnak számít.

Pedig a magánegészségügy egyáltalán nem luxus. Az állami egészségügyi rendszer leterheltsége és a várólisták hossza miatt ma már gyakran az egyetlen módja annak, hogy időben megfelelő kezeléshez jussunk.

Akkor is kifizetjük tehát, ha sokba kerül, és erre tovább rakódik a gyógyszerek költsége, a szűrővizsgálatok és terápiák díja. Az egészségpénztár azonban lehetővé teszi, hogy spóroljunk a kiadásainkon.

Az egészségpénztárba befizetett összeg 20 százalékát, legfeljebb 150 ezer forintot minden évben visszaigényelhetünk a befizetett személyi jövedelemadónkból. Ezzel pedig az infláción felüli megtakarítást érhetünk el, és az adóvisszatérítést költség vagy egyéb adó sem terheli. 

Így megéri az egészségünkre egészségpénztáron keresztül költeni, hisz ha már úgy is költünk, miért ne fizessünk kevesebbet? – hívja fel a figyelmet Simondán Eszter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Mi történik év végén?

Az egészségpénztár hasznát egyre többen ismerik fel, amit az is mutat, hogy – különösen a covid járvány és az azt követő áremelkedések óta – dinamikusan nő a pénztárak taglétszáma és az egyéni befizetések összege is.

Az adóvisszatérítés azonban viszonylag magas értékhatárig igényelhető. A maximális, 150 ezer forintos adókedvezményhez 750 ezer forintos éves befizetés tartozik, ez havi 62 500 forintot jelent. Az adóvisszatérítés azonban minden évben jár, így érdemes év végig olyan magas összeget befizetni a pénztárba, amilyet csak tudunk, így növelve az utána járó visszatérítést. A számlánkon lévő pénzt pedig elkölthetjük később is, hiszen a kedvezmény szempontjából a befizetés számít, és nem a költés – teszi hozzá a szakértő.

Az egészségpénztárak erre a lehetőségre minden évben akciók sorával igyekeznek felhívni a figyelmet. Nyereményjátékok és kedvezmények széles skáláját kínálják az újonnan belépő és már meglévő, a pénztárba befizetést teljesítő ügyfeleknek.

A legjobb akciók

Az akciók általában már novemberben elkezdődnek, így azoknak is kedveznek, akik nem hagynák az utolsó pillanatra – vagy épp a karácsonyi időszakra – az egészségpénztári befizetéseket.

A BiztosDöntés összeszedte a jelenleg futó kedvezményeket.

OTP Egészségpénztár

Az OTP Egészségpénztárnál pár hétig még él az a nyereményjáték, amelynek során akár 500 ezer forintos nyereménnyel is gazdagodhat, aki az egészségkártyáját összekapcsolja a bankkártyájával.

Ezen kívül tag ajánló akció is fut az OTP-nél. Ha egy meglévő tag új tagot ajánl, aki a szabályok szerint befizet a pénztári számlájára, azt 10-10 ezer forinttal jutalmazza a pénztár.

MBH Gondoskodás Egészségpénztár

Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár promóciós játékában 50 ezer forint értékű Decathlon ajándékkártyát nyerhet, aki december 23-ig minimum 20 ezer forintot befizet az egészségpénztári számlájára. 200 ezer forint befizetéssel a fődíjért, a 200 ezer forintos Hunguest Hotels ajándékutalványért is indulni lehet.

Összesen legalább 400 ezer forint befizetésével mindkét kategóriában indulhat a pénztártag, az ajándéksorsoláson 20-szoros, a fődíj sorsoláson 2-szeres eséllyel.

Patika Egészségpénztár

A Patika Egészségpénztárnál szintén befizetési akció van. Aki novemberben 250 ezer forinttal turbózza fel az egészségszámláját, az 25 ezer hűségpontot kap ajándékba a Patika ÉnPénztáram hűségprogramjában. Ha ebben a hónapban ezt kétszer vagy háromszor is megteszi, azért újabb 25-25 ezer hűségpont jár, ami aztán 5-5 ezer forintot ér az egészségszámlán.

Az akcióban új ügyfelek is részt vehetnek, ha online lépnek be a pénztárba, teljesítik a befizetést és regisztrálnak az ÉnPénztáram programban. Az akcióban részt vevő új belépőknek a pénztár elengedi az első kártya díját.

Prémium Egészségpénztár

A Prémium Egészségpénztár állandó akciója mellett, amelynek keretében az új belépők 3 db sorsjegyet kapnak az elektromos Fiat 500-ért folyó nyereményjátékra, szerencse szerdákkal is készül.

A pénztár felhívása szerint, aki az adott szerdán az előre meghatározott összeget befizeti az egészségszámlájára, az értékes nyereményeket nyerhet, plusz 10 ezer forintonként 1 db Fiat 500 sorsjegyet kap. Az elmúlt hét szerencse szerda nyereményei egy Lenovo tablet, egy 100 ezer forintos Auchan vásárlási utalvány és 100 ezer forint bankszámlára utalt készpénz voltak.

Generali Egészségpénztár

A Generali december végéig tartó nyereményjátékában a 80 ezer forintot befizető pénztártagok között a játék végén értékes nyereményeket sorsolnak ki. A résztvevők tabletet, robotporszívót, e-book olvasót, laptopot és mobiltelefont nyerhetnek.

A nyerési esélyeket többszöri 80 ezer forintos befizetéssel többszörözni lehet.

Vitamin Egészségpénztár

A Vitamin Egészségpénztárnál 2024-ben is a Vitamin hozza a karácsonyi ajándékot néven fut nyereményjáték. Azon pénztártagok között, akik december 13-ig legalább 100 ezer forintot befizetnek a számlájukra, 1 db 100 ezer forintos elektronikus Media Markt utalványt és 14 db 50 ezer forintos dm utalványt sorsolnak ki.

Nem csak a játék a fontos!

Az egészségpénztárak játékain komoly, értékes nyereményekre lehet tehát szert tenni, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a legnagyobbat az által nyerhetjük, hogy pénztártagként az egészségpénztáron keresztül fizetjük az egészségügyi kiadásainkat – hívja fel a figyelmet Simondán Eszter.

Érdemes a pénztárak szolgáltatásait megismerni és minél szélesebb körben használni, hiszen akár még a lakáshitelünket is törleszthetjük innen, milliós nagyságrendben spórolva a hitelen a futamidő végéig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss