Gazdaság
A hatékony otthoni munkavégzés alapjai
Egy produktív munkanaphoz sok különböző tényező járul hozzá, a kellemes munkakörnyezettől a különböző stressz-faktorok minimalizálásán át egészen a zenehallgatásig.
Fontos, hogy a munkavállalók a támogató környezetet akár a nappalijukban is létre tudják hozni és ugyanúgy tudjanak dolgozni otthonról, mintha az irodában ülnének. Az otthoni munkaállomás működtetésében számos okos megoldás áll a felhasználók rendelkezésére, amelyekkel akár hatékonyabbak is lehetnek, mint a munkahelyükön.
A munkaállomás felállítása
Fontos, hogy a kényelmes pihenést biztosító otthoni környezettől elkülönüljön a munkára kialakított helyiség, asztal vagy dolgozósarok, így az otthoni hatékonyság akár több mint 10 százalékkal is magasabb lehet a munkahelyinél. Sok vállalatnál van lehetőség saját laptopról vagy PC-ről elvégezni a feladatokat, de amennyiben ez nem lehetséges, vagy a háztartásban másnak lenne szüksége az eszközre, akkor akár okostelefon segítségével is dolgozhatunk.
A Samsung DeX alkalmazással a mobilokat egy külső képernyőhöz, így akár a tévéjükhöz is csatlakoztathatják a felhasználók és úgy működtethetik, mint egy asztali számítógépet. Az irodában maradt gépek távoli elérése is lehetséges az RDP alkalmazás és VPN hozzáférés segítségével, így a munkavállalók mindenhez hozzáférnek, amivel a mindennapokban dolgoznak. A DeX emellett lehetőséget biztosít a mobileszközök laptophoz való csatlakoztatására is egyetlen USB kábel segítségével. Ilyenkor a felhasználók könnyedén másolhatnak fájlokat az eszközök között és azokat a számítógép kezelőfelületén módosíthatják. Az eszközök biztonságát a Samsung a Knox védelmi rendszerrel garantálja, amely az okostelefont teljeskörű szoftveres és hardveres védelemmel látja el, így az szabadon használható a távoli munkavégzés központi elemeként.
A munka megtervezése
A tervezett, tudatos munka hatékonyabb és jobban motivál. Azok a munkavállalók, akik így dolgoznak, gyakran a legproduktívabb 10 százalékba tartoznak. Fontos, hogy a megszokott környezettől távol is legyen egy menetrend, amihez a dolgozó tarthatja magát és mérheti a saját teljesítményét. A részletes tervezéshez több alkalmazás is elérhető, a Focus To-Do-val intenzív munka- és pihenőidő állítható be, míg a Thrive az egyes feladatok közbeni koncentrációt segíti. Fontos, hogy otthoni ülőmunkát végzők is tartsanak szünetet és mozogjanak, a legtöbb okosóra erre már magától figyelmezteti a viselőjét. A tudatosság mellett a rendszeresség legalább olyan fontos, a hétköznapi szokások is segítik a munkavégzés hatékonyságát, ezek pedig akár digitálisan is követhetők. A Samsung Bixby asszisztense jelzi, ha kezdődik vagy lejár a munkaidő, és ennek megfelelően leállítja az értesítéseket és a kikapcsolódást segítő éjszakai módot aktivál az egyes eszközökön.
Kapcsolattartás
A folyamatos kapcsolattartás a kollégákkal az egyszemélyes otthoni irodából is elengedhetetlen a hatékony csapatmunka érdekében. A feladatok összehangolásához az online platformok és kommunikációs eszközök széles skáláját vehetik igénybe a munkavállalók. A legjobb kapcsolat az új WiFi 6 és 4G, illetve 5G hálózatok használatával érhető el, amelyek nagy sebességet tesznek lehetővé, így csoportos videóchat mellett akár nagyobb fájlok megosztása is lehetséges.
A mindennapi kommunikációba vagy akár a munkavégzésbe, iskolai feladatokba a TV készülékek is bevonhatók, hiszen ezek is rendelkeznek okos funkciókkal. A Samsung DeX segítségével a tévé képernyője is használható, így nagy méretben jeleníthetők meg az egyes feladatok vagy megbeszélések. Ilyenkor egy multiport adapterrel akár egér és billentyűzet is használható a tévéhez csatlakoztatva. Azok számára, akik nem rendelkeznek adapterrel, kiváló alternatívát jelenthet a képernyőtükrözés, amellyel vezeték nélkül jeleníthetik meg a mobileszközük képét a TV kijelzőjén.
„A jelenlegi járványügyi helyzetben nagyon sokan dolgozunk otthonról, ami a munkáltatót és a munkavállalókat is új kihívások elé állítja, a technológia adta lehetőségekkel viszont könnyebb és hatékonyabb az otthoni munkavégzés. A Samsung okos megoldásai, mint például a DeX, a Bixby, a Knox biztonsági platform, vagy az okoseszközökön elérhető alkalmazások jelentősen megkönnyíthetik az otthoni munkát az elkövetkező hetekben. Érdemes több alkalmazást, szolgáltatást kipróbálni, hogy megtaláljuk a számunkra és a munkánkhoz leghasznosabbakat, majd pedig ezek segítségével kialakíthatunk egy gyorsabb, rugalmasabb, koncentráltabb otthoni munkavégzést.”
– mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője.
Gazdaság
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.
A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.
„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”
– fogalmazott Zala Mihály
A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.
„A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára”
– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.
Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban5 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság1 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden
-
Gazdaság1 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére