Gazdaság

Hogyan él túl egy oktatási franchise a jelenlegi krízisben?

A 2014-ben alakult Logiscool hat év alatt a világpiacon is meghatározó oktatási franchise hálózattá nőtte ki magát.

A koronavírus járvány kitörésekor éppen egy új iskola nyílt volna meg Taiwan-ban. Azonban alig száradt meg a festék a tantermek falán, máris át kellett állni az online oktatásra. Végül ez a kihívás mégis pozitív változásokat hozott a hálózat szintjén. Körkép arról, hogyan él túl egy oktatási franchise a jelenlegi krízisben.

Pár héttel ezelőtt több tízezer diák tanult programozást a Logiscool tantermeiben világszerte. Majd a koronavírus által kialakult járvány hatására néhány nap leforgása alatt minden iskolájuknak át kellett állnia az online oktatásra. 16 országban több tízezer gyerek és szülő várta a magyar központ iránymutatását arról, hogyan tovább.

A személyes kapcsolattartás jelentősége

A Logiscool iskolák több földrészen is jelen vannak, köztük Ázsiában is, így a kinti partnereken keresztül a magyar központ első kézből követhette nyomon, hogyan alakul világviszonylatban a járvány.

„Az ázsiai iskoláink bezárása miatt már jóval a magyar kormány iskolabezárásokat érintő bejelentése előtt tudtuk, hogy át kell állnunk az online oktatásra. Csakhogy hiába mozgunk otthonosan az online térbe, ez az átállás még tőlünk is rengeteg munkát igényelt”

– meséli dr. Breuer Anita, a Logiscool alapítója. –

„A mi módszerünk ugyanis az élményalapú programozás oktatásra épül, aminek fontos része a személyes találkozás, ahol az oktató azonnal tud reagálni a kérdésekre, megvan a közvetlen interakció, és így a diákjaink számára biztosított a sikerélmény. Tudtuk, hogy az online térben nem lesz könnyű fenntartani a gyerekek figyelmét. Ezért bevontuk a kurzusok átalakításába a legjobb oktatóinkat az összes országból, és az ő tapasztalatukra, illetve a központi tananyagfejlesztő csapat tudására támaszkodva kezdtük el kialakítani az online oktatás feltételit. Volt olyan ország, ahol szünetet kellett tartani, de ez elengedhetetlen volt ahhoz, hogy az élmény alapú oktatási módszerünket átemelhessük az online térbe. Egy hetünk volt az átállásra.”

Az átmeneti időszakban komoly feladat hárult az iskolavezetőkre: az e-mailes kiértesítés mellett minden szülőt telefonon is megkerestek, hogy személyesen mondják el az online oktatás részleteit. Emellett felmérték azt is, hogy mely családoknak van szükségük laptopra – ami nem csak a Logiscool órákhoz, de a közoktatásban való részvételhez is elengedhetetlen. Végül a számok azt mutatták, hogy soknak, így a teljes hálózat kölcsönadta az eszközparkja nagy részét világszerte, és még a kijárási korlátozások előtt gondoskodtak róla, hogy a számítógépek eljussanak a családokhoz.

Multiplikálhatóság – meglévő eszközök használata

A mostani krízisben a már meglévő eszközök optimalizálása egy fontos lépés. A Logiscoolban a diákok számára kifejlesztett online portál, a My.Logiscool szerepe nőtt meg egyik pillanatról a másikra. Ez a portál eddig is létezett, de nem az órák megtartására, hanem közösségépítésre használták. Ebben a helyzetben ez átalakult. Néhány nap alatt a portálon keresztül 1200 új oktatóvideó vált elérhetővé, és a diákok számára kiépült az online konzultáció lehetősége is.

„Első sorban a franchise-szemléletünknek köszönhetjük, hogy egy hét alatt felépült a rendszer. Hozzá vagyunk szokva, hogy minden anyagunk multiplikálható legyen az összes országban úgy, hogy közben a minőségből se veszítsünk. Kiderült, hogy krízisben ez különösen hasznos. A másik fontos fordulópont a kommunikáció gördülékenységének megteremtése volt. A fejlesztés, fejlődés csak így lehet folyamatos.”

A csapat életben tartása

A cégek számára a veszteségek minimalizálása mellett az is nagy kihívás, hogy miként optimalizálják a munkafolyamataikat a jelenlegi kijárási korlátozásban.

„Itt állunk egy krízis közepén, amikor a gyors csapatdöntések elengedhetetlenek, de nem tudunk összeülni, vagy átmenni a másik irodájába egy-egy villámegyeztetésre. Arról nem is beszélve, hogy a kollégák terhelése megduplázódott, miközben mindenki időhiánnyal és a vírus miatti félelmekkel küzd”

– mesélte Anita. –

„A legegyszerűbb ötletek nálunk életmentőnek bizonyulnak. Létrejött például a „virtuális konyhánk”, ahol minden reggel közösen kávézunk, együtt kezdjük a napot. Minden csapatnak kialakult a heti és a napi rutinja az online térben is. Felpörgött a “Good-vibes” csoportunk, ahol megosztjuk egymással az összes pozitív visszajelzést, érkezzen akár szülőktől, diákoktól vagy partnerektől. Most a két héttel ezelőtti hóesésben mikulásnak öltözött kollégák, vagy a viccespólókban megtartott online csoportmegbeszélések kora is eljött. Mindemellett nem csökkentjük, hanem növeljük a munkatársaink létszámát. Hisszük, hogy hosszú távon ez lesz a kifizetődő út.”

Valamennyi veszteség elkerülhetetlen – előre kell menekülni

Az általános- és középiskolák bezárása és a koronavírus járvány miatt kialakuló gazdasági helyzet mindenkit kihívások elé állít.

„Van és lesz nálunk lemorzsolódás, ez elkerülhetetlen. Ehhez hozzájárul, hogy sajnos több szülő is elveszítette a munkáját, és lesznek diákok, akik kevésbé tudnak majd beilleszkedni az online oktatásba”

– teszi hozzá Anita. –

„De abban is hiszünk, hogy a jelenlegi helyzet sok lehetőséget is rejt. Szeretnének például azoknak a gyerekeknek és fiataloknak (7-18 év között) is módot adni az online programozás tanulására, akik eddig még soha nem programoztak. Ezzel segítve az otthon töltött idő kreatív, hasznos és szórakoztató eltöltését. Létrehozzuk nekik a Logiscool LIVE! kezdő online kurzusainkat, amik most áprilisban már elérhetővé is válnak. Ez egy óriási lépés a számunkra magyar és nemzetközi szinten is, hiszen végre el tudjuk érni azokat a diákokat is, akiknek a Logiscool iskolák eddig túl messze voltak. Igyekszünk mindig egy lépést előre lépni. Reméljük, hogy az idő is minket igazol majd.”

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss