Gazdaság
Mit tehetsz, ha nem fizet a vevő? Így kezeld kintlévőségeidet
Aligha akad olyan vállalkozás hazánkban, amelyiknek ne lenne ebben a pillanatban is valamennyi kintlévősége. Mindez teljesen természetes, és ideális esetben nem veszélyezteti a cég működését, likviditását. Más a helyzet, ha sok vevő nem fizet huzamosabb ideig, vagy nagyobb tételek maradnak kiegyenlítetlenül. Ideig-óráig talán így is elevickél a vállalkozás, a kockázat azonban egyre csak nő, egy bizonytalanabb időszakban pedig kritikus hiány is keletkezhet. A kintlévőségek ellen két módon is felveheted a harcot: ha esélyt sem adsz a felhalmozódásukra,+ és ha ügyesen kezeled a meglévő kintlévőségeidet.
Jó ügyfélmenedzsment = kevés kintlévőség
Érthető, ha bosszús vagy egy esetleges nemfizetés miatt, érdemes azonban jóhiszeműen állnod a dologhoz. Ez persze nem egyszerű, ha pénzről van szó, mégis tedd fel magadnak a kérdést: Te mindent jól csináltál? Megeshet, hogy a vevőd egyáltalán nem kapta meg a számládat. Például azért, mert elkeveredett a postán vagy spam-be rakta az ügyfeled levelezési rendszere. Az is lehet, hogy a könyvelőjére bízza az utalásokat, és a szakember hibázott, de az sem ritka, hogy a vevő hibás dátumot állít be a netbankjában az utalásnál.
Bármelyik esetről legyen is szó, a kulcsszó az udvariasság és a tapintat. Ha kedvesen, figyelmesen rákérdezel az ügyfelednél, hogy mi a késlekedés oka, nagyobb eséllyel jutsz a pénzedhez, mintha támadólag lépnél fel. A vevőid is emberek, ezer és egy dolog közbejöhetett az életükben, ami miatt nem, vagy nem időben fizettek. Sőt, jó ötlet, ha már a számla kiküldése előtt felhívod az ügyfeled, és rákérdezel, hogy ki tudja-e egyenlíteni időben. Sok bosszúságtól kímélheted meg magad, ha az ügyfelednek is optimális időben küldöd a számlát (különösen, ha nagyobb összegről van szó).
A kintlévőségek elkerülésének leghatékonyabb módszere, ha jól válogatod össze az ügyfélkörödet. Ennek első lépése az átgondolt és hatékony marketing. Olyan vevőket kell bevonzanod, akik egyrészt fizetőképesek, másrészt elégedettek az általad kínált ár-érték aránnyal. Az ügyféltájékoztatás legalább ilyen fontos: a vevő már a kezdetektől legyen tisztában a fizetési feltételekkel, lehetőségekkel és határidőkkel. Egy ügyfélkezelő rendszer pedig átláthatóvá teszi a dolgokat, segít megismerni a vevőid szokásait, fizetési hajlandóságukat és árérzékenységüket. Ne habozz tehát befektetni egy CRM-rendszerbe!
Egy-egy késve fizetés még nem a világ, azonban a notórius nemfizetők csak gondot jelentenek a vállalkozásodnak. Lehet, hogy radikális lépésnek tűnik megválni tőlük, sokszor mégis ez a helyes lépés. Bevételkieséstől aligha kell tartanod, hiszen nemfizető vevőkről van szó, a felszabaduló idő és energia azonban pluszbevételt jelent a cégednek. Koncentrálj azokra az ügyfelekre, akik megbízhatóak és nyereséget hoznak, ahelyett, hogy állandó idegeskedéssel apróznád fel az erőforrásaidat!
Ha már sok a kintlévőséged
A legegyszerűbb megoldást már említettük: egy udvarias telefon, egy tapintatos emlékeztető nem kerül semmibe, az esetek többségében azonban megoldja a problémát. Akár egy személyes találkozóra is sor kerülhet, ahol tisztázhatjátok, hol és miért akadt meg a fizetési folyamat, és hogyan tudjátok ezt a jövőben elkerülni. Egyáltalán nem ritka például a körbetartozás: lehet, hogy ügyfeled is hasonló cipőben jár, mint Te, és ez okozza az egyszeri vagy rendszeres késedelmet.
Dönthetsz a felszólító levél mellett is, a fokozatosság elvét azonban itt is tartsd szem előtt. Fenyegetés helyett próbálj empátiát sugallni és jóhiszeműen hozzáállni az ügyhöz. A tapasztalat azt mutatja, hogy az agresszív hangnem kevésbé hatékony, mint a segítőkész attitűd. Ha ezek közül egyik sem vezet eredményre, nem igazán marad más választásod, mint hivatalos fórumokra terelni az ügyet. Kérhetsz ügyvédi segítséget is, ugyanakkor első körben jobban jársz egy követeléskezelő céggel.
Amiben a követeléskezelő cég segíteni tud
Fontos, hogy a követeléskezelő nem behajtó! Sokkal inkább egy közvetítő közted és az ügyfeled között, aki szakértelmével segít közös nevezőre jutni. Míg a behajtók bírósági végzés alapján végzik a munkájukat, a követeléskezelők leveszik a terhet a válladról az ügyfélkezelés és a kapcsolattartás terén. Vagyis ők próbálják fizetésre bírni a vevőt, így neked marad időd mással foglalkozni.
Ezek a szakemberek profik a kommunikációban, így pontosan tudják, mikor milyen megoldás szükséges, melyik ügyfél mivel győzhető meg. Emellett természetesen a jogi környezettel is tisztában vannak, így minden szabályos és méltányos lesz az eljárás során. Mindennek persze ára van, hiszen a követelésed egy részét nekik kell majd utalnod, a tehermentesítés azonban megfizethetetlen.
You may like
-
Egyre többet várnak el a nyugdíj-megtakarítóktól a pénztárak
-
Új részleteket árult el a fejlesztő a most indult qvik fizetési rendszerről
-
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
-
Adóoptimalizálás 2025: november 20-ig dönthetnek a cégek a csoportos társasági adózásról
-
Fontos változás közeleg, érdemes már most készülnie a cégeknek
-
Belső égésű, hibrid vagy elektromos?
Gazdaság
Megváltoztatja a játékszabályokat a mesterséges intelligencia a pénzügyekben
Egyre nagyobb teret nyer a pénzügyi területen a mesterséges intelligencia – a vállalatok több, mint hetven százaléka használja valamilyen szinten pénzügyi folyamatai során.
Az arány ráadásul a következő három évben várhatóan 80 százalék fölé emelkedik majd – állapította meg a KPMG. A szervezet a pénzügyi beszámolók előkészítésének szezonjában tette közzé 2024 folyamán készült globális kutatásainak eredményeit.
A KPMG International már jóideje figyelemmel kíséri a mesterséges intelligencia szerepét a különböző szektorokban. Tavaly áprilisban a vállalatok körében végzett felméréskor megállapította, hogy a vizsgált cégek csaknem háromnegyede valamilyen mértékben már használja az AI-t a pénzügyi tevékenységeik során. Legutóbb 2024 szeptemberben újra górcső alá vette a témát, és jelentősen bővítette a kutatási mintát: a vizsgált régiók számát 23 fejlett és feltörekvő piacra, a megkérdezett vállalatok számát pedig 2900-ra növelte.
„Az világosan látszik, hogy a mesterséges intelligencia használatában ez alatt a fél év alatt is jelentős előrelépés történt. Az AI-t egyre több vállalat alkalmazza nemcsak a pénzügyi riporting folyamatban, hanem a pénzügyek szélesebb területein is, beleértve a számvitelt, a pénzügyi tervezést, a kockázatkezelést vagy az adókezelést, illetve treasury menedzsmentet” – magyarázza Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője.
A kutatás során a cégek érettségét is vizsgálták. A kérdésekre adott válaszok alapján a vállalatokat három kategóriába sorolták a kutatók. 18 százalékuk kezdő AI-használónak számít, 58 százalék a haladó fázisban van, 24 százalék pedig vezetőnek tekinthető.
Megtérül a befektetés az AI-ba
A pénzügyi csapatok a legkülönfélébb AI-technológiákba fektetnek be, de a területen vezetőnek számító vállalatok a legnagyobb értéket a gépi tanulásban, a mélytanulásban és a generatív mesterséges intelligenciában látják. A GenAI-t például dinamikus jelentés- és beszámolókészítésre, előrejelzési modellek és forgatókönyvek készítésére, dokumentumkezelésre, vagy a megfelelések nyomon követésére használják. A KPMG felmérése szerint a pénzügyi területeken a vállalatok 71 százaléka már alkalmaz valamilyen szinten mesterséges intelligenciát, 41 százalékuk pedig ezt közepes vagy kifejezetten nagy mértékben teszi. Ezen belül a számviteli és pénzügyi tervezési feladatok élenjárnak etéren, mivel számos azonnali előnyt kovácsolhatnak a mesterséges intelligenciával támogatott megoldások használatával; a mélyebb adatfeldolgozástól és pénzügyi jelentéskészítéstől a valós idejű információszerzésen át a prediktív elemzésig. A példát a pénzügy más területei is követik, a treasury menedzsmentben és kockázatkezelésben például minden második cég alkalmaz kísérleti jelleggel AI-t, ami segíthet a jobb adósságkezelésben, a pénzforgalmi előrejelzések készítésében, csalások felderítésében, hitelkockázat-értékelésekben, valamint a treasury- és kockázatkezelési szcenárió elemzési feladatokban.
A vizsgálat alapján elmondható, hogy a cégek 85 százaléka megtalálta számítását a mesterséges intelligenciába történő beruházással, ráadásul jelentős részük (37 százalék) a várakozásnál is jobb eredményekkel dicsekedhet. „A pénzügyi funkciók AI-val való felvértezésével elért eredmények bizonyára tovagyűrűznek, és ez a jövőben az AI használatát más szakterületeken is ösztönözni fogja” – vélekedett Rakó Ágnes.
További előnyöket jelenthet a megnövekedett hatékonyság és pontosság, a kevesebb emberi hiba, a trendek pontosabb előrejelzésének képessége, a gyorsabb és jobb adatalapú döntéshozatal, az alacsonyabb költségek vagy a jobb szabályozási megfelelés.
A KPMG felmérése szerint a trend nem áll meg, sőt, a cégek a következő három évben tovább tervezik növelni a mesterséges intelligencia alapú megoldásokra szánt kiadásaikat, ami az érettség legmagasabb fokán álló vállalatoknál az informatikai büdzsé 16 százalékát is meghaladhatja.
A Gen AI a jövő egyértelmű fókuszpontja
A KPMG adatai szerint a pénzügyi beszámolókészítéshez a vizsgált vállalatok mintegy 30 százaléka alkalmaz szelektíven vagy széles körben mesterséges intelligenciát, és ez az arány a következő három évben elképesztő mértékben, 83 százalékra emelkedhet. A Gen AI esetében ezek az arányok 13, illetve 56 százalékon állnak. Áprilisban még a cégek 6 százaléka jelezte, hogy nem tervezi bevonni a generatív mesterséges intelligenciát a pénzügyi beszámolók készítésébe. Szeptemberre ez az arány 1 százalékra esett vissza. Eközben a Gen AI használata az összes vizsgált vállalat körében 13 százalékról 17-re emelkedett.
Az AI használatban élenjáró vállalatok több mint nyolcszoros mértékben alkalmaznak Gen AI-t a haladókhoz vagy kezdőkhöz képest. Ezen túlmenően a vezetők 54 százaléka a következő egy évben prioritásként kezeli ezt a technológiát, szemben azzal a 36 százalékkal, amely inkább a hagyományos mesterséges intelligenciára összpontosít.
Adatbiztonság, átláthatóság, költségek – aggodalmak az AI bevezetése kapcsán
Tekintettel a pénzügyi adatok érzékenységére, a mesterséges intelligencia alkalmazásának legfőbb akadályai a potenciális adatbiztonsági és adatvédelmi sebezhetőségek – ezt említette a válaszadók 57 százaléka. További jelentős aggodalomra ad okot a megfelelő belső kompetencia hiánya, a limitált hozzáértés és AI-tudás (53 százalék), a következetes és releváns adatgyűjtés nehézségei (48 százalék), a magas kezdeti implementációs költségek (45 százalék) és az átláthatóság hiánya (40 százalék).
A KPMG felmérése szerint a mesterséges intelligencia használata kapcsán a vállalatok a pénzügyi területeken hasonló akadályokkal és aggodalmakkal szembesülnek, a vezetőnek számító cégek azonban többet tesznek ezek leküzdéséért. Csaknem háromnegyedük dolgozott már ki keretrendszereket, iránymutatásokat az AI felelős és biztonságos felhasználására vonatkozóan, így támogatva a biztonságos innovációs folyamatokat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egyre többet várnak el a nyugdíj-megtakarítóktól a pénztárak
Idén januártól több önkéntes nyugdíjpénztár is emelt a minimálisan elvárt havi tagdíjon – hívták fel a figyelmet a Grantis szakértői.
Emelkednek idén a tagdíjak
2025-től több önkéntes nyugdíjpénztár is megemelte a minimum tagdíjat. Az Alfánál 9 ezer forintról 10 ezer forintra, az Aranykornál 10 ezer forintról 12 ezer forintra, a Bizalomnál 7 ezer forintról 8 ezer forintra növekedett a havi tagdíj. A Pannóniánál 6 ezer forintról 8 ezer forintra, az OTP-nél 8 ezer forintról 10 ezer forintra emelkedett a tagdíj – derült ki a Grantis öngondoskodási szakértőinek összeállításából.
A Honvéd nyugdíjpénztárnál rendszerint az aktuális minimálbér 60 százaléka alapján számolják az éves minimális tagdíjat. A tavalyi 13 340 forintról így idén 14 540 forintra emelkedett a havi tagdíj.
A legalacsonyabb tagdíj elvárás jelenleg az Életútnál van, havi 5 000 forint. A legmagasabb pedig a Honvédnál, ahol 14 540 forint a havonta fizetendő tagdíj mértéke.
A pénztártagok fele továbbra sem fizeti a díjat
A Grantis szakértői felhívták arra is a figyelmet, hogy a jelenlegi 1 millió 69 ezer fős taglétszámmal már legalább minden tizedik magyar önkéntes nyugdíjpénztári tag.
A tagoknak viszont mindössze csak a fele fizeti rendszeresen a tagdíjat. A pénztáraknál nem kötelező a havi befizetés, negyedévente, illetve évente is lehet teljesíteni a tagdíjat, azonban a tagok fele még így is elmulasztja ezt megtenni.
Bár a pénztárak többsége nem szankcionálja a késlekedést és a passzivitást, de a pénztártag nyugdíjcélja veszélybe kerülhet, ha nem takarékoskodik.
A független alkusz korábban megvizsgálta a nyugdíjbiztosítások minimumdíjait is. A biztosítók többsége jellemzően legalább 10-12 ezer forintos havi rendszeres megtakarítást vár el. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ahol elvárt a rendszeresség, ott jellemzően jobban kitartanak a megtakarítók a nyugdíjcéljuk mellett.
A Grantis szakértői emlékeztetnek: a minimum díjaknál érdemes nagyobb összeget félretenni nyugdíjcélra, hogy a nyugdíjas években valódi segítséget nyújtson a megtakarítás.
Idén lakáscélra is felhasználható a megtakarítás
A szakértők emlékeztettek, hogy az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások a 2025-ös év folyamán kivételes módon, adómentesen hozzáférhetők ingatlancélú felhasználásra.
Ingatlancélnak számít a lakáshitelhez szükséges önerő biztosítása, a lakáshiteltörlesztés, az ingatlanvásárlás, az építkezés és a felújítás is. A kifizetést a pénztártag nemcsak saját maga, de a házastársa vagy a gyermeke számára is kérheti.
A megtakarítás felvételére a 2024. szeptember 30-ig felhalmozott összeg keretéig van lehetőség. A feltételek teljesülése esetén a pénztárak az igényléstől számítva 60 napon belül fizetnek.
Kétszámjegyű hozamok a pénztáraknál
Az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításokkal egészen kiemelkedő hozamokat tudtak a megtakarítók elérni, bőven kétszámjegyű volt a növekedés. Míg a portfóliók jelentős része 10-20 százalékkal gyarapította a nyugdíjra gyűjtögetőket, volt olyan portfólió is, ahol 30 százalék feletti hozamot lehetett zsebre tenni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Minden eddigi csúcsot megdöntöttek tavaly az áruhitelek
Az áttörés elsősorban annak köszönhető, hogy ma már a webshopokban is gyorsan elérhetőek ezek a kölcsönök, az emberek pedig utaznak a 0%-os THM-es akciókra.
Az ügyfelek számára egész biztosan kedvező lesz Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője szerint az, hogy újfajta költségmentes részletfizetést kínáló megoldások kerültek piacra – a szolgáltatók versenyén a fogyasztók nyerhetnek leginkább.
Sokadik reneszánszát éli az áruhitelezés Magyarországon: az elmúlt évtizedben már-már eltemetett szolgáltatással kapcsolatban az elmúlt hónapok arról tanúskodnak, hogy egyre többen élnek az áruhitel ajánlatokkal.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője szerint 2024 novemberében historikus rekordra, 5,72 milliárd forintra futott fel a folyósított áruhitelek összege, ami közel 30%-kal haladja meg az egy évvel ezelőtti mértéket. A növekedés az év egészére jellemző volt: az év első 11 hónapjában 42,2 milliárd forintra szerződtek az ügyfelek áruhitelre valamilyen kereskedelmi bankkal – a kihelyezés harmadával volt magasabb, mint 2023-ban.
Az év első 11 hónapjában 163 475 szerződés köttetett, ez 14%-kal haladja meg 2023-as adatokat. Az elmúlt évtizedben nem volt rá példa, hogy egyetlen hónapban 20 000 szerződést meghaladó kontraktust kössenek a finanszírozók, márpedig tavaly novemberben 22 158 áruhitel szerződést hagytak jóvá a pénzintézetek.
Az internet dobta meg a számokat
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a felfutás egyik legfontosabb oka az, hogy az ügyfelek egyre nagyobb része vásárol az interneten. Mára a webshopokba is megérkeztek az áruhitel ajánlatok, amelyeket az ügyfelek könnyedén, néhány többlet kattintással és némi elektronikus adatszolgáltatással tudnak igényelni.
Gergely Péter szerint az áruhitelek felfutásának másik oka, hogy a lakosság valóban elkezdte bepótolni a vágtató infláció idején elmaradt tartós eszköz beruházásait – de ezt még sokan nem tudják-merik egy összegben finanszírozni.
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a megnövekedett aktivitáshoz így az is kellett, hogy a kereskedők is felmérjék azt, hogy számukra komoly forgalmi eredményt hozhat az, ha az ügyfeleik számára részletfizetést tesznek lehetővé. Ennek köszönhetően ma szinte minden hónapban elérhetőek a kereskedőknél akciós, 0%-os THM (teljes hiteldíj-mutató) mellett elérhető hiteltermékek. Az akciózás kifejezetten igaz volt az év végi időszakra, amikor a karácsonyi bevásárlást számos fizikai kereskedő és webáruház 0%-os THM-es akciókkal könnyítette meg.
Azt, hogy az áruhitelek igénybevételénél magas a 0%-os ajánlatok igénybevétele, Gergely Péter szerint mindennél jobban bizonyítja az, hogy a Magyar Nemzeti Bank által kimutatott átlagos áruhitel THM tavaly novemberben 11,7 százalék volt, ami 5 százalékponttal az ugyanebben a hónapban folyósított személyi kölcsönök átlagos 16,7 százalékos THM szintje alatt van.
Versenytársak mellett fut a szekér
Gergely Péter szerint érdekes, hogy az áruhitelek épp akkor futnak fel, amikor a piacon megjelentek a trónkövetelők.
Míg korábban sokan úgy vélték, a személyi kölcsönök piaca falja majd fel az áruhitelezést, most sokan figyelik a piacon, hogy milyen sikerrel járnak majd azok a fintech kezdeményezések, amelyek a „buy now, pay later” (BNPL, vásárolj most, fizess később) elven működve kínálnak a kereskedőknek faktoring szolgáltatást. Ilyenkor a BNPL szolgáltató az ügyfelek helyett azonnal kifizeti a számla ellenértékét a kereskedőnek – leszámítva belőle a bonyolításért kért, jellemzően havi 1-3 százalékos díjat.
Az ügyfél számára a szolgáltatás ingyenes, számára tehát lehetővé válik az, hogy költségmentesen, több részletben fizesse meg az áru ellenértékét.
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a BNPL megoldás jellemzően rövid távú, 3-6 hónapos részletfizetést engedélyez az ügyfeleknek, ezzel szemben az áruhitelek esetében nem ritka a 10-12 hónapos, sőt – magasabb összegek esetén – akár 24 hónapos futamidő.
A finanszírozók és a kereskedők jellemzően több futamidőt ajánlanak, a klasszikus áruhitel kamat a folyószámla és hitelkártya kamatok nagyjából 20-24 százalékos szintjén van. Ez a viszonylag magas kamat teszi ugyanakkor lehetővé azt, hogy a finanszírozó a kereskedővel megállapodva és a költségeket közösen viselve – időszakra, futamidőre és a hitelösszegre szűrten – 0%-os THM-es akciókat tudjon ajánlani.
A szolgáltatók között kialakuló versenynek minden bizonnyal az ügyfelek lesznek a nyertesei: egész biztosan bővül majd az áruhitelek (vagy ahhoz hasonló BNPL lehetőségek) elérhetősége – és egyre több helyen lesz mód valóban költségmentes részletfizetésre.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Az LG megkezdi a világ első átlátszó, vezeték nélküli 4K OLED televíziójának értékesítését
Az ABB és a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa egész Európában együttműködik a fenntartható, energiahatékony épületek létesítésének ösztönzése érdekében
Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon
Siemens: fenntarthatósági mérföldkövek 2024-ben
Samsung Vision AI és további újítások a CES 2025 First Look eseményén
CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak
A vezetékes- és a mobilinternet forgalom is emelkedett a Telekomnál az ünnepi időszakban az elmúlt évhez képest
Járművekbe integrálható vezérlőplatformot mutat be az LG a 2025-ös CES-en
Milyen típusú szerelődobogók közül választhatunk?
Xiaomi kijelző csere: már az újabb modellek sérült képernyője is orvosolható!
Technokrata.hu
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
A biztonság nem luxus, hanem alapvető szükséglet
Magyarország első profi szimulátorcsapata alakult meg a Széchenyi István Egyetemen
Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Ausztriában és Szlovéniában arányaiban háromszor több az exportképes vállalkozás
2025-ben téglába kell fektetni
Napokon belül lejár az MI-jártasságra adott határidő
A MATE oktatója három módszert vezetett be a matematikatanítás hatékonyságának növelése érdekében
A Samsung Neo QLED és Lifestyle tévéit a VDE „EyeCare Circadian” tanúsítványával ismerték el
Így lehet az otthonfelújítás az évszázad üzlete
Műszaki-Magazin.hu
Újabb Schneider Electric üzem lett Példakép
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
Hulladékból érték: Városi bányászat a gyakorlatba ültetve
MI kontra mérnöki tudás?
Még zöldebbek lehetnek épületeink
Szilárdtest akkumulátorok – a jövő energiaforrásai
Az ipar legjobbjai díjazottjai!
A legfontosabb IT trendek 2025-ben
30 éve hódít a Mercedes-Benz Sprinter
Szabadon felhasználható művek
Ajánljuk
Friss
-
Gazdaság2 hét ago
A vezetékes- és a mobilinternet forgalom is emelkedett a Telekomnál az ünnepi időszakban az elmúlt évhez képest
-
Egészség2 hét ago
Az olimpiai bajnokok lassabban öregszenek
-
Szórakozás2 hét ago
Új fejezet nyílik a filmgyártásban Magyarországon
-
Gazdaság2 hét ago
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
-
Gazdaság2 hét ago
Nem élünk olyan jól, mint ahogy az MNB adatai mutatják
-
Ipar2 hét ago
Siemens HMI-akció: -15%-os listaárcsökkentés
-
Egészség2 hét ago
Hol tartunk az evolúcióban? – Alkalmazkodik a testünk a modern technológiához?
-
Gazdaság2 hét ago
AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista