Connect with us

Gazdaság

Alkalmazkodás, üzletmenet-folytonosság és kobotok

A kobotokok sokféle módon támogatják az alkalmazkodást és az üzletmenet folytonosságát bizonytalan időkben. Olyan UR-kobotra épülő alkalmazásokat helyeztünk a középpontba – a minőségellenőrzéstől a hegesztésig -,amely bemutatja, hogy a kobotok milyen rugalmas, jövőbiztos automatizálási telepítéseket tesznek lehetővé különböző méretű vállalatok számára.  

A csomagolás és a raklapozás az ellátási lánc legkevésbé ergonomikus feladatait foglalja magában, ezzel egyidejűleg pedig a munkavállalókat érő jelentős számú ismétlődő terhelésekért és mozgásszervi rendellenességekért is felelős. A nehéz terhek emelése és a hajolás az áruk felvétele vagy becsomagolása nem pusztán nem-ergonomikus velejárói a munkának, amelyek magukban hordozzák a sérülések kockázatát, hanem ismétlődnek is, ami teret ad az emberi tévedésnek, mivel a dolgozók figyelme egyre csökken. A tényezők ezen kombinációja révén az együttműködő robotok ideális partnerként szolgálnak a csomagolási és raklapozási folyamatokhoz.

A gyártásban jelentkező megakadások kezelésének módját kereső ügyfelek nagy érdeklődést mutatnak a gyors megtérülést biztosító kobotok iránt felgyorsult. Szembesülve az olyan termékek iránti kereslet hirtelen megugrásával, mint az orvosi alkatrészek és az egyéni védőeszközök, számos ügyfél úgy találta, hogy a kobotokra épülő csomagolási és raklapozási technológia hatékony módja a termelés növelésének.

Hasonlóképpen, a COVID-19 korlátozások súlyosbítják a már meglévő munkaerőhiányból adódó kihívásokat a feldolgozóiparban és egyéb iparágakban. Minden eddiginél nehezebb személyzetet találni, a betegségből eredő távollétek folyamatos kockázatot jelentenek, ezeken kívül pedig az utazási korlátozások és a társadalmi távolságtartás szükségessége miatt rövid távon nem célravezető az emberi munkaerő alkalmazása. A kobotok jelentősége megnőhet ezekben a helyzetekben, pótolhatják a hiányzó munkaerőt és biztosíthatják az üzletmenet folytonosságát a kedvezőtlen munkaerő és általános működési feltételek ellenére.

A kobotok alkalmazása további munkaerő felvételét eredményezi

Bizonyos helyzetekben kobotok alkalmazása a csomagoló és a raklapozó munkaterületeken akár új alkalmazottak felvételéhez is vezethet a megnövekedett termelési szintnek köszönhetően. Ez történt a spanyol RNB Cosméticos esetében is. A vállalt hat UR10-et vezetett be csomagoló és dobozoló üzemében a gyártósor végi raklapozási feladatok elvégzésére. A kobot cellák telepítése óta az RNB Cosméticos gyorsan és hatékonyan megnövelte a termelést.

Emberi munkaerővel együttműködve, percenként hat csomagot gyártó ciklusban több mint 350 különböző tételre alkalmazva a rendszer annyira hatékony volt, hogy új munkatársakat vettek fel a gyártás megugrásának kezelésére. Ennek eredményeként a meglévő személyzetet felmentették a nem ergonomikus feladatok végzése alól, fejlesztették szakmai készségeiket – a csomagolás és a raklapozás helyett -, így most ezek a dolgozók irányítják a kobotok működését.

„Nem alkalmazunk szakértő személyzetet egy csúcstechnológiás robot kezelésére. Munkatársainkat szakértőkké alakítjuk azáltal, hogy fejlesztjük készségeiket”

– mondta Aurelio Tornero, az RNB Cosméticos gyárigazgatója.

Kobotok végzik a nehéz súlyok emelését a L’Oréal-nál

A L’Oréal India punéi üzemében az operátorok manuálisan végezték a sor végi műveleteket, aminek következtében egy 8 órás műszakban összesen mintegy 8.500 kilogrammnyi (18.700 fontnyi) súlyt mozgattak meg. A L’Oréal India ezt túl nagy kockázatként ítélte meg, amit két UR10 telepítésével sikeresen hárított el az operátorokról. A kobotok lehetővé tették a társaság számára a csomagolás és raklapozás során végzett emberi munka teljes kiiktatását, a teljes eszközhatékonyság pedig 5%-kal nőtt a raklapcsere során megtakarított időnek köszönhetően.

„Az együttműködő robotok hozzájárultak a munkafolyamat kockázatainak teljes megszüntetéséhez. Felhasználóbarátak, karbantartásmentesek és rendkívül hatékonyak. Örömünkre szolgál, hogy a Universal Robots kobotjait alkalmazhatjuk gyártósorainkon.”

– mondta Ranjit Ekda, a L’Oréal India gyártási ellátási láncának vezetője.

A Nippon Zettic egyesíti az emberek és a robotok legjobb tulajdonságait.

Japánban a vezető fogkrémgyártó NIPPON ZETTOC CO. LTD UR5 kobotok használatát vezette be a csomagoló és dobozoló soraikon fellépő munkaerőhiány leküzdése céljából.

„Az emberek képesek rugalmasan dolgozni, de természetesen a gyenge pontokat is számításba kell venni, például, a munkavégzés esetleges hirtelen megszakítását vagy a készségek közötti egyenlőtlenségeket”

– mondta Junichi Kano, a NIPPON gyártástechnológiai osztályának vezetője.

„Ezért a célunk egy olyan sor létrehozása, amely az emberek és a robotok legjobb tulajdonságait ötvözi.”

A vállalat belső dobozos csomagolószalagját, amelyhez korábban két emberre volt szükség, most egy fő és négy UR5 kobot működteti, ami lehetővé teszi a folyamatos gyártást akkor is, amikor a dolgozók szüneteket tartanak. Az UR5 kobotok a termelést is felgyorsították, 30 százalékkal növelve az óránként csomagolt termékek számát. A külső dobozos csomagolás most egy, a UR5 által teljesen automatizált módon történik, miközben a személyzet több olyan hozzáadott értéket képviselő feladaton dolgozhat, mint például az anyagellátás és a folyamatellenőrzés.

Gazdaság

A 4iG Csoport és az Elisa Polystar kibővítette együttműködését

A 4iG Csoport kiterjesztette stratégiai együttműködését az Elisa Polystarral, amelynek keretében új, mesterséges intelligencia használatának lehetőségét megteremtő, hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert vezetnek be a One Magyarországnál.

Az együttműködés célja, hogy a vállalat ügyfelei még megbízhatóbb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatásokat élvezhessenek, miközben a hálózat működése hatékonyabbá válik.

Az új projekt a 4iG Csoport és az Elisa Polystar korábbi együttműködéseire épül.  A vállalatcsoport a finn céggel együttműködésben vezetett be automatizált hálózatfelügyeleti rendszert a korábbi Vodafone Magyarországnál (most V-Hálózat Távközlési Zrt., emellett Albániában és Montenegróban is az Elisa Polystar hálózati szolgáltatásélmény menedzselő megoldásait használják. A One Magyarország hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszer kiépítésére kiírt tenderén a cég több pályázó közül választotta ki a rendszer leszállítására az Elisa Polystart, többek között a korábbi sikeres együttműködések tapasztalatai alapján.

Az új generációs megoldás bevezetése nem csupán technológiai újítás, hanem stratégiai jelentőségű lépés is, amely illeszkedik a 4iG Csoport digitális transzformációs irányvonalához. A rendszer a One Magyarország hálózatának teljes infrastruktúráját lefedi, a központi elemektől egészen a mobil hozzáférési hálózat elemekig biztosítva a valós idejű átláthatóságot. Ez lehetővé teszi a hibák és teljesítményproblémák gyors felismerését, így sokszor még azelőtt történhet beavatkozás, hogy az ügyfelek bármilyen fennakadást tapasztalnának.

„A 4iG Csoport számára kiemelten fontos, hogy Magyarországon és a nyugat-balkáni régióban működő távközlési vállalatai a legmodernebb technológiára építve a lehető legjobb szolgáltatási élményt biztosítsák ügyfeleiknek – legyen szó lakossági vagy üzleti felhasználókról. Az Elisa Polystarral való együttműködés olyan mérföldkő, amely nemcsak hálózataink minőségét emeli magasabb szintre, hanem ügyfélközpontú működésünket is tovább erősíti. Meggyőződésünk, hogy az új rendszer bevezetése hosszú távon stabilabb, átláthatóbb és jövőbiztos hálózatot teremt hazai leányvállalatunknál, a One Magyarországnál is

– mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.

A megoldás alapot teremt a mesterséges intelligenciát és gépi tanulást is alkalmazó további fejlesztésekre, amelyek automatikusan észlelik a hálózati anomáliákat, teljesítményproblémákat vagy akár a biztonsági fenyegetéseket. Ennek köszönhetően nemcsak a hibák elhárítása válik gyorsabbá, hanem a fennakadások is megelőzhetővé válnak, ami stabilabb szolgáltatást és magasabb szintű ügyfélélményt biztosít.

„A 4iG-vel való együttműködésünk újabb fontos mérföldkő küldetésünkben, melynek célja, hogy segítsük a szolgáltatókat a komplex hálózati adatok értelmezhető, hasznosítható információvá alakításában. Büszkék vagyunk arra, hogy a 4iG ismét bennünket választott partnerének, építve a korábbi magyarországi, albániai és montenegrói sikereinkre. Az új, mesterséges intelligenciával támogatott felügyeleti rendszer révén a One Magyarország valós idejű rálátást nyer teljes hálózatára, így lehetővé válik a proaktív döntéshozatal, miközben az ügyfelek gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Mindez kiváló alapot teremt a jövőbeli innovációkhoz.”

– mondta Stephen Preston, az Elisa Polystar vezérigazgatója.

Az Elisa Polystarral közösen bevezetett rendszer jövőálló és rugalmas platform, amely támogatja a 2G, 4G és 5G szolgáltatásokat, és hosszú távon is képes lépést tartani a növekvő adatforgalommal. A One Magyarország meglévő rendszereivel szorosan integrálódva támogatja az adatvezérelt döntéshozatalt, a proaktív szolgáltatásmenedzsmentet és a magasabb szintű ügyfélközpontúságot.

A rendszer kiépítése azonnal megkezdődik, a cél pedig, hogy a jövő nyári fesztivál- és roaming szezonban még megbízhatóbb hálózati élményt és teljesítményt nyújthassanak a One Magyarország ügyfelei számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

ViVeTech Nyrt.: 20-25 százalékos árbevétel-növekedést tervez 2025-ben

542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a 2025-ös év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt.

A társaság a 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít a tavalyi évben elért rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos szint után – derül ki a társaság mai napon publikált 2025. első féléves jelentéséből.

Az idei üzleti évre jellemző szezonális hatások miatt – a tavalyi év első felében elért 742,4 millió forintos nettó árbevételhez képest – 27 százalékkal kevesebb, 542,2 millió forintos árbevételt ért el a ViVeTech a 2025. június 30-án lezárult első félévben.

„Az intenzív kereskedelmi tevékenységnek köszönhetően 2025-ben tovább bővült a ViVeTech ügyfélköre, és idén már olyan projektekre is sikerült leszerződnünk, amelyek éven túlnyúló, 2-3 évre szóló megbízást jelentenek a társaságnak, így stabilizálják a cash-flow helyzetünket, és fedezetet biztosítanak a fejlesztési terveink és a nemzetközi terjeszkedésünk finanszírozásához. Az év első hat hónapjában a projektek előkészítése és a szerződések megkötése zajlott, így az idénre tervezett bevételek nagyobb részét a második félévben realizáljuk majd” – mondta el Márton Miklós, a ViVeTech Nyrt. vezérigazgatója. „Rendelésállományunk már az első félév végére meghaladta az 1,5 milliárd forintot, ami alapján a 2025-ös pénzügyi év egészére – a tavalyi rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos árbevétel után – 20-25 százalékos árbevétel-növekedést várunk az előző évhez képest”

– emelte ki.

Sikeres volt a zártkörű alaptőke-emelés az első félévben

„Idén tavasszal jelentettük be, hogy a nemzetközi piaci jelenlétünk erősítésének, illetve a disztribúciós hálózatunk kiépítésének támogatása céljából tőkeemelést tervezünk. A zártkörű tőkeemelés június végén lezárult, és ennek keretében mintegy 60 millió forint tőke bevonására került sor, ami – különösen a jelenlegi tőkepiaci körülmények között – kiemelkedő sikernek tekinthető. Ez egyértelműen igazolja, hogy a stratégiánk és a hosszú távú jövőképünk egyaránt meggyőző a befektetők számára”

– tette hozzá Márton Miklós.

A napokban érkezik a 2024. évi osztalék

Az idei évtől a ViVeTech belépett az osztalékpapírok körébe, amelybe a BÉT-en szereplő cégek csupán ötöde tartozik; a társaság tavalyi nyeresége közel 20 százalékát a következő napokban fizeti ki a részvényesek számára. Az osztalékfizetés mellett a ViVeTech hosszú távon is elkötelezett.

Egy év alatt 37 százalékkal emelkedett a ViVeTech árfolyama

A 2011-ben alapított, magyar tulajdonú ViVeTech Nyrt. IT-biztonsági megoldásaival többek között hazai és nemzetközi kritikus infrastruktúra-szolgáltatók – így például az egészségügy, a közlekedés, a közszolgáltatások és a közigazgatás területén működő ügyfelei – kibertámadások elleni védekezését segíti.

A ViVeTech részvénye 2022. május 31-én került bevezetésre a Budapesti Értéktőzsde középvállalatokra specializált Xtend piacára, a Társaság nyilvános tulajdonban lévő részvényeinek aránya jelenleg 20,17 százalék. A ViVeTech árfolyama az elmúlt egy évben – a korábbi időszakhoz képest jelentős forgalomnövekedés mellett – 37 százalékkal emelkedett, a papír záró ára 2025. szeptember 9-én 316 forint volt.

A ViVeTech szeptember 23-án online befektetői webináriumot tart, ahol a cég vezérigazgatója, Márton Miklós és a társaság gazdasági vezetője, Lendvai Beáta bemutatja az idei első féléves pénzügyi eredményeket, a ViVeTech idei terveit és várható eredményeit, továbbá a folyamatban lévő nemzetközi terjeszkedés legfrissebb fejleményeit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A digitális fejlődés és a kollaboráció találkozása, a Zeus-rendszer

Megújult a ZEUS banki információs rendszer, amely gördülékenyebb ügyfélélményt és egyszerűbb mindennapokat biztosít a K&H 198 ügyfélpontján dolgozó banki munkatársaknak.

A K&H és a Capsys Informatikai Kft. példaértékű együttműködésének eredménye egy modern, felhasználóbarát megoldás, amely intuitív navigációval, színkódokkal, grafikonokkal és az AI-integráció lehetőségével támogatja a hatékony munkát.

A fejlesztés során a K&H Bank és a Capsys Informatikai Kft. nem klasszikus beszállító- megrendelő kapcsolatban dolgozott. Nyílt kommunikáció, kölcsönös bizalom és folyamatos közös gondolkozás jellemezte a projektet. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy a banki információs rendszer egyszerre legyen robosztus és rugalmas, modern és könnyen használható. A projekt szakmai kihívása abban rejlett, hogy a Zeus digitalizációs program egyik látványos elemét egy meglévő, régi technológián alapuló saját fejlesztés modernizálására használták. A cél a bővebb funkcionalitás, korszerűbb felhős struktúra és a végfelhasználó szempontjából optimalizált használhatóság volt. A rendszer fejlesztésének kulcsa, hogy a banki ügyintézők és az ügyfelek mindennapjaiban is kézzelfogható értéket teremtsen. Az új megoldás bevezetése egy hosszú távú, többlépcsős digitális transzformációs stratégia része.

„A Zeus rendszer modernizációja mérföldkőnek számít mind az IT, mind az üzleti oldalon. A funkciókat teljes egészében a végfelhasználó igényeihez igazítottuk, a felhős technológiák alkalmazásával pedig a kollégák az ügyfelek kiszolgálására koncentrálhatnak, nem a rendszer használatára. Ez a projekt nemcsak technológiai áttörés, hanem a munkavállalói fejlődés szempontjából is kiemelkedő, hisz olyan munkahelyet építünk, ahol a fejlődés alapérték, a kollégák folyamatosan kipróbálhatnak új technológiákat, több területen kibontakozhatnak, és bővíthetik tudásukat. A projekt során megszerzett tapasztalatok és az együttműködési módszerek a jövőbeni fejlesztések alapját képezik, biztosítva, hogy a technológiai innováció mindig a kollégák és az ügyfelek valódi igényeit szolgálja”

– hangsúlyozta Ozorai Dénes a K&H IT vezetője.

A K&H példája mutatja, a valódi innováció nemcsak kifelé, hanem befelé is hat – a technológiai megújulás akkor teljes, ha a kollégák munkáját is egyszerűbbé, gyorsabbá és inspirálóbbá teszi.

„Az igények definiálása és megvalósítása során folyamatos, támogató kommunikáció zajlott, a problémák őszinte feltárásával és közös megoldáskereséssel. Rendkívül inspiráló volt látni, hogy a K&H csapata nyitott minden ötletre, gyorsan reagált a visszajelzésekre, és minden esetben a közös cél – a végfelhasználók és a banki kollégák számára értéket teremtő rendszer állt az első helyen. Szállítói oldalról nagyon megnyugtató volt egy ilyen nyílt, őszinte és megoldáscentrikus munkában részt venni, ahol a felek kölcsönösen támogatták egymást, és minden apró részletet közösen gondoltunk végig. Ez az együttműködési modell nemcsak gördülékeny és hatékony volt, hanem valóban innovatív is, és példaértékű minden jövőbeni projekthez”

– tette hozzá Domonkos Tamás a Capsys Informatikai Kft. üzletág igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss