Connect with us

Gazdaság

Debrecenben nyílik az első vidéki Xiaomi Mi Store

Tovább terjeszkedik a Xiaomi Magyarországon: első ízben lesz hivatalos márkaképviselete Budapesten kívül, Debrecenben.

A december 5-én megnyíló üzlet lesz a harmadik Mi Store az országban, ahol közvetlenül a gyártótól és gyártói garanciával lehet majd Xiaomi termékeket vásárolni.

A Fórum Debrecen bevásárlóközpontban, 2020. december 5-én, délelőtt 10 órakor nyílik meg a Xiaomi harmadik hivatalos Mi Store-ja Magyarországon, amely az első a vidéki üzletek sorában. Az új, 85 négyzetméteres boltban, a legújabb okostelefonok mellett, a Xiaomi AIoT termékeit: okosporszívókat, légtisztítókat, elektromos rollereket, otthoni biztonsági kamerákat, okoskarkötőket és számtalan egyéb okos terméket is meg lehet majd vásárolni. A nyitásra a Xiaomi különleges akciókkal készül. Ezek a kedvezmények csak a nyitás hétvégéjén – tehát december 5-én és 6-án – és kizárólag a készlet erejéig lesznek elérhetőek a debreceni üzletben.

A debreceni nyitás hétvégéjének különleges kedvezményei az alábbiak lesznek:

  • Xiaomi Mi Smart Band 5: 14 990 Ft helyett 9 990 Ft
  • Xiaomi Mi Body Composition Scale 2: 7 990 Ft helyett 4 990 Ft
  • Xiaomi Mi Box S: 23 900 Ft helyett 17 900 Ft
  • Xiaomi Mi Smart LED Bulb Essential: 4 490 Ft helyett 2 990 Ft
  • Xiaomi Mi otthoni WiFi biztonsági kamera 360: 12 900 Ft helyett 9 990 Ft
  • Xiaomi Redmi Note 9 Pro (6/128 GB): 114 900 Ft helyett 79 900 Ft

A Mi 10T és Mi 10T Pro készülékekre extra 6 hónapos garanciát ad a kijelző véletlenszerű sérülése esetén a Mi Store-ban vásárlóknak és mindazoknak, akik hivatalos magyarországi értékesítési csatornákon keresztül szerzik be a rendkívüli teljesítményű és kivételes képernyő frissítési rátával rendelkező készülékeket.

Az ünnepélyes megnyitón jelen lesz Wagner Tibor, a Xiaomi magyarországi képviseletének vezetője, a házigazdai szerepkört pedig a Xiaomi Magyarország YouTube csatornájáról is ismert Tamás Zsolt látja el. A szalagátvágást Tamás Zsolt élőben fogja közvetíteni a Xiaomi Magyarország Facebook oldalán.

A Xiaomi mindössze 10 éve van jelen a globális piacon, ám ez a rövid idő is elegendő volt ahhoz, hogy mára Európa és a világ harmadik legnagyobb okostelefon márkájává váljon. Idén júliusban a Redmi Note 8T volt a legkelendőbb okostelefon Magyarországon. A rövidesen megnyíló Mi Store-ban azonban a debreceni vásárlók egy másik oldaláról is megismerhetik a Xiaomit: ez ugyanis nem csupán a kiváló minőségű, mégis elérhető árú okostelefonok, hanem egy teljes Xiaomi ökoszisztéma gyártója és innovátora, amely a legkülönfélébb, összekapcsolt háztartási készülékeket, lifestyle és biztonsági termékeket foglalja magában.

Wagner Tibor, a Xiaomi magyarországi vezetője a szombati megnyitó kapcsán elmondta:

A Xiaomi termékei iránt folyamatosan növekszik a hazai kereslet. A fokozott elvárásoknak a vállalat az online és offline értékesítési csatornák összehangolt használatával, és az üzleti partnerekkel folytatott együttműködései megerősítésével kíván megfelelni. A Mi Store azért különleges hely, mert itt személyesen is találkozhatunk a vevőinkkel, és meg tudjuk hallgatni a véleményüket a termékeinkről. Ezek a visszajelzések nagyon értékesek számunkra, amelyeket a termékfejlesztés során felhasználnak a Xiaomi mérnökei.”

2020 októberéig mintegy 280 Mi Store nyílt meg Európában. Magyarországon már a jövő év folyamán újabb Mi Store-okat tervez átadni a Xiaomi, méghozzá ismét vidéki helyszíneken. Az aktuális esemény kapcsán a vállalat arra figyelmezteti a vásárlókat és érdeklődőket, hogy a járványhelyzetre való tekintettel tartsák be a megfelelő távolságot egymástól. Ez azonban nem lesz akadálya annak, hogy az üzletben lévő munkatársak válaszoljanak a feltett kérdésekre, és hogy kiszolgálják a vevőket.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

7 kritikus pont ingatlanjogász szemmel az Otthon Start hitellel kapcsolatban

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

A hatályos jogszabály szerint azonban sokan nem örülhetnek majd. Tóth Renáta ingatlanjogász szerint például osztatlan közös tulajdonú ingatlan nem lesz megvásárolható a konstrukcióval, mint ahogy arra sem lesz lehetőség, hogy a családtagok kivásárolják egymást tulajdonrészét egy örökölt ingatlanból.

1. Nagyon sok ház jogviszonya rendezetlen

Nem kifejezetten az Otthon Start hitelhez kapcsolódó, ám nagyon gyakori probléma, hogy sok családi háznak – egylakásos lakóház ezek hivatalos megnevezése – rendezetlen a jogi státusza. Ez leginkább a 70-es, 80-as és 90-es években épült házaknál fordul elő, amelyek sok esetben családi összefogással épültek.

Előfordul például, hogy nem volt rájuk építési engedély, vagy ha volt is, végül nem az épült meg, mint ami az engedélyben szerepelt. Szintén gyakori, hogy volt építési engedély, maga az épület is rendben van, ám nem tüntették fel a tulajdoni laphoz tartozó térképszelvényen.

Azért jelenthetnek ezek problémát hiteligényléskor, mert az értékbecslőnek meg kell győződnie arról, hogy a tulajdoni lapon feltüntetett adatok megegyeznek a valós állapottal. Amennyiben ez nem teljesül, akkor a bank vagy elutasítja az igénylést, vagy a forgalmi értékhez képest csak kisebb hitelösszeget ad. Vagyis 10 százalék önerő ebben az esetben biztosan nem lesz elegendő.

Ugyancsak gyakori, hogy a közművek a szomszédon keresztül jönnek be, ám nem kapcsolódik ehhez szolgalmi jog. Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász szerint ráadásul sok ingatlannak nincs főmérője, csak almérője, ami ugyancsak nehézséget okozhat.

2. Nem feltétlenül hitelezik a bankok a korszerűtlen ingatlanokat

Bár az Otthon Start rendelet mindössze annyit köt ki, hogy a megvásárolt vagy megépített ingatlannak lakhatónak kell lennie, a gyakorlatban a bankok ennél szigorúbbak.

Az ingatlanjogász szerint a CSOK Plusz esetében a bankok például nem hitelezik a “H” vagy ennél alacsonyabb energetikai besorolású ingatlanokat, amelyekből vidéken még mindig sok van. A Lechner Tudásközpont adatai szerint például 2020-ban a kiállított energetikai tanúsítványok több mint negyede HH, II vagy JJ minősítésű volt.

3. Nem hitelezhető egy osztatlan közös tulajdon

Az, hogy a jogszabály nem teszi lehetővé a tulajdonrész vásárlást, az Tóth Renáta szerint egyben azt is jelenti, hogy osztatlan közös tulajdonban lévő ingatant sem lehet majd vásárolni az Otthon Start hitellel. Akkor sem, ha használati megosztási szerződése van a tulajdonosoknak, ami egyébként piaci hitel igényléséhez elegendő lehet. A szakember szerint ez sok ingatlant kizár a lehetőségből.

4. Nem lehet az örökölt ingatlanból kivásárolni egy családtagot

Gyakori élethelyzet, hogy például testvérek örökölnek meg egy ingatlant, így abban többüknek is tulajdonrésze van. Innen úgy tudnak továbblépni, ha eladják az ingatlant, majd osztoznak a vételáron, vagy egyikük kivásárolja a másikat. Az előbbit követően jogosultak lehetnek majd az Otthon Start hitelre, ám arra nem igényelhető a konstrukció, hogy egyikük kivásárolja a másikat. Ugyanis az eladó nem lehet a vevőnek közeli hozzátartozója.

5. Garázsra és tárolóra nem igényelhető az olcsó hitel

Amennyiben a lakáshoz olyan garázs, tároló vagy más olyan helyiség tartozik, ami külön helyrajzi számon van, akkor az nem finanszírozható az Otthon Start hitellel. Ezt vagy saját megtakarításból kell kifizetni, vagy piaci hitelt kell igényelnie a vevőnek.

6. A tanya megvétele megfinanszírozható, de a hozzá tartozó földterület már nem

Az Otthon Start hitel szabályait rögzítő rendelet szerint tanya is vásárolható a 3 százalékos hitellel, ám itt is van egy kis csavar. A tanyákhoz ugyanis sok esetben tartozik földterület is, mégpedig rendszerint külön helyrajzi számon, szántóként vagy erdőként. Ebben az esetben a tanya megvásárlására fordítható a Start hitel, ám a földterületet már piaci hitelből lehet csak megfinanszírozni.

7. Ellentmondás a 10 százalékos önerővel kapcsolatban

Az Otthon Start hitel akár 10 százalékos önerővel is igényelhető, ám a hitelfedezeti arányok szabályozásáról szóló 32/2014. (IX. 10.) MNB rendelet egyelőre ellentmond ennek. Itt ugyanis az szerepel, hogy kizárólag abban az esetben elegendő a 10 százalék önerő, ha az igénylő nem töltötte még be a 41. életévét, valamint nincs és korábban sem volt lakóingatlanban 50 százalékot elérő tulajdoni hányada. Ezért Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász szerint a két rendelet összehangolására mindenképpen szükség lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.

A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.

A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.

„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”

– fogalmazott Zala Mihály

A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.

A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára

– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.

Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss