Gazdaság
Kollaboráció a Kaspersky és Felipe Pantone kortárs művész között az Adatvédelmi Nap alkalmából
Január 28-án ünnepeljük a Nemzetközi Adatvédelmi Napot, melyet a Kaspersky az idén egy kortárs művésszel, Felipe Pantonéval közösen indított művészeti kollaborációval ünnepel.
Felipe, akinek munkáját a pixelek és a színátmenetek használata, valamint árnyalt kifejezésmód jellemzi, híres arról, hogy szereti kilétét titokban tartani. A kollaboráció keretében a művész egy futurisztikus védőpajzsot ábrázoló egyedi művet készített, amely a digitális védelmet hivatott megjeleníteni. A műalkotás készítését bemutató négy perces dokumentumfilm most kizárólag a divattal és stílussal foglalkozó globális platformon, az i-D-n tekinthető meg.
Digitális világunkat ma már teljesen beborítják a személyes és érzékeny adatok, mint például a hitelkártya-adatok, szöveges üzenetek és fotók. Ennek következtében egyre nehezebb ennek az óriási mennyiségű információnak a hatékony megóvása: az adatvédelem ma már valóságos művészet. Az online adatvédelem és az adatsérülések emberekre és szervezetekre gyakorolt lehetséges hatása napjaink összekapcsolt világában mindenki számára kritikus kockázatot jelent. Éppen ezért elengedhetetlenül fontos a személyes adataink és az online interakcióink biztonságban tartása, hiszen csak így érhetjük el, hogy a technológia továbbra is pozitív és nélkülözhetetlen szerepet játsszon az életünkben.
A kollaboráció keretében született műalkotás – egy alumíniumból és plexiből készült futurisztikus hatszög – bemutatásával a globális kiberbiztonsági vállalat és az ismert művész arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy az online adatvédelem messze több az adatok védelménél: az is fontos, hogy az emberek a digitális személyazonosságuk védelmére is ugyanolyan figyelmet fordítsanak, mint a fizikai személyazonosságuk védelmére.
„A Kaspersky számára készített „W3-Structural K” című munkámat az épületeken belüli szerkezeteket és technológiákat kihangsúlyozó hi-tech építészet ihlette. A műalkotás formája egy védőpajzsot idéz, ami a Kaspersky hi-tech kiberbiztonság terén végzett munkájára utal”
– mondta el Felipe Pantone.
A Kaspersky és a művész közötti kollaboráció közös értékekre – többek között az innováció és a folytonos továbbfejlődés iránti szenvedélyre – épülő szilárd alapokon nyugszik. A művész a legújabb technológiák és anyagok felhasználásával próbálja a lehető leghatásosabban kifejezni a belső énjét. A Kaspersky csúcstechnológiás megoldások fejlesztésével biztosítja, hogy az emberek a mai összekapcsolt digitális világ teljes potenciálját kiaknázhassák, továbbá a biztonságos jövő megteremtésére törekszik.
„Az adatok körülvesznek minket – a mobiltelefonoktól és laptopoktól kezdve az okosórákig és az okosotthonokig. Ugyanakkor az adatok mindössze egy kattintásnyira vannak attól, hogy rossz kezekbe kerüljenek” – mondta Marco Preuss, a Kaspersky globális kutató és elemző csapatának Európáért felelős igazgatója. „Ahogy a digitalizáció egyre nagyobb méreteket ölt szerte a világon, sok szolgáltatás válik egyre inkább adatvezéreltté. Bár a felhasználók személyes adatainak gyűjtése elősegítheti a fogyasztói élmény javítását és a lehetőségek bővítését, fontos, hogy a társadalom tisztában legyen a személyes adatok online megosztásának potenciális kockázataival és veszélyeivel. A megosztás nem csak kockázattal, hanem időnként egy bizonyos fajta veszéllyel is jár, ezért fontos végiggondolnunk, hogy mi minden történhet a digitális magánélettel és az adatvédelemmel – hogy továbbra is segíthessünk az érzékeny adatok biztonságban tartásában.”
A Kaspersky a következő eljárások betartását javasolja a személyes adatok megóvásához:
- Legyen tudatában annak, hogy milyen személyes adatokat oszt meg az interneten, különösen akkor, ha személyazonosítóval ellátott fotókat, jegyeket vagy számlákat tölt fel a netre. Bármely internetre feltöltött adat esetén fennáll annak a kockázata, hogy az a rossz kezekbe kerül.
- Mindig ellenőrizze a jogosultság-beállításokat az Ön által használt közösségi média fiókokban és alkalmazásokban, hogy minimálisra csökkenjen a lehetősége annak, hogy az adatait az Ön tudta nélkül harmadik felekkel – és még másokkal is – megosszák, vagy hogy azokat harmadik felek tárolják. Használja a Kaspersky Privacy Checker szolgáltatását, amelynek segítségével megtudhatja, hogyan módosíthatja az Ön által használt online szolgáltatások adatvédelmi beállításait úgy, hogy átvehesse az irányítást a személyes adatai felett.
- Használjon kéttényezős hitelesítést a banki szolgáltatásokhoz és más fontos weblapokhoz kapcsolt elsődleges e-mail fiókjának biztonságossá tételéhez. Ha kétséges szolgáltatásokba kíván bejelentkezni, akkor a legjobb, ha létrehoz egy másodlagos e-mail címet.
- Használjon VPN-t, ha nem biztonságos Wi-Fi hálózatokhoz kapcsolódik.
- Kerülje a gyenge vagy ismételt jelszavak használatát. A jelszavai erősségét a https://password.kaspersky.com/ weblapon ellenőrizheti. Használja a Kaspersky Password Manager szoftverét, amellyel minden fiókhoz biztonságos, egyedi jelszót hozhat létre.
- Állítsa le a (célzott reklámok küldéséhez használt) személyes adatainak internetes kereskedőkkel való megosztását. Ebben a kiberbiztonsági megoldásokban elérhető egyes funkciók, például a Kaspersky Total Security és a Kaspersky Internet Security szoftverben is elérhető Private Browsing funkció nyújthat segítséget.
Gazdaság
A családok fele felélné a családi adókedvezményekből befolyó plusz pénzt
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) felmérése szerint a családi adókedvezmények növekedése révén befolyó többletpénzt a többség felélné, és mindössze minden negyedik család tenné félre annak egy részét vagy egészét.
A BiztosDöntés.hu szakértői szerint, ha a plusz pénzt befektetnék, akkor öt év alatt akár 6,7 – 8,4 millió forintjuk is összegyűlhetne.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss elemzése szerint a családi adókedvezmény növeléséből származó bevételt a válaszadók csaknem fele (47%) mindennapi kiadásokra költené, vagyis egyszerűen felélné azt. Minden ötödik (19%) megkérdezett a pénzből nagyobb beruházásokat valósítana meg, míg 12 százalék a meglévő hiteleit fizetné vissza belőle.
A megkérdezettek mindössze 7 százaléka tenné félre a kedvezmény teljes összegét, míg 16 százalék legalább egy részét megtakarítaná.
A kérdés azért időszerű, mert 2025. július 1-jétől jelentősen nő a gyermekek után járó személyi jövedelemadó (szja) kedvezmény összege, valamint a következő négy évben fokozatosan bevezetik a két és három gyermeket nevelő anyák szja-mentességét is. Ezek pedig együttesen komoly plusz bevételt jelentenek majd a családoknak.
2026-ra megduplázódik a családi adókedvezmény összege
Ma egy gyermek után 10 ezer, kettő után 20 ezer, három után 33 ezer forint a családi adókedvezmény nettó összege. 2025. július 1-jétől ezek 15 ezer, 30 ezer, illetve 49 500 forintra, majd 2026-tól 20 ezer, 40 ezer és 66 ezer forintra nőnek. Eszerint a családok gyerekszámtól függően 10 ezer, 20 ezer, illetve 33 ezer forint plusz jövedelemmel rendelkeznek majd.
Amennyiben ezt a pénzt a család nem elkölti, hanem például minden hónapban 5 éves futamidejű Fix Magyar Állampapírt vásárol belőle, aminek a kamata jelenleg 6,5 százalék, a negyedévente kifizetett kamatot pedig ismét befektetik, akkor öt év múlva körülbelül 720 ezer, 1,4 millió, illetve 2,4 millió forintjuk lesz. (Természetesen nem tudhatjuk, hogy ez a papír végig elérhető lesz-e, de az egyszerűség kedvéért úgy számoltunk, hogy évi 6,5 százalékos hozamot termel a rendszeres befizetés.)
2029-ig minden két vagy három gyermeket nevelő édesanya szja-mentességet kap
A kormány több lépcsőben bevezetve, életük végéig személyi jövedelemadó-mentességet biztosít azoknak a nőknek, akik több gyermeket neveltek fel. (A legalább négygyermekes édesanyák már 2020 óta mentesülnek az szja fizetése alól.)
2026. január 1-jétől a 40 év alatti, kétgyermekes anyákra terjed ki az adómentesség, majd 2027-től a 40 és 50 év közöttiekre, 2028-tól az 50 és 60 év közötti korosztályra, 2029-től pedig a 60 év feletti kétgyermekes anyák is megkapják a kedvezményt.
A KSH szerint 2025. márciusban 550 ezer forint volt a bruttó medián kereset, vagyis a magyarok fele ennél kevesebbet, illetve ennél többet keresett akkor. Ebből 82 500 forint az szja összege, vagyis ekkora plusz bevétellel rendelkezik a család, amennyiben a férj érvényesíteni tudja a gyerekek után járó szja-kedvezményt.
Ha erre nincs lehetőség, akkor a nettó pénzügyi előny a családi adókedvezmény érvényesítése után fennmaradó adó összege, hiszen az szja-mentesség miatt az adókedvezményt már nincs miből érvényesíteni.
Ha a család ezt az összeget nem elkölti, hanem befekteti, akkor 6,5 százalékos éves kamattal 5 év alatt csaknem 6 millió forintjuk gyűlhet össze. Amennyiben pedig az gyerekek után járó adókedvezményt plusz összegét is félre tudják tenni, akkor pedig 6,7 – 8,4 millió forintjuk lehet majd.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Hihetetlen összeget költ egy család lakáshitel-törlesztésre
Arra még nem volt példa a hazai lakáshitel piacon, hogy két egymást követő hónapban is 100 milliárd forint feletti piaci lakáshitel kihelyezést teljesítsenek a bankok.
Az áprilisi 107,6 milliárd forintos folyósítás közel 27 százalékkal magasabb összeget jelent, mint egy évvel korábban. A hiteldinamika fenntartása azonban nem lesz egyszerű, ugyanis Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint már most is a nettó átlagbér 30 százalékát költik a családok lakáshitel-törlesztésre, ez pedig az a lélektani határ, amit a többség még hajlandó vállalni. Ezért új ügyfelekre van szüksége a bankoknak, ami újra kamatversenyt indíthat el.
Az áprilisi 107,6 milliárd forintos lakáshitel-folyósítás közel 27 százalékkal magasabb összeget jelent, mint egy évvel korábban. Azt, hogy a növekedést a hitelösszeg emelkedése húzza, jól mutatja, hogy a lakáshitel szerződések száma jóval kisebb dinamikával növekedett: az áprilisi 5 653 szerződés mindössze 9,3 százalékos bővülést mutat.
Már több, mint 19 millió forintot kérünk a banktól
Ennek következtében az átlagos hitelösszeg meredeken emelkedett az elmúlt hónapokban: 2025-ben nem volt még olyan hónap, amikor a piaci lakáshitelek átlagos összege 19 millió forint alatt maradt volna. Az áprilisi 19,03 millió forintos átlagos hitelösszeg 16 százalékkal múlja felül a 2024 április értéket.
Az akkori 16,4 millió forint akkor abszolút csúcsnak számított, hiszen 2024 februárjától indult el az a növekedési trend, amely a korábbi 10-11 millió forintos sávból 2025 januárjára 19 millió forint fölé tornázta az átlaghitel összegét – emlékeztet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint az akkori hirtelen megugrás az infláció csökkenése mellett annak volt köszönhető, hogy a 2023 decemberi 7,6 százalékos mértékről a banki thm-plafonnak köszönhetően drasztikusan esni kezdett a lakáshitelek átlagos hitelköltség-mutatója. Ennek mélypontja 2024 májusában volt, amikor az átlagos piaci thm-szint 6,65 százalékra csökkent.
Gergely Péter szerint a thm-plafon tavaly június végi kivezetését követő időszakban trend nélkül mozog, inkább helyben jár a lakáshitelek átlagos thm-szintje – 2025 márciusáról áprilisára nem is történt változás a 6,76 százalékos mértékben.
150 ezer forint közelébe az átlagos törlesztőrészlet
Mindennek következtében a mind magasabb összegű átlagos hitelhez egyre emelkedő törlesztőrészlet kapcsolódik. A BiztosDöntés.hu számításai szerint egy átlagos összegű és thm-ű, 20 éves futamidejű lakáshitel törlesztője 2025 áprilisában 144 800 forint volt, ami 17,5 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 123 200 forintot..
Gergely Péter szerint ennek jelentős részét ugyanakkor kompenzálni tudja a bérek emelkedése. A szakember a KSH statisztikáit idézi, amikor arról beszél, hogy a márciusi 490 445 forintos nettó átlagbér 8,4 százalékkal múlja felül az 1 évvel a korábbit. De a BiztosDöntés.hu szakértője szerint ennél is fontosabb, hogy a januári mértékhez képest is 7,2 százalékkal magasabb volt az idén márciusban a munkáltatóknak juttatott átlagos nettó jövedelem összege. Ez pedig azzal járt, hogy az év eleji 32 százalékról márciusra a nettó átlagbér 30 százalékára mérséklődött az átlagos lakáshitelek törlesztőrészletének mértéke. A további béremelkedések miatt a szakértő szerint bizonyosnak látszik, hogy az érték áprilisban visszatérhetett a 30 százalékos szint alá.
Új ügyfelek kellenek a dinamika megtartásához
Azt, hogy a nettó átlagbér kevesebb mint harmadát fordítják a családok lakáshitel törlesztésre az a megugró hitelösszeg ellenére is annak a bizonyítéka, hogy a háztartások továbbra is konzervatívan állnak a hitelfelvételhez.
Mindez a Biztosdöntés.hu szakértője szerint nem biztos, hogy jó hír a bankok számára. Az év első négy hónapjában 26 282 piaci és támogatott lakáshitel szerződést kötöttek ügyfeleikkel a bankok, ami kevesebb mint 9 százalékkal több mint egy évvel korábban.
Eközben a felvett lakáshitelek összege több mint harmadával, 34 százalékkal 517,1 milliárd forintra nőtt a 2024-es 386,2 milliárd forintról. Gergely Péter szerint miután a bérnövekmény ellenére a lakáshitelek törlesztőrészlete közel van az egyharmados lélektani határhoz, amely felett a háztartások nem szeretnének eladósodni, a további hitelbővüléshez az ügyfelek számának szélesítésére volna szükség. Ez a szakember szerint azt vetíti előre, hogy elindulhat a verseny az új ügyfelekért – ami lejjebb viheti a kamatszinteket.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Az Arsenal és a TCL többéves megállapodással globális szintre emeli együttműködését
Az Arsenal és a TCL, a világ egyik vezető szórakoztatóelektronikai márkája bejelentette, hogy több évre szóló globális partnerségi megállapodást kötnek.
A 2023 óta tartó, sikeres regionális együttműködésre építve a TCL az Arsenal hivatalos globális szórakoztatóelektronikai partnere lesz, tovább mélyítve a kapcsolatot a nemzetközi szurkolókkal.
Az Arsenal és a TCL 2023-ban kezdte meg együttműködését regionális partnerként, elsősorban az Egyesült Királyságban, a Közel-Keleten és Afrikában. A mostani globális partnerséggel a TCL új piacokra terjeszti ki az együttműködést, mélyítve ezzel a kapcsolatot az Arsenal szurkolóival világszerte.
A partnerség az elmúlt két év tartalmas közös munkájára, és a szurkolókat megszólító aktivitásokra épül, összhangban a két márka közös értékeivel: a fejlődéssel, az innovációval és a kiválósággal.
Az “Inspire Greatness” kampány folytatásaként a szurkolók további izgalmas történetekre számíthatnak a partnerség keretében, többek között a férfi felnőtt csapat játékosával és újonnan kinevezett TCL-nagykövetével, Bukayo Sakával, valamint az UEFA Női Bajnokok Ligáját megnyerő női felnőtt csapattal, mivel a partnerség mind a férfi, mind a női felnőtt csapatra kiterjed.
Az Arsenal kiemelt mérkőzésnapi műsora, a Live from N5 szintén integrálja a TCL termékeit, tovább erősítve a kapcsolatot és az elköteleződést a klub nemzetközi szurkolótáborával.
Az Arsenal férfi felnőtt csapata nyáron az előszezonban Szingapúrba és Kínába utazik – utóbbi a TCL székhelyének is otthont ad – így a klub lehetőséget kap arra, hogy személyesen találkozzon a helyi szurkolókkal és egyedi élményeket, tartalmakat kínáljon számukra.
Az TCL-Arsenal partnerség eddigi legfontosabb pillanatai:
- A tavalyi „Go Big with TCL” reklámfilm, amelyben Bukayo Saka, Gabriel Jesus és Mo Elneny szerepelnek, és amely a TCL XL televíziók kollekcióját népszerűsítette. Ezen a linken érhető el.
- „Inspire Greatness” reklámfilm Mikel Merinóval, Declan Rice-szal és Ben White-tal – a TCL és az Arsenal közös célja, hogy inspirálja a közösségeket a pályán és azon kívül is. További részletek itt találhatók.
- Találkozó és közönségtalálkozó a játékosokkal Dubajban, a nyári edzőtábor idején a TCL ügyfelei és az Arsenal szurkolói számára.
- Az Arsenal legendája, Robert Pires látogatása a TCL-standjánál a 2023-as berlini IFA-kiállításon, a világ legnagyobb otthoni innovációs és technológiai rendezvényén.
- Tavaly az “Invincibles” csapat egykori védője, Martin Keown vendégként részt vett a TCL törökországi regionális termékbemutatóján, ahol beszédet tartott a vendégeknek és a TCL munkatársainak.
Juliet Slot, az Arsenal kereskedelmi igazgatója úgy fogalmazott: „Rendkívül büszkék vagyunk a TCL-lel végzett közös munkánkra, amely megalapozta kapcsolatunk új fejezetét és jól mutatja partnerségünk sikerességét és közös értékeinket. Új globális partnerünkként örömmel folytatjuk ezt a sikeres kapcsolatot közösen dolgozva céljaink elérésén – szurkolóinkat mindig a középpontba helyezve.”
Sunny Yang, a TCL Közel-Kelet és Afrika régiójának ügyvezető igazgatója hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy globális szintre emeljük partnerségünket az Arsenallal, ami jelentős mérföldkő a TCL számára. Ez a kiterjesztett együttműködés közös törekvésünket tükrözi, hogy kiválóságunkkal, innovációnkkal és szenvedélyünkkel az élen járjunk.
A “smart living” (okos életmód) formálása mellett elkötelezett márkaként ez a globális partnerség lehetőséget ad számunkra, hogy még szorosabbra fűzzük kapcsolatunkat a szurkolókkal világszerte, és olyan magával ragadó élményeket kínáljunk, amelyek egyesítik a technológia erejét és a sport szellemét. Célunk, hogy közösen maradandó örökséget építsünk, amely világszerte a kiválóságra inspirál.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Céges autók áfaügyei: rengeteg a buktató, súlyos lehet a büntetés
-
Gazdaság2 hét ago
Új tranzakciós igazgató a PwC Magyarországnál
-
Szórakozás2 hét ago
Ingyenes fesztivál transzfert indít a Hankook a dunaújvárosi Ambrózia Fesztiválra
-
Szórakozás2 hét ago
Mandoki Soulmates-koncert a Budai Várban augusztus 21-én
-
Ipar2 hét ago
Jelentősen csökkenhet a nem tervezett áramszünetek száma a Schneider Electric új megoldásával
-
Ipar2 hét ago
Egységes, fenntartható kapcsolatok Európában
-
Egészség2 hét ago
Fogakat növesztünk, miközben az MI átveszi az irányítást?
-
Gazdaság2 hét ago
Bőven verik az inflációt az akciós betéti kamatok