Gazdaság

Klie Ferenc: Kudarcot nem ismerő mentalitás visz előre

klie ferenc
Klie Ferenc a Senso-Media Zrt Operatív Igazgatója

Folyamatos kihívásokkal találják szembe magukat a cégek, a koronavírus-járvány teljesen átalakította a munkaszervezést, az elhúzódó gazdasági bizonytalanság pedig szinte egyik pillanatról a másikra írja át a rövid és hosszú távú stratégiákat. A vezetők sokrétű problémákkal néznek szembe.

Klie Ferenc a Senso-Media Zrt. operatív igazgatójának a vezetői szerep már csak a sokszor emlegetett sportolói múltja miatt is testhez álló. Igazi csapatember, aki hisz a people management fontosságában, és az adatalapú tervezésben. Vele beszélgettünk a mostani időszak kihívásairól.

A koronavírus-járvány markáns folyamatokat indított el a munkavállalók-munkaadók közti kapcsolatban, és ez nem egy időszakos jelenség. Gyorsan változik a piaci környezet, szinte állandó válsághelyzet van évek óta. Mi most a jó vezetői hozzáállás?

Őszinte leszek, én sem dolgoztam még ilyen intenzíven változó körülmények között. Az utóbbi pár évben mindannyiunknak muszáj volt beletanulnunk. Szokták mondani, hogy a természetben az alkalmazkodási képesség egy kifejezetten fontos tulajdonság, ami hosszú távon a túlélés, a fennmaradás záloga. Valahogy így van ez a jelenlegi gazdasági környezetben a munkavállalók és a cégek szintjén is. Mi a Senso-Media Zrt-nél törekszük arra, hogy minden kihívást sikerrel vegyünk ezzel a szemléletmóddal, igyekszünk rugalmasak lenni, és nyitottan állni a változásokhoz.

Sok cégnek át kellett szerveznie a munkát. Jelentett ez kihívást nektek is?

Munkarend és működés tekintetében – ahogy nagyon sok más cég – mi is átálltunk a hibrid működésre.
Az utóbbi évek változásainak következtében megjelent a piacon az igény a „home office-jellegű” munkavégzésre, amit mi is elfogadtunk és támogatunk. Ahol a munkakör lehetővé teszi, ott részben biztosított az otthonról történő munkavégzés. Vannak olyan munkakörök, vagy olyan feladatok persze, melyek “megkövetelik” a személyes jelenlétet, amihez természetesen biztosítjuk munkavállalóinknak a legmegfelelőbb,  és komfortos környezetet.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy cégünk dolgozóinak nagy része szeret bejárni az irodába, éppen ezért egy kifejezetten különleges, egyedülálló irodaház és munkakörnyezet kialakításán dolgozunk már egy ideje, amiről majd később szívesen beszámolok.

Felértékelődött a lojalitás, de a munkavállalók megtartása manapság nem egyszerű. Hogyan lehet megtartani az értékes munkaerőt?

Úgy érzem, hogy kivételesen jó csapat dolgozik most a Senso-Mediában. Kollégáimmal nap, mint nap arra törekszünk, hogy az anyagi megbecsülés mellett az egyéb motivációt biztosító elemek is átlag felettiek legyenek nálunk. Ebben az időszakban különös figyelmet szentelünk az emberi kapcsolatokra és az empatikus hozzáállásra. A mai világban a people management minden területe felértékelődött és emellett a szemléletmódot is érdemes finomhangolni. Még fontosabbá vált például emberközeli hozzáállás, ami persze nem hathat a teljesítményre. Inkább annyit tesz, hogy még empatikusabban próbáljuk kezelni a munkavállalóink egyéni kihívásait is, amelyek nem csak szakmai jellegűek lehetnek.

A home office felborította rengeteg cég életét, sokan érezték vezetőként, hogy nincs rálátásuk a dolgozóik valódi munkavégzésére.

Őszintén a kezdeti időszakban nekem is nehéz volt feldolgozni, hogy nem mindenre van feltétlenül rálátásom. Bár nem tartozom a szakma “nagy öregjei” közé, de még én is abban a korban szocializálódtam, amikor az a sztereotípia élt a fejekben, miszerint csak az dolgozik, aki az asztalánál ül. Ez ma már nem így van. Vezetőként nélkülözhetetlen, hogy bizalmat adjunk a csapatunkban dolgozóknak, fontos viszont, hogy ez nem egyenértékű a laza elvárásokkal.

A munkavállalók ezzel szemben gyakran érezték azt, hogy a munka végleg összecsúszott a magánélettel.

Természetes, hogy ilyenkor van, akinek jobban összecsúszik a magánélet a munkával, ami nem szerencsés. Mi kötetlen, vagy facilitált beszélgetések során szoktuk megosztani egymással a praktikákat, hogy miképpen lehet jól elválasztani a kettőt. Hozzátenném, hogy mindez néha home office nélkül is nehéz. Ma már ott tartunk, hogy érezzük, tudjuk egymásról, hogy kinek, milyen feladattípusnál, milyen lokációs munkavégzés lenne jobb. Vannak munkatársaink, akik otthon fókuszáltabbak, és olyanok is, akik jellemzően az irodai környezetben összpontosítják könnyebben figyelmüket a teendőkre. Ma már a feladat- és erőforrásmenedzsmentben is figyelembe vesszük ezeket a tényezőket.

Sokan féltek attól, hogy a megváltozott körülmények miatt sérül a csapatszellem a munkahelyeken, neked milyen tapasztalataid vannak?

Én azt érzem, hogy nálunk a csapategység nem sérült. Inkább úgy látom, hogy a “közös” nehézségek néha még jobban összekovácsolják a közösséget. Persze szakmai tekintetben a legkisebb dolgok is felértékelődtek. Gondolok itt akár a meetingek tematikájára, a feladatok tipologóiájára, vagy akár a time menedzsmentre. Meglátásom szerint a szakmai működésbe is implementálható a csapat összetartását fokozott mértékben szem előtt tartó gondolkodásmód. Ezek mellett természetesen a kötetlen (vagy szervezett) együtt töltött közös, munkától független idő is erősíti a kohéziót.

Korábban a tervezésnek fontos szerepe volt egy cég életében. Sok hosszú távú stratégia került az elmúlt években a kukába, a vállalatok folyamatos újratervezésben, sőt akár rögtönzésben vannak. Rólad lehet tudni, hogy a stratégiaalkotás fontos számodra, és az A mellett B- és C-terveid is szoktak lenni. Mennyire lehet manapság tervezni, meddig lát előre egy vezető? Érdemes még hosszú távú stratégiákat kidolgozni?

A már említett kihívások mellett talán ez a legnagyobb feladat ma vezetőként. A lehetséges csapásvonalak mérlegelése és a folyamatos finomhangolás érdekében mi – ahogy mindenki – heti szinten egyeztetünk a felső vezetéssel és a tulajdonosainkkal. Valóban szeretek mindenre felkészülni, ami persze nem lehetséges, de valahogy én úgy gondolkodtam már régen, a tanulmányaim alatt is, hogy az izguljon, aki nem készült. Persze ez csak vicc, de azért van igazság benne. A munkaköröm egyik legizgalmasabb feladata a stratégia-alkotás, és a megalkotott terv elemeinek összehangolása, majd gyakorlatba ültetése. Az biztos, hogy a költségmenedzsment és a hatékonyság növelése végképp felértékelődött ebben az időszakban és még nagyobb erőbefektetést és odafigyelést igényel.

Lehet még hinni az adatoknak?

Továbbra is kifejezetten hiszek az adatalapú menedzsmentben. Nyilvánvalóan a mai körülmények között az adatokat is fenntartásokkal kell kezelni. Mindettől függetlenül azt gondolom, hogy prognózisra, és arra épített stratégiára van szükség minden esetben. Igen, előfordulhat, hogy még több verzióra, szcenárióra kell hogy készüljünk, illetve az alapvető elképzeléseket kellőképpen érdemes flexibilisen kialakítani. Nagyon veszélyes, de egyúttal izgalmas helyzet, hogy nem tudjuk, mit nem tudunk még. Vezetői hozzáállásban most a gyors reakció, illetve a kudarcot nem ismerő mentalitás, ami célravezető ebben az időszakban. Úgy érzem, hogy kollégáimmal ebben is hasonlítunk.

Nemrég új pozícióba kerültél, operatív igazgatóként, mennyiben változott a feladatköröd? Mik a legfontosabb hangsúlyváltások a munkádban?

Inkább úgy fogalmaznék, hogy kibővült a felelősségi köröm. Üzletfejlesztési és kereskedelmi igazgatóként eddig az értékesítés (hazai és nemzetközi összes csatorna), a marketing, valamint a projekt- és a termékmenedzsment területekért voltam felelős. Ez a tavalyi év utolsó negyedévében kibővült a hardver tervezési osztállyal, továbbá 2022 decembere óta együtt dolgozom a szoftverfejlesztési és grafikai osztállyal is, valamint a HR- és irodavezetési osztállyal. Örülök, hogy éppen cégünknek ezen részei kerültek hozzám, mert mindegyik területhez van személyes kötődésem. A létszám jelentősen növekedett persze, és még inkább összetett a munkaköröm, de ezzel is a hatékonyságunkat szerettük volna növelni a kooperáció további fokozása mellett. Bízva abban, hogy cégünk ezzel a változással még eredményesebb lesz, kifejezetten izgatottan kezdtem bele ebbe a számomra komoly szakmai kihívásba. Természetesen első lépésként mi mással kezdhettük volna a munkát, mint az év megtervezésével minden osztályon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Már 128 millióan használják a világ legnagyobb kriptotőzsdéjét

binance

A kriptopiac továbbra is jelentős fejlődés előtt áll .

A kriptoszektor tavalyi, több platform számára válságos évében a piac legnagyobb cége, a Binance fejlődni tudott: jelentősen növelte ügyfelei számát, emelte többek között az innovációra és kiberbiztonságra szánt összeget, komoly segítséget nyújtott az ukrán humanitárius válság áldozatainak. Évértékelőjükben az iparág megújulását célzó stratégiájukról is közöltek fontos részleteket.

„A Binance a felhasználói élmény javításán, olyan, a mindennapi életben jól használható, biztonságos pénzügyi eszközök fejlesztésén dolgozik, amik az egész iparágat kivezethetik a jelenlegi válságból”

– közölte évértékelőjében a világ legnagyobb kriptodőzsdéje.

Tavalyi eredmények, idei tervek

Kiemelték, az egész iparágat megrázó vállalati csődhullám közepette bizonyították, megállják helyüket a válságban. Erőforrásaikat rövid időn belül a blokkláncrendszerek iránti bizalom helyreállítására és az életminőségét javító szolgáltatások fejlesztésére csoportosították.

Miközben a kriptoszektor más szereplői jelentős leépítéseket hajtottak végre, vagy leállították a munkaerőfelvételt, a Binance több mint 100 országból, több mint 7500 szakembert foglalkoztat. 10 millió BUSD-vel segítették az ukrajnai humanitárius válság enyhítését célzó erőfeszítéseket, a világon elsőként adtak ki menekült kriptokártyát.

2022-ben a Binance több intézkedést hozott a jogszabályi megfelelőség javítása érdekében, miközben továbbra is a piac egyik legjobb Web3 felhasználói élményét nyújtotta.

„A termékfejlesztésre továbbra is jelentős összegeket fordítunk, nagyban támaszkodunk a felhasználói visszajelzésekre. A stratégiánkkal szeretnénk példát mutatni iparág számára. Hiszünk abban, ha a felhasználók érdekeit tartjuk szem előtt, 2023-ban növekedni és fejleszteni tudunk, miközben alkalmazkodunk az új körülményekhez”

– olvasható a dokumentumban.

Célkeresztben a kiberbiztonság 

Kiemelték, olyan, a felhasználók védelmét szolgáló, biztonságos ökoszisztémát építenek, amely mindenben megfelel a törvényi előírásoknak, miközben segítik a hatóságokat és a döntéshozókat a megfelelő jogszabályi környezet kialakításában. A Binance már ezekre a célokra tekintettel vásárolt licenszjogokat tavaly, engedélyeket szerzett, termékeket jegyeztetett be öt kontinensen, 14 joghatóságon belül. Tavaly jelentősen növelték saját platformjuk biztonságát, a compliance-ért (megfelelőségért) felelős munkatársaik számát megötszörözték.

A vállalat tavaly több mint 70 workshopot szervezett a hatóságokkal való együttműködés és a digitális pénzügyi kiberbűnözés témakörében, több mint 47 000 hatósági megkeresésre válaszolt. Az iparág szereplői közül elsőként a Binance csatlakozott a NCFTA-hoz, az amerikai kiberbűnözés elleni és továbbképzésért felelős szervezethez. A cég tavaly óta a korábbinál több, hatóságok által kiállított dokumentumot követel meg a felhasználók azonosításához, felgyorsította a folyamatot, valós idejű fényképminőség-elemzést vezetett be.

A felhasználói bizalom helyreállítása érdekében a Binance vezérigazgatója Changpeng Zhao (CZ) tavaly egy hat pontból álló javaslatcsomagot mutatott be. Az átláthatóság megerősítésére a vállalat olyan rendszert indított el, amellyel a felhasználók megbizonyosodhatnak arról, hogy a Binance helytáll a befektetett pénzéért.  Ezt egészíti ki egy igazolás a biztosíték meglétéről minden Binance-token esetében. Immár 128 millió felhasználójának védelme érdekében, a vállalat 1 milliárd dollárra növelte a vészhelyzeti tartalékként szolgáló pénzügyi alapját.

Innovációs eredmények 

A Binance tavaly 1 milliárd dollárt fordított az iparágat megújító, a felhasználóknak értéket teremtő innovációkra, amelyet egy új Industry Recovery Initiative alapban helyezett el azzal a kikötéssel, hogy amennyiben szükséges, az összeget 2 milliárd dollárra emeli. 500 millió dollárt fektetett a Web3 és a blokklánctechnológiai fejlesztésekbe, elindította inkubációs programja ötödik szakaszát, valamint 14 stratégiai felvásárlásról szóló megállapodást és 61 tokenkockázati ügyletet zárt le tavaly.

A Binance 2022-ben ünnepelte alapításának ötödik évfordulóját egy olyan párizsi eseménnyel, amelyen háromezren vettek részt személyesen, másfél millióan követtek virtuálisan. Milliók vettek részt világszerte a Binance több százra tehető online és offline közösségi eseményein.

Az évértékelőt teljes terjedelmében itt lehet elérni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Továbbra is a panellakást lehet a leggyorsabban értékesíteni

panel

Lassult az ingatlanpiaci tempó, csökkent a tranzakciószám, ami látszik a forgási sebességen is, derült ki az Otthon Centrum elemzéséből: a legrövidebb időt még mindig a panel tölti a piacon, ám összességében minden lakástípus esetében növekedett az értékesítéshez szükséges idő.

A romló gazdasági klíma, az infláció, valamint az energiahordozók áremelkedése már érződik az ingatlanpiacon – ismertette az Otthon Centrum statisztikáinak legfőbb tanulságait Soóki-Tóth Gábor. Az elemzési vezető elmondta, az OC közreműködésével az előző év negyedik negyedévében értékesített ingatlanok esetében minden lakástípusnál nőtt a forgási idő. Némi meglepetésre a legnagyobb mértékben a téglalakásoknál érződik a lassulás, ahol átlagosan egy héttel hosszabbodott meg az értékesítéshez szükséges idő. A panellakásoknál az öt nap növekedés arányaiban megegyezik a téglalakásokéval, míg a használt házak esetében mindössze két nappal nőtt az értékesítés idő.

Továbbra is a panelt lehet a leggyorsabban eladni, kereken két hónap alatt. Ez az érték öt nappal hosszabb, mint 2022. III. negyedévében, de majdnem két héttel nőtt 2022. II. negyedévhez képest. Budán és a belvárosban 58 nap az átlag, a külső pesti kerületekben azonban már 67 nap ugyanezen érték. A régió központokban 64 napra nőtt értékesítési idő, míg a megyei jogú városokban 50 napra.

Bár országos átlagban nőtt az értékesítési idő, az átlagérték mögött nagyon nagy a szórás. Van, ahol ha kicsit is, de inkább gyorsult a piac. A fővárosi agglomerációban vagy Budán és a kisebb megyei jogú városokban például az országos átlagtól teljesen eltérően kicsit csökkent az értékesítési idő. Ugyanakkor a legtöbb tranzakciót bonyolító térségekben – a régió központokban, valamint Pesten – két héttel nőtt a panellakások piacon töltött ideje.

A panel után hagyományosan a téglalakásokat lehet a leggyorsabban értékesíteni. Ez a trend 2022. IV. negyedévben sem változott. Átlagosan 82 napos értékesítéssel számolhatnak a tulajdonosok, ami egy héttel hosszabb, mint 2022. III. negyedévben. A belvárosban és a megyei jogú városokban, ahol a legtöbb téglalakás található, már három hónapnál hosszabb idő kell a sikeres tranzakcióhoz. Ezzel szemben Budán és a régió központokban két és fél hónap az irányadó. A külső pesti kerületek 82 napos értékesítési ideje megegyezik az átlaggal. A kisebb településeken és az agglomerációban hektikusan alakult a piac és egy-egy jól árazott ingatlan az átlag alatti idő alatt is elkelt.

A legnagyobb mértékben a megyei jogú városokban nőtt a téglalakások értékesítési ideje. Itt több mint egy hónappal, míg a főváros belső kerületeiben és a kisebb városokban három héttel. A régió központokban és a külső pesti kerületekben egy hét növekedést mértek az Otthon Centrum elemzői. Az országos átlaghoz képest itt is akad olyan földrajzi körzet, ahol a nagy átlagtól eltérő értékeket látunk: Budán stagnált piac, míg Pest megyében egyedüliként csökkent az értékesítéshez szükséges idő.

Hagyományosan a használt házak értékesítéséhez szükséges a legtöbb idő, a negyedik negyedévben átlagosan 132 napra volt szükség ennek az ingatlantípusnak az eladásához. A külső pesti kerületekben csak 65 nap, míg az agglomerációban 112 nap volt az átlag – az utóbbi két térségben sosem volt ilyen alacsony az értékesítéshez szükséges napok száma. Ugyanakkor a főváros többi területére, a nagyobb városokra az átlag feletti értékek voltak jellemzőek. Budán és a megyei jogú városokban 145, a régió központokban 160, a kisebb városokban 170 nap kellett a sikeres üzlethez.

Ebben a szegmensben mindössze két nappal nőtt az értékesítési idő. Az első hallásra meglepő érték magyarázata, hogy az ebben a negyedévben értékesített lakások még a II. negyedévben kerültek a piacra, így a változás is lassabban érezhető, mint a többi ingatlantípus esetében. Ugyanakkor a fővárosban és a nagyobb városokban már most érezhető a változás. Budán és a kisebb városokban 19 nappal nőtt az értékesítési idő a III. negyedévhez képest, míg a régió központokban két és fél hónappal. A községekben és a többi megyei jogú városban nem történt lényegi változás. Egyedül az agglomerációban csökkent 16 nappal, és a külső pesti kerületekben két hónappal az értékesítési idő.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Könyvelőt helyettesít a mesterséges intelligencia

mesterséges intelligencia

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb előnye, hogy az MI segítségével a szervezetekben jelen lévő hatalmas adatvagyont is felhasználja a folyamat optimalizálása érdekében.

A papír alapú feldolgozáshoz képest akár 60-80 százalékkal is csökkentheti a költségeket a gépi tanuláson és látáson alapuló online rendszer. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által 354 millió forinttal támogatott fejlesztés képes automatikusan lekérdezni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felületére feltöltött számlaadatokat, így az sem okoz gondot, ha angol nyelvű vagy különböző formátumú a számla.

A gépi látás és az optikai karakterfelismerés együttes alkalmazása komoly előnyöket kínál – iparágtól függetlenül, minden olyan cég számára, amelyiknél jelentős mennyiségű számlafeldolgozás történik – tájékoztatott az S&T (február 1-től Kontron). A fejlesztéssel lényegesen kevesebb erőforrás-bevonással végezhetők el az egyes feladatok, és az emberi hibák kiküszöbölésével javul a minőség, de többlet információ is kinyerhető a cégek számára. A korábban nem hozzáférhető adathalmaz számos olyan elemzésre ad lehetőséget, amely a vállalatok számára üzleti értékkel bír. Ilyen lehet például a beszerzési árak nyomon követése, a trendek azonosítása, a beszerzéssel kapcsolatos stratégiai döntések támogatása, a partnermenedzsment információk.

A cégcsoport beszámolt arról is, hogy változatlan formában működnek tovább, de az anyavállalat névváltozását követve februártól Kontron Hungary Kft. és Kontron Operations Hungary Kft néven. A globális csoport egyik legprosperálóbb tagja a magyar, amely széleskörű IT szolgáltatásokra koncentrál az IT hálózatépítéstől, a biztonságon át egészen a SAP bevezetésig, vagy a legújabb IoT és fejlesztési trendekig. De ugyancsak foglalkoznak alkalmazás modernizációval, egyedi fejlesztéssel és mesterséges intelligenciával. A hazai vállalat stabilitását jól mutatja, hogy a cég öt év alatt megduplázta az árbevételét, amely 2022-ben már 32 milliárd forint fölé hízott, valamint foglalkoztatottjainak száma szintén több mint a kétszeresére, 184-ről 378 főre emelkedett.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss