Connect with us

Gazdaság

Huawei: 2030-ra évente több mint 1 yottabájt adat keletkezik a világon

yottabájt

200 milliárd összekapcsolt eszköz éves szinten világszerte több mint 1 yottabájt (1 billió terabájtnak megfelelő) adatot fog generálni 2030-ra, ami még több lehetőséget nyújt a felhasználók igényeinek megértéséhez – jelentették ki a Huawei szakértői a legújabb hirdetési trendekről és stratégiákról tartott mesterkurzuson a hamburgi OMR Fesztiválon (Online Marketing Rockstars).

A vállalat szakemberei szerint az on-device marketing, azaz az okoseszközökön alapuló marketing jelenti a mobilhirdetések evolúciójának következő, még közvetlenebb és testreszabottabb szintjét. A vállalat hirdetési platformja, a Petal Ads (korábbi nevén HUAWEI Ads) kiemelkedő pozícióban van az új módszer alkalmazásában; a Huawei Mobile Services (HMS) ökoszisztéma részeként globálisan több mint 1 milliárd eszközt ér el, és lehetőséget biztosít a hirdetőknek a nemzetközi, köztük a kínai piac elérésére is.

A Huawei hirdetési szakértői Európa egyik legnagyobb digitális marketing és technológiai rendezvényén, a hamburgi OMR Fesztiválon (Online Marketing Rockstars) exkluzív mesterkurzus keretében osztották meg digitális marketinggel kapcsolatos meglátásaikat, valamint a legújabb trendeket és innovációkat. A szakemberek szerint az on-device marketing, azaz az okoseszközökön alapuló hirdetések jelentik a mobilhirdetések fejlődésének következő lépését, amelyben a vállalat hirdetési platformja, a Petal Ads (korábbi nevén HUAWEI Ads) az élen jár.

On-device marketing: a mobilhirdetések jövője

Az on-device vagy smart device marketing olyan hirdetési módszer, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy közvetlenül és testreszabott módon érjék el a felhasználókat az okoseszközökön keresztül. Ez egy olyan hirdetési szolgáltatás (Ads-as-a-service, röviden AaaS), amely felhasználó-központú, és hatékonyan teremt valós idejű kapcsolatot világszerte a közönséggel. Ez a megközelítés segít a felhasználóknak jobb döntéseket hozni: többek között különböző modalitásokat alkalmaz, mint például a hang, a vizuális, virtuális vagy kevert valóság, valamint a kontextus alapú tervezés. Az on-device marketing jelentős népszerűségre tett szert Kínában, és jelenleg az egész világon gyors ütemben terjed:

Úgy véljük, hogy az okoseszköz alapú, különféle felhasználói helyzetekben alkalmazható hirdetési megoldások hatalmas lehetőséget kínálnak arra, hogy kapcsolatot teremtsünk az emberek és vállalkozások között világszerte” – mondta Jaime Gonzalo, a Huawei Mobile Services Europe alelnöke. – „Bár a nemzetközi szintű okoseszköz-hirdetések még kezdeti szakaszban járnak, a Petal Ads szolgáltatással együttműködő globális márkák átfogó nemzetközi megoldásokra számíthatnak, amelyek segítik a régiók összekapcsolását.”

Petal Ads: több mint 1 milliárd eszközt ér el

A Petal Ads kiemelkedő pozícióban van az okoseszköz alapú marketing nemzetközi szintű alkalmazásában, hiszen a Huawei Mobile Services (HMS) ökoszisztéma részeként több mint 1 milliárd eszköz áll rendelkezésére a hirdetési piacon. A platform mindemellett hasznosítani tudja a technológiai iparági egyik vezető szereplőjének 20 éves tudását, hírnevét és tapasztalatát is: a Huawei mint gyártó – többek között eszközei AI-képességeit kihasználva – széleskörű ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezik a felhasználói szokásokról és igényekről, miközben megfelel a legmagasabb uniós adatvédelmi szabványoknak. Ez lehetővé teszi a Petal Ads számára, hogy olyan hirdetési lehetőségeket hozzon létre, amelyek túlmutatnak az okostelefonokon, és akár több eszközre és forgatókönyvre támaszkodnak a Huawei saját ökoszisztémájában.

2030-ra évente több mint 1 yottabájt adat keletkezik világszerte

A szakértők várakozása szerint 2030-ra több mint 200 milliárd kapcsolat jön létre világszerte, és éves szinten több mint 1 yottabájt (egy billió terabájtnak megfelelő) adat keletkezik majd. Ez azt jelenti, hogy még több adat áll rendelkezésre a felhasználók igényeinek megértéséhez, és a következő hét évben még több kapcsolat valósulhat meg.

A Huawei hirdetési szakértői arról is beszéltek a szakmai rendezvényen, hogy a határokon átívelő mobilhirdetések még viszonylag korai szakaszban járnak, és kevés szolgáltató tud teljes körű globális megoldásokat kínálni a hirdetőknek. Kiaknázatlan szegmensről van szó, amely ellenáll a makrogazdasági trendeknek, és a Petal Ads segíti a hirdetőket a kereskedelmi kapcsolatok kiépítésében: a legtöbb regionális piacon jelenlévő platformként belépési lehetőséget biztosít a hirdetőknek a nemzetközi, köztük a kínai piacra.

Azon vállalatok számára, amelyek üzleti tevékenységüket a kínai felhasználók körében kívánják bővíteni, a Petal Ads kiemelkedő előnyt nyújt a Huawei eszközeinek köszönhetően. Kínában a Huawei a legnagyobb, 25 százalékos aktív felhasználó piaci részesedéssel rendelkezik, a hajlítható eszközök piacán pedig 47,4 százalékos részesedéssel.

A Petal Ads célja a márkák és a kampányok sikerének támogatása, biztosítva, hogy a partnerek elérjék üzleti növekedési céljaikat. A platform emellett prémium márkapartnerek számára személyre szabottabb hirdetési élmény biztosítását is tervezi a „Global Business Growth Ads Suite” szolgáltatásának bővítésével. Ez magában foglalja a nagyobb számú hirdetési helyeket, a márkák együttműködését és a helyi piaci tanácsadást, különös tekintettel Kínára.

Eszközgyártóként és mobilhirdetési platformként egyedülálló helyzetben vagyunk, és lehetőségünk van arra, hogy testreszabott és szegmentált megoldásokat kínáljunk, amelyek megfelelnek a globális ügyfelek igényeinek. Örömmel fogadjuk az európai márkák és ügynökségek együttműködési szándékát a Petal Ads-szel, amelynek nyomán hatékony és vonzó kampányokat hozhatunk létre, nemzetközi szinten elérve a célközönséget

– zárta gondolatait Jaime Gonzalo.

Petal Ads: 170 országban és régióban nyújt szolgáltatásokat

2020-as indulása óta a Petal Ads dinamikusan bővül, segítve a hirdetésmegjelenítőket, hirdetőket és marketing szakembereket abban, hogy növeljék vállalkozásuk teljesítményét és több ügyfelet érjenek el. Az elmúlt év során a platform hirdetői hálózata kilencszeresére, megjelenítői hálózata pedig négyszeresére nőtt, mára több mint 730 millió aktív felhasználót ér el. A több mint 170 országban és régióban működő Petal Ads jelenleg több mint 60 tanúsított ügynökséggel és márkával dolgozik világszerte a Petal Ads Partnerprogramon keresztül.

A Huawei hirdetési szakértői által tartott mesterkurzus megtekinthető az alábbi linken.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Nem csak az elektromos kelendő: növekszik a hibrid autók iránti érdeklődés is

22%-kal nőtt a Használtautó.hu-n kínált hibrid gépjárművek iránti kereslet 2024 első negyedévéhez képest – derül ki a portál friss adataiból.

Jól mutatja a hajtáslánc általános népszerűségét, hogy az érdeklődések számának megugrása mellett az átlagárak érdemben változatlanok maradtak. Az átlagéletkor, valamint az átlagos futásteljesítmény viszont megnőtt a ‘24-es számokhoz viszonyítva. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő oldal szakértője megnézte, hogy áll most a hibrid autók helyzete az egy évvel ezelőtti állapothoz mérten.

A hibrid járművek térnyerése a használtautó-piacon továbbra is töretlen. Míg 2024 első negyedévében a Használtautó.hu kínálatában szereplő hibrid modellek átlagára 11 millió forint volt, 2025 azonos időszakában ez az összeg enyhén csökkenve 10,9 millió forintra módosult. Az autók átlagéletkora eközben alig változott: a tavalyi 4,2 évről idén 4,4 évre emelkedett. A futásteljesítmény átlagosan 7%-kal nőtt, de továbbra is viszonylag alacsony, 96 900 kilométer. Az érdeklődés és a kínálat is bővülést mutat: a telefonos és online megkeresések száma 22%-kal emelkedett, míg az elérhető hirdetéseké 8%-kal.

A 2025 január–márciusi adatok alapján összeállított népszerűségi listán 10-ből 6 helyet a Toyota foglal el, 8-at ha a Lexust is hozzávesszük. A legnépszerűbb modellek továbbra is a C-HR, a Corolla és a RAV4. A Prius átlagos futásteljesítménye 24%-kal nőtt, ami a modell tartósságát jelzi. A prémium szegmenst képviselő Lexus RX és NX modellek továbbra is stabilan jelen vannak a mezőnyben, miközben a Mitsubishi Outlander és a Ford Kuga is megőrizték helyüket a tíz legnépszerűbb hibrid autó között.

„A hibrid autók piacán továbbra is a Toyota dominál, beleértve a Lexus modelleket is.. Érdekesség, hogy a Prius a magas futásteljesítménye ellenére továbbra is népszerű választás, míg az új CH-R modell megjelenése hozzájárult a Toyota-kínálat átlagéletkorának csökkentéséhez. A magyar autóvásárlók is egyre inkább felismerik a hibrid hajtás előnyeit: a kereslet számottevően nőtt az előző évhez képest. Az átlagárakat tekintve a hibrid piac továbbra is stabil képet mutat.”

– fűzte hozzá Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Az Ennoconn megerősítette együttműködését a Prologisszal

Az ipari informatikai rendszerek globális gyártója 40 000 négyzetméternyi területről hosszabbított szerződést

Az Ennoconn és a Prologis megújították szerződésüket, melynek értelmében az Ennoconn tovább bérli a Prologis Park Budapest-Sziget területén található 40 000 négyzetméter alapterületű ipari raktárépületet, melyből 10 000 négyzetméter gyártási területet képez. A megállapodásban az iO Partners ingatlanügynökség is közreműködött. Az Ennoconn, mint a globális vezető szerepet betöltő vállalat az integrált felhőüzemeltetési szolgáltatások, ipari IoT és beágyazott technológia területén, igénybe vette a Prologis egyedi bérleti konstrukcióját, amely lehetővé teszi számára a hosszú távú tervezést fix üzemeltetési díjjal és előre kalkulálható költségekkel a bérleti szerződés teljes időtartama alatt.

„Az Ennoconn nagy örömmel jelentette be, hogy hosszabbítja együttműködését a Prologisszal, hiszen a cég szakértelme és megbízhatósága elengedhetetlen partneri szerepet biztosít számunkra a hosszú távú céljaink megvalósításában. Világszínvonalú létesítményünkben továbbra is kiszolgáljuk az NCR (jelenleg NCR Atleos és NCR Voyix) amerikai tulajdonú vállalatot hardver szinten. A helyi üzem a „low volume-high mix” technológiai környezetben gyártja a legkorszerűbb ATM-eket, POS (Point of Sale) terminálokat, KIOSK-okat és önkiszolgáló pénztárgépeket, immár 2006 óta”

– mondta Kenderesi Loránd, az Ennoconn Mérnökségi, Új Termékbevezetési és Létesítménygazdálkodási Igazgatója. „A raktár tökéletesen alkalmas arra, hogy a globális ellátási láncunkba integráljuk az összes helyi, európai, valamint a közép- és távol-keleti országokat, és a jövőben is kulcsfontosságú szerepet játszik majd működésünk zavartalan fenntartásában.”

A nemzetközi tevékenységi- és működési körrel rendelkező vállalat, amely így más országokat is kiszolgál majd a raktárépületen keresztül, többek között kiváló stratégiai elhelyezkedése miatt választotta ismét a Prologis Park Budapest-Sziget épületét, mert a Budapest belvárosától mindössze 17 km-re, a szigetszentmiklósi Leshegy Ipari Parkban lévő helyszín hatékony elérést biztosít a nemzetközi repülőtérhez, az M1-es, M5-ös és M7-es autópályákhoz. Továbbá az épület magas színvonalú kialakítása – például a telepített LED világítás – révén a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve végezheti működését az Ennoconn.

Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy az Ennoconn a folytonosság mellett döntött és választása ismét a mi épületünkre esett

– mondta Gárdonyi Lóránd, a Prologis Magyarország ingatlangazdálkodási- és ügyfélélmény igazgatója.

Sosem vesszük készpénznek, hogy ügyfeleink velünk maradnak, de mindent megteszünk, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsuk, segítséget adjunk az üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekben, a Clear Lease konstrukciónkkal stabilitást és jó tervezhetőséget vigyünk az ügyfeleink életébe, és fenntartható stratégiai megoldásaink révén hosszú távon biztosítsuk partnereink zavartalan működését.”

„Hiszünk abban, hogy a jó együttműködés alapja az ügyfélre szabott odafigyelés, ezért kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy ügyfeleink minden helyzetben megbízható partnerként tekinthessenek ránk

– tette hozzá Hunyadi Zsuzsanna, a Prologis Magyarország bérbeadásért és ügyfélelégedettségért felelős igazgatója.

Célunk, hogy ne csupán szolgáltatást nyújtsunk, hanem valódi értéket teremtsünk partnereink számára. Folyamatos párbeszédre törekszünk, hogy pontosan értsük ügyfeleink igényeit, és azokra rugalmas, innovatív megoldásokkal tudjunk reagálni. A hosszú távú kapcsolat és az ügyfeleink sikere számunkra is közös eredmény.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Soha ennyi pénz nem hevert még parlagon a lakosságnál

Rekordszintre, 11 200 milliárd forint fölé ugrott februárra a lakossági számlákon lévő folyószámlabetétek állománya, vagyis tovább nő a lekötés nélküli pénzek mennyisége a lakosságnál.

Mindez annak ellenére van így, hogy már a klasszikus lekötött betéteknél is akadnak versenyképes kamatokat kínáló konstrukciók a bankoknál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Korábban soha nem látott szintre, 11 238,8 milliárd forintra emelkedett februárra a lakosságnál lévő látra szóló és folyószámlabetétek állománya, ami éves összevetésben több mint 16 százalékos növekedés a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint.

„Ennek nyomán a teljes lakossági betétállomány több mint 84 százaléka már lekötés nélkül pihen a folyószámlákon, amire szintén nem akadt eddig példa”

– hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Hozzátette: a megugrásban nyilvánvalóan meghatározó szerepük lehet a lakossági állampapírok kamatkifizetéseinek is, amelyek az első negyedévben több száz milliárd forinttal dobhatták meg a kimutatott állományt.

„Ezzel együtt ekkora mennyiségű pihenő pénz még akkor is figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy a lakossági számlákon lévő összeg jelentős része napi kiadásokat szolgál”

– mutatott rá a szakértő. Hozzátette: arra is számítani lehet, hogy ekkora mennyiségű szabad pénz nem marad tartósan a lakossági számlákon, előbb-utóbb helyet keres majd magának.

Már léteznek versenyképes lekötött betéti ajánlatok 

Gergely Péter szerint bizonyos szempontból érthető, hogy az utóbbi években fokozatosan emelkedett a folyószámlabetétek mennyisége és aránya a lakosságnál, hiszen a lekötött betéti kamatok hosszú ideig nulla és egy százalék között mozogtak.

Mára viszont – hívta fel a figyelmet – megváltozott a helyzet, és a különböző befektetési alapok – illetve a lakossági állampapírok – mellett a lekötött betéteknél is találni versenyképes kamatot kínáló konstrukciókat, igaz, a BiztosDöntés.hu lekötött forintbetét kalkulátora szerint a jó kamatokhoz többnyire bizonyos feltételeket is teljesíteni kell.

A Gránit Bank eBank nevű konstrukciójánál most évi 6,5 százalék az akciós kamat: a betét futamideje három hónap, a leköthető összeg pedig minimum 50 ezer, legfeljebb 30 millió forint lehet. Az eBank betétnél az akciós kamat feltétele ugyanakkor, hogy friss megtakarítást helyezzen el az ügyfél, és – ahogy ez a konstrukció nevéből is sejthető – rendelkezzen aktivált mobilbankkal a pénzintézetnél, és havonta legalább 400 ezer forint jóváírás érkezzen a számlájára.

A Gránit Bank a rövid lejáratú forintbetéti konstrukciók között szintén kínálatban tartja a KamatMax betétjét, ahol a futamidő hat hónap, az elérhető éves kamat pedig 5 százalék. Itt az a feltétel, hogy az ügyfél a futamidő alatt havonta legalább 20 ezer forintért – vagyis összesen 120 ezer forintért – vásároljon a Gránit Bank által kibocsátott kártyával.

A MagNet Banknál a Prizma betéttel lehet kedvező éves kamatokat elérni. Ennél a konstrukciónál több futamidő is létezik: a legmagasabb, évi 6,62 százalékos kamatot a három hónapos lejáratnál lehet elérni, míg a hat hónapos futamidőnél évi 6,45, a 12 hónaposnál pedig 4,61 százalékos az elérhető éves kamat. Itt a legkisebb leköthető összeg 500 ezer forint, ami kizárólag új forrás lehet.

Az OTP Bank Prémium Forint Betétjénél most 6 százalékos az éves kamat – itt a lejárat egyébként hat hónapos –, viszont ebbe a konstrukcióba kizárólag azok az ügyfelek helyezhetik el megtakarításaikat, akik rendelkeznek lakossági Bázis Számlával, amihez Prémium Next szolgáltatás is kapcsolódik.

Visszatértek a kombinált betétek, két számjegyű is lehet az éves kamat

Két pénzintézet a befektetési jegyekkel kombinált betéteket is visszahozta a kínálatba: ezek lényege, hogy az elhelyezett pénznek csak egy része kerül lekötött betétbe, a másik részt a pénzintézet által forgalmazott valamelyik alap befektetési jegyeiben lehet elhelyezni. A betéti rész kamata ezeknél a konstrukcióknál nagyon vonzó, a befektetési rész hozama viszont már a kiválasztott alap teljesítményén múlik.

A CIB Bank CIB Tandem megtakarítás nevű kombinált betétjénél a betéti részbe egyharmad, míg a befektetési részbe kétharmad része kerül az elhelyezett összegnek. A betéti rész futamideje 3 hónap, a legkisebb, itt elhelyezhető összeg pedig százezer forint. A betéti részre fizetett kamat ennél a konstrukciónál alapesetben évi 7 százalék, ám a prémiumbanki (Magnifica néven futó) szolgáltatásra jogosult ügyfeleknek évi 10 százalékos kamatot kínál a pénzintézet.

A Gránit Bank Hozampáros néven futó betétjénél 4 hónapos futamidőre lehet lekötni a betéti részben elhelyezett pénzt, szintén igen attraktív, évi 8 százalékos kamat mellett. Ennél a terméknél fele-fele részben oszlik meg a betéti részben és a Gránit befektetési jegyekben elhelyezett összeg, amelynek el kell érnie a 200-200 ezer forintot. Fontos feltétel viszont, hogy ez a konstrukció csak a pénzintézethez frissen behozott pénzzel vehető igénybe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss