Gazdaság
Huawei: 2030-ra évente több mint 1 yottabájt adat keletkezik a világon
200 milliárd összekapcsolt eszköz éves szinten világszerte több mint 1 yottabájt (1 billió terabájtnak megfelelő) adatot fog generálni 2030-ra, ami még több lehetőséget nyújt a felhasználók igényeinek megértéséhez – jelentették ki a Huawei szakértői a legújabb hirdetési trendekről és stratégiákról tartott mesterkurzuson a hamburgi OMR Fesztiválon (Online Marketing Rockstars).
A vállalat szakemberei szerint az on-device marketing, azaz az okoseszközökön alapuló marketing jelenti a mobilhirdetések evolúciójának következő, még közvetlenebb és testreszabottabb szintjét. A vállalat hirdetési platformja, a Petal Ads (korábbi nevén HUAWEI Ads) kiemelkedő pozícióban van az új módszer alkalmazásában; a Huawei Mobile Services (HMS) ökoszisztéma részeként globálisan több mint 1 milliárd eszközt ér el, és lehetőséget biztosít a hirdetőknek a nemzetközi, köztük a kínai piac elérésére is.
A Huawei hirdetési szakértői Európa egyik legnagyobb digitális marketing és technológiai rendezvényén, a hamburgi OMR Fesztiválon (Online Marketing Rockstars) exkluzív mesterkurzus keretében osztották meg digitális marketinggel kapcsolatos meglátásaikat, valamint a legújabb trendeket és innovációkat. A szakemberek szerint az on-device marketing, azaz az okoseszközökön alapuló hirdetések jelentik a mobilhirdetések fejlődésének következő lépését, amelyben a vállalat hirdetési platformja, a Petal Ads (korábbi nevén HUAWEI Ads) az élen jár.
On-device marketing: a mobilhirdetések jövője
Az on-device vagy smart device marketing olyan hirdetési módszer, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy közvetlenül és testreszabott módon érjék el a felhasználókat az okoseszközökön keresztül. Ez egy olyan hirdetési szolgáltatás (Ads-as-a-service, röviden AaaS), amely felhasználó-központú, és hatékonyan teremt valós idejű kapcsolatot világszerte a közönséggel. Ez a megközelítés segít a felhasználóknak jobb döntéseket hozni: többek között különböző modalitásokat alkalmaz, mint például a hang, a vizuális, virtuális vagy kevert valóság, valamint a kontextus alapú tervezés. Az on-device marketing jelentős népszerűségre tett szert Kínában, és jelenleg az egész világon gyors ütemben terjed:
„Úgy véljük, hogy az okoseszköz alapú, különféle felhasználói helyzetekben alkalmazható hirdetési megoldások hatalmas lehetőséget kínálnak arra, hogy kapcsolatot teremtsünk az emberek és vállalkozások között világszerte” – mondta Jaime Gonzalo, a Huawei Mobile Services Europe alelnöke. – „Bár a nemzetközi szintű okoseszköz-hirdetések még kezdeti szakaszban járnak, a Petal Ads szolgáltatással együttműködő globális márkák átfogó nemzetközi megoldásokra számíthatnak, amelyek segítik a régiók összekapcsolását.”
Petal Ads: több mint 1 milliárd eszközt ér el
A Petal Ads kiemelkedő pozícióban van az okoseszköz alapú marketing nemzetközi szintű alkalmazásában, hiszen a Huawei Mobile Services (HMS) ökoszisztéma részeként több mint 1 milliárd eszköz áll rendelkezésére a hirdetési piacon. A platform mindemellett hasznosítani tudja a technológiai iparági egyik vezető szereplőjének 20 éves tudását, hírnevét és tapasztalatát is: a Huawei mint gyártó – többek között eszközei AI-képességeit kihasználva – széleskörű ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezik a felhasználói szokásokról és igényekről, miközben megfelel a legmagasabb uniós adatvédelmi szabványoknak. Ez lehetővé teszi a Petal Ads számára, hogy olyan hirdetési lehetőségeket hozzon létre, amelyek túlmutatnak az okostelefonokon, és akár több eszközre és forgatókönyvre támaszkodnak a Huawei saját ökoszisztémájában.
2030-ra évente több mint 1 yottabájt adat keletkezik világszerte
A szakértők várakozása szerint 2030-ra több mint 200 milliárd kapcsolat jön létre világszerte, és éves szinten több mint 1 yottabájt (egy billió terabájtnak megfelelő) adat keletkezik majd. Ez azt jelenti, hogy még több adat áll rendelkezésre a felhasználók igényeinek megértéséhez, és a következő hét évben még több kapcsolat valósulhat meg.
A Huawei hirdetési szakértői arról is beszéltek a szakmai rendezvényen, hogy a határokon átívelő mobilhirdetések még viszonylag korai szakaszban járnak, és kevés szolgáltató tud teljes körű globális megoldásokat kínálni a hirdetőknek. Kiaknázatlan szegmensről van szó, amely ellenáll a makrogazdasági trendeknek, és a Petal Ads segíti a hirdetőket a kereskedelmi kapcsolatok kiépítésében: a legtöbb regionális piacon jelenlévő platformként belépési lehetőséget biztosít a hirdetőknek a nemzetközi, köztük a kínai piacra.
Azon vállalatok számára, amelyek üzleti tevékenységüket a kínai felhasználók körében kívánják bővíteni, a Petal Ads kiemelkedő előnyt nyújt a Huawei eszközeinek köszönhetően. Kínában a Huawei a legnagyobb, 25 százalékos aktív felhasználó piaci részesedéssel rendelkezik, a hajlítható eszközök piacán pedig 47,4 százalékos részesedéssel.
A Petal Ads célja a márkák és a kampányok sikerének támogatása, biztosítva, hogy a partnerek elérjék üzleti növekedési céljaikat. A platform emellett prémium márkapartnerek számára személyre szabottabb hirdetési élmény biztosítását is tervezi a „Global Business Growth Ads Suite” szolgáltatásának bővítésével. Ez magában foglalja a nagyobb számú hirdetési helyeket, a márkák együttműködését és a helyi piaci tanácsadást, különös tekintettel Kínára.
„Eszközgyártóként és mobilhirdetési platformként egyedülálló helyzetben vagyunk, és lehetőségünk van arra, hogy testreszabott és szegmentált megoldásokat kínáljunk, amelyek megfelelnek a globális ügyfelek igényeinek. Örömmel fogadjuk az európai márkák és ügynökségek együttműködési szándékát a Petal Ads-szel, amelynek nyomán hatékony és vonzó kampányokat hozhatunk létre, nemzetközi szinten elérve a célközönséget”
– zárta gondolatait Jaime Gonzalo.
Petal Ads: 170 országban és régióban nyújt szolgáltatásokat
2020-as indulása óta a Petal Ads dinamikusan bővül, segítve a hirdetésmegjelenítőket, hirdetőket és marketing szakembereket abban, hogy növeljék vállalkozásuk teljesítményét és több ügyfelet érjenek el. Az elmúlt év során a platform hirdetői hálózata kilencszeresére, megjelenítői hálózata pedig négyszeresére nőtt, mára több mint 730 millió aktív felhasználót ér el. A több mint 170 országban és régióban működő Petal Ads jelenleg több mint 60 tanúsított ügynökséggel és márkával dolgozik világszerte a Petal Ads Partnerprogramon keresztül.
A Huawei hirdetési szakértői által tartott mesterkurzus megtekinthető az alábbi linken.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?
Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.
A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.
Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet
A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.
A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:
- Kifli: 15,75 gramm
- Ecofamily: 20,81 gramm
- Auchan: 20,95 gramm
- Foodora: 30,77 gramm
- Wolt: 33,76 gramm
- GRoby Online: 34,36 gramm
- Aldi: 34,55 gramm
- Tesco: 73,00 gramm
A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.
(Nem) egy csepp a tengerben
Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1
A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.
Forrás:
1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint
Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.
A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.
A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.
A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.
A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.
„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”
– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.
Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között
A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.
A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.
A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.
„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”
– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday
A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.
A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.
Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?
A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).
„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”
– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.
A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.
„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”
– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.
Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget
-
Ipar2 hét ago
Energiahatékonyság, digitalizáció, moduláris fordulat: az építőipar 2026-ban
-
Gazdaság2 hét ago
Mikotoxinnal szennyezett kukorica hasznosítására találtak megoldást a MATE kutatói
-
Okoseszközök2 hét ago
Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak
-
Ipar2 hét ago
Egyre több segítséget ad a vállalkozásoknak az egy éve megújult Kamara
-
Okoseszközök2 hét ago
Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója
-
Zöld2 hét ago
Lendületben a 2030-as célok felé – újabb lépéseket tett a Siemens a fenntarthatóságért
-
Tippek1 hét ago
A design és a funkcionalitás találkozása: itt az új Gorenje keresztajtós hűtőszekrény





