Gazdaság
Ilyen lakást lehet venni 30 millióért
Elkészült az Otthon Centrum kimutatása, amely arra a kérdésre kereste a választ, vajon milyen ingatlan érhető el 30 millió forintért. A szakemberek valamennyi ingatlantípus esetében megvizsgálták a fővárosi lehetőségeket.
Az életüket újrakezdők, az egyedülállók, illetve a fiatal párok körében népszerűek a harmincmillió forintos határon kínált lakások. Nagyot nem lehet ennyiből álmodni, de az utóbbi években jelentősen megemelkedett négyzetméterárak miatt érezhető kereslet mutatkozik az ilyen értékű ingatlanok iránt. Az áremelkedés ütemét ugyanis jól mutatja, hogy az Otthon Centrum 2020 őszi adatai szerint két és fél évvel ezelőtt még 20 millió forint környékén lehetett meghúzni a lélektani határt a mostani 30 millióval szemben.
Viszont a legfrissebb piaci adatok szerint az áremelkedés üteme veszített lendületéből, ami elsősorban az emelkedő hitelkamatszintnek, az inflációs környezetnek, valamint a fizetőképes kereslet csökkenésének tudható be. Így sokan kivárnak, hátha jelentősen mérséklődnek az árak, de erre főleg a rossz műszaki állapotú, korszerűtlen energetikai megoldásokat felvonultató ingatlanok esetében van nagyobb esély. A családi házak esetében valóban tapasztalható árcsökkenés, de a lakásoknál inkább csupán az emelkedés üteme mérséklődik.
A magas infláció és romló hitelkamatok legkevésbé a használt téglalakások fajlagos árára hatottak, hiszen az 1,017 millió forintos négyzetméterár 5 százalékkal magasabb a 2022. IV. negyedévi áraknál. Ezzel szemben a panellakások négyzetméterár-növekedése lényegében megállt a fővárosban: a jelenlegi átlagérték 747 ezer forint, ami mindössze 0,6 százalékkal magasabb a az előző negyedévinél. Egyedül a családi házak átlagos négyzetméterára csökkent a fővárosban, igaz, az jelentősen: a 603 ezer forintos átlagérték 18 százalékkal kevesebb a tavalyi év IV. negyedéves átlagánál, ami ebben a szegmensben több millió forintos árelőnyt jelent vevői oldalon.
„Fontos azonban leszögezni, hogy kerületenként jelentős árkülönbség mutatható ki, így abban is nagy az eltérés, hogy harminc millió forint ténylegesen mekkora lakás megvásárlására elegendő összeg”
– árnyalta a képet Soóki-Tóth Gábor.
Az Otthon Centrum elemzési vezetője elmondta, az idei év I. negyedéves adatai szerint ekkora összegből a téglalakások esetében a fővárosi átlag alapján mindössze egy 29,5 négyzetméteres lakás vásárolható. A kerületi átlagértékek alapján a legkisebb alapterületű lakás a V. kerületben érhető el, amely mindössze 17 négyzetméteres, az I. kerületben viszont csupán 20 négyzetméteres lakást lehet ezért az összegért vásárolni, míg a többi budai kerületben legfeljebb egy minigarzonra futja ennyiből. A belvárosban már 30 négyzetméternél kicsivel nagyobb lakásra is elég lehet ekkora összeg. Harmincmillióért a VIII. kerületben juthatunk a legnagyobb alapterületű lakáshoz, amely 38 négyzetméter. A külső pesti kerületekben 35-40 négyzetméter is realitás lehet, de például Kispesten már egy másfél szobás, 43 négyzetméteres lakás is elérhető ennyiért.
A panellakások fővárosi átlagos négyzetméterárát figyelembe véve bő 10 négyzetméterrel nagyobb lakás (40 négyzetméter) vásárolható 30 millióból. Ugyanakkor Budán érezhető különbségek alakultak ki. A III. kerületben a négyzetméterár átlagértéke alapján 40, míg a XI. kerületben már csak 35 négyzetméter fér bele ekkora keretbe. Hasonló a helyzet a pesti oldalon is, ahol a népszerű XIII. kerületben 35 négyzetméterre, míg a XIV. kerületben 37 négyzetméterre elég ez az összeg. A külső pesti kerületekben azonban már mindenhol legalább 40 négyzetméteres, másfél szobás lakás vásárolható, míg Csepelen 56 négyzetméteres, két és fél szobás lakás is kijöhet 30 millióból. A tapasztalat azt mutatja, hogy a kisebb lakásokra nagyobb az érdeklődés, ezért azok rendszerint magasabb fajlagos áron cserélnek gazdát.
A fővárosban jobbára csak papíron érhető el családi ház 30 millióért: noha az átlagos négyzetméterárakat figyelembe véve akár 50 négyzetméteres is vásárolható lenne ennyiből, de a piacon kevés az ilyen kis méretű családi ház. Ha mégis akadna ilyen, akkor a budai III. kerületben mindössze 35 négyzetméteresre, de a külső pesti XVI. kerületben is csak 45 négyzetméteresre lenne elég 30 millió a kerületi átlagos négyzetméterárak alapján. Kis szerencsével és kitartó kereséssel azonban a XX. és XXIII. kerületben nem lehetetlen 55 négyzetméteres, kétszobás házat kapni ezért az árért. Soóki-Tóth Gábor egyúttal hangsúlyozta, hogy az ingatlan elhelyezkedése és műszaki állapota jelentős hatással van az árra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
Újabb lengyel ingatlanközvetítő hálózatban szerzett többségi tulajdont az Otthon Centrum
Aranyat befektetésnek? Igen!
Láthatatlan ellenség leselkedik a gyártósorokon dolgozókra
Elképesztő luxuslakások épülnek Dubajban
Jelentősen nőtt a magyarok mobilnet-igénye – derül ki az elemzésből
Szalay Ádám: Vállalkozóként fontos, hogy felfelé húzzon a csoport, ahová tartozunk
Gazdaság
Új vezető a Liegl & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
Új pozíciójában a szerteágazó tudással rendelkező szakember mintegy 20 fő munkáját irányítja majd.
Vadász László 22 év, pénzügyi területen eltöltött tapasztalattal rendelkezik. A szakember a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán szerezte meg diplomáját. Azóta különböző multinacionális vállalatoknál töltött be a pénzügyi területhez kapcsolódó munkaköröket. Karrierje folyamán mind vertikálisan, mind horizontálisan végigjárta a szakmai lépcsőfokokat. Az évek során dolgozott könyvelői, elemzői, kontrolleri és pénzügyi vezetői pozícióban is.
Ennek köszönhetően a pénzügy három fő területén is átfogó ismereteket és tapasztalatot szerzett, így komoly rálátással rendelkezik a számvitel, az adózás és a kontrolling kérdéskörére is. Ugyanakkor ágazati tapasztalata is nagy segítséget jelent számára új pozíciójában. Szakmai életútja folyamán dolgozott állatgyógyszereket forgalmazó kereskedelmi vállalatnál, FMCG gyártócégnél, illetve szolgáltatást nyújtó cégnél is. Minderre a tapasztalatára a DACHSER Magyarországnál is szüksége lesz, mert a vezetése alá tartozó területen összesen 20 fő munkáját irányítja.
Vadász László legfontosabb feladatai közé a folyamatok fejlesztése, hatékonyabbá tétele, a Dachser elvárásainak cégcsoportos szinten történő megfelelés mellett a magyar jogszabályi követelmények betartása, kintlevőség-kezelés, készpénzgazdálkodás, valamint a fenti feladatokhoz kapcsolódó kockázatkezelés tartozik.
„Az új pozíciómban legfontosabb erősségemnek az ágazati, illetve a szakterületek közötti tapasztalatomat tartom. A logisztika új terület számomra, de már most látom, hogy nagyon sok dologban hasonlít a gyártásra, ott ugyanis szintén szigorú időkeretek közé szabályozva jöttek egymás után a lépések. Ugyanakkor a szolgáltatási szektorban szerzett tapasztalatomat itt is kamatoztatni tudom. Ezekre alapozva fejleszthetem a DACHSER folyamatait.”
– mondta el Vadász László, a Liegl & DACHSER Logisztikai Kft. új pénzügyi vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Booking.com botrány: Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
Számos kedvezményről maradhatnak le a vendégek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már vizsgálódik a holland Booking.com szerződési és szerződésteljesítési gyakorlata kapcsán, ám a hazai szállásadóknak még jó időbe telik helyrehozni az esetlegesen okozott károkat. A hazai hotelek közül többen most azon vannak, hogy tudatosítsák a vendégeikkel: akár sokkal jobban is járhatnak, ha közvetlenül foglalnak.
Lapértesülések szerint a GVH-hoz érkező piaci információk alapján számos magyarországi szállásadó üzletmenetében okozott komoly fennakadást, hogy a Booking.com olyan szerződéses feltételeket alkalmazott, amelyek miatt sérülhetett a szabadpiaci verseny, ez pedig közvetlenül kihathatott a szállásfoglaló fogyasztókra is. A képet tovább árnyalja, hogy a holland cég masszív online jelenléte révén a szállásadók szerint eltereli azokat az ügyfeleket, akik közvetlenül szeretnének a hazai szállodáknál foglalni. Olyan szállodák, mint a Club Tihany Resort, azt állítják, hogy amikor a potenciális ügyfelek a márkanevüket keresik, gyakran a Booking.com platformjára irányítják őket. Ez a terelés nemcsak a közvetlen foglalások elvesztését jelenti, hanem a szállodáknak a Booking.com-nak fizetett jutalékot is, amely 13-18 százalék között mozog.
„Ez nem csak a szállodákra, hotelekre nézve hátrányos gyakorlat, de a vendégekre is, akik nem biztos, hogy tudatában vannak annak, hogy nem a szálláshely közvetlen oldalára kattintottak. A Booking.com masszívan hirdet, ezért a google találatok között előkelő helyet foglal el, még akkor is, amikor valaki a hotel konkrét nevére keres rá. Ez sok szállásadó szerint piactorzító magatartás”
– magyarázta Tóth Mihály, a Club Tihany marketingvezetője.
Egyedi igények csak közvetlenül
A szakember szerint a vendégek sok esetben nincsenek is tudatában annak, milyen előnyöktől esnek el, ha közvetítőn keresztül foglalnak. Sok szolgáltatást ugyanis így nem vesznek igénybe a vendégek, amikre egyébként lehetőségük lenne akár ingyenesen is. Májusban ráadásul eltörölték az árparitást, azaz azt a szabályozást, ami biztosítja, hogy egy bizonyos szobatípushoz megegyező árakat és foglalási feltételeket kell megadni minden disztribúciós csatornán, így a közvetlen foglalással akár anyagilag is jól járhatnak a vendégek.
„Rengeteg energiát fektetünk abba, hogy a Club Tihany szolgáltatásait folyamatosan a vendégek igényei alapján fejlesszük, ebben pedig nagy szerepe van azoknak a kéréseknek, kérdéseknek, amelyeket a vendégek foglaláskor tesznek fel. Ha azonban mondjuk a Booking.com-on keresztül foglalnak, ilyenekre nincs lehetőség. De egy korábbi érkezést vagy későbbi távozást sem tudnak ezen a közvetítői csatornán keresztül megbeszélni. De számos egyéb olyan kedvezmény és szolgáltatás van, amelyekről tudtukon kívül lemondanak így a vendégek. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy míg nálunk lehet SZÉP-kártyával fizetni, addig a Booking.com-on nem. De alapvetően, ha bármi gond adódik, az oldal nem tudja kezelni, a vendégnek pedig így nincs közvetlen kapcsolata a szállodával”
– tette hozzá Tóth Mihály.
A marketingvezető tájékoztatása szerint jelenleg a vendégek mintegy 60 százaléka foglal közvetlenül, 40 százalék pedig olyan szállásközvetítő oldalon keresztül, mint a Booking.com.
„Talán elmondható, hogy emelkedő tendenciát mutat a közvetlen foglalások száma. Az idei nyári szezon egy látványos változása volt még, hogy kevesebb magyar vendég érkezett a balatoni szállodába, míg a külföldi vendégek száma látványosan nőtt”
– tájékoztatott Tóth Mihály.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Már 4 országban sikeres a magyar biztosítási platform
Az osztrák UNIQA leányvállalata, a CHERRISK kezdetektől azt a célt tűzte ki, hogy maximális hatékonyság mellett páratlan ügyfélélményt nyújtson. Az induláskor alig pár fős csapat mára meghatározó innovációs központtá növekedett.
A 2018. szeptember 17-én indult CHERRISK by UNIQA 5 év alatt 4 országba jutott el, miközben az operációt továbbra is a budapesti központból irányítják. Jelenleg a digitális biztosítási szolgáltatón keresztül 3 típusú biztosítás érhető el, amikkel eddig közel 600 ezren biztosították magukat utas, lakás vagy baleset termékkel.
A siker receptje
„Házon belül a modellt Insurance 2.0-nak hívjuk” – árulta el Kurtisz Krisztián alapító, az UNIQA Biztosító jelenlegi vezérigazgatója, aki az alábbi 5 pontban látja a CHERRISK sikerének kulcsát:
- Központosított működés – „Nem építünk felhőkarcolót minden országban, ahova betesszük a lábunkat, hanem inkább egy hatékony és lean operációt működtetünk a budapesti irodánkból.”
- Újszerű jogi megoldások – „Hiszünk az egyszerűségben, ezért amellett, hogy meg akarunk felelni minden jogi előírásnak, mindig megvizsgáljuk hogyan lehet olyan folyamatokat kialakítani, amik kiemelkedő ügyfélélményt nyújtanak, érthetőek és egyszerűek.”
- Közösséget támogató ökoszisztéma – „Egyik alappillérünk az egyedi jótékonysági programunk, amely lehetőséget nyújt az emberek számára másoknak segíteni amellett, hogy magukkal is jót tesznek. Ezzel visszatérünk a biztosítás alapjaihoz.”
- Innovatív határokon átívelő értékesítés – „Bármely újítás, amit bevezetünk nemzetközileg is működőképesnek kell lennie, hiszen így tudjuk a költségeket alacsony szinten tartani.”
- Adatvezérelt modell – „Működésünk során kiemelt szerepet kap az adatalapú döntéshozatal, ennek köszönhetően ügyfeleink számára is gyorsabban és hatékonyabban tudunk megfelelő szolgáltatást nyújtani.”
Kárrendezés percek alatt
A biztosítás világában rendhagyó módon egy központból szolgálják ki a biztosított ügyfeleket. A kárbejelentési folyamat nagy mértékben automatizált, ennek köszönhetően az egyszerűbb káresetek perceken belül lerendezhetőek. A kárrendezés is az esetek 99%-ban online és telefonon keresztül történik, nem igényel személyes kapcsolatfelvételt.
„Az emberek biztosításkötéskor azt az ígéretet vásárolják meg, hogy ha bajba kerülnek, akkor gyorsan és egyszerűen jutnak segítséghez. A mi feladatunk, hogy ezt az ígéretet valóra váltsuk, és a kárrendezést – legyen bármilyen nehéz helyzet is – jó élményként könyveljék el. Ezt a folyamat minden állomásán érthető és transzparens kommunikációval igyekszünk elérni, a lehető legrövidebb idő alatt. Büszkék vagyunk arra, hogy az átlagos kárrendezési idő a CHERRISK-nél egy nap, ami az iparágban kiemelkedő eredmény”
– emelte ki Gráf-Velencei Gergely, a CHERRISK operációs vezetője.
Több mint biztosítás
A CHERRISK a kezdetektől játékos módon szeretett volna kapcsolódni ügyfeleivel, ezért is hozta létre applikációját, a CHERRISK GO-t, amelybe 2019 óta közel 300.000 fő regisztrált. Az alkalmazás célja, hogy felhasználói az egészség jegyében minél többet mozogjanak, amiért pontokat, azaz virtuális cserkókat gyűjthetnek. A cserkókat kedvezményekre, szolgáltatásokra, nyereményekre és jótékony célokra lehet beváltani. Eddig több, mint 125 ezer darab ún. goodie-t váltottak be az applikációt használók.
A modell DNS-ében a kezdetektől szerepelt a jótékonyság. Az iparágban egyedi CSR tevékenységet folytatnak, ami azon túl, hogy jó ügyeket támogat, az ügyfeleket is bevonja a CHERRISK GO alkalmazáson keresztül. A CHERRISK GO jóvoltából ugyanis pénzadomány nélkül, kizárólag mozgással is lehetséges jó ügyeket támogatni. 5 év alatt 51 jótékonysági szervezetet támogattak a felhasználók több, mint 52 millió forinttal, amiből a non-profit szervezetek visszakövethető projekteket valósítottak meg.
Nemzetközileg is elismert
2020 óta a CHERRISK már a nemzetközi piacokon is ismert név. Először Németországba lépett be saját márkával, majd 2022-ben a cseh és szlovák piacon is debütált UNIQA brand alatt a biztosítási platform. A német piacon a kezdeti nehézségek ellenére – COVID alatt utasbiztosítással indultak – szép növekedési pályára állt az értékesítés, aminek köszönhetően több százezer embert biztosítottak utazásuk során. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az egyik vezető német összehasonlító portálon kiemelt pozícióba került a CHERRISK Utasbiztosítás.
A CHERRISK 2020-ban és 2022-ben is elnyerte a neves Business Vision Most Innovative Insurance Solution díját és itthon is a HUNFINTECH díjazottja lett tavaly a leggyorsabban növekvő fintech cég kategóriában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
5 tipikus kihívás a kkv-knál, amire jó megoldás az operatív lízing
Eldöntheti egy cég sorsát a vállalkozó hangja
Mit adhat hozzá az okos technológia a televíziózás élményéhez?
Modern fogászat – modern beavatkozások
Íme a kibervédelmi to-do lista őszre
5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruház nyílt Gödön
Így fűthetsz “okosan”
Mibe fektessünk a 21. században? Ingatlanba!
Bőröndbe integrált kijelzőmegoldást mutatott be az LG
MI-t használó szoftverrobotot mutatott be a KINCSINFO
Technokrata.hu
Festményen elevenednek meg az utazási emlékek
2023-ban a business casual stílus hódít a munkahelyeken
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Megtorpant az online kiskereskedelem
MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric
Új közösségi platformmal hódítja meg a magyar milliárdos vállalkozó a világot
Zökkenőmentes félévkezdés 5 tipp a produktivitásért a Samsung Galaxy Tab S9 szériával
Az ABB munkatársai a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületnél önkénteskedtek
Húszezer laptopot szállít a Delta Systems az iskoláknak
Megnyitott a LEDVANCE bemutatóterem, az „OKOS FÉNYEK OTTHONA”
Műszaki-Magazin.hu
Villámtöltő-forradalom: Így változik meg Magyarország közlekedése az EU döntése alapján
Az építőipari kkv-knak nyújt segítséget az SZTNH IP Hősök kampánya
A MINI oxfordi gyára is elektromos üzemmódba kapcsol
Innovációs versenyt rendez a Bosch
Robotok számára 3D energialánc figyelés
Radikális változásokat igényel az energiaipar
Az ipari gáz minősége és tisztasága közötti különbség
Megnyitott a LEDVANCE bemutatóterem, az „OKOS FÉNYEK OTTHONA”
10-ből 9-en valósítanának meg energiahatékonysági fejlesztést otthonukban
Bővíti hazai e-mobilitási szolgáltatásait a Siemens Zrt.
Friss
- Ipar2 hét
5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruház nyílt Gödön
- Tippek2 hét
Így fűthetsz “okosan”
- Ipar2 hét
Láthatatlan ellenség leselkedik a gyártósorokon dolgozókra
- Mozgásban4 nap
Villámtöltő-forradalom: Így változik meg Magyarország közlekedése az EU döntése alapján
- Zöld2 hét
Most hétvégén lesz a hazánkban is egyre népszerűbb World Cleanup Day
- Tippek5 nap
Grafit és hungarocell: egy hatékony páros!
- Okoseszközök2 hét
A Yettelhez is érkeznek az iPhone 15 széria modelljei
- Zöld6 nap
Magyarország kétszer annyit költ éghajlatromboló közúti fejlesztésekre, mint a környezetbarát vasútra