Connect with us

Ipar

Robotok munkában – Az RPA felé nyit a Raben Group

raben

Hat hónappal ezelőtt jött létre a Raben Groupnál az az IT-csapat, amely a robotizált folyamatautomatizációs technológia és más robotműveletek fejlesztéséért felel a vállalatnál.

A szabadalmaztatott myRobot platform által felügyelt 18 egység már 60 különböző folyamatot képes végrehajtani. Az RPA által a logisztikában elérhető átfogó előnyök miatt azonban a Raben ennél is jóval ambiciózusabb terveket sző ezen a téren.

A Raben Group 2018-ban kezdett érdeklődni az RPA iránt. Egy évvel később megkezdődött a kivitelezési szakasz, és 2021 szeptemberében egy kimondottan az RPA-nek szentelt egységet – egy robotikára és folyamatautomatizációra szakosodott IT-csapatot – választottak le az innovációval és a logisztika jövőjével foglalkozó Genius Lab részlegükről. Átfogó szemléletük kiterjed az automatizálható tevékenységek azonosítására, a robotizációs folyamatok tervezésére és megvalósítására, valamint napi működésük felügyeletére.

A Raben jelenleg 18 robotot – az IT-hálózatokban az emberi tevékenységeket utánzó szoftverbotokat – használ. Ezek úgynevezett felügyelet nélküli, azaz központilag irányított robotok, amelyek nem igényelnek felhasználói interakciót, és gyakorlatilag teljes egészében önállóan látják el a feladataikat.

„A 18 robotlicensz, amelyeket a hét 7 napján, a nap 24 órájában használunk, a gyakorlatban több mint 50 teljes munkaidős munkavállalót helyettesít. Ezenfelül a robot az emberi felhasználónál sokkal gyorsabban képes a feladatok elvégzésére, ami hatalmas előrelépés, különösen manapság, amikor a logisztikában nehéz munkaerőt találni. Ha mindehhez hozzávesszük az RPA rugalmasságát, hatékonyságát, megbízhatóságát és kedvező költségeit, nem kétséges, hogy az iparág jövője az automatizáció lesz”

– mondta Zbigniew Kępiński, a Raben Group robotikáért és folyamatautomatizációért felelős IT-csoportjának vezetője.

Ezeket a robotokat a vállalat legtöbb folyamata során „alkalmazzák”. Támogatják egyebek mellett a tervezést, a fel- és lerakodási műveleteket csakúgy, mint az ajánlatkészítést és a számlázást. Az irányításuk és az igény szerinti feladatok futtatása a myRoboton keresztül lehetséges, amely egy az RPA csapat által 2020-ban kidolgozott és szabadalmaztatott kezelőplatform. A legtöbb folyamat olyan kiegészítő analitikai információkat is szolgáltat, mint a robot által egy adott periódusban elvégzett feladatok száma és azok eredménye, a megtakarított idő, vagy az egyes licenszek kihasználtsága.

A robotok működését nem csupán mennyiségi, hanem minőségi szempontok alapján is érdemes vizsgálni: az embereknél átlagosan négyszer gyorsabb munkavégzésre képesek, hibamentesen, egy algoritmus alapján, anélkül, hogy az informatikai rendszerekben módosításokra lenne szükség. Általuk jobban hasznosítható a munkavállalókban rejlő potenciál, mert át tudják venni a monoton, ismétlődő feladatokat, amelyek munkahelyi fáradtsághoz és kiégéshez vezethetnek. A Raben Group munkatársai szívesen fogadják a robotizációs megoldásokat; segítségükre vannak azáltal, hogy unalmas teendőket vesznek le a vállukról. Az így megtakarított időt pedig az emberek kreatívabb és jövedelmezőbb munkákra fordíthatják.

„Az irodai folyamatok automatizálása lehetővé teszi, hogy a vállalat gyorsabban fejlődjön, és azonos foglalkoztatotti létszám mellett is növelje az ellátott tevékenységek számát. Ez a jelenlegi műveletek optimalizálásának egyszerű és költséghatékony módja, de egyfajta tartalékkapacitást is képezünk a tevékenységek számának későbbi növekedése esetére. Emellett jó eszköz a rendszerterhelés tesztelésére is”

– magyarázta Zbigniew Kępiński.

Emiatt a Raben Group szisztematikusan növelni kívánja az alkalmazott robotok számát. Az RPA egy nagyobb, a logisztikai szolgáltató struktúráiban a hiperautomatizáció megteremtésére irányuló erőfeszítés része. Ez magában foglalja a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás nagyobb mértékű használatát, az RPA-n felül további platformokkal és rendszerekkel történő együttműködést, és még több tényező, például különböző forrásokból: robotoktól, IoT érzékelőkből, kamera- vagy GPS-rendszerekből származó információk integrálását. A hiperautomatizáció a jövő, amely az informatikai alkalmazásokban és rendszerekben való munka új módját teremti meg.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Értékmegőrzés és kortárs tartalom – Készül a Magyar Építészeti Múzeum és Központ

Az építészeti újrahasznosítás jegyében valósul meg a Magyar Építészeti Múzeum és Központ a Városligeti Fasor és a Bajza utca által határolt tömbben.

A munkák során az új főépület mellett két századfordulós műemléki épület és két zártsorú irodaház újul meg, valamint egy mindenki számára nyitott városi közpark is létrejön. A megvalósítás egyedi projektszervezéssel zajlik: a BIVAK és a Tér és Forma Szeged Építéstervező alkotó építészei mellett a CPM Kft. fogja össze a generál feladatokat és készítette el a műszaki dokumentációt, melynek BIM támogatását a DANU Mérnökiroda szakemberei végezték.

A megvalósuló, közel 27 500 m2 hasznos alapterületű épületkomplexum 2100 m2 kiállítóteret, 550 m2 konferencia termet és több mint 2000 m2 korszerű raktár területet foglal magába. A múzeum és dokumentumtár műtárgyai korszerű gépészeti rendszerekkel klimatizált és védett terekbe kerülnek, amelyekben hosszú távon is megoldott a gyarapodó állományok kezelése és digitalizálása. A főépület ikonikus tetőzetét 114712 darab cserép fedi majd 65 különböző színárnyalatban. Az új közpark 107 darab újonnan telepített fával, tematikus játszótérrel, vízjátékkal és vendéglátó egységekkel fogadja a látogatókat.

„A tér élménye meghatározó elem a fejlesztésben. Mindez nemcsak az új főépület egyedi fogadóterét és belső tereit jelenti, hanem a tervezett térszimulációs installációt is, ahol a látogatók megtapasztalhatják a belső terek hangulatát, érzetét meghatározó arányokat 360 fokos vetítéssel és ténylegesen megmozduló mennyezettel és falakkal”

– emeli ki Détári György DLA, a CPM társtulajdonosa és vezető tervezője.

Az épület alkotó udvara a valós méretű modellépítésen túl vetítési helyszínként is szolgálja a múzeumot akár 300 fő befogadóképességgel. „Egy korszerű múzeumban a kiállítás nemcsak a vitrinekbe helyezett statikus tárgyakról szól, hanem bekerülnek interaktív, audiovizuális élményelemek, illetve időszaki kiállítások is, amelyek flexibilis tereket igényelnek. Ahhoz, hogy ezek a lehető legjobb látogatói élményt nyújtsák, elengedhetetlen a háromdimenziós modellek által nyújtott betekintés a tervezett épületek tereibe” – emeli ki Erős Tamás, a DANU BIM szolgáltatásokért felelős partnere.

A Magyar Építészeti Múzeum és Központ tervei az értékmegőrzés és a jövőbe mutató szemlélet jegyében készültek. A múzeum építészeti koncepciójának létrehozásakor kiemelt szempont volt, hogy méltó módon képviselje a hazai építészet múltját, jelenét és jövőjét. Fontos szakmai üzenet az építészeti újrahasznosítás, a felszín feletti építés 75 %-a meglévő értékek megtartásával és újrafunkcionálásával valósul meg, az új főépület a pedig a kortárs építészeti gondolkodást képviselve illeszkedik a meglévő épületek közé. Egy ennyire komplex, sokszereplős projektnél a BIM-alapú tervezés kulcsfontosságú, a kiállítás tervezők, az épület tervezők és a megrendelő közötti kommunikációt és döntéshozatalt is segíti. A BIM modellekre építve biztosítja a tervek magas minőségét, és azt, hogy valóban az elképzelt épület valósuljon meg.

Érdekesség, hogy a bilbaói Guggenheim Múzeum úttörő szerepet játszott a virtuális épületmodellezésben, ez volt a világon az első nagy volumenű projekt, aminél Farnk Gehry és csapata a fejlett CATIA háromdimenziós modellező szoftvert használta, hogy segítségül hívja a BIM-et. A művészi kifejezésmód és a történeti jelleg miatt azonban sok szakember múzeumi és művészeti funkciójú épületek tervezése során még mindig kerüli a BIM-et, ami pedig a korszerű múzeumi tervezés alapja. „A múzeumoknál az építészet, mint művészeti kifejezőeszköz jut jelentős szerephez, de olyan kiállítás-technológia kerülhet az épületbe, ami jelentős hely-, gépészeti- és egyéb igények megvalósítását teszik szükségessé. Ezekre oda kell figyelni a BIM feladatok kapcsán is. Mi ezt a folyamatot csapatmunkaként fogjuk fel, a végrehajtási terv az összes szakággal egyeztetve, velük egyetértésben történt. A digitális modellek segítségével egyszerre több száz dologra is rá tudunk mutatni a tervben.  Ennél a projektnél 213.527 modell elem készült, az utolsó időszakban 348 ütközést, problémás részletet találtunk, melyek így még a kivitelezési folyamat előtt korrigálva lettek” – folytatja Erős Tamás.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós

A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.

A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.

„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”

nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.

A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.

Megbízható és kényelmes

A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.

Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Microsoft és Siemens összefogás

A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.

A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.

A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.

Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.

Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.

Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss