Ipar

Nemzetközi díjat nyert a Bosch Rexroth ActiveShuttle autonóm mobil robotja

activeshuttle
(Forrás: Bosch Rexroth)

Partnerségre lépett a Bosch Rexroth és az AGILOX az AMR-ek piacán.

Újabb sikereket könyvelhet el a Bosch Rexroth az autonóm mobil robotok piacán. A vállalat által fejlesztett ActiveShuttle elnyerte a „Legjobb termék” díját a Stuttgartban 2022. május 31. és június 2. között megrendezett LogiMAT 2022 nemzetközi kereskedelmi vásáron. A 2022. május 20. és június 2. között megrendezett Hannover Messe 2022 kiállításon a Bosch Rexroth és az AGILOX pedig bejelentette, partnerségre lépnek, így a jövőben közösen formálják az autonóm mobil robotok nemzetközi piacát.

A Bosch Rexroth egyre meghatározóbb szereplő az Ipar 4.0 világának térnyerését jelző és egyre markánsabb növekedést elérő autonóm mobil robotok (AMR) piacán. Ezt a tényt az utóbbi időszak két meghatározó eseménye is alátámasztja. Egyrészt egy független tudósokból és újságírókból álló, szakmai zsűri a Bosch Rexroth ActiveShuttle autonóm mobil robotját találta a LogiMAT 2022 legjobb termékének a „megrendelés-előkészítő, szállítmányozó, teheremelő és raktározási technológiák” kategóriájában. A zsűri szerint az anyagok és termékek intra-logisztikáját automatizáló és szabványosító ActiveShuttle olyan kulcsfontosságú kritériumoknak felel meg kiváló módon, mint a termelékenység fokozása, a költséghatékonyság és a logisztika racionalizálása.

(balról) David Niedermaier, az AGILOX Services GmbH műszaki igazgatója és társalapítója, Dr. Marc Wucherer, a Bosch Rexroth Igazgatóságának tagja, a globális értékesítésért és a gyártásautomatizálásért felelős vezetője és Dirk Erlacher, az APAC és az AGILOX Services GmbH vezérigazgatója a Hannoveri Vásáron (Forrás: Bosch Rexroth)

Másrészt a Hannover Messe 2022 kiállításon a Bosch Rexroth partnerségre lépett az intralogisztikai folyamatok automatizálását segítő AGILOX céggel. A partnerség lehetővé teszi az AGILOX számára, hogy az egész világon könnyebben hozzáférjen a hagyományos piacokhoz, a Bosch Rexroth pedig az AGILOX által fejlesztett, rajintelligenciával bővített AMR-ekből profitálhat. A rajintelligenciának köszönhetően nincs szükség szoftveres vagy különálló szerveren futó telepítésre, így a járművek programozása és betanítása is egyszerűbb.

A Bosch Rexroth ActiveShuttle kiemelkedik az AMR-ek közül

A robusztus autonóm mobil robot a gyáron belül akár 260 kg-os összteherrel is képes teljesen automatizált módon mozogni, továbbá képes ciklikus szállítási feladatokat végezni és biztosítani az anyagok fogyasztás-alapú, folyamatos újratöltését. A jármű konzoljába integrált, új érintőképernyős kijelző pedig még hatékonyabbá teszi a rendszert, mivel az operátor személyzet ezen keresztül közvetlenül és intuitívan kommunikálhat a mobil robottal.

Az AMR egy olyan átfogó biztonsági koncepciót kínál, amely a német állami balesetbiztosítóval (Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung – DGUV) közösen került kidolgozásra, és teljesíti az EN ISO 13849-1 szabványban lefektetett Performance Level d követelményeit. A biztonsági lézerszkenneren túl a teret háromdimenziósan, sztereo-kamerák segítségével tapogatja le, és így veszi észre a jármű útjába kerülő objektumokat. Az AMR teljesen kompatibilis a VDA 5050 autonóm szállító járművel (AGV) és jól illeszkedik vegyes flottákba is. A Bosch Rexroth az ActiveShuttle Management System (AMS) programmal egy olyan átfogó szoftverrendszert kínál a flották és a feladatkezelők számára, amellyel az egyszerű szállítási mozgásokon túl komplex munkafolyamatok is elvégezhetőek. A felhasználók például referencia-útvonalakat határozhatnak meg vagy gépek közti kommunikációt alkalmazó, fejlett funkciókat alkalmazhatnak.

Érintőképernyős kijelző és 3D-akadályérzékelés: Az ActiveShuttle, autonóm mobil robot biztonságosan és rugalmasan szállítja a kis méretű rakományokat. (Forrás: Bosch Rexroth)

Az AGILOX és a Bosch Rexroth együtt alakítja tovább az AMR-ek piacát

„A partnerség segítségével egy erős terméket és egy agilis, növekvő vállalkozást ötvözünk egy globális szereplő skálázhatóságával és nemzetközi jelenlétével. A meglévő termékportfóliók nagyon jól kiegészítik egymást”

– hangsúlyozta Enno Scharphuis, a Bosch Rexroth Assembly Technology Business Unit vezetője.

„A Bosch Rexroth-tal egy erős, nemzetközileg elismert partnert tudhatunk az oldalunkon. Együtt új piacok felé evezhetünk”

– jegyezte meg a partnerségről Franz Humer, az AGILOX társalapítója.

A két vállalat mindegyike olyan autonóm mobil robotok fejlesztésén dolgozik, amelyekkel a felhasználók javíthatják az intralogisztika hatékonyságát és az anyagmozgás áttekinthetőségét. Ezeknek az előnyöknek köszönhetően az AMR-ek nemzetközi jelenléte az utóbbi időben erőteljesen növekszik. Elemzők szerint 2022 és 2027 között 43 százalékkal növekedhet az AMR-ek és az AGV-k együttes globális piaca, és az autonóm robotok száma 5 év múlva akár a 2,7 milliót is elérheti világszerte.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss