Ipar

A vezetők többsége túl bonyolultnak tartja saját informatikai infrastruktúráját

informatikai

A legtöbb vállalat évek óta próbálja elérni a teljes körű digitalizációt, ám a komoly beruházások ellenére sok projektnek nincs más eredménye, mint kiábrándult vezetők és dolgozók.

A Roland Berger friss tanulmányából az derül ki, hogy a cégvezetők kétharmada szerint komoly kihívást jelent szervezetük digitalizálása. A stratégiai tanácsadó cég különféle iparágakból több mint 50 vezetőt kérdezett meg. A tanulmányban megosztják, melyek a sikeres digitális átállás legfontosabb lépései.  

A Roland Berger által megkérdezett vezetők többsége egyetértett abban, hogy a versenyképesség megőrzése csak új stratégiák és gyakorlatok bevezetésével lehetséges. Sőt, a legtöbben a technológiát nem csupán hatékonyságot növelő tényezőnek tekintik, hanem a jobb ügyfélmegértés és az üzleti modellek kulcsfontosságú eszközének is.

„A „digitális dilemma”, amelyben azok a vállalatok találják magukat, amelyek nem lépnek előre a digitális átalakulásban, általában nem a technológiai akadályok, hanem a vállalatok szervezeti és stratégiai hiányosságai miatt alakul ki. Gyakran még a kiemelt digitalizációs kezdeményezések sem jutnak túl a kísérleti fázison”

– mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.

A vállalatok többsége belegabalyodott az elavult IT-rendszerekbe és rugalmatlan folyamatokba

A megkérdezettek 68% -a állítja, hogy „digitális dilemmával” szembesül, és cége nem halad elég gyorsan a digitalizáció útján. Ennek fő okaként a technológiai szakértelem hiányát (62%) és a digitális portfólió nem megfelelő kezelését (46%) azonosították a legtöbben. A megkérdezettek több mint fele túl bonyolultnak tartja saját vállalatának informatikai rendszereit, háromnegyedük pedig azt állítja, hogy ezek a rendszerek már szinte kezelhetetlenek – a felsővezetők mindössze 6%-a értékeli könnyen kezelhetőnek a rendszereit.

A digitalizáció a munkaerő felkészültségén és képességein múlik

A digitális átalakulás meghatározó tényezője – és gyakran akadálya is – a munkaerő. A megkérdezettek 69%-a szerint kollégáik nincsenek olyan helyzetben, hogy képesek legyenek a részlegek közötti együttműködésre. Ennek fő oka a megfelelő készségek hiánya, vagy egyszerűen a vállalati kultúra. Emellett a válaszadók 70%-a szerint legalább három technológiai képesség hiányzik a vállalatukból. A vezetők által leginkább keresett szakemberek a következők: informatikai architektúra-tervezők (77%), adatmérnökök (60%) és back-end fejlesztők (57%). Ezeket a szakembereket egyre nehezebb megtalálni a munkaerőpiacon, illetve megtartani is nehezebb az ilyen képességekkel rendelkező munkavállalókat.

A digitális átalakulás négy építőköve

A tanulmány szerzői szerint a digitális szervezetté való teljes átalakulás akkor lehet sikeres, ha a vállalatok a következő négy elemet építik be projektjeikbe:

  1. Fontos egy üzleti és digitális stratégia kidolgozása, amelybe az informatikai felelősöket a kezdetektől fogva bevonják. Ez segít lebontani a vállalaton belüli információs szakadékokat.
  2. A következő építőelem a hatékony működési modell. A siker érdekében a szervezeteket agilis alapokra kell helyezni, és minden folyamatukat össze kell hangolni. Az egyik döntő pont itt a portfóliókezelő testület felállítása az erőforrások hatékony elosztására és az összes digitális, üzleti és informatikai folyamat irányítására.
  3. Emellett a humánpolitikának a munkavállalók ösztönzésére, megszerzésére és megtartására kell összpontosítania. Ebben segíthet például egy évente frissített humánképesség-térkép, amely megmutatja, hogy hol van szükség plusz készségekre és azok hol állhatnak rendelkezésre. Ez lehetővé teszi a potenciális hiányosságok azonosítását és a továbbképzésekbe vagy új dolgozókba történő beruházást, még a korai szakaszban.
  4. Végezetül nagy jelentőséggel bír a moduláris felépítésű és pontosan a vállalat igényeihez igazított vállalati- és adatarchitektúra. Ezt felhő-szakemberek és vállalati informatikai architektúrákkal foglalkozó szakértők segítségével lehet megvalósítani.

A legjobb eredményeket akkor lehet elérni, ha a vállalatok először bevezetik az adatarchitektúra alapelveit és szabványait, és „cloud-first” stratégiát követnek.

„A sikeres digitalizációt a vállalat digitális képességeinek átfogó elemzésével, egy hosszú távú stratégia kialakításával, és egy, a fejlesztési folyamatokat állandóan felügyelő, szakemberekből álló munkacsoport felállításával lehet biztosítani. A legfontosabb, hogy a sikeres digitális átalakuláshoz először a dolgozók gondolkodásmódjának változtatását kell beindítani.”

– tette hozzá Schannen Frigyes.

Ipar

A Microsoft mesterséges intelligencia megoldásával növeli hatékonyságát a Schneider Electric

microsoft

A generatív mesterséges intelligencia (MI) kínálta lehetőségeket is kihasználja a Schneider Electric, hogy hatékonyabbá tegye működését és az új megoldások kifejlesztését.

A vállalat törekvéseit a Microsoft Azure OpenAI megoldásával támogatja.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a generatív mesterséges intelligencia képességeit is beveti belső működésének átalakítása érdekében, illetve azért, hogy még jobban megfelelhessen ügyfelei igényeinek.

A vállalat és a Microsoft között régóta fennálló együttműködés alapjaira építve a Schneider Electric a Microsoft Azure OpenAI-t alkalmazza olyan megoldások kifejlesztéséhez, amelyek algoritmusokat használnak fel szöveg, kód és más típusú tartalmak generálására. Ez lehetővé teszi a Schneider Electric számára, hogy újratervezze a különböző működési folyamatait, ésszerűsítse az időigényes feladatokat, optimalizálva ezáltal az erőforrások elosztását és növelve a sebességet és a hatékonyságot. Emellett a vállalat a termékfejlesztés területén is hasznosítja a generatív mesterséges intelligenciát.

A technológia alkalmazásának eddigi főbb eredményei:

  • Resource Advisor Copilot – a Microsoft Azure OpenAI támogatásával a nagy nyelvi modell (Large Language Model) technológiát használva a Schneider Electric megalkotta a Copilotot. A Copilot adatelemzéssel, vizualizációval, döntéstámogatással és teljesítményoptimalizálással, valamint a bonyolult iparági ismeretek és a Resource Advisor rendszerinformációk zökkenőmentes feldolgozásával segíti az ügyfeleket.
  • Jo-Chat GPT – a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatáson alapuló belső használatra fejlesztett, párbeszédre képes digitális asszisztens, amely lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy biztonságos módon hasznosíthassák a generatív MI képességeit.
  • Finance Advisor – párbeszédre képes digitális asszisztens, amely hatékonyan támogatja a pénzügyi szakemberek munkáját és a szabályszerű és időben történő döntéshozatalt.
  • Knowledge Bot – párbeszédre képes digitális asszisztens, amely segíti az ügyfélszolgálati munkatársakat az ügyfelek kérdéseinek pontos információk alapján történő megválaszolásában.
  • Párbeszéd alapú keresés – szemantikus keresési képesség segítségével természetes beszélgetéshez hasonlóan segíti az ügyfeleket az általuk keresett termékek megtalálásában.

A Schneider Electric tervei között szerepel a Github Copilot integrálása is, hogy tovább javítsa az ajánlatkészítési folyamatokat és műveleteket, valamint a Sales Copilot alkalmazása az értékesítést végző munkatársak támogatására.

„A generatív mesterséges intelligencia alapjaiban változtatja meg az üzleti környezetet és mi eltökéltek vagyunk, hogy befektessünk ebbe a technológiába. A generatív MI már eddig is lehetővé tette számunkra, hogy növeljük a hatékonyságunkat, és tökéletesen illeszkedik a fenntarthatóságra összpontosító innováció iránti elkötelezettségünkhöz”

– hangsúlyozta Philippe Rambach, a Schneider Electric mesterséges intelligencia alkalmazásáért felelős vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Hárommilliárd dolláros megállapodást kötött a Schneider Electric és a Compass Datacenters

compass

Öt évre szóló, 3 milliárd dollár értékű megállapodást kötött a Schneider Electric és a Compass Datacenters.

A két vállalat korábbi együttműködését meghosszabbító szerződés lehetővé teszi, hogy a jövőben is előregyártott, moduláris adatközpont-megoldásokkal szolgálják ki a gyorsan bővülő piaci igényeket.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a Capital Markets Day befektetői eseményén jelentette be a Compass Datacenters-szel kötött új megállapodást. A két társaság már korábban is együttműködött, a közös munka kezdete óta a Schneider Electric mintegy 150 moduláris adatközpont-megoldást gyártott és szállított le partnere számára az Egyesült Államok Ohio államában található West Chester-i üzeméből.

A világon előállított adatok mennyiségének és fogyasztásának ugrásszerű növekedése – amelyben egyre nagyobb szerepet játszik a mesterséges intelligencia-alapú alkalmazások térhódítása – újfajta, szabványos kialakítású, gyorsan és hatékonyan legyártható és alacsony költségű adatközpontokat igényel. A Schneider Electric és a Compass Datacenters a növekvő keresletre reagálva idén nyáron jelentette be, hogy a csúcstechnológiát képviselő, több mint 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemet hoznak létre a Texasban található Red Oak-ban, ahol szintén moduláris adatközpont-megoldásokat gyártanak majd.

Rendkívül hálásak vagyunk a Schneider Electric eddigi kitartó támogatásáért és páratlan szakértelméért, amit a számunkra szállított, előre gyártott elektromos elosztó helyiségek kapcsán tanúsított. Együttműködésünk lehetővé teszi számunkra, hogy kiszolgáljuk az innovatív, élvonalbeli adatközpont-megoldások iránti folyamatosan növekvő keresletet

– nyilatkozta Chris Crosby, a Compass Datacenters vezérigazgatója.

Büszkék vagyunk arra, hogy a Compass a Schneider Electricet választotta adatközpont-partnerének, ami elismerése annak, hogy kiszámítható és megbízható módon tudjuk biztosítani a szükséges infrastruktúrát. A megállapodásunk meghosszabbítása segít minket abban, hogy kiszolgáljuk ügyfeleink jövőbeni igényeit számos iparágban, a felhőszolgáltatásoktól kezdve, a félvezetőgyártáson és az elektromobilitáson át, az egészségügyig és a távközlésig

– tette hozzá Aamir Paul, a Schneider Electric Észak-Amerikáért felelős elnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A Schneider Electric lezárta az EcoAct felvásárlását

schneider

Lezárta a klímatanácsadás és a nettó zéró megoldások területén meghatározó EcoAct SAS felvásárlását a Schneider Electric.

A tranzakció révén jelentősen erősödik a Schneider Electric Fenntarthatósági Üzletága és még gyorsabb lesz az ügyfelek kiszolgálása.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat 2023. július 3-án kezdett exkluzív tárgyalásokat az Atos Grouppal annak klímatanácsadással foglalkozó üzletága, az EcoAct SAS felvásárlásáról. Az érintett munkavállalói érdekképviseleti szervezetekkel folytatott konzultáció, valamint az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyását követően a Schneider Electric lezárta az EcoAct akvizícióját. A felvásárlás eredményeként jelentős mértékben bővül a Schneider Electric Fenntarthatósági Üzletágának kompetenciája és kapacitása, valamint az eddiginél is gyorsabbá válik az ügyfelek kiszolgálása.

Az EcoAct a nettó zéró kibocsátás elérését támogató megoldások, termékek és szolgáltatások széles portfólióját kínálja, beleértve a tanácsadást, a klímaadatok gyűjtését és elemzését segítő eszközöket és a szén-dioxid-kibocsátást kompenzáló projektek kidolgozását. A Schneider Electric Fenntarthatósági Üzletága – melynek Budapesten található európai központjában többszázan dolgoznak – tanácsadói szolgáltatásokat nyújt többek között az energiagazdálkodás, az energiahatékonyság, a megújuló energia beszerzése, a nettó zéró kibocsátás elérése, az éghajlati kockázatok, a fenntarthatósági kommunikáció, valamint a fenntarthatósági törekvésekkel összefüggő jelentések kapcsán.

„Régóta csodáljuk az EcoAct csapatát, és a két szervezet egyesítése segít abban, hogy gyorsabban tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket világszerte. A vállalatok megértik, hogy sürgős cselekvésre van szükség, de továbbra is összetett problémákkal szembesülnek a szén-dioxid-mentesítés terén. Biztos vagyok abban, hogy egyesített, a maguk területén a legjobbnak számító csapataink segíteni fogják ügyfeleinket abban, hogy még gyorsabban haladjanak a nettó zéró kibocsátás elérése felé”

– nyilatkozta a tranzakció kapcsán Steve Wilhite, a Schneider Electric Fenntarthatósági Üzletágának elnöke.

„A gyors cselekvés az éghajlatvédelem érdekében a küldetésünk lényege és meggyőződésem, hogy a Schneider Electricben megtaláltuk ehhez a megfelelő partnert. A cég elkötelezettsége a nettó zéró kibocsátás mellett – ami mind saját működésében, mind az ügyfeleivel való kapcsolatában tetten érhető – önmagáért beszél a piacon, és munkatársaink örömmel csatlakoznak egy másik, piacvezető tanácsadói csapathoz, hogy az éghajlat védelmét és a természetet középpontba helyezve gyorsítsuk fel a vállalatok fenntartható átalakulását”

– mondta el Stuart Lemmon, az EcoAct vezérigazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss