Ipar

Gyártás 3D nyomtatással – akár az irodában is!

VARINEX 3D TECH BRUNCH

Vegyen részt a VARINEX tavaszi, 3D technológiákat felvonultató 3D TECH BRUNCH programán! Nézze meg élőben a kompozit anyagok nyomtatására képes F370CR berendezést!

VARINEX 3D TECH BRUNCH 

2023. március 30. 
SUGÁR Mozi Budapest, 1148, Örs vezér tere 24.

TOVÁBBI RÉSZLETEK ÉS REGISZTRÁCIÓ>>


A Stratasys F-szériájú 3D nyomtatói új lehetőséget kínálnak a KKV szektornak házon belüli gyártásra (olvasztott huzallerakásos) FDM technológiával. A gazdaságos, gyors és irodai környezetben is üzemeltethető gépek versenyelőnyt jelentenek a piacon.

Munkatársunkká válik a 3D nyomtató

A gyártás során térben és időben is nagy utat tesz meg a termék a tervezőasztaltól a tényleges forgalomba hozatalig. Ezt a költséget mindenki szeretné alacsonyan tartani.

A 3D nyomtatás rohamos fejlődése az elmúlt években azt eredményezte, hogy a technológia mára élen jár ebben.  Számos egyéb kihívás megoldása után ma már ott tart a folyamat, hogy nem csak a nagy gyártóknak, hanem a kisebb és közepes vállalkozásoknak is megéri legalább egy professzionális 3D nyomtató beszerzése. Ugyanis, ha gyorsabb és nyereségesebb vele a gyártás, nő a versenyelőny is.

A hagyományos termékfejlesztési folyamatok egy tipikus nehézsége például, hogy kevés prototípus változat készíthető, így a térbeli és időbeli korlátok miatt az ideálisnál csak kevesebb tesztelés végezhető el. A mérnöki munka és a gyártás általában különböző telephelyeken vagy kiszervezetten zajlik egy munkahelyi környezetben megvalósítható inkubátor modell helyett.

A 3D nyomtatás integrálásával a gyártásba azonban orvosolható a probléma. A Stratasys F-szériájának új generációs nyomtatói nem csak költséghatékonyak, hanem kvázi „az új kollégaként” egy nagyobb cég, vagy akár egy kisvállalkozás irodájában, karnyújtásnyira is képesek üzemelni.

Tiszta, gyors munka

Az új generációs FDM nyomtatók különféle anyagokkal képesek dolgozni: feladattípustól függően előtérbe kerülhet a gazdaságosság,  de jól boldogulnak olyan tartós, hőre lágyuló műszaki műanyagokkal is, mint az ASA, az ABS és a PC-ABS, sőt, a legújabb változatok már kompozit anyagokkal is nyomtatnak. Ráadásul mindezt egy teljesen biztonságos, zárt térben teszik.

Az egyedi alkatrészgyártáson túl a Stratasys F-széria gépei nagy előrelépést jelentenek a fejlesztés sebességében is, amelyet képesek akár nagyságrenddel növelni. Például a Fast Draft mód kétszeres sebességet biztosít, miközben csak harmadannyi anyagot használ fel. Azonban nem csak a nyomtatási sebesség és a költséghatékony anyagkezelés adja az előnyüket. Ezek a nyomtatók a koncepcióellenőrzés, tervhitelesítés és funkcionális tesztelés feladatait is jelentősen felgyorsítják alkalmazóik számára.

További előny a KKV-k számára, hogy normál hálózati áramról üzemeltethetők, és a zajszennyezéstől sem kell tartani, mivel olyan halkan működnek, mint egy átlagos hűtőszekrény.

Hatékony minigyár

Az egymással versengő 3D technológiák között az FDM fejlesztése nem állt le. Sőt, a legújabb innovációkkal az évtized egyik vezető technológiája lehet.

A Stratasys F-széria 3D új generációs nyomtatói a korábbinál nagyságrendekkel több gyártó számára nyithatják meg az utat a belépésre. Ezenfelül számos újításnak – többek között a kompozit technológiának – köszönhetően a korábbiak sokszorosára növelték a gyártott alkatrészek teherbírását és élettartamát, illetve egy sor olyan funkciót kínálnak, amelyek növelik csapata termelékenységét.

A GrabCAD Print szoftver például lehetővé teszi a nyomtatási sor és több tálca együttes kezelését, így láthatóak az egyes tagok nyomtatási feladatai, kezelhető a nyomtatási sorrend és rangsorolhatják a feladatokat prioritás alapján. A szoftver natív CAD-fájlokat is importál, így könnyebben és gyorsabban juthat el a CAD-modelltől a nyomtatásig. Ezen felül a gépek megbízhatóságot, termelékenységet, konzisztens minőségű, reprodukálható darabokat, valamint nagy alkatrészhozamot garantálnak, akár kétszeresére is gyorsítva a termelési tempót.

A VARINEX 3D TECH BRUNCH-on többet is megtudhat!

Milyen előnyökkel járna az Ön számára, ha a termékfejlesztés idejét a felére tudná csökkenteni? Mennyivel lenne hatékonyabb a tervezői és mérnökei munkája, ha elérhető, megbízható 3D nyomtatókkal és egyszerű munkamenettel dolgozhatnának?

Egyebek közt ezekre a kérdésekre is választ kaphat a VARINEX Zrt. közelgő eseményén. Cégünk 25 éve elsőként vezette be Magyarországon a 3D nyomtatást, azóta naponta alkatrészek százait vagy, sőt, akár ezreit nyomtatjuk ki saját ipari 3D nyomtató berendezéseinken. Rengeteg 3D nyomtató kipróbálása után, szakmai meggyőződésünk alapján a legnagyobb múltú, piacvezető amerikai gyártó, a Stratasys mellett tettük le a voksunkat.


Regisztráljon és jöjjön el tavaszi, 3D technológiákat felvonultató 3D TECH BRUNCH programunkra! Nézze meg élőben a kompozit anyagok nyomtatására képes F370CR berendezésünket!

Várjuk 2023. március 30-án, csütörtökön a Sugár Moziban, regisztráljon még ma!

 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss