Ipar
Beruházás előtt szimuláció!
Digitális modellek – Gépek vagy gyártósorok kialakítása során az első lépés a tervezés, hogy miként lehet ezen rendszereket jól kialakítani, és mi az, amikre érdemes odafigyelni. – kezdi Ludvig István, a Siemens Zrt. szakértője.
MM: Milyen előnyei vannak a beruházást megelőző virtuális szimulációnak?
L.I.: A virtuális szimulációval számottevően csökken a fejlesztési idő és elkerülhetők a leállások, termeléskiesések. Először is a cég erőforrásai és építészeti keretfeltételei figyelembevételével virtuálisan, három dimenzióban leképezzük a rendszer- és termékmodelljeit. A gépi berendezések mellett feltüntethetőek a szerelési utak, az elektronikai erőforrások és a lehetséges zavarhatások is, hogy a gyártási rendszerhez optimalizált koncepció jöhessen létre. Ezt követően egy univerzális folyamatláncba integrálhatóak az adatok, és valós időben szimulálható az anyagáramlás. Így a teljes anyagáramlás virtuálisan vezérelhető, tesztelhető, ellenőrizhető és optimalizálható.
A virtuális üzembe helyezés a valós üzembe helyezés jelentős részét előre hozza a digitális modellek világába. Előnyei leginkább az új összetevők meglévő rendszerekbe való integrációjakor mutatkoznak meg, például a termelés kiesések minimalizálása az átépítéskor.
A különböző gyártók által készített rendszerkomponensek zökkenőmentes integrációja elengedhetetlen a rendszer optimális együttműködéséhez. A virtuális üzembe helyezés révén a valós körülményeket közelítő kísérletek hajthatók végre, kockázatmentes és megbízható adatokat szolgáltatva. A virtuális üzembe helyezés ezzel megteremti a zökkenőmentes integráció és az univerzális folyamatlánc alapját.
MM: A Siemens milyen szoftvercsomagot ajánl erre a feladatra?
L.I.: A Plant Simulation a Siemens PLM Software alkalmazása. A program alapvetően az iparban előforduló termelési és logisztikai folyamatok szimulációjára, optimalizációjára szolgál. A gyártócellák működésétől kezdve a teljes gyárkomplexumok modellezéséig a termelés különböző szintjei modellezhetők a program használatával. A Plant Simulation egy objektumorientált alkalmazás, ennek köszönhetően a modellek a programban a fejlesztők által beépített, vagy a felhasználó által létrehozott objektumokból építhetők fel. A program használatának célja általában a felépített rendszer működésének vizsgálata, illetve optimalizációja. A számítógépes modell lehetőséget nyújt az optimalizációra a tervezett gyártósor megépítése előtt. A számos elemzőeszköz, statisztika és grafikon lehetővé teszi a különböző gyártási helyzetek elemzését és gyors, megfelelően alátámasztott döntések meghozását a gyártástervezésnek már a korai szakaszában.
A technológia előnyei minden ipari résztvevőnek szólnak, hiszen már magától az egyszerű gépeknek a szimulációjától kezdve teljes gyárterületnek a virtualizációjáig vannak szoftvereink, amiknek a segítségével az eszközöket vagy rendszereket egyszerűen és átláthatóan lehet diagnosztizál, optimalizálni.
„A virtuális üzembe helyezés segítségével modellezhető és felgyorsítható a valódi üzembe helyezés, így hamarabb termelhet a gép.”
– Ludvig István, a Siemens Zrt. szakértője.
MM: Milyen szintek állnak rendelkezésre a szimulációban?
L.I.: Számos lehetőség vannak, attól függően, hogy milyen komplexitású maga a gép vagy rendszer, amit szimulálni kell. Lehetőség van különféle gépek, gépcsoportoknak a szimulációjára is, amelyhez alapvetően számadatok szükségesek, hogy a megfelelő funkcionalitásokat el tudja helyezni a rendszer a szimulációhoz, és természetesen több segédanyag áll rendelkezésre a szimuláció megvalósulásához. A felhasználó igényből indulunk ki, mi az, amit a géppel a vállalat el szeretne érni, mik a helyi adottságok és igények.
MM: Robotcellák vizsgálatára is van szimulációs program?
L.I.: Igen. A Tecnomatix Process Simulate szoftver a gyártócellák szimulációját hajtja végre, amely segítségével már teljes gyártórendszereket tudunk vizsgálni. Ezzel a szoftverrel mozgási folyamatokat, fizikai hatásokat, rendszer mechanizmusokat vizsgálhatunk meg vagy akár ezek alapján akár prototípusgyártást is lehetőség van tesztelni. A Process Simulate szoftverrel vannak olyan jellegű mintapéldáink, tapasztalataink, hogy egy gyártócellában vizsgáljuk meg különálló hegesztő és pakolórobotoknak a mozgását. A vizsgálat folyamán feltárhatók azok a közös mozgás területek, amelyek nem megfelelő programozás esetén jelentős károsodáshoz vezethetnek. A tesztelésnek köszönhetően már a virtuális térben van lehetőség a beavatkozásra a vezérlés részéről is, így például az esetleges ütközések elkerülhetőek.
MM: Mennyi idő spórolható meg a gyártás szimulációjával?
L.I.: A beüzemelési idő jelentős részét meg lehet spórolni, mivel virtuális térben való beüzemelést már a tervezési fázissal párhozamosan el lehet kezdeni, ezzel akár segítve a tervező munkáját is. Tapasztalatok alapján a virtuális térben letesztel rendszerek üzembehelyezésekor, a normál beüzemelés közben felmerülő problémák vagy akár tervezési hibák akár 80 százalékát lehet detektálni és megoldani már a szimuláció közben. Ennek köszönhetően jelentős az idő és a költségmegtakarítás, ami vonatkozhat egy beüzemelés során szükséges anyagráfordításra, vagy mérnökmunka igényre is. További tapasztalatok alapján egy problémának a megoldása egy gép vagy rendszer módosításakor körülbelül tízszeres szorzót jelent költség tekintetében, tehát amit tervezési fázisban meg lehet oldani, az gépépítési fázisban tízszeres költséggel járna, és beüzemelési fázisban pedig annak is a tízszerese. Ezek jelentős költségek lehetnek, ami alapvetően még a tervezési fázisban megelőzhető vagy orvosolható egy virtuális beüzemelésnek köszönhetően.
szöveg: Mészáros Zsolt MM Műszaki Magazin főszerkesztő
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
You may like
-
Ez a német üzem adhat példát a hazai iparvállalatoknak
-
Erre is fel kell készülniük az e-járművásárlási támogatást igénylőknek
-
Újabb villamos alállomást modernizáltak a Dunántúlon
-
Ipari és kereskedelmi beruházások projektmenedzsmentje
-
Siemens HMI-akció: -15%-os listaárcsökkentés
-
Siemens: fenntarthatósági mérföldkövek 2024-ben
Ipar
Innovatív jármű- és gyalogos-forgalommenedzsment alkalmazást fejlesztettek a Széchenyi István Egyetemen
Akadálymentes és folyamatos jármű-, illetve gyalogosközlekedést tesz lehetővé az UniParking elnevezésű forgalommenedzsment-alkalmazás, amelyet az Uni Inno Zrt.-nél, a győri Széchenyi István Egyetem százszázalékos tulajdonában lévő vállalkozásnál fejlesztettek ki.
Az innováció a valós piaci igényeket kiszolgálva a beléptetést és forgalomirányítást is új szintre emeli a felhőalapú rendszer segítségével.
A Széchenyi István Egyetem elkötelezett az innovációk létrehozása iránt, az általa alapított Uni Inno Zrt. célja pedig a szellemi alkotások támogatása, a fejlesztési eredmények hasznosításának elősegítése. Az NKFIH 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV pályázaton nyertes projekt során a cég az Uninet Kft. és a Digitális Fejlesztési Központ szakértőinek bevonásával speciális rendszert valósított meg. Az UniParking forgalommenedzsment-alkalmazás sajátossága, hogy az eddigieknél sokkal rugalmasabban és könnyebben integrálja az adott területen található kapukat, ajtókat, sorompókat, több technológiával elősegítve a belépéshez szükséges jogosultság meghatározását és kezelését.
„A gyalogosbeléptetés esetében a klasszikus kártyás megoldást azzal egészítettük ki, hogy az alkalmazásban virtuális kártyát tudunk létrehozni, amely igény esetén rendszeres vagy egyszeri belépésre is jogosíthat”
– fogalmazott Daliás Tibor, az egyetem Digitális Fejlesztési Központjának fejlesztőmérnöke. Hozzátette, a járműforgalom esetében a hagyományos rendszámfelismerő rendszerhez ugyancsak kioszthatók hasonló jogosultságok.
„Ezt egészítettük ki azzal a foglaltságjelző rendszerrel, amely kameraképek és a mesterséges intelligencia segítségével működik. Mindez jelentősen megkönnyíti a felhasználók dolgát, akik így az alkalmazásban arról is tájékozódhatnak, hogy a területen belül hol találnak szabad parkolóhelyet”
– fogalmazott. A költséghatékonyságot növeli, hogy a kameraképek feldolgozása kiválthatja a fizikai foglaltságjelző berendezéseket, hiszen a mesterséges intelligencia felismeri a szabad helyeket.
A rendszer felépítése moduláris, tehát teljes egészében a megrendelő igényeire szabható. Az alkalmazás akkor is használható, ha csak a gyalogos- vagy csak a járműves rendszerre van szükség, ha teljesen új rendszert kell kiépíteni, sőt akkor is, ha valaki a meglévőt szeretné „felokosítani”.
A mai kor embere magától értetődőnek tartja a mobilitást, így a járművek száma rohamosan növekszik. Ezek kezelése, elhelyezése viszont egyre nehezebb feladat, főleg a nagy forgalmú intézményeknél, kereskedelmi egységeknél.
„Innovációnk abban segít, hogy a beléptetés és a forgalomirányítás folyamatai egyszerűbbé, gyorsabbá és biztonságosabbá váljanak. Olyan integrált megoldásokat kínálunk, amelyek zökkenőmentesen kezelik a járművek és a gyalogosok mozgását, biztosítva a hozzáférési jogosultságok precíz kezelését. A felhőalapú rendszer lehetővé teszi a valós idejű azonosítást és a biztonsági rendszerek folyamatos kommunikációját, hogy minden helyzetben kontroll alatt lehessen tartani a forgalmat a szoftver segítségével. Az azonnali megjelenítést erősíti az 5G-képes kommunikáció”
– összegezte a fejlesztőmérnök.
Az UniParking rendszer egyaránt alkalmas bevásárlóközpontok, sportlétesítmények, iroda- és parkolóházak, parkolóudvarok, ipari létesítmények, kórházak, közszolgálati intézmények, valamint turisztikai célú attrakciók forgalommenedzselésére. Használatával a parkolók kihasználtsága is növelhető, amely sok esetben többletnyereséget jelent.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A Prologisnak újból bizalmat szavazott a piac vezető szereplője
A Prologis szerződést hosszabbított az egyik vezető logisztikai vállalattal. A partneri együttműködés 16 évre nyúlik vissza, a mostani, szintén hosszútávú megállapodás létrejöttében pedig a 108 Real Estate ingatlanügynökség közreműködött.
Az integrált logisztikai megoldások vezető szolgáltatója számára döntő szempont volt a szerződéshosszabbításnál mind a raktár, mind a Prologis által nyújtott szolgáltatások magas színvonala, továbbá a Prologis Park Budapest-Gyál stratégiai szempontból kiemelt elhelyezkedése is. A park Budapesttől 18 kilométerre, az M5-ös autópályától és az M0-s körgyűrűtől egyaránt 1-1 kilométerre található, ezáltal biztosítja a gyors, zökkenőmentes szállítmányozást és az ellátási láncok hatékony elérését.
A Prologis logisztikai központja az ügyfél igényeihez igazodik, és fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartva számos fejlesztésen esik át. A vállalat javít a raktár és a hozzá kapcsolt irodahelyiségek energiahatékonyságán, többek között az irodahelyiség homlokzatán kicseréli az ablakokat, elektromos autó töltőket telepít, és a korábbi LED-világítást még hatékonyabb mozgás- és fényérzékelős operációhoz programozható LED-rendszerre cseréli. A raktárépületben új dokkoló kapukat is telepítenek, amelyek szintén az ügyfél számára személyre szabott módon biztosítják a működési folyamatok gördülékenységét.
„Nagyon örülünk, hogy partnerünk úgy döntött, továbbra is velünk marad, mert ez is azt bizonyítja, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtjuk ügyfeleinknek”
– nyilatkozta Hunyadi Zsuzsanna, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfélelégedettségért felelős igazgatója.
„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy az ügyfél által használt épület az eszközgazdálkodásunknak, a magas minőségnek és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően sikeresen veszi fel a versenyt akár az új épületekkel, ezáltal hosszú távon is támogatni tudjuk partnerünk növekedését és sikereit.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
2025 különleges év a Knorr-Bremse AG számára: a vállalat idén ünnepli 120 éves jubileumát. Küldetése az 1905. január 19-ei berlini alapítása óta mit sem változott: a biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósításáért dolgozik, minden egyes nap, szerte a világon.
A müncheni székhelyű Knorr-Bremse Csoport napjainkra Németország egyik legsikeresebb ipari szereplőjévé vált. Mindamellett, hogy piacvezető szerepet ért el a fékrendszerek fejlesztésének és gyártásának globális piacán, a vasúti és haszongépjárművek egyéb rendszerei kapcsán is ott szerepel az iparág vezető beszállítói között. Több mint 32 000 munkavállalója 30 különböző országban, több mint 100 telephelyen tevékenykedik annak érdekében, hogy innovatív megoldások fejlesztésével és gyártásával válaszoljanak a 21. századi mobilitás legújabb kihívásaira.
„A Knorr-Bremse erős vállalkozói szemléletének és jövőbelátó innovációinak köszönheti felívelését. A vállalat alapítója, Georg Knorr ötleteinek köszönhetően naponta emberek milliói utazhatnak biztonságosan közúton és vasúton a világ legkülönbözőbb pontjain. A vállalat későbbi vezetőjének, Heinz Hermann Thiele-nek a nyolcvanas évek közepén megkezdett, négy évtizeden át tartó munkája azt bizonyította mindannyiunk számára, hogy kellő bátorsággal és elszántsággal szinte bármit el lehet érni. Az ő igazgatása alatt vált a Knorr-Bremse jelentős globális szereplővé. Szenvedéllyel és elkötelezettséggel visszük tovább az elődöktől kapott örökséget. Olyan erős alap ez, melyre a folyamatos megújulás szellemében is bátran építkezhetünk. Jövőbeli sikereinket a mérnöki szakértelem, a legmagasabb minőségi szabványok iránti elkötelezettség és az előrelátó stratégiai gondolkodás szavatolja. A teljes felügyelőbizottság nevében gratulálok ehhez a figyelemre méltó sikertörténethez a Knorr-Bremse Csoport összes munkatársának, és nagy várakozással tekintek az előttünk álló időszakra, melyben közösen segíthetjük a vállalat további fejlődését” – mondta a jubileum kapcsán Dr. Reinhard Ploss, a Knorr-Bremse AG felügyelőbizottságának elnöke.
Marc Llistosella, a vállalat vezérigazgatója így fogalmazott: „120 büszke év után a Knorr-Bremse nagyszerű formában van. A változásra és fejlődésre való fáradhatatlan hajlandósággal és szenvedéllyel egy nemzetközileg sikeres vállalatot építettünk fel a hosszú évtizedek alatt – hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy jelenleg én lehetek a vezetője. A teljes igazgatótanács nevében mondhatom: büszkék vagyunk munkatársaink elkötelezettségére és eredményeire. Ügyfeleink nagyra értékelik termékeink megbízhatóságát és kiváló minőségét, kifogástalan szolgáltatásainkat, valamint a jövő mobilitási és technológiai kihívásaira reagáló innovatív fejlesztéseinket és megoldásainkat. Kollégáim nevében is szeretném őszinte köszönetemet kifejezni minden ügyfelünk és üzleti partnerünk számára nagyfokú lojalitásukért és a sokéves szoros együttműködésért.”
„Ez a jubileum nem csupán a vállalat, hanem a globális közlekedési ágazat számára is mérföldkő. Az idáig megtett út és az elismerésre méltó teljesítmény mellett büszkén gondolunk arra a szerepre is, amellyel a Knorr-Bremse magyarországi csapata immár közel három évtizede tevékenyen hozzájárul a globális eredményekhez, hiszen a budapesti vasúti telephelyünkön gyártott termékeink több mint száz országban futnak világszerte” – hangsúlyozta Veres László, a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Kétszeres ok az ünneplésre: a Knorr-Bremse 120, a Knorr-Bremse Global Care program pedig 20 éves
„Egy világ – egy Knorr-Bremse” („One World – One KB”): így szól a Knorr-Bremse jubileumi mottója. Az évfordulós ünnepségek középpontjában a munkatársak globális csapata áll. Az ő elkötelezettségük, innovativitásuk és kemény munkájuk teszi lehetővé a vállalat kivételes sikereit.
Hogy az ott dolgozó kollégák mekkora hatással lehetnek egy cég életére, azt jól mutatja a Knorr-Bremse másik idei évfordulója is. Heinz Hermann Thiele és lánya, Julia Thiele-Schürhoff kezdeményezésére 2005-ben a vállalat munkatársai létrehozták a Knorr-Bremse Global Care nonprofit szervezetet. A ma már világszerte aktív egyesület olyanok számára nyújt támogatást, akik önhibájukon kívül kerültek nehéz helyzetbe. Kiemelt fókuszt kapnak a Global Care programban az oktatás kihívásai, valamint a vízzel, higiéniával és szennyvízelvezetéssel kapcsolatos problémák, melyeknek megoldásáért az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összehangolva tesznek erőfeszítéseket. Munkájuk az elmúlt 20 évben több mint egymillió embernek segített.
Julia Thiele-Schürhoff, az egyesület elnökségének elnöke így nyilatkozott a 20. évforduló kapcsán: „Rendkívül hálás vagyok azért az elkötelezettségért, melyet a Knorr-Bremse munkatársai a megalapítása óta tanúsítanak az egyesület iránt. Rengeteg embernek segítettek abban, hogy önálló, pénzügyileg független életet építhessenek, nem csak maguknak, hanem a családjuknak is. Társadalomként csak akkor leszünk képesek időtálló válaszokat adni az olyan globális kihívásokra, mint a klímaválság, a társadalmi egyenlőtlenségek és a migráció, ha kollektív felelősséget vállalunk a meglévő egyensúlytalanságok következményeiért, és azon dolgozunk, hogy innovatív megoldásokat találjunk a rendszerszintű problémákra.”
A Knorr-Bremse Csoport telephelyein a Local Care elnevezésű programján keresztül rendszeres adományokkal és a munkatársak szaktudásán túl önkéntes munkájával valósítja meg jótékonysági programját. A budapesti vállalat az elmúlt években számos szakmai díjat és elismerést nyert el társadalmi felelősségvállalásával.
Hogyan vált a Knorr-Bremse a vasúti és haszongépjármű-fékrendszerek globális piacvezetőjévé?
Georg Knorr már a Knorr-Bremse GmbH 1905-ös berlini megalapításakor lefektette a vállalat sikerének alapjait. Jövőbelátó ötleteivel és aprólékos fejlesztői munkájával fiatal mérnökként forradalmasította a vasúti közlekedést, majd hamarosan a haszongépjárművek piacára is belépett. A fékrendszerek, valamint egyéb alkatrészek fejlesztése során ugyanaz a szempont volt a legfontosabb a számára: a biztonság. A nagy áttörés azután következett be, hogy a Georg Knorr által fejlesztett pneumatikus fékek hatékonyan csökkentették a balesetek számát, és megbízhatóbbá tették a járműveket. A mai napig ez a kritérium jelenti a vállalat sikerének zálogát, erre alapozva zajlik a termékek fejlesztése és optimalizálása, hogy azok megfeleljenek a folyamatosan növekvő forgalom és terhelés követelményeinek, valamint az egyre szigorúbb hatósági előírásoknak.
A vállalat erősségeinek ismeretében Heinz Hermann Thiele 1985-ben vette át a Knorr-Bremse vezetését, és folytonos innovációkkal, valamint a magas minőségre való állandó törekvéssel tört piacvezető pozícióra évtizedeken át. Miután a vállalatot a Süddeutsche Bremsen AG-val egyesítette a Knorr-Bremse AG zászlaja alatt, a fő üzleti tevékenységekre, a két üzletágra (Rail Vehicle Systems és Commercial Vehicle Systems), illetve a nemzetközi jelenlét kiépítésére összpontosított. Így a Knorr-Bremse a vasúti és haszongépjármű-fékrendszerek világelső gyártójává vált. A vállalat 2018-as tőzsdei bevezetése megfelelő kereskedelmi és pénzügyi rugalmasságot biztosított ahhoz, hogy a jövőben is sikeres maradhasson. Ma a Knorr-Bremse hozzávetőleg 12 000 szabadalommal rendelkezik, a 2023-as pénzügyi évben pedig mintegy 7,9 milliárd euró éves bevételt termelt.
A Knorr-Bremse történetével és a 120 éves jubileummal kapcsolatos további információkért látogasson el a vállalat weboldalára: https://www.knorr-bremse.com/en/company/120th-anniversary/
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Az ABB és a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa egész Európában együttműködik a fenntartható, energiahatékony épületek létesítésének ösztönzése érdekében
Siemens: fenntarthatósági mérföldkövek 2024-ben
Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon
CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak
Samsung Vision AI és további újítások a CES 2025 First Look eseményén
Járművekbe integrálható vezérlőplatformot mutat be az LG a 2025-ös CES-en
Az olimpiai bajnokok lassabban öregszenek
A vezetékes- és a mobilinternet forgalom is emelkedett a Telekomnál az ünnepi időszakban az elmúlt évhez képest
Csak okosan az okos ajándékokkal!
Mesterséges intelligencia segíti az ételkészítést és a főzési folyamat videós megörökítését az LG új háztartási gépeiben
Technokrata.hu
Akár 35 milliós kölcsön is támogatássá alakulhat – így kombináld a támogatásokat
Zyxel Networks: az AI és a WiFi 7 a 2025-ös év legfontosabb hálózati trendjei
Az ABB és a Wieland Electric együttműködik a moduláris építési mód hatékonyságának újradefiniálásában
Több egészségügyi kutatás-fejlesztés is sikerrel zárult a Széchenyi István Egyetemen
Sikeresen lezajlott a FIRST LEGO League jubileumi tatabányai regionális selejtezője
Szép csendben ennyi pénzt halmoztak fel egy év alatt a magyarok
Az optikai 3D szkennerek térnyerése az ipari gyártásban
A Samsung új hangprojektorokat mutatott be
Új szemléletű tenyésztéstechnológia projekt valósult meg a MATE Kaposvári Campusán
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
Műszaki-Magazin.hu
Áprilisban nyitja kapuit az InnoElectro 2025
Az optikai 3D szkennerek térnyerése az ipari gyártásban
BME-s újítással lehetne fenntarthatóbb a hazai útépítés
Minőségi építőanyag: tévhitek, amelyek miatt rossz döntéseket hozunk
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Globális logisztikai ingatlanpiaci trendek
Újabb Schneider Electric üzem lett Példakép
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
Hulladékból érték: Városi bányászat a gyakorlatba ültetve
MI kontra mérnöki tudás?
Ajánljuk
Friss
-
Gazdaság6 nap ago
Egyre többet várnak el a nyugdíj-megtakarítóktól a pénztárak
-
Szórakozás2 hét ago
Hamarosan indul a 44. Magyar Filmszemle
-
Mozgásban2 hét ago
Fedezze fel a megújult Honda HR-V dinamikus stílusát!
-
Gazdaság2 hét ago
Egyre nagyobb a választék az önkéntes nyugdíjkasszáknál
-
Ipar2 hét ago
Az LG vezérigazgatója bemutatta a vállalat 2025-ös versenyképességi és növekedési stratégiáját
-
Okoseszközök2 hét ago
A HONOR leleplezi a stílusos és erős teljesítményű HONOR X8c-t
-
Okoseszközök2 hét ago
A Knox Suite immár skálázható csomagokban elérhető, iparágtól és mérettől függetlenül támogatva a vállalkozásokat
-
Gazdaság2 hét ago
2025-ben is Top Employer minősítést kapott a Yettel