Ipar

5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruház nyílt Gödön

barkács
Fotók (forrás: Piramis Építőház Kft., fotókredit a képek nevében jelölve)

Egyedülálló az országban az Újház Piramis Építőház új beruházása

2023.08.30-31-én ünnepélyes keretek között mutatták be a cég legfontosabb beszállítóinak és legnagyobb beruházó, valamint kivitelező partnereinek Gödön a Piramis Építőház Kft. ultramodern, 5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruházát. Juhász Attila, a beruházó cég ügyvezető igazgatója a megnyitón közölte, a komplexum egy olyan korszerű létesítmény lett, ahol a kivitelezőket és a lakosságot is teljeskörűen, minőségi módon ki tudják szolgálni. Dr. Tuzson Bence igazságügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, a gödi építőanyag áruház minőségében nem hasonlítható egyetlen más hasonló típusú áruházhoz sem: egy kicsit több annál.

Napjaink legmagasabb műszaki elvárásainak megfelelő, hőszivattyús hűtő-fűtő berendezéssel és korszerű hővisszanyerős szellőzőrendszerrel is ellátott az az ötezer négyzetméter hasznos alapterülettel rendelkező gödi épület, mely a Piramis Építőház Kft. hazánkban egyedülálló építőanyag- és barkácsáruházának ad otthont.

A beszállítóknak és kivitelezőknek tartott kétnapos megnyitón Juhász Attila, a beruházó cég ügyvezető igazgatója elmondta, volt egy álma: elképzelte, milyennek kellene kinéznie hazánkban egy ideális építőanyag-kereskedésnek. 20-30 kiváló színvonalú áruházat nézett meg az elmúlt években Németországban, Lengyelországban és Ausztriában, melyekből tanulva és építkezve végül megszületett a gödi létesítmény.

„Az építőanyag kereskedelem mellett ebben az épületben egy gyönyörű fürdőszobaszalont és egy 1000 m2-es barkácsáruházat is kialakítottunk, ez utóbbit én iparos centrumnak hívom, ami nem csak lakosságot is, hanem a kivitelezőket is kiszolgálja, Termékválasztékunkban erősen fókuszálunk a kivitelezőkre és a szakmai vásárlókra. Törekedtünk továbbá arra, hogy olyan prémium márkákat jelenítsünk meg a választékunkban, amelyek hosszú távon is jó, megbízható minőséget tudnak nyújtani az ügyfeleinknek.
A soron következő hetekben terveink között szerepel, hogy az ország egyik legszebb mintakertjét is létre fogjuk hozni, amellyel nem kizárólag a termékeinket tudjuk minőségi környezetben bemutatni, hanem beépítési ötletekkel inspirálni is tudjuk a leendő vásárlóinkat.”

– sorolta.

Elmondta, reméli, hogy az építőipar a hullámvölgyből mielőbb kilábal majd. Elárulta hitvallását is, miszerint soha nem arra kell fókuszálni, amire nem tudunk hatással lenni, hanem arra, amin képesek vagyunk saját magunk is változtatni.

„Számomra az egyik legfontosabb feladat, hogy az építőanyag-kereskedelemnek és ezen keresztül a teljes építőiparnak legyen létjogosultsága és az érdekeink érvényesítve legyenek országos szinten. Nem dőlünk hátra, nem nyugszunk bele abba, amit eddig elérünk”

– fűzte hozzá.

Hozzátette, őszintén reméli, hogy a beruházással jó példát fognak mutatni a hazai építőanyag kereskedelmi vállalkozásoknak is, egyúttal köszönetet mondott a cég beszállítóinak, az épület kivitelezőinek és a vállalkozás munkatársainak egyaránt.

Arra fókuszálnak, amire hatással tudnak lenni

Tuzson Bence igazságügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében emlékeztetett, a Piramis Építőház Kft. kétszáz embernek ad munkát, most pedig egy olyan áruházat építettek fel, amit nem hasonlítható össze egyetlen másik hazai építőanyag kereskedéssel sem.

„Ez egy igazi magyar vállalkozás, ahol összetalálkozhat egymással nemcsak a hazai vevő és eladó, hanem az is, aki a termékeket gyártja. Az építőiparban különösen nagy jelentősége van annak, hogy az egyes termékek honnan származnak és képesnek kell lennünk arra, hogy egyre több építőipari terméket Magyarországon tudjunk gyártani. A magyar kormánynak erőteljes törekvése, hogy ezt ösztönözze”

– jelentette ki.

Kammerer Zoltán, Göd polgármestere az eseményen lenyűgözőnek nevezte az új áruházat.

„A gödi székhelyű Piramis Építőház Kft. hosszú évek óta az egyik legsikeresebb vállalkozás a régióban. Az utóbbi években folyamatosan élen járt a társadalmi szerepvállalásban is, számos fontos eseményt is támogatnak, ami számomra a legfontosabb. Juhász Attila több mint 100 szakmai díja mellett bizonyította azt is, hogy szívén viseli az itt élők sorsát”

– fogalmazott a városvezető.

Határ Renáta, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára rámutatott, az építőipar a GDP 13,1 százalékát és a munkaerőállomány 10 százalékát adja, ezért kiemelten kell támogatni az ágazatot. Mint fogalmazott, 1988. december 31-én megszűnt az Építési és Városfejlesztési Minisztérium, ezért nagyon fontosnak tartja, hogy a kormány 2022-ben létrehozta a ma már Építési és Közlekedési Minisztériumként ismert Építési és Beruházási Minisztériumot. Üdvözölte azt a tényt is, hogy az ÉVOSZ (Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége) új tagozattal, a Magyar Építőanyag-kereskedelmi Tagozattal bővült, melynek elnöke Juhász Attila lett.

Koji László, az ÉVOSZ elnöke az esemény második napján megtartott beszédében elmondta, a beruházó cég nevét adó piramisok az ókori egyiptomiaknak a felemelkedés helyszíne volt, a császár úgy szeretett volna felemelkedni, ahogy a piramis mutatja, az átlagembereknek pedig a felemelkedés jelképe volt. Emlékeztetett, a gízai nagy piramis 3500 éven át a Föld legmagasabb építménye volt, és azt kívánta a Piramis Építőháznak is, hogy a legmagasabb csúcsra érjen el és hosszan ott is maradjon.

„A mi szakmánkban különösen most új és újabb kihívások vannak. Egy ilyen építőanyag kereskedésnek is a legnagyobb kihívást nem csak a piaci helyzet, hanem az erős verseny és a konkurencia jelenti. Tudnunk kell együttműködni, egymástól tanulni. Nekünk, az egész építésgazdaságnak el kell hinni, hogy tudunk együtt dolgozni, mert abban még olyan kiaknázatlan tartalékok vannak, amelyet el sem tudunk képzelni.”

 – mondta Koji László.

A Piramis Építőház Kft. új áruházát Gödön, az Ady Endre út 121. szám alatt találják meg a vásárlók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss