Ipar
75 éves Magyarország legnagyobb múltú építészirodája, a KÖZTI
Többezer megvalósult épület, mégis egyetlen építésziroda.
Magyarország legnagyobb múltú építészirodája, a KÖZTI megalakulásának 75. évfordulóját ünnepli. Épületeik kulcsfontosságúak a hazai városok arculatának formálásában. Az elmúlt több mint hét évtizedet áthatja az itt dolgozó építészek közötti mester-tanítványa kapcsolat. Az évfordulóra a fiatal generációt megszólító, hallgatói tervpályázatot is hirdettek.
Ha egy építészet iránt érdeklődő embert megkérdeznénk arról, hogy szerinte melyek a II. világháború háború utáni magyar építészet legismertebb alkotásai – a válaszok jelentős részében valószínűleg KÖZTI-s épületek szerepelnének. Kossuth tér újjáépítése? Puskás Aréna? Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es Terminál, SkyCourt? Mindegyik létesítmény a KÖZTI tervei alapján valósult meg.
„A KÖZTI szinte az egyetlen egykori állami tervezőiroda, amely sikerrel vészelte át a rendszerváltás utáni évtizedeket és ma is működik. Története során több mint háromezer építész dolgozott a cégnél, a múltszázad közepe óta a magyar építészszakma legjava fordult meg itt. Volt egy mondás, mely szerint minden építész vagy volt, vagy lesz KÖZTI-s.”
– emelte ki Tima Zoltán, a KÖZTI tervezési igazgatója, az igazgatóság elnöke.
Építészek egykor és ma
Az 1949-ben megalakult KÖZTI első vezetői – már a háború előtt is ismert építészek – Gádoros Lajos, Janáky István, Dávid Károly és Rimanóczy Gyula lettek. A további évtizedek során – a KÖZTI mester-tanítvány láncolatában – a hazai építészet olyan kiemelkedő alakjai is megfordultak itt, mint Kotsis Iván, Zalaváry Lajos, Jánossy György, Farkasdy Zoltán, Hofer Miklós és Marosi Miklós.
A legutóbbi években pedig Skardelli György, Tima Zoltán és Peschka Alfréd formálják az itt alkotó építészek látásmódját és építik tovább e láncolatot. A jelenleg közel 70 főt foglalkoztató iroda napjainkban is több Ybl Miklós-, Kossuth- és Pro Architectura-díjas építésznek ad alkotási lehetőséget, referenciáik pedig az oktatásügyi épülettől a lakóépületig számtalan létesítményt ölelnek fel.
Tapasztalatból és aktivitásból nincs hiány, az iroda számos építésze vállal fontos közéleti feladatot, ott vannak a Művészeti Akadémia, az Építész Kamara, a különböző művészeti szövetségek, társadalmi szervezetek tagjai és vezetői között.
Sokoldalú jelen
A hazai építészet meghatározó szereplőjeként jegyzett KÖZTI most folyó munkái közül a legjelentősebb a Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusa. A Palotanegyedbe, az egykori Magyar Rádió területére tervezett épületegyüttes megvalósulásával nő a zöldfelület, valamint megújul az Esterházy- és a Károlyi-palota, és az egyetemi negyed több utcája is. Szintén az egyetemfejlesztést célozza a Budapest IX. kerületébe tervezett Semmelweis Egyetem Elméleti Oktatási Központ új bővítése.
A KÖZTI a projekt kezdete óta részt vesz a BudaPart fejlesztésében is. A Párizsban a világ legjobb városnegyed-fejlesztése címet elnyerő projektben a cég számos épületet: több lakóházat, irodatömböt és szállodát is tervezett.
A KÖZTI a balatoni fejlesztésekben is jelentős szereplő, terveik alapján épült meg a balatonfüredi LUA Resort, a Balaton első ötcsillagos szállodája. Szintén itt valósult meg az 1200 férőhelyes tájba illesztett kongresszusi központ. Az épületek Balatonfüred számára még több lehetőséget biztosítanak a turisztikai szezon meghosszabbítására.
A közlekedési infrastruktúrát érintő tervezési munkákon is dolgoznak a KÖZTI-nél. A korábbi repülőtéri- és számos vidéki intermodális tervezési munka tapasztalatait felhasználva jelenleg a Kelenföld-Őrmező Intermodális Csomópont tervei készülnek, mely nemcsak az egyes közlekedési módok észszerű összekapcsolására ad javaslatot, hanem egy zöldfelülettel kialakított kétszintes városi teret is létrehoz. Szintén városszerkezeti szempontból fontosak a Mexikói útra, a Városliget és a Rákosrendező közé tervezett P+R parkolók, melyek közvetlenül a Városliget, közvetve a belváros forgalmi tehermentesítését célozzák.
Történelmet írnak
A KÖZTI a nagy volumenű tervezési munkái mellett az értékmegőrzésben, a műemléki tervezésben és az elhanyagolt ipari létesítmények rehabilitációjában is letette a névjegyét.
A Budai Várban folyó rekonstrukciós munkák első megvalósult épületei is a nevéhez fűződnek. A Várkert Bazár műemléki felújítása után készültek el a Csikós udvar épületei – a Stöckl-lépcső, a Királyi Lovarda, a Főőrség épülete -, valamint a Várpalota Déli összekötőszárnya, benne az eredeti formájában rekonstruált Szent István teremmel. A Magyar Tudományos Akadémia központi épületének jelenleg folyó műemléki felújítása szintén a KÖZTI tervei alapján folyik, a magyar vasúttörténelem egyik legfontosabb szentélyének számító Eiffel Műhelyházban pedig az Operaház művészeti központja jött létre. Ugyancsak az iroda tervezte az egykori ipari épületek integrálásával létrejött Dorottya Udvar, Riverloft és a Váci úti GTC White House irodaházakat.
A romvédelemben az iroda az utóbbi években jelentős eredményeket ért el. A Szögliget-Szádvár romhelyreállítás – a romok sérülése nélkül – harmonikusan ötvözi a klasszikus műemlékvédelmi elveket és a XXI. századi építészeti elemeket. A KÖZTI a Market Romvándor programja keretében tervezte a Aszófő-kövesdi-, a csákányospusztai-, valamint a varjaskéri templomromok helyreállítását. Tavaly a zsámbéki öregtemplomra kiírt országos tervpályázaton az iroda első helyezést ért el.
Dinamikus jövő
A KÖZTI az elmúlt évtizedekben már számtalan gazdasági, társadalmi, és történelmi válságot élt át, fennmaradásának titka pedig mindvégig a rugalmasság és alkalmazkodóképesség volt. Az elmúlt években végrehajtott átszervezések következtében az iroda egységesebb és hatékonyabb lett. A jövő sikereinek záloga – a felhalmozott tapasztalat és tudás mellett – a folyamatos innováció és fejlődés, a technológiai kihívásokra adott tudatos válasz. A tervezési munkával összefonódó kutatás és fejlesztés, a BIM teljeskörű alkalmazása, a környezettudatos tervezés és a mesterséges intelligencia adta egyre nagyobb lehetőségek mértéktartó alkalmazása, azok összehangolása az elkövetkező évek legjelentősebb feladata.
TÉR I RE I VÍZIÓ
A KÖZTI 75. évfordulójának tiszteletére szeretné megszólítani a jövő építészeit is, ezért a BME Középülettervezési Tanszékkel és a II. kerülettel együttműködve hallgatói ötletpályázatot írt ki a II. kerületi Frankel Leó út és Török utca által közrefogott háromszögletű tér revitalizálására. A tér lezárását adó, az 1960-as években a KÖZTI-ben tervezett lakóházat is érintő pályázat célja, hogy mintát adjon a városi terek megújítására.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Daniella Electricity, a szakmai fejlődés, az innováció és a stratégiai partnerség központja a Construmán
A Construma kiállítás 2025-ben ismét az építkezés teljes spektrumát lefedő nemzetközileg is elismert csúcsesemény. Az expo idén, a villamossági szakmának is a legfontosabb fórumává változott, ahol a Daniella Kft. standja már az előkészületkor kiemelkedő érdeklődést keltett. A több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező, debreceni székhelyű családi vállalkozás 44 telephelyes országos szaküzlethálózatával, B2B és B2C webáruházával, valamint évente közel 50 milliárd forintos árbevételével a hazai villamossági piacvezető szereplője. A cég stabilitását és piaci elismertségét a Magyar Brands és a Business Superbrands díjak is fémjelzik.
A magyar piacvezető villamossági kis- és nagykereskedő 1000 m²-es, 25 stratégiai partnerével közösen kialakított saját kiállítói tere, a „Daniella Electricity” a legújabb innovációkat és termékmegoldásokat ismerteti a szakmai közönségnek. A cég bemutató területe valódi „kiállítás a kiállításban”, amely saját műsorszolgáltatási platformmal: színpaddal, LED fallal biztosít helyet a szakmai előadásoknak, miközben szórakoztató és edukatív elemekkel, stand up programmal, országszerte több szakképző intézményből érkező villanyszerelő tanuló versenyével, VR élménnyel teszi interaktívvá a látogatói élményt. A Construma kiállításon a Daniella Villamosság kiállítóhelyére 2025. április 9-13. között több, mint 2000 szakmabeli látogat el közel 1300-1400 cég képviseletében, amivel a vállalat ismét a figyelem középpontjába kerül. A rendezvény résztvevőinek a száma pedig várhatóan eléri a 30 000 főt. Az esemény során a cég és a meghívott partnerei nemcsak a legújabb termékeket és technológiai fejlesztéseket prezentálják, hanem lehetőség nyílik szakmai egyeztetések lebonyolítására is, miközben a Daniella Villamosság itt indítja útjára a legújabb hűségprogramját.
Tehetségek reflektorfényben
A Daniella Villamosság CSR stratégiájának egyik legfontosabb pillére a műszaki tudás fejlesztése és a fiatalok felkészítése a jövő kihívásaira.
A vállalat elkötelezett abban, hogy támogassa a technológiai területeken folyó utánpótlás-nevelést, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság fejlődéséhez.
Ennek érdekében 2022-ben létrehozta a Daniella Villamosság Talentum Alapítványt, amelynek célja a műszaki oktatás, kutatás és fejlesztés támogatása.
Az alapítvány ösztönzi a legújabb innovációk és a környezettudatos megoldások elterjedését, elősegítve a fenntartható technológiai fejlődést.
Tevékenysége révén lehetőséget biztosít a tudás megosztására a diákok, az oktatók és az iparági szereplők között, miközben ösztöndíjprogramjaival támogatja a tehetséges fiatalokat.
Nagy Tamás, a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány Kuratóriumi Elnöke
„A vállalat stratégiájával összhangban elkötelezetten támogatjuk a jövő szakembereinek fejlődését, amit jól példáz a Daniella Villamosság Talentum Alapítványon keresztül végzett mecénási és támogatói tevékenységünk. Az alapítvány célja, hogy hazai és nemzetközi szinten is segítse a műszaki oktatás, kutatás és fejlesztés előmozdítását. E küldetés szerves része a szakmai párbeszéd ösztönzése és a tudásmegosztás elősegítése. A Daniella Electricity platformot biztosít a fiatal szakemberek számára, hogy megismerhessék a vezető gyártók innovációit, valamint szakmai felkészültségüket is bizonyíthatják az EMOSZ-szal közösen szervezett versenyeken.” – hangsúlyozta Nagy Tamás, a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány Kuratóriumi Elnöke.
A Construma rendezvényen a Daniella Villamosság külön figyelmet fordít a villanyszerelő tanulókra, számukra egy izgalmas versenyt szervez.
A megmérettetés során a diákok szerelőtáblákon végeznek el gyakorlati feladatokat, amelyeket a cég az esemény fővédnökével, az Elektromosipari Magánvállalkozók Országos Szövetségével (EMOSZ) közösen állít össze.
A zsűri előre meghatározott kritériumok alapján értékeli a résztvevők munkáját, biztosítva a verseny átláthatóságát, miközben a jelöltek értékes tapasztalatokat szerezhetnek jövőbeli pályájukhoz, és lehetőségük nyílik értékes díjak elnyerésére is.
A versenyre a Szakképzési Centrumok tanulói nevezhetnek, akiknek pályamunkát kell benyújtaniuk a részvételhez.
A látogatók pedig élőben követhetik a verseny menetét, így közvetlenül figyelhetik a fiatalok teljesítményét.
A Daniella Kft. a rendezvényére érkező diákok számára ingyen biztosít belépőjegyet, garantálva ezzel a fiatalok aktív részvételét a szakmai eseményen.
Daniella Electricity, a transzfertér, ahol az innováció találkozik a szakmai tudással
A Daniella Villamosság célja, hogy a gyártói innovációkat és a releváns szakmai tudást közvetlenül elérhetővé tegye a látogatóközönség számára. Ez a megközelítés összhangban áll a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány célkitűzéseivel is, ahol az iskolákra összpontosítva igyekeznek elérni a jövő szakembereit. A Daniella Electricity standja olyan transzferteret biztosít, ahol a kiállítók egyedi kereskedelmi ajánlatokkal és közvetlen párbeszédekkel járulnak hozzá a szakmai közönség fejlődéséhez, miközben a szakképzésben részt vevők számára értékes tudásteret kínál.
Termékfejlesztés falbontás nélkül – okos rendszerek a Daniella Villamosság standján
A Daniella rendezvényén elhangzó szakmai előadások olyan korszerű energetikai és épületgépészeti megoldásokat mutatnak be, amelyek kulcsszerepet töltenek be a fenntartható, intelligens infrastruktúra kialakításában. A kiállítási területen bemutatják az okos akkumulátortechnológiákat, amelyek alkalmazkodni képesek a ciklikusan változó energiaárakhoz, a bontásmentes okosotthon-megoldásokat, valamint a nátrium-ion alapú energiatárolók lakossági és ipari alkalmazásait, mint a jövő költséghatékony és környezetbarát alternatívái.
Komplex ipari megoldások a társkiállítók kínálatában
A Daniella standján olyan partnerek is jelen vannak, amelyek szoros és stratégiai együttműködésben dolgoznak a céggel, és nem csupán a villamossági ágazat igényeit elégítik ki, hanem a szélesebb ipari szektor számára is komplex megoldásokat kínálnak.
Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója
„A Daniella Villamosság célja a Daniella Electricity névre keresztelt kitelepüléssel, hogy a Construma berkein belül rendezvényt a rendezvényben valósítson meg. Létrehoztuk a hazai villamossági szakma legnagyobb eseményét, amely teret ad a jövő és a jelen szakemberei számára, hogy megismerhessék piacunk neves gyártóinak legújabb innovációit, partneri kapcsolatokat alakítsanak ki, inspirálódjanak – ezzel is közösen gondozva a hazai szakma jövőjét. A kiállítás 5 napja alatt közel 3000 regisztrált szakmai partnerünk jelezte részvételi szándékát, amely bizonyítja létjogosultságát a kezdeményezésnek.” – emelte ki Hadnagy Ernő, a cég ügyvezető igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Hogyan számítja a gyűjtőjáratokon feladott áruk díját a Dachser?
A szállítmány fuvardíját az áru tömege és térfogata egyaránt befolyásolja.
A méltányos árképzés biztosítása érdekében a logisztikai szolgáltatók a gyűjtőáruk fuvardíjának meghatározásához különféle kalkulációkat végeznek. Az elsőre bonyolultnak és összetettnek tűnő módszer mögött a kölcsönös előnyök elve áll: a Dachsernél használt csereszekrények optimális kihasználása mellett a legkedvezőbb fuvardíj biztosítása az ügyfelek számára.
A gyűjtőszállítás során alkalmazott számítás figyelembe veszi az áruk valós tömegét, valamint az általuk elfoglalt területet vagy térfogatot. A térfogat vagy terület tömegegységre történő átváltásával határozható meg a volumetrikus tömeg. Mindezt egy szemléletes példán keresztül mutatjuk be: hasonlítsunk össze például egy 24 tonnás ólomtömböt, amely tömegét tekintve elfoglalja egy pótkocsi teljes szállítási kapacitását, de mellette minimális fizikai helyet fed le. Míg 33 raklapnyi polifoam térfogatát tekintve megtölti a pótkocsit, de a tömege nagyon kicsi. A gyűjtőszállításban használt tömegszámítás lényege, hogy ennek a két különböző árutípusnak a fuvardíját egy közös elszámolási módszertan alapján határozzuk meg. Könnyű belátni, hogy ha csak a tömeg alapján számolnánk, akkor az ólomtömb szállítása sokkal többe kerülne. A térfogat alapján viszont a polifoamért fizetnénk többet. Ezt az aránytalanságot és különbséget hidalja át a számítás.
A mindennapi életben persze a Dachser ritkán szállít 24 tonnás ólomdarabokat vagy ipari mennyiségű polifoamot, de raklaponként 1000 kilogrammos küldemények jócskán akadnak, mint ahogyan pehelykönnyű papírtörlők is.
A fogalmak tisztázása
A szállítmányozás és logisztika világában dolgozók számára az elszámolási tömeg, annak számítása és a hozzá kapcsolódó egyéb fogalmak mindennaposak, azonban mások számára ezek a fogalmak új és érdekes információkat tartalmazhatnak. Éppen ezért nézzük át a leggyakoribbakat!
Az elszámolási tömeg lehet az áru tényleges tömege, vagy lehet számított tömeg is – a méret alapján. A szállítási költség meghatározása során azt veszik figyelembe, hogy melyik ismérv szerint foglalja le jobban a küldemény a jármű szállítási kapacitását és ennek megfelelően a magasabb számot alkalmazzák.
Az áru jellemzőitől függően az elszámolási tömeget a következő módszerek valamelyikével határozzák meg:
- Köbméter (m3): Hossz * szélesség * magasság méterben. Dobozok és egymásra rakható, halmozható raklapok esetében volumetrikus tömeg alapján határozzák meg az elszámolási tömeget. A Dachser-nél rendszeresített csereszekrények speciális gerendák behelyezésével kétszintessé tehetők, így a teljes magasságukban megtölthetők áruval akkor is, ha a küldemény egyébként nem halmozható. Ez a megoldás optimális helykihasználással jár és biztonságosabb – mivel a küldemények fizikailag nem érintkeznek. Legnagyobb előnye pedig, hogy kedvezőbb fuvardíjat jelenthet az ügyfeleknek: a Dachser-nél ennek a megoldásnak köszönhetően 4 EUR-raklap helyigényig nem kell kifizetni a raklapok feletti üres rakfelületet, még a nem halmozható áruk esetében sem.
- Ládaméter (LM): Az egymásra nem rakodható áruk esetében a számítás alapja az áru által a pótkocsiban elfoglalt alapterület. A ládaméter segítségével történő elszámolási tömeg számításának ökölszabálya: az áru hossza * szélessége méterben, osztva 2,4-gyel. És ha valakit érdekel, hogy miért pont 2,4 a váltószám, a válasz itt is nagyon egyszerű: a pótkocsi szélessége 2,4 méter. A Dachser itt is alkalmazza az ügyfelek irányába a speciális elszámolási kedvezményét, miszerint a raklapok alapterülete alapján számolt helyigényt csak 4 EUR raklap alapterület felett érvényesíti, ami kedvező a megbízó számára.
- Raklaphely: speciális megállapodás alapján lehet a számítás alapja a raklapok által elfoglalt terület.
Az elszámolásitömeg-váltószám egy olyan érték, amelyet a szállítmány fizikai kiterjedésének elszámolási tömegre történő átszámításához használnak. Ráadásul ez a tényező szállítmányozó vállalatonként eltérő is lehet, ezt ugyanis a szolgáltatók saját maguk határozzák meg. Az elszámolásitömeg-váltószám meghatározásakor figyelembe veszik a rakodási kapacitást, mint például a jármű hosszúságát és a maximális tömeget. Dachser Tudástár sorozatunk következő részében áttekintjük, hogy milyen váltószámmal dolgoznak jellemzően a logisztikai vállalatok, és ez a gyakorlatban milyen hatással van a fuvardíjakra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Csökkentené a használt villanyautók akkumulátorkockázatait a DEKRA
A fenntarthatóság biztosítása az idén 100 éves vállalat egyik mottója
Idén ünnepli alapítása 100. évfordulóját a világ egyik legnagyobb független szakértői szervezete, a Magyarországon is több mint három évtizede jelen lévő DEKRA. Az 5 kontinens mintegy 60 országában 48 ezer főt foglalkoztató vállalat a minap közölt, friss pénzügyi adatai szerint csaknem 5%-kal növelni tudta bevételeit. Ehhez a cég nemzetközi vezetői által is kiemelt módon hozzájárultak a hazai DEKRA bővülő tevékenységei, melyeket egy keddi, budapesti sajtótájékoztatón ismertettek a helyi vezetők. Az eseményen elhangzott, a változó világgal, a szigorodó előírásokkal és a vállalati szektor növekvő nyitottságával összhangban a cég minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyez a fenntarthatóság és a munkahelyi biztonság javítása érdekében végzett szakértői feladataira.
A DEKRA – amely Platina minősítést kapott az EcoVadis fenntarthatósági értékelésében, ezzel a világ fenntarthatósági szempontból vizsgált vállalatainak legjobb 1%-ába tartozik – 2024-ben 4,29 milliárd eurós globális bevételt produkált, ami éves alapon 4,7%-os növekedést jelent. A Magyarországot is magába foglaló CEE&ME (Közép- és Kelet-Európa, illetve a Közel-Kelet) régió valamivel dinamikusabban, 5,2%-kal bővült tavaly. A vállalat a most közzétett jelentésében külön kiemelte Magyarországot, ahol többek közt a digitális megoldások, az ipari vizsgálatok és a képzési tevékenység révén értek el jelentős fejlődést.
A vállalat javuló eredményeiben nagy szerepet játszik, hogy mára a globálisan előtérbe kerülő fenntarthatóság terén is nagy tapasztalattal és tudással rendelkezik. A DEKRA 1925-ös alapítása óta a járművizsgálatok első számú szakértője a világon (csak 2024-ben 32 millió járműellenőrzést végeztek), ezt a szerepet pedig a helyi károsanyag-kibocsátás mentes közlekedés térnyerésével is megtartja. Az elektromos gépkocsik további terjedésében és különösen a használtpiac megbízhatóságában kulcsfontosságú lehet a DEKRA egyedülálló gyorstesztje, amely lehetővé teszi, hogy a villanyautók akkumulátorának állapota műhelykörülmények nélkül, egy mindössze 15 perces teszt, illetve próbaút során felmérhető legyen.
A fentiekkel párhuzamosan a hazai DEKRA is egyre többféle módon támogatja hazánk fenntarthatósági céljait és a környezettudatosság terén előrelépni kívánó cégeket. „A DEKRA égisze alatt működik az idehaza egyedülálló, de a világon is a legelismertebbek közé tartozó, független DEKRA TIC Kft. VEIKI-VNL vizsgálólaboratórium, amely a villamosipar aktuális kihívásaihoz igazodva a napelemparkok és szélturbinák transzformátorainak melegedésével kapcsolatos kérdésekkel, vagy épp az akkumulátoros energiatárolók kapacitásának és hatásfokának helyszíni mérésével is foglalkozik. A DEKRA számít Magyarország egyik legnagyobb felnőttképző szervezetének is, melynek eddig is széles oktatási portfóliója mára fenntarthatósági menedzsereknek szóló képzéssel is bővült. A hazai DEKRA egyik legújabb küldetéseként pedig szakértőink a vállalatok biztonsági kultúráját javító tanácsadással is foglalkoznak, így az ESG-kritériumok szempontjából szintén kulcsfontosságú módon nemcsak tisztább, hanem biztonságosabb jövő létrehozásán dolgoznak” – avatott be a vállalat fenntarthatósági fókuszú magyarországi működésébe Kurucsó Zsolt, a DEKRA ügyvezetője.
A vállalatvezetők tájékoztatása szerint a DEKRA a jubileumi évében, a világgazdasági kihívások ellenére is bízik egy újabb, 5% környéki növekedésben, melynek fő hajtóereje a fenntarthatóság érdekében végzett szakértői tevékenység lehet. Mindez összhangban van a vállalat magyarországi céljaival is, melyek elérésében segíthet, hogy a mostani sajtóeseményen elhangzottak szerint a hazai vállalati szféra is egyre nyitottabbá válik a környezettudatosság előmozdítására.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Amit a négyévszakos gumikról tudnod kell
-
Okoseszközök7 nap ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Ipar1 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Okoseszközök2 hét ago
A Philips Monitors első modellje 5 év garanciával és TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal
-
Okoseszközök4 nap ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Egészség2 hét ago
Az egészséges fogíny a szervezet fontos védelmi vonala
-
Egészség2 hét ago
Még nem késő: itt az idő felkészülni a Balaton-átúszásra!
-
Egészség2 hét ago
Kalóriaszükséglet: az étkezés tudománya a hétköznapokban