Ipar
Élen jár a Schneider Electric hazai csapata a nők egyenjogúságának biztosításában
Nagyszabású, a nők értékesítési területen történő érvényesülésére fókuszáló workshopot rendezett a közelmúltban a Schneider Electric „Sustainability Business” üzletágának budapesti központja.
A vállalat Magyarországon már a múlt évben elérte a globális tervekben 2025 végéig megfogalmazott célkitűzéseket a nők arányára vonatkozóan az újonnan felvettek és a vezetők körében.
A háromnapos, budapesti „Women in sales” rendezvénysorozat célja az volt, hogy megvizsgálják, milyen akadályok nehezítik a nők elhelyezkedését az értékesítési területen, illetve milyen módszerekkel lehetne támogatni az érvényesülésüket ezekben a pozíciókban. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az értékesítők között alacsonyabb a nők aránya, mint a férfiaké, és ez különösen igaz a mérnöki tudást igénylő ágazatokra. A Schneider Electricnél az elmúlt években az értékesítési pozíciókban számottevő javulás volt, mára ezen a területen elérte a 24 százalékot a nők aránya, a vezetői posztokon pedig a 17 százalékot.
„Úgy gondoljuk, hogy a nők ugyanúgy tudnának érvényesülni az értékesítői szerepkörben is, mint a férfiak, hiszen rendelkeznek a szükséges képességekkel, ráadásul új értékeket is be tudnának hozni erre a területre. Ugyanakkor azt látjuk, hogy a meglévő sztereotípiák, a családban betöltött szerepük miatt, illetve a megfelelő mentori támogatás és magabiztosság hiányában sokan eleve lemondanak arról, hogy erre a pályára lépjenek. A budapesti „Women in sales” rendezvényünk volt az első ilyen jellegű, nagyobb program a cégen belül, amelyen a világ számos országából mintegy 60 kollégánk vett részt. Nagyon fontosnak tartom, hogy a hasonló, a közösségépítést is jelentős mértékben támogató eseményeken keresztül ne csupán felhívjuk a figyelmet erre a kihívásra, hanem a tapasztalatok és a tudás megosztásával megoldási javaslatokat is megfogalmazzunk”
– mondta el Gábor Csilla, a Schneider Electric „Sustainability Business” üzletág budapesti központjának HR vezetője.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat 2025 végéig megfogalmazott ESG célkitűzései között szerepel a nők arányának növelése az újonnan felvettek és a vezetők között is. A tervek szerint az idei év végére az újonnan felvettek körében a nők arányát 50 százalékra, az első vonalbeli vezetők között 40, míg a felsővezetők esetében 30 százalékra kell növelni. A társaság legfrissebb, a tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó jelentése alapján, globális szinten az újonnan felvettek 42 százaléka volt nő, az első vonalbeli vezetők körében 30, míg a felső vezetőknél 31 százalék volt az arányuk. A vállalat törekvéseinek és elért eredményeinek elismeréseként zsinórban hatszor szerepelt a Bloomberg Nemek Közötti Egyenlőségi Indexében.
Magyarországon a 2025 végéig szóló célkitűzéseket már 2024-ben sikerült elérni – sőt, itthon a felső vezetők körében is már 40 százalék a nők aránya a cégnél –, ezzel a teljesítménnyel a társaság hazai érdekeltségei élen járnak a régióban. A nemek közötti egyenlőség kapcsán a másik fontos célkitűzés a bérek egy szintre hozása az azonos feladatkört ellátó nők és férfiak között, ezen a területen legfeljebb egy százalékos különbség elérése a terv a társaságnál. Magyarországon a múlt évben 1,2 százalék volt ez az érték, vagyis lényegében sikerült ezt a célt is teljesíteni.
„Nagyon fontos, hogy legyenek olyan egyedi kezdeményezések, mint a „Women in sales” program, hiszen a mi esetünkben kihívást jelent, hogy sok olyan értékesítői pozíció van, ahol magas szintű mérnöki ismeretek is szükségesek ahhoz, hogy valaki sikeres lehessen, és a mérnöki pályán eleve kisebbségben vannak a nők. Az ilyen események pedig segítik a hosszú távú, fenntartható eredmények elérését. Emellett gondot fordítunk arra, hogy a mindennapokban is beépüljön az alaptevékenységünkbe, hogy egyenlő esélyeket kínálunk mindenkinek arra, hogy valóra váltsa karrierálmait. Különösen büszke vagyok arra, hogy tavaly úgy sikerült az újonnan felvettek között tartani a nemek közötti egyenlőséget, hogy többszáz fővel bővült a dunavecsei Duna Smart Power Systems üzemünk csapata, és főleg közvetlenül a gyártásban dolgozókat vettünk fel oda. A Schneider Electricnél nagyfokú rugalmasság jellemzi a munkavállalókhoz való viszonyulást, így például egyre több lehetőséget kínálunk a részmunkaidős foglalkoztatásra, valamint a „Family Leave” programunk keretében rendkívüli családi események alkalmával plusz fizetett szabadság jár a dolgozóinknak. Úgy gondolom, ezek a lehetőségek is hozzájárultak ahhoz, hogy sikerült már tavaly elérnünk a nők arányára vonatkozó célkitűzéseket”
– mutatott rá Ivanov Katalin, a Schneider Electric országos HR vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A Schneider Electric megoldásával építi a jövő hálózatát az E.ON
A Schneider Electric innovatív, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezéseivel építi a jövő villamos hálózatát az E.ON a két cég által megkötött hosszú távú keretmegállapodásnak köszönhetően.
A Schneider Electric a regensburgi és a Dunavecsén található Duna Smart Power Systems (DSPS) üzeméből szállítja majd a GM AirSeT és az RM AirSeT berendezéseket Európa egyik legnagyobb energetikai cégének.
A most bejelentett keretmegállapodás fontos előrelépést jelent a fenntartható és a digitális megoldások integrálására kész energiainfrastruktúra kiépítésében Európa-szerte. A két vállalat célja a több mint két évtizedes együttműködés még szorosabbra fűzésével az, hogy megvalósítsák a jövő intelligens, fenntartható és hatékony energiarendszereit.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a keretmegállapodás értelmében GM AirSeT primer és RM AirSeT szekunder kapcsolóberendezéseket (Ring Main Units – RMU) szállít az E.ON-nak. A szerződés aláírása előtt az energetikai cég leányvállalata, a Westnetz kísérleti projektet indított az SF6-mentes primer kapcsolóberendezések tesztelésére, hogy felmérje, megfelelnek-e az E.ON elvárásainak. Az E.ON primer és szekunder kapcsolóberendezések iránti igényének jelentős részét a Schneider Electric készülékeivel fedezi, ami jól mutatja, hogy mekkora a bizalom az AirSeT kialakítása és képességei iránt.
„A németországi zöld átállás előmozdításáért jelentős összegeket fektetünk be egy jövőbiztos energiainfrastruktúra kiépítésébe. Ez a hosszú távú szerződés biztosítja az SF6-mentes technológiákhoz való hozzáférést, támogatja a szabványosítást és lehetővé teszi az energetikai átállás költséghatékony megvalósítását”
– mondta el Lisbeth Buschkühl, az E.ON SE beszerzési igazgatója.
Az elmúlt 15 évben a Schneider Electric jelentős befektetéseket hajtott végre egy átfogó SF6-mentes középfeszültségű termékportfólió kifejlesztése érdekében. A társaság regensburgi (Németország) és Dunavecsén található DSPS üzemei központi szerepet játszanak az E.ON-nal megkötött hosszú távú szerződés teljesítésében, biztosítva a megbízható és hatékony gyártást. A vállalat az elmúlt időszakban jelentős beruházásokat hajtott végre európai ipari kapacitásának bővítése érdekében, hogy kiszolgálja az SF6-mentes technológiák iránti növekvő keresletet.
„Ez a megállapodás az E.ON-nal kiváló példa arra, hogyan lehet felgyorsítani az átállást egy fenntarthatóbb, digitális energiainfrastruktúrára. Az SF6-mentes technológiák bevezetése kapcsán az E.ON-nal megvalósuló együttműködésünkkel nemcsak az új szabályozási követelmények teljesítését segítjük elő, hanem formáljuk Európa villamosenergia-ellátásának jövőjét is”
– hangsúlyozta Melton Chang, a Schneider Electric „Power Systems” részlegének ügyvezető alelnöke.
Átállás az SF6-mentes technológiára
Az SF6 (kén-hexafluorid) üvegházhatású gáz globális felmelegedési potenciálja (GWP) 24 300, vagyis egy kilogramm ugyanannyira melegíti a légkört, mint 24 300 kilogrammnyi CO2. Emellett körülbelül 1000 évig megmarad a légkörben, így hatása hosszú távú. Az EU F-gáz rendeletének hatálybalépésével, amely 2026. január 1-jétől betiltja az SF6 és más F-gázok használatát az új, 24 kV-ig terjedő középfeszültségű kapcsolóberendezésekben, az SF6 leváltása az áramelosztásban egyre fontosabbá válik.
Az SF6-mentes kapcsolóberendezések átfogó portfóliójával, globális ipari központjaival és erős európai jelenlétével a Schneider Electric jelentős mértékben támogatja ügyfeleit az európai F-gáz rendelet betartásában. A vállalat tovább bővíti lég- és gázszigetelésű kapcsolóberendezéseinek kínálatát, hogy SF6-mentes alternatívákat kínáljon különböző alkalmazásokhoz és régiók számára.
Elismert technológia
Az AirSeT technológia, amely az SF6-gázt tiszta levegővel és vákuummal helyettesíti, jelentős elismerést vívott ki, elnyerte például a rangos iF Design Award díjat. Az AirSeT technológiát ipari és villamos hálózati projektekben is validálták már, például a svájci Romande Energie és a német EAM Netz.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
ZeroOps: felszabadítja az innovációt az informatikában
A technológia korában, ahol az informatikai (IT) részlegek sosem látott nyomás alatt állnak, a ZeroOps (azaz nulla operáció) egy úttörő megközelítésként jelenik meg.
Ez a filozófia azt ígéri, hogy alapjaiban alakítja át az operációt, növeli az agilitást, és értékes erőforrásokat szabadít fel a stratégiai innováció számára. A Deloitte szakértői szerint a ZeroOps nem csupán egy technológiai trend, hanem egy stratégiai eszköz a vállalatok digitális transzformációjában.
Mi is az a ZeroOps?
A ZeroOps egy kialakulóban lévő IT-filozófia, amelynek célja az IT-rendszerek kezelésével és karbantartásával hagyományosan járó operatív terhek (overhead) megszüntetése. A DevOps, az automatizálás és a gépi tanulás (AI/ML – machine learning) alapelveire építve egy lépéssel továbbmegy: igyekszik teljesen absztrahálni vagy automatizálni a mindennapi operatív feladatokat. Ahelyett, hogy a csapatok hibaelhárítással, erőforrások biztosításával vagy infrastruktúra karbantartásával töltenék az idejüket, a ZeroOps lehetővé teszi, hogy a rendszerek önállóan felügyeljék, gyógyítsák és optimalizálják magukat. Ezáltal az IT-szakemberek arra összpontosíthatnak, hogy valós üzleti értéket teremtsenek.
„A ZeroOps nem az emberek lecseréléséről szól, hanem arról, hogy megszabaduljunk attól a megkülönböztetés nélküli, nehéz terhet jelentő munkától, ami gátolja az innovációt. Lehetőséget teremt arra, hogy az IT költségközpontból valódi innovációs motorrá váljon”
– mondta Kiss Dániel, a Deloitte Technológiai Stratégia területének közép-európai vezetője.
Miért kulcsfontosságú a ZeroOps az informatikai vezetők (CIO-k) számára?
A ZeroOps több, mint technológiai fejlődés; stratégiai eszköz az üzleti átalakuláshoz. Számos előnnyel jár a vállalatok vezetői számára:
Operatív hatékonyság méretezhetően: A ZeroOps automatizálja az ismétlődő és manuális folyamatokat, mint például a javítások (patching), a monitoring, a skálázás és az incidenskezelés. Ez drámaian csökkenti az operatív terhelést, lehetővé téve a CIO-k számára, hogy karcsúbb IT-csapatokkal működjenek, miközben fenntartják vagy javítják a szolgáltatás minőségét.
Gyorsabb piacra jutás: Az operatív súrlódás minimalizálásával a ZeroOps gyorsabb telepítési ciklusokat tesz lehetővé. Ez az agilitás segíti az IT-t abban, hogy támogassa az üzleti egységeket az új termékek és szolgáltatások gyors piacra vitelében, lépést tartva az ügyfelek elvárásaival és megelőzve a versenytársakat.
Fokozott megbízhatóság és rugalmasság: A ZeroOps által vezérelt környezetek gépi tanulást és megfigyelhetőségi (observability) eszközöket használnak az anomáliák észlelésére, a hibák előrejelzésére és az incidensek emberi beavatkozás nélküli megoldására. Ez kevesebb leálláshoz, gyorsabb helyreállításhoz és rugalmasabb infrastruktúrához vezet, ami kritikus szempont a CIO-k számára.
Költségoptimalizálás: Az automatizálás és az intelligens erőforrás-allokáció révén a ZeroOps segít kiküszöbölni a pazarlást a felhő- és infrastruktúra-kiadásokban. A CIO-k átcsoportosíthatják a költségvetést a karbantartásról az innovációra, összehangolva az IT-befektetéseket a növekedési kezdeményezésekkel.
IT-tehetségek felszabadítása: A magasan képzett IT-szakemberek gyakran alacsony hozzáadott értékű operatív feladatokkal vannak leterhelve. A ZeroOps felszabadítja ezt a tehetséget, hogy magasabb rendű projekteken dolgozhassanak, mint az AI-integráció, a digitális transzformáció és az ügyfélélmény-kezdeményezések. Ezáltal a CIO-k megtarthatják a legjobb szakembereket, és ösztönözhetik az innovációt.
„A digitális transzformáció korában az agilitás kulcsfontosságú. A ZeroOps segítségével az IT osztályok gyorsabban képesek új termékeket és szolgáltatásokat piacra dobni, miközben a stabilitás és megbízhatóság is növekszik. Ez alapjaiban változtatja meg az IT stratégiai szerepét, és képessé teszi a vállalatokat a gyors reagálásra”
– tette hozzá Kiss Dániel.
Üzleti célokkal való összehangolás: Kevesebb időt fordítva az operációra, a CIO-k az IT-t az üzlet stratégiai partnereként pozícionálhatják újra. A ZeroOps megteremti azt a kapacitást, amely lehetővé teszi az IT-vezetők számára, hogy funkciókon átívelően együttműködjenek, támogassák az adatközpontú döntéshozatalt és az élvonalból irányítsák a digitális kezdeményezéseket.
A ZeroOps megvalósítása: hogyan induljunk el?
Azoknak a CIO-knak, akik fontolgatják a ZeroOps bevezetését, íme néhány fontos lépés a kezdéshez:
- Mérje fel a jelenlegi operatív terhelést: Azonosítsa az IT azon területeit, amelyek a legtöbb időt és erőforrást emésztik fel.
- Befektetés automatizálási eszközökbe: Alkalmazzon olyan platformokat, amelyek támogatják az infrastruktúra-mint-kódot (infrastructure-as-code), a folyamatos monitoringot és az automatikus hibajavítást.
- Felhőalapú (cloud-native) architektúrák kihasználása: A konténerek, a szerver nélküli számítástechnika és a Kubernetes megnyitják az utat a ZeroOps gyakorlatok előtt.
- Mesterséges intelligencia (AI) alapú megfigyelhetőség (observability) priorizálása: Az előrejelző képességekkel és az okok elemzésével (root-cause analysis) rendelkező eszközök alapvető fontosságúak.
- Az autonómia kultúrájának ösztönzése: Ösztönözze a csapatokat, hogy tulajdonosaiként kezeljék és optimalizálják szolgáltatásaikat, csökkentve a központi operatív kitettséget.
Az IT jövője: súrlódásmentes és intelligens
A ZeroOps nem az emberi munkaerő teljes kiváltásáról szól, hanem arról, hogy megszabaduljunk attól a rutinszerű, nehéz terhet jelentő feladattömegtől, ami gátolja az innovációt. A CIO-k számára ez egy lehetőség, hogy az IT szerepét költségközpontból valódi innovációs motorrá alakítsák. Ahogy a szervezetek tovább digitalizálódnak és skálázódnak, a ZeroOps egyre inkább nem választás, hanem szükségszerűség lesz.
Az IT jövője súrlódásmentes, intelligens és automatizált. Az előrelátó CIO-k számára a ZeroOps a fejlődés térképe.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Immerzív Tervezési Nyílt Napok
Immerzív mérnöki munka – a tervezés jövője a Siemenstől. Mi is az az immerzív? Az immerzív kifejezést olyan élményekre használják, amibe valaki annyira belemerül, hogy úgy érzi, mintha egy másik világba került volna át.
Az év elején a CES 2025 informatikai kiállításon a Sony és a Siemens egy egyedülálló együttműködést mutatott be, a mérnöki tervezés interaktivitásának, és a mérnöki tervek szerkesztésének, prezentációjának új generációját. Alig pár hónappal később a graphIT Kft. és a Siemens révén a magyarországi érdeklődők is megismerhetik most két nyílt nap keretében ezt a technológiát. Ez nem csupán egy 3D szemüveg, hanem egy olyan csúcstechnológiás, de mégis megfizethető árú eszköz, amely alapjaiban változtatja meg a tervezést a teljeskörű CAD integráció révén.
A Sony és a Siemens úttörő együttműködést hozott létre az ipari metaverzum területén. A Siemens NX mérnöki szoftverét integrálták a Sony új XR fejre szerelhető kijelzőjével (SRH-S1). Ez az eszköz 4K OLED mikrokijelzőkkel és valós idejű renderelési technológiával teszi lehetővé a 3D modellek intuitív, nagy felbontású megjelenítését és szerkesztését. Ez az „Immersive Engineering” megoldás lehetővé teszi a tervezők és mérnökök számára, hogy közvetlenül a CAD-adatokon dolgozzanak. Mindezt akár távolról is, biztonságos környezetben, így forradalmasítva a globális együttműködést és a gyártás előtti validációt.
Készüljön fel a 3D CAD megtapasztalására az ipari metaverzumban. Tervezzen, miközben egy térben áll a CAD modellel. Emelje új szintre az innovációt. Ismerje meg az NX Immersive Designer szoftvert és a Sony XR fejre helyezhető kijelzőjét, amelyet kifejezetten az NX következő generációs mérnöki eszközeihez terveztek.
Jöjjön el hozzánk október 1-jén vagy 2-án és próbálja ki személyesen!
Regisztráljon a limitált férőhelyes nyílt napunkra és próbálja ki a jövő tervezési élményét. A nyílt napon 90 percenként indulnak a csoportok, először egy technológiai áttekintéssel, aztán több munkahelyen keresztül élőben kipróbálható immerzív technológiákkal. Minden csoportban maximum 6 fő regisztrációját tudjuk elfogadni a megfelelő élmény biztosítása érdekében.
A regisztrációs lapon válassza ki, melyik napon szeretne részt venni az Immerzív tervezési nyílt napon, válassza ki az idősávot, amikor részt kíván venni és adja meg a regisztrációs adatokat. A részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Az időpontok alatt látható a még elérhető szabad helyek száma.
A rendezvény időpontja: 2025. október 1 és 2.
A rendezvény helyszíne: graphIT Kft. (1027 Budapest, Medve u. 17.)
Regisztráció
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság6 nap ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Ipar2 hét ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Gazdaság7 nap ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel
-
Mozgásban2 hét ago
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
-
Tippek2 hét ago
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
-
Gazdaság1 hét ago
Sokmilliós egyszeri kiadást jelent majd Otthon Start hitelből vásárolni ingatlant
-
Ipar1 hét ago
2,7 milliárd forintos beruházással lép szintet a SPAR logisztikája
-
Mozgásban1 hét ago
Így alakítja át a jövőt a töltés, a parkolás és a navigáció digitalizációja