Connect with us
Hirdetés

Mozgásban

Így ne vezess, ha biztonságban szeretnéd tudni magad

7 rossz vezetési szokás, amivel árthatunk az autónknak

Bár sokan tartják magukat jó autóvezetőnek, tökéletes sofőr nem létezik.

Mindannyiunknak vannak olyan vezetési szokásai, amelyeken lehet csiszolni. Ha például túl közel megyünk az előttünk lévő járműhöz vagy kanyarodás előtt elfelejtünk indexelni, az nemcsak bosszúságot, de veszélyt is jelenthet a többi vezető számára, bizonyos manőverekkel pedig az autónk műszaki állapotának is árthatunk. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan összegyűjtötte a hét leggyakoribb káros vezetési szokást, és tanácsot ad ezek elkerülésére.

  1. Kerüljük a kátyúkat!

Egyes településeken rosszabb a helyzet, mint máshol, de kátyúk mindenütt vannak. A hibás útszakaszok pedig nemcsak kényelmetlenné teszik az utazást, de komoly műszaki problémához is vezethetnek. Kátyúba hajtás során a gumiabroncs szenvedi el a legtöbb kárt, azonban egy mély vagy éles peremű úthiba meghibásodást okozhat akár a kormányműben, a felfüggesztésben és a kerékbeállításokban is, ezért nagyon figyeljünk, és tudatosan kerüljük ki az úttesten keletkezett gödröket. Természetesen a saját és a közlekedésben részt vevő társaink biztonsága az első, így, ha a kikerülés veszéllyel jár vagy az utolsó pillanatban sávot kellene váltani, inkább lassítsunk le, így csökkenthetjük a becsapódás erejét és a lehetséges károkat.

  1. Óvatosan a fekvőrendőrökkel!

Hasonlóan ahhoz, amikor nagy sebességgel hajtunk át egy kátyún, a fekvőrendőrökön való túl gyors áthaladás is veszélyeztetheti az autó műszaki állapotát. A fekvőrendőrök célja, hogy adott útszakaszokon biztonságossá tegyék a közlekedést a gyalogosok és a járművezetők számára is, így fontos, hogy ezekhez közeledve lelassítsunk. Különösen óvatosan haladjunk, ha az autó kasztnija alacsony fekvésű, ha ugyanis nekiütközünk egy fekvőrendőrnek, behorpadhat a lökhárító vagy megsérülhetnek a futómű alkatrészei. Ha volt már ilyen típusú közlekedési balesetünk, mielőbb keressük fel a szervizt, és ellenőriztessük autónkat, mielőtt súlyosbodna a keletkezett sérülés.

  1. Sose feledkezzünk meg a kézifékről!

Függetlenül attól, hogy kézi- vagy automata váltós autónk van, a terep pedig dombos-e vagy sík, minden parkoláskor használjuk a kézi-, azaz a rögzítőféket. Noha a sebességváltó megakadályozhatja a jármű elgurulását parkolásnál, a rögzítőfék az egyetlen olyan alkatrész, amelyet valóban arra terveztek, hogy fixen tartsa az autó kerekeit. Ha nem húzzuk be a kéziféket, az egyrészt megterheli, másrészt koptatja az autó alkatrészeit. Még a parkolóállás felvétele előtt nyomjuk, illetve húzzuk be a rögzítőféket, hogy csökkentsük a sebességváltó terhelését, megelőzzük a parkolási fiaskókat, és elkerüljük a sebességváltó későbbi meghibásodását.

  1. Álló helyzetből indítsunk előre tolatás után!

Néha túlságosan sietünk, és még mozog az autó, miközben hátramenetből sebességbe kapcsolunk. A sebességváltót azonban nem úgy alakították ki, hogy egyszerre állítsa le az autót és váltson sebességfokozatot. A fékek állítják meg az autó mozgását, így csak azok használatával lehetséges zökkenőmentesen váltani a pozíciók között, egyébként sérülhet a sebváltó működése. Álljunk meg teljesen, mielőtt rükvercről egyesbe, illetve drive üzemmódba kapcsolnánk, vagy fordítva. Ha mégsem tudunk szabadulni rossz vezetési szokásunktól, ne várjuk meg, amíg a sebességváltó javításra szorul, hanem a lehető leghamarabb nézessük meg a szervizben.

  1. Ne hagyjuk figyelmen kívül a műszerfal jelzéseit!

Úgy világít a műszerfal kijelzője, mint egy karácsonyfa? Habár kellemes hangulatot adhat a vezetéshez, valójában műszaki problémákra hívja fel a figyelmet. Ha nem foglalkozunk a jelzésekkel, akkor saját és utasaink biztonságát veszélyeztethetjük, elakadhatunk az úton és sokkal költségesebb javítások elé nézhetünk, mintha a felvillanást követően foglalkoztunk volna a jelzett hibával. Fordítsunk kiemelt figyelmet az akkumulátor, a fék, a légzsák, a hűtőfolyadék, az olaj, és a motor problémáit jelző világító ikonokra. Amennyiben céges autónk van, a LeasePlan online ügyintéző rendszerén keresztül például pár kattintással kérhetünk teljes járműdiagnosztikai vizsgálatot.

  1. Ne várjuk meg, hogy teljesen kiürüljön a tank!

Az üzemanyagszint-jelzők pontatlanok lehetnek. Míg esetleg azt feltételezzük, hogy az alacsony üzemanyagszintet jelző lámpa kigyulladása után még könnyedén megtehetünk 60-80 kilométert, az valójában a vezetési körülményektől függ. A benzin hűtőfolyadékként működhet az üzemanyagrendszerben, és ha túl kevés benzin van a tartályban, az alkatrészek túlmelegedhetnek és meghibásodhatnak. A katalizátor, a szivattyú és a teljes rendszer roncsolódhat, főleg, ha teljesen elfogy a benzin. Érdemes megelőzni az ilyen típusú károkat azáltal, hogy az üzemanyag-tartályt mindig legalább negyedrészig töltve hagyjuk, és rendszeresen átvizsgáltatjuk a motorbeállításokat, illetve kitisztíttatjuk az üzemanyagrendszert.

  1. Ne nyomjuk folyamatosan a fékpedált!

Ha hosszabb ideig rajta hagyjuk a lábunkat a fékpedálon, az a fékek túlmelegedéséhez vezethet, amelyek ilyenkor elveszítik fékezőerejük egy részét, ez pedig megnehezíti a gyors és biztonságos megállást. Néhány lépéssel azonban megelőzhetjük a fékek túlmelegedését és kopását. Ahelyett, hogy emelkedőről lefelé hajtva vagy közúti forgalomban haladva folyamatosan rajta tartanánk a lábunkat a fékpedálon, inkább:

  • használjuk a motorféket, hogy a fékre minél kisebb feladat háruljon (például hegyről leereszkedésnél)
  • haladjunk óvatosan, meghagyva a szükséges követési távolságot
  • engedjük fel a gázpedált, és lassítsunk
  • fékezzünk szakaszosan.
Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Világklasszis kerékpáros, Tadej Pogačar hosszú távú partnerséget kötött a Continental-lal

Hosszú távú együttműködést kötött a Continental és a világ egyik legsikeresebb országúti kerékpárosa, a 26 éves Tadej Pogačar.

A partnerség középpontjában közös értékek állnak: a teljesítmény, a biztonság és az egymás iránti tisztelet az utakon – legyen szó autósokról vagy kerékpárosokról.

A Continental évek óta meghatározó szereplője mind az autóipari, mind a kerékpáros világ technológiai fejlődésének. A mostani együttműködés egy újabb lépés a két terület összekapcsolásában, amely jól tükrözi a vállalat kettős elköteleződését a csúcstechnológia és a közlekedésbiztonság iránt.

Maximális biztonság és csúcsteljesítmény – akár bringán, akár autóban

A Continental autó- és kerékpárabroncsait világszerte milliók választják megbízhatóságuk, kiváló tapadásuk és teljesítményük miatt – a hétköznapokban és a versenypályán egyaránt.

„A csúcsteljesítmény nemcsak a tehetség eredménye, hanem a folyamatos fejlődés iránti elköteleződésé is. A Continental-lal közösen ugyanazt az ambíciót képviseljük: hogy minden helyzetből a legtöbbet hozzuk ki – legyen szó sportról vagy technológiai fejlődésről. Ezért számomra ez a partnerség magától értetődő volt”

– nyilatkozta Tadej Pogačar.

Akár a versenypályán, akár a közutakon, a biztonság mindig kulcskérdés. A többszörös Tour de France-győztes ugyanúgy a felszerelésére hagyatkozik, mint a hétköznapi közlekedők. „Hivatásos kerékpárosként pontosan tudom, milyen fontos, hogy az ember megbízhasson a gumiabroncsaiban. Megfelelő felszerelés nélkül ma nem tartanék ott, ahol vagyok” – tette hozzá.

„Tadej Pogačar és a Continental egyaránt a kivételes teljesítmény szimbólumai – de mindenekelőtt a biztonságos közlekedés elkötelezett képviselői. A versenyeket nem vakmerőséggel vagy önzéssel lehet megnyerni, hanem tudatos döntésekkel és a másokra is odafigyelő hozzáállással. Tadej amellett, hogy kivételes tehetség, képes átlátni az összképet is, ezért számunkra ő az ideális partner”

– emelte ki Egemen Atış, a Continental Tires EMEA stratégiai, elemzési és marketingvezetője.

A közös munka egyik fő célja, hogy elősegítse az autósok és kerékpárosok közötti párbeszédet és a kölcsönös megértést. Mind Pogačar, mind a Continental elkötelezett a közlekedésbiztonság javítása iránt.

„Az utak mindenkié. Ezzel a partnerséggel a kölcsönös tisztelet fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet – hiszen ez a biztonságos közlekedés alapja, akár két, akár négy keréken közlekedünk”

– tette hozzá Egemen Atış.

A Continental és a kerékpársport: hosszú távú elköteleződés

A Continental hosszú évek óta aktív szereplője a nemzetközi kerékpársportnak. A világ legismertebb versenyén, a Tour de France-on nemcsak a kísérőjárművek futnak Continental gumiabroncsokon, hanem számos élcsapat – köztük a 2024-es győztes is – Continental kerékpár-gumiabroncsokat használ.
A vállalat emellett a Giro d’Italia egyik fő támogatója is, ahol minden hivatalos jármű Continental abroncsokkal van felszerelve, a több mint 3000 kilométeres táv biztonságos teljesítése érdekében. A Continental a csúcskategóriás versenyzéstől a hétköznapi közlekedésig minden helyzetben a megbízható teljesítményt képviseli.

Tadej Pogačar: példakép a versenypályán és azon túl is

A mindössze 26 éves Tadej Pogačar 2019 óta az UAE Team Emirates-XRG versenyzője, és napjaink egyik legjobb országúti kerékpárosának számít. 2024-ben sporttörténelmet írt: megnyerte a Giro d’Italia-t, a Tour de France-t, az országúti világbajnokságot, és több klasszikus egynapos versenyt is – ezzel olyan teljesítményt ért el, amit eddig csak két másik kerékpáros tudott felmutatni a sportág történetében. Emellett a Strade Bianche-t és a Liège–Bastogne–Liège-t is megnyerte.

Hatása azonban messze túlmutat a versenyeken: alapítványán és a „Pogi Team” utánpótláscsapatán keresztül aktívan támogatja a fiatal tehetségeket Szlovéniában és nemzetközi szinten egyaránt.

A Continental és Tadej Pogačar partnersége nem csupán a sportról szól: közös céljuk, hogy előmozdítsanak egy biztonságosabb, tudatosabb és együttműködésen alapuló közlekedést.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Mozogj, és keress vele! Fitnesz újtítás forradalmasítja a Web3 világát

A Bitget stratégiai partnerséget kötött a SWEAT-tel a Web3 mozgásgazdaság fellendítése érdekében

A vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, a Bitget bejelentette stratégiai partnerségét a SWEAT-tel, a mozgásgazdaság úttörő ökoszisztémájával. A partnerség célja, hogy csökkentse a belépési korlátokat a Web2 közönség számára, miközben zökkenőmentesen kapcsolja őket a Web3 világához. Az együttműködést a 2025-ös Dubai Esports Festivalon (DEF) jelentették be, ahol a résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a jövőt olyan interaktív aktivitások révén, amelyek a fizikai mozgást kriptó jutalommá alakítják.

A Dubai repülőtéren át egészen a Sheikh Zayed Road-ig, a város legismertebb hirdetőtáblái most egy erőteljes üzenetet közvetítenek: Birtokold a mozgásod. Töltsd fel a tárcád.

„A fizikai aktivitást pénzügyi erőforrássá alakítjuk”

– nyilatkozta Oleg Fomenko, a SWEAT társalapítója és vezérigazgatója.

„Ez arról szól, hogy a legtermészetesebb emberi viselkedést, a mozgást digitális tulajdonnal jutalmazzuk.”

A Bitget operatív igazgatója, Vugar Usi Zade, hozzátette:

„Küldetésünk mindig is az volt, hogy hidat képezzünk a Web2 és Web3 között – és mi lehetne univerzálisabb, mint a mozgás? Ez a partnerség emberközeli módon teszi elérhetővé a kriptót – a mindennapi mozgásunk révén”

– tette hozzá.

A partnerség új innovációkat mutat be, többek között a SWEAT mesterséges intelligenciával működő mozgásedzőjét, Miát, valamint a többláncú tárcafunkciók bővítését. A Bitget számára ez az együttműködés újabb stratégiai lépést jelent azon vízió felé, hogy zökkenőmentesen kapcsolja össze a hagyományos és decentralizált digitális gazdaságokat.

„Hidakat építünk, nem falakat”

– hangsúlyozta Vugar.

„Azáltal, hogy ott találkozunk a felhasználókkal, ahol már most is jelen vannak – jelen esetben a napi mozgásuk során –, a Web3 felé vezető leghitelesebb belépési pontokat teremtjük meg. Legyél akár fitneszrajongó, akár a kripto világa iránt érdeklődő, ez a partnerség megkönnyíti és jutalmazza az átmenetet.”

Ez nem csupán egy újabb iparági partnerség – ez egy fitnesz és pénzügy találkozásából születő mozgalom, amely újradefiniálja, hogyan lépünk kapcsolatba a digitális eszközökkel. A SWEAT és a Bitget a hétköznapi mozgást pénzügyi lehetőséggé alakítva írja a kriptovaluták mainstream elfogadásának következő fejezetét. Ahogy Dubai égboltját egyre több SWEAT x Bitget óriásplakát világítja meg, egy dolog biztos: a Web3 jövője nem csupán a képernyő előtti elemzésről szól – néha meg is kell mozdulni, hogy bizonyítsd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban

A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.

Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.

Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.

Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.

„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”

– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.

„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”

Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.

„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”

A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”

– értékelt Martin.

„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”

– összegzett Mark Salmon.

„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”

– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.

A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss